Nje mjeker dhe nje shami ?

Nje mjeker dhe nje shami ?

NJE MJEKER DHE NJE SHAMI


Skënder Shkupi

Në viset e Shqipërisë Jugore, përdoret shpesh sentenca shpotitëse “u zunë për mustaqet e Çelos”. Se kush ishte Çeloja pak rëndësi ka, me sa duket duhet të ketë qenë një burrë pak i rëndësishëm. Ndërkohë, ka edhe një vjershë folklorike, më tepër argëtuese se tallëse, që lidhet me “shaminë që ka Dudija”, një çupë nga viset e Tepelenës apo Mallakastrës, me të cilën qenë dashuruar dy veta dhe që merreshin me shaminë e Dudijes, për të mos rënë fort në sy për merakun e madh të tyre faqe të tjerëve, ndërkohë që të tjerët zbaviteshin me ta.
Diçka e ngjashme po ndodh këto ditët e fundit me mjekrën e Julianit apo shaminë e Behijes, që kanë turbulluar Rektoratin e Universitetit të sapokrijuar të Durrësit dhe myftinitë e Shkodrës, Durrësit dhe Elbasanit. Në pamje të jashtme kjo ngjan vërtetë me precedentët argëtues folklorikë të Çelos e Dudijes. Një djalë i ri mysliman që ka dëshirë të mos e rruajë mjekrën e tij, por ta lerë atë të gjatë dhe një vajzë e re që e gjen më komode mbulimin e kokës sesa zbulimin e saj, apo nxjerrjen e kërthizës përjashta krahas dekolteve të skajshme të shoqeve të saj, nuk duhet të përbënin kurrfarë shqetësimi për askënd. Sigurisht, në një situatë normale. Mirëpo, me te drejtë mund të shtrojmë pyetjen: A gjendemi ne sot në një situatë normale?
Ndofta të paktë janë ata, edhe në SHBA apo në Evropën Perëndimore, që ta ndiejnë realisht se vendet e tyre janë tashmë në luftë me një nazizëm të ri, me repartin e avancuar të një fondamentalizmi sa agresiv, aq edhe të pashpirt. Al- Kaeda e provoi me fakte ngjethëse se nuk është aspak një kundërshtar i neglizhueshëm. Avantazhi më i madh i pjesës më agresive të fondamentalizmit islamik është ilegaliteti i saj, fshehja dhe maskimi i veprimeve terroriste me të drejtën e pamohueshme të kujtdo për të shprehur lirisht bindjet e tij fetare dhe për t’i praktikuar ato pa pengesë. Në këtë luftë të re ka një asimetri të plotë. Në Perëndim, janë në shumicë ata që luftojnë për të drejtat e njeriut përfshirë, kuptohet, edhe të drejtën e femrës për t’u mbuluar. Ndërsa në Lindje, në ato vise ku sundojnë me dorë të hekurt fondamentalistët, një femër e zbuluar mund ta paguajë edhe me jetë guximin e saj.
Të rinjtë islamikë të indoktrinuar në kampe stërvitore të specializuara, po përgatiten me përkushtim për të vrarë qindra mijëra njerëz të pafajshëm, vetëm sepse nuk janë myslimanë. Atyre u thuhet se të gjitha të zezat që po heqin, varfëria, mjerimi dhe fatkeqësitë e ndryshme kombëtare apo sociale kanë një autor të vetëm, imperializmin e krishterë perëndimor. Atyre u thuhet që të vrasësh një të krishterë apo një izraelit, është një sevap i dëshiruar dhe i shpërblyer nga Perëndia. Djemve të rinj u kanë mbushur mendjen, se në botën e përtejme ata i presin krahëhapur me dhjetëra bukuroshe që do t’u kompensojnë deficitet e tyre të rënda tokësore në fushën e erotizmit të munguar, do të kenë të hanë e të pinë sa të duan dhe do të jetojnë pafundësisht një jetë të mrekullueshme, një lumturi të paanë e të pafundme. Në të tilla rrethana, përballë mizerjes së përditshme, ata nisen me dëshirë në aksione vetëvrasëse, sepse mezi ç’presin që ta prekin atë botën tjetër që është plotësim i çdo dëshire e kënaqësie. Lexuesi mund ta përfytyrojë qartë se sa të rrezikshëm janë individë të tillë të cilët kur vdesin për vete, madje me shumë dëshirë, as që mendojnë për viktimat e tyre, që nuk përjashtohet aspak të jemi edhe ne, ndonëse përpiqemi me mish e me shpirt për të drejtat e njeriut, ku përfshihet edhe skota e atyre vrasësve mizorë.
SHBA dhe Europa e Perëndimit ndodhen në luftë. Ne, si aleatë të tyre, jemi gjithashtu në luftë me terrorizmin e Al - Kaedas. Kjo nuk është një deklaratë diplomatike, që nënkupton solidaritetin tonë me aleatët perëndimorë. Aspak! Kemi të bëjmë me një fakt real pasi trupat tona janë të vendosura në Irak dhe Afganistan. Qëndrimi i trupave të aleancës atlantike në Irak apo Afganistan nuk është një veprim anti-islamik, përkundrazi, ato trupa janë atje për të mbrojtur miliona myslimanë të tjerë të pafajshëm që rrezikohen nga tërbimi terrorist islamik i Al-Kaedas dhe i pasuesve të saj. Ata janë atje për të realizuar pajtimin e besimeve dhe mirëkuptimin mbarëbotëror të njerëzve, pavarësisht nga fetë që praktikojnë apo ideologjitë te të cilat besojnë. Ato janë atje për të emancipuar ata njerëz dhe për të demokratizuar ato vende.
Ndërkohë me të drejtë shtrohet pyetja: ç’lidhje kanë të gjitha këto me mjekrën e Julianit apo me shaminë e Behijes? Personalisht, jam i prirur të besoj se të dy të rinjtë janë njerëz krejtësisht normalë dhe paqësorë që shohin jetën e tyre dhe që u pëlqen të bëjnë atë që bëjnë. Mirëpo jemi në luftë. “Mjekra e Julianit” dhe “shamia e Behijes”, mbartin një simbolikë të përcaktuar qartë dhe transmetojnë një mesazh. Ato janë medalje të gjalla të një ideologjie që shprehet në ditët tona me një agresivitet të skajshëm. Le të përfytyrojë lexuesi, në vitin 1942 një britanik apo një amerikan të bredhë lirisht rrugëve të Londrës apo Nju Jorkut, me një kryq të thyer të varur në qafë. Ndonëse një traditë e vjetër demokratike angleze dhe një kushtetutë amerikane ua garantonte paprekshmërinë dhe respektin për zgjedhjen e tyre, vështirë se do t’i shpëtonin linçimit nga turmat.
Këtu duhet të ndalemi pak. Ka vërejtës, që me të drejtë theksojnë se mjekra e gjatë dhe mbulimi i grave nuk u takon vetëm terroristëve, por edhe miliona islamikëve të tjerë paqësorë. Sigurisht. Por tek Al-Kaeda ato përbëjnë simbolin e shenjtëruar të Islamit militant që sfidon çdo arritje të qytetërimit të sotëm dhe që është gati t’i verë zjarrin botës së sotme perëndimore, për hir të një ideje absurde të ngadhnjimit të rendit të tyre mizor. Edhe kryqi i thyer nuk ka qenë vetëm simbol i nazistëve. Ai ndeshet fillimisht në Indi. Ai është një simbol diellor. Varret e ilirëve të lashtë janë të mbushura me kryqe të thyer. Por një turmë e revoltuar britanikësh apo amerikanësh, që do të sulmonin një nazist pervers të kombit të tyre në ato vite të vrenjtura të L2B, gjatë veprimit të tyre, nuk do të kishin fare parasysh as Indinë e as Ballkanin por Gjermaninë e Hitlerit. E tillë është edhe simbolika e lartpërmendur, që mbartin ndofta pa qenë fort të ndërgjegjshëm edhe dy të rinjtë tanë të UD.
