129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Nuk mund të përgjithsosh kshu o Salvatore. Kur flet për korçarët, përmetarët, mirditorët, labët, lalët, etj. nuk mund të nisesh nga një apo dy persona (arsyet e veprimeve të të cilëve nuk besoj se i njeh) të cilët veprojnë në njëfarë mënyre të papranueshme nga shumica për ti vënë damkën gjithë pjesës tjetër.

Jo se i bie që grekët, italjanët, sllavët, etj. kanë të drejtë sepse shqiptarët janë hajdutë, kriminelë, të trashë, etj.
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

vetem sa ke perserit fjalet e mia diku tjeter ketu ne forum ku oroshat fusin muslimanet te te njejtin kallup me kamikazet...
Un kur kam fol per nje treve te shqiperise kam folur per parine e saj, ose per nje organ te caktuar.

1) mirditen per princin dhe abatin e saj.
2)himariotet duke fut kryebashkiakun dhe mbeshtetjen e qytetareve te saj.
3)prifterinjte ne jug te shqiperise, duke fut ketu edhe korcen, por edhe permetin tim. Dmth kam folur per punen qe po ben greku aty, dhe si pasoje shume nga qytetaret e thjeshte e hajn sapunin per djath.
Kondra deri tani jemi all right bashke /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

1 kryezitet per tek tema e mirdites, disa nuk besonin fare qe ajo leter ishte e vertete dhe u shprehen ashtu, ndersa pzn thoshte qe ate letren ndoshta e ka shkruar 1 mirditor por ka bere gabim, ndersa po me siper fliste si hero te tijin gjon marka gjonin, kur me von u vertetua qe ajo leter ka qen e tij dhe e mbeshtetur nga abati, ishte vertet per te qeshur acarimi i tij. Gjithashtu asnje nga ata qe vinin letren ne dyshim nuk folen me. Dhe e njejta gje po ndodh edhe me kete teme.

nejse nejse, po pres me padurim te na flasi ndonje gje interesante birmani,
 

atman

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Divan kush pat folure shqip?

Ajan e beri Nezimi, [Ajan – te njohur]

Bejan kush pat folure shqip? [Bejan – oratori]

Insan e beri Nezimi. [Insan – Nobel



Ky lisan qe bere harab [Lisan – gjuhe, harab – lemsh]

Ne gussa me shume hixhab [gussa – dhimje, hixhab – mbeshtjelle]

Shahid mjaft eshte ky kitab [Shahid – deshmues]

Handan e beri Nezimi [Handan – te mundur]



Kete e quan shqip ti i dashur? Shqipe qe edhe ti je munduar ta perkthesh.
Une nuk e di me se merresh dhe sinqerisht te uroj sukses ne veprimtarine tende, por vetem shatrapatra mos na shkruaj ketu. Aty ke nje perzierje te shqipes me shume fjale turke, ose me sakte po ta analizojme nga pikpamja gjuhesore, do te veme re nse rolin kryesor ne ndertimin e fjalise e luajne fjalet e huaja.
Ku eshte shqipja ketu?
Me habit, pikerisht, mjegulla qe karakterizon qendrimin tend. Diku keshillon qe te mos shikosh vetem nga njera ane, dhe me pas harron ç'ke thene dhe keshillon, (madje urdheron) qe te mos shikohen ato qe thone ruset, serbet, apo greket, qofte edhe italianet!!!
Kjo tregon mangesine tende, ose njeanshmerine tende. Gje qe e kam verejtur qe ne fillim fare, kur ti hidhje balte mbi Mirditen, me pas e retushon dhe thua se une merrem me kapedane, ose ndonje prift, apo ndonje emer te perveçem. Kjo eshte prapktheu, pak e vonuar, por me mire vone se kurre. Nuk ka rendesi ta shtysh qorrin ne grope bie vete brenda. Sikur te ishte keshtu, sikurse thua, nuk ia vlente te hapej tema. Por qellimi tend eshte thjesht te islamizosh historine shqiptare, me e pakta ta gjymtosh ate. Skenderbeu ishte grek, turku kerkon ta heqim nga tekstet, madje e paraqisim turkun si vellane tone, jo si pushtues, LP ishte turke, Partine komuniste e themeluan serbet, pavaresine na i dhane te tjeret, po te shikojme me syrin tend çdo ngjarje, atehere pyetja qe behet vetiu eshte: po ne ç'kemi bere?
Mjaft me llogje i dashur permetar.
Temat hapini ne forum, por jo me qellim denigrimi, me qellim njohjeje, gjithkush mund te mesoje, sepse te gjithe kemi ç'te mesojme nga njeri tjetri, por nese veprohet sikurse ti, atehere, behet e kunderta e asaj qe kerkojme.
Edhe njehere per LP-ne. Duhet te kuptosh se te mos e pengosh nje diçka, nuk do te thote ta krijosh ate. Po me sa duket ende nuk je ne gjendje te ndash nga pikpamja logjike.
- Trevat shqiptare rrezikoheshin te rrembeheshin nga fqinjet.
- Turqia nuk qe ne gjendje te ruante shtrirjen e saj territoriale, ku per fat te keq perfshiheshim edhe ne.
Ne kete pike kishte nje perputhje te perkoheshme interesash. Shqiptaret krijuan lidhjen, turqia u mundua ta asimiloje dhe deri ne nje fare pike ia arriti qellimit, por kur keto interesa u perplasen, LP i qerroi lakrat me Turqine dhe turkoshaket.
- LP doli me kerkese autonomie ne fazen e pare.
- LP doli me kerkese pavaresie ne fazen e dyte.
Anija qe mbytet duhet braktisur.

Eshte vertet qesharak dhe antishkencor, pohimi qe ke sjelle ketu se, sllavet na shpetuan nga asimilimi romak dhe turqit na shpetuan nga asimilimi sllav. I bukur motivim qe i behet pushtimit turk. Duhet t'i ngreme permendore, madje pas kesaj duhet te themi: ç'dreqin beri Skenderbeu qe luftoi kunder turqve, te cilet erdhen per te na shpetuar nga asimilimi sllav?
Si nuk iu hapen syte shqiptarit qe i luftoi turqit per pese shekuj me rradhe?
Perfundimi logjik duke ndjekur vijen e arsyetimit tend: nje popull qe te shpetohet nga asimilimi duhet te kaloje nje seri pushtimesh.
Kujdes mos haharis shume sepse nuk eshte çudi te shndrohet ne kakarisje.
 

LORD

Forumium praecox
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Salvatore ty te paska hy aq shume ne gjak myslimanizimi djalo:)
Nuk ke nevoj mi lidh ngjarjet e medha shqiptare me fen e pikerisht me myslimanizmin te cilen fe e morem me zor ose me raste me qejf.

I kemi pa sherrin fese islame e me se shumti ne jasht Shtetit Shqiptare,sepse gjithnje serbet na kan quajt Terrorist islamik ndersa dihet mire qe vetem 4/5 % e shqipatreve jan besimtar te fort te islamit...

jemi shqiptare edhe mos gabo me nderlidh gjerat me fene..
Une per vete jam mysliman me fe por nuk me ntereson as nuk du me dit per te kur eshte nje qeshtje shqiptare, besoj qe ket rrug timen e kan shume shqiptare...
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

o birman pergjigju iher te tjerave o bir,na sill ndonje reference, pse trembesh?
Pastaj duket qarte injoranca jote ku thuaj qe ajo poezia ku ajo poezia shqiptare vetem se ka 2 fjale turke ti e quan poezi turke. qe te ta shpjegoj ndryshe ne menyre qe mendja jote ta perceptoje. turqia ne ate kohe ka qen sic eshte amerika sot. Dhe ne qoft se un do beja 1 poezi tani ku do thoja
perpara kompjuterit qendroj,
atman po lexoj,
sesi ne forum pergjigjet,
dhe prap mendja si piqet.
Pra ne kete poezi te shpejt un padashur futa 3 fjale amerikane. kompjuter forum dhe atman . Prandaj edhe ne ate kohe perandoria erdhi si zhvillim per ne, prandaj u shtuan shume fjale te reja ne turqisht dhe arabisht. Tani shpresoj te ta kem sqaruar, edhe pse ty ste mbushet mendja. me mjafto ti mbushet publikut.

o Lord, ke te drejt vella ku thuaj se serbet i quanin kosovaret si terrorist islamik.
e kam thene dhe 1 here tjeter tek kjo teme dhe tek tema te tjera. ne te vertete muslimanet e kan per detyre fetare te mbrojne deri ne piken e fundit te gjakut vendin e tyre. Sipas fese 1 musliman i cili vdes duke mbrojtur atdheun e tij ai shkon ne parajse. Prandaj Lord ne sot e kesaj dite duke pare neper youtube shikojme plot video ku luftojne muslimanet kundra serbit ne kosove apo ne bosnje, dhe ne ceceni kundra rusise.
Keshtu ishte dhe LP, ku muslimanet ishin mesuar me aleanc me Turqine, deri ne ate pike sa gjithmon bab sulltani vinte shume shqiptare ne parine e tyre. Prandaj kur u detyrua nga ruset qe te largohej nga keto troje perandoria, baba i mblodhi shqiptaret bashke, sic u kam sqaruar ne shkrimet me perpara, dhe keta sic e keni pare tek pikat e lidhjes se prizrenit betohen se do e mbrojne atdheun sipas SHERIATIT. TAni 1 pyetje per te gjith ata qe nuk besojne se kjo ishte lidhje islamike. per cfare dreqin betohen ata se do e mbrojne vendin sipas sheriatit????? Sheriati eshte ligji qe vepron sipas kuranit. asnje pergjije sme ka ardh mua deri tani nga pyetjet qe kam bere.
Dhe as kjo pergjigje jam i sigurt se sdo me vije. Nderkohe qe un ngela duke ju pergjigj fjali per fjali njerezve, aty ku nuk pajtohesha.
birman sma tregove ku ke lind.
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Salvatore</div><div class="ubbcode-body">


e kam thene dhe 1 here tjeter tek kjo teme dhe tek tema te tjera. ne te vertete muslimanet e kan per detyre fetare te mbrojne deri ne piken e fundit te gjakut vendin e tyre. Sipas fese 1 musliman i cili vdes duke mbrojtur atdheun e tij ai shkon ne parajse. Prandaj Lord ne sot e kesaj dite duke pare neper youtube shikojme plot video ku luftojne muslimanet kundra serbit ne kosove apo ne bosnje, dhe ne ceceni kundra rusise.</div></div>

dmth atdheu keka islami /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif

Tusho, te lutem shmang diskutimet e kota!
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Tushi ajo qe thash, do te thote ate qe un kam thene.
Qe te mos dalim nga tema, a ka njeri te me kundershtoje me referenca ne ndonje vend?
Si teme u hap me rastin e 129 vjetorit, shkrimin e par qe un kam sjell e ka bere nje nga ata qe mbajnten fjalim ne 129 vjetor. Te gjith ata qe ishin te pranishem ishin paria e prizrenit. U kam sjelle ketu perkujtimoren qe eshte vene tek xhamia ne te cilen u mbajt lidhja. Gjithashtu u kam sjell edhe historik me referenca sesi sulltani me rastin e renies se perandorise se tij udhezon aleatet e tij shqiptare qe te mbledhin vilajetet ne 1 te vetem. u kam sjell pikat qe u mbajten ne te dyja fazat e lidhjes se prizrenit. u kam perseritur disa here qe ne te dyja fazat pika e pare ishte qe asnje vilajet te mos njihte asnje qeveri tjeter pervec perandorise osmane. Keshtu duke i treguar kalamajve te cilet jan akoma ne klase te pare, se kur te shkojne neper klasat e tjera do mesojne se nuk eshte e vertete qe fjala Greqi duhet shkruar me G te madhe dhe fjala turqi me t te vogel. Dhe se lidhja e prizrenit ishte qe vilajetet te mos njihnin asnje qeveri tjeter pervec perandorise osmane, madje tek pika 4 e fazes se pare ata qe ishin prezent ne lidhjen e prizrenit musliman apo te krishtere betohen se do e mbrojne vendin sipas sheriatit
Pastaj me vone meqe ra llafi si pa dashje, doli qe dikush kerkonte referenca se cfare shkronjash ishin perdorur ne kohen e turqise ne gjuhen shqipe. dolen edhe aty shume argumente. e keshtu me rradhe...
Kush ka dicka kundra eshte i lutur te nxjeri argumente.
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Salvatore, nuk e kuptoj pse ne pafundesi kerkon nje pergjigje nga ana ime si pjese te nje debati qe kerkon te besh me mua. Injorimi eshte nje forme e debatit te cilin jam i detyruar ta zbatoj me ty. Po te shpjegoj perse: (eshte hera e fundit qe po harxhoj kohe per nje pergjigje te tille)
1. Kerkon me instim nje pergjigje nga une, kur shume mire te sqarova (jo vetem une) qe Historia eshte nje shkence dhe ketu postohet duke cituar historiane dhe jo hoxhallare apo perfaqesues te fese. Si do te ndjeheshe sikur te citonim Janullatosin mbi historine e Shqiperise?
2. Tema qe ne fillim nis me debat ku cdo fakti apo kundershtimi qe te sjellin e antaret e tjere ti i replikon duke thene se ke sjelle fakte...varet nga c'burim i merr keto fakte dhe varet se si i perdor ato. Atmanin e karakterizon si lexues te burime ruseve, mua si lexues te historise se Enverit etj. Lubardhi te thote se ti insiston te imponosh mendimet e tua ...
3. Atmani te thote qarte, citoj: "Pa u zgjatur ne fakte te metejeshme, kjo krize nuk e ndryshoi gjendujen, por pergatiti krizen tjeter. Ate e cila pati si rrjedhoje krijimin e L P _se nga shqiptaret dhe nese Turiqa nuk e pengoi kjo nuk do te thote se e krijoi. Ajo nuk e pengoi sepse kerkonte ta shfrytezonte per hesap te vet dhe se ishte e bindur ngaqe brenda saj kishte futur (kalin e Trojes)elemente qe do t'i jepnin ngjyre fetare, kjo eshte pikerisht faza e pare". Ti insiston dhe me kundershton me force se LP u krijua nga turqia. Kete te shpjegova dhe une duke te thene se Lidhja nuk kishte karakter fetar, por kishte karakter SHQIPTAR dhe si e tille, duke mund te ishte PRO turqise ( me fal qe e shkruaj me germe te vogel emrin e ketij vendi qe na la prapa dhe shenjat e pushtimit te se cilies duken dhe sot neper faqet e ketij forumi).

Vazhdoj te citoj Atmanin: ""Shqiperia - thuhet ne memorandum, - nuk mund te perfaqesohet nga qeveria otomane. Shqiptari, qofte katolik, ortodoks apo mysliman, e urren pushtuesin turk po aq sa urren çdo pushtues tjeter te huaj...Ashtu sikurse nuk jemi dhe as nuk duam te jemi turq, po ashtu do te luftojme me te gjitha forcat kunder cilitdo qe do te kerkonte te na bente sllave, austriake, ose greke. Ne s'duam te jemi veçse shqiptare". Ketu mbase kupton pse une e konsideroj (duke mos qene historian, nuk pretendoj te shkruaj historine) qe Lidhja nuk e trajton turqine si aleate, por si pushtuese.

4. Po te sqaroj dicka qe ti nuk e kupton (ne fillim kujtoja se ben sikur nuk e kupton). Ti shkruan: "Vertet lidhja e prizrenit filloi kunder coptimit te territoreve, por cte bej un qe 1 pike e saj ishte qe do e mbronin atdheun sipas sheriatit islam.??? Ndersa jehona anti osmane doli me vone nga orthodokset". Ti nuk ke cfare te besh sepse disa fakte i pranon dhe nuk perpiqesh t'i manipulosh sic ta kerkon qejfi! U kerkua sheriati islam, pasi myslymanizmi ishte feja e shumices pjesemarrese dhe e shumices se popllit tone! Mos prisje te zbatohej sipas rregullave te ndonje feje tjeter? E pranon zotrija jote apo jo, ta ka qejfi apo jo dhe ata ortodokse qe i dhane historise karakter anti-otoman jane shqiptare si gjithe te tjeret! Duke pohuar te tilla gjera, nuk me duket se po ben histori shqiptare, por politike anti-shqiptare, percarese dhe meriton nje editim te verte te te gjitha budallalleqeve qe shkruan, duke filluar me alfabetet kineze e arabe apo duke cituar nje Mahmut dhe thote se shumica shqiptare do ta pranonte nje alfabet arab. Mos do qe edhe te bejme nje sondazh ketu mbi kete gje? Apo te citojme Bollanon per historine e Himares? Sepse e shikoj qe historia greko-sllavo-cifute-komuniste-amerikane nuk te pelqeka.

