Tema e ditës

Diskutime mbi temat më të veçanta të ditës
TV Shqiptare ne USA Shpesh degjon ne Shqiperi qe sinjali satelitor i RTSH vjen dhe ne Amerike, dhe se fundi, dhe Televizioni i ri ALSAT ne reklamat e tij thote se valet e tij vijne dhe ne Amerike. A di gje njeri nese kto jane te verteta, dhe nese po, ne c'satelite transmetojne keto stacioni? Gjithashtu a ka Radio apo Televizione te tjera Shqiptare qe transmetojne ne vale satelitore qe arrijne dhe ne USA?
Liberia Cmendoni per situaten ne Liberi? Korrik 21 gjate luftimeve ne vend midis forcave qeveritare dhe popullsise nje bombe vrasese u hodh ne ambasaden Amerikane (Monrovia, Liberia). Deri tani jane deklaruar nga qeveria Liberiane se gjate luftimeve jane vrare 50 njerez dhe kane ngelur te plagosur mbi 250 te tjere. Qeveria Amerikane dergoi menjehere nje grup prej 41 Marinsash qe jane( members of a quick-reaction antiterrorism team),dhe ka urdheruar rreth 4500 forca te marines te qendrojne afer kufijve Liberiane dhe te jene gati per nje nderhyrj te shpejte ne gjendje caosi.
Hiroshima 6 Gusht, humbje o fitore? Cfare mendoni per bombat atomike amerikane ne Japoni, ben mire amerikanet qe i hudhen? Sepse ne kete menyre i dhan fund Luftes duke e fituar ate, apo ishte nje akt mburracak, se zhduken nga faqja e dheut mijra femij, gra te moshuar.......
Sa ka bërë Shqipëria për Kosovën? Duket se është e thjeshtë por në fakt nuk është. Do të doja të dija mendimet tuaja me aq informacion sa keni. Le ta trajtojmë çështjen duke iu referuar 120 viteve të fundit.
Shoqata e Grave dhe Vajzave Shqipetare Me falni qe po e ve mesazhin ne anglisht sic me erdhi lajmerimi. Kur te kem me shume kohe do e perkthej. I got this email from Van Christo at Frosina -- see http://www.aagw.org I wanted to let the Frosina community know about a new organization headquartered in Tirana: “The Association for Albanian Girls and Women” (AAGW) is a nonprofit humanitarian organization to assist victims of human trafficking in Albania. It is estimated that there are more than 6,000 Albanian girls and women women who are or have been victims of illegal trafficking for the purpose of prostitution, one third of whom are younger than eighteen. Our organization was founded by an American women currently in Tirana, but all administration focuses on the victims helping each other reclaim their lives. We are currently up on the web at http://www.aagw.org and are eager to inform the Albanian-American community about AAGW. People wishing to help may read the victims' stories, donate funds, or items, or purchase handicrafts made by the victims through our website. I am also available to answer questions about AAGW; one of my college friends is the founder and I am helping her with the US side of things. We will have a press release forthcoming. I also have brochures available. This is a serious problem that desperately needs worldwide attention. AAGW Linda Reid Media Relations, Association of Albanian Girls and Women
Tirana <span style="font-style: italic">Cfare mendoni per rregullimin e Tiranes? Me poshte eshte nje pjese qe mora nga Gazeta Shekulli si dhe link per te gjithe artikullin: </span> Fiton projekti i studios franceze për Planin Rregullues të Qendrës së Tiranës. Një Stacion i ri i Trenit, parkingje të nëndheshme, metro, jo ndërtesa të larta dhe breza të dendur gjelbërimi, ashtu si edhe ngritje e nivelit të ujit të Lanës… propozimet e francezëve për Qendrën e Tiranës <span style="font-weight: bold">Kopshtet e Tiranës, modeli francez për qendrën</span> Belina Budini TIRANË – Stacion i ri Treni, shumë pemë, ura mbi Lanë ku të shiten libra, parkingje të nëndheshme, jo ndërtesa të larta në qendër, por edhe metro, shumë gjelbërim në Lanë… Propozimet vrituale të studios franceze janë zgjedhur për t’u bërë realitet nga juria ndërkombëtare e konkursit për Masterplanin e qendrës së Tiranës. Sipas kryetarit të Jurisë ndërkombëtare, Fatos Nano, studioja franceze u përzgjodh si fituese ngase projekti i saj iu përqas më mirë zgjidhjes së përgjithshme për qytetin e Tiranës deri në seksionet e veçanta. “Ky projekt ruan një strukturë që i siguron Tiranës vizion të gjatë. Juria zgjodhi një koncept arkitekturor dhe jo një maket”, - u shpreh kryetari i kësaj jurie, Fatos Nano. Kopshtet e Tiranës sipas francezëve Masterplani i studios franceze “Architecture – Studio” me qendër në Paris parashikonte rimodelime të rëndësishme tek Stacioni i Trenit dhe në sheshin “Skënderbej”, ndërsa në sheshin pranë Universitetit ndërhyrje minimale. Kjo studio kishte menduar më shumë nga të tjerat për mushkëritë e kryeqytetit duke projektuar shndërrimin e lumit të Lanës (niveli i së cilës duhet ngritur sipas tyre) në një ambient pastoral, skicat e së cilës të sillnin në mendje kopshtet e Luksemburgut në Paris. Një qytet-kopsht, kjo ishte ideja konceptuale e studios franceze. Arkitektët dhe urbanistët e kësaj studioje kanë menduar si më të udhës dendësimin e zonave të gjelbra ekzistuese, sidomos buzë Lanës, por edhe tek Stacioni i Trenit ku kanë hedhur idenë për ndërtimin e një sheshi të ri, si edhe mbjelljen e pemëve të reja pranë Universitetit. “Projekti ynë përputhet me aspektin mesdhetar ku jetohet jashtë shtëpive. Kësisoj Lumin e Lanës e shohim si një potencial të rëndësishëm për gjelbërimin e kryeqytetit. Pjesa më e madhe e hapësirave të gjelbra do të jenë parqe publike por edhe ndonjë privat”, - u shpreh përfaqësuesja e “Architecture – Studio” në përgjigje të pyetjes së njërit prej anëtarëve të jurisë. Kopshtet alternative me bimësi të dendur, ku të shiten libra dhe të dalin njerëzit shëtitje bënin pjesë në projektin e arkitektëve francezë për të përforcuar zonën e gjelbër ekzistuese. Edhe në aksin e Veriut, francezët parashikonin gjelbërim, shatërvane, pista për makina si edhe kopshte të tjera të dendura kudo ku mundej. Zgjerim të zonës së gjelbër parashikonin francezët deri tek sheshi “Skënderbej”. “Natyra i jep Tiranës veçanësinë e saj dhe ne e respektojmë atë në projektin tonë, ashtu si edhe stilin mesdhetar të jetës. Në tërësi në gjithë projektin tonë ne kërkojnë përmirësimin e cilësisë së jetës”, - u shprehën arkitektët francezë gjatë gjysmëorëshit të tyre të paraqitjes së masterplanit. Përveç zgjerimit të hapësirës së gjelbër, arkitektët e “Architecture – Studio” kishin parashikuar edhe zgjerim të rrugëve, të cilat sipas tyre, janë shumë të ngushta dhe kanë nevojë për ngjyra e ndriçim. Ata kishin projektuar riformimin e sheshit “Skënderbej”, duke i lënë më shumë hapësira këmbësorëve, por kishin parashikuar gjithashtu tre unaza, ndër të cilat njëra tranzit. Një metro urbane pranë qendrës, pa ndërtesa të larta në shesh, ndërtimi i një qendre të madhe tregtare në vendin e Pazarit të Vjetër, që sipas projektit të tyre duhet zëvendësuar me një supermarkatë moderne, duke respektuar edhe linjën tradicionale të këtij tregu. Sheshin “Skënderbej” francezët e kanë konceptuar si një qendër zbavitjeje, kulturore dhe