Nje mjeker dhe nje shami ?

Nje mjeker dhe nje shami ?

NJE MJEKER DHE NJE SHAMI


Skënder Shkupi

Në viset e Shqipërisë Jugore, përdoret shpesh sentenca shpotitëse “u zunë për mustaqet e Çelos”. Se kush ishte Çeloja pak rëndësi ka, me sa duket duhet të ketë qenë një burrë pak i rëndësishëm. Ndërkohë, ka edhe një vjershë folklorike, më tepër argëtuese se tallëse, që lidhet me “shaminë që ka Dudija”, një çupë nga viset e Tepelenës apo Mallakastrës, me të cilën qenë dashuruar dy veta dhe që merreshin me shaminë e Dudijes, për të mos rënë fort në sy për merakun e madh të tyre faqe të tjerëve, ndërkohë që të tjerët zbaviteshin me ta.
Diçka e ngjashme po ndodh këto ditët e fundit me mjekrën e Julianit apo shaminë e Behijes, që kanë turbulluar Rektoratin e Universitetit të sapokrijuar të Durrësit dhe myftinitë e Shkodrës, Durrësit dhe Elbasanit. Në pamje të jashtme kjo ngjan vërtetë me precedentët argëtues folklorikë të Çelos e Dudijes. Një djalë i ri mysliman që ka dëshirë të mos e rruajë mjekrën e tij, por ta lerë atë të gjatë dhe një vajzë e re që e gjen më komode mbulimin e kokës sesa zbulimin e saj, apo nxjerrjen e kërthizës përjashta krahas dekolteve të skajshme të shoqeve të saj, nuk duhet të përbënin kurrfarë shqetësimi për askënd. Sigurisht, në një situatë normale. Mirëpo, me te drejtë mund të shtrojmë pyetjen: A gjendemi ne sot në një situatë normale?
Ndofta të paktë janë ata, edhe në SHBA apo në Evropën Perëndimore, që ta ndiejnë realisht se vendet e tyre janë tashmë në luftë me një nazizëm të ri, me repartin e avancuar të një fondamentalizmi sa agresiv, aq edhe të pashpirt. Al- Kaeda e provoi me fakte ngjethëse se nuk është aspak një kundërshtar i neglizhueshëm. Avantazhi më i madh i pjesës më agresive të fondamentalizmit islamik është ilegaliteti i saj, fshehja dhe maskimi i veprimeve terroriste me të drejtën e pamohueshme të kujtdo për të shprehur lirisht bindjet e tij fetare dhe për t’i praktikuar ato pa pengesë. Në këtë luftë të re ka një asimetri të plotë. Në Perëndim, janë në shumicë ata që luftojnë për të drejtat e njeriut përfshirë, kuptohet, edhe të drejtën e femrës për t’u mbuluar. Ndërsa në Lindje, në ato vise ku sundojnë me dorë të hekurt fondamentalistët, një femër e zbuluar mund ta paguajë edhe me jetë guximin e saj.
Të rinjtë islamikë të indoktrinuar në kampe stërvitore të specializuara, po përgatiten me përkushtim për të vrarë qindra mijëra njerëz të pafajshëm, vetëm sepse nuk janë myslimanë. Atyre u thuhet se të gjitha të zezat që po heqin, varfëria, mjerimi dhe fatkeqësitë e ndryshme kombëtare apo sociale kanë një autor të vetëm, imperializmin e krishterë perëndimor. Atyre u thuhet që të vrasësh një të krishterë apo një izraelit, është një sevap i dëshiruar dhe i shpërblyer nga Perëndia. Djemve të rinj u kanë mbushur mendjen, se në botën e përtejme ata i presin krahëhapur me dhjetëra bukuroshe që do t’u kompensojnë deficitet e tyre të rënda tokësore në fushën e erotizmit të munguar, do të kenë të hanë e të pinë sa të duan dhe do të jetojnë pafundësisht një jetë të mrekullueshme, një lumturi të paanë e të pafundme. Në të tilla rrethana, përballë mizerjes së përditshme, ata nisen me dëshirë në aksione vetëvrasëse, sepse mezi ç’presin që ta prekin atë botën tjetër që është plotësim i çdo dëshire e kënaqësie. Lexuesi mund ta përfytyrojë qartë se sa të rrezikshëm janë individë të tillë të cilët kur vdesin për vete, madje me shumë dëshirë, as që mendojnë për viktimat e tyre, që nuk përjashtohet aspak të jemi edhe ne, ndonëse përpiqemi me mish e me shpirt për të drejtat e njeriut, ku përfshihet edhe skota e atyre vrasësve mizorë.
SHBA dhe Europa e Perëndimit ndodhen në luftë. Ne, si aleatë të tyre, jemi gjithashtu në luftë me terrorizmin e Al - Kaedas. Kjo nuk është një deklaratë diplomatike, që nënkupton solidaritetin tonë me aleatët perëndimorë. Aspak! Kemi të bëjmë me një fakt real pasi trupat tona janë të vendosura në Irak dhe Afganistan. Qëndrimi i trupave të aleancës atlantike në Irak apo Afganistan nuk është një veprim anti-islamik, përkundrazi, ato trupa janë atje për të mbrojtur miliona myslimanë të tjerë të pafajshëm që rrezikohen nga tërbimi terrorist islamik i Al-Kaedas dhe i pasuesve të saj. Ata janë atje për të realizuar pajtimin e besimeve dhe mirëkuptimin mbarëbotëror të njerëzve, pavarësisht nga fetë që praktikojnë apo ideologjitë te të cilat besojnë. Ato janë atje për të emancipuar ata njerëz dhe për të demokratizuar ato vende.
Ndërkohë me të drejtë shtrohet pyetja: ç’lidhje kanë të gjitha këto me mjekrën e Julianit apo me shaminë e Behijes? Personalisht, jam i prirur të besoj se të dy të rinjtë janë njerëz krejtësisht normalë dhe paqësorë që shohin jetën e tyre dhe që u pëlqen të bëjnë atë që bëjnë. Mirëpo jemi në luftë. “Mjekra e Julianit” dhe “shamia e Behijes”, mbartin një simbolikë të përcaktuar qartë dhe transmetojnë një mesazh. Ato janë medalje të gjalla të një ideologjie që shprehet në ditët tona me një agresivitet të skajshëm. Le të përfytyrojë lexuesi, në vitin 1942 një britanik apo një amerikan të bredhë lirisht rrugëve të Londrës apo Nju Jorkut, me një kryq të thyer të varur në qafë. Ndonëse një traditë e vjetër demokratike angleze dhe një kushtetutë amerikane ua garantonte paprekshmërinë dhe respektin për zgjedhjen e tyre, vështirë se do t’i shpëtonin linçimit nga turmat.
Këtu duhet të ndalemi pak. Ka vërejtës, që me të drejtë theksojnë se mjekra e gjatë dhe mbulimi i grave nuk u takon vetëm terroristëve, por edhe miliona islamikëve të tjerë paqësorë. Sigurisht. Por tek Al-Kaeda ato përbëjnë simbolin e shenjtëruar të Islamit militant që sfidon çdo arritje të qytetërimit të sotëm dhe që është gati t’i verë zjarrin botës së sotme perëndimore, për hir të një ideje absurde të ngadhnjimit të rendit të tyre mizor. Edhe kryqi i thyer nuk ka qenë vetëm simbol i nazistëve. Ai ndeshet fillimisht në Indi. Ai është një simbol diellor. Varret e ilirëve të lashtë janë të mbushura me kryqe të thyer. Por një turmë e revoltuar britanikësh apo amerikanësh, që do të sulmonin një nazist pervers të kombit të tyre në ato vite të vrenjtura të L2B, gjatë veprimit të tyre, nuk do të kishin fare parasysh as Indinë e as Ballkanin por Gjermaninë e Hitlerit. E tillë është edhe simbolika e lartpërmendur, që mbartin ndofta pa qenë fort të ndërgjegjshëm edhe dy të rinjtë tanë të UD.
