Bravo Ratcinger!

^Res-Cogitans^

Primus registratum
...de libertas ira!

Ky esht nje shembull efektiv qe liria e fjales nuk ekziston ne boten fetare, asgje me teper.

Pater Pastorum me nje "status function" , i censuruar nen veshjen e tij , autocensurohet nga nje fe tjeter.
Provon iden e vjeter e laicizmit qe te gjith fet e botes nuk shohin si katastrof/skandal censuren,por skandalin e skandalit = lirin e fjales.

Bill of rights,
Déclaration des Droits de l'homme et du citoyen,
Human Rights,
[...]
...kto cenojn!
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: ...de libertas ira!

Ç'i bo latinishtes tjetra /pf/images/graemlins/laugh.gif.

P.S. Gysi, është e vërtetë ajo që thotë DDD. Muhameti ka "thënë" ndrro fe ose vdis. Luftrat e pafund të "Profetit me shpatë" e vërtetojnë katërcipërisht aspektin e dhunshëm të Islamit.

Justifikimet që ai dha urdhËr që të mos vriten, rrihen, dhiten, etj. nuk vlejnë fare për vetë faktin se kur forca merr revanshin nuk ka asgjë që të mund ta kontrollojë. Si dhe burimet të cilave i referohen myslimanët janë të njëanshme po ashtu si ato të historianëve grekë të cilët pËrshkruajnë fitore të Aleksandrit të Madh ndaj ushtrive më të mëdhaja e ku ai (Aleksandri) nuk humbet asnjë ushtar /pf/images/graemlins/eek.gif.

Konkluzionet e mësimet nxirrini vetë
 

D-J

Forumium maestatis
Re: ...de libertas ira!

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
P.S. Gysi, është e vërtetë ajo që thotë DDD. Muhameti ka "thënë" ndrro fe ose vdis. Luftrat e pafund të "Profetit me shpatë" e vërtetojnë katërcipërisht aspektin e dhunshëm të Islamit.



[/ QUOTE ]

Dicku beri perpjekje per te mos identifiku karakterin e Islamit me interpretimet shkollore islamike dhe sfiden qe jeton islami sot.

megjithate dikush mund te pyese cfare eshte islami, pervecse nje cope plasteline dhe se vullneti i allahut nxirret vetem nga interpretimet e shkollareve.

dhe ky interpretim eshte per ardhur keq ne pjesen me te madhe te islamikeve

si gjithmone apologjistet dhe reformuesit do flasin per interpretime kohore dhe jo literale

dhe mire bejne.

po si i behet qe u be kokoshi nje thele pa /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Bravo Ratcinger!

Une kam kurajon per tu pare ne cilen do pasqyre, por ti duhet te kuptosh se paqyra jote eshte e deformuar mor lal.

Eshte katastrofe dhe banale tani te debatoj me njerez si puna jote qe as qe ia kane haberin teologjise fetare, dhe akoma me pak asaj Islame, dhe marrin persiper te nxjerrin apriori konkluzione definitive per fete.
Sic e thashe kete debat e kemibere njehere tjeter dhe na ka zene faqe te tera. Sigurisht kete debat nuk e kam bere me ty, pasi nuk ke as minimumin e njohurive te duhura per te debatuar ne kete aspekt, por kete debat e kam bere me dy muslimane te tjere te cilet i perkasin nje mendimi me te ngurte dhe literal. Por problemi yt me teper sesa mosdija dhe nxitimi delirant per te nxjerre arbitrarisht konkluzione dhe madje akoma me keq per te ndermarre ofensiva ideologjiko-fetare, me teper se te gjitha keto, problemi yt eshte se as nuk ke vullnetin per t'u treguar i arsyeshem dhe per te kuptuar te tjeret. Njeriu te pakten degjon aty ku nuk di. Por semundjen tende te shurdherise e kam diskutuar gjate dhe nuk ia vlen ta vazhdoj tani. Keshtu edhe ne debatin ne fjale, qe kemi bere me pare, une kam sjelle faqe te tera me argumente, nga Kurani, fjalet profetike, dijetaret muslimane qe nga kohet e hershme dhe deri tani. Por sigurisht te gjitha keto jane te padepertueshme ne timpanet e tkurrur te vesheve te tu te vegjel.

Per konvvergjencen e shkollareve, kjo ekziston vetem ne hamendesimet e tua iluzive pasi shkollaret nuk kane qene kurre konvergjente ne kete pike. Tani une nuk kam nge ketu te te sqaroj ketu parimet shkencore te metodologjise se njohjes se shkencave islame. Do te me duhet te te bej kurs intensic mjaft te gjate ne kete fushe, dhe per me teper e di qe nuk ke vullnetin e duhur per te nxene ndonje gje ne kete drejtim.
Po keshtu, edhe persa i perket shkollave te ndryshme, te cilat ne koken tende qe nuk merr vesh nga keto pune, perkthehen ne kaotizem ideor, eshte nje kurs me vete qe te te bej te kuptosh sistemin qe vepron ne keto dije te cilat per nga vete natyra jane mjaft dinamike dhe elastike. Dhe duhet ditur se parimet baze te islamit njihen unanimisht nga te gjitha shkollat dhe rrymat fetare, po keshtu edhe dogma, si dhe vendimet baze te sheriatit. Diskutimet sigurisht qe i perkasin ceshtjeve sociale, pasi eshte vete Zoti qe ka dashur qe njeriu te kete liri zgjedhjeje, si dhe mundesi te ndryshme aplikimi, madje edhe larmi aplikimi, per aq kohe sa vete Zoti i ka bere njerezit te ndryshem dhe te larmishem, ne nje larmi kulturash, ideshe, natyrash, botkuptimesh etj. Kjo eshte pikerisht gjeresia e Islami te cilen ti e kupton ngushtesisht si kaos, por qe, per ate qe e njeh mire, nuk eshte aspak ashtu.

Po keshtu, edhe ate qe ti e quan fjale te Profetit, te cilen ti na e ekspozon ne kuptimin literal, duke bere ketu apologjine e literalizmit te ngurte me te gjithe injorancen e mundshme, ka nje mori pikenisjesh se si duhet te kuptohet. Perndryshe, une te kam sjelle nje mori fjalesh te tjera te Profetit, si dhe ajete te Kuranit te cilat flasin per lirine e zgjdhjes dhe ndryshimit te besimit. POr selektiviteti yt ne fjalet e Profetit eshte i tille qe zgjedh nje fjale te vetme, te shkeputur nga konteksti, te pasaktesuar mire per te mbrojtur te drejten tende qe te mlefosesh ndaj nje religjioni qe i perket gati cerekut te botes.


Se fundi, une nuk kam justifikuar aspak dhunen ne rastin e fyerjeve te Profetit, perkundrazi e kam denuar kudo ate. Me siper vetem te sqarova nje menyre se si ti e solle reagimin ndaj karikaturave. Mos i merr gjerat sipas qefit.
 

Gysi

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Ç'i bo latinishtes tjetra /pf/images/graemlins/laugh.gif.

P.S. Gysi, është e vërtetë ajo që thotë DDD. Muhameti ka "thënë" ndrro fe ose vdis. Luftrat e pafund të "Profetit me shpatë" e vërtetojnë katërcipërisht aspektin e dhunshëm të Islamit.