tregtare. Por ideja e tyre fokusohej gjatë edhe tek Stacioni i Trenit si një pikë e rëndësishme që e inkurajon qytetin. Ata hodhën idenë e ndërtimit të një stacioni të ri të Trenit si edhe të një sheshi të ri aty në të dy anët e stacionit. Studioja franceze propozoi parkime të nëndheshme për rregullimin e trafikut. Për zonën jugore të Tiranës, ata parashikonin trafik të lehtë lokal. Sa u përket monumenteve të Tiranës, francezët u shprehën se këta rrethohen nga një aureolë boshe, e cila sipas tyre duhet plotësuar. “Ne mendojmë t’i lidhim këto zona me hapësirat për njerëzit, ta rimodelojmë sheshin duke lidhur Muzeun Kombëtar, Monumentin e Skënderbeut, Pallatin e Kulturës, QNK-në, etj. Ndërsa sheshin historik mendojmë ta ruajmë dhe në lulishten pas Skënderbeut të ngremë një hapësirë të gjelbër me pemë që ndryshojnë ngjyrë sipas stinëve”, -tha Ayache. Ajo u shpreh se pozicioni i Xhamisë karakteristike në qendër do të përforcohet. Roueida Ayache, përfaqësuesja e studios “Architecture Studio”, (Paris-Francë) u shpreh se “Tirana duhet të ruajë historinë dhe shtresat e saj urbane. Qyteti përshkohet nga një bosht Veri-Jug. Zhvillimi i qytetit varet nga zhvillimi i këtij boshti dhe projekti ynë është përqëndruar pikërisht këtu. Ne kemi analizuar lartësinë mesatare të ndërtesave, lartësi që në disa vende nuk duhet t’i kalojë 3-4 katet. Studimi ynë është shtrirë në 3 dimensione: Në zgjerimin e hapësirës së gjelbër, në strukturën natyrore të Tiranës dhe në përforcimin e sistemit të trafikut”, -tha Ayache. Kryetari i Bashkisë së Tiranës, Edi Rama u interesua për propozimin për parkimet dhe kombinimin e tyre me hapësirat e gjelbra. Lidhur me këtë, francezët u shprehën se kishin konceptin për ndërtimin e parkimeve të nëndheshme. “Mund të ndërtohen parkime në sheshin përpara Korpusit të Universitetit, te Qendra Ndërkombëtare e Kulturës dhe te Pazari i Ri. Po ashtu mendojmë edhe për parkime të nëndheshme te sheshi “Skënderbej” dhe te Stacioni i Trenit. Mirëpo nga ana tjetër, duhet inkurajuar edhe transporti publik”, -thanë francezët. Rama kërkoi gjithashtu hollësi lidhur me pjesën e bulevardit “Zogu I”. Ayache u përgjigj se ata parashikojnë ndërtimin e një shëtitoreje në mes të rrugës për njerëzit, duke përshirë këtu edhe pjesë me ujë. Pyetjes së njërit prej anëtarëve të jurisë ndërkombëtare se cili do të ishte hapi i parë që do t’i këshillonin ekspertët e studios franceze kryetarit Rama, ata u shprehën se projekti i tyre ka tre hapa që mbase do të ndiqnin këtë kronologji: Sheshin “Skënderbej”, zonën përgjatë Lumit të Lanës dhe pjesën te Stacioni i Trenit. http://www.shekulli.com.al/metropol/qendra_tira.htm
ndihmoni shqiperine... llotot amerikane kete vit ishin plot 3000, qe do te thote rreth 10000 shqiptare qe pas rishikimit dhe inetrvistave do te jen rreth 6-7mije... shumica jane me shkolee te larte ose shkojne drejt asaj rruge..Ne kete menyre ne nje gjysem dekade djerse dhe gjaku, krijohet nje shtrese e ulet e mesme, ne drejtim pasurimi te metejshem ne amerike(statistikat e zyres se emigracionit, tregojne se shqiptaret jane nga lulet qe celin me hspejte ne amerike). gjithe kete e thase sepse dua te shtroj pyetjen kush ka nder mend te kthehet ne shqiperi dhe te investoje ate kapital te arritur, dhe te perdori dijen dhe pervojen e fituar ne vendin tipik kapitalist, ku shume gjera jane krejt ndryshe nga amerika e pasqyruar ne shqiperi(nganjehere me mire , nganjehere me keq)? Hidhuni sa mund ti jepni vendit tuaj...??
Qendra e re e Tiranes Konkursi midis tre zyrave të arkitekturës,perkatësisht ajo Hollandeze,Franceze dhe Gjermane u fitua nga ajo Franceze. Kryesisht kanë në plan te bëjnë rregullime pergjatë Lanës,lehtësimin e qarkullimit brënda qëndrës,ndërtimin e vëndparkimeve të nëndheshëm për makina,dhënja e nje pamje të re stacjonit të trenit si dhe u fol per nje rrjet metroje që do të lidhte aeroportin me stacjonin e trenit etj. etj. Të gjitha çka u folën më lart janë të domosdoshme për momentin por e vetmja gjë qe më ra ne sy ishte se në asnjë pikë nuk u fol per ndonjë ndërtim me taban kombetar ose ndonjë ndërtese si pik referimi. Nuk do të ishte bukur ashtu si në çdo shtet të evropës edhe ne të kishim diçka të tonën si psh. ndonjë ndërtesë tipike si ato të lagjeve muze të Beratit apo të Gjirokastrës dhe Krujës. Pastaj ato janë edhe nje mjet identiteti me të cilin ne identifikohemi,të paktën kur bëhet fjala për qëndrën e një qyteti se nuk po flas për përdhunimin që u është bër periferive me ato pallatet pes-katëshe të modelit kineso-rus që u përngjajnë gazermave ushtarake dhe që mbulojnë gjithë Shqipërinë. Faleminderit.
Ja kemi shitur shpirtin parase dhe po e hame turpin me buke! Nuk e di se c'fare e detyron njeriun te bie aq poshte sa mos kete as me te voglin respekt per veten e tij. E kam fjalen per ata persona qe perfundojne si tregetare te qenie njerezore, femrave, dhe ndihen te kenaqur me pasurine qe kane mbledhur apo me jetesen e rehatshme qe i kane siguruar familjeve te tyre. Nuk e di se c'fare shkon ne mendiet e tyre apo nese edhe perpiqen te shfaqesojne sadopak veprimet e tyre megjithate une kam vetem keto fjale per ta: kriminel te shtreses me te ulet, llum i shoqerise njerezore, edhe denimi me i rende nuk i lan krimet e tyre. Fakti qe me revolton me shume eshte se ne vete pjestare te AF, pjese e shoqerise shqipetare si brenda vendit ashtu edhe ne mergim i kemi lejuar kriminele te tille te na kontrollojne jeten private, te jetojme me frike, te mos guxoj njeriu te eci rruges pa pasur pa shikura njeqind here mbrapa kraheve. Jam e sigurte qe nje numer i madh prej nesh ka degjuar per njerez qe merren me kete lloj tregetie ose disa prej nesh edhe njohin personalisht funderrina te tilla qe nuk meritojne gje tjeter vetem te paguajne per krimet qe kane kryer. Po ne nuk bejme asgje, jetojme me frike ose me mosperfillje deri ne momentin kur fatkeqesia troket ne dyert tona. Sa e sa femra shqipetare apo edhe nga vende te tjera kane perfunduar rrugeve te Italise, Anglise dhe vende te tjera te Evropes perendimore te detyruara te shesin trupin e tyre per te pasuruar kriminelet shqipetare. Revoltimi im nuk eshte naiv dhe e di shume mire se ky lloj biznesi i shemtuar egziston ne plot vende te botes megjithate kjo lloj egzistence duhet te na shtyj edhe me shume per ta frenuar apo edhe zhdukur fare. Thjesht dua t'ju ftoj te bejme perpekje per te ndryshuar kete aspekt te shemtuar te shoqerise shqiptare sot. Jam e sigurte se Interpoli nderkombetar do te jete me se i gatshem te ve dore mbi kete rrjet krimi te organizuar nese informacioni qe kemi ne te gjithe arrin atje ku duhet. Faleminderit!
