Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit ne ALL-LLAHUN

AlbanianShqiponje

Forumium praecox
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Kjo ceshtja e 70 virgjeresheva eshte bere si qimja tra, rrezik kete mbani mend nga gjithe feja islame.

Pike se pari, 70 nuk permendet ne Kur'an ndonje vend. Se dyti...cdo gje ka interpretimin e saj me argumenta dhe jo si te pelqen ty.

Ne parajse te gjithe do hyjne te virgjer. Edhe ata qe jane ne kete bote pleq e plaka me niper e mbesa. Kur hyjne ne parajse jane te virgjer.

Ne nje hadith transmetohet se kur nje plake e moshuar erdhi profetit dhe i kerkoi atij qe ti lutej Zotit qe ajo te hynte ne parajse. Profeti i tha se asnje grua e moshuar nuk do hynte ne parajse. Dhe ajo u largua duke qare. Atehere profeti i tha qe t'i thoshin se ajo nuk do hynte si e moshuar dhe lexoj:

Kur'an Surah El Vakia (56):


35. Ne i kemi krijuar ato në një krijim të ri (formë të re).

36. Dhe ato i kemi bërë virgjëresha.

37. Të dashuruara (për burrat e vet), të një moshe.


Cdo burre ne parajse do kete grua dhe cdo grua nje burre. Nqs nje burre martohet me shume se me nje grua, ne rastin e lejuar deri ne 4 gra atehere do i kete edhe keto 4 gra ne parajse, apo jo? Por nqs nje burre martohet me nje, edhe ndodh na nje gje e keqe gruas dhe nderron jete, e martohet me ndonje tjeter...do kete te gjitha grate apo jo...edhe ky numer nuk mund te kufizohen me 2 a 3 a 4 se ik thuaji nje qe i vdes gruaja qe nuk mund te martohesh me... Pra burri do kete me shume se nje grua ne parajse nqs do kete ato qe ka ne kete bote me llogjike edhe keto jane te virgjera.

Vjen rasti se vdes burri edhe ishte martuar vetem me nje grua. Kjo gruaja martohet me nje tjeter. Atehere ne parajse sa burra do kete kjo gruaja? Sipas Islamit vetem nje burre, po burri tjeter do rri pa grua ne parajse...prandaj Zoti ka krijuar krijesa femra te parajses qe burrat te kene grua. Kurse nje grua qe nuk eshte martuar ne kete bote do martohet me nje burre qe nuk eshte martuar ne kete bote. Fund se fundi...numri 70 nuk eshte se ka kuptim 70 si 1,2,3...por se ne ate bote ke cdo gje qe deshiron.

Kam degjuar njehere se Islami nuk e respekton deshirat e femres qe duan qe burri te kete nje grua. Kjo nuk eshte aspak e vertet. Fakti qe Islami e minimizoi poligamine nga 100 gra per nje burre deri ne 4 dhe me kushte shume te medha, dhe fundja inkurajon se nqs frikesohet padrejtesise midis tyre, te martohet vetem me NJE. Ceshtja e lejimit me shume se nje e kam cekur me lart dhe nuk po e perseris prape. Eshte ceshtjeje zgjidhjesh problemesh dhe jo shtypje te gruas. Se ne islam shtypja e dikujt eshte mekat i madh.

Kam degjuar se burrat kane gra ketu, edhe pas si vene ne parajse kane grate ketu edhe ca gra te tjera. Kjo ceshtje eshte shume e thjeshte. Pike se pari ta zeme qe ndodhi gje e keqe burrit edhe gruaja martohet me burre dy dyte. Ta zeme se edhe burri i dyte ndodh gje e keqe, edhe martohet me te 3 e 4 e deri ku dihet. Ne Bibel permendet se nje grua ishte martuar deri me 7. Tani kjo grua ne parajse do kete nje burre. Po 6 te tjereve ca do u ndodhi, do zihen me ate qe i morri gruan? Pra Zoti ka krijuar krijesa qe burrat te kene grua. Pra kjo eshte zgjidhje problemesh dhe jo shtypje.

Ceshtja eshte e thjeshte nqs nje burre nuk do gra te tjera ne parajse, do kete vetem ate grua qe deshiron... Nqs gruaja nuk do qe burri te kete gra te tjera sic ndodh ne kontraten e meartese ketu ne kete bote dhe te dy bien dakort, pse mos te jete e njejta gje ne parajse kur cfaredo qe deshiron ti do plotesohet dhe Zoti nuk i ben padrejtesi askujt edhe sa grimca me e vogel.

Nqs ka konflikt interesash, Zoti di si te rregulloj ceshtjet se ai i krijoi qeniet njerezore, dhe di me mire se ca ka ne zemren e tyre se cdo njeri tjeter: hidherim, trishtim, deshperitje... Kurse ne Parajse gjithe keto do eliminohen si rezultat i meshires se Zotit.

Jo merzi, jo xhelozi edhe se nuk je ne te njejtin nivel, ose nje ka me shume se tjetri, nuk do kete xhelozi se edhe ai qe ka me pak ne parajse eshte me i gezuari sikur te kishte gjithe token nen pronesine e tij edhe akoma me tej pertej imagjinates. Cfare te imagjinojme ne per parajsen, nuk arrijme ta kuptojme bardhesine, miresine e saj. Zoti ka krijuar gjera qe ne nuk i imagjinojme dot...vetem per besimtaret.

Pra ceshtjet jane te thjeshta. Perdorni ca llogjike dhe cdo gje ka nje synim, nje kendveshtrim, nje llogaritje, nje plan...dhe nuk jane se jane kot pa kuptim. Por eshte puna se pasi gjerat thjellohen. Prape disa kerkojne ta turbullojne ceshtjen ashtu sic permendet ne ajet:

Ai është që ta zbriti ty e që në të ka ajete të qarta dhe ato janë bazë e librit, e ka të tjerë që nuk janë krejtsisht të qarta (muteshabih). E ata, që në zemrat etyre kanë anim kah e shtrembëta, ata gjurmojnë atë që nuk është krejt qartë për të shkaktuar huti, e kinse kërkojnë komentin e tyre. Po, pos All-llahut askush nuk e di domethënien e tyre të saktë. Dijetarët e pajisur me dituri thonë: “Ne u kemi besuar atij (atyre që janë të paqarta), të gjitha janë nga Zoti ynë! Por këtë e kuptojnë vetëm ata që janë të zotët e mendjes.(Kur'an 3:7)

Ne fund te fundit, ne mund te diskutojme...por le mos te flasim pa llogjike, duke iu futur gjerave qe nuk jane shume te qarta, duke bere me synime te keqe, dhe jo me synimin qe Zoti i ka shpallur, me synimin qe po deshi Ai i jep kuptimin e arsyes ne kete bote ndonjerit dhe po deshi jo. Ne fund te fundit keto virgjereshat nuk jane ceshtje bazore te adhurimit te nje Zoti te vetem dhe kane domethenien e tyre te sakte. Eshte ceshtje sociale. Ne fund te fundit sa gra, virgjeresha kishin profete dhe njerezit me te mire ne Bibel. Ne parajse ca do behet me keto, plaka do rrine si vdiqen...apo ndoshta behen virgjeresha sic permenda me lart?

Si thashe martesa me shume se nje nuk ka qellime shtypjesh...por qellime zgjidhjesh problemesh. Dhe virgjereshat ne parajse po ate qellim kane, zgjidhjesh problemesh ne lidhje ne kete bote ku jetojme dhe i ceka me larte. Gjykoni vete per kete ceshtje....

Mendoji gjerat njehere me veten tuaj. Lexoni, kerkoni, studioni dhe lutjuni Atij qe pa te cilit nuk do kishit as sy te lexoni as duar te shfletosnit ndonje gje as llogjike te mendonit.Keto jane meshire qe disa i marrin sikur i kane krijuar vete.Shikoni ata qe nuk i kane keto miresi, njerezit me te meta mendore, te verberit, te gjymtuarit, paralizuarit dhe falendorini Zotin qe i ka dhene dhe lutuni qe ti mbroji ato. Mos tregoni arrogance kundrejt Zotit se po iu morri keto gjera bazore, atehere as gjithe pasuria ne bote nuk do i ndihmonte t'i kthenit prapa. Dhe ne fund te fundit vetem Zoti ta jep udhen e drejten dhe jo komunikimi im apo ndonje tjetrit dhe kjo eshte meshira e Zotit te ben te kuptosh gjerat kur ke sinqeritet. Por ndodh dhe e kunderta, se kur nuk ke sinqeritet per miresi, per drejtesi, per udhezim, kur ne vend te sinqeritetit mban arrogance...atehere po Ai Zot shkakton qe gjerat me te thjeshta, te duken me te komplikuara...edhe shejtani te meposht me konfuzion, me hutim derisa te vertitesh kot sa andej ketej dhe te jetosh ne depresionin e paditurise.

Po e perseris dhe shpresoj qe do mendosh pak me shume per kete ceshtje se eshte gje qe i takon gjithe njerezimit dhe jo vetem muslimaneve qe Zoti udhezon per dije, per te menduar qarte,kthjellet:

Dijetarët e pajisur me dituri thonë: “Ne u kemi besuar atij (atyre që janë të paqarta), të gjitha janë nga Zoti ynë! Por këtë e kuptojnë vetëm ata që janë të zotët e mendjes.

Nuk pretendoj se i di te gjitha, se kjo do ishte arroganca me e madhe, por disa ceshtje jane bazore dhe elementare dhe gjithmone te mundohemi per mire dhe udhe sa me te drejte.
Se fundi, gjithmone te lutemi se lutja ka efektin e saj per hirin tone qe mos te ndodhemi ne erresire:

Kur'an, El-Fatiha (1):

5. Ty të adhurojmë dhe prej Teje ndihmë kërkojmë!

6. Udhëzona në rrugën e drejtë!

7. Në rrugën e atyre ndaj të cilëve ke bekimin, e jo në të atyre që je i hidhëruar , dhe që kanë humbur !


Gjithe te Mirat, Zoti ju ndihmofte ne te mira.
 

Admir

Forumium maestatis
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Interpretimet nuk pine uje. Hadhitet?! Sa prej tyre njihen si autentike, e sa jo?! Sipas qejfit cdo gje. Merre thjeshte ate cfare eshte shkruar ne librin tend te shenjte, aq thjeshte sa duhet marre per nje njeri normal me dy pare mend. Interpretimet jane abuzive dhe here-here ekzagjeruese. Nuk kemi nevoje per to ne kete rast. Gjithsesi, ti mbron tenden.
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

NE RRADHE TE PARE KERKOJ FALJE PER SHKRIMIN QE PO E PARAQES NE GJUHEN ANGLEZE. PO PER VLERAT DHE DOBINE E TEMES DHE PER TA BERE TE BESUESHME PO E SHKEL RREGULLIN PER TE BOTUAR NE GJUHEN E HUAJ. NE FAKT KY ESHTE NJE SHKRIM I BOTUAR DJE NE GAZETEN TURKE ZAMAN (KOHA) DHE PER TA KUPTUAR TE GJITHE(KUSH DI ANGLISHT) ZGJODHA VARIANTIN ANGLEZ TE SHKRIMIT. KOMENTİN TIM PO E BEJ NE NJE POSTIM TE VEÇANTE MENJEHERE PASI TE NIS KETE SHKRIM. PERSHENDETJE NGA ONURI
ALL HOT NEWS
Stock Exchange | Weather | Reader's Choice | Reader's Voice | Editorial Cartoon | Advertisement
FOR TURKISH


Prime

International

Economy

National

Politics

Sports

Columnists

Commentary

Interviews


Print Edition

My Family

Showcase

Culture & Society

Turkuaz

Readers' Choice

Contact

About Us

Mesg. to Editor

INTERNATIONAL 02.11.2006 Saturday - ISTANBUL 13:12

Every Year 90 Women Die of Domestic Violence in France
By Ali Ihsan Aydin, Paris
Published: Friday, February 10, 2006
zaman.com


Amnesty International revealed every four days a woman dies of domestic violence in France, widely accepted as the center of Human Rights.