Kryefjala e protestës së gjerë kundër vendimit të Rektorit të UD, për përjashtimin nga shkolla të të dy të rinjve, nëse ata nuk pranojnë të korrigjojnë qethjen apo veshjen e tyre, kanë qenë të drejtat e njeriut, mbrojtja dhe respektimi i tyre. Të përzihesh në veshjet e grave apo qethjet e burrave, është në të vërtetë një akt meskin që na kujton atë periudhën e brigadave të rinisë së Enver Hoxhës, që kërkonin të korrigjonin madje edhe modën e turistëve të huaj që vizitonin Shqipërinë Socialiste në vitet e diktaturës. Mirëpo, këtu kemi të bëjmë me një rast krejt të veçantë, në kushte të veçanta e të jashtëzakonshme të luftës, ku përligjen edhe shkelje jo thelbësore të të drejtave të njeriut. Unë jam pothuajse i sigurt, në masën gati 100 për qind, se Juliani dhe Behija janë si të gjithë ne të tjerët, njerëz paqësorë. Por në kushtet e sotme ata duhet të kuptojnë se është në interes të vendit të tyre, pra edhe në interesin e tyre, që të pranojnë njëfarë cënimi të të drejtave të tyre për hir të një përfitimi shumë më të madh, siç është pavarësia e Kosovës apo garantimi i një mbështetjeje ekonomike edhe më të fuqishme të Perëndimit ndaj nesh. Nuk është aspak sekret që Shqipëria ndodhet në shënjestrën e shumë qarqeve të ekstremistëve islamikë. Me një shumicë myslimane, ajo mund të ëndërrohet prej tyre si një pararojë e mësymjes së madhe terroriste ndaj Evropës së krishterë në një të ardhme të afërt. Mirëpo për këtë duhet përgatitur terreni. Dhe lulet e para të një përpjekjeje të tillë janë, pa dyshim, djemtë mjekroshë dhe vajzat e mbuluara. Të tjerat vijnë prapa. Të mos harrojmë që kemi edhe dy fqinjë të sertë që vigjilojnë natë e ditë për të na inkriminuar si terroristë islamikë dhe presin vetëm rastin. Të mos u japim atyre mundësinë komode për të na dëmtuar.
Ka kritizerë që ankohen, se pse Rektori i UD nuk merret fare me femrat barkjashtë apo me meshkujt me flokë të gjata, apo me veshje të shkarravitur ekstravagante. Kjo, kuptohet, ka ndodhur jo se rektori ka dobësi për to apo për ta. Kjo ndodh sepse nuk ka dalë asnjë femër barkjashtë në botë që të kërcënojë se do të hedhë në erë bark-mbuluarat apo ndonjë hipi që do të djegë me benzinë burrat me kollare. Hierarkët e lartë të Al-Kaedas nuk kanë ngurruar madje t’i kërkojnë edhe Xhorxh Bushit të ndërrojë fenë, ndërkohë që nuk dimë nëse ndonjë politikan perëndimor t’i ketë kërkuar Osama Bin Laden-it të kthehet në të krishterë. Duhet të mos harrojmë për asnjë çast se nuk bëhet fare fjalë për punë mode apo censurimi të mendjeve të lira të rinisë shqiptare. Është fjala që ndodhemi përpara një kërcënimi real të një agresioni të frikshëm. Ndërkohë edhe Hirësia e tij, Myftiu i Shkodrës, mund ta ketë marrë vesh që natën e 11 shtatorit 2001, në një lokal të qytetit të tij, një pronar qeraste klientët për të festuar rrëzimin e dy kullave binjake në Nju Jork. Një rast krejt i veçuar ky, por thellësisht tronditës, që tregon se rreziku i terrorizmit islamik nuk është edhe fort imagjinar, siç mund të pretendojnë shumë luftëtarë të devotshëm të mbrojtjes së të drejtave të njeriut në Shqipëri.
Së fundi, le të ndalemi pak te koncepti i shenjtëruar i respektimit të të drejtave të njeriut në rendet demokratike. Është një nga fitoret më të mëdha të historisë së Perëndimit të 200 viteve të fundit. Mirëpo si çdo koncept themelor edhe ai ka karakter relativ. Le t’i referohemi historisë së re të dy vendeve me ndikim më të madh apo më të vogël islamik, Turqisë dhe Shqipërisë. Në vitet ‘20 – ‘40 të qindvjetorit që kaloi, Kemal Ataturku burgosi dhe persekutoi me mijëra hoxhallarë, madje duke i detyruar ata që mbetën të dalin me kapele republike e me kravatë në rrugë kurse veshjen ceremoniale ta veshin e ta zhveshin në xhami; i detyroi femrat të zbulohen, nxori ligjin që në zyra nuk pranoheshin gra të veshura tradicionalisht por vetëm alla-franga e masa të tjera të shumta drakoniane që ne sot na i ngrenë flokët përpjetë ngaqë përbëjnë shkelje flagrante të të drejtave të njeriut. Mirëpo, si rrjedhojë, Turqia i shpëtoi perspektivës së tmerrshme të kthimit në një Afganistan të dytë nën trysninë e turmave të mykura islamike, të cilat Ataturku i vrau e i preu pa mëshirë. Ndërkohë, Ahmet Zogu, në vitet ‘30-të të shekullit të kaluar nxori ligjin e heqjes së ferexhesë për gratë dhe të përdorimit të kostumit civil nëpër zyrat shtetërore për burrat, duke bërë të mundur të shmangej kontrasti i thellë që mund të lindte ndërmjet besimeve të ndryshme për shkak të paraqitjes së jashtme e cila kishte edhe rrjedhoja të tjera të parashikueshme. Nëse gratë do të mbesnin të mbuluara, pak prej tyre mund të shkolloheshin disi, por intelektuale të mirëfillta nuk ngjizeshin dot nga një brumë i tillë. Ndërkohë burra zamani, me tirqe apo veshje jo-civile, nuk do të ishin shumë të prirur për t’u shkolluar në universitetet e Evropës, si rrjedhojë midis të krishterëve e myslimanëve do të krijohej një hendek i madh e i rrezikshëm. Ishin nismat e mbretit Zog ato që siguruan daljen e një brezi intelektualësh të mëdhenj në vitet ‘30-‘40 të mbretërimit të tij, pa kurrfarë dallimi si nivel nga përkatësitë e tyre fetare. Ishte ajo frymë që edhe sot, sigurisht pa neglizhuar edhe unifikimin e dhunshëm të shoqërisë shqiptare të ndërmarrë prej komunistëve, në Shqipëri askush nuk vë re ndonjë ndryshim në shkollim apo mentalitet ndërmjet intelektualëve me prejardhje të krishterë apo myslimane. Atëherë, shtrojmë pyetjen: A bënë mirë apo keq, Ataturku dhe Zogu, që shkelën me të dyja këmbët të drejtat e njeriut turk dhe të atij shqiptar, për shumë vite të gjata me radhë?
Përgjigjen le ta japë vetë lexuesi.
Në kuadrin e të gjitha parashtrimeve të mësipërme, le t’ia lemë lexuesit edhe përgjigjen e pyetjes së fundit: A veproi mirë apo gaboi rektori i UD, z. Agim Kukeli, me vendimin e tij kundër Julian Mebellit dhe Behije Hoxhës?
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Ti mo na knoqe... perserit gjithmon t'njejtat germa.
Ndrro t'pakten adres!

