Re: Zoti, cka qene, ceshte dhe cdo te behet?
Kordele, perpiqu te kapesh thelbin e muhabetit. Po te jete per marksin, ti je shume me afer tij se une. Nuk e them kete thjesht per te ngecur pas fjaleve, por filozofia tradicionaliste nga une mora shkas per te shkruar rrjeshtat e mesiperme eshte me larg se kushdo lloj filozofie nga Marksi.
Me siper une nuk u perpoqa te hedh trakte per te ngritur njerezit te prishin makinat. Ajo qe po thoja ishte nje terheqje e vemendjes ndaj asaj qe qendron ne themel te shoqerive tona sot. Fakti qe ti permende se njeriut sot i duhet te ushqehet dhe filozofia nuk ia mbush barkun, eshte nje deshmi per te treguar se gjerat ne boten e sotme moderne nuk po shkojne hic mire. Pra epoka e sotme po drejtohet nga tregu dhe jo nga filozofia. E perkthyer ne nje rrafsh tjeter dtth se njerezimi sot udhehiqet nga forca iracionale te kerkeses dhe ofertes apo edhe te nje nderveprimi mes njerezish qe duhet te perfitojne nga njeri-tjetri (logjika e tregut) dhe jo nga parime racionale te njeriut te urte, te njeriut i cili deshiron te kuptoje thelbin e jetes dhe ta ndertoje ate sipas parimeve uiversale.
Pikerisht pra edhe zhvillimi teknologjik i sotem nuk e ka bere boten hic me te mire se me pare. Jo sepse makina, teknologjia eshte e keqe. Por ne qofte se njeriu nuk e vendos ate ne funksion te vetvetes, ne funksion te parimeve qe ai vete i ka vendosur vetvetes, ajo kthehet ne nje mjet qe te roberon, ne nje mjet qe tenton te te ktheje ne nje ingranazh te vetin. Shiko Chaplinin per kete. pjesen kur ishte punetor ne fabrike dhe kryente nje pune rutine. Eshte nje mga pjeset me fantastike qe e ka zberthyer me mjaft mjeshteri roberimin e njeriut nga makina, nga teknologjia, nuk dua te zgjatem ketu per ta pershkruar.
Pra sot zhvillimi teknologjik i ka shtuar njerezimit potencialet per ta shkaterruar vetveten. Duke mos u udhehequr nga disa parime, nga disa vlera te qarta te hierarkizuara, bota teknologjia vetem rrit mudesite qe njeriu ta demtoje me mizorisht vetveten.
Ajo qe une dua te them eshte se njeriun nuk e beri me te lumtur shpikja e rrotes, si dhe e cdo lloj mjeti tjeter. Ai vetem sa i shtoi komoditetin, i pakesoi orarin e punes, por lumturia eshte dicka krejt tjeter. Ky eshte nje kendveshtrim materialist i cili e vlereson lumturine civilizimin nga zhvillimi teknologjik. Ndresa per mua lumturia vleresohet vetem me paramentra shpirterore.
Problemi i mbarimit te rezervave eshte nje problem me vete. Por ajo qe une po them ka te beje me te ardhme persa i perket vlerave njerezore. Lexo Giddensin, Hofmanin, Brzhezhinskin.
Giddensi thoshte se ideali iluminist se do te vinte nje dite qe bota do te udhehiqej plotesisht nga arsyeja sot eshte thermuar. Bota sot duket me teper se kurre e paarsyeshme, dhe e pakontrollueshme. Nje bote qe rend, e pershkruan Gidensi. Dhe ne nje rendje te tille askush nuk mund t’a kape dot.
Po keshtu edhe Brzhezhinski ka shkruar nje liber te titulluar “jashte kontrollit”. Sipas tij Shekulli XX i solli njerezimit luften e dyte boterore fatura e se ciles ishte me rreth 150 milion te vrare. Logarit sa te vrare te tjere ka pasur shekulli qe kaloi? Sa viktima te tjere me semundje, me gjymtime dh embi te gjitha me probleme psikologjike si pasoje e traumave te lufterave qe shkuan> Me te drejte Brzhezhinski do ta quante shekullin XX shekuli i megavdekjeve.
Rritja e teknologjise ka sjelle shtimin e mundesive qe me pak perpjekje te shkaktosh dem te jashtezakonshem. Ne qofte se njeriu nuk eshte bere me i mire ne shpirt, ai mund ta shfrytezoje teknologjine per masakra rrenqethese.