The organization issued a report about women's rights in France, and qualified the situation as one of the biggest human rights scandals to date in the country. The report, which shocked France, revealed one out of 10 women in France is subject to domestic violence. Amnesty International, which focused on France in 2003, criticized the French authorities' lack of interest in domestic violence since they categorize it as a private family event.


The report revealed the French judicial system is not a deterrent in domestic violence, and that the number of judges, doctors and policemen is insufficient to take the necessary precautions. The organization emphasized it is the responsibility of the state to prevent domestic violence, and condemned the society “nourished from economic, social and cultural discrimination.”


Prune de Montvalon, who prepared the report, said: "Until this violence is fully recognized by the state as something that affects the whole of society, it will not stop. Only in this way France, which claims to be the mother country of the Human Rights, may become the home of Women Rights." French representatives from the foundation Geneviève Sevrin emphasized women are subject to violence simply because they are women, and criticized the discrimination against women in France.


The foundation repeated international law obliges states to take precautions in order to punish criminals, prevent violence and help victims recover from the effects of cruelty. The organization demanded French Prime Minister Dominique de Villepin follow an assertive policy in this frame. The report, which compared the world of violence to hell, revealed if these women object to their husbands they then become subject to economic reprisals.

Marie Trintignant, the daughter of famous French actor Jean-Louis Trintignant, died after she was horribly beaten by her rock star boyfriend two years ago. Famous French Actress Emmanuelle Beart, who was invited to Turkey for the 24th annual Istanbul film Festival, rejected the invitation saying "I do not go to a country where women are subject to violence." The French actress referred to the use of violence against women by police during a demonstration on March 6, Women’s Day, as an excuse; and telephone the administration of the Istanbul Film Festival refusing to be a guest of a country's festival where there was violence against women. Italian Actress Sophia Loren participated in the Festival in place of Beart.



Prostitution and Imprisonment Warning





The organization drafted a report on women rights in France for the first time, and condemned the victimization of women in the prostitution trade. Amnesty International, pointing to the black market of women brought from the Balkans, Eastern Europe and North Africa, asked for a general strategy to fight against such trade, and calls upon France to approve the European Convention of Fight with Human Trade. The organization says the number of woman forced to prostitution in this way is 14,000, wherein they are deprived of their freedom and exposed to violence.


France was criticized for intolerable prison conditions in 2005. The Council of Europe's Commissioner for Human Rights, Alvaro Gil-Robles drafting a report investigating French prisons, said, "I have not seen a worse situation in my life."
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

komenti im:
nuk e di si do te pritet por une duke e pare kete shkrim me syrin e juristit me syrin e nje njeriu te thjeshte dhe aspak me syrin e nje besimtari them se kam ngeelur totalisht i shokuar dhe i zhgenjyer. nuk e di pse pasi nuk e prisja. nese te drejtat dhe lirite e njeriut nuk respektohen ne France qe mbahet si vendi djep i lirive te njeriut duke pasur pasoja te llahtarshme nuk e di se çmund te mendohet per vendet e tjera. te mos harrojme se keto jane shifra zyrtare pasi mendoj se shifrat duhen te jene akoma me te medha dhe akoma me te tmerrshme. aq me teper qe keto statistika dhe keto vleresime nuk vijne nga vendet islamike por nga vete Amnisty International. eshte nje skandal nuk e di çte them. ne merremi me rrahjet "e lehta" dhe nuk preferojme aspak te merremi me keto barbarizma. ajo qe vlen per t'u htheksuar eshte se viktime e ketyre torturava nuk i kane shpetuar edhe gra te degjuara ne opionin francez siç citohet ne shkrim. prandaj ne rradhe te pare para se te shikoni qimen ne syte e te tjereve le te shikoni traun qe keni para syve dhe po jua pengon shikimin dhe logjiken. une kur flas flas me argumente te qarta dhe nese se kam bere deri dje se kam bere per çeshtje kohe por tani krahas asaj qe them do nis edhe argumentin perkates. kaq kisha dhe shpresoj qe mesazhi te kete ardhur i qarte per te gjithe. pershendetje
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

per te vertetuar burimin e marre po paraqes linkun dhe kush di turqisht do e gjej ne shkrimin e dates 10 shkurt. linku www.zaman.com.tr per tjua bere me te qarte eshte nder gazetat me shitjet me te medhaja ne Turqi.
 

Admir

Forumium maestatis
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

HUMAN RIGHTS BY COUNTRY
(Unless otherwise noted, all information is from U.S. State Department Reports on Human Rights Practices for 2000-2001)
SAUDI ARABIA
Although the U.S. Commission on International Religious Freedom declared that, with the demise of the Taliban, Saudi Arabia is probably the worst oppressor of religious rights in the world, the Bush Administration decided on political grounds to leave the kingdom off its annual list of "countries of particular concern," an American blacklist of countries that engage in "systematic, ongoing, and egregious" violations of the rights of religious minorities.18

Saudi Arabia is a dynastic monarchy, ruled by King Fahd Bin Abd Al-Aziz Al Saud. The country’s constitution is the Koran and the Sunna (tradition) of the prophet Muhammad, and the country is thus governed by a strict interpretation of Islamic law. Because there are no democratic institutions, citizens have no role in the government. Security in the country is enforced by both a secular security force, and the Mutawwa'in, the religious police, who comprise the Committee to Promote Virtue and Prevent Vice. Because the traditional Islamic view of human rights does not coincide with the modern view, the government has allowed both the secular and religious security forces to commit serious abuses.

The Saudi government beheaded 52 people in 2003, for crimes including murder, robbery, drug smuggling, and homosexuality.19

Legal Rights

Torture, beatings, and other abuses of prisoners are committed regularly by both the Mutawwa'in and officials in the Ministry of Interior. Additionally, at least one person was killed recently by the Mutawwa'in for a very minor religious violation. Other executions during the year 2000 were for crimes ranging from “deviant sexual behavior” to sorcery, and were carried out by stoning, beheading, or firing squad; additionally, some prisoners were punished by amputations or the loss of an eye. Prisoners are sometimes held for long periods of time without charge or trial.

Freedom of speech and of the press are severely limited in Saudi Arabia – criticizing Islam or the Royal family is illegal, and can result in prolonged imprisonment without trial. Television, radio, internet and literature are all heavily censored. Freedom of assembly and association are also limited, subject to regulations such as the segregation of men and women at meetings.

Treatment of Women

Women are the victims of systematic discrimination in Saudi Arabia. Domestic violence and rape are widespread problems, and women have no redress for such crimes. Women cannot travel, be admitted to a hospital or drive in a car without their husbands’ permission. Buses are segregated, and women must sit in the rear. Those women not wearing an abaya (a black garment covering the entire body) and covering their faces and hair are harassed by the Mutawwa'in.

Laws that discriminate against women include those governing property ownership, testimony in court inheritance, and child custody in cases of divorce. Comprising only five percent of the workplace, it is nearly impossible for women to be employed in any but the simplest of tasks. Also, Female Genital Mutilation is legal and is practiced in some parts of Saudi Arabia.

Women from foreign countries also must adhere to the strict laws in Saudi Arabia and the U.S. military has gone so faras to require its female soldiers to wear restrictive clothing, ride in the back seat of cars, and have a male escort when off base. In 2001, the U.S. Air Force's highest ranking female fighter pilot sued the U.S. government to overturn the policy on the grounds that it discriminates against women, violates their religious freedom, and forces them to follow customs required by a religion not their own. The Pentagon subsequently ended the requirement that women wear the black head-to-toe abayas worn by Saudi women, but the other restrictions still apply.20

Workers’ Rights

There are no labor laws, unions or collective bargaining in Saudi Arabia. While forced labor is technically illegal, foreign workers and domestic servants are sometimes forced to work up to sixteen hours daily, seven days a week. Pay is often withheld for weeks or months at a time.

Unconfirmed reports indicate that women are sometimes smuggled into Saudi Arabia to work as prostitutes, and children are smuggled in to work in organized begging rings. Officially, trafficking in persons is illegal under Saudi law.

Treatment of Minorities

There is no freedom of religion in Saudi Arabia. All citizens must be Muslims, and only the Sunni branch of Islam can be practiced publicly. There is institutional discrimination against Shi’a Muslims. Religions other than Islam are tolerated if practiced discreetly; a number of Christians were deported in 2000 because they practiced “apostasy” in too public a manner.

Asian and African workers living in Saudi Arabia report widespread discrimination, and difficulty in the redress of grievances.

JORDAN
The Hashemite Kingdom of Jordan is a constitutional monarchy ruled by King Abdullah bin Hussein. While direct elections are used to appoint representatives to the uninfluential lower house of Parliament, the 104-seat Chamber of Deputies, the upper house, the 40-seat senate, is appointed by the king. Virtually all power is concentrated in the king, who can dismiss any representative or disband the parliament altogether, as he did in June 2001. Thus, citizens of Jordan cannot change their government. Many serious human rights violations occur in Jordan and are condoned by the government.

Legal Rights

Jordanian security forces use torture on a regular basis, which has recently resulted in several deaths. Prisoners are often held without charges, are not allowed to meet with lawyers, and are kept in unsanitary conditions; this applies also to journalists charged with “defamation,” meaning they criticized the government or the king. Forced expulsions are rare in Jordan, and are generally used only on suspected terrorists; terrorist groups are well represented in Jordan. For example, the Islamic Movement of Jordan ("The Group of Ahmed Al Daganesh") and the Nobles of Jordan claimed responsibility for the August 2001 murder of an Israeli businessman in Amman. The government denied that the killing was political and has made no arrests in the case.

Freedom of assembly, association, the press and speech are all restricted by the government; authors of articles critical or satirical of the government are often arrested and imprisoned. In August 2002, the Al-Jazeera television network's license was revoked for airing views critical of the government.21

Women’s Rights

Jordanian women are at a distinct legal disadvantage. Marital rape is legal, wife-beating is rampant, and often allowed by law, and honor crimes crimes (domestic violence against women committed by men who feel the women have undermined their honor by their "immoral behavior") receive minimal sentences. Such honor crimes have become so common that they comprise 25% of the total murders committed in Jordan in 2000, according to one study.

Financially, women are at a legal disadvantage as well. Social security, inheritance, divorce and testimony laws all favor men. Women earn less than men for equal work, and are under-represented in the workplace.

Female Genital Mutilation, once practiced widely in Jordan, has largely been discontinued. Some tribes, however, maintain the practice. Much more common is the abuse of female children, especially sexual abuse. While the law calls for strict punishment in such cases, few are ever investigated.