Justifikimet që ai dha urdhËr që të mos vriten, rrihen, dhiten, etj. nuk vlejnë fare për vetë faktin se kur forca merr revanshin nuk ka asgjë që të mund ta kontrollojë. Si dhe burimet të cilave i referohen myslimanët janë të njëanshme po ashtu si ato të historianëve grekë të cilët pËrshkruajnë fitore të Aleksandrit të Madh ndaj ushtrive më të mëdhaja e ku ai (Aleksandri) nuk humbet asnjë ushtar /pf/images/graemlins/eek.gif.

Konkluzionet e mësimet nxirrini vetë

[/ QUOTE ]

Kontra, nese do te studiosh dicka lidhur me historine e Profetit dhe te lexosh lidhur me rrethanat, kushtet si dhe arsyet pse u bene lufterat, nuk do te flisje aspak keshtu. Profetin e kane persekutuar, izoluar, e kane perndjekur, e kane dhunuar, kane tentuar ta vrasin, derisa ai u strehua ne Medine dhe hodhi themelet e qytetshtetit islam. Tani kur pervec kesaj armiku pergatitet qe te te sulmoje dhe te te mos lejoje te ndertosh i qete jeten tende, te mash sic ti do fene tende, ti si thua, perben ndonje krim te luftosh?

Por hidhi nje sy historise se profetit. Cfare beri ai pasi fitoi perfunsimisht ndaj Mekasfe persekutore, kur u fut triumfalisht ne meke ne vitin e dhjete pas hixhretit. Te gjithe historianet e botes do te pohonin se ai kishte te drejte ti denonte te gjithe persekutoret e tij. Por ai i mbodhi te gjithe dhe u tha:
"Cfare mendoni se do te bej me ju?"
Ata iu pergjigjen:
"Kjo eshte ne doren tende, nese na denon ke te drejte ta besh kete, nese na fal, atehere ti je i meshirshem"
Dhe profeti beri ate qe askush nga ne, por edhe askush ne histori e ka bere me pare. Ai u tha:
"Shkoni, jeni te lire".

Tani, krahasimet qe ti ben nga historia e Aleksandrit jane thjesht supozime. Per te vene ne dyshim faktet duhen fakte. Nuk eshte vendi tani te flas ketu per dokumentet historike, per menyren se si jane ndertuar shkencat e ruajtjes se historise Islame, por nuk mund te flasesh keshtu me hamendesime. Tek e fundit, perse te mos veme ne dyshim nga pikepamja historike ate qe ti e quan dhune te Profetit dhe te veme pikerisht aspektin paqesor te tij. Perndryshe debati do te behej pa koke.
 

MLK

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Historine e shkruan fitimtari, keshtu qe per mua, kredibiliteti i atyre qe shkruhen per Jezus e Muhametin jane relative. Kur nje film perkthehet ne nje gjuhe te huaj dhe ka "firo", intermretime te ndryshme ne funksion te kultures apo mentalitetit (per shembull perkthimet e filmave ne kohe te monozmit "filio di putana" -&gt; maskara ne shqip /pf/images/graemlins/laugh.gif). Imagjinoni sa breza kane kaluar qe nga viti 10 /pf/images/graemlins/laugh.gif
Liber origjinal qe nga viti 10 ne baze te njohjeve te mija modeste nuk ka /pf/images/graemlins/angel.gif Atehere po sikur vetem nje nga "hallkat" e zinxhirit qe ka percjelle historine deri ne diten tona, ta kete shtremberuar, do te thote se sot perballemi me diçka te paqene /pf/images/graemlins/booki.gif
Historianet sot e nuk jane dakort me fakte qe kane ndodhur ne epoken tone, e ka interpretime te ndryshme per te njetat histori, imagjinoni ç'fare duhet te themi per historiane qe mundesia per te studiuar kredibilitetin e tyre ka qen teper e reduktuar (per te mos thene e pamundur).
Pra shanset qe kjo histori te jete e vertete ja po aq sa dhe ato qe kjo histori nuk eshte e vertete (per te mos thene se nje pjese e madhe jane supozime).

Ps. Kjo ska lidhje me egzistencen e zotit apo allahut, po me egzistencen e nje historie te treguar prej njerezve.
 

Gysi

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Kjo eshte dicka e pergjithshme MLK.
Ketu po flasim per gjera konkrete.
Nuk mund te hedhesh dyshim mbi desa fakte historik, pa fakte.
Duhet te studiosh se si eshte ruajtur historia, pa te flasesh.
Une qe kam pak haber ne rastin konkret e kam te qarte se kjo eshte nje shkence nga me te zhvilluarat ne keto fusha.
 

MLK

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Me vjen keq por per mua historia nuk eshte shkence egzakte, pavaresisht se ne 99% te rasteve merret si e tille /pf/images/graemlins/wink.gif
 

D-J

Forumium maestatis
Re: ...de libertas ira!

Te mungon kurajo sepse ajo ku shihesh ti jane pellgje uji te formuara nga shurre deveje. Prandaj te thone jo qe te shifesh, po te pakten mos te mbash ere. Shaka ej /pf/images/graemlins/laugh.gif

Delirant pathetik qe mbytesh me nje gote uje nga mosnjohja elementare e islamit te ben te mos pergjigjesh ceshtjes, po vetem perflet alucinacionet e tua mbi islmin, PA ASNJE REFERENCE, pa asnje autoritet, vetem i shtyre nga ndjenja e semure per te mos perball fatkeqesine ku e gjen veten te ben te shkrush tere ato rreshta pa thene asgje qe sjane gje tjeter pervecse shprehje e inferioritetit tend /pf/images/graemlins/cry.gif


kjo tregon se e ke te humbur debatin pa filluar akoma /pf/images/graemlins/tipsy.gif.

Kete debat vertet e ke bere dhe me mua tek tema Liria e ndergjegjes ne islam (a dicka e tille) para se te prishej teologjia por ike si i dhjere pasi te muanguan argumemtet, nuk solle asnje autoritet apo pe se dhe muslimane te tjere ishin kundra.

Me citime gjysmake dhe pa lidhje me temen ne fjale kerkon te mohosh paaftesite e tua mendore /pf/images/graemlins/grin.gif? Si me the per veshet /pf/images/graemlins/tongue.gif Te kam thene ndonjehere qe perdor genjeshtrat per mbrojtje edhe kur ka vullnet nga tjetri per te konceptuar edhe menyren si mendon ti ?


Ti ben mire te degjosh dhe mesosh cfare thone shkollaret, kleri, intelektualet islamike por ndjenja e vitktimes PANIKU /pf/images/graemlins/laugh.gif dhe agresiviteti me te cilen ke shkruajtur justifikon me se miri karakterin violent te muhamedjaneve dhe ideologjiese se tyre.


Ku e lexove ti se une kam thene se shkollaret islamike kane qene konvergjente. Nuk te mjaftoj shkrimi im per te vertetuar te kundertetn per kete?

Apo ty te duket konvergjence shprehja maxhorance qe un ekam perdorur? A eshte kjo injoranca jote apo pret leksione gjuhesore nga une, se sa per fetare, kjo dihet qe ti i perket nje sekti pa antare dhe pa njohurite me fillestare te metodologjise qe pervec delenxhillekut tend asgje nuk i ka mbetur aftesive te tua thithese.