Ti ke ndaluar tek rregullorja dhe tek laiciteti,
une po flisja per diçka me vetjake,te brendshme (dhe spo flas per organet,qe te kuptohemi).
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

"rregullorja e shkolles esht nje mikrocelul e ktyre,ndaj mos na tregoni budalliqe "

Kur gjerat jane te thejshta pse me i kompliku?!
Nese rregullorja eshte shkelur, rektori ka te drejte ti tregoje vendin shkelesit, pasi nese nuk do ta bente kete, do te ngrihej pala tjeter e do thoshte pse nuk e ka zbatuar rregulloren!
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

ehuhaaa ... ushtari duhet te sbatoj urdhrin,ke te drejt.

Gjerat ti i sheh shtrembur!
Kur te fola per ato te drejta,nuk fola sa per ti mor ajer dhomve - ose nje moto gishtave, ne kte rast.

Mund ti hedhesh nen gjygj kto rregullore,
dhe i tregohet mire vendi rektorit dhe pales se tjeter.
Sepse personi ka disa te drejta UNIVERSALE qe as rektori dhe as presidenti , nese nje shtet esht SHtet "demokratik",s'mund te kontestoj.

Duhet me shku tek rektori tashi me i tregu gardaroben se ça duhet me vesh,ça markash,ça drejtimi politik kam qe te kem te drejten e studimit kshu eh?
Ku jemi ktu?
N'Shqipri... dihet ajo.

ke te drejt...gjerat jan fare te thjeshta,
mjafton te sbatohen!!!
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Nuk ka lidhje me Shqiperine, e njeta gje ndodhi dhe ne France e vendimi ishte i njete!
Nje shtet laik, do te thote ndarje totale e shtetit nga feja, e shkolla shteterore ben pjese ne te njeten ndarje.
Skolla apo rektori nuk ndalon njeri te besoje ne fene qe do por thjesht mos "importoje" dhe imponoje ne çfardolloj forme fene e vet ne teritorin e shkolles.
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Nuk di t'me pergjigjesh me nje meter-gjykimi personal,
por vetem me rregullim/statistika ?

i faqe me para,shkruajta dhe per imponimin/aparencen etj etj. Ehuha... nej NEWS,nga agjencit e tjera s'ke?
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Duke e lene menjane pyetjen e notoriousit, te cilen e quaj pa lidhje me temen (nje nga te mirat e ketij forumi eshte fakti qe jemi te gjithe anonime dhe qe nuk kemi shume mundesi konkrete te paragjykojme personat me te cilet flasim), si dhe duke e quajtur subjektivizem faktin nese mbaj apo jo mjeker une, po i pergjigjem MLK-se.

Ta thashe edhe njehere MLK. Nuk mund te kete rregullore shkolle qe del mbi kushtetuten, kodin civil si dhe te drejtat e njeriut. Fakti qe kembana e kishes dhe ezani i xhamise prishin gjumin e banesave rreth e rrotull, eshte nje deshmi e garantimit te fese ne ambjente publike, pra ka dicka me teper sesa ai laicitet steril qe ke ti ne mendje.