Workers’ Rights

Labor laws are generally good; however, there are exceptions. Although forced labor is illegal in Jordan, many foreign servants work under conditions that amount to forced labor. Additionally, child labor is common, although the government has taken steps to curb it.

Treatment of Minorities

Freedom of religion is for the most part respected in Jordan. While only the three “main monotheistic religions” (Islam, Judaism, and Christianity) are officially recognized by the government, all other religions are permitted to practice freely, and are given equal rights. The one exception to this rule is the Baha’i faith, members of which face official, systematic discrimination. They are, however, allowed to practice openly.

Following the 1948 war, and again following the 1967 war, Jordan granted citizenship to Palestinian refugees fleeing from Israel. However, refugees who arrived since then have not been granted citizenship, and are widely discriminated against.

LEBANON
Since ending a 16-year civil war in 1991, Lebanon has been primarily controlled by Syria, which stations 25,000 soldiers in the country. Thus, although Lebanon is technically a parliamentary republic, neither citizens nor government officials have much of a role in changing their government, because Syria makes all policy decisions and heavily influence the elections. The Lebanese government and army do not respect human rights, and the several terrorist organizations that are headquartered in Lebanon commit abuses as well.

Legal Rights

While official governmental killings are unknown in Lebanon, there have been numerous disappearances and deaths of political prisoners in prison awaiting trial. Arbitrary arrests are common, and some prisoners are held for long periods of time without trials or charges. The use of torture is reportedly widespread. In the areas of the country controlled by the Syrian-backed militia Hizballah, only Islamic law is applied; in the independent Palestinian refugee camps in the south, no specific law system is endorsed. In both locations, human rights violations abound.

Freedom of speech and of the press are granted by law, and respected for the most part; however, cases of censorship are common. The right to assembly granted by law is restricted by the government. In August 2001, mostly Christian students staged a non-violent protest against Syria's role in Lebanon and were beat up by security forces. Days earlier, other anti-Syrian activists were arrested.22

In August 2001, Lebanese security forces arrested a Christian journalist in a crackdown on anti-Syrian Christian dissidents. The week before about 200 members of Christian-led opposition groups that oppose Syria's control over Lebanon were arrested.23

Inhabitants of Lebanon have suffered from the numerous competing terrorist groups that operate inside Lebanon. These groups either attack targets within the country, or attack Israel to the south; when they do the latter, Lebanon’s population is forced to bear the brunt of the reprisals. However, attacks on Israel by Syrian-backed Hizballah and other terrorist groups have significantly decreased since Israel’s withdrawal from southern Lebanon in May of 2000.

Women’s Rights

Domestic violence and rape are significant social problems, and affect a large segment of the population. Honor Crimes are illegal, but reduced sentences are applied in such cases.

While technically women can enter any profession they wish, there is strong societal pressure that prevents most women from doing so. Many other laws in Lebanon are based on Islamic law, and are discriminatory against women and children.

Workers’ Rights

Forced labor is not illegal, and many foreign servants, women, and children are compelled to work against their will. Child labor in general is rampant. Children suffer under Lebanese law in other ways as well: child abuse, kidnappings, and even the sale of children to adoption agencies are relatively common, and ignored by the government.

Treatment of Minorities

Freedom of religion is generally respected, although some discrimination is built into the legal system: for example, certain government positions can only be held by certain types of Muslims. Palestinian refugees living in Lebanon have no rights, and cannot become citizens of the state.

SYRIA
Technically, Syria is a parliamentary democracy in which officials are appointed through direct elections; in practice, President Bashar Assad wields virtually absolute power. When his father Hafez Assad died on June 10, 2000, after a 30-year reign, Bashar ran unopposed for the post, and consequently, the minimum age required by law for a president was lowered from 40 to 34, Bashar’s age. Because of an emergency martial law that has been in place since 1963, powerful security services and militias operate independent of each other, and unimpeded by the government. Human rights are significantly restricted by the government, and the security services commit serious abuses as well.

Legal Rights

Because of the power of the security services, the legal rights of citizens of Syria are not enforced. Arbitrary arrests, torture and disappearances of prisoners all occur regularly. Syrian, Lebanese and Jordanian political prisoners have been held incommunicado by the government for long periods of time, as have missing Israeli soldiers captured by Syria, and Hizballah, the terrorist organization it backs in Lebanon. Prisoners captured as many as twenty years ago remain unaccounted for.

Freedom of speech and of the press are granted by law, but severely restricted. Publication of any “false information” published that opposes “the goals of the revolution” is punishable by lengthy jail sentences. All press industries are owned and operated by the government. In 2001, ten pro-democracy activists were arrested and convicted of inciting rebellion, disseminating lies and trying to change the constitution by force.24

Freedom of association is severely restricted by the government, and freedom of assembly does not exist at all.

Women’s Rights

Domestic violence occurs in Syria, though little is known about its extent. Spousal rape is not illegal, and honor crimes occur. Legally, many financial laws, such as inheritance and social security, discriminate against women, and the punishment for adultery for women is twice that of men. Women cannot travel outside the country without their husbands’ permission. Women are employed in all areas, but are under-represented in most fields.

Workers’ Rights

Child labor is common, despite laws to the contrary. Additionally, the rights to form unions and bargain collectively are restricted.

Treatment of Minorities

Freedom of religion is generally respected, with two exceptions: Jews are systematically excluded from government involvement, and lack many basic rights; and extreme Islamic groups are frequently targeted for attacks and discrimination, due to the numerous Islamic terrorist groups that oppose the government.

Kurds are systematically oppressed by Syria: they cannot become citizens, they have few rights and the teaching of their language and culture is outlawed by the government.

IRAQ
The constitution of Iraq grants rule to the Arab Ba'ath Socialist Party, which is dominated by Saddam Hussein and his relatives. Hussein attempts to legitimate his rule by referring to an October 1995 “referendum,” in which he received 99.9 percent of the vote. This election, however, had neither secret ballots nor opposing candidates, and Iraqi citizens reported that they feared reprisals if they cast a dissenting votes. Iraq’s record on human rights indicates that this fear was warranted – Iraq’s government commits serious human rights violations, primarily through the various militias that operate in the state. These militias are instrumental in maintaining an atmosphere of fear and repression.

Legal Rights

The government’s police tactics are among the most brutal in the world. Citizens are routinely arrested and executed for such crimes as defecting, criticizing the government and prostitution. Additionally, criminals charged with lesser crimes are routinely killed en masse as part of a “prison cleansing” system designed to reduce the prison population. Political or religious figures who are viewed as a threat to Saddam or other higher-ups are killed without compunction, and without being charged with a specific crime. Those who are charged with specific crimes rarely receive fair trials, as any court’s decision can be overridden by the President. Sometimes trials are not held at all. Torture is used systematically in Iraqi prisons.

While the government officially respects the rights to freedom of speech, press, assembly, and association, all these rights are restricted in practice. The government owns all the newspapers in the country, and operates them as propaganda sources. Any statements critical of the government are harshly punished, and citizens who assemble peacefully have been repressed, and sometimes attacked by government militias.

Allegations of serious war crimes have been frequently directed against Iraq. Atrocities committed during the 1980-1988 Iran-Iraq War, and during the 1991 Persian Gulf War, are mirrored to this day, as Iraqi forces fighting with the Kurdish army that controls the north of Iraq routinely target civilians, and plant mines in civilian areas. UN inspectors who were monitoring Iraq’s military and chemical weapons plants were summarily expelled in 1997.

Women’s Rights

Domestic violence occurs in Iraq, but no statistics exist to account for its frequency. Honor crimes are legitimate under Iraqi law, and crimes such as prostitution are often punished by beheading. Numerous laws are in place guaranteeing rights for women in the workplace, but it is difficult to determine how successful they have been in producing equality.

Workers’ Rights

Workers have virtually no rights in Iraq. Unions are illegal, and while forced labor is technically illegal, resigning from one’s job can result in a prison sentence. Child labor is not uncommon, despite government regulations to the contrary.

Treatment of Minorities

Freedom of religion is technically in place, but not respected by the government. While the majority of the population consists of Shi’a Muslims, the Sunni minority controls the Ba’ath Party. Thus, Shi’a religious and lay leaders are frequently assassinated or repressed. The small Christian community has been subjected to abuses as well.

The Kurds that control the north of Iraq have been severely oppressed. Kurds are prohibited from living in Iraq proper, and those in the north have been subjected to atrocities by the Iraqi military, including torture, summary executions and attacks on civilian centers using chemical weapons.

EGYPT
According to its constitution, Egypt is a social democracy in which Islam is the state religion. The President and his National Democratic Party, however, control the political scene to such an extent that citizens do not have a meaningful ability to change their government. There has been an Emergency Law in effect since 1981, allowing the government to arbitrarily detain persons without charge, and to regularly deny legal rights to Egyptian citizens.

Legal Rights

Freedom of speech and of the press are guaranteed by the Constitution, but are often withheld in practice. The government owns and controls the three largest newspapers and holds a monopoly on printing and distribution. Thus, newspapers rarely criticize the government, and the output of oppositions parties’ newspapers is limited. Scholars and officials who criticize the government are often charged with the crimes of libel, slander, or “disseminating false information about Egypt,” and are imprisoned. Freedom of association and assembly are severely restricted.

Physical or psychological torture, while officially outlawed, are nonetheless common, and it is reported that at least eight prisoners were tortured to death in the year 2000. Prison conditions are squalid. The Egyptian police routinely arrest prisoners arbitrarily, often holding them for long periods of time without charge, trial or access to a lawyer.

“[Egypt’s] autocratic regime, established a half-century ago under the banner of Arab nationalism and socialism, is politically exhausted and morally bankrupt. Mr. Mubarak, who checked Islamic extremists in Egypt only by torture and massacre, has no modern political program or vision of progress to offer his people as an alternative to Osama bin Laden's Muslim victimology. Those Egyptians who have tried to promote such a program...are unjustly imprisoned. Instead, Mr. Mubarak props himself up with $2 billion a year in U.S. aid, while allowing and even encouraging state-controlled clerics and media to promote the anti-Western, anti-modern and anti-Jewish propaganda of the Islamic extremists. The policy serves his purpose by deflecting popular frustration with the lack of political freedom or economic development in Egypt. It also explains why so many of Osama bin Laden's recruits are Egyptian.”

— Washington Post editorial 25


Women’s Rights

Domestic violence is a serious social problem in Egypt; one report concluded that one in three married women has been beaten by her husband. Additionally, marital rape is legal. Female Genital Mutilation still occurs, and a majority of women undergo the procedure. In the business world, women are guaranteed pay equal to that of men, but there are strong societal pressures against women being employed. Legally, many laws, particularly inheritance laws, favor males, and men who kill women in honor killingsreceive significantly lighter sentences than women who kill men under similar circumstances.

Workers’ Rights

Labor laws in Egypt do not provide adequately for union members; striking is illegal and punishable by prison terms. Many government mandated labor laws are not enforced, such as minimum wages and maximum hours. While child labor has been a problem in Egypt in the past, there has been marked improvement recently.

Treatment of Minorities

Egypt guarantees freedom of religion, and the Jewish and Christian communities are generally treated well. Nevertheless, the Christian minority has reported that it is sometimes discriminated against, and there have been reports of forced conversions to Islam. Members of the Baha’i faith are categorically banned from practicing or living in Egypt.

