Re: Filozofi eshte ai qe do Zotin!
Tani e zgjidhet kete muhabet. Domethen te gjithe filozofet qe besojne ne ekzistencen e Zotit (qe ne fakt perbejne shumicen e filozofeve) ti kalojme tek teologjia, kesaj I thone t’a copetojme tere filozofine boterore dhe t’I heqim mendimit filozofi pjesen e vet me te madhe.
Problemi yt Stn. eshte se ti mbledh si “blete punetore” aty-ketu disa fraza te shkeputura dhe na I hedh per argumente. Filozofia I dashur nuk behet me citate. Filozofia eshte disipline qe kerkon konseguence. Ne te kunderten edhe une mund te mbledh aty-ketu shprehje te ndryshme dhe c’u pame pastaj.
Ti na nxjerr Shopenhauerin (te cilin jam I bindur qe nuk e njeh mire) duke u prepjekur te percaktosh njerezit e mosbesimit si njerezit e arsyes, ndersa njerezit e besimit si njerezit e mosarsyes. Nuk e di se si, me c’metode apo rregull I vendosni, ti dhe Shopenhaueri keto raporte, por di te them me plot gojen qe keto jane budallalleqe me brire. Kjo vjen nga qe (sic e kam shprehur edhe ne nje postim me lart) as ti, e as shopenhaueri nuk e njohin absolutisht fene. Une mund te nxjerr sa te duash argumente qe perdoren per te argumentuar besimin, me ane te arsyes. Ky nuk eshte gje tjeter vetem se nje keqkuptim I ateisteve, qe per mua eshte I pabaze, sepse te gjithe sjellin argumentet e veta. Besimi nuk nenkupton mungesen e arsyes, aq me teper qe edhe ateizmi ne fakt eshte nje lloj besimi ne vetvete. Eshte besim ne mosekzistencen e Zotit.
Me sa jam marre une me kete pune duket qarte qe pergjithesisht ateistet kane nje mungese te theksuar te njohurive fetare dhe kjo con qe te gjykojne shume te dobet ndaj mjaft problemeve te fese. Keshtu p.sh. Fojerbahu, I cili eshte nga kokat e materializmit, madje une mund t’a quaj edhe babain e ateizmit modern, prej te cilit vete Marksi ka huazuar idete e tij mbi fene ne veprat e veta, per mua duket mjaft naiv ne formen se si ai gjykon. Ai nuk kritikon mendimin fetar ne argumentet e veta, por idene qe ai ka krijuar mbi fene, dhe kjo te ben te shohesh se sa siperfaqesore jane idete qe hidhen ne kete drejtim. Ne te vertete nuk dua te zgjatem ketu e te merrem me Fojerbahun vetem duhet thene qe idete e tij jane teresisht arbitrare. Ai thjesht e konsideron fene si nje krijim te mendjes njerezore duke I tjetersuar vlerat shoqerore ne dicka si te zbritura nga nje fuqi hyjnore. Dhe sipas tij dhe me pas sipas Marksit, fete do te zhduken, dhe njerezit do te ruajne vetem vlerat e mira te tyre si vlera shoqerore, duke kuptuar mashtrimin qe I bene vetes per nje kohe te gjate. Keshtu teorirash une mund te sajoj nga pese ne dite. Realisht Marksi nuk ka studiuar aspak mbi fete, por edhe Fojerbahu duket qe I trajton ato nga aspekti I hamendesimeve te veta, ne lidhje me to. P.sh. tek te dy gjendet ideja qe fete jane te demshme, pasi e shtyjne qe njeriu t’I arrije vlerat e verteta vetem ne boten e pertejme, ndersa Marksi na meson se ato duhet t’I realizojme ne kete jete. Pak a shume te njejtat gjera qe po thoni edhe ju ketu, e qe une, si edhe mjaft te tjere po lodhen me kot duke thene qe nuk jane keshtu, por qe ju (ashtu si edhe Fojerbahu me Marksin ne vaktit) nuk doni t’I pranoni.
E kam theksuar edhe me lart qe per nje besimtar, parajsa ne qiell fitohet duke punuar dhe ndertuar kete bote ne menyren sa me te mire dhe me te drejte te mundeshme. Feja ne asnje menyre nuk meson terheqje nga bota, perkundrazi, nxit ne nje jete aktive ku njeriut bota I eshte dhuruar, per t’a populluar, ndertuar dhe begatuar ate. Te gjitha keto shihen si parime qe e bejne njeriun te fitoje kenaqesine e Krijuesit te vet I cili ne baze te puneve te njeriut do t’I jape edhe shperblimin apo denimin e vet.
Kshtu feja jo vetem qe nxit ne nje vrrull social per t’a begatuar jeten (ndryshe sic thone mesuesit e vjeter te ateizmit te shurdhuar per t’a njohur objektin qe po gjykojne), por feja eshte edhe e vetmja gje qe ka aftesine e duhur per t’a motivuar njeriun ne kete nisme jo te lehte. Perndryshe cfare mund t’a shtyje nje njeri qe niset vetem nga perfitimi I vet personal, I cili nuk ka perse te shpresoje qe do te shperblehet per punet e mira, te beje bamiresi, apo te sakrifikoje kohen, jeten apo djersen, per te ndihmuar qe shoqeria te ece drejt perparimit. Ne te kundertetn njeriu do te behej ujk per njeriun, sic e hasim kete tek Dostojevski, e shume te tjere. Keshtu Volteri I frymezuar nga nevoja per Zotin ne motivimin e njerezve tha: Edhe po te mos kete Zot, Ai duhet shpikur”. Prandaj dhe ideja e Marksit per shoqerine e tij ideale rezultoi nje utopi e deshtuar. Ajo deshtoi pa u formuar mire. Ndersa fete kane qene jane dhe do te jene aty, githmone prezente duke ushqyer me dashuri shpirterat e njerezve.