A nuk te vjen zor nga vetja qe shkruan dhe anashkalon me paturpesi ceshtjen pa ju pergjigjur /pf/images/graemlins/cry.gif?

Po ta rifreskoj memorjen sklerolizuar dhe njehere : VRIT ate qe fyen profetin eshte ceshtja /pf/images/graemlins/rockband.gif

kaq te veshtire e ke te thuash nuk di te pergjigjem po shkruan carbage /pf/images/graemlins/shrug.gif.

ketu nuk behet fjale per larmi mendimesh po per mendime qe perkrahen nga nje maxhorance e shkollareve. Kaq te veshtire e ke te besh dallimin /pf/images/graemlins/shrug.gif?

keto jane mesime islamike me te cilat mesohen edukohen miliona vete.

Dhe si pasoje digjen dhe vriten mijera te tjere. Apo keto probleme nuk i perkasin kozmosit islamik /pf/images/graemlins/smash.gif?


Qe ti je musliman i hutuar dhe i dyzuar /pf/images/graemlins/laugh.gif, qe mohon thelbin e identitetit tend kjo nuk vihej ne dyshim, por une nuk sjelle ketu mendimin tim por mendimin e maxhorances shkollare qe interpretojne profetin dhe thenjet e tij duke u nisur nga parimet baze qe njihen unanimisht, aspak selektivisht dhe te aplikueshme sipas tyre per kushtet tona per probleme qe jane rrenjesisht fetare dhe aspak sociale.

E pra ty te vjen zor nga profeti yt atehere qe e quan te rreme 5 miliarde e botes /pf/images/graemlins/thumbsup.gif.

ose pelqen kaos. TOUGH per nder.

Kjo gjeresia, larmia, qindrangjyresia e interpretimit te islamit tend mos valle perfshin dhe shkollen Binladenase se helbete allahu i ka bere njerezit te ndryshem dhe te larmishem, me ide dhe botekuptome te ndryshme? Jo per gje po je shquar per GJYSLADENIZEM /pf/images/graemlins/laugh.gif.

Ti ke gjithmone ke justifikuar dhunen ose je bere si RRYP /pf/images/graemlins/laugh.gif transimsioni per te. Sepse ai qe denon dhunen, denon dhunen full stop. without but!

Zoti eshte fjale. Kurse Muhamedi eshte Cezar /pf/images/graemlins/devil.gif.
 

MLK

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Sa qef e ke ne ti fhsesn me djale /pf/images/graemlins/laugh.gif me fshese stereo me korent ka me ta mfshi Gysi tani /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

gurax

Pan ignoramus
Re: ...de libertas ira!

[ QUOTE ]
Me vjen keq por per mua historia nuk eshte shkence egzakte, pavaresisht se ne 99% te rasteve merret si e tille /pf/images/graemlins/wink.gif

[/ QUOTE ]

..plus kesaj, per profetizem, fakte "historike" jashte qarqeve Fetare nuk ka. Eksperiencat ndricuese personale dhe te pa kontestueshme apo verifikueshme apo realisht te kundershtueshme, nuk mund te merren per baze si fakte. Nese po, tere "aktiviteti" paranormal do te pranohej si i vertete dhe faktik. Hec e merru me skizofrenet pastaj!
 

MLK

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Ore, pa dashur te ofendoj njeri, pasi çdo njeri eshte i lire te besoje ç'te doje ne jete, po nje gje me ben pershtypje mua e se gelltis dot ....
Po shpjegohem, Muhameti, eshte i derguari i zotit apo allahut ne toke, pra profeti, Jesus po ashtu i derguar i zotit, Budistet kane tjeter te derguar e per te mos folur per dhjetra fe qe praktikohen ne vendet aziatike.
Keshtu qe dalim me nje tufe te derguarish prej zotit ne toke, te cilet te gjithe sjellin fjalen e zotit te ne, nese kuptoj si duhet une /pf/images/graemlins/laugh.gif

Atehere zoti kur i nisi keta, i çoj qe te gjenin sa me shume kliente ne i futi si komerciale ne konkurence me njeri tjetrin apo si eshte puna /pf/images/graemlins/laugh.gif se nuk e kuptj jo per gjo, ça thot nje profet, nuk thote tjetri, e ajo qe i komplikon gjerat eshte se te gjithe jane prezzntuesit e zotit ne toke /pf/images/graemlins/laugh.gif
Kush genjen ketu se qe ka rrene ka, po kush osht mashtrusi spo e morim vesh /pf/images/graemlins/laugh.gif Jo per gjo po ka me shekuj qe vritet ne emer te zotit e po vazhdohet akoma, do ishte mire te zgjidhej sa me shpejt ky muhabet /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Sigurisht, e kuptoj budallallekun tend te egersuar nen marrezine e racizmit tend agresiv. Dhe eshte e natyrshme qe ky racizem te shprehet ne te gjitha gjerat, pavaresisht nga pafajsia e tyre.
Ne kete menyre eshte e kuptueshme qe racizmi yt te shprehet edhe ndaj kafsheve, ku kafshe te tilla qe rriten ne vende ku jetojne njerez dhe kultura te ndryshme nga te tuat te konsiderohen kafshe inferiore.
Ne kete menyre eshte e kuptueshme qe zooracizmi yt te beje qe urina e devese te jete per ty e perbuzur, pasi derdhet ne nje truall ranor te nje populli te huaj. Nderkohe egozoocentrizmi yt /pf/images/graemlins/wink.gif natyrisht qe do te te beje te ndjesh simpati per nevojen e qenit qe jashteqitet neper parqet e Londres, te cilen i zoti e merr me plasmas per ta derguar ne kendin me te afert te shkarkimit te mbeturinave trupore te kafsheve te zoofekalekultures superiore londineze.
Por, sigurisht qe edhe ne Londer mund te kete njerez te pandergjegjesuar qe nuk e pastrojne ate qe dhjet qeni i tyre ne park dhe me siguri qe ti duhet te kesh shkelur ne m... te tille qeni dhe prandaj rreshket kaq keq ne tema te tilla.
Por, mbi te gjitha pasqyra jote perbehet nga te tjere lengje rreshqites, te cilet i prodhon vete koka jote. Dhe rreshqitja ne lengje te tilla eshte edhe me e rrezikshme!
(Kjo nuk eshte shaka, eshte metafore)

Tani do me duhet te sjell argumenta per shurdherine tende, per me teper, kur e kam bere mjaft mire kete ne temen ne fjale, nderkohqe qe ti vazhdon te thuash se nuk te paskam sjelle asnje argument!!!!
Jo vetem kaq, por nuk te kisha sjelle asnje autoritet fetar!!!
Sigurisht mor daje! Veshet e tu, sic ta tashe me lart jane te shurdhert per te kapur frekuenca te zerit qe jane me te holla se pellitjet. Per me teper memoria ne kete rast do ti vije ne mbrojtje patjeter dhe me mjaft zell shurdherise tende, per ti dhene egos tende te semure te drejten e artikulimit (me mire ejakulimit) tend histerik.
POr mbi te gjitha une nuk kam ikur fare nga ai lloj debati, ashtu sic nuk kam ikur kurre nga asnje lloj debati qe kam bere ne tema te tilla (pervec rasteve kur banaliteti dhe marrezia marin kot). Per fatin tend te mire teologjia e asaj kohe eshte fshire dhe nuk mund ta risjellim dot edhe njehere ate teme, per te rifreskuar memorien tende te restartuar.