PALESTINIAN AUTHORITY
The Palestinian Authority's poor human rights record worsened after the onset of the "al-Aksa intifada." In September 2000 as members of the Palestinian security services and Fatah's Tanzim participated in violent attacks against Israeli civilians and soldiers. Because armed Palestinians often launched their attacks near the homes of Palestinian civilians; residents of the homes sometimes found themselves in the line of fire when Israel retaliated. Palestinian security forces also failed to prevent armed Palestinians from opening fire on Israelis in places where bystanders were present.

Legal Rights

On December 2, 2001, Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat declared a state of emergency and granted himself broad legal powers.

PA security forces arbitrarily arrest and detain persons, and prolonged detention and lack of due process are prevalent. The courts do not ensure fair and expeditious trials. The PA executive and security services frequently ignore or fail to enforce court decisions.

The PA does not prohibit by law the use of torture or force against detainees, and PA security forces reportedly were responsible for torture and widespread abuse of Palestinian detainees. International human rights monitoring groups have documented widespread arbitrary and abusive conduct by the PA. These organizations state that use of torture is widespread and not restricted to those persons detained on security charges. At least five Palestinians died in PA custody during 2001.

PA security forces infringed on citizens' rights to privacy and restricted freedom of speech and of the press by closing down media outlets, banning publications or broadcasts, and periodically harassing or detaining members of the media. For example, after the brutal killing of two IDF reserve soldiers at a Ramallah police station on October 12, 2000, Palestinian police confiscated film from several journalists who were at the scene. On October 4, a foreign journalist filmed three members of the Palestinian security forces distributing Molotov cocktails to several children. The security forces detained the journalist and his crew for several hours and destroyed the roll of film. PA harassment contributed to the practice of self-censorship by many Palestinian commentators, reporters, and critics.

Violence Against Israelis

Palestinian violence during the "al-Aksa iintifada" included violent demonstrations, shootings and incidents in which Palestinians usually threw stones and Molotov cocktails at IDF checkpoints. Israeli civilians and Jews in the territories became frequent targets of drive-by shootings and ambushes, suicide and other bombings, mortar attacks, and armed attacks on settlements and military bases. Palestinians acting individually, or in unorganized or small groups, including some members of Palestinian security services, killed 87 Israelis in the territories in 2001. Off-duty members of PA security forces and members of Chairman Arafat's Fatah faction participated in some of these attacks.

Several Palestinian terrorist groups, including Hamas, Islamic Jihad, the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP), the Democratic Front for the Liberation of Palestine (DFLP), and Fatah-affiliated groups such as the al-Aqsa Brigades, have also claimed responsibility for attacks specifically targeting civilians within Israel proper. The PA had made few arrests in these killings by year's end.

An estimated 340 suspected collaborators and 180 to 200 political prisoners were held in PA jails at the end of 2001. A number of Palestinians suspected of collaboration with the Israeli government were arrested, tried and executed. Dozens more were simply murdered.26

Women’s Rights

Spousal abuse, sexual abuse, and honor killings occur, but societal pressures prevent most incidents from being reported and most cases are handled within the families concerned, usually by male family members.

Palestinian women endure various forms of social prejudice and repression within their society. Because of early marriage, girls frequently do not finish the mandatory level of schooling. Cultural restrictions sometimes prevent women from attending colleges and universities. While there is an active women's movement in the West Bank, serious attention has shifted only recently from nationalist aspirations to issues that greatly affect women, such as domestic violence, equal access to education and employment, and laws concerning marriage and inheritance. Women who marry outside of their faith, particularly Christian women who marry Muslim men, often are disowned by their families and sometimes are harassed and threatened with death.

A growing number of Palestinian women work outside the home, where they tend to encounter discrimination. There are no special laws that provide for women's rights in the workplace. Women are underrepresented in most aspects of professional life.

Workers’ Rights

There is no minimum wage in the West Bank or Gaza Strip and no laws that protect the rights of striking workers. In practice, such workers have little or no protection from an employer's retribution. In early 2000, West Bank teachers held a strike. On May 5, 2000, PA officials arrested one of the strike leaders for criticizing the PA during a radio interview. The radio station was also shut down. The teachers suspended their strike on May 17, despite the fact that none of their demands were met.

Child labor is a problem.

Treatment of Minorities

No PA law protects religious freedom; however, the PA generally respects freedom of religion. In past years, there were allegations that several converts from Islam to Christianity at times are subject to societal discrimination and harassment by PA officials. However, there was no pattern of PA discrimination and harassment against Christians.

“It is hard to know what is more alarming -- a toxic statement of hatred of Jews by the Malaysian prime minister at an Islamic summit meeting this week or the unanimous applause it engendered from the kings, presidents and emirs in the audience. The words uttered by the prime minister, Mahathir Mohamad, in a speech to the 57-member Organization of the Islamic Conference on Thursday were sadly familiar: Jews, he asserted, may be few in number, but they seek to run the world....Sympathy for the Muslims' plight must not be confused with the acceptance of racism. Most Muslims have indeed be shoddily treated — by their own leaders who gather at feckless summit meetings instead of offering their people what they most need: human rights, education and democracy.”

— New York Times editorial27
 

AlbanianShqiponje

Forumium praecox
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Nomad.

Me fal nuk te ka mesuar njeri etiken e citimit. Po te jap nje dore kesaj rradhe:

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/myths/mf16.html

Myths & Facts Online
Human Rights in Arab Countries
By Mitchell G. Bard

“The governments of Arab states grant basic human rights to their citizens.”
“Women's rights are now protected in the Arab world.”
“Freedom for Palestinians in the Palestinian Authority includes the right to sell land to Jews.”
“Israel’s conflict with the Palestinians is blocking reform in the Middle East.”
“The Palestinian Authority held a free, democratic election in 2005.”
“Unlike other Arab women, Palestinian women are not killed for dishonoring their families.”


Faleminderit per Informimin....na nje dite tjeter na posto edhe pjesen tjeter te kesaj faqeje.
 

Admir

Forumium maestatis
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Etike e citimit? hahahaha /pf/images/graemlins/smile.gif Do te ishte me interesante te merreshe me cfare eshte shkruar aty, dhe jo me perralla citimesh. Sa per dhunen ne familje, ja kaloni te gjitheve, edhe paganeve biles. Aktualisht gjithmone.
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Je shume i zoti. nese ske pertese na e nis gjendjen boterore. une te thashe eshte nje skandal i vertete. jane pikerisht keto shkrime qe po sjellin aq pershtjellime dhe aq dizinformime ne opinionin boteror si ajo qe solle ti. dhune ka nuk eshte se ska. por ama te lutem asnje spo guxon te sjelle raporte (pasi nuk ka prova). ne France provat ekzistojne. te gjithe thane ka arme te shkaterrimit ne mase ne Irak dhe te gjithe u çuan dhe bene masakrime. ne fund çfare doli. perveç disa akuzave te pabaza asgje tjeter. une thjesht doja tju sillja nje shembull se ata qe marrin flamurin e te drejtave te njeriut dhe per mbrojtjen e tyre jane pikerisht ato qe i shkelin me se tepermi si ne rastin ne fjale. nje deklarate e Presidentit Bush rreth qendrimit qe solli botimi i karikaturave eshte kjo:ajo eshte pjese e lirive te shprehjes dhe e mendimit(duke perkrahur indirekt botimin e tyre dhe paçka se shumica e udheheqesve boterore duke futur edhe presidentin Putin po i bejne thirrje Danimarkes te kerkoje falje) nderkohe qe shume vete duke filluar qe nga Presidenti i Amerikes dhe deri tek ju e harrojne maksimen e ketyre te drejtave. eshte nje thenie shume e bukur:liria jote mbaron aty ku fillon liria e tjetrit" dhe askush nuk po don me ja dit dhe as me pyet se kur fillon liria e tjetrit. pa dyshim qe do te vijne edhe te tilla reagime nese i provokon. nese ju ju shan dikush te ofendon familjen te neperkemb nderin e ku ta di une çfare do besh ti? do besh sehir? kete se besoj. dhe nese te ti vjen nje reagim i tille te lutem mos flisni ne kete menyre. kaq kisha dhe pershendetje
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

INTERNATIONAL 02.12.2006 Sunday - ISTANBUL 15:11

London Mayor Participates in Cartoon Protests
By Foreign News Desk
Published: Sunday, February 12, 2006
zaman.com


As the cartoons insulting Prophet Mohammad were published in many countries, world leaders called people to be more careful about Islamophobia and London Mayor Ken Livingstone supported the crowd protesting the cartoons yesterday.

Livingstone, who is known with his moderate attitudes and tolerant pose against Islam, participated in the demonstrations and condemned the cartoons insulting Prophet Mohammad. Livingstone said he supports thousands of Muslims who gathered in Trafalgar Avenue and added Muslims will be able to increase their voice with the help of these protests. Livingstone said: “this whole episode has allowed much of Europe’s media to engage in a rave of Islamophobia.”

Livingstone had said after the subway bomb attack in July in London: “I have not the slightest doubt that, if at the end of the First World War we had done what we promised the Arabs, which was to let them be free and have their own governments, and kept out of Arab affairs, and just bought their oil, rather than feeling we had to control the flow of oil, I suspect this wouldn't have arisen” The demonstrators in London voiced slogans against Denmark and made a call to end Islamophobia spreading in Europe. There were also other protests in Turkey, the Netherlands, Spain, Switzerland, France, Germany, Iraq and Indonesia besides England. Meanwhile, Denmark withdrew its ambassadors in Syria, Iran and Indonesia for security reasons.

Insulting Cartoons made T-shirts

Metrospy Company, which is known as a conservative company in the US, began to sell t-shirts with prints of the insulting cartoons. The t-shirts having the insulting cartoons are sold at $18.99 in the US and $28.99 in abroad via the Internet. The t-shirt has the cartoon of Prophet Mohammad on whose head there is a bomb ready to explode. The company authorities noted they aim to support freedom of speech by selling the t-shirts. The authorities said 120 people ordered these t-shirts on the very first day they began to sell them and added they will not take the criticisms into consideration.
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

kur ne protesta marrin pjese edhe personalitete si Kryetari i Bashkise se Londres kjo do te thote se sa e ligjsme jane ato qe kane mbrojtur dhe sa te padejta jane ato qe jane bere ne dem te te tjereve. kush e nxiti te merrte pjese? thjesht se dhe ai e di dhe se eshte i ndergjegjshem se e drejta e besimit dhe ofendimit qe ju eshte bere shoqerise islame eshte e llahtarshme. ky shkrim eshte marre po nga e njejta adrese www.zaman.com.tr e dates 12.02.2006 pershendetje
 

alban bala

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

bile provokimi shkon deri aty sa stampohen kemisha dhe shiten biles. sdi çte them ky eshte Perindimi shoke dhe shoqe te nderuara.
 

AlbanianShqiponje

Forumium praecox
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Nomad.