Kryefjala e protestës së gjerë kundër vendimit të Rektorit të UD, për përjashtimin nga shkolla të të dy të rinjve, nëse ata nuk pranojnë të korrigjojnë qethjen apo veshjen e tyre, kanë qenë të drejtat e njeriut, mbrojtja dhe respektimi i tyre. Të përzihesh në veshjet e grave apo qethjet e burrave, është në të vërtetë një akt meskin që na kujton atë periudhën e brigadave të rinisë së Enver Hoxhës, që kërkonin të korrigjonin madje edhe modën e turistëve të huaj që vizitonin Shqipërinë Socialiste në vitet e diktaturës. Mirëpo, këtu kemi të bëjmë me një rast krejt të veçantë, në kushte të veçanta e të jashtëzakonshme të luftës, ku përligjen edhe shkelje jo thelbësore të të drejtave të njeriut. Unë jam pothuajse i sigurt, në masën gati 100 për qind, se Juliani dhe Behija janë si të gjithë ne të tjerët, njerëz paqësorë. Por në kushtet e sotme ata duhet të kuptojnë se është në interes të vendit të tyre, pra edhe në interesin e tyre, që të pranojnë njëfarë cënimi të të drejtave të tyre për hir të një përfitimi shumë më të madh, siç është pavarësia e Kosovës apo garantimi i një mbështetjeje ekonomike edhe më të fuqishme të Perëndimit ndaj nesh. Nuk është aspak sekret që Shqipëria ndodhet në shënjestrën e shumë qarqeve të ekstremistëve islamikë. Me një shumicë myslimane, ajo mund të ëndërrohet prej tyre si një pararojë e mësymjes së madhe terroriste ndaj Evropës së krishterë në një të ardhme të afërt. Mirëpo për këtë duhet përgatitur terreni. Dhe lulet e para të një përpjekjeje të tillë janë, pa dyshim, djemtë mjekroshë dhe vajzat e mbuluara. Të tjerat vijnë prapa. Të mos harrojmë që kemi edhe dy fqinjë të sertë që vigjilojnë natë e ditë për të na inkriminuar si terroristë islamikë dhe presin vetëm rastin. Të mos u japim atyre mundësinë komode për të na dëmtuar.
Ka kritizerë që ankohen, se pse Rektori i UD nuk merret fare me femrat barkjashtë apo me meshkujt me flokë të gjata, apo me veshje të shkarravitur ekstravagante. Kjo, kuptohet, ka ndodhur jo se rektori ka dobësi për to apo për ta. Kjo ndodh sepse nuk ka dalë asnjë femër barkjashtë në botë që të kërcënojë se do të hedhë në erë bark-mbuluarat apo ndonjë hipi që do të djegë me benzinë burrat me kollare. Hierarkët e lartë të Al-Kaedas nuk kanë ngurruar madje t’i kërkojnë edhe Xhorxh Bushit të ndërrojë fenë, ndërkohë që nuk dimë nëse ndonjë politikan perëndimor t’i ketë kërkuar Osama Bin Laden-it të kthehet në të krishterë. Duhet të mos harrojmë për asnjë çast se nuk bëhet fare fjalë për punë mode apo censurimi të mendjeve të lira të rinisë shqiptare. Është fjala që ndodhemi përpara një kërcënimi real të një agresioni të frikshëm. Ndërkohë edhe Hirësia e tij, Myftiu i Shkodrës, mund ta ketë marrë vesh që natën e 11 shtatorit 2001, në një lokal të qytetit të tij, një pronar qeraste klientët për të festuar rrëzimin e dy kullave binjake në Nju Jork. Një rast krejt i veçuar ky, por thellësisht tronditës, që tregon se rreziku i terrorizmit islamik nuk është edhe fort imagjinar, siç mund të pretendojnë shumë luftëtarë të devotshëm të mbrojtjes së të drejtave të njeriut në Shqipëri.
Së fundi, le të ndalemi pak te koncepti i shenjtëruar i respektimit të të drejtave të njeriut në rendet demokratike. Është një nga fitoret më të mëdha të historisë së Perëndimit të 200 viteve të fundit. Mirëpo si çdo koncept themelor edhe ai ka karakter relativ. Le t’i referohemi historisë së re të dy vendeve me ndikim më të madh apo më të vogël islamik, Turqisë dhe Shqipërisë. Në vitet ‘20 – ‘40 të qindvjetorit që kaloi, Kemal Ataturku burgosi dhe persekutoi me mijëra hoxhallarë, madje duke i detyruar ata që mbetën të dalin me kapele republike e me kravatë në rrugë kurse veshjen ceremoniale ta veshin e ta zhveshin në xhami; i detyroi femrat të zbulohen, nxori ligjin që në zyra nuk pranoheshin gra të veshura tradicionalisht por vetëm alla-franga e masa të tjera të shumta drakoniane që ne sot na i ngrenë flokët përpjetë ngaqë përbëjnë shkelje flagrante të të drejtave të njeriut. Mirëpo, si rrjedhojë, Turqia i shpëtoi perspektivës së tmerrshme të kthimit në një Afganistan të dytë nën trysninë e turmave të mykura islamike, të cilat Ataturku i vrau e i preu pa mëshirë. Ndërkohë, Ahmet Zogu, në vitet ‘30-të të shekullit të kaluar nxori ligjin e heqjes së ferexhesë për gratë dhe të përdorimit të kostumit civil nëpër zyrat shtetërore për burrat, duke bërë të mundur të shmangej kontrasti i thellë që mund të lindte ndërmjet besimeve të ndryshme për shkak të paraqitjes së jashtme e cila kishte edhe rrjedhoja të tjera të parashikueshme. Nëse gratë do të mbesnin të mbuluara, pak prej tyre mund të shkolloheshin disi, por intelektuale të mirëfillta nuk ngjizeshin dot nga një brumë i tillë. Ndërkohë burra zamani, me tirqe apo veshje jo-civile, nuk do të ishin shumë të prirur për t’u shkolluar në universitetet e Evropës, si rrjedhojë midis të krishterëve e myslimanëve do të krijohej një hendek i madh e i rrezikshëm. Ishin nismat e mbretit Zog ato që siguruan daljen e një brezi intelektualësh të mëdhenj në vitet ‘30-‘40 të mbretërimit të tij, pa kurrfarë dallimi si nivel nga përkatësitë e tyre fetare. Ishte ajo frymë që edhe sot, sigurisht pa neglizhuar edhe unifikimin e dhunshëm të shoqërisë shqiptare të ndërmarrë prej komunistëve, në Shqipëri askush nuk vë re ndonjë ndryshim në shkollim apo mentalitet ndërmjet intelektualëve me prejardhje të krishterë apo myslimane. Atëherë, shtrojmë pyetjen: A bënë mirë apo keq, Ataturku dhe Zogu, që shkelën me të dyja këmbët të drejtat e njeriut turk dhe të atij shqiptar, për shumë vite të gjata me radhë?
Përgjigjen le ta japë vetë lexuesi.
Në kuadrin e të gjitha parashtrimeve të mësipërme, le t’ia lemë lexuesit edhe përgjigjen e pyetjes së fundit: A veproi mirë apo gaboi rektori i UD, z. Agim Kukeli, me vendimin e tij kundër Julian Mebellit dhe Behije Hoxhës?
 