Tani, muhabeti yt eshte, "hajde babe te te tregoj arat" dhe me duket lodhese te te shpjegoj qe nuk ke as minimumin e duhur te njohurive, shume me pak se elementare per ti treguar arat qofte edhe nje fillestari e jo me mua. Per me teper kur ti, ne vegimet e tua narciziste e shikon veten ne pod me kurora dafine artificiale ne koke (kur shpehesh se ke fituar ne debat me mua /pf/images/graemlins/shrug.gif).

Nejse, nuk kam shume kohe tani pasi me duhet te hap iftar. Po shkoj tani te mbush barkun se e di qe koka e Dikut nuk mund te mbushet.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: ...de libertas ira!

Gysi Shkruajti:

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Tek e fundit, perse te mos veme ne dyshim nga pikepamja historike ate qe ti e quan dhune te Profetit dhe te veme pikerisht aspektin paqesor te tij. Perndryshe debati do te behej pa koke.


[/ QUOTE ]

Historia flet vetë. Historia e luftrave e Islamit kanë ardhur nga vetë Islami po ashtu si edhe Kurani apo Sheriati kêshtu që nuk e di si mund të pranojmë njërën e të mohojmë tjetrën.

Përsa i përket arsyeve të luftrave ato janë të justifikueshme në aspektin human (deri diku) por kurrsesi në atë hyjnor.

Normalisht Zoti është aq i fuqishëm sa ti sigurojë mbrojtje profetëve të tij /pf/images/graemlins/shrug.gif. E ndërkohë nuk mendoj që Zoti të ketë zgjedhur vrasjen e subjekteve të tij nga profeti i cili ka si detyrë përhapjen e fjalës së Zotit. /pf/images/graemlins/winkwink.gif
 

Gysi

Primus registratum
Hajde babe, me trego arat!

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Ku e lexove ti se une kam thene se shkollaret islamike kane qene konvergjente. Nuk te mjaftoj shkrimi im per te vertetuar te kundertetn per kete?

Apo ty te duket konvergjence shprehja maxhorance qe un ekam perdorur? A eshte kjo injoranca jote apo pret leksione gjuhesore nga une, se sa per fetare, kjo dihet qe ti i perket nje sekti pa antare dhe pa njohurite me fillestare te metodologjise qe pervec delenxhillekut tend asgje nuk i ka mbetur aftesive te tua thithese.


[/ QUOTE ]

Ti vete e thua mor daje! Por ti, me sa duket je i shurdhet edhe ndaj vetvetes dhe nuk degjon as veten tende. Apo mos ndoshta, pervec se i erektuar apo irrituar je edhe tape (nuk e di nga pija apo nga mosdija) dhe nuk di cfare flet.

Jane fjalet e tua qe thone se te gjithe shkollaret e jurisprudences Islamike jane ne unanimitet me njeri-tjetrin.

"vrit ate qe fyen profetin nuk eshte import perendimor apo konvenience diktatoresh por ka unanimitet midis shkollareve dhe jurisprudences islamike"

Tani nuk e di se si i perdor ti fjalet unanimitet dhe maxhorance, apo se si e kupton fjalen konvergjence. Por nqs ne mendimin tend ka moskoherence, si pasoje e nxitimit tend per te vjelle perpara se te hash nuk kam se cfare te te bej.

Kjo ishte persa i perket leksioneve gjuhesore apo llafazanerore te tua.
Ndersa persa i perket metodes shkencore Islamike, atehere ne qofte se kerkon vertete leksione po te kerkoj te me shpejgosh nje pjese shume te vogel te termave baze te shkencave te metodologjise se jurisrudences islame, ne menyre qe te mund te bejme nje perqasje sado te vogel.
Atehere, a mund te me shpjegosh termat:
Usul, Fikh, Ixhtihad, Kijjas, Ixhma, Tefsir, Urf, Kauaid, Sedu derrah, Maslaha, Murrsele, Ihsihsan, Ihstihsab.....
apo edhe sened, mursel, sahih, hasen, daif, merdu, hadith, rivajet, etj.

Nuk po e vazhdoj me. Ose, te pakten me bej dallimin midis grupit te pare te termave me grupin e dyte, me thuaj te pakten fushave te cilave u perkasin.

Dhe se fundi, temes nuk jam duke iu shmangur absolutisht. Ti fole per vrasjen e atij qe nderron fene ashtu si edhe per vrasjen e atij qe shan profetin dhe une po te pergjigjem, pavaresisht se nuk po te sjell argumenta, pasi, se pari as ti nuk po sjell, dhe se dyti ti kam sjelle njehere dhe ti nuk ha pyke, keshtu qe me duket muhabet kot te vazhdoj te flas me veshe te shurdhert si te tute.
Sigurisht qe une nuk jam dakort me ate qe thua ti. Kaq e veshtire eshte te kuptosh qendrimin tim? Dhe dhunen nuk e kam justifikuar asnjehere, perkundrazi e kam denuar dhe mjaft mire madje. Ka shume burra dhe gra ketu ne kete forum qe deshmojne per kete, madje edhe vete ata me te cilet kam debatuar, te cilet ti, nga dashakeqesia jote, i merr si mbrojtesit e Islamit te vertete. Debatet me te medha ata nuk i kane patur me ty, por me mua!

Por mbi te gjitha edhe ne perendim njihet mire denimi ligjor lidhur me lirine e te shprehurit, dhe jo cdo gje mund ta shprehesh lirisht ne perendim. Keshtu p.sh. te lavderosh Hitlerin ne Gjermani e ha nje burg te mire dhe po keshtu edhe po te shash cifutet.

Sa per derdellitjet e tjera lidhur me kaotizmin apo gjerat imagjinare per te cilat ti mendon se turperohem, jane vetem monologje te tuat subjektive me te cilat jam mesuar ka kohe.
 

jimmy84

Primus registratum
Re: Hajde babe, me trego arat!

Une po te them nje llaf e n`dac me degjo. (keshtu ja bente Ndrek Luca sa here qe donte t`ja fuste Dhaskalit /pf/images/graemlins/laugh.gif )
E di ku eshte problemi i gjithe ketyre debateve? Qe te dyja palet nganjehere...kane te drejte.
Pse them kam te drejte. Krahu islamik (nese do e quajme keshtu) bazohet shume ne teorine e islamit. Dhe ne teori gjithshka eshte ne rregull ore. (Biles edhe po nuk ishte ne rregull rregullohet).Kurse krahu tjeter bazohet kryesisht ne PRAKTIKEN islamike. Te them te drejten, praktikimi i fese islame le shume, po shume fare ama, per te deshiruar. Dhe ne fund te fundit gjeja me e rendesishme eshte SI PRAKTIKOHET.
 

Gysi

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Përsa i përket arsyeve të luftrave ato janë të justifikueshme në aspektin human (deri diku) por kurrsesi në atë hyjnor.