Ti ke disa gjera qe gjykon gabim. Ti thua lejohen muslimanet te studiojne ne shkolle, por duke mos qene te veshur si muslimane. Pra duhet te zhvisesh nga Islami qe te mund te aftesohesh ne nje profesion te caktuar, qe te mund te shfrytezosh te drejten tende legjitime per tu shkolluar ne arsimin publik.
Ti me tregon mua taksat. Mrekulli. Por valle, vetem ti paguan taksa? Vajzat me shami nuk paguajne taksa? Po te ishte keshtu, i bie qe edhe pagesa e taksave te behej ne menyre te detyruar pa shami ne koke. Por paraja njihet pa pyetur aspak per fene e atij qe ta sjell. Dhe po keshtu edhe sherbimi duhet te kryehet pa pyetur aspak per fene e atij te cilit ia ofron.
Pikerisht, ky eshte laicizmi. Laicizmi eshte ai qe nuk interesohet per fene e personave te cilet bejne pjese ne nje institucion dhe jo ai qe perjashton personat me besime te caktuara, dhe as seleksionon njerez me besime, parime dhe pamje fetare te caktuara. Ne rastin konkret, nje shkolle laike nuk interesohet aspak se cfare feje kane studentet e saj dhe se cfare veshjeje mbajne keta studente lidhur me fene e tyre.
Arsimi ne Shqiperi (ndryshe nga koha e diktatures) eshte laik dhe jo ateist. Normalisht, ne nje sistem arsimor laik shperhet ASNJANESIA (qe ka lidhje me tekstet, programet dhe personat te cilet marrin pjese), prej nje feje te caktuar, dhe jo mospranimi i atyre personave qe kane nje fe te caktuar dhe qe zgjedhin te ruajne parimet e fese se tyre kudo.
Mbi te gjitha, per cfare na sherben laicizmi? Na sherben pikerisht per te garantuar nje sistem i cili nuk anon nga nje fe e caktuar. Por kjo nuk do te thote qe te mbyllim dyert per njerezit per faktin se kane nje besim dhe qe ai eshte i dukshem ne pamjen e tyre.
Ti ke nje koncept te gabuar ne koke. Ti thua, qe "feja eshte e perjashtuar nga shkolla laike. Mor zoteri. Feja eshte tjeter gje, dhe njeriu eshte gje tjeter. Une nuk them te veme kryq apo minare ne shkolle. Une po them qe nje njeri, si gjithe te tjeret, te kete mundesi te studioje ne shkolle, ne menyre te pavarur nga besimi i tij, si dhe ne menyre te paimponuar per tu c'veshur nga besimi i tij.
Nuk mundesh dot ti vesh njerezit perballe nje zgjedhjeje te tille: Ose respekto fene, ose shkollohu. Nuk mundesh dot ti vesh njerezit berballe nje zgjedhjeje te tille te detyruar qe te zgjedhin midis shkolles dhe fese: Ose me shkolle por me kufizim te besimit te tyre, ose respekto fene dhe besimin tend me perpikmeri, por rri pa shkolle.

Eshte interesant sforcimi yt per te na sjelle Francen si shembull te pervojave te tilla, nderkohe qe edhe ne france, me sa di une eshte duke u diskutuar qe te hiqet kjo norme. Por franca, eshte shembulli i vetem ne vendet perendimore. Ne amerike, si dhe kudo, femrat me shami jo vetem qe nuk kane pike kufizimi ne kete drejtim, por ato kane te drejte te ushtrojne edhe profesione te tilla si police, apo ushtarake, te cilat kane te detyruar edhe uniformen perkatese. Ka raste ne amerike ku femrat muslimane jane punonjese policie dhe siper shamise mbajne edhe kapelen perkatese te uniformes se sherbimit policor.

Per sa i perket propozimit tend per te studiuar ne shkolla fetare, eshte qesharak. Mor vlla. Une dua te studioj per anglisht, ekonomi, arkitekture, filozofi, inxhinieri etj. Te gjitha keto jane fakultete publike te cilat ofrohen per te gjithe njerezit, pa dallim feje krahine dhe ideje. Nuk dua te studioj per fe. Kam te drejte si te gjithe njerezit e tjere te ketij vendi, te studioj per keto shkenca. Kush je ti qe mi kufizon mua mundesite per tu aftesuar dhe per te ndertuar jeten time ashtu sic une e shoh me te drejte dhe me te mire per veten? Kush je ti qe me meson mua qe te kufizohem vetem ne studimin e fese?

Pastaj ka edhe nje gje tjeter. Mor zoteri! Kush po te imponon fene ty, nuk e kuptoj? Une thjesht dua qe te kem mundesi te studioj, pa cenuar besimin tim. Une s'po ia imponoj askujt as veshjen time dhe as besimin tim.
Propaganda fetare ne shkolle po, nuk lejohet, por jo veshja ime!
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Gysi, pa bere romane, dhe te ndjekim llogjiken tende.
Nese kushtetuta dhe te drejtat universale, dalin mbi rregulloren e shkolles, po te bej nje pyetje te thjeshte.
Nese do te ishe ti rekrtori i shkolles, dhe ne klasen qe jepje mesim, do te kishe femra me ferexhe, murgj budhiste me veshjet e tyre, femra liberale te veshura si prostituta me dekolte tejet te hapura dhe me mini teper te shkurter, çifut me kapelen ne kaptine dhe ullin e Davidit te madh ne gjokes me kemishen e pamberthyer, kaur me kryqin po ashtu te madh perjashta kemishes....e keshtu me rradhe, te gjithe keta njerez ne te njeten klase, si do ta zgjidhje ti kete problem? /pf/images/graemlins/angel.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

E para njehre ku e shikon ti problemin?

Problemi eshte tek ai qe nuk ka kultivuar ne vetvete tolerancen e duhur per te pranuar tjetrin qe eshte i ndryshem me ty. Pra ti kerkon te perzesh tjetrin, duke e penguar ne lirine e zgjedhjes se tij, ne lirine e besimit fetar, vetem pse nje pjese e shoqerise ne shkolle eshte raciste. Pra, per ty perben problem fakti qe ne te njejten klase me ty ndjek mesimet edhe nje vajze me shami, ndaj, per te qetesuar ty ndergjegjen ksenofobike, e perzeme nga klasa ate me shami. Jo mor vlla. Duhet ti te korrigjosh reagimet e tua ndaj atij qe eshte i ndryshem nga ty, dhe jo te cenojme lirine e tjetrit.

Se dyti, nje pjese e shembujve te mesiperm nuk jane absolutisht ekuivalent me kete qe po flasim. Pasi te mbash nje kryq ne qafe, nuk eshte njesoj me ate qe mban veshjen te cilen e kupton si domosdoshmeri fetare. Une nuk po kerkoj te ekspozoj gjysemhenen, apo ndonje varse ku shkruhet ndonje ajet Kurani. Une po vishem ashtu sic une e ndjej dhe e kuptoj se eshte detyre fetare. Tek e fundit kryqin apo gjysmehenen mund ta mbash edhe brenda kemishes. Dhe megjithate, edhe po ta mbash jashte, nuk e shoh fare si problem, per te mos lejuar tjetrin per te ardhur ne shkolle, nqs ai e konisderon te rendesishme per besimin e tij.
Po keshtu kjo vlen edhe per budistet, cifutet etj. Kudo ne bote cifutet jane te lire te ndjekin shkollat publike laike edhe me veshjet e tyre karakteristike si dhe me kacurrelat e tyre karakteristike ne favorite.