5. Mendimin tim se qellimi i hapjes se temes eshte i ndryshem nga pasqyrimi real i Historise vendit tone e bazoj dhe ne postimet e tua jashte teme, ku na mban fjalime mbi alfabetin arab, mbi provat e gjuhes shqipe te shkruar me germa arabe (lexo shkrimin tend ku na flet per disa shkrimtare apo historiane "te njohur"). Mendimi im mund te jete i gabuar dhe duke qene se nuk dua te abuzoj me detyren e moderatorit, nuk te kam edituar dhe nuk e kam mbyllur temen. Besoj se nuk te shqetson fakti (jo se me behet vone) qe kam nje mendim ndryshe /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

6. No comment per kete qe ke thene: Sa per Aleks Buden, lexo pak nje liber te Hysamedin Feraj - Skice e Mendimit Politik shqiptar - ku aty do te mesosh se nga eshte ai.

ALEKS BUDA VS HYSAMEDIN FERAJ ?!?!?!?!?!?!

7. Poltika jote pergjithesuese dhe percarese ne shqiptare te mire dhe shqiptare te keqinj, me pengon te shkruaj me germa te medha fjalet turqi, turk apo te perdor nej epitet me te sjellshem per nje pushtues: i qelbur. Mund te bejme nje ankete ketu per te pare se si ne shqiptaret i cilesojme pushtuesit. Nuk do te marr shembull turqine, por thjesht fjales pushtues. Dhe leri paranojat apo budallelleqt ku kerKon qe t'i kerkoj falje publike turqise /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif Mund ta bej po te me japesh adresen e ndonje minsitri tuk (me kushtin qe te jete myslyman : ) dhe do ti shkruaj qe meqe ma ke kerkuar ti, po kerkoj falje /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif .
Ti indinjohesh se une shaj turqine dhe quaj pushtimin qe na beri, te qelbur...cfare do qe te bej une dhe te gjithe shqiptare e tjere kur ti nuk le fjale pa perdorur per mirditoret - se fundmi dhe per korcaret(te mire apo te keqinj ata jane shqiptare), kur nuk le epitet pa perdorur per fete e tjera ne kete forum?

E fundit fare: Une nuk jam moderator i kesaj teme, sepse jam me i dituri. Nuk jam dhe nuk bej si me i dituri. Megjithate kam te drejte te jap mendimin tim (qofte ai dhe i gabuar) per te cilin nuk lejoj asnje te me cilesoje me epitete qe ti perdor: mirditor etj. Nese injoroj emailet e tua pacavure plot me kercenime idiote qe me dergon, nuk do te thote qe keshtu do te bej dhe me postimet qe prekin qofte dhe nje fije floku antaret e tjere te ketij forumi apo qe bejne interpretime tymese te historise se Shqiperise!
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

1- ne qoft se ty historianet e vienes, anglise, apo robert elise qe eshte historiani me i madh i botes per ceshtjet shqiptare te duket hoxhe, ather me vjen keq qe kam humbur kohe me ty. Te betohem qe un kam perdorur shume libra dhe shume citate nga dhjetra libra te ndryshem apo historiane te ndryshem ne lidhje me ceshtjen.
E rendesishme, ajo qe eshte e sigurt se sot ne te gjitha historite apo cdo historian e pranon jan pikat e te dyja lidhjeve qe un kam permend. Mjafton te lexosh vetem ato per te kuptuar per cfare ishte kjo lidhje.
2- sa per faktet futi 1 te lexume shkrimeve te mia.
3- ti me permend ate qe tha atmani, nderkohe qe ai nuk ka dhene asnje reference per ate gje. Un pres ketu referenca nga historiane ashtu sic kam sjell edhe une jo nga forumista si atmani, dhe ske si me thuaj ti qe u ngrit kundra turqise kur ne te dyja fazat pika e pare eshte qe te mos njohin asnje qeveri tjeter pervec asaj turke. Si shpjegohet?
MEmorandiumi qe atmani ka permend nuk eshte i lidhjes se prizrenit, por disa vjet me von nga republika e mirdites qe un e kam permend me perpara. Ajo nuk ishte gje tjeter vetem se kundershtim i levizjes se prizrenit. sepse levizja e prizrenit kishte per qellim ashtu sic thot edhe kondra qe edhe un e kam thene me referenca bashkimin e 5 vilajeteve ne 1 te vetem gjithmon duke mos njohur asnje qeveri tjeter pervec asaj osmane.
Nderkohe qe memorandiumi qe atmani ka permend eshte ai i mirdites ku ata bejne cdo gje te kundert te lidhjes se prizrenit. e ke dhe tek faqja e mirditaonline pikat e memorandiumit qe ata ja dergojne gjeneves. ku keta nuk duan te ken lidhje me asnje nga vilajetet e tjere dhe keta aty permendin fjalen turq duke i futur ne thes gjith muslimanet e Tiranes te janines te shkodres kosoves beratit etj. dhe keta donin republike me vete ne kualicion me serbine. shikoje tek mirditaonline.net meqe ato qe nxjer un nuk i ke qejf ti.
Prandaj i dashur regele mos e ngatro lidhjen me memorandiumin, jan dy gjera krejt te kunderta. Lexo pikat e LP dhe pikat e republikes se mirdites dhe do e kuptosh ndryshimin e madh.
4- ato qe kam then, mbeten te verteta. Mjafton te lexosh pikat qe u thane kur u mblodhen 10000 her po ta perseris. PSe ti pranon qe ne lidhje u be sipas sheriatit islam meqenese ishte shumica dhe nuk pranon piken 1 ne te dyja lidhjet?????????? E gjith puna ime e acarimit me ty ka qene se ti ke piken 1 te te dyja rasteve qe nuk e pranon.
Sa per alfabetin, kam fut dhe kinezin aty, qe ta pershasja me mendjen e njerezve qe nuk din nga sociologjia, un e kam shpjeguar shume mire qe ne nuk kemi pasur alfabet zyrtar tonin. dhe si pasoje ne kemi perdorur ate qe ka qene me i perhapur per kohen. dhe kam thene ne qoft se do ishte ai kinez me i perhapur dhe ne do kishim ate. meqene se sot eshte me i perhapur ai latin ne kemi kete. Un nuk mund te them dot se eshte me bukur qe shkrimi te lart posht apo posht lart apo majtas djathtas apo djathas majtas. Nuk kam then asnjeher qe ku apo ai eshte me i mire. Kam thene vetem qe ne ate kohe shqiptaret shkruanin shqipen ne shkronja arabe. Dhe kam plot dokumenta sesi ne kohen kur ne do vinim alfabet u bene debate te medha dhe protesta, dhe ne ate kohe ka shume deshmi qe rreth 2 milion shqiptare shkruanin sipas alfabetit arab.
5- do beje mire ta kishe mbyll temen per alfabetin dhe un te isha shprehur me lirshem tek gjuha shqipe. biles jeni te mirpritur te hapim 1 teme aty. un nuk jam per asnje lloj shkrimi, perderi sa ne nuk kemi tonin. dhe si rrjedhoje do perdorim ate qe eshte me i perhapur i kohes. sic neser mund te perhapin kinezet ate te tyren.
6-un ju rekomandova 1 liber ta lexoni, ju nuk duhet te beheni paragjykues, lexoni dhe vendosni. ashtu sic u lexoj un juve. por deri tani asnje reference... O SHOKU UN DU LIBRA NUK DU PERRALLA. Se ju mendoni sikur un kam lexu 1 liber dhe hapa temen e prizrenit ketu. Pfffff
Ne fakt tema doli krejt rastesisht, un nxora shkrimin mbasi disa shoke te mite historian ku secili ka dhjetra libra te botuar mbi supe, e ku shum prej tyre i ka futur enveri dhe sllavet ne burg e tani qe u beme ne demokraci ishin te ftuar nga shteti me rastin e 129 vjetorit te LP. dhe prandaj me lindi ideja me hap teme. meqene se ka plot shqiptar qe ate e mendojne si lidhje kundra perandorise, nderkohe qe nuk ka asnje historian qe te thot keshtu.
7- Po te jesh i vemendshem tek keto te tjerat do e kuptosh qe ashtu si sot eshte bashkimi europian, apo shtetet e bashkuara te amerikes ashtu ka qen edhe perandoria osmane.
Po ta afroj pak me mendjen tende qe ta kuptosh situaten.
Ashtu sic erdhi bushi ne shqiperi ku ne e mirpritem, ashtu vinte dhe bab sulltani ne shqiperi, sepse ishim aleate, dhe ne qoft se kur u ngrit bushi dolen disa mirditore beren 1 poezi te madhe ne qender te qytetit dhe protestuan kundra tij. e njejta gje eshte. Ndersa gjithmon ne perandorine osmane do gjejm shume sulltan shqiptar, dhe ne po te ishim ne luft me ata qe kishin gjith boten nen sundim ( shiko hartat e historise) do mjaftonte vetem 1 rrjeshtim i ushtrise se tyre ku ne cdo pellembe te gjith trevave shqiptare te kishte kembe ushtaresh te perandorise. per kete te jesh i sigurt. Por e verteta eshte se ne ishim aleate me ta, dhe si pasoje kemi shum princa shqiptar te turqise shume veli, shume sulltane, shume ministra etj. Psh sami frasheri minister i arsimit apo jo? dhe po te ishim vertet armiq ather si ka mundesi qe sot kemi 3 milion shqiptar ne shqiperi dhe 6 milion shqiptar ne turqi? KEto gjera te jesh i sigurt se vetem historia shqitptare greko sllave i ka.Dhe mbas renies se perandorise ataturk shqiptar ishte, po ashtu shqiptar kemi pasur rreth asaj kohe edhe muhamed ali qe mbreteroi mbi madheshtine e egjiptit ( ket te fundit ta thash per kryezitet gje qe dhe boksieri me i madh i shekullit qe shkoi e vuri emrin e shqiptarit, po flas per shqiptar shqipfoles jo vetem me origjine )
Tjeter e kam permendur edhe njeher, ne qoft se turqit do i konvertonin njerezit me shpate ne fe, ata ne rradhe te pare do konvertonin grat e tyre, ka pas shume raste kur ata martoheshin me te krishtere dhe i lenin ato ne fene e tyre, madje edhe sulltan ka pasur qe jan martuar me te krishtere. Tjeter qendra e orthodoksve boterore ka qen dhe eshte akoma ne stamboll. E si i kthenin me zor turqit shqiptaret ne musliman pa kthyer me perpara grate e tyre dhe pa hequr qafe qendren e orthodoksve apo edhe ate te cifuteve qe ka qen gjithmon ne zemer te vendit te tyre ????


Sa per kercenimet qe ke permend ne fund, un se quaj kercenim kur robi jep nr e tel dhe do te takohet... kercenim quhet ai kur tjetri shan kot. e rendesishme 1 dit do takohemi /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Albanian Muslims wanted to remain united with the Ottoman Empire

In July 1878, the Prizren league sent a memorandum to the Great Powers at the Congress of Berlin, which was called to settle the unresolved problems of Turkish War, demanding that all Albanians be united in a single Ottoman province that would be governed from Bitola by a Turkish governor. The Congress of Berlin ignored the league's memorandum, and Germany's Otto von Bismarck even proclaimed that an Albanian nation did not exist. The Congress ceded to Montenegro the cities of Bar and Podgorica and areas around the mountain villages of Gusinje and Plav, which Albanian Muslim leaders considered Muslim territory. Serbia also won Albanian-Muslim inhabited lands. The Albanian Muslims, who were loyal to their co-religionists - the Ottomans, vehemently opposed these territorial losses. Albanians also feared the possible loss of Epirus to Greece.
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Një nga çështjet kryesore, që u shtrua gjatë pranverës së vitit 1878, në mbledhjet popullore të krahinave të vendit ishte formimi i lidhjes shqiptare, karakterin kombëtar të së cilës e mbrojtën si patriotët radikalë, ashtu dhe qarqet e moderuara. Si procedurë për formimin e saj udhëheqësit politikë vendosën të shfrytëzonin traditën e lashtë shqiptare. Sipas kësaj tradite, sa herë që vendin e kërcënonte rreziku i jashtëm, secila krahinë thërriste kuvendin e vet krahinor dhe pastaj përfaqësuesit e tyre mblidheshin në një kuvend të jashtëzakonshëm, i cili formonte, sipas rastit, besëlidhjen ndërkrahinore ose lidhjen e përgjithshme. Ekzistenca, në pranverën e vitit 1878, e besëlidhjeve lokale ose e komisioneve të vetëmbrojtjes, e lehtësonte punën e udhëheqësve politikë. Duhej vetëm thirrja e kuvendit të përgjithshëm dhe organizimi me sukses i punimeve të tij. Nismën për thirrjen e Kuvendit të Përgjithshëm e mori Komiteti i Stambollit. Por, për të mos shkaktuar reagimin e hapur të organeve qeveritare osmane, Komiteti i Stambollit vepronte, si edhe më parë, në rrethanat e fshehtësisë së plotë. Si vend për mbledhjen e Kuvendit u caktua Prizreni, qyteti kryesor i Kosovës dhe një nga më të mëdhenjtë e Shqipërisë, që ndodhej në afërsi të krahinave, ku do të zhvillohej qëndresa e armatosur e Lidhjes për mbrojtjen e tërësisë së atdheut. Me organizimin e drejtpërdrejtë të veprimeve për thirrjen e Kuvendit u ngarkua një Komision i posaçëm, shumica e anëtarëve të të cilit ishin nga Prizreni e Gjakova. Ndërmjet tyre njihen Ymer Prizreni dhe Ahmet Koronica, ndërsa thirrjen për mbledhjen e Kuvendit e lëshoi qysh në fund të prillit një nga përfaqësuesit më të shënuar të qarqeve atdhetare të moderuara, Ali bej Gucia (më vonë: Ali pashë Gucia), pronar i madh tokash dhe kundërshtar i vjetër i Tanzimatit e i Traktatit të Shën-Stefanit. Lëvizja për thirrjen e Kuvendit Kombëtar u gjallërua në kulm gjatë gjysmës së dytë të majit. Sapo u përhap lajmi se Kongresi i Berlinit do të mblidhej më 13 qershor 1878, në viset e të katër vilajeteve u zhvilluan mbledhje për të zgjedhur delegatët që do të niseshin për në Prizren. Nga viset shqiptare të vilajetit të Kosovës, të Shkodrës, të Manastirit dhe të Janinës, nuk u caktua si delegat për në Prizren <u>asnjë nga elementët sulltanistë</u>. Megjithatë, ulematë dhe funksionarët osmanë, duke përdorur mjete nga më të ndryshmet, bënë që në ato kaza, ku banonin në mënyrë të përzier popullsi myslimane shqiptare, boshnjake, turke dhe pomake (bullgarë të islamizuar), të caktoheshin si delegatë edhe mjaft pashallarë e bejlerë sulltanistë. E shqetësuar nga zhvillimi i Lëvizjes Kombëtare Shqiptare, Porta e Lartë nuk e la fatin e politikës së saj në Shqipëri vetëm në duart e autoriteteve shtetërore të vilajeteve, por ndërhyri edhe vetë për të ndryshuar rrjedhën e ngjarjeve. Për këtë qëllim ajo thirri në Stamboll, në fund të majit, personalitetet më të dëgjuara të jetës politike shqiptare, si Iljaz pashë Dibrën, Ali bej Gucinë, Abdyl Frashërin, Ymer Prizrenin, Ahmet Koronicën, Zija Prishtinën, Mustafa pashë Vlorën, sheh Mustafa Tetovën, Vejsel bej Dinon dhe disa dhjetëra të tjerë, ndaj të cilëve ushtroi për disa ditë me radhë një trysni të fortë për t’i detyruar që t’i jepnin besëlidhjes karakterin e një organizate islamike ballkanike. Personalitetet shqiptare, që i rezistuan presionit të qeverisë osmane, Porta u përpoq t’i mbante në Stamboll me pretekste të ndryshme, për të penguar pjesëmarrjen e tyre në Kuvendin Kombëtar. Por ata u nisën për në Prizren pa lejen e saj. Prizreni kishte marrë në ato ditë të para të qershorit një pamje festive. Përveç banorëve të përhershëm qarkullonin në qytet mijëra mysafirë të tjerë të veshur me rrobat e krahinave të tyre dhe të armatosur. Kuvendi Kombëtar u hap më 10 qershor 1878. Por atë ditë në Prizren nuk kishin arritur të gjithë delegatët e krahinave shqiptare. Mungonin delegatët e vilajetit të Shkodrës, nisjen e të cilëve e kishin penguar intrigat e valiut turk, Hysen Pashës. Po ashtu, nga vilajeti i Janinës arritën vetëm dy delegatë (njëri nga të cilët ishte Abdyl Frashëri), pasi të tjerët ishin ende në udhëtim. Nga të dhënat e derisotme dokumentare nuk ka qenë e mundur të përcaktohet lista e plotë e delegatëve, as numri i saktë i atyre që u ndodhën të pranishëm në ditën e hapjes së Kuvendit të Përgjithshëm të Lidhjes. Njihen më se 110 emra, shumica e të cilëve vinin nga vilajeti i Kosovës. Ishin këta përfaqësues të shtresave të ndryshme shoqërore, çifligarë e agallarë, tregtarë e zejtarë, klerikë e nëpunës, bajraktarë e malësorë. Kishte personalitete të shquara politike të së kaluarës, por edhe emra të rinj që po hynin në jetën politike të vendit, figura që kishin marrë pjesë në kryengritjet kundër Tanzimatit ose që kishin luftuar prej kohësh kundër ushtrive të monarkive fqinje ballkanike. Ndër figurat më të shquara që merrnin pjesë në Kuvendin e Përgjithshëm njihen: Ali bej Gucia, Iljaz pashë Dibra, Hasan pashë Tetova, Ymer Prizreni (kryetar i komisionit organizator të Kuvendit), Abdullah pashë Dreni, Ahmet Koronica, Shaban bej Prizreni, Zija bej Prishtina, Jashar bej Shkupi, Shaban bej Peja, Filip Doda, Sulejman Vokshi, Shuajip Spahiu, Ali Ibra, Abdyl Frashëri etj. Në Prizren kishin ardhur gjithashtu delegatë disa feudalë sllavë e sulltanistë nga viset e Bosnjë-Hercegovinës. Kuvendi i Prizrenit i filloi punimet në ditën e caktuar, me qëllim që kërkesat shqiptare t’u paraqiteshin Fuqive të Mëdha para se të mblidhej Kongresi i Berlinit (13 qershor 1878). Kuvendi i Përgjithshëm i zhvilloi punimet në një nga sallat e medresesë së ndërtuar në shek. XVII nga Mehmet Pasha; kjo ndërtesë ndodhet pranë xhamisë ose Bajrak-Xhamisë, siç quhej nga qytetarët prizrenas. Kryetar i Kuvendit u zgjodh delegati më i moshuar, Iljaz pashë Dibra (Qoku)?. Delegatët që morën pjesë në Kuvendin e Përgjithshëm kishin për çështjen kryesore të ditës një unitet të plotë mendimi; të gjithë qenë të vendosur për të kundërshtuar me çdo kusht copëtimin e trojeve shqiptare, për të mbrojtur tërësinë tokësore të Shqipërisë. Mendim të njëjtë shprehën delegatët që u takonin qarqeve atdhetare edhe për karakterin dhe programin politik të organizatës, që do të themelonte Kuvendi. Ata kërkuan me këmbëngulje që Kuvendi, ashtu siç ishte parashikuar prej tyre, të formonte një Lidhje Shqiptare me karakter kombëtar. Ndryshe nga këta, delegatët, që i takonin krahut sulltanist, u përpoqën që organizata që do të themelohej të kishte një karakter islamik e jo kombëtar shqiptar dhe t’ia nënshtronin atë interesave të Stambollit. Në ditën e parë të punimeve në Kuvend folën delegatë të të gjitha grupimeve politike. Nga fjalimet që u mbajtën në këtë ditë ruhet vetëm një fragment i fjalës së Abdyl Frashërit, kryetar i Komitetit të Stambollit dhe delegat i Toskërisë (i vilajetit të Janinës). Duke mbrojtur platformën atdhetare të lëvizjes kombëtare, ai i ftoi të gjitha krahinat shqiptare që të bashkoheshin si një trup i vetëm për të mbrojtur mbarë atdheun nga rreziku i asgjësimit. Abdyli ndër të tjera tha: “Qëllimi i Kuvendit është që t’ua presim hovin armiqve të pashpirt, duke lidhur besën shqiptare dhe duke u betuar që t’i mbrojmë me gjak trojet që na kanë lënë gjyshërit dhe stërgjyshërit tanë”. Fjalimi i Abdyl Frashërit la përshtypje brenda dhe jashtë sallës. Delegatëve të grupimit atdhetar, iu desh të përballeshin në Kuvend si me qendrimet e qarqeve sulltaniste, ashtu edhe me trysninë e autoriteve qeveritare osmane, të përfaqësuara nga mytesarifi turk i Prizrenit, Qamil Beu, që ishte i pranishën në këtë tubim. Të dyja këto forca u përpoqën të pengonin bashkimin e shqiptarëve në një lidhje kombëtare. Megjithatë, Kuvendi i Prizrenit e përmbushi misionin e tij historik kombëtar. Akti më i rëndësishëm i tij ishte vendimi për themelimin e një organizate me karakter politik e ushtarak, të një Lidhjeje (Ittifaku), me një qendër të vetme drejtuese dhe me degë të saj në të gjitha krahinat e vendit, e cila do të merrte përsipër detyrën që të mbronte me çdo mjet interesat e vendit. Po atë ditë Kuvendi Kombëtar miratoi tekstin e një proteste, drejtuar Kongresit të Berlinit, me anën e së cilës ngrihej zëri kundër shkëputjes së krahinave shqiptare në favor të shteteve fqinje. Sipas traditës, së bashku me formimin e Lidhjes, u shpall edhe një besë e përgjithshme, në bazë të së cilës duhej të pushonin menjëherë të gjitha veprimet e gjakmarrjes ndërmjet banorëve të krahinave që ishin përfaqësuar në Kuvendin e Prizrenit. Vendimi i Kuvendit të Prizrenit për themelimin e Lidhjes ishte një fitore e madhe e Lëvizjes Kombëtare Shqiptare, pasi me anën e tij iu dha goditja e parë dhe e fuqishme përpjekjeve të Stambollit për ta veshur Lidhjen me karakter islamik dhe u hodhën themelet e një organizate kombëtare shqiptare, e cila, qysh në ditën e parë të saj, pati një karakter atdhetar. Menjëherë pas themelimit të Lidhjes u formuan organet e saj të larta. Në krye të Lidhjes qëndronte Këshilli i Përgjithshëm me funksione legjislative dhe me seli në Prizren, nga i cili do të vareshin degët krahinore. Kryetar i tij u zgjodh Iljaz pashë Dibra. Për të ushtruar funksionet ekzekutive u formua Komiteti Qendror i Lidhjes Shqiptare, i përbërë nga tri komisione, secili me një përgjegjës të veçantë: komisioni i punëve të jashtme (Abdyl Frashëri), komisioni i punëve të brendshme (Haxhi Shabani) dhe komisioni i të ardhurave financiare (Sulejman Vokshi). Krijimi i organeve të larta të Lidhjes së Prizrenit dhe pajisja e tyre me funksione pushtetore ishin një fitore tjetër që korrën forcat atdhetare, pasi me anën e tyre u hodhën themelet për krijimin në Shqipëri të një pushteti të veçuar nga ai i Portës së Lartë. Kjo fitore u përforcua me caktimin në krye të organeve të larta të personaliteteve që militonin në Komitetin e Stambollit (Abdyl Frashëri e Sulejman Vokshi), ose që u takonin qarqeve të moderuara (Iljaz pashë Dibra e Haxhi Shaban Prizreni). Për fitoren e plotë të krahut patriotik nuk mbetej tjetër hap, veçse pajisja e besëlidhjes me një statut ose kanun, siç quhej në atë kohë, të ndërtuar mbi platformën rilindëse.
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Permbledhje e Historise se Lidhjes

Lidhja u formua pas Traktatit të Shën Stefanit, i cili iu kishte dhënë tokat shqiptare Bullgarisë, Malit të Zi dhe Serbisë pas Luftës Ruso-Turke të vitevete ashtuquajtur Kriza Lindore 1877-1888. Prijësit shqiptarë nga Peja, Gjakova, Gucia, Luma, Dibra dhe Tetova u takuan në një qendër të Vilajetit të Kosovës që sot gjendet në Maqedoni, për të diskutuar rezistencën. Italia përkrahu një komitet italo-shqiptar për të zgjeruar nacionalizmin shqiptarë dhe fituar aleatë në Ballkan, kurse Porta e Lartë bëri të njëjtën me Komitetin Qendror për Mbrojtjen e të Drejtave Shqiptare në Stamboll më 1877. Anëtarët e Komitetit ishin Zija Prishtina, Sami Frashëri, Jani Vreto, Pashko Vasa, dhe Abdyl Frashëri. Manifesti i këtij komiteti u bë statusi i Lidhjes.