Jo Patriotizem, por Ndihme Humanitare! Ne nuk duhej te merremi me Patriotizem, Nacionalizem, Shovinizem, Racizem dhe Fashizem, por me shume duhej te ndihmojme njerezit e varfer neper fshatrat e Kukesit, Shkodres, dhe shume e shume fshatrave te tjera ne Shqiperi. Ca te beje nje njeri i cilit i kan vdekur femijte me Patriotizmin? Aj nuk ka nevoj per Nacionalizem, por per buke. Ndaj ju them, leni keto fjale per "Bashkim Kombetar" etj dhe filloni te ndihmoni familjet e varfera ne Shqiperi. Dhe nese mendoni se une dua tu shes mend, atehere mund tu them, qe une vet i jap nje shoqate zvicrane para per tu ndihmuar familjet e varfera ne Shqiperi. U bej thirrje te gjitheve, te cileve Nacionalizmi ua ka mbyllur syte, qe te mos bejne shume llafe per Patriotizem etj, por te bejne nje veper humane dhe te ndihmojne ato te cilte e kane me te vertete nevoje. Sepse vetem keshtu mund te beni nje gje vertete te mire.
Kush e deklaron veten nga ju Shqipetare?(shkruani me poshte) Per nje moment te leme zenkat dhe te pyesim veten se a jemi shqiptare apo jo. Kemi nevoje qe te identifikohemi shpesh qe jemi shqiptare. Une jam shqiptare dhe mbi te gjitha ve kombin dhe shqiptarine si identifikues te vetes sime. Te gjithe ata qe kane punuar sadopak per Shqiperine per mua jane shqiptare. Ata (paraardhesit tone)kushdo qofshin kane bere per Shqiperine mjaft. Pak nga pak behet kalaja duke pasur parasysh se ne shqiptaret kemi qene nen pushtime te ndryshme.
Mustafa Nanos i doli gjumi me T.G dhe R.D apo ....? Kur i kercejne te tijat Mustafes, e qendis bukur nganjehere te &quot;shekulli&quot; por urojme ta ule pak koken, se tavanin te cilin ai ka deshire ta preke nuk i takon atij por neve qe jetojme aty afer. Urojme per shkrime te kulibruara te Nanos ne te ardhmen [/b] Çfarë Europe dhe Amerike duam? Nga Timothy Gartonash Ralf Dahrndorf Mund të mendohej që po jetojmë sërish &amp;#8211; dhe pse me nja dy ndryshime të vogla &amp;#8211; një ringjallje të golizmit. Këtë herë nuk bëhet fjalë për lavdinë franceze; përkundrazi, bëhet fjalë për &amp;#8220;bërthamën e Europës së vjetër&amp;#8221;. E më shumë se sa udhëheqësit politikë, janë intelektualët ata që po e mbajnë lart flamurin e identitetit europian, të përkufizuar si diçka kontrastuese me identitetin amerikan. Dhe ashtu si Charles de Gaulle, edhe Jürgen Habermas e Jacques Derrida, e gjejnë inkurajimin për projektin e tyre nëpër sheshe, nëpër atë lloj volonté générale të shprehur në kryeqytetet europiane ditën e 15 shkurtit të vitit 2003 me manifestimet kundër luftës e kundër Bush-it. Në argumentimin që bëjnë, të dy filozofët citojnë një eksponent të madh të fushës së tyre: Immanuel Kant-in. Mendimi i tyre, shprehet Derrida në hyrjen e vet, është vulosur &amp;#8220;nga shpirti e nga ndërgjegja e traditës kant-iane&amp;#8221;. Ndërsa Habermas-i e mbyll tekstin e tij duke evokuar &amp;#8220;shpresën kant-iane për një politikë të brendshme botërore&amp;#8221;, dhe ky evokim vjen edhe si një përgjigje ndaj neokonservatorit amerikan Robert Kagan dhe pamfletit të tij, në të cilin ky i fundit pafuqisë së kontinentit të vjetër i kundërvë fuqinë e Amerikës dhe hedh propozimin për të kurorëzuar Immanuel Kant-in si mbretin e filozofëve të Bashkimit Europian. Mendimtarit të Königsberg-ut nuk i interesonte froni kushedi se çfarë, pasi ishte i bindur