Se nga merren citimet, tregojne shume gjera dhe jo se jane 'perralla'. Po te jap nje ilustrim sepse e shoh se arroganca jote te ka verberuar dhe kujton se po na meson neve, kur ne te vertete nuk ke as bazat e dijes. Nqs...citohet dikush "Nomad eshte genjeshtar"...duhet te merremi me faktin se "Nomad eshte genjeshtar" dhe ta leme se kush e ka thene sepse kush e ka thene eshte te merresh me perralla? Apo do bente mire te shohim se kush e ka thene edhe arsyet dhe qellimet qe i ka thene...? Ndoshta ti me vertete je genjeshtar, por une per te qene sadopak i sinqerte dhe mos te pranoj theniet e tjetrit ose "faktet" (si thua ti) verbazi, ben mire qe te hetoj edhe kush i ka thene edhe per cfare arsye? Apo do te pranoj se ti je genjeshtar dhe ky eshte fakt edhe ta leme se kush e ka thene se keto jane perralla. Dakort, nqs kete do, po e pranoj menjehere...qe je genjeshtar. Nqs tani me thua "jo nuk jam genjeshtar" atehere une po hetoj burimet nga e mora dhe po VENDOS me mendjem time. Nuk kam pse te besoj ty verbzi qe 'nuk je genjeshtar' dhe nuk kam pse t'i besoj nje tjetri verbazi qe 'je genjeshtar'. Une perdor mendjem time dhe me ane te saj bej gjykimi pavaresisht se je ti genjeshtar ne te vertete apo nuk je....une nuk e le mendjen menjane. Ndoshta ti ke genjyer per nje gje te mire, ndoshta jo... Ndoshta....ti ke pasur qellime te genjesh, ndoshta jo... Ndoshta ti je ndjekes i verbert dhe perhapes thashethemesh, ndoshta jo.... Ndoshta je me te meta mendore, ndoshta jo... Dakort Nomad., 'perrallat' jane ata qe duan te tjeret t'i ndjekin verbazi mendimet e tyre. Jane po ata qe duan te fusin subjektivitetin e tyre, ta fusim me shqelm ne gurmaz idene e tyre, dhe kur nuk e pranon te ofendojne, dhe etiken e citimeve e quajne 'perralla'. Besoj se nje njeri me sadopak intelekt, kupton se kush ne te vertete po tregon 'perralla'.

Subjektiviteti jot te ka verberuar te shikosh objektivetetin....te ka verberuar sa te ofendosh te tjeret pa kurrfare te drejte...te ka verberuar dhe pasojat e ketij verberizmi jane vec ne demin tend, te ka mbushur me nje urrejtje te tille sa kerkon sa andej ketej te futesh urrejtje te tjeret.

Te keshilloj si njeri njehere, mos flit te ndjellesh urrejtje. Se vec tregon sa pasues i mire i Krishtit je. Kur fliste Jezusi, ishin pa ta faresinjte qe thoshin, ai eshte shejtani, ai eshte i keqi, ai eshte dreqi vete... Mos besoni atij, ai eshte i devijuari. Edhe krishti sadohere ia kthen me prova, me fakte, me zgjuarsi. Duket tani se kush i ka marre rolin faresinjve...
 

Admir

Forumium maestatis
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

O Shqiptarski! Keto monologje here tjeter thuaji para pasqyres, jo ktu. Une po te them ja ujku, ti ja gjurma. Ja harrova te vendos linkun. Lum ne qe te kemi ty ktu per korrigjime. Ti do merresh me ndonje gje nga kjo bisede apo do vazhdosh te ngresh pluhur kot?
 

Gysi

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Nese mund t'iu ndihmoj, po ju sjell nje material lidhur me kete teme.
Shpresoj te mos merziteni me gjatesine e shkrimit, si dhe shpresoj t'ju hyje sado pak ne pune>

Ajet i abuzimit apo ajet i abuzuar - Kuran 4.34

“Burrat janë përgjegjës për gratë, ngase All-llahu ka graduar disa mbi disa të tjerët dhe ngase ata kanë shpenzuar nga pasuria e tyre. Prandaj, me atë që All-llahu i bëri të ruajtura, gratë e mira janë respektuese, janë besnike ndaj të fshehtës. E ato që u keni dro kryelartësisë së tyre, këshilloni, madje largohuni nga shtrati (e më në fund), edhe rrihini (lehtë, nëse nuk ndikojnë këshillat as largimi), e nëse ju respektojnë, atëherë mos u sillni keq ndaj tyre. All-llahu është më i larti, më i madhi.”

Roli i familjes
Roli i familjes në tërë strukturën shoqërore të islamit është i lartë dhe nëqoftëse ne do të dështojmë në të kuptuarit e rëndësisë së tij, e tërë godina do të rrëzohet.

Në Islam nuk ka familje pa bashkim apo pa martesë dhe nuk ekziston martesë pa rregulla dhe pa disiplinë. Familja në islam është një njësi në të cilën dy persona të pavarur bashkohen dhe ndajnë jetën së bashku. Dinjiteti i burrit është një pjesë e rëndësishme e dinjitetit të gruas. Prandaj, asnjëri prej tyre nuk është më i mirë se tjetri. Për të bashkuar dhe për të ndarë, duhet të ekzistojë dashuri dhe butësi e ndërsjelltë – një ndjenjë e pafajshme e cila, nëse nuk kthehet në vepër apo sjellje do të jetë thjesh një iluzion.

Të drejtat e grave në familje
Qysh prej fillimit, Islami ka qenë një fe liberale, i cili e lartësoi pozitën e grave dhe u dha atyre të drejta që konsideroheshin revolucionare para 1400 vjetësh. Pavarësisht kësaj fryme themeluese, muslimani sot shpesh përdor shtrëngim ndaj grave dhe u mohon atyre barazinë dhe dinjitetin njerëzor të garantuar në Kuran. Familja duhet të jetë hapësira e parë më thelbësorja, në të cilën të drejtat e grave duhet të mbrohen.

Pyetja që lind është se nëse islami e çliroi gruan shumë shekuj më parë kur ajo ishte në errësirë të plotë, atëherë përse në ditët e sotme shohim gjithë këtë keqtrajtim të gruas, i cili nuk është një ndodhi e rrallë mes muslimanëve? Dyshoj se mundësia më e madhe, vjen na keqinterpretimet e një ajeti Kuranor si dhe të disa hadithëve.

Rregulli i martesës
Kur Allahu e përmend martesën apo marrëdhënien midis burrit dhe gruas në Kuran, Ai e përshkruan atë si një dashuri, mëshirë dhe harmoni midis dy qenieve njerëzore, të cilat kanë bërë një kontrate reciproke. Për shembull; Dhe ndërmjet mrekullive të Tij është që Ai krijoi për ju femrën nga vetja juaj, dhe ju prireni drejt tyre. Ai ka vendosur dashuri dhe ëmbëlsi ndërmjet jush; në këtë ka argumenta për njerëz për njerëz që mendojnë.
“Ai (All-llahu) është Ai që ju krijoi prej një vete, e prej saj krijoi palën e saj për t'u qetësuar pranë saj. Kur e mbuloi ai (mashkulli) atë (gruan), ajo u ngarkua me një barrë të lehtë dhe ashtu vazhdoi me të, e kur u bë e rëndë, ata të dy lutën All-llahun, Zotin e tyre: "Nëse na jep një (fëmijë) të mirë (pa të meta), ne do të jemi falënderues ndaj Teje". [7:189]

Shprehja e dashurisë
Sipas Kuranit, marrëdhënia mes burrit dhe gruas duhet të jetë me dashuri, mëshirë si dhe me mirëkuptim të ndërsjelltë. Allahu po ashtu i urdhëron burrat që t`i trajtojnë gratë e tyre me këto fjalë, اoni jetë të mirë me to. Nëse nuk pëlqeni diçka tek to, bëni durim pse ndodh që All-llahu të japë shumë të mira në një send që ju e urreni. [4:19]

Kurani flet për marrëdhënien intime dhe të ngushta të dy bashkëshortëve me këto fjalë: “...ato janë prehje për ju dhe ju jeni prehje për ato. ... [2:187]. Ky ajet; me përdorimin e krahasimit të rrobave, ka shpjeguar dy faktet kryesore. Pikë së pari, veshja konsiderohet një prej nevojave më të rëndësishme të qënieve njerëzore në gjithë etapat e jetës. Së dyti, veshja mbulon lakuriqësinë e njeriut dhe fsheh ato pjesë që duhen ruajtur të fshehura. اdo person ka dobësinë dhe brishtësinë e tij të cilat nuk dëshiron t’i shfaqi tek të tjerët.

Të dy gjinitë punojnë së bashku, jo vetë për të mbuluar dobësinë dhe brishtësinë e njeri-tjetrit, por gjithashtu të përmirësojnë aftësitë e njeri-tjetrit si dhe t’a ndihmojnë njeri-tjetrin për të përmirësuar të mangësitë e tyre. Burrave u është thënë të jenë bujarë dhe liberalë në trajtimin e grave në të gjitha rrethanat, veçanërisht kur marrëdhëniet midis të dyve nuk janë shumë miqësore. Sure Bekare i referohet kësaj situate me këto fjalë: “E të falni (burra ose gra) është më afër devotshmërisë, e mos e harroni bamirësinë ndërmjet jush. Vërtet, All-llahu sheh atë që veproni.” (2:237). Edhe në divorc, burrat parapëlqehet të jenë të drejtë dhe të ndershëm (Ma`ruf) ndaj grave të tyre. Po ashtu i lexojmë këto fjalë në suren Bekare “Lëshimi (pas të cilit mund të bëhet rikthimi) është dy herë, e (pastaj) ose jetë e njerëzishme (bashkëshortore) ose shkurorëzim me mirëkuptim. (2:229)

Kësisoj, përmes rregullit të martesës arrihet shprehja e vërtetë e asaj çka Kurani i referohet si “dashuri dhe mëshirë” (30:21.) midis burrit dhe gruas; d.m.th burrat dhe gratë janë prehje për njeri-tjetrin (2:187), se “Zoti i tyre iu përgjegj lutjes së tyre (e tha): Unë nuk ia humb mundin asnjërit prej jush, mashkull qoftë apo femër. ...” (3:195), dhe se “Besimtarët dhe besimtaret janë të dashur për njëri-tjetrin, urdhërojnë për të mirë, e ndalojnë nga e keqja, e falin namazin dhe japin zeqatin, respektojnë All-llahun dhe të dërguarin e Tij. Të tillët do t'i mëshirojë All-llahu. All-llahu është ngadhënjyes, i urtë. (9:71)

Qartësimi i koncepteve Deraxhah, Kauuamun dhe Fadele.
Deraxhah, (hap, shkallë a nivel) është dicka që fitohet; arrihet me përgjegjësi.
Kur sigurohet një nivel për mashkullin dhe femrën në bazë të veprave të mira apo të devotshmërisë, nuk ekziston diskriminim. Kjo tregohet nga konceptet vijuese të Kuranit. “...Burrave ju takon hise nga ajo që ata fituan dhe grave gjithashtu ju takon hise nga ajo që ato fituan...” ( 4:32). “Kush bën ndonjë nga punët e mira, qoftë mashkull ose femër duke qenë besimtarë, të tillët hyjnë në xhennet dhe nuk u bëhet farë padrejtësie.”(4:124). Kësisoj, kur vjen puna se kush ka më shumë përparësi tek Allahu në lidhje me veprat e mira, nuk ekziston nivel apo shkallë e dhënë për mashkullin apo femrën mbi njërin prej tyre.