policia

Forumium maestatis
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

jam dakort me cfare shkruhet me siper, kam qene dhe jam e bindur qe drejtori ka bere mire qe nuk i ka lejuar.
shkollat jane laike dhe ketu mbaron historia
 

Vrapuesi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Pa dyshim se mjekrra dhe shamia-BURKA jane nje nga menyrat qe te kundershtohet sivlizimi evropian por edhe te cenohet demokracia ne evrope, keto dukuri nga Ferizaji (uroshevaci)-Tirana e deri ne Paris nuk jane te rastit por veprimtari armiqesore ndaj Evropes Krishtere dhe demokracise dhe qdo gje qe ka te beje kunder NESH, ky lloj Fashizmi-Nacizmi Islamik duhet ndalur SOT se neser do te behet vone.
 

Dooris07

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

uau...sme besohet qe paska njerez qe e akzeptojne nje gje te tille... eshte e drejte qe nje njeri vetem prej fejes mos te ket drejten e mesimit... ?
Me ket gje neve na bije sikur skemi ecur perpara fare... ku paskemi qen gjith kto vite...?Me duket sikur kemi ngel ne kohen e enverit... !
Kjo eshte cdo gje... vetem demokraci seshte... dhe pa demokraci skemi si pretendojme per evrop...!
 