Se treti, mbajtjet e varseve apo gjerave te tjera jane me teper shfaqje te simboleve fetare, dhe jo veshje. Pra nuk kemi te bjeme me te njejten gje. Veshja eshte funksionale, dhe perben domosdoshmeri fetare, ndersa simboli eshte gje tjeter.

Ndersa per sa i perket minifundit teper te shkurter apo veshjeve si prostituta, per te cilat flet ti apo edhe fenomeneve te tjera qe nuk kane te bejne me besime e gjera te ketij lloji, eshte dicka krejt tjeter.
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Minifundi qe une sjell si shembull, nuk eshte gje tjeter veç nje komunikim me boten qe na rrethon, ashtu si shamija, ferexheja....
Po sikur nje femer te vije komplet e mbullur ne shkolle, pa patur mundesine qe te shihet se cila eshte, si i behet?!
Ne emer te fese dhe besimit te saj do te lejohet?
Po ne periudhe provimesh, ç'fare do ndodhi?, kur behet apeli i perditshem si do ta manaxhoje mesuesi i cili eshte mashkull e ska te drejte ti shohi fytyren?
C'fare do thone prindit e vajzes me ferexhe nese vajza e tyre ne banke ka shoqen me minifund?!
Po shkollat qe e kane uniformen te detyruar, e jo ne Shqiperi po dhe ne vendet me te zhvilluara te botes si i behet, jashte kushtetutes veprojne te gjitha?

Eshte kollaj te kerkosh idealizma ne nje shoqeri laike qe i jep te drejta te gjithe komuniteteve dhe mundohet te gjeje nje ekuliber ndermjet tyre, po nese hedhim nje sy ne republikat islamike, do te ftoja te hidhje nje sy te fermat qe deshirojne te vishen me fustane, ashtu si deshirojne, dhe rrezikojne denimin me vdekje vetem per kete, flasim per ne rruge e jo ne xhamia apo institucione muslimane!
Nuk kam degjuar ndonje nga keta qe mbrojne me zjarr historine e nje shamie te dali ne mbrojtje te ketyre vajzave apo grave te gjora qe duan te jetojne si gjithe grate e tjera!

Mos dalim nga tema, gruaja e nje kolegut te punes qe punonte ne Pakistan, dhe iku te takoje burrin e saj atje, perfundoi ne komisariat policie, vetem se ishte me fund (poshte gjurit fundi pra i rregullt) e kjo pasi provokonte meshkujt e nuk e lejonte feja islame diçka te tille!
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Fakti qe po merresh me supozime nga me te ndryshmet tregonnivelin e debatit tani.
Ketu nuk po flasim me "sikur"-e por per realitete. Perseri shembulli i asaj qe eshte e mbuluar komplet, eshte nj tjeter gje, pasi, e mbuluar me perce femra nuk mundet vete realisht te ndjeke mesimet, pasi e ka te pamudur te shohe ne tabele te zeze, te identifikohet etj.
Ndersa ketu nuk po flasim per probleme qe e bejne te pamundur pjesemarrjen reale te femres ne shkolle. Por po flasim per diskriminim te nje pjese te popullsise, sadopak qofshin ato, nga e drejta e tyre per tu arsimuar, vetem per shkak te nje shamie, velloje mbi koken e tyre. Dhe ky largim nga e drejta e tyre legjitime, njerezore, jetesore e te arsimuarit vjen thjesht dhe vetem si pasoje e vellos ne mendjet e nje pjese te shoqerise se sotme ksenofobike dhe islamofobike, e cila tenton me dhune, ti imponoje njerezve rregullat e saj pa logjike, duke i cenuar te tjereve elemente te rendesishem jetesore si arsimimi.
Te mbash nje shami ne koke, nuk te kushtezon absolutisht nga mundesite reale per te bere mesim.

Po keshtu, per sa i perket uniformes, eshte nje argument krejt pa vend. Une te solla shembull ku gra muslimane punojne ne sherbimin policor, dhe shamine e mbajne me gjithe kapele dhe uniformen e policise, ti tani me thua per uniformen e shkolles. Fare kollaj mund te mbahet uniforma e shkolles, cila do qofte ajo, duke mbajtur edhe shamine ne koke.
Pastaj, aman o burre. Dyqind supozime ke bere deri tani, vetem per te justifikuar nje veprim te papergjegjshem te nje rektori racist. Tek e fundit aktualisht kemi te bejme me universitet dhe as qe ben fjale njeri per uniforme, apo indinjata prinderore per minifundet e shoqeve te bankes.
Te mos e ulim deri ketu nivelin e argumenteve.

Ndersa per sa i perket vendeve "islamike" qe permend ti, eshte perseri nje dalje totale nga tema, e megjithate ka nje precedent interesant.
Se pari, besoj se ne te gjithe jemi te interesuar per modele me te zhvilluara institucionale, te cilat sot normalisht gjenden ne perendim. Ne qofte se ti i gjen referencat per te argumentuar pikepamjet e tua ne vendet me te pazhvilluara institucionalisht si dhe ne disa aspekte ne emancipimin shoqeror per te pranuar diversitetin shoqeror si pakistani, atehere me duket se po flasim me kot.

Se dyti, ti nuk i njeh thuajse fare realitetet e vendeve te ashtuquajtura islamike. Perkundrazi, shamia nuk lejohet ne shkolla publike pikerisht ne shumicen e ketyre vendeve, nderkohe qe eshte mese e lejuar ne perendim. Kujtoj qe shamia eshte ndaluar ne shkolla ne Jurdani dhe Siri, nemos gaboj, ne Libi po keshtu, ne Turqi etj. nderkohe qe ne thuajse te gjitha vendet e perendimit, pervec frances (e cila gjithashtu po shkon drejt lejimit) shamia eshte e lejuar.
Kjo eshte vertete interesante. Juve zgjidhni per shembull pikerisht modelet diktatoriale qe karakterizojne disa vende muslimane, dhe nuk zgjidhni ato vende te cilat i keni idealizuar si modelet me te perkryera te zhvillimit shoqeror njerezor!!!
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Siri, Jordani, Libi dhe Turqi nuk jane Republika Islamike, pasi se pari ne krye te shtetit nuk eshte feja po jane mbreter (perveç Turqise). Pra informohu perpara se te sjellesh shembuj ketu!