Lidhja Shqiptare e Prizrenit u mendua si një organizatë politiko-ushtarake që do ti ndihmonte shqiptarët për të fituar përkrahje ndërkombëtare, megjithëse së pari si regjion autonom. Traktati i Shën Stefanit u zëvendësua nga Traktati i Berlinit pas ndërhyrjes së Austro-Hungarisë dhe Britanisë. Edhe Traktati i Berlinit iu ndau tokat shqiptare fqinjëve Ballkanikë. Në korrik 1878, bordi 60 anëtarësh i Lidhjes, i udhëhequr nga Abdyl Frashëri, iu dërgoj një letër Fuqive të Mëdha në Kongresin e Berlinit, duke kërkuar zgjidhjen e çështjeve shqiptare pas luftës Ruso-Turke. Memorandumi u injorua nga Kongresi, i cili iu japi tokat shqiptare Serbisë dhe Malit të Zi. Lidhja brengosej se shqiptarët do të humbnin edhe Epirin ndaj Greqisë, prandaj edhe organizuan rezistencë të armatosur në Janinë, Guci, Shkodër dhe Prizren. Rezistenca ishte e fuqishme sa për të ndryshuar kufijtë e vendosur nga Forcat e Mëdha dhe për të kthyer disa prej tokave të humbura, megjithëse disa toka iu dorëzuan prapë se prapë Greqisë më 1881. Lidhja e Prizreni kishte 16,000 anëtarë të armatosur nën kontroll të cilat ia kthyen armët forcave të Sulltanit të Perandorisë Osmane pas nënshtrimit të saj në Kongresin e Berlinit dhe urdhrit të saj për shpërbërjen e Lidhjes nga frika se shqiptarët do të kërkoni pavarësi të plot. Forcat shqiptare arritën të vrasin Mehmet Ali pashën (tek shqiptarët i njohur si Maxhar Pasha) në Gjakovë në gusht 1878. Lidhja morri kontrollin nga forcat e sulltanit në qytetet e Vushtrrisë, Pejës, Mitrovicës, Prizrenit, dhe Gjakovës. Lidhja hodhi poshtë autoritetin e sulltanit dhe kërkoj ndarje të plotë nga Perandoria Osmane. Perandoria Osmane dërgoj prapë ushtrinë në krye me Dervish Pashën, i cili në prill 1881 mori Prizrenin dhe mposhti rezistencën në Ulqin.
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Aksioni i Gjakovës

Artikulli kryesor: 1 - 3 shtator 1878

Mehmet Ali pasha arriti në Prizren më 25 gusht 1878 dhe ra menjëherë në kontakt me anëtarët e organeve qendrore e ndërkrahinore të Lidhjes Shqiptare. Më 31 gusht ai u nis për në Gjakovë i shoqëruar nga tri batalione ushtarësh turq, duke kërkuar nga Mitrovica që t’i dërgonin në ndihmë edhe një batalion tjetër. Edhe në Gjakovë ai thirri më 1 shtator në një mbledhje krerët e degës së Lidhjes, të cilët u përpoq t’i bindte që t’i nënshtroheshin vullnetit të sulltanit. Por këtu ai gjeti një qëndrim më të rreptë. Me përjashtim të kryetarit të degës së Lidhjes, Abdullah pashë Drenit, i cili si përfaqësues i krahut sulltanist u bashkua me Maxhar Pashën, të gjithë anëtarët e tjerë, të udhëhequr nga patriotët e vendosur Sulejman Vokshi e Ahmet Koronica, e ftuan mareshalin osman që të mos e vijonte më tej rrugën drejt kufirit malazez. Sapo morën vesh nisjen e tij, udhëheqësit e Lidhjes Shqiptare për Gjakovën, lëshuan kushtrimin, të cilit iu përgjigjën mijëra malësorë të armatosur. Më 1 shtator, nën drejtimin e Ali pashë Gucisë, ata u grumbulluan në malin Erenik, duke zënë rrugën që kalonte prej Gjakove në Plavë e në Guci. Në këto rrethana, Mehmet Ali pasha e shtyu marshimin për në kufi dhe u struk në sarajet e Abdullah pashë Drenit në Gjakovë. Pas kësaj, për t’i dhënë një paralajmërim tjetër më të prerë, po atë mbrëmje qytetarët e malësorët gjakovarë, rreth 4 500 veta të armatosur, të cilët i qenë përgjigjur kushtrimit të Lidhjes Shqiptare, lanë malin Ereç dhe zbritën në qytet, ku rrethuan sarajet e Abdullah pashë Drenit. Të nesërmen, më 2 shtator 1878, një delegacion gjakovarësh u paraqit përsëri te Abdullah pashë Dreni dhe i dha një ultimatum prej 24 orësh që ta përcillte mareshalin nga kishte ardhur. Të dy pashallarët shpresuan se me gjashtë kompanitë, rreth 600 veta që mbronin sarajet, me 30 trimat që kishin me vete dhe me ndihmat që prisnin t’u vinin nga Mitrovica, nga Prizreni dhe nga miqtë e tyre, do ta shtypnin kryengritjen. Në të vërtetë atyre u erdhën vetëm 70 malësorë nga Fandi i Gjakovës, të mashtruar prej priftit të tyre.

Më 3 shtator, pasi mbaroi afati i ultimatumit, rreth 4 500 kryengritës, që mbanin të rrethuar sarajet, filluan sulmin. Përleshja ishte e ashpër dhe me humbje të mëdha për të dyja palët. Në mbrëmje u bë një armëpushim prej 24 orësh për të rifilluar bisedimet, të cilat vijuan gjatë natës dhe gjatë ditës së nesërme, por pa ndonjë rezultat. Në mbrëmjen e 4 shtatorit rifilluan luftimet. Më 5 shtator gjendja e të rrethuarve u keqësua, pasi shumica e ushtarëve që mbronin sarajet u dorëzuan. Batalioni që u nis nga Mitrovica për t’i ardhur në ndihmë Maxhar Pashës u shthur rrugës dhe shumica e ushtarëve të tij, duke qenë shqiptarë, u bashkuan me kryengritësit. Më 6 shtator 1878, pas një sulmi të rreptë që ndërmorën luftëtarët e Lidhjes Shqiptare, edhe mbeturinat e kompanive turke që mbronin mareshalin osman u dorëzuan. Pastaj kryengritësit arritën t’u vënë zjarr sarajeve. Mehmet Ali pasha dhe Abdullah pashë Dreni mbetën të vrarë gjatë sulmit të fundit. Me vrasjen e tyre luftimet morën fund me fitoren e forcave të Lidhjes Shqiptare. Gjatë këtij luftimi treditor të dyja palët patën humbje të mëdha, të rrethuarit rreth 90 veta, forcat e Lidhjes rreth 500 veta.
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Mbrojtja e Plavës dhe e Gucisë

Artikulli kryesor: tetor 1879-janar 1880
Shiko dhe Kënga e Karadakut
tetor,

Gjatë muajit tetor 1879 Mali i Zi filloi përqendrimin e ushtrive në kufi, duke e çuar numrin e tyre në 5 600 veta. Këtyre masave Lidhja e Prizrenit iu përgjigj duke vënë në gatishmëri luftarake forcat e saj të armatosura.

Sipas vendimit që Këshilli i Përgjithshëm i Lidhjes kishte marrë më 3 tetor 1879, Komisioni Ushtarak a Shtabi Ushtarak, nën kryesinë e Ali pashë Gucisë, i krijuar nga Komiteti Ndërkrahinor i Lidhjes Shqiptare për Kosovën, shpalli për zonën e Plavës e të Gucisë gjendjen e luftës.

Porta e Lartë, për të mënjanuar konfliktin e armatosur, i propozoi Cetinës që në vend të krahinave shqiptare të Plavës e të Gucisë t’i jepte disa vise sllave të Hercegovinës. Por propozimin e Stambollit, të cilin e kundërshtoi Austro-Hungaria, nuk e pranoi as Mali i Zi.

31 tetor - 1 nëntor

Pas disa ndeshjeve sporadike kufitare, që ndodhën gjatë tetorit, knjaz Nikolla vendosi më në fund të kalonte në sulme të hapura. Më 31 tetor dhe 1 nëntor 1879 forcat malazeze, duke dashur të tërheqin vëmendjen e Fuqive të Mëdha dhe, njëherazi, të matnin pulsin e shqiptarëve, kryen dy inkursione kundër vijës mbrojtëse të forcave të Lidhjes, të parin në fshatin Pepaj dhe të dytin në fshatin Arzhanicë. Në këtë të fundit vranë në befasi 30 fshatarë dhe dogjën mjaft shtëpi, por pas disa orë luftimesh u dëbuan nga forcat e Lidhjes. Në të vërtetë këto qenë sulme demonstrative, të cilat shqiptarët i përballuan pa ndonjë vështirësi. Edhe pse dështoi, sulmi malazez nxiti një valë të madhe mobilizimi në të katër anët e Shqipërisë. Me mijëra vullnetarë të tjerë vrapuan në krahinat e Gjakovës, të Pejës, të Dibrës e të Shkodrës. Gatishmëria e shqiptarëve qe aq masive, sa Shtabi Ushtarak i Lidhjes së Prizrenit, i vendosur në Guci, u detyrua të pengonte nisjen e tyre drejt frontit, pasi nuk ua ndiente nevojën dhe nuk kishte mundësi për t’i sistemuar. Në fillim të muajit dhjetor forcat kryesore malazeze qenë rreshtuar gjatë vijës kufitare, në fshatrat Murinë, Pepaj, Arzhanicë e Velikë, kurse forcat shqiptare përballë tyre në fshatrat Guci, Kolenivicë, Martinaj, Plavë e Nokshiq. Midis forcave malazeze dhe shqiptare në sektorin verilindor kalonte lumi Lim vetëm me një urë prej druri. Zona malazeze ishte kryesisht malore, ndërsa në atë shqiptare dominonte pllaja e Plavës.

4 dhjetor 1879

Më 4 dhjetor 1879, pjesa më e mirë e ushtrisë malazeze prej 4 mijë ushtarësh, nën komandën e Mark Milanit, ndërmori një sulm të furishëm në sektorin e Nokshiqit, në drejtim të Plavës e të Gucisë. Shtabi ushtarak i Lidhjes, i përbërë nga Ali pashë Gucia (kryetar), Jakup Ferri, Sulejman Vokshi, Haxhi Zeka, Filip Çeka, Jusuf Sokoli e të tjerë, midis të cilëve kishte edhe disa oficerë të karrierës, u përgjigj duke hedhur në sulm rreth 2 mijë luftëtarë. Luftimet më të ashpra u bënë në luginën e Nokshiqit, ku u angazhuan forca të shumta malazeze. Luftëtarët u përleshën aq ashpër me njëri-tjetrin, sa që të dy palët lanë mënjanë hutat dhe nxorën jataganët, duke u përleshur trup me trup. Përleshja vazhdoi disa orë me radhë. Forcat vullnetare të Lidhjes ndalën sulmin e ushtrisë malazeze dhe i shkaktuan asaj disfatë në Nokshiq, duke e detyruar të tërhiqej brenda kufijve të Malit të Zi. Edhe pse të dhënat për humbjet e të dy palëve janë kontradiktore, mund të nxirret si përfundim se nga malazezët pati 300 të vrarë e të mbytur në lumë gjatë tërheqjes, ndërsa nga shqiptarët 300-400 veta. Në këto luftime u vra edhe një nga komandantët e shquar të ushtrisë së Lidhjes, Jakup Ferri.

Dështimi i misionit të Ahmet Muhtar pashës e bindi përfundimisht knjaz Nikollën të mos shpresonte më as te ndërhyrjet e Fuqive të Mëdha. Si rrjedhim, ai vendosi të ndërmerrte kundër forcave të Lidhjes Shqiptare një mësymje të përgjithshme, e cila u zhvillua javën e parë të muajit janar 1880. Në këtë mësymje u hodh pothuajse e gjithë ushtria malazeze, 25 batalione me rreth 9 mijë veta, që u rreshtuan përballë Plavës e Gucisë

Shtabi ushtarak i kryesuar nga Ali pashë Gucia, përqendroi në zonën kufitare me Plavën e Gucinë 4 mijë luftëtarë vendas dhe 3 mijë vullnetarë të tjerë, gjithsej 7 mijë veta.

6 janar - 9 janar

Komanda malazeze kishte rreshtuar në vijën e parë të frontit forcat vullnetare të komanduara nga Mark Milani, të cilët do të fillonin sulmin sipas taktikës së tyre tradicionale që kishte pasur kurdoherë sukses përballë ushtrive osmane. Forcat malazeze ishin përqendruar në një sektor të ngushtë (Velikë-Pepaj), me qëllim që t’i shpartallonin shqiptarët që me sulmin e parë, në drejtim të Plavës. Por Shtabi Ushtarak Shqiptar ua mori malazezëve në mënyrë të papritur iniciativën. Më 6 dhe 7 janar 1880 njësi të vogla shqiptarësh, me qëllim që të tërhiqnin vëmendjen e komandës ushtarake malazeze, ndërmorën dy sulme në verilindje të Malit të Zi, nga ana e sanxhakut të Novi Pazarit. Komanda ushtarake malazeze, duke kujtuar se shqiptarët do të vazhdonin të sulmonin nga verilindja, për t’u dalë forcave të tyre prapa shpine e tërhoqi ushtrinë nga zona jugore dhe e nisi drejt veriut. Duke përfituar nga kjo rrethanë, forcat shqiptare, të rreshtuara në sektorin e Plavës, shpërthyen më 8 janar një sulm të furishëm kundër pozitave të armikut që ndodhej në Velikë, në Pepaj e në Arzhanicë.

Sulmin e nisën luftëtarët e Nokshiqit të komanduara nga Kurt Asllani dhe Nure Kurti. Mësymja ishte e furishme dhe pas luftimesh të ashpra e trup më trup forcat malazeze, të përbëra nga 4 mijë luftëtarë, u detyruan të tërhiqeshin. Ushtritë e Lidhjes, pasi thyen edhe njësitë malazeze të komanduara nga Mark Milani, hynë në tokën malazeze, shtinë në dorë Arzhanicën, Velikën e Pepajn dhe u drejtuan për në Murinë. Luftimet më të përgjakshme u bënë në Velikë e në Pepaj, prandaj përpjekja e 8 janarit mori emrin e tyre. Ushtria malazeze u tërhoq në Sutjeskë. Por Shtabi Shqiptar nuk kishte ndërmend të vazhdonte përparimin në thellësi të tokës së Malit të Zi. Më 9 janar ai urdhëroi forcat shqiptare, që nuk hasën ndonjë kundërshtim nga ushtritë malazeze, të tërhiqeshin në kufirin e vjetër.

Gjatë betejës së Pepajt e të Velikës, të dyja palët patën dëme në njerëz, por, sipas të dhënave të ndryshme, ato të Malit të Zi qenë më të shumta. Shqiptarët lanë në këto luftime edhe dy kapedanët trima, Kurt Asllanin e Nure Kurtin.

Për këtë arsye knjaz Nikolla shpalli menjëherë se i kishte pezulluar veprimet luftarake në kufi dhe se zbatimin e Traktatit të Berlinit në këtë pikë po ua linte përsëri në dorë Fuqive të Mëdha. Madje ai kërkoi nga konsulli britanik në Shkodër që të ndërhynte pranë autoriteteve qeveritare të vilajetit, me qëllim që edhe shqiptarët t’i pezullonin veprimet e mëtejshme luftarake.

[redaktoni] Mbrojtja e Hotit dhe e Grudës

Artikulli kryesor: 22 prill 1880

Në mbledhjen e përbashkët që bënë në Shkodër, më 1 mars 1880, krerët e Hotit, të Grudës, të Kelmendit e të Kastratit miratuan një peticion drejtuar Fuqive të Mëdha, në të cilin deklaronin se do të rrëmbenin armët për të mbrojtur trojet e tyre, në rast se Fuqitë e Mëdha do ta miratonin projektin “Korti”.

Më 11 prill 1880 Komiteti Ndërkrahinor i Shkodrës, formoi Shtabin Ushtarak të vilajetit me detyrë që të merrte masat e duhura për mbrojtjen e Hotit e të Grudës. Në krye të Shtabit Ushtarak u vu kolonel Hodo Sokoli me anëtarëve si Selim Çoba, Filip Çeka, Shaban Bushati, Zef Simoni, Selim Gjyrezi etj., dhe krerë malësorë si Dedë Gjoni dhe Ismail Marku nga Hoti, Ismail Martini dhe Bazo Kurti nga Gruda, Nikë Gila dhe Nikë Leka nga Kelmendi, Shaban Elezi dhe Gjon Deda nga Kastrati etj.

Më 18 prill 1880, ambasadorët e Fuqive të Mëdha miratuan propozimin italian, që njihet me emrin “vija Korti”, për t’i dhënë Malit të Zi, në vend të Plavës e Gucisë, viset e Hotit e të Grudës. Dorëzimi i këtyre viseve u vendos të bëhej pas 4 ditësh, më 22 prill 1880.

Më 19 prill 1880 Hodo bej Sokoli dhe pas tij 1 500 veta deklaruan se nuk do ta njihnin as atë, as Stambollin. Po atë ditë u nisën për në vijën e kufirit vullnetarët e parë qytetarë, rreth 1 500 veta, të cilët u bashkuan me mijëra vullnetarë malësorë që kishin vrapuar nga malësitë e Veriut.