Daraxha për burrat mbi gratë del në ajetin e Kuranit kështu, “...Edhe atyre (grave) u takon e drejta sikurse edhe përgjegjësia në bashkëshortësi, e burrave u takon një përparësi ndaj tyre. All-llahu është i gjithëfuqishëm, i urtë.” (2:228)

Ky ajet shfaqet mes një sërë ajetesh të tjerë që i referohet periudhës së ndarjes para pretendimit për divorc. Shkalla e përparësisë i referohet burrit pasi ai është i aftë që indivualisht të fillojë divorcin, ndërsa gruaja mund t’a kërkojë divorcin vetëm pas ndërhyrjes së një personi kompetent. Kështu përparësia është e kufizuar vetëm ndaj rrethanave të divorcit. Përse kjo përparësi? Më e mundshmja është se ai është i detyruar të përkrahi gruan dhe foshnjën e ardhshëm, që s’ka lindur ende, po ashtu ajetet e mëparshme i referohen mundësisë së pritjes së gruas gjatë ndarjes, dhe nëse është kështu, burri duhet t’i japi konsideratën e përshtatshme për ta marrë atë përsëri për shkak të përgjegjësisë së tij kundrejt foshnjës që s’ka lindur ende. Kështu, ai ka përgjegjësinë/vendimin rreth ligjërimit apo konfirmimit të divorcit apo marrjes përsëri të gruas së tij. Ende në kulturat muslimane, një vlerë e pakufizuar i jepet këtij koncepti të “përparësisë” si dhe shumë burra e përgjithësojnë atë në gjithë aspektet e jetës, duke pretenduar superioritet mbi gratë.

Kjo formë e moskufizimit të vlerës për të gjitha rrethanat kundërshton barazinë e shpallur në Kuran “...Burrave ju takon hise nga ajo që fituan ata dhe grave gjithashtu ju takon hise nga ajo që fituan ato.. .(4:32).
Kurani ka theksuar të drejtat e grave (2:228) me fjalët “ue lehunna” me qëllim neutralizimin e impresionit të mundshëm që mund të krijohet nga deklarata e mëparshme në mënyrë që të përmirësoj pozitën e burrave mbi gratë. Në të vërtetë, është shprehja e mrekullueshme dhe e mahnitshme e Kuranit që i mundëson atij të mbajë delikatesën e problemit dhe në të njëjtën kohë të zgjidhi çështjet më të komlikuara në mënyrën më fisnike dhe më të zgjuar.

Kësisoj, në një mënyrë madhështore, Kurani ka zgjidhur nyjën e këtij problemi duke thënë se ndërsa burrat kanë një shkallë të daraxhat (përparësisë) në mbajtjen e çelsit të divorcit; në gëzimin e të drejtave njerëzore, të dy burrat dhe gratë qëndrojnë të barabartë.

Kauuamun nuk nënkupton të kuptuarit e qeverisjes apo të sundimit mbi gratë, por më tepër vlerëson rolin e burrave si kujdesës për gratë, pasi ata përkrahin dhe hasin nevojat materiale nga pasuria e tyre. Sheri’ati i ka besuar përgjegjësinë e nevojave materiale të gruas burrit, i cili është përgjegjës për plotësimin e gjithë nëvojave ekonomike të familjes, ndërsa gratë mbajnë përgjegjësinë për kujdesjen e fëmijëve, ushqyerjen, arsimimin, trajnimin e tyre etj. Kjo ndarje e punës së shtëpisë midis burrit dhe gruas bazohet mbi aftësitë e tyre respektive natyrale. Përmbushja e këtyre përgjegjësive janë fillimisht detyra, edhe pse jo ekskluzive, ende i lejojnë veprim dhe pjesëmarrje të plotë në gjithë aktivitetet shoqërore, politike dhe etike me pasurinë e duhur.

Tashmë koncepti i “Fadl”, lexohet ajeti; “Burrat janë përgjegjës për gratë, ngase All-llahu ka graduar disa mbi disa të tjerët dhe ngase ata kanë shpenzuar nga pasuria e tyre. Prandaj, me atë që All-llahu i bëri të ruajtura, gratë e mira janë respektuese, janë besnike ndaj të fshehtës. E ato që u keni dro kryelartësisë së tyre, këshilloni, madje largohuni nga shtrati (e më në fund), edhe rrahini (lehtë, nëse nuk ndikojnë këshillat as largimi), e nëse ju respektojnë, atëherë mos u sillni keq ndaj tyre. All-llahu është më i larti, më i madhi. (4:34)

Ky ajet shpesh citohet për justifikimin e mbizotërimit të ashpër patriarkal të meshkujve për të kërkuar bindje nga gratë e tyre –drejt pikës së disiplinimit të tyre përmes ndërshkimit fizik! Por le të analizomë atë në bazë të dijes Kuranore. Pikë së pari, “fadl” apo preferenca është e lidhur me përgjegjësinë, kësisoj është reciprositet midis këtij privilegji dhe përgjegjësisë. Fakti është se përmes mëshirës së Allahut që ai e ka këtë “fadl”dhe duhet ta bëjë një burrë të ndërgjegjshëm para Zotit. Kësisoj, nëse atij i jepet ky autoritet apo përgjegjësi, kjo është e shoqëruar nga një mandat dhe obligim i rëndë. Ai nuk mund të abuzojë me “fadl”-in. Qëllimi i këtij “fadl-i” mund t’i atribuohet faktit se një familje funksionon harmonikisht, kur ekziston udhëheqje dhe autoritet brenda saj, e manifestar përmes përmbushjes së detyrave dhe bashkëpunimit të ndërsjelltë.

Duke u nisur nga kjo ide do të ishte e gabuar të dalim në përfundimin se burrat apo gratë kanë disa “avantazhe” te tyre dhe kjo i bën ata superiorë ndaj tjetrit. Qëndrimi i duhur duhet të jetë për secilën gjini të mendojë se ka mangësi në disa aspekte, të cilat mund të jenë vetëm plotësuese nga bashkëpunimi dhe bashkëveprimi i të tjerëve si thlbësorë për përsosjen e tij dhe rritjen e shëndetshme. Me fjalë të tjera, asnjëherë nuk duhet të pëlqejmë ide të tilla si vetë përsosmëria, por duhet ta konsiderojmë veten si të varur nga të tjerët për të arritur përsosjen tonë. Kurani mrekullisht e ka përshkruar marrëdhënien e dy gjinive me këto fjalë: “Midis shenjave të tij është se Ai krjoi për ju nga vetja juaj femra. Që ju të jetoni në paqe dhe qetësi me to, Ai vendosi dashuri dhe mëshirë në zemrat tuaja. Me të vërtetë në këtë ka shenja për njerëz që reflektojnë. (Kuran 31:21)

اështja e Nushuzit
Ajeti 4:34 zakonisht është përdorur për të justifikuar rrahjen e gruas. Si mund të shpjegohet e gjithë kjo?

Nushuz mund të përkufizohet si armiqësi, kundërshtim, rebelim, keqtrajtim, mosmarrëveshje, dhunim i detyrave martesore nga ana e burrit apo e gruas. Në këtë konteks, grua me “vullnet të sëmurë” nënkupton një thyerje, tradhëti të vazhdueshme të detyrimeve martesore.

Ajeti i sures Nisa’ ka tërhequr vëmendje të madhe nga të dy palët si nga besimtarët po ashtu edhe nga jobesimtarët: “...E ato që u keni dro kryelartësisë së tyre, këshilloni, madje largohuni nga shtrati (e më në fund), edhe rrahni (lehtë, nëse nuk ndikojnë këshillat as largimi), e nëse ju respektojnë, atëherë mos u sillni keq ndaj tyre. All-llahu është më i larti, më i madhi.” (4:34)

Në konteksin e ajetit të mësipërm, kuptimi më i saktë për termin nushuz do të ishte mosmarëveshje martesore (vullnet i keq, armiqësi etj). ثshtë i domosdoshëm procesi i sugjeruar, përndryshe është si të ftosh ngjashmërinë e divorcit pa asnjë procedurë rikëshillimi, e cila do t’i kundërvihej udhëzimit Kuranor. Ndarja mund të jetë e përkohshme apo e përhershme në varësi të procedurës për këshillim, dhe kjo përshtatet shumë mirë me procedurën e divorcit të theksuar në Kuran. Prandaj kuptimi më i saktë i ajetit të mësipërm është: (4:34) Për ato gra armiqësia apo vullenti i keq i të cilave ju bën ju të keni frikë për to, diskutojeni këtë çështje me to më pas largohuni prej shtratit martesor më pas rrihini lehtë ato, e nëse ato ju respektojnë,a atëherë mos u sillni keq ndaj tyre.
Ajeti pasues i ajetit të mësipërm i jep peshë më madhe përkthimit të mësipërm. (4:35) “Nëse i frikësoheni përçarjes mes tyre (burrit e gruas), dërgoni një pari të drejtë nga familja e tij dhe një pari të drejtë nga familja e saj. Nëse ata të dy (ndërmjetësuesit) kanë për qëllim pajtimin, All-llahu ju mundëson afrimin mes tyre (burrit e gruas). All-llahu është i dijëshëm, është njohës i mirë.”

Një peshë plus ndaj kuptimit të konturuar mësipër është dhënë nga ajeti (4:128), ku në rastin e burrit përdoret e njëjta fjalë, nushuz. Vëmë re po ashtu se si keqtrajtimi zë fill këtu nga bashkëshorti, një proces rikëshillimi, pajtimi duhet inkurajuar!
Nëse një grua i frikësohet keqtrajtimit (nushuz) ose izolimit (iraad) nga ana e burrit nuk ka asgjë të keqe nga ana e tyre nëse ata përpiqen që të vendosin miqësi ndërmjet tyre. Kjo është gjëja e mirë... (Kuran 4:128)
Në të njëtën sure lexojmë: “اdo kush prej jush, burrë ose grua, i cili është fajtor për imoralitet duhet dënuar, e nëse ndonjëri prej tyre pendohet ose kthehet lëreni atë, sepse Allahu është më Bujari në pranimin e pendimit dhe më i Mëshirshmi në faljen e gjynaheve”.(Kuran 4:16)

Nga sa u përmend edhe më lart, gratë mund të ngarkohen këto masa vetëm kur ata janë fajtore apo me imoralitet të hapur. Ajeti (4:16) qartazi deklaron se kushdo që kryen haptazi imoralitet, qoftë burri apo gruaja duhet dënuar. Këtu mund të përmendet se ky imoralitet a shthurje (nushuz) do të thotë fëlliqësi me pak fjalë tradhëti bashkëshortore dhe kurvërim.

Nëse gruaja ka frikë se burri i saj do të jetë i pakontrolluar, i njëjti proces është po ashtu edhe për bashkëshorten. Ajo mund t’a këshillojë fillimisht atë. Presion psikologjik i largimit nga afërsia dhe intimiteti? Por përse nuk ka asnjë referencë për presionin fizik, si p.sh. një shuplakë simbolike apo e ngjashme me këtë? Gruas nuk i kërkohet t’a qëllojë me shuplakë bashkëshortin, kjo ndodh për të vetmen mundësi të mundshme të ruajtjes së saj prej hakmarrjes trupore dhe të pasojave të rënda mbi të. Por ajo mund të përdori një urdhëresë, e cila është më e mirë se e para; d.m.th. uljen dhe bisedimin me antarët e respektuar të komunitetit, (nëqoftëse është e nevojshme edhe një gjykatës), si dhe mbajtja e lidhjes me burrin, të cilit i thuhet: Ti ke vepruar këtë dhe atë-nëse do ta bësh përsëri, këto do të jenë pasojat. Me fjalë të tjera, ajo ka mbështetjen komunitetin.