Se dyti, me vendet te silat jane republika islamike, kam punuar mbi 10 vjet, keshtu qe ajo qe ti afirmon ketu me siguri, nuk vlen.

Se treti, nje rregullore farmulohet qe te paraprije problemet, dhe eshte e mbushur me "sikur" ne te kundert, rregullores i bie te nderrohet perdite, sa here qe lind nje problem, ndaj dhe duhen mend qe ta formulosh.

Se katerti, ne France qe eshte vend i zhvilluar, shamia ne shkolle eshte e ndaluar, jo vetem shamia, por çdo shenje e jashtme fetare, pasi qe ne vitin 1904, shkolla eshte laike e feja ndalon te dera e shkolles publike ( kush deshiron mesim fetar, ka shkolla te posaçme per kete pune, te cilat nuk mungojne per asnje, qef te ken).
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

MLK, Gysi nuk ka përmendur Republika Islamike por vetëm vende Islamike.

Tjetër, jam plotësisht dakort me diskutimet e Gysit (gjë e rrallë kjo) për sa i përket të drejtave individuale. Në rastet në fjalë (mbajtja e shamisë apo e mjekrrës) e drejta e individit del mbi rregulloren e shkollës apo të çdo ligji antikushtetues që kufizon liritë individuale. Mbajtja e shamisë (mbi kokë) apo e mjekrrës në shkollë nuk ndërhyn në asnjë moment me mësimdhënien ashtu si edhe nuk ndikon në përhapjen e fesë apo imponimin e saj tek të tjerët. Ato i takojnë vetëm personave që i mbajnë. Është tjetër mbajtja e ferexhesë (që mbulon fytyrën) dhe tjetër shamia. Në rastin e ferexhesë, ajo pengon identifikimin e personit që e mban dhe për këtë krijon problem me mësimdhënien apo me proçese të tjera shkollore. Gjithashtu, nëse besimi pengon në zhvillimin normal të lëndëve mësimore (p.sh. rasti i edukatës fizike) aty ka kapërcim të të drejtave individuale e ka cënim të të detyrimeve publike.

Por, përsa i përket veshjes në shkollë, nuk ka rektor, kryeministër apo president që mund të vendosë një rregullore që është në kundërshtim me liritë e njeriut.
 

hawk

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Se pari Libia eshte Republike Islamike(ne leter)edhe pse nuk eshte islamokratike,si ajo ashtu edhe Siria nuk jane mbreteri.
Kjo sa per informacion..

Na thuaj te lutem se ku dhe si e fetarizon mesimin ne shkolle shamia ose kryqi ne qafe ?!
Nese nje nxenes me kryq apo shami kalon deren e shkolles publike ne "vendet e zhvilluara" ku e cungon laicizmin??
Te gjitha vendet e tjera publike,sipas logjikes tende, duhen te "pastorhen" nga keto cfaqe,dhe te siguroj se jane me shume se shkollat...

Mesimi i fese ne shkolle apo universitet me lende,kurse te posatshme ose thjeshte leksione e mesime a nuk i bie ndesh laicizmit te ketyre vendeve...apo ne keto vende njohurite rreth egsistences se identitetit fetare merren me "fryme te shenjte" nga ambjentet jo publike....?!?!?

Gjithsesi kjo teme eshte ezauruar diku tjeter. /pf/images/graemlins/winkwink.gif
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Me keto tedrejtat e njeriut qe sillni ju, i bie qe nje nxenese te vije me bikini ne shkolle, e drejtori shkolles mos te kete tedrejte ti thoe asigjo, kur ta ngrejn ne drase tezeze po me bikini ne mes klases, e kjo ne emer te lirise /pf/images/graemlins/laugh.gif

Me pelqejne shume keta qe brojne lirite e njeriut /pf/images/graemlins/wink.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Kurse mua me pelqen shume ti qe mbron diktaturat e vendeve aziatike me shumice popullsie muslimane. /pf/images/graemlins/wink.gif


</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Se treti, nje rregullore farmulohet qe te paraprije problemet, dhe eshte e mbushur me "sikur" ne te kundert, rregullores i bie te nderrohet perdite, sa here qe lind nje problem, ndaj dhe duhen mend qe ta formulosh.


[/ QUOTE ]

Se pari, sigursht qe nje rregullore merr parasysh "sikuret" kur hartohet, por ne nuk po hartojme rregulloren e shkolles ketu, qe te flasim me sikure, por po marrim ne shqyrtim nje rast konkret.
Se dyti, ajo qe une kam gjithe kohes qe po te shpjegoj, eshte se mbajtja e shamise ne ambjentet studentore nuk perben asnje problem, pervec tek individet ksenofobike dhe raciste. Por eshte e padrejte qe per faj te atyre individeve paragjykues dhe raciste, te perzeshe nga shkolla nje individ i cili eshte ne qef te vet, dhe nuk po kryen kurrfare shkeljeje. Edhe rasti i bikinit ne shkolle, si te gjithe "sikuret" e tua nuk mund te krahasohet mer rastin per te cilin po flasim, pasi (po i le te gjitha argumentat e tjera) ky rast perben problem per te gjithe njerezit normal., Ndersa shamia vetem per njerezit anormale. Dhe mbi te gjitha, me sa di une, nuk ka ndonje nen ne rregullore ku te shkruhet ekskluzivisht ndalesa e bikinit. Keto jane gjera te kuptueshme dhe jo gjithcka shkruhet. Pra jo cdo lloj "sikuri" merr persiper te sqaroje rregullorja. Ligji, pervec anes gjuhesore, mbi te gjitha percakton frymen.
Pra shamia nuk shkakton problem.

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Se katerti, ne France qe eshte vend i zhvilluar, shamia ne shkolle eshte e ndaluar, jo vetem shamia, por çdo shenje e jashtme fetare, pasi qe ne vitin 1904, shkolla eshte laike e feja ndalon te dera e shkolles publike ( kush deshiron mesim fetar, ka shkolla te posaçme per kete pune, te cilat nuk mungojne per asnje, qef te ken).

[/ QUOTE ]

Ketu e ke gabim pasi shamia ne France nuk ka as pese vjet qe eshte ndaluar me ligj ne shkollat publike. Eshte tentuar te ndalohet me pare, por si pasoje e protestave nuk u be nje gje e tille. Me vone, pas 11 shtatorit, u shfrytezua situata mediatike dhe paragjykimet per ta vendosur kete ligj dhe u arrit te vihet. Ndersa tashme eshte duke u diskutuar per t'u hequr.
Tek e fundit, eshte vetem franca dhe askush tjeter qe e ndalon shamine. Ne kete menyre, menyra jote e te kuptuarit te laicitetit ka vetem nje shembull te izoluar.
Eshte interesante ajo qe ti thua: "feja ndalon tek dera e shkolles. Dmth. brenda shkolles duhet te jesh i pafe.
A e kupton cfare dhune perben kjo?
Ndersa, persa i perket shkollave fetare, ta thashe edhe njehere: Nuk dua shkolle fetare. Dua te studioj, per sociologji, anglisht, fizike, matematike, filozofi, psikologji, mjekesi etj.
Dhe ti me privon nga kjo. Pikerisht kjo perben dhune te te drejtes sime legjitime dhe jetesore te te shkolluarit.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

"Feja ndalon tek dera e shkollës" do të thotë që brenda mureve të shkollës nuk aplikohen shumë rregulla apo detyrime fetare si dhe ndalohet përhapja e mësimeve të fesë. P.sh. nga ndalesat në brendësi të shkollës mund të përmendim mbajtjen e perçes që mbulon fytyrën, mos-mbajtjen e një veshje të përshtatshme sportive në orën e edukatës fizike, etj.

Një shkollë fetare t'i mëson të gjitha ato që kërkon ti Gysi por t'i mëson me frymën fetare. Feja me shkencën nuk janë në luftë, janë fetarët me shkencëtarët që kundërshtojnë njëri-tjetrin.
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Nejse, menyren se si e kupton ti metaforen eshte gje tjeter, por MLK-ja nuk e kupton keshtu.

Ndersa per sa i perket shkollave fetare duhet kuptuar qe shkolla fetare per te gjitha shkencat qe studiohen sot nuk mund te kete, pasi teknikisht eshte e pamundur. Per me teper nuk mund te kete fakultet islamik apo katolilk per mjekesi, inxhinieri, matematike, sociologji, agrobiznes, gjeologji, farmaceutike, juridik, etj. I bie qe fete te themelojne shtet brenda shtetit, nese krijojne mundesi te tilla per arsim te pavarur ne te gjitha fushat e mundshme.

Vertete feja nuk ka ndonje lufte apo kundershti ndaj shkences, por kjo nuk do te thote se ekzistojne mundesite per te ngritur universitete apo shkolla profesionale ne te gjitha drejtimet e mundshme nga komunitetet fetare. Pergjithesisht ato pak mundesi financiare dhe teknike qe kane komunitetet i shpenzojne kryesisht per te ngritur shkolla te mirefillta fetare, ku studiohet feja, pasi nuk plotesohen dot nevojat e tyre me kuadro fetare.
Pastaj, edhe sikur te kishim universitete ne te gjitha keto drejtime, prape nuk mund ta kufizosh dot te drejten e nje vajze qe mban shami, per te frekuentuar shkollat publike, per te cilat ajo paguan edhe taksat perkatese, si te gjithe qytetaret e tjere ne kete vend. Normalisht njeriu deshiron te studioje tek ajo shkolle e cila i duke me e mire, pasi deshiron te jete me i afte ne zanat.
Nuk mund te pengoje nje vullnet individual i nje njeriu qe drejton shkollen, te drejten e saj per te studiuar aty ku i duket me e mire per te ardhmen e saj.
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Gysi na dole dhe profet tani, e dike se si kuptoj une /pf/images/graemlins/laugh.gif

Ajo qe duhet te veçohet, eshte thelbi i ketij incidenti, e mos te fokalizohet çdo diskutim thjesht te mbajtja apo jo e nje shamie!
Ndalimi e riperseris, fatkeqesisht per ate vajze eshte i domosdoshem per mbarevajtjen dhe mirefunksionimin e shkolles.

Nese neser do te vinte nje tjeter vajze, e cila ne vend te shamise, do te deshironte te mbante nje ferexhe, ku mos ti shihej as fytyra (kjo ne emer te besimit te saj, pra nje e drejte universale sipas jush) me ç'fare te drejte do te mund ta ndalonte shkolla kete gje?
Po sikur, po sipas besimit ne shkollat fillore, te mesme te gjithe besimtaret do te kerkonin te kryenin faljen (4 here me duket ne dite) ne orar te mesimit, kur mesuesi eshte duke dhene leksione, si do ta zgjidhte shkolla kete problem?!

E njejta gje mund te ndodhi po ne nje institucion shteteror, ku nenpunesit qe duhet te punojne 8 ore ne dite dhe kan orare fikse, te kerkojne te kryejne ritet fetare ne orar te punes....e keshtu me rradhe.


Ps. Shkolla fetare ka sa te duash, ku mund te mesosh te gjitha lendet, pas asnje lloj problemi, si dhe te studjosh lendet fetare ne te njeten kohe, flas per ne France pasi ne Shqiperi se kam idene (me duket se egziston shkolla e Medresese ne mos gaboj ne Tirane).
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Une flas me ate qe shoh MLK.
Fshati qe duket nuk do kallauz, e lere me profet!

Duket qarte qe argumentet e tua jane ngushtuar se tepermi. Tani dilka qe ti nuk e pengon nga studimet nje vajze me shami, per nje mije e nje arsye qe ke permendur me larte, por thjeshte sepse, duke lejuar kete me shami, i hapet rruga precedentit per te lejuar edhe ate me perce. Pra, po ta lejojme kete me shami, nuk kemi se si ti justifikohemi asaj me perce per te mos e lejuar. Dhe per te shmangur nje fenomen te supozuar, e zgjidhim muhabetin duke e perzene nga shkolla kete te shkreten.
Sipas kesaj une mund te them qe te nxjerrim nje rregull ku femrat me fund mbi kycin e kembes te mos lejohen te frekuentojne shkollat, sepse keshtu nuk kemi si te justifikojme ndalesen per femra te cilat mund te duan te vijne ne shkolle me bikini!
Hajde logjike hajde.

Ta shpjegova edhe me siper, femrat me perce e kane teknikisht te pamundur te frekuentojne shkollen, pasi nuk kane mundesi fizike te zbatojne disa norma te domosdoshme, si p.sh. shikimi i tabeles se mesuesit, shkrimi, dhe mbi te gjitha identifikimi.
Pra, ky eshte supozim i kote (ashtu si shume te tjere). NJe femer me perce nuk vjen vete ne shkolle, pasi nuk ka mundesi ta beje dot. Nuk ka mundesi te identifikohet nga profesori, nga sekretaria e shkolles, nuk ka mundesi te jape provimet, te pergjigjet te shkruaje, te lexoje gjate ores se mesimit. Cfare do beje ajo ne shkolle?
Po flasim per realitete dhe te drjeta MLK dhe jo per supozime fantastiko-shkencore.

Ndersa, per sa i perket faljeve dhe gjerave te tjera, jane gjera qe, ti i sjell ketu thjesht per tu kapur pas fijes se kashtes. Personalisht une kam bere shkolle te mesme dhe te larte dhe nuk para kam pasur probleme te tilla. Natyrisht, faljet i kam kryer te gjitha ne kohe, pasi edhe feja por edhe vete orari shkollor e mundeson nje gje te tille. Ka pasur nxenes kudo qe kane pasur probleme per faljen e se premtes, por keto jane gjera qe zgjidhen. Tek e fundit, nuk po kerkon njeri ketu qe oraret e nje klase apo nje shkolle te pershtaten sipas orareve te faljeve qe mund te shtoje gjithkush sipas tekave te veta. Ketu po kerkohet thjeshte te pranohem ne shkolle, keshtu si jam.
Pra, nese e kupton ndryshimin, nese dikujt i teket te falet gjate orarit te mesimit, eshte tjeter gje dhe nuk mund te kerkoje t'i realizohet kjo, sepse, zgjedhja e tij, besimi i tij, kushtezon dhe pengon te tjeret. Por veshja ime eshte dicka krejt personale dhe e imja, e cila nuk ka te beje absolutisht me te tjeret. Pra sipas parimit themelor te lirise ne demokraci, "liria ime mbaron aty ku fillon liria e tjetrit". Pikerisht tjetri nuk mund te jete i lire te me pengoje mua te vishem konform besimit tim. POr nese une i imponoj shkolles orare mesimore, atehere keshtu kushtezoj lirine e te tjereve.

Persa i perket orarit te punes, edhe kjo ka zgjidhje si nga puna ashtu edhe nga feja. E rendesishme eshte nje njerezit te kene vullnetin per te bere punen dhe te pranojne dhe respektojne zgjedhjet dhe bindjet e njeri-tjetrit.

Ps. Me gjej ti nje fakultet islamik apo katolik per fizike berthamore apo per kimi molekulare ne France!
Dhe vec kesaj, edhe ne paste, nuk me pelqen mor burre ai universitet, me duket me i mire ky tjetri. Kush je ti qe kufizon nivelin e pervetesimit tim profesional? Por mbi te gjitha, ne ketu po flasim per Shqiperine lal.
 

virginia

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Problemi i kesaj ceshtjeje eshte ku mbaron liria individuale ose deri ku shtrihet. mos na tregoni tani ju liberalet ( me nje fjalim te demoduar qe sa here kundershtohet nje gje atehere njerezit jane ksenofobe apo diktatore) boll na lodhet me keto, nje ndalim ne nje shoqeri s do te thote diktator. nevojshmeria e nje ligji eshte te vere limite, te tregoje nje autoritet dhe autoritet nuk do te thote vertet diktature apo dhune se c do gje e ka nje limit. e dreja e fese? a ke pare ti gysi vajza te vogla - vjeç me rrjete ne sy? syte iu shihnin vetem 90 grade ne vend te 180 dhe une jam shokuar kur i kam pare, me vinte per te qare se dhe keta femije nuk mund ti fusja ne aktivitetet qe programi kishte se qe ne kete moshe ishin te konsideruara si objekt seksual dhe nuk duhen te ishin ne shoqeri te cunave. ishte per me teper situtate lufte ne qytetin qe punoja. a ke pare ti qe njeres qe formohen per nje vit(femra dhe per me teper eshte nje vit financim prokjekti energjish etj) me rradhe nuk mund te bejne punen e tyre se do kete burra atje ku shkojne ose vete bashkeshorti i ndalon? a ke pare ti se gjyshi i ndalon shkollen vajzes 14vjeçare se ajo duhet te rrije ne shtepi e jo te shkoje ne sholle se ka çuna dhe duhet te mesoje nga gjyshja si te behet grua e mire shtepie?te gjitha keto ne nje vend musliman, dhe personalisht i respektoj besimet e dikujt vecse ka nje limit. Ku fillon e drejta e njeriut dhe ku fillon e drejta e fese? ajo c ka thote feja dhe ajo cka do ti? pikerisht nuk arrijme dot ta shohim se vete ajo femer e do apo ia thote feja.dhe per shembull kam qene ne nje familje muslimane kur punoja ne vendin e famshem dhe mbas 20 min te visites time arrijne femijet e familjes qe ishin kater deri ne 7 vjet, qe te gjithe te mbuluar nga koka te kembet( vajzat dhe djali) sapo ktheheshin nha shkolla kuranike. sapo hoqen kostumet fytyrat iu çelen. me thuaj tani gysi kush iua zgjodhi ate shamine vete apo gjyshi( e ema nuk kish te dreje te fliste bile ishte ne dhomen tjeter).
Boll me keto hapesira fallco, se nu_k po imponon njeri qe aketa njeres te mos besojne tek zoti i tyre( per cfare do lloj feje qofte por vetem te jene te barabarte para institucionit shteteror, dhe sa per dijeni idete e darwinizmit nuk pranohen ne fe.se nqs ajo vajze sot vjen me pshami ne shkolle neser do te vije me rrjete ne syte. dhe dicka tjeter ne france heqja e shenjave fetare nuk u be per shkak te 11shtatorit por me pare nuk ishte kaq problem se komuniteti arab kishte problemein e integrimit me tepr se ate te revendikimit. duhej te integrohej ne shoqerine franceze dhe nqs e sheh perqindjen e shamive para dhjete vjetesh nuk eshte aspak i njejte me ate para 3vjetesh, ishte nje ngjitje me 100 ne ore.
 
Top