Normalisht Zoti është aq i fuqishëm sa ti sigurojë mbrojtje profetëve të tij . E ndërkohë nuk mendoj që Zoti të ketë zgjedhur vrasjen e subjekteve të tij nga profeti i cili ka si detyrë përhapjen e fjalës së Zotit.

[/ QUOTE ]

Po me cfare argumenti ti percakton se cilat jane detyrat e nje Profeti?

Detyrat e nje Profeti jane nga me te dnryshmet. Ne Islam detyra e Profetit nuk ishte thjesht te perhapte mesazhin hyjnor, por edhe qe te jepte shembullin e tij se si duhet te jetoje njeriu ne perputhje me parimet e Zotit. Keshtu te gjithe muslimanet tek Profeti a.s. gjejne shembulin e te jetuarit. Tek ai merret shembulli se si duhet te rregullohen marredheniet shoqerore, njerezore, familjare, shteterore, nderkombetare, etj. Profeti ishte shembull ne lufte dhe ne paqe, ne halle dhe ne gezime, ne jeten e perditshme, por edhe ne rrethana te pazakonta. Pikerisht, Profeti ishte ai qe ngriti, themeloi dhe formoi shoqerine e pare muslimane, e cila do te sherbente si burim i ndertimit te shoqerise muslimane per te gjitha koherat e mevonshme.
Sigurisht Zoti mund ta kishte mbrojtur Profetin edhe pa e prekur ai shpaten. Ashtu sic edhe e ka mbrojtur ne mjaft raste. Por Kjo nuk do te perbente shembull per shoqerite e ardhme, deri edhe tek ato te sotme e ne vijim. Perkundrazi, Profeti ishte njeri, dhe ai jetoi, punoi, luftoi si te gjithe njerezit. Pra vete Zoti ka dashur qe njerezit ta mbrojne vete jeten, vendin, familjen dhe fene e tyre dhe Profeti ishte i pari qe dha shembullin e tij ne kete pike.
 

Gysi

Primus registratum
Re: ...de libertas ira!

Tani, meqe pertoj te sjell vete argumente persa i perket temes se vrasjes se heretikut, pos sjell nje artikull te gatshem qe e kam marre nga nje faqe shqiptare
Shpresoj ti beje dobi ndonjerit pasi per Dikun kam shume pak shpresa!

http://www.vizion-islam.com/rubrika_afisho.php?subcatID=9&amp;artID=312

www.vizion-islam.com

Apostazia dhe liria fetare

Louay Safi

Çështja e apostazisë sipas ligjit islamik (sheriatit) që kohët e fundit ka qenë në vëmendjen e publikut nga rasti i publikuar i ndërrimit të fesë së një qytetari afgan, ngre pyetje shqetësuese në lidhje me lirinë e fesë dhe marrëdhënieve të ndërbesimit.1 Persekutimi nga Afganistani i një qytetari afgan, i cili pranoi krishtërimin në vitin 1990, ndërsa po punonte për një organizatë joqeveritare të krishterë, ngre në mëndjet e shumë njerëzve çështjen e pajtueshmërisë së Islamit me demokracinë pluraliste dhe lirinë e fesë. Megjithëse gjykata e shtetit e mbylli çështjen për shkak të presionit të madh të jashtëm, çështja e pajtueshmërisë nuk është zgjidhur ende, sepse gjykatësi si bazë për të mbyllur çështjen, deklaroi sëmundjen mendore.2 Çështja u paraqit si një shembull konflikti mes Islamit dhe qeverisjes demokratike, por në shumë drejtime çështja e ka burimin dhe ndikohet nga laicizmi i detyruar i shoqërisë muslimane dhe mungesa e debatit të lirë nën rëgjimet autoritare, që aktualisht dominojnë në botën muslimane.3 Çështja e apostazisë, si shumë çështje të tjera që rrjedhin nga zbatimi i sheriatit në shoqërinë moderne, është më tepër e ngulitur në rrethanat sociopolitike të shoqërive bashkëkohore muslimane, sesa në parimet dhe vlerat islamike. Më veçanërisht ajo është ngulitur në tranzicionin e paplotë nga organizimi tradicional në atë bashkëkohor sociopolitik. Ajo është e ngulitur në vendimin e shumë shteteve muslimane paskoloniale, për të braktisur rregullat tradicionale ligjore të ligjit islamik (sheriati), në favor të rregullave ligjore evropiane të krijuara për t’iu përshtatur shoqërive moderne evropiane. Ligjet e reja u miratuan nga elitat shtetërore pa asnjë debat publik dhe me pak vëmendje për nevojën e ngulitjes së rregullave ligjore në parimet morale publike.
Islami është baza e angazhimeve morale për pjesën dërrmuese të muslimanëve dhe po bëhet gjithmonë e më shumë burimi i ligjshmërisë për pushtetit shtetëror dhe ligjin. Prapëseprapë shteti paskolonial në shoqëritë muslimane ka bërë shumë pak për të nxitur debat në fushën e ligjit islamik. Interesi i rritur për pranimin e kodeve ligjore të bazuara në vlerat islamike, e lë shumicën e muslimanëve me rregulla të vjetëruara, që kishin si synim shoqëritë me organizim dhe kultura shumë të ndryshme sociale dhe politike.
Debati për apostazinë nxjerr në pah rëndësinë e lejimit të reformatorëve islamikë të thonë më shumë në debatin publik për reformat politike dhe ligjore dhe tregon shkallën në të cilën fuqitë botërore shkurtojnë reformat kulturore dhe fetare, duke mbështetur regjimet autokratike, masat e rrepta për reformuesit muslimanë në emër të luftimit të Islamit politik. Për të ligjëruar administrimin e tyre politik dhe për të marrë mbështetjen e zërave fetarë, drejtuesit autokratikë shpesh e radhisin veten e tyre me dijetarët fetarë tradicionalë, të cilët përvetësojnë një kuptim fjalëpërfjalshëm të sheriatit dhe përjetësojnë në shoqëritë muslimane programe të ashpra dhe kundër reformave. Ka shumë kohë që dijetarët tradicionalistë kanë zgjedhur pozicionet klasike mbi apostazinë, që e quajnë refuzimin e Islamit si një krim kapital, që meriton dënimin me vdekje. Ky pranim jokritik është në qëndër të dramës së çështjes me afganin që kishte pranuar krishtërimin dhe ka gjasa të përsëritet derisa debati për reformimin e sheriatit dhe lidhja e tij me ligjin shtetëror dhe civil të analizohen dhe të shtjellohen imtësisht nga zëra autentikë muslimanë.