Asklipio

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Mission kjo qe thua ti eshte mossion impossible,ty te ka lexuar shkrimi meduket /pf/images/graemlins/smirk.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Nuk pata kohe ta lexoj shkrimin, por e kuptoj nepermjet pasqyrimit te komenteve tuaja se sa i bukur duhet te kete qene.
Njera jep leksione filozofiko-juridike mbi laicizmin, duke shprehur se drejtori paska bere mire qe nuk i paska lejuar, tjetri na thote se me nje shami ne koke u luftoka evropa (e krishtere?) dhe demokracia!!!!!!!

Nejse. Te presim edhe postime te tjera dhe te koleksionojme qyfyret e rradhes, per te nxjerre ndonje perfundim lidhur me marrezine kolektive qe na karakterizon si popull! /pf/images/graemlins/shrug.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Nejse, sa per kunderpeshe, po hedh edhe une gratis dicka me coppy-paste. Ndoshta mund te kete njerez qe fillojne te mendojne me pas me mendjen e tyre dhe te mos mbajne (sic thoshte dikush) "mbi supet e tyre koken e tjetrit".


Rikthim i paralajmëruar

Elsa Ballauri

Përpara disa ditësh mora pjesë në një debat mbi fetë që u
zhvillua në “Top Show”, ku me gjithë pasionet e forta që u
shfaqen dhe angazhimin për të replikuar dhe sqaruar
njëri-tjetrin, dolëm së andejmi me shumë fjalë ende te
pathëna, me shumë opinione të reja e të sapokrijuara e me
shumë dilema. Një ndër më apasionantët dhe aktivët në debat
ishte publicisti Mustafa Nano, i cili disa ditë më parë, në
gazetën “Shqip” ishte marrë me shkrimin tim, ku bëhej fjalë
për mbrojtjen e të drejtës së besimit dhe edukimit të
studentes së Durrësit, që kishte hyrë në shkollë me shami
në kokë. Duke e konsideruar gjithmonë këtë temë shumë të
rëndësishme dhe nevojën e debatit, të dobishëm, mendova se
ia vlente barra qiranë të ndërmerrja një tjetër frymëzim
për të shkruar përsëri, si edhe për të sqaruar disa
vërejtje të bëra nga z. Nano.
Në fakt, ky ishte fillimi i shkrimit që i kisha premtuar
kryeredaktorit Rakipllari, por pikërisht në atë kohë, si
për ironi, mora lajmin e ri: dekani Kukeli, ai i njëjti, i
të njëjtit Universitet të Durrësit, kishte përjashtuar edhe
një tjetër student, tashmë një djalë me mjekër. Një mjekër
burri e trajtur në këtë formë më kthen automatikisht disa
dekada më parë, kur regjimi i diktaturës nuk pyeste për të
drejtën e besimit apo atë të privatësisë dhe nuk lejonte
askënd të tallej me rregullat e vëna. E kam përmendur
rastësisht këtë fakt në një tjetër shkrim mbi këtë temë
përpara tre javësh dhe më vjen keq që më duhet ta përsëris,
por ishte pikërisht ndjesia që më erdhi menjëherë ndërmend.
Në kohën e Shqipërisë së izoluar, regjimi nuk e kishte aq
shumë frikën e kthimit të fesë, se sa ishte i shqetësuar
për modën e ndryshme të sistemit kapitalist, prania e së
cilës mund të trondiste shoqërinë e pastër dhe të devotshme
socialiste. Kjo ishte e keqja më e madhe që mund t’i vinte
qeverisë së atëhershme. Pastaj mund të vazhdoj se ç’ndodhte
në atë kohë me njerëz që kishin guximin të prishnin
strategjitë e komunizmit: atyre iu vihej fletë-rrufe në mes
të qytetit, merreshin nëpër gojë nga organizata e partisë
dhe e frontit demokratik, përjashtoheshin nga shkolla dhe
denigroheshin nga të gjithë. Zoti të më falë, nëse e teproj
duke thënë, që kur dëgjoj këto përjashtime nga shkolla të
këtyre javëve të fundit, më tremb ideja e rizgjimit të disa
perceptimeve të vjetra dhe të njohura, që mesa duket nuk
arrijnë dot të tjetërsohen, por bëhen po aq agresive si
dikur, paçka se ndërrojnë vetëm argumentin dhe termat.
Në debatin që patëm, disa gjëra më bënë përshtypje dhe të
tjera më shqetësuan për mënyrën se si u trajtuan. Folëm për
të drejtën e besimit si një nga të drejtat themelore dhe
unë nuk e di as tani se sa kuptohet ajo nga personat që
folën dhe akoma më shumë, se sa ato u kuptuan nga auditori
i vogël, por i ri në moshë, që ndodhej në sallë. U fol për
të drejtën e besimit, si për një gjë të rëndomtë, që kujt i
bëhet vonë nëse respektohet apo jo dhe madje duke i lënë
vetes një detyrë të rrezikshme ndaj parimeve të
demokracisë: ta keqkuptosh dhe të keqinformosh për të, duke
mos e njohur teorikisht këtë të drejtë. Më vjen keq ta them
që kjo ndodhi me zotin Nano dhe sidomos me z. Kukeli. Me
rastin e studentit të përjashtuar, veprimi i dekanit është
vërtet aventuresk dhe krahas indinjatës, të bën edhe të
buzëqeshësh…
Zoti Nano e quajti shumë të natyrshme dhe vetvetiu bëri
dallimin e vajzave me vello nga ato që mbajnë kryqin dhe
harroi, ose nuk e ka kuptuar se në Evropë (meqë u
parapëlqye shumë të flitet për rastet evropiane të
incidenteve fetare), edhe ky është një debat i fortë:
ç’ndryshim ka një vajzë me vello nga një tjetër që mban
kryqin në qafë? Një miku im holandez, jurist prej 20
vjetësh në fushën e të drejtave të njeriut, më ka thënë se
në Holandë velloja e grave myslimane është kthyer në një
lloj mode mes këtyre grave, për të zgjedhur më të bukurën e
përshtatshme të krijuar nga stilistët nëpër dyqanet e
shumta. Do Zoti, kemi mundësi të shfletojmë sa më shumë
informacione nga bota e qytetëruar të cilën duam ta marrim
shembull, por është mirë t’i lexojmë dhe t’i marrim këto
ashtu siç duhet dhe jo duke dyshuar në çdo gjë.
Personalisht e kam ndjerë veten keq shpeshherë kur hapet
kjo bisedë me të huaj dhe kur i pyet se ç’mendojne: ata
ngrenë supet, sikur ke folur për gjënë më të rëndomtë në
botë, se a ishte shtruar dreka me supë zarzavatesh, apo me
peshk. Dhe këta janë kryesisht njerëz që janë rritur dhe
edukuar thellësisht me fenë e krishterë për shkak të së
kaluarës historike. Nuk mund të merren shembuj për
Shqipërinë, vende të cilat i kanë komunitetet e besimtarëve
myslimanë të ardhur, krijuar vonë nga prurjet e migrimit. E
megjithatë, për çudinë e shqiptarëve, pikërisht në këto
vende njerëzit flasin pa paragjykime dhe pa keqkuptime.
Ndërsa Shqipëria ka tjetër histori. Komuniteti mysliman ka
qenë pjesë e hershme, në kohën kur Shqipëria s’ka qenë ende
shtet. Si mund t’ia u heqësh këtyre njerëzve të drejtën e
besimit dhe të pjesëmarrjes dhe t’i paragjykosh kaq shumë…
Meqë në debatin televiziv u fol për eksperiencat botërore,
sidomos ato evropiane, është mirë të flasësh me njerëzit e
duhur dhe të konsultohesh me informacionin e duhur. Jo çdo
qytetar italian, holandez apo gjerman mund të jetë bindës
dhe jo çdo veprim i qeveritarëve ose ish-qeveritarë ve
anglezë mund të jetë i pranueshëm dhe i logjikshëm, sidomos
kur këto veprime bëhen në emër të një politike të caktuar.
Në këtë kontekst, mund ta kuptoj fare mirë heshtjen e shumë
politikanëve shqiptarë, por nuk kuptoj dot agresivitetin e
të pavarurve shqiptarë. Personalisht jam shumë pak e prirur
të besoj përfaqësuesit e qeverive në krahasim me njerëzit e
ditur dhe të pavarur. Në këtë rast kujtoj argumentin e
Mustafa Nanos, kur ish-kryeministri anglez refuzoi të
priste një grup grash myslimane të mbuluara…
Një tjetër çështje e diskutuar ishte edhe ajo që vajzat e
reja myslimane janë të detyruara nga prindërit,
bashkëshortët, apo ambienti mysliman të mbajnë vellon. Kjo
është vërtet një çështje delikate dhe kërkon të mos lihet
mënjanë, nëse dyshohet ose vërtetohet se ato detyrohen ta
bëjnë këtë gjë. Këtu përsëri dua të kujtoj raste jo të
pakta, me të cilat grupet e të drejtave të njeriut janë
njohur në fillim të viteve ’90 në Shqipëri. Bëhet fjalë për
marrje në mënyrë të pandërgjegjshme të vajzave të vogla që
nuk kishin hyrë as në adoleshencë dhe që ishin bërë
besimtare të fesë myslimane. Kjo ishte punë e disa
misionarëve myslimanë që shfrytëzuan gjendjen e mjeruar
ekonomike të këtyre familjeve. Aktualisht në këtë debat,
jemi jashtë këtyre rasteve, jo se është e pamundur që ato
të ekzistojnë, por nuk kemi asnjë fakt të tillë që të na
bëjë të besojmë se Behija është veshur me forcë, ose
Julianin e kanë detyruar prindërit të marrë rrugën e
xhamisë. Pra, jemi përpara rasteve konkrete, është mirë të
debatohet për to drejtpërdrejt dhe jo të paragjykohet dhe
të hidhen hipoteza ekzibicioniste.
Do doja t’i bëja një pyetje zotit Nano që foli me aq pasion
për të drejtën e natyrshme njerëzore që kanë vajzat e reja
për t’u veshur sipas qejfit NE SHKOLLE, dhe të drejtën e
panatyrshme që kanë vajzat dhe djemtë myslimanë për të
mbajtur veshjet dhe shenjat e besimit të tyre. Ç’mund të
themi për dhjetëra dhe qindra fëmijë katolikë dhe ortodoksë
që pagëzohen që kur lindin ose gjatë fëmijërisë së tyre të
hershme, kur ende janë aspak të ndërgjegjshëm ç’po bëhet me
ta dhe që në të ardhmen do ta kenë shumë të vështirë
zgjedhjen e lirë se cilës fe duan t’i përkasin.
Zoti Mustafa në artikullin e botuar vuri në dukje se unë
pranoja mbajtjen e vellos dhe isha tolerante, por ky, thotë
ai, nuk është një qëndrim. Mendoj se toleranca është një
qëndrim kur ka argument. Në të kundërt mendoj se zoti Nano
ishte shumë herë i paqartë për të argumentuar mendimin e
tij antitolerant.
Megjithëse në fund, më vjen një pyetje në mend: A e dimë se
ç’po i bëjmë vetes? Jemi në një shoqëri shumë delikate që
s’po ecën dot përpara për çështje tashmë të njohura dhe të
prekshme. Duam të krijojmë probleme të reja duke shkuar
madje kundër traditës tolerante që kanë pasur historikisht
shqiptarët dhe duke krijuar ngjarje të shëmtuara, që nuk
kanë lidhje me asnjë nga parimet e demokracisë. Duket sikur
dekani i Durrësit dhe bordi i tij i profesorëve, janë të
kënaqur që po bëhen përherë e më shumë persona mediatikë,
dhe harrojnë se këto iniciativa personale dhe paragjykuese
ndikojnë dëmshëm në formimin e të rinjve shqiptarë që nuk
kanë as edhe njohuritë fillestare bazë të të drejtave të
individit që në rast të kundërt do t’i ndihmonin më së miri
të ishin ata protagonistët e debateve të tilla.
 