Tre hapat për rifitimin e harmonisë martesore apo të një marrëveshje miqësore
Vumë në dukje se në ngjarjen ku ka përçarje të harmonisë martesore, Kurani sugjeron tre hapa për rifitimin e kësaj harmonie. Sipas pëlqyeshmërisë, ata janë:


(Hapi 1) Ua’z (qortim, këshillim dhe diskutim). Kjo është mënyra më e pëlqyeshme e sugjeruar për rifitimin e harmonisë martesore si dhe është i njëjti mekanizëm i diskutuar në Kuran për bashkërendimin e çështjeve midis gjithë grupeve të njerëzve. Këshillimi mund të jetë midis palëve (si në 4:34) apo midis të dy palëve me ndihmën e gjykatësve a hakimit (4:35, 4:128). Ua’z apo qortimi a paralajmërimi nënkupton këshillimin dhe rikujtimin e njërës palë për pasojën e veprimve të palës tjetër; kjo në një mënyre e zbut zemrën e dëgjuesit (16:125) dhe e bën atë (gruan apo burrin) të gjykojë në favor të fjalëve të tua.

(Hapi 2) Uehxhur (largimi nga shtrati; bojkotimi në kohë dhe hapësirë, e pakta për një natë), Nëse konsultimi nuk çon drejt harmonisë martesore, sugjerimi i dytë është i përshtatshëm në kohë, një shprehje që tregon një ndarje në kohë dhe\apo në hapësirë midis dy njerëzve. Kjo është një formë e presionit psikologjik. Duke nxjerrë në pah shmangien apo mënjanimin nga shtëpia apo përballë familjes, fëmijëve dhe kështu me rradhë
Qëllimi i këtij veprimi është që ta zgjidhi problemin e mirënjohur jo t’i uli vlerat gruas apo të zbulojë sekretet që do të vazhdojnë. Megjithatë është një reagim ndaj veprimit të saj të nushuzit dhe rebelim me shmangie e saj si dhe largimin nga ajo me shpresë se kjo do të çojë në reciprocitet dhe bashkim. Mund të jetë vetëm për një periudhë mesatare të ftohtë, apo mund të vazhdojë në pafundësi, e cila në kontekstin e martesës mund të nënkuptojë vetëm divorcin.

(Hapi 3) Darebe (goditje e butë apo cekje: shprehje e presionit fizik). Nëse që të dy mënyrat e para janë pëdorur në rendin e pëlqyer sipas shtrirjes më të plotë, nevoja për mënyrën e tretë nuk mund të arrihet me një të qëlluar.


“Darebe” fjalë e famshme me shumë kuptime.
Problemi i abuzimit vjen nga fjala “idribuhune” e cila është zakonisht e përkthyer si “rrahini ato” . Rrënja e kësaj fjale është “dareba” . Nëse dikush konsulton një fjalor arabishteje do të gjej një listë të gjatë kuptimesh të atribuara ndaj kësaj fjale! Kjo listë është një prej listave më të gjata në gjithë fjalorët arabisht dhe ka kaq shumë kuptime të ndryshme. Në Kuran, duke u mbështetur në kontekst, gjthsekush mund t’i mveshi asaj kuptime të ndryshme, të tilla si:

Udhëtoj a dal jashtë: 3:156; 4:101; 38:44; 73:20; 1:273
Godas: 2:60; 7:160; 8:12; 20:77; 24:31; 26:63; 37:93; 47:04
Qëlloj: 8:50; 47:27
Themeloj, ndërtoj: 43:58; 57:13
Jap (shembuj): 14:24-45; 16:75,76,112; 18:32,45; 24:35; 30:2858; 36:78; 39:27,29; 43:17; 59:21; 66:10-11
Largohem, injoroj, mospërfill: 43:5
Dënoj: 2:61
Vulos, përfundoj: 18:11
Mbuloj: 24:31
Shpjegoj: 13:17

Kështu vetëm në Kuran ne dëshmojmë se folja “darebe” ka të pakën dhjetë kuptime të ndryshme. “Darebe” po ashtu ka kuptime të tjera të cilat nuk janë përmendur në Kuran. Për shembull në gjuhën arabe, nuk i stampoj paratë—i “darebe” paratë, nuk i shumëzon numrat— “darebe” numrat, nuk e ndalon punën – “darebe” punën.

Fjalori ثebster jep katërmbëdhjetë kuptime të foljes “godas” : qëlloj (kundër); vë zjarrin; kafshon (gjarpri); zë rrënjë (bimët) (për shkak të); sulmoj; zë me grep (peshkun); tingëllon (koha) si zilja tek ora; sulmoj; mbrij, përfundoj, vij me idenë; hyj në mendjen e; zbuloj (ar, etj); zhvesh; heq; pres (monedhat); ndërpres punën si protestë apo për të bërë kërkesa.

I njëjti fjalor jep tetë kuptime të foljes “rrah” : godas vazhdueshëm; mbisundoj; tejkaloj; trazoj me forcë me veprim goditës; (krahët) dobësohen; bëj avesh (rrugën); pulson, rreh; lundroj në të kundërt të erës.

Kur hasim një fjalë me shumë kuptime, ne përzgjedhim kuptimin e saktë sipas kontekstit, formës dhe kuptimin e zakonshëm.

Përse “darebe”?
Përse Kurani ka përfshirë mënyrën e një “goditje”? Kurani gjithmonë nxit bërjen mirë dhe largimin nga e keqja. Nëse Kurani shihet si një tekst i bashkuar dhe kohesiv, atëherë mund të identifikohen situatat se ku Kurani thërret për ndalim të disa gjërave në etapa. Për shembull, ndërsa shpalljet e mëparshme e dekurajonin përdorimin e pijeve alkolike (2:219, 4:43), shpallja e fundit mbi këtë çështje qartazie dënoi dhe ndaloi përdorimin e tyre (5:93-94).

Kjo ndodh kur nuk ekziston nevoja për të kuptuar konteksin historik në të cilin Kurani ishte shpallur. ثshtë e ditur se në periudhën para-islame e njohur si Periudha e Injorancës (Xhahilije), ekzistonin praktika të rënda të abuzimit fizik dhe emocional mbi femrat, të tilla si foshnjëvrasja e femrave (vrasja e foshjeve femra) si dhe zakoni i trashëgimit të grave të të vdekurit nga të afërmit e tij, pa dëshirën e grave. Ajeti 4:34, i cili i referohet rrahjes/ goditjes së lehtë, u shpall herët qysh në periudhën Medinase, në një kohë kur mizoria dhe dhuna kundër grave ishte ende e llatarshme. E parë brenda këtij konteksti rrahja është një ndalim mbi praktikën ekzistuese dhe jo një rekomandim. Ashtu siç shoqëria muslimane në Medine u zhvillua drej një shteti ideal, ajeti i fundit në Kuran mbi marrëdhëniet e mashkull-femrës (9:71) i konsideron si gratë dhe burrat si të ishin shokë dhe ruajtës të njeri- tjetrit (aulijja) i cili thekson bashkëpunimin në të jetuarit së bashku si partnerë.

Përveç kësaj, kjo frymë mund të jetë përdorur edhe në vëzhgimin e hadithit dhe të kometimeve klasike nga juristët muslimanë mbi rrahjen apo darebe. Hadithet mbi rrahjen në këtë mënyrë që nuk shkakton dhimbje (gajr mubarrih) janë transmetuar nga Muslimi, Tirmidhi, Ebu Daudi, Nesa’i dhe Ibn Mexhai. Autoritetet theksojnë se përsa i përket një goditje, ajo duhet të jetë thjesht simbolike e tillë si goditja me një furçë dhëmbësh apo me shami (Taari dhe Razi). Imam Shafi’u është i mendimit se goditja është e pëlqyeshme të shmanget tërësisht.

Në këtë mënyrë mund të arrihet në përfundimin se thirrja për një goditje (të vetme) është një ndalesë dhe jo një rekomandim; pasi do të zbatohen efektshmërisht dy hapat e parë, nuk do të ketë nevojë për një hap të tretë.

Bindshmëria e keqinterpretuar.
Kurani nuk i urdhëron gratë t’i binden burrave të tyre në mënyrë skllavërore. Ai thotë se gratë e mira janë kenitat (kanë kunut). Kunut përdoret si për gratë ashtu edhe për burrat (3:17, 33:35) si dhe jo njerëzorët (39:9, 2:117). Kunut nuk i referohet bindshmërisë së një gruaje kundrejt burrit apo çdo njeriu ndaj një tjetri. I referohet shpirtit të nënshtrueshmërisë para Allahut. Kur ajeti vazhdon të thotë “nëse ato të binden ty,” Kurani përdor termin ta’a, i cili do të thotë për një njeri të ndjeki rregullat e një tjetri, duke iu referuar jo vetëm grave që t’u binden burrave, por gjithashtu burrat të ndjekin rregullat po ashtu (4:59). Ta’a nuk përdoret këtu në formën urdhërore për gratë, në vend të kësaj Kurani vendos një qortim të ashpër ndaj burrave: “Nëse ato (femrat) ju dëgjojnë ju (meshkujve)” meshkujt janë të urdhëruar “të mos kërkojnë mënyrë kundra (grave)”. “Nëse ato ju bindej juve” nuk do të thotë se gratë e kanë obligim që t’u binden burrave në mënyrë skllavërore. As nuk do të thotë se nëse në gruaja nuk i bindet burrit, ai mund t’a qëllojë atë. Përqëndrimi është mbi përgjegjësinë e burrave për t’i trajtuar gratë me drejtësi, veçanërisht kur gratë ndjekin sugjerimet e tyre.

Shumica e grave të dhunuara në ditët e sotme nuk qëllohen pasi janë përmbushur dy kushtet e para me të, por në fakt qëllohen për shkak të zemërimit të burrit mbi çështje të parëndësishme. Sjellja e tillë nuk është sjellje e një muslimani të sinqertë dhe qartazi nuk ka asnjë sanksion të mbështetur në Kuran.
ثshtë evidente nga shumë tradita autentike se vetë Profeti a.s. me të madhe e urrente idenë e goditjes së gruas, dhe ka thënë në më shumë se një rast, “A mundet ndokush prej jush t’a rrahi gruan e tij si një skllave dhe pastaj në mbremje të shtrihet në shtrat me të?” (Buhariu dhe Muslimi). Sipas një tjetër hadithi, ai e ndaloi goditjen e gruas me fjalët “Asnjëherë mos i godit robinat e Zotit” (Ebu Daudi, Ibn Mexhah, Ahmed ibn Hanbal, Ibn Hibban, në autoritetin e ‘Abdullah Ibn Abasit; dhe Bejhaki në autorësinë e Umu Kulthumes).

Përkrah devotshmërisë, besimtari nuk gjen asgjë më të mirë për veten se një grua të devotshme. Nëse ai kërkon të mirën e saj, e ajo bindet. Nëse ai sheh tek ajo dhe ajo i jep atij kënaqësi. Nëse ajo i bën bën një premtim, ajo e përmbush atë. Nëse ai është larg saj, ajo e ruan veten dhe pasurinë e tij (Ibn Mexhah).