Tradita dhe tradicionalizmi

Në qendër tw konfliktit të dukshëm mes traditave demokratike dhe islamike është një rrugë statike dhe e amullt për kuptimin e ligjit islamik. Konflikti kryesisht buron nga një kuptim të fjalëpërfjalshëm të burimeve të shpallura dmth i Kuranit dhe Sunetit (traditës së profetit) dhe nga pjesa kryesore e jurispridencës islamike që ka rrjedhur prej tyre nëpërmjet ushtrimit të arsyetimit juridik. E dyta përfshin traditat zakonore (urf) që janë përfshirë nga juristët në pjesën kryesore të ligjit islamik, si dhe mjetet e ndryshme deduktive të përdorura për të përftuar rregullat e jurisprudencës islamike nga burimet e tyre si analogjia (kijasi), interesi publik (maslaha mursalah) dhe konsensusi i komunitetit (ixhmaja). Me izolimin dhe mosdhënien rëndësi mësimit juridik islamik dhe me kufizimin e debatit publik për ligjin islamik nga shteti, juristët tradicionalistë u bashkuan me këtë, në shumë shoqëri muslimane është bërë e shfrenuar një metodë e drejtpërdrejtë e ligjit islamik.
Nën një klimë të tillë mbizotërojnë interpretimet më të ngurta dhe më të fjalëpërfjalshëm (literalist) të burimeve islamike, ndërsa pikëpamjet reformiste dhe të ndritura shtypen dhe quhen të parëndësishme. Zërat e shumë dijetarëve bashkëkohorë të ndritur si Rashid al-Ghanoushi, Hassan al-Turabi, Jawdat Said dhe të tjerë, të cilët e hedhin poshtë interpretimin e fjalëpërfjalshëm (literalist) të burimeve islamike janë lënë mënjëanë, ndërsa këta individë janë përsekutuar për qëndrime kritike kundër regjimeve autoritare që drejtojnë shoqëritë e tyre.

Kurani është shumë i qartë për lirinë fetare

Në Kuran ka fakte të mjaftueshme që individët mund të pranojnë apo refuzojnë një besim të caktuar në bazë të bindjes së tyre personale dhe se nuk duhet të lejohet asnjë lloj presioni apo detyrimi i jashtëm: “Në fe nuk ka dhunë. Është sqaruar e vërteta nga e kota”(El Bekare:256). “Sikur të kishte dashur Zoti yt, do t’i besonin ç’ka janë në tokë të gjithë. A ti do t’i detyrosh njerëzit të bëhen besimtarë?” (Sure Junus: 99).
Me anë të theksimit të të drejtave të njeriut për të ndjekur lirisht bindjen e tyre, Kurani përsërit një qëndrim të prejkohshëm, që e gjen tek një nga profetët më të hershëm, Nuhu: “(Nuhu) Tha: ‘O populli im me thoni nëse unë jam i mbështetur në argument të qartë nga Zoti im dhe Ai më dha mëshirë nga ana e tij, e juve u janë fshehur ato (argumentet ngase jeni dhënë pas kësaj jete), a mos do t’ju detyrojmë për to (pranimin e tyre), kur ju jeni urrejtës të tyre!” (Sure Hudë:28). Mesazhi i lirisë së besimit dhe bindjes dhe thirrja për tolerancë fetare përsëritet herë pas here, nëpërmjet profetëve të ndryshëm, ashtu siç është e dukshme në mesazhin e profetit Shuajb për popullin e tij: “E në qoftë se një grup prej jush që nuk i besoi asaj me të cilën unë u dërgova, e një grup nuk besoi, duroni derisa të gjykojë mes nesh Allahu, e Ai është gjykatësi më i mirë”. Kur populli i Shuajbit e kërcënoi se do ta dëbonte atë, ai kundërshtoi fort duke përmendur lirinë e tij për të zgjedhur besimin e tij: “Paria, që ishte kryelartë nga populli i tij, tha: “O Shuajb, ne do të të dëbojmë ty edhe së bashku me ty edhe ata që besuan nga fshati ynë, ose patjetër nëse ktheheni në fenë tonë”. Ai (Shuajbi) tha: “A edhe nëse ne nuk e dëshirojmë atë (kthimin)?”. (7:87-88)
Kurani jo vetëm e njeh të drejtën e individit për lirinë e bindjes, por gjithashtu pranon dhe veprimin sipas kësaj bindjeje: “Thuaj: “O populli im, veproni sipsas gjendjes suaj, e edhe unë veproj sipas times e më vonë do ta dini, se cilit do t’i vijë dënimi që e poshtëron dhe do ta godasë dënim i përjetshëm!” (39: 39-40). “Thuaj: “Secili vepron sipas rrugës së vet, e Zoti juaj e di më së miri për atë që është në rrugë më të drejtë” (17:84). Parimi se komuniteti i madh nuk ka të drejtë të ndërhyjë në zgjedhjet e besimit dhe bindjes së individit, mund të shihet më tej, në faktin se Kurani thekson se individi do t’i japë llogari për zgjedhjet morale që ai ose ajo bën në këtë jetë vetëm Krijuesit: “O ju që besuat, ruajeni veten tuaj! Ai që ka humbur, nuk ju dëmton juve kur jeni në rrugë të drejtë. Kthimi i të gjithë juve është të Allahu dhe ai ju njofton për atë që vepruat” (5:105). “E, nëse ata polemizojnë me ty, ti thuaj: :Unë me tërë qënien time i jam dorëzuar Allahut, e edhe ithtarët e mi!”. E thuaju edhe atyre që u është dhënë libri dhe injorantëve: “A pranuat fenë islame?”. Nëse pranuan Islamin, atëherë e kanë gjetur të vërtetën, e nëse refuzojnë, ti ke për obligim vetëm t’u komunikosh; Allahu i di shumë mirë punët e robve” (Sure Ali Imran: 20).
Në fakt, në Kuran nu ka mbështetje për dënimin me ridda. Kurani bën dy referime për ridda-n: “Ata do t’ju luftojnë juve vazhdimisht për t’ju zmbrapsur, nëse munden nga feja juaj. E kush zmbrapset prej jush nga feja e tij dhe vdes si pabesimtar, ata i kanë zhdukur veprat e veta në këtë jetë dhe në jetën tjetër. Të tillët janë banorë të zjarrit dhe në të do të qëndrojnë përjetshëm” (2:217). “O ju që besuat! Kush largohet prej jush nga feja e vet (i bën dëm vetes) s’ka dyshim se Allahu do ta sjellë një popull që Ai e do atë (popull) dhe ata e duan Atë (Zotin), (një popull) që është modest e i butë ndaj besimtarëve, por i ashpër dhe i fortë ndaj mohuesve, që lufton në rrugën e Allahut dhe që nuk i frikësohet kërcënimit të asnjë kërcënuesi. Kjo (cilësi e atij populli) është dhuratë e Allahut që ia jep atij që do. Allahu është dhurues i madh i dijshëm” (5:54).
Në të dyja rastet Kurani nuk specifikon ndonjë dënim fizik dhe jo më një dënim me vdekje. Kurani më shumë i paralajmëron ata që braktisin fenë për turpërim dhe fat të keq. Përkundrazi, Kurani jep fakte të drejtpërdrejta, megjithëse të hapura për interpretim, se ridda-ja nuk është e dënueshme me vdekje: “Vërtet ata që besuan e pastaj tradhtuan, përsëri besuan dhe pastaj tradhtuan dhe e shtuan mosbesimin, Allahu nuk u fal atyre as nuk i udhëzon në rrugë të drejtë” (4:137). Kuptohet që dënimi me vdekje nuk do ta lejonte që njeriu ta ndërronte fenë dhe të kthehej përsëri në Islam.