Në mbrëmjen e 21 prillit u nisën nga Shkodra, duke lundruar në liqen, disa dhjetëra anije me vullnetarë shkodranë, rreth 3 mijë veta, të cilët, së bashku me Shtabin Ushtarak dhe komandantin e tij Hodo Sokolin, u vendosën në Tuz. Në 22 prill 1880, sipas Protokollit të Stambollit, trupat turke u larguan nga kalaja e Tuzit dhe nga pikat e tjera që i takonin Malit të Zi. Forcat shqiptare i zunë këto pika para se të afroheshin ushtritë malazeze. Gjatë gjithë vijës mbrojtëse qenë rreshtuar rreth 8 mijë vullnetarë shqiptarë, në gatishmëri për të kundërshtuar përparimin e ushtrive malazeze.

Pak më vonë, ushtritë malazeze, me rreth 10 mijë veta, arritën tek Ura e Rzhanicës, pika më e përparuar e kufirit të vjetër. Aty u ndeshën me pararojat e ushtrisë së Lidhjes Shqiptare, të përbëra nga disa qindra qytetarë e malësorë, të cilët u bënë thirrje të ndaleshin, pasi banorët e këtyre vendeve nuk i njihnin vendimet e Fuqive të Mëdha. Ushtritë malazeze nuk u bindën, por kërkuan të marshonin për të marrë në dorëzim kalanë e Tuzit. Atëherë pararojat shqiptare hapën zjarr kundër pararojave malazeze. Kështu, tek Ura e Rzhanicës filloi më 22 prill përleshja e armatosur ndërmjet tyre.

Sapo shpërthyen krismat e para, forcat vullnetare të Malësisë së Madhe, nën drejtimin e Ismail Markut e Baca Kurtit, u hodhën në sulm të furishëm kundër forcave kryesore malazeze që ndodheshin në Helm, në breg të lumit Cem. Të dyja palët luftuan me vendosmëri për disa orë rresht. Më në fund ushtritë malazeze u thyen dhe u tërhoqën për në Podgoricë, duke lënë disa të vrarë e të plagosur.

Duke parashikuar një sulm të ri nga ana malazeze,Komiteti Ndërkrahinor i Shkodrës vendosi t’i mbante forcat luftarake në kufi dhe të siguronte armë martina për vullnetarët shqiptarë të pajisur pjesërisht me huta dhe pjesërisht me jataganë. Për këtë qëllim u ftuan krahinat e vilajetit që të shtonin ndihmat financiare. Mbi shtresat e pasura të Shkodrës u shpall një tatim i jashtëzakonshëm në të holla e në drithë. Në këto rrethana Preng pashë Bibë Doda, duke parë se me qëndrimin e vet të lëkundur po cilësohej nga opinioni publik si bashkëpunëtor i Cetinës, pranoi ftesën e Komitetit Ndërkrahinor për të mobilizuar mirditorët dhe për t’i sjellë në Tuz.

Menjëherë pas disfatës që pësoi më 22 prill 1880, knjaz Nikolla protestoi pranë Fuqive të Mëdha dhe këto më 24 prill i drejtuan qeverisë osmane një notë kolektive, me të cilën e shtrëngonin që t’i dëbonte forcat shqiptare nga kufiri për t’u hapur rrugën forcave malazeze.

Në fillim të muajit maj, pas ardhjes së forcave mirditore, në vijën kufitare numri i vullnetarëve u rrit në rreth 9 mijë veta, përveç 7 mijë të tjerëve që qëndronin në gatishmëri në shtëpitë e tyre për t’u nisur në luftë sapo të lëshohej kushtrimi. Sipas njoftimeve që kishte Shtabi Ushtarak, përtej kufirit qëndronin rreth 20 batalione malazeze me afërsisht 9 mijë veta të armatosur me martina dhe të pajisura me topa e artileri.

Shtabi i Shkodrës dhe Shtabi i Kosovës i propozojnë Komitetit Kombëtar të Lidhjes për sulm, mirpo Komiteti nuk e refuzonë lëtë me mendimin që presioni, që ushtronte përqendrimi i forcave kufitare në Hot e Grudë, ishte i mjaftueshëm për t’i detyruar Fuqitë e Mëdha të rishikonin Protokollin e Stambollit

Pasi pranuan në parim të hiqnin dorë edhe nga Protokolli i Stambollit, Fuqitë e Mëdha miratuan më 15 qershor 1880 propozimin e Anglisë e të Austro-Hungarisë për t’i dhënë Malit të Zi, në vend të Hotit e të Grudës, qytetin bregdetar të Ulqinit së bashku me rrethinat e tij.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

ç'është kjo paçavure more. Ku i ke referencat? /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/tonguee.gif
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Kush e ka bo ket shkrim daku? dhe nga i ka mare referencat. ? /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

auhuhahuahuahuahu
auhuahuhauhahuahuauhua
uhauhauhauhahuahuahuahuuhahuahuahuahuahuahu
auhuahuhauhahuahuahuahuahuahuahuahuauhahuahuahuahuahuahuauhahuahuahuahu
http://sq.wikipedia.org/wiki/Themelim_i_Lidhjes_me_10_qershor_1878
Ju lutem sqaroheni pak Regele qe wikipedia eshte nje web te cilin mund ta ndryshoje dhe mund te veje materiale kushdo. Dhe ne plan kam pas me e ndryshu ket link qe eshte me siper nga ai ka mare keto. uhauhahuhuahuahuahuauhahuauhauhuhauhahuauhauha
uhauauhauauhauhauh

JU LUTEM ADMINAVE TE MOS LEJOJN KESHTU GAFASH NE KETE TEME SHKENCORE /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

http://sq.wikipedia.org/wiki/Lidhja_e_Prizrenit
jA DHE PJESA TJETER NGA I KA MARE.
ATY NUK KA ASNJE REFERENCE.
UAUAHUAHUAHUAUHAHUAHUUHAHUAHUAHU
uhauhauhahuauhahuhuahuauhahuhuauauh
uhauhauhahuahuahuauhuhahuahuauhauhauhhu a
uahuhauhauhauhahuahuuahuhauhahuuhauhahuauhahuahuahuahua
uhauhahuahuauhhuauhahuahuhuuhauhauhauhauhahuhuahuahuahuahua

Nuk do habitem sikur regele te hyj tek wikipedia dhe te shikoje pak historine e bukur te kombit tone. Ku sipas serbeve dhe ruseve. Toka shqiptare ishte komplet e serbise dhe e greqise. Shqiptar shekullin e 14 nuk ekzistonin. me ardhjen e perandorise turke , ata moren me vete fise nga kaukazi qe i quajten arnavut , qe do te thote "nuk u kthyen me pas". Dhe keshtu skenderbeu luftoi kundra arnavutve dhe turqve, sepse skenderbeu ne fakt me te vertet qe e kishte nenen serbe. edhe skenderbeu luftonte per serbine kundra atyre qe sollen arnavutet me zen vendin e serbise pra shqiperine. Ket histori e keni tek wikipedia per mom sja gjeta link. por sipas serbise dhe rusise ne keshtu jemi.
prandaj ne qoft se do marim histori sipas wikipedia ku aty nuk ka asnje referenc ather le te marim dhe ate te serbeve ose grekeve dhe bim "rehat"
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Kondra</div><div class="ubbcode-body">ç'është kjo paçavure more. Ku i ke referencat? /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/tonguee.gif </div></div>

T'u thafte goja qe quan skrime te tilla pacavure!

Referncat atehre jane:

- I madhi i historise shqiptare: Hysamedin Ferraj: "E verteta e Lidhjes Islamike (jo shqiptare) te Prizrenit. Fq. 777;
- Fitues i cmimit Nobel ne histori - Omer Bicak - "Shqiperia - Kjo province e Turqise" (Turqi me T te madhe); fq. 23
- Mahmut Sanxhaku - Perca e sundo - parrulle e vjeter shqiptare - Rekomandohet gjithe libri;
- Libri i fundit ishte nga nje autor i panjohur per publikun shqiptar, por meqe mendimet e tij perputheshin me ato te nje fare Moikom Zeqo apo Aleks Buda apo Paskal Milo (me falni nese ia ngaterroj emrat kety te panjohurve) nuk i perdora ne kete postim!

Shpresoj qe me keto emra qe permenda ketu, te mos kete me eksitime te llojit te verejtur pak me siper. Nese do te kete, zbavitje te kendshme mes vellezerve!
 
Top