që &amp;#8220;pushteti prish në mënyrë të pakthyeshme gjykimin e lirë të arsyes&amp;#8221;. Por Kant-it i takon pa dyshim titulli i pararendësit ideal të Bashkimit Europian. Po, ne jemi kant-ianë. Por amá heqim shumë për ta shquar filozofin e madh iluminist në versionin e Habermas-it e të Kagan-it &amp;#8211; i pari intelektual eurogolist dhe i dyti neokonservator amerikan &amp;#8211;, të cilët përveç të tjerash ngushëllojnë sho-shoqin. &amp;#8220;Europianët&amp;#8221;, shkruan Kagan, &amp;#8220;kanë dalë nga bota e anarkisë hobbes-iane dhe janë në kërkim të paqes së përjetshme të shenjtëruar nga Kant-i&amp;#8221;. Dhe ky i fundit nuk do të kish përfytyruar kurrë që, një ditë prej ditësh, titulli ironik i një eseje të tij, i marrë borxh nga stema e një mejhaneje holandeze (Zum ewigen Frieden, dm.th. Paqja e përjetshme) &amp;#8211; çfarë në fund të fundit është ajo e varrezave &amp;#8211; do të ish intepretuar në këtë mënyrë. Me ç&amp;#8217;duket, qoftë Habermas-i, qoftë Kagan-i, kanë bërë një lloj konfuzioni midis Kant-it e Rousseau-it, pasi Emmanuel Kant-i ka qenë i gdhendur mbi një dru shumë të ndryshëm, mbi një dru shumë më të ashpër se sa druri, ku ka qenë gdhendur ëndërrimtari i Arkadisë nga Gjeneva. Kant-i, jo vetëm ishte i vetëdijshëm mbi ekzistencën e pushtetit, por edhe falenderonte natyrën për konfliktet e rivalitetet e cytura prej vanitetit human e prej etjes së pashuajtshme për të zotëruar e për të sunduar. Vetëm në sajë të &amp;#8220;shoqërueshmërisë së pashoqërueshme (the insociable sociableness, për ata që njohin anglishten. M.N.)&amp;#8221; të njerëzve, në sajë të diferencave e të konflikteve, apo në mënyrë më sintetike, në sajë të antagonizmit, qeniet njerëzore mund t&amp;#8217;i përvidhen idilit të Arkadisë, ku në një sintoni të përsosur, në përkorje e në dashuri të sho-shoqshme, talentet individuale nuk do të kishin mundësi të shfaqeshin. Ne jemi kant-ianë. Dhe ashtu si Kant-i, duam një shoqëri të qytetarëve &amp;#8211; dhe në perspektivë, të qytetarëve të botës &amp;#8211; që të ketë detyrën për të rregulluar gjeneralitetet e së drejtës; duam një shoqëri përjetësisht konfliktuale e jo të përkryer, e mbi të gjitha duam një shoqëri të hapur. Në këtë kuptim, një Europë e përtërirë mund të japë një kontribut të madh, të njëjtë me kontributin që herë pas here, prej më shumë se dy shekujsh, na ka ardhur gjithmonë nga Amerika. Sigurisht, do të jetë një Europë me karakteristika shumë të ndryshme nga ato që Habermas-i parasheh për Unionin e sotëm e të nesërm. Ideja e tij për Europën të kujton në vija të trasha Gjermaninë Perëndimore para kthesës epokale të vitit 1989. Padyshim, &amp;#8220;përvojat e regjimeve totalitare të shekullit të XX-të&amp;#8221;, apo edhe &amp;#8220;e shkuara e luftrave&amp;#8221;, kanë krijuar një lidhje të detyrueshme midis përgjegjësve dhe viktimave. Por është e vërtetë vallë që feja në Europë është kudo kaq apolitike? Eshtë edhe në Irlandë? Edhe në Poloni? Apo është edhe në Angli, ku në parlament, përpara se të nisë sesioni, deputetët falen publikisht? Nga ana tjetër, &amp;#8220;çlirimi i shoqërisë civile nga tutela e një regjimi absolutist&amp;#8221; nuk ka qënë fenomen as britanik, as italian, as zviceran. Përtëritja e Europës është e nevojshme, por nuk do të arrihet kurrë nga tentativa për të gjetur identitetin