Arsyetimi i gabuar dhe leximi përzgjedhës

Prapësëprapë pavarësisht nga theksimi në Kuran i lirisë së bindjes dhe autonomisë morale, shumë juristë klasikë debatojnë se një njeri i cili braktis Islamin dhe pranon një fe tjetër kryen një krim të ridda-s (apostazi) që meriton dënimin me vdekje. Megjithatë, për arsye se Kurani është i qartë në mbështetjen e lirisë fetare, juristët klasikë u mbështetën për mendimin e dënimit me vdekje për ridda-në, në dy hadithe (thënie të profetit) dhe precedentin e luftimit të muslimanëve kundër femohuesve arabë nën drejtimin e Ebu Bekrit, kalifit të parë. Edhe pse dy hadithet transmetohen nga Buhariu dhe konsiderohen si autentikë, të dy janë të dobët dhe duhet të shqyrtohen më imtësisht: “Vrisni këdo që ndryshon fenë e tij”, dhe “Tre veprime lejojnë që t’i merret jeta dikujt: një shpirt për një shpirt, tradhtia bashkëshortore e një të martuari dhe braktisja e fesë ndërsa prish lidhjet me komunitetin”. Të dy hadithet nuk mund të jenë të besueshme, sepse bien në kundërshtim me shumë të dhëna kuranore. Sipas shkollave juridike më të njohura, një hadith mund ta kufizojë zbatimin e një deklarate të përgjithshme kuranore, por nuk mund ta anulojë atë në asnjë mënyrë.4 Për më tepër, hadithet kundërshtojnë gjithashtu dhe praktikat e profetit, i cili nga sa thuhet i falte muslimanët që bënin ridda. Një shembull i njohur është ai i Abdullah bin Sad, i cili u fal pasi Osman Bin Affani kërkoi falje në emër të tij. Ibn Hishami ka treguar në Sirahn e tij se profeti i fali njerëzit e fisit kurejsh, pasi muslimanët hynë në Mekë fitimtarë në vitin e tetë të kalendarit islamik. Nga falja e tij e përgjithshme profeti përjashtoi disa individë dhe urdhëroi që nëse kapeshin të vriteshin, ku përfshihej dhe Abdullah bin Sad. Adbullah ishte nga të paktët persona të cilin profeti e kishte caktuar të shkruante tekstet e shpallura. Pasi kaloi pak kohë me muslimanët e Medinës, ai e braktisi Islamin dhe u kthye në fenë e kurejshëve. Ai u dërgua në gjykatën e profetit nga Osmani, i cili kërkoi që ai të falej. Ai u fal edhe pse ai akoma, siç tregohet, në gjendje ridda-je dhe prapëseprapë do ta ripranonte Islamin.5 Nëse në të vërtetë ridda-ja ishte një hadd (në shumës hudud), as Osmani nuk do të mund të kërkonte falje për të dhe as profeti nuk do ta falte atë duke shkelur ligjin e sheriatit. Prandaj unë jam i prirur nga pikëpamja që po bëhet shumë e përhapur mes dijetarëve bashkëkohorë, se ridda-ja nuk përfshin një veprim moral kthimi në fe tjetër, por një veprim ushtarak rebelimi, qetësimi i së cilës justifikon përdorimin e forcës dhe kthimin në zjarr.6

Teoria e së drejtës

Ligji islamik (sheriati) është para së gjithash një kod moral me deklarime të pakta ligjore dhe çështja se cilat rregulla janë thjesht morale dhe cilat kanë një nënkuptim ligjor, përcaktohet nëpërmjet teorisë së të drejtës.
Teoria e të drejtës e pranuar gjerësisht mes juristëve muslimanë i ndan të drejtat në tre lloje:7 1. Të drejtat e Zotit (Huquq Allah) – këto përfshijnë të gjitha detyrimet që një njeri duhet t’i kryejë, thjesht sepse janë urdhra hyjnorë edhe kur interesat ose dobitë njerëzore kur këto kryhen nuk janë të dukshme si namazet, agjërimi, haxhi etj.; 2. Të drejtat e ndara nga dhe robtë e tij (Huquq Allah wa al-Ibad) – Këto përfshijnë veprime që janë të detyrueshme sepse janë të kërkuara nga Zoti, por kanë si qëllim gjithashtu mbrojtjen e publikut, si ligji hudud, xhihadi, zekati etj., dhe 3. Të drejtat e robve të Zotit (Huquq al-Ibad) – Këto janë të drejta që kanë si qëllim mbrojtjen e interesave vetjake si përmbushja e premtimeve, pagimi i borxheve, respektimi i kontratave. Prapëseprapë njerëzit janë përgjegjës para Zotit për përmbushjen e tyre.
Siç mund të shihet, teoria e së drejtës e sajuar nga juristët e vonshëm klasikë, rreth shekullit të tetë të Islamit, thekson përfundimisht se njerëzit, për të gjitha punët e tyre do të përgjigjen para Zotit. Megjithatë duke përdorur termin të drejtat e Zotit për të nënvizuar detyrën morale të individit dhe përgjegjësinë e tij/të saj para Zotit, juristët klasikë errësuan faktin se të drejtat kërkohen për të mbështetur pretendimet ligjore dhe për të zbatuar interesat e mbajtësit të së drejtës. Për arsye se Kurani e bën mjaft të qartë se zbatimi i shpalljes hyjnore nuk rrit interesat e Zotit, por ato të qënieve njerëzore, fraza ‘të drejtat e Zotit’ tregon vetëm detyrimet morale të besimtarëve ndaj Zotit, dhe ato nuk duhet të merren në asnjë mënyrë si justifikim për deklarimet ligjore.8 Kjo pason atë se të drejtat e Zotit që janë personale, duhet të konsiderohen si detyrime morale për të cilat njerëzit do të përgjigjen para Zotit në jetën tjetër. Prandaj pranimi apo refuzimi i një interpretimi të caktuar, ose një doktrine fetare të veçantë dhe zbatimi apo lënia pas dore e praktikave fetare bazë, duke përfshirë namazin apo haxhin, nuk duhet të kenë ndonjë nënkuptim ligjor. Një teori ligjore në përputhje me strukturën kuranore duhet të bëjë dallimin mes detyrimeve ligjore dhe morale dhe duhet ta përcaktojë këtë të fundit në ligj publik që ndihmon interesin publik (kushtetues, kriminal etj.) dhe ligjin privat që rrit interesin privat (tregtinë, familjen, çështjet personale etj.)
Nëse nuk ndërrmeret reforma ligjore e mësipërme, nuk ka asnjë mënyrë për të siguruar se deklarimet e takfir (akuzimi i një njeriu për mosbesim) dhe zandaqa (akuzimi për herezi) nuk do të bëheshin një armë politike në duart e grupeve politike që të përdorej si një mjet për të eleminuar rivalet dhe kundërshtarët. Në të vërtetë ka mjaft fakte për të treguar se zandaqa dhe takfir janë përdorur nga autoritetet politike gjatë dinastive Umayyad dhe Abbasid për të persekutuar disidentët politikë.9