Asklipio

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Ke te drejte gysi se pas 30 vjetesh nuk do kete me probleme ne evrope,eshte ceshtje integriteti dhe nuk ka si ndodhe ndryshe sepse arabet jane kaq fanatika sa kane per ti integruar gjithe evropjanet ne araber keshtu qe nuk do kete me problem pastaj sepse te gjithe do qarkullojne me mjekra dhe ferexhe /pf/images/graemlins/smirk.gif

Kjo me le te kuptoje edhe nga emisjonet qe shfaqen ketu ku evropjanet po perpiqen te integrojne kete fare te keqe por me sa po shohe keta mesjetare jo qe nuk kane ndermend nje gje te tille por me fanatizmin e tyre kerkojne qe edhe evropjanet ti perqafojne zakonet e tyre mjeruese /pf/images/graemlins/frown.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Racizmi yt eshte shume larg njerezores Dias, dhe akoma edheme larg asaj qe ti pretendon se je duke e arritur, kultures evropiane.
Nqs flasim per evropen e parimeve te respektimit te te drejtave te njeriut, per Evropen tolerante, per Evropen qe njeh dhe mbrondiversitetin, racizmi yt (ku mes tetjerash nuk ngurron aspak te shprehesh edhe me fraza te tilla si "fare e keqe", per nje popull te caktuar, kushdoqofte ai), eshte mijera vite drite larg.

Tek e fundit mor daje, eshte e drejta e tyre te mos duan te integrohen.

Per me teper mosnjohja jote e ketyre fenomeneve ben qe te kalosh te disa koncepte mjaft te gabuara. Te integrohesh nuk dtth te flakesh tej kulturen tende, per te veshur kulturen e shoqerise ne te cilen ti kerkon te integrohesh. Te integrohesh dtth te dish te ruash ne menyre rigoroze (qofte edhe fanatike) thelbin e kultures tende, duke pershtatur disa elemente te saj, per ta bere kete kulture funksionale ne shoqerine ku ti kerkon te integrohesh.
Integrimi per te cilin flet ti nuk eshte integrim. Ai quhet ASIMILIM. Dhe kjo eshte dhune nga ana e atyre qe duan te te "integrojne", dhe mungese identiteti, dinjiteti nga ana e atyre qe pranojne te "integrohen".
Te ruash kulturen tende, vlerat e tua, dtth te respektosh vetveten, dtth te vleresosh vetveten dhe te ruash tek ajo vlerat me te larta njerezore.
Integrimi qe propozon ti eshte barbar. Ti kerkon ti integrosh njerezit me nje cmim, dinjitetin e tyre. E pra, jo te gjithe jane te gateshem te paguajne kaq shtrenjte, per nje kocke te tille si "integrimi", vetem per te mos u ndjere te paragjykuar, te diskriminuar. Ka njerez qe pranojne diskriminimin, paragjykimet me krenari, per te mos e shitur kurre identitetin, dinitetin, veten e tyre.
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />

<u>Te ruash kulturen tende, vlerat e tua, dtth te respektosh vetveten, dtth te vleresosh vetveten dhe te ruash tek ajo vlerat me te larta njerezore. </u>


[/ QUOTE ]

/pf/images/graemlins/smile.gif
 

virginia

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Po jap dhe une mendimin tim. Besimi tek nje fe cila do qofte kjo i perket jetes personale dhe besimi sic e di secili nga ju eshte komplet i ndryshem nga nje njeri tek ne nje tjeter. disa besojne tek allahu, disa tek zoti, disa tek bida disa tek dicka qe nuk arrin ta shpjegoje me nje fjale i perket sferes personale. perse cdo kush nga ne duhet te dali ne rruge dhe te bertase une jam musliman ose i krishtere ose ku ta di une. nqs i beson dickaje beje ate ne qoshen tende me rritet dhe zakonet perkatese, mund te jesh krenar dhe nuk ke nevoje qe cdo kush qe te rrethon te shohi revendikimet e tua . thashe i perket sferes PERSONALE. Te jetosh ne nje shoqeri ka rregulla, ashtu sic kishim perpareset e shkolles kur ishim te vegjel neper shkolla (nuk ka ketu asnje lloj nostalgjie per ate epoke) por eshte nje lloj barazie karshi nje institucioni. ashtu sic ne zhami duhet te vishesh keshtu apo ashtu, apo ne kishe kete u ate. para nje institucioni njerezit duhet te jene te barabarte dhe kjo fillon nga te drejtat dhe deri ne veshja qe eshte nje lloj konformizmi. pastaj eviton dhe dallimet fetare. Mos harrojme qe per shqipetarin feja nuk ka qene asnjehere nje motor i rendesishem ne qyteterimin e saj, jemi kthyer ne muslimane se ashtu donte turku se jeta ishte me e lehte atehere pse jo ashtu e deshin ata ok, aman na lini te jetojme, shqipetaret ne greqi sa u kthyehen ne orthodokse? per te dhene nje lejeqendrim ti grek do qe une te quhem jorgo, pa problem e bej aman me ler te jetoj. dua te them qe per ne nuk ka qene asnjehere e rendesishme feja dhe nqs kjo do ishte do e kishim mbrojtur e do ishim kthyer ne fene tone te origjines ashtu sic spanjolli mbas 500 vjetesh mbas pushtimeve arabe mbrojti fene e vet, apo greku apo ku ta di une. Qe kur na dolen keta besimetare te devotshem te fese dhe duan te therrasin kudo qe vene qe une jam musliman? me duket se arsyeja e mbulimit me shami tek feja muslimane eshte per te evituar te joshi mashkullin diçka qe e redukton femren ne nje bushter dhe mashkullin tek nje kafshe. Besoni apo jo, respektoni fene ne qoshen tuaj dhe mos iu impononi te tjereve idete tuaja. dikush qe eshte natyralist pse mos e lejojne te dali lakuriq ne qytet apo te shkoje ne pune ashtu? kemi te bejme me besimin gjithashtu...shoqeria eshte nje institucion dhe cdo kush duhet te jete i barabarte karshi saj.nqs flasim per vendet muslimane, feja eshte institucion ligjor, nuk eshte besim por eshte ligj. aman na lini te qete dhe per ca kohe dhe ta gezojme kete laicitet qe kemi sa pa ardhur koha ku fanatike te na imponojne te dalim me shami apo me mjeker apo ku ta di une. eshte lumturi te besosh apo jo atje ku do dhe mos te merzisi njeri sa
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Perse duhet me kompliku gjerat kur jane te thjeshta!
Nese ne rregulloren e shkolles parashikohet moslejimi i feve ne oborrin e saj, atehere kjo nuk duhet te lejohet, ne te kundert e ka gabim rektori.
Po qe shkolla duhet te jete laike, mendoj se kjo eshte e drejte, pasi i perket gjithe komunitetit pra taksapagueseve.
 

virginia

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

O MLK ti te drejte ke, por hajt mbushu mendjen te tjereve qe tashme rregullorja e shkolles eshte e drejte. hajde e merru me njeres qe nuk e shohin dot veten veç nepermjet zotit te tyre
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Nashua, fole shume, por nuk na the gje.
Se pari, duhet te besh dallimin midis nje te drejte dhe nje te mire. E drejta per te bere dicka eshte ne pavaresi te plote me faktin nese eshte apo jo e mire ajo qe une bej. I gjithe diskutimi yt per kthimin e shqiptareve ne Islam, per menyren se si e koncepton Islami femren kur predikon mbulesen, apo per nivelin e besimit te shqiptarit ne historine e ketij vendi, nuk ka asnje fare lidhje me temen.

Nivelin e mbajtjes se fese ne qoshen tende private kete nuk ka Enver qe ta heq dot, keshtu qe nuk kam c'kerkoj ne kete drejtim. Ndersa per sa i perket te drejtes per te mos e mbajtur fene ne ate qoshen e ngrohte vetjake, kete te drejte e garanton kushtetuta, si dhe te drejtat e njeriut. Sipas kushtetutes, (po e perifrazoj) njeriu ka te drejte te zgjedhe dhe ndryshoje fene e tij, si dhe ta publikoje ate haptas, te organizohet ne bashkesi etj.
PO keshtu ne kushtetute garantohet edhe e drejta e shkollimit madje edhe fetar.
Po keshtu, edhe rregullorja e shkolles nuk eshte kaq kollaj sa c'e sheh MLK-ja. Ku ka rregullore shkolle apo qofte edhe reparti ushtarak qe te dale mbi kushtetuten, kodin civil apo edhe te drejtat e njeriut.


Por edhe duke e kapur ne ate planin personal qe thua ti. Dakort. Besimi eshte personal, eshte dicka private dhe cdo njeri e mban per hesap te vet ne "qoshen e vet". Por sipas besimit te vet privat, nje vajze mendon se nuk duhet te zbuloje floket ne ambiente publike. Nje gje te tille e konsideron shenjteri, gje qe nuk duhet ta shkele kurrsesi. Tani, si thua ti. Te mos dale kurre nga "qoshja" e saj? Apo ta veshe e ta zhveshe fene sa here hyne e del nga "qoshja"?
Po kush jeni juve njehere qe i percaktoni fese kufinj, apo me sakte i percaktoni kufinj njerezve dhe besimit te tyre?
Kjo eshte nje dhune e pajustifikueshme e cila vjen prej nje intolerance ekstreme.
Vetem pse je me shami ti s'ke te drejte te shkollohesh!
Valle kjo eshte bota e lirise dhe e demokracise qe po tentojme te ndertojme????
Apo mos valle ne kete mote lirie, je i lire vetem te harbosh ne pasionet e tua, por kurre te respektosh parimet dhe shenjterite e tua?