europian të ndryshëm, madje të kundërt, nga ai amerikan. Kush kërkon të përkufizojë Europën në kontrast me Amerikën, nuk e bashkon, por e ndan atë, siç demonstroi historia e krizës irakiane. Habermas-i interpreton manifestimet e 15 shkurtit si një përgjigje të njëzëshme dhe popullore të europianëve ndaj luajalitetit që dëshmuan me Bush-in tetë kryetarë shtetesh e qeverish, nën udhëheqjen e José Maria Aznar-it e të Tony Blair-it. Por interpretimi i tij është gënjyes për tri arsye. Së pari, sepse faktikisht manifestimet nuk ishin një reagim ndaj &amp;#8220;letrës së të tetëve&amp;#8221;, të publikuar nga shumë të përditshme europiane. Së dyti, sepse ajo letër e nënshkruar nga shtetarë europianë, ndaj të cilëve nuk mund të dyshohej se ishin nën hyqmin e Vaclav Havel-it, ishte një dëshmi e bashkangjitjes me vlerat perëndimore e me marrëdhëniet transatlantike, e jo me George Bush-in; së treti, sepse letra ishte faktikisht një përgjigje e drejtpërdrejtë ndaj zgjedhjes izolacioniste franko-gjermane kundër një rezolute të dytë të OKB-së. Dhe kështu, në vend që të bashkonte, arratisja e vetmuar e &amp;#8220;bërthamës së Europës së vjetër&amp;#8221; nuk bëri gjë tjetër, veçse ndau. E vërteta është, që forca shtytëse e ripërtëritjes europiane duhet të vijë nga iluminizmi i aplikuar në praktikën që lidh mes tyre Europën e Amerikën, gjë që tërheq pas vetes &amp;#8211; falë sukseseve dhe forcës për të kandisur &amp;#8211; një numër gjithmonë e më të madh njerëzish e shtetesh të të gjithë botës. Shpresa kant-iane për një politikë të brendshme botërore është ana e shndritshme e globalizimit. Në këtë kuptim lipset të merret pa tjetër në konsideratë veçantësia e arritjeve dhe e modeleve europiane, të cilat edhe mund të konsiderohen si modele për t&amp;#8217;u ndjekur. Le të përmendim disa. Më 1 maj të vitit 2004, Bashkimi Europian do të përfshijë 25 shtete. Pesëmbëdhjetë vite të gjata &amp;#8211; janë shumë vërtet &amp;#8211; pas rënies së perdes së hekurt, një ëndërr është bërë realitet: ëndrra e unifikimit europian, e shëndoshjes së Europës; apo siç tha në kohën e vet me një shprehje të qartë e sintetike Presidenti George Bush senior, ëndrrën e &amp;#8220;një Europe integrale e të lirë&amp;#8221;. Por akoma jo e gjithë Europa pasi, të paktën tani për tani, një pjesë e vendeve kandidate mbetet e përjashtuar. Sidoqoftë, për herë të parë një shumicë e qartë e shteteve europiane, që për shekuj e shekuj janë ndeshur në luftra të përgjakshme, po hyjnë për të bërë pjesë, me dinjitet të barabartë, në të njëjtin komunitet paqësor politik dhe ekonomik (Për sa i takon sigurimit të jashtëm, për momentin kjo është në dorë të NATO-s e amerikanëve). Asnjë gjë e ngjashme me këtë nuk është vënë re më parë në Europë; as që ekziston gjithashtu në kontinente të tjerë. Këta shtete synojnë përveç të tjerash të nënshkruajnë, brenda 1 majit të vitit 2004, një pakt konstitucional. A nuk do të ishte mirë të zgjidhej kjo datë unifikuese &amp;#8211; në ndryshim nga 15 shkurti 2003, kur ndodhi një ndarje &amp;#8211; për ta përkujtuar si datë themeluese të Europës? Një faktor tjetër i rëndësishëm në perspektivën e zgjerimit europian shprehet nga kriteret politike për kandidatët e rinj, të parashtruara në Kopenhagen, në mbledhjen e Këshillit të Europës së vitit 1993. &amp;#8220;Kriteret e Kopenhagenit&amp;#8221; kërkojnë përpara së gjithash institucione të stabilizuara e demokratike, shtet të së drejtës, respektimin e të drejtave njerëzore dhe mbrojtjen e pakicave. Këtyre iu shtohen edhe rregullat e ekonomisë së tregut. &amp;#8220;Edhe regjimet europiane të shtetit social&amp;#8221;, shkruan Habermas-i, &amp;#8220;kanë qenë ekzemplarë për një kohë të gjatë&amp;#8221; (është për t&amp;#8217;u vënë në dukje që fraza është në kohën e shkuar). Por në fakt, në këtë mes ka patur gjithmonë diferenca të mëdha midis shtetesh, një pjesë e të cilëve kanë qenë në gjendje e një pjesë nuk kanë qenë, për të mbajtur më këmbë një sistem të sigurimit social. Midis vendeve që nuk janë në gjendje figurojnë sot pjesa më e madhe e kandidatëve që vinë nga Europa qendrore e lindore. Nga ana tjetër, vende si Zelanda e Re dhe Kanadaja (por edhe disa shtete të SHBA-ve) janë më afër &amp;#8220;modelit social europian&amp;#8221;. Në mënyrë të padiskutueshme, Europa ka zhvilluar një gamë të gjerë variantesh pak a shumë funksionale të kapitalizmit demokratik, të cilat kanë të përbashkët një detyrë të rëndësishme, të përkufizuar nga Adair Turner, si angazhim &amp;#8220;për të pajtuar efektet çlirues të autonomisë ekonomike dhe një ekonomi dinamike me objektivin e një shoqërie përfshirëse, duke u siguruar të gjithë qytetarëve shërbimet, të cilat tregu i lirë nuk mund t&amp;#8217;ua japë&amp;#8221;. Këto koncepte na çojnë tek Kant-i dhe tek &amp;#8220;qëllimi kozmopolit&amp;#8221; për të vepruar në mënyrë të tillë, që aksionet tona të mund të ngrihen në themel të një shoqërie të qytetarëve të botës, dhe kjo shoqëri duhet të qeverisë gjeneralitetet e së drejtës. Rruga mund të jetë e gjatë, e ndoshta nuk kemi për të arritur kurrë atje ku duhet. Por ai objektiv duhet të na shërbejë si far për të na udhëhequr në gjithçka do duam të vendosim të bëjmë apo të mos bëjmë. Versionet e Bashkimit Europian, për të cilat luftohet sot (por edhe administratat e Washington-it), nuk kanë qenë udhëhequr nga këto maksima. Por janë pikërisht këto, ato që përshkruajnë Europën e Amerikën, ashtu si ne i duam, së bashku me qëllimet e përbashkëta që kanë. Përktheu: Mustafa NANO
Re: Diplomat e huaja, njihen edhe ne Shqiperi Whouw....., c'far lajm i mire. Si more u njifkan diplomat megjithmend ne Shqiperi. Un kam shum qejf qe mbas 1 a 2 vjetesh te vij e te punoj ne Shqiperi si psiqiater per me ndihmuar njerezit qe kan nevoje per ndihme. Ku ka gje me te bukur se sa te ndihmosh njerezit e tu ne vendin ku ti linde. Shqiperia nga ne pret. Un jam megjithmend gati per ket pun. Tani qe do te shkoj atje do te interesohem mir per mundesit qe me jep qeveria mua per me hapur nje dhome praktike per njerezit qe kan nevoje per ndihme. Nje enderr e imja po behet realitet, por un akoma nuk e besoj, sepse esht nje ender mjaft e bukur.
Do kthehen ne Shqiperi emigrantet ? a doni me shum shqiperin apo vendet e tjera ne bot
tvsh ? E ndjek tvsh qe prej vitesh me satelit.po ka disa jave qe nuk eshte duke ma marre.dija tju pyesja nese ndonjeri e sheh kete kanal.apo eshte nje difekt per te gjithe.ose mbase kane nderruar frekuencat.un deri tani e kam pare me keto frekuenca_EUTELSAT W2 16.Oe frekuenca-12.656 polarizimi-VERTIKAL sym.rate-4883 fec-1/2 me tregoni ndonjeri qe e sheh kete chanal nese e sheh me keta frekuenca.
Top