Ky hadith pohon se gruaja duhet t’i bindet burrit, por deri në çfarë mase? Dukshëm, ajo nuk mund të mos i bindet burrit të saj në çdo gjë që është haram. Jo vetëm kaq, por bindshmëria e gruas është në ato detyra për dëgjimin e mësipërm, d.m.th. në lidhje me bashkëjetesën, çështjet shtëpiake, ruajtjes së pasurisë së tij, si dhe mos lejimin e të tjerëve për të dhunuar dinjitetin e tij apo të saj të përkatësive të tyre.

Si përmbledhje, po themi hadithin e mëposhtëm nga Profeti a.s. mbi të drejtat e grave. Një njeri e pyeti të dërguarin e Allahut, “اfarë të drejtash ka gruaja mbi burrin?” Përgjigjia e tij ishte, “ثshtë se t’i duhet t’i japësh asaj ushqim, nuk duhet t’a godasësh atë me pëllëmbë në fytyrë, as ta ofendosh, as t’a lësh vetëm me përjashtim brenda shtëpisë” (Ahmed, Ebu Daudi, Ibn Maxhah). Kjo nënkupton furnizimin me ushqim, strehimin, respektin dhe sigurinë a mbrojtjen.

Vlerësimi
Disa burra mërziten kur gratë e tyre refuzojnë të bëjnë këtë apo atë gjë rreth punëve të shtëpisë. Kjo ka nënshtruar shumë gra ndaj keqtrajtimit fizik. Por ndodhia e mëposhtme me qartësi na dëfton se nuk është detyrë e gruas të kujdeset për shtëpinë, dhe si rrjedhim, asnjë mënyrë abuzuese nuk mund të justifikojë anën e burrit. Në fakt, citimi i mëposhtëm na lë të kuptohet se shumë gra në ditët e sotme duhet të ankohen, pasi ato detyrohen të bëjnë punë për të cilat ato në të vërtetë nuk janë fare përgjegjëse për to:
Transmetohet se një burrë shkoi tek Umeri, kalifi i dytë, me qëllim sjelljen në vëmendjen e tij të disa ankesave që ai kishte kundrejt gruas së tij. Kur ai arriti derën e shtëpisë së Umerit, ai dëgjoi gruan e kalifit t’a shante atë. Me të dëgjuar këtë ai u kthye mbrapsh, pasi mendoi se vetë kalifi ishte në të njëtën dilemë dhe kësisioj vështirë se mund të priste nga ai që të mund t’ia vendoste gjërat në rregull për të. Umeri me të dalë jashtë e pa burrin që po largohej. Kështu që e thirri dhe e pyeti për arsyen që e kishte sjellë tek shtëpia e tij. Ai i tha se kishte ardhur tek ai për të bërë disa ankesa ndaj gruas së tij, por ishte kthyer pasi vetë Kalifin e kishte gjetur në të njëtin trajtim nga gruaja e tij. Umeri i tha atij se me durim ai i kapërcen tepërimet e gruas së tij. Pasi ai ka disa të drejta mbi të. “A nuk është e vërtetë se ajo gatuan ushqim tim, lan rrobat e mia dhe ushqen fëmijët e mi, kështu më lehtëson mua nga nevoja për të punësuar një guzhuniere, një larëse rrobash dhe një kujdestare për fëmijët, ndërkohë që ajo nuk i ka për detyrë asgjë nga këto? Jo vetëm kaq, por unë gëzoj qetësinë e mendjes pranë saj dhe jam i mbrojtur nga kryerja e mëkatit të tradhëtisë bashkëshortore. Në pikëpamjen e këtyre përparësive, unë pranoj të duroj tepërimet e saj. Ti po ashtu duhet të veprosh të njëjtën gjë.

Me sqarimin e disa prej keqinterpretimeve e me hasjen e disa shtrëmbërime, sigurisht që e dimë se jo gjithë burrat dhe gratë ndjekin mësimet e Kuranit në lidhje me marrëdhëniet e tyre. Në vend që ta shohim ajetin me objektivitet, ata përqëndrohen tek ai e njëanshmërisht sipas avantazhit të tyre dhe abuzojnë me të. Burrat përfitojnë dhe gratë rebelohen. Kur burrat e veprojnë këtë, dhe gratë qëndrojnë injorante, padrejtësira ngjasin deri në atë pikë sa të ketë abuzime fizike. Disa gra, nga injoranca e tyre mbi çështjen, e kanë marrë këtë si betimin e tyre islam. Prandaj, për dobinë e tyre, gratë kanë nevojë të kërkojnë dije nga Kurani, duke u bërë më të vetëdijshme, të bashkohen rreth tij dhe të mbrojnë vetet e tyre me drejtësi dhe me ndershmëri.

Burrat duhet po ashtu të kuptojnë Kuranin me një mendje të drejtë dhe të saktë, pa filtrime kulturore dhe të komunikojnë me njeri- tjetrin rreth tij kështu që ata mund të përpiqen a të luftojnë së bashku për përmirësimin e rrugës së tyre shpitërore.

Shembulli Profetik
Hadithi, i cili ne duhet të kuptojmë është një transmetim i thënieve dhe veprave të Profetit a.s, i cili është burimi i dytë i ligjit dhe praktikës muslimane, transmeton se Profeti a.s. ka thënë: “ Më i miri prej jush është ai që është më i mirë me gruan e tij.” Aishja r.a transmeton se Profeti Fisnik kurrë nuk ka goditur ndonjë skllav apo ndonjë grua.

Mënyra e të sjellurit të të Dërguarit kundrejt grave, qëndrimi i tij kundrejt zgjidhjes së konfliktit mes çifteve, trajtimi shembullor i grave të tij, praktika e konsultimit gjinor neutral, neveria e dhunës ndaj grave, dashuria e tij për të gjithë dhe përpjekjet e tij të vazhdueshme lehtësimin e kushteve njerëzore; e gjithë kjo na sjell në përfundimin se ai dëshironte të udhëzonte në liri, dinjitet dhe barazi; duke e bërë çdokënd të ndërgjegjshëm se ekziston vetëm një Zot-Zoti i gjithë qënieve, jo një Zot shovinist.

Kurani nuk diskriminon mes dy gjinive kudo ai i përkufizon vlerat e tyre të plotë si qënie të barabarta njerëzore; sidoqoftë burrat dhe gratë, përparësia apo superioriteti mbi tjetrin në çdo mënyrë, as nuk e përkrah abuzimin e bashkëshortëve as nuk e inkurajon trajtimin e ashpër të bashkëshortes. Ashtu si edhe burrat që kanë të drejta mbi gratë, po ashtu edhe gratë kanë të drejta mbi burrat. Ashtu siç gratë kanë disa detyra dhe obligime, po ashtu edhe burrat kanë disa detyra dhe detyrime.
Kërkimi ka dëftuar se interpretimet e ashpra të Kuranit janë ndikuar kryesisht nga praktikat dhe vlerat kulturore, të cilat konsiderohen si inferiore dhe të nënshtruara ndaj burrave. Nuk është Islami që i shtyp gratë, por janë qëniet njerëzore që kanë dështuar në të kuptuarin e udhëzimeve të Allahut.

Nderi dhe superioriteti i ndonjë personi nuk mund të ndërtohet mbi bazat e ngjyrës, racës, kombësisë, gjinisë apo familjes. Duhet të gjykohet mbi bazën e devotshmërisë, udhëzimit dhe përsosmërisë së karakterit të tij apo të saj, i cili duhet të jetë i mirë dhe i virtytshëm me fjalë dhe me vepra. Sa më shumë që njeriu të jetë i mirë dhe i virtytshëm me fjalë dhe me vepra, aq më e madhe do të jetë përsosmëria e tij apo e saj; “O ju njerëz, vërtet Ne ju krijuam juve prej një mashkulli dhe një femre, ju bëmë popuj e fise që të njiheni ndërmjet vete, e s'ka dyshim se te All-llahu më i ndershmi ndër ju është ai që më tepër është ruajtur (këqijat), e All-llahu është shumë i dijshëm dhe hollësisht i njohur për çdo gjë.” (49:13)

Ky material u shkëput nga Dimensionet e Kuranit, vëllimi 1; nga Sa’dullah Khan. Sheh Sa’dullah Khan është momentalisht drejtor i qëndrës islame të Irvinës.
 

dahlia

Grupi i të çmëndurve!
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Do ishte mire te jepje mendimin tend si gjithe te tjeret sepse Kopjo e Ngjit te gjithe dime te bejme.
Kjo tregon rendesine qe ka tema per ty. Asnje nuk e merr mundimin ta lexoje shkrimin tend (dmth vargjet e kuranit qe ke sjelle ketu)
Mos po ben gje propagande per te bere sa me shume besimtare muslimane?
 

ujku81

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Ke shume te drejte Dahlia. Por ti nuk e di qe nje nga synimet e atyre qe drejtojne fene (dhe e manipulojne ate) eshte qe t'ja shpelajne trurin njerezve, qe te mos flasin me fjalet e tyre, por me "fjalen e Zotit".
Se ke me kujton kjo..ah po shokun Enver, shoku Enver ka thene keshtu e ashtu, etj, etj /pf/images/graemlins/crazy.gif /pf/images/graemlins/crazy.gif

Nejse qe te mos dal jashte teme ( se me siguri do ta fshijne postimin), me pak fjale dmth ai qe ushtron dhune brenda familjes nuk beson tek allahu, keshtu i bie apo jo.
Eh mire, pyesni grate e myslimaneve per kete. Faktikisht nuk do ti pyesni dot, se nuk ju le njeri as ti shikoni. Po dhe po i pyetet (ne prani te burrit) do t'ju thone jo sapo te shikojne veshtrimin e burrit te tyre. /pf/images/graemlins/blush.gif

E di qe do me kundershtoni te nderuar besimtare, por ju lutem pa me sjelle citime nga Kur'ani. /pf/images/graemlins/pickellonja.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Ujku, ku e di ti qe s'me le njeriu mua per te folur me gratemuslimane?
Une vete kam disa shoqe muslimane dhe e di shume mire se c'mendonjne per gjera te tilla.
Mos bej pergjithesime te tilla dhe perpiqeu te kuptosh dallimin midis asaj qe mund te beje nje njeqind apo nje mori muslimanesh me vete islamin.
Tani, nese fillojme dhe i themi njeir-tjetrit se po ben propagande, nuk nxjerrim asgje. Ju do te me akuzoni mua se po bej propagande islamike, une do t'ua kthej se ju po beni propagande antiislamike dhe keshtu ky muhabe nuk ka kuptim.
Une nuk e kam dhene mendimin tim, pasi nuk e kam ndjekur kete teme nga fillimi dhe nuk dua te hyj ne nje debat, pa pasur parasysh se cfare eshte thene e cfare jo si dhe ku ka ngecur muhabeti. Mbi te gjitha, me duhet te shfletoj materiale qe te gjej argumentet e duhura per t'iu mbushur mendjet atyre qe nuk duan te mbushin, gje qe nuk kam kohe ta bej. Keshtu qe nuk kam preferuar te hyj ne kete debat.

Materialin e solla, per ta shfrytezuar ata qe jane te interesuar. Ai eshte material shkencor, prandaj dhe eshte aq i gjate. Perkundrazi, propaganda flet shkurt, flet me slogane.
 

Musolini

Primus registratum
Re: Dhuna ne Familje eshte si pasoj e mos besimit

Dhuna ne Familje €SHTE si pasoje e besimit islamik.
 
Top