Reciprokësia dhe paqja sociale

Parimi i reciprokësisë, që është kryesor për të gjitha fetë dhe etikat laike, gjendet në bërthamën e konceptit islamik të drejtësisë. Kurani është i mbushur plot urdhra, që i nxisin muslimanët ta kthejnë të mirën me të mirë dhe të keqen me të keqe.10 Në mënyrë të ngjashme ky parim përmblidhet në Rregullin e Artë të besimit të krishterë dhe është dhënë një shprehje laike në urdhrin kategorik të Kantit: “Vepro vetwm mbi atw maksim tw cilwn ju mundeni e njwkohwsisht dwshironi qw tw bwhet njw ligj universal11
Në shoqërinë moderne ku njerëz me besime të ndryshme jetojnë pranë njëri tjetrit dhe bashkëpunojnë nën një sistemi ligji që njeh dinjitetin e tyre të barabartë, duhet t’i jepet vëmendja e nevojshme parimit të reciprokësisë si esenca e drejtësisë në një shoqëri multifetare. Çdo përpjekje nga një komunitet fetar për të vendosur sanksione dhe detyrime mbi anëtarët e tij, të cilët pranojnë fe të tjera, do të vendosin një detyrim fetar tek i fundit, për të mbrojtur të rinjtë që zgjedhin të bashkohen me besimin e tyre. Muslimanët do të ndiheshin të detyruar moralisht për të mbrojtur të drejtën e një hebrei dhe të krishteri për ta përqafuar lirisht Islamin dhe nuk do të pranonin masa detyruese me qëllim kufizimin e të drejtës së hebreit dhe të krishterit për të pranuar Islamin. Një i krishterë ose hebre që pranon Islamin nuk është më i krishterë apo hebre, por një musliman dhe duhet të respektohet si i tillë. Po e njëjta gje edhe kur një musliman pranon krishtërimin nuk është më musliman, por një i krishterë dhe duhet të respektohet si i tillë. Në të vertetë ka shenja se thirrjet nga zërat radikalë brenda shoqërive muslimane për të rishikuar ligjet e apostazisë kanë provokuar thirrje nga të tjerë, për të kufizuar pranimin e Islamit nga anëtarët e komuniteteve të tyre. Në dhjetor të vitit 2004, anëtarët e komunitetit kopt në Egjipt u inatosën kur gratë kopte pranuan Islamin. Liderët koptë akuzuan muslimanët se i kanë detyruar gratë të pranojnë Islamin dhe mijëra koptë të krishterë demonstruan “në vende të ndryshme të vendit kundër asaj që e quanin dështimi i qeverisë për t’i mbrojtur ato kundër krimeve antikristiane”.12
Edhe pse Evropa e krishterë mesjetare vendosi detyrime për të detyruar kthimin e atyre që kishin ndërruar fenë në krishtërim, shoqëritë moderne njohin lirinë e fesë për të gjithë qytetarët. Dijetarët muslimanë kanë detyrimin të rishikojnë realitetin modern dhe të refuzojnë çdo përpjekje për të rilindur pohimet historike të ngulitura në jurispridencën klasike, që nuk janë haptazi në përputhje me parimet kuranore dhe frymën islamike dhe me shoqërinë moderne dhe marrëveshjet dhe praktikat ndërkombëtare. Do të ishte një tragjedi për paqen sociale në shoqëritë muslimane dhe paqen botërore në shoqërinë globale të ndryshme, nëse komunitetet fetare do të përvetësonin praktika që kufizojnë lirinë e fesë dhe do të adoptonin masa që bazohen në detyrim për të ruajtur integritetin e komuniteteve fetare.

Dr. Louay M. Safi punon si drejtor ekzekutiv i Qendrës së Zhvillimit të Lidershipit të ISNA-së, një organizatë me bazë në Indiana, që i është përkushtuar rritjes së aftësive dhe dijenisë së lidershipit mes liderëve muslimanë amerikanë. Ai është dhe anëtar i drejtorisë themeluese të Qendrës për Studimin e Islamit dhe Demokracisë. Ai shkruan dhe jep udhëzime për çështjet që kanë lidhje me Islamin, muslimanët amerikanë, demokracinë, të drejtat e njeriut, lidershipin dhe paqen botërore. Komentet e tij janë të disponueshme në Blogun e tij: http://blog.lsinsight.org

Shënime:

1 – Abdul Rahman është një shtetas afgan i cili pranoi krishtërimin në vitin 1990, ndërsa po punonte si asistent mjekësor për një grup ndihmë joqeveritar të krishterë në Peshawar, Pakistan. Në vitin 1993, ai shkoi në Gjermani dhe pa sukses më vonë kërkoi azil në Belgjikë para se të kthehej në Afganistan në vitin 2002. Abdul Rahman ishte i divorcuar nga gruaja për shkak të pranimit të krishtërimit dhe në betejën e marrjes së kujdestarisë së dy vajzave të çiftit, ajo dhe familja e saj, si bazë për mohimin e kujdestarisë së vajzave ngritën çështjen e fesë së tij. Në shkurt të vitit 2006 gjatë një debati për kujdestarinë në lidhje me vajzat, disa anëtarë të familjes së tij e raportuan në polici. Ai u arrestua pasi policia zbuloi sa ai mbante një bibël.
2 – Shih “Christian Science Monitor”, botimin e datës 27 mars 2006, konvertimi një çështje shqetësuese në botën muslimane.
3 – E njëjta, shih gjithashtu “New York Times”, Gjykatësi i Kabulit refuzon thirrjet për t’i dhënë fund gjyqit të të krishterit të konvertuar, 24 mars 2006.
4 – Shih për shembull al-Shatibi, al-Muafaqat (Bejrut, Liban: Dar al-Narifah, pa datë botimi) volumi 3, faqe 15-26.
5 – Ibn Hisham, al-Sirah al-Nabauaiah (Kajro: Mustafa Halabi Press, 1955/1375), volumi 3, faqe 409.
6 – Për një dikutim më të hollësishëm të kësa pike shih Mohamd Hashim Kamali “Lira e Shprehjes në Islam”, (Kuala Lumpur: Botuesit Ilmiah, 1998) faqe 87-106.
7 – Shih për shembull Al-Iz bin Abdul Salam (datë 660 pas hixhretit) Qauaid al-Ahkam (“Baza e Rregullave”) volumi 1, faqë 113-21; al Shatibi, e njëjta, volumi 2, faqe 318-320.
8 – Kurani thekson vazhdimisht se refuzimi i urdhëresave nga njerëzit nuk ka pasoja tek Krijuesi, qoftë e mirë apo e keqe, por ka pasoja vetëm tek vetet e tyre. Shih për sehmbull ajetet: (2:57), (7:160), (3: 176-177) dhe (47-32).
9 – Të lidhura me çështjen janë ekzekutimi i Ghaylan al-Dimanshqi me urdhër të kalifit Abdul Malik bin Maruar dhe Ahmed bin Nasiri me urdhër të kalifit al-Uathiq, pasi u akuzuan për herezi.
10 – Shih (2:194) dhe (55:60).
11 – Emanuel Kant “Baza e metafizikës së parimeve morale” (Londër: Routledge, 1993), faqe 84.
12 – Aaron Klein, të krishterët protestojnë kundër rrrëmbimit dhe konvertimin me forcë të gruas së priftit kopt, gjoja e marrë nga ekstremistët muslimanë në Egjipt.
 
Top