Re: Sondazh mbi perkatesine fetare!
Jimmy! Qe te flasesh drejt, mund te rrish edhe shtremet po te duash, por e rendesishme eshte qe te mendosh drejt, ne rradhe te pare. Dhe qe te mendosh drejt, duhet ti ndash gjerat. Kur flitet per fene, flitet per fene, kur flitet per historine e luftrave fetare atehere dalim ne nje tjeter fushe dhe kjo ka te beje me teper me historine. Mbi te gjitha, ne nuk po flasim se sa paqesor apo luftarak te ben feja, pavaresisht se parafolesi me lart ngaterron nje mori gjerash ne nje thes. Ajo per te cilen kemi folur me lart ka te beje me faktin qe feja kultivon arsye apo jo. Une them qe besimi ka arsyet e veta, nderkohe qe edhe arsyesja ka besimet e veta. Nga ana tjeter feja nuk eshte thjesht besim, por eshte nje sistem te menduari, nje kendveshtrim mbi boten i cili ka ne themelet e veta besimin tek Zoti. Eshte nje kendveshtrim kozmologjik i cili e shikon boten, jo si dicka te krijuar nga hici me abra gadabra, por si nje veper e ardhur nga nje qenie krejtesisht e arsyeshme dhe e qellimshme. Dhe kjo nuk eshte thjesht besim, por eshte nje konkluzion logjik. Nga ana tjeter, fakti qe une besoj ne zot, nuk ka lidhje fare me racionalitetin tim ne shkenca te ndryshme. Besimi nuk te pengon te merresh me zhvillimin e shkences (hiq rastet e situatave kur ekstremistet marrin frenat e dynjallekut ne dore, si p.sh. rastin e inkuizicionit). P.sh. fakti qe Ajnshtajni besonte ne ekzistencen e Zotit nuk e pengoi aspak te formulonte nje prej teorive me te medha te shkences moderne. E po keshtu edhe mijera e mijera shkencetare, te cilet kane qene, dhe vazhdojne te jene njekohesisht edhe besimtare te mire. Paralelizmat absurde qe nje kategori njerezish kerkon te heqe midis fese dhe shkences jane krejtesisht pa lidhje dhe jane thjesht prodhimtari e nje menyre krejtesisht naive te te menduarit, te ndikuar nga imazhe dhe slogane te mykura ideologjishe te deshtuara.
Persa i perekt rasteve, te cilat permend ti, duhen marre vec e vec dhe duhen shqyrtuar hollesisht se si dhe pse kane ndodhur. P.sh. ne rastin e lufterave te kalifatit, duhet ditur perse jane bere, duhet ditur realiteti ne te cilin jane zhvilluar, si dhe menyra se si jane sjellur pas pushtimeve. Bota e shekullit te X nuk eshte bota e te drejtes nderkombetare, e shteteve komb apo e nacionalizmit te botes se pasrevolucionit francez. Nga ana tjeter, duhet te dish se pushtimet jane bere pas perplasjes midis Kalifatit arab dhe perandorive perse dhe biznatine. Dhe natyrisht, pas fitores se kalifatit me keto perandori, edhe zoterimet e tyre rane ne duart e kalifatit dhe ketu une nuk shoh kurrfare padrejtesie, duke mare ne konsiderate edhe organizimin social, politik, shtetoror te asaj kohe.
Megjithate, kjo nuk eshte pjese e temes.