"Aman na lini te qete dhe per ca kohe dhe ta gezojme kete laicitet qe kemi", - thua ti. Por kush ai qe nuk po na le te qete? A nuk jeni juve qe nuk po i lini vajzat muslimane te shkojne ne shkolle, te studiojne, te punesohen, te zhvillojne jeten e tyre, sic e mendojne dhe e duan ato vete? Per cfare po iu merzisim juve? Kush ta ka fajin ty se ti u merziske, per faktin qe tjetra mban shami ne koke, dhe nuk vesh minifund? Nuk e kuptoj se nga vijne keto shqetesimet e tua, pervec se nga nje ksenofobi apo islamofobi, e cila paragjykon dhe ndrydh ata njerez apo grupe shoqerore te cilat kane te tjera mendime, ide dhe botkkuptime? Dhe e gjitha kjo ne emer te nje laicizmi absurd qe juve e interpretoni sipas qejfit tuaj stigmatizues dhe intolerant.
 

Asklipio

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Ps: sa per te qartesuar pak...Gysi eshte student qe specializohet per regullim oresh ne Al-kadahar /pf/images/graemlins/smirk.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Ky po qe eshte argument Dias, dhe i fuqishem fare! /pf/images/graemlins/shrug.gif

Ngado qe ti rrotulloj postimet e tua, perseri mbajne ere racizem kokforte paragjykues.
Une flas per problemet, ndersa ti flet per mua.
Tek e fundit te tjeret gjykojne vete.
Nqs ti me paragjykimet e tua perfaqeson vertete kulturen perendimore, ndersa une, me logjiken time modeste, kulturen e "Kandaharit", atehere "perendimi" yt i bie te jete shuar me kohe.

Po shyqyr Zotit qe as lindja e as perendimi (dhe akoma me mire per perendimin) nuk ka mbetur te perfaqesohet prej meje dhe prej teje.

Tani nuk kam c'te te them.
Sipas nje urtesie Kuranore dihet qe atij qe zoti nuk i ka dhene drite, askush nuk mund ta ndricoje dot.
"Nuk jane njesoj i verberi me ate qe shikon, dhe as erresira me driten!"

Une kam patur ndonje fije shprese se, do gjesh dy gram sinqeritet per te reflektuar dhe per te mos i pare gjerat kaq ngurtesisht dhe bardhe e zi sa c'i sheh ti. POr e kuptoj qe eshte "mision imposibile". /pf/images/graemlins/frown.gif(
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Shume i çuditeshem eshte Gysi me te vertete!
Shkolla ka nje rregullore te brendeshme e cila ndalon ritet apo pratikat fetare ne te, shenjat e jashteme fetare, pasi ajo eshte shkolle e republikes, e ndertuar me taksapaguesit e çdo shqiptari dhe jo me taksat e nje komuniteti fetar.
Nese dikush deshiron te bej shkolle fetare, kjo gje nuk i ndalohet, eshte i lire, po asnje komunitet fetar qe beson ne nje fe, nuk ka te drejte ti imponoje fene e tij pjeses tjeter te popullsise!
Sa per kushtetuten qe na permend, mund te pyesesh veten perse bllokohen rruget kur kalon nje minister, perse te zgjon kembana e kishes ne 5 te mengjesit, perse te zgjon hoxha duke kenduar (ose me mire CD-ja qe ve se nuk esht trap te zgjohet ne ate ore hoxha) te lagjia Ali Demi, ne nje kohe qe me ligj quhet prishje e qetesise publike dhe denohet me ligj /pf/images/graemlins/wink.gif
Po ndaloj ketu se dalim nga tema masnej /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

...nese nje person esht vertet i "prekur" nga feja,ajo s'ka nevoj te kerkoj aparencen,ligjshmerin [...],
edhe pse une personalisht,dhe shpresoj te gjith ata qe kan nje meter-gjykimi te pjekur,s'jam absolutisht kunder,perkundrazi.

Une jam kunder fes myslimane aty ku kerkon te imponoj "ligjin" e tyre ne te gjith ... por feja esht nje kerkim vetjak qe kerkohet brenda,dhe jo te imponohet jasht me çfaredo mjet.


P.s jan disa te drejta universale qe tejkalojn dhe kryesojn personin:
lirija e fes,
lirija e shprehjes,
liri studimi ;
rregullorja e shkolles esht nje mikrocelul e ktyre,ndaj mos na tregoni budalliqe .
 

MLK

Primus registratum
Re: Nje mjeker dhe nje shami ?

Meqe qeka mikrocelul, atehere le te protestojme ne mer te besimit per orraret e shkolles (pasi nuk korespondojne me ato te faljes ( mos harrojme se nuk kemi vetem nje fe ne Shqiperi) me oren e edukates fizike, ( sportet te kryhen me veshje fetare e jo sportive) per krijimin e sallave te posaçme per ritet fetare ne ambjetet e shkolles, qe femrat te studjone veçmas meshkujve ne klasa /pf/images/graemlins/laugh.gif dmth le te jete feja qe ta komandoje shkollen e te kthehemi nje shekull mbrapa ku feja u nda nga shteti /pf/images/graemlins/wink.gif

Feja nuk ka vend ne shkollat publike, pasi ka lidhje me pjesen shpirterore e jo me profesionin dhe kulturen civike qe duhet te predikoje te mesojne njerezit ne shkolla.
Ka sa te duash shkolla islamike apo katolike, e ata qe nuk jane te kenaqur nga kushtet e shkollave republikane jo laike, le te ndjekin studimet ne shkolla fetare.
 
Top