Re: Monolog...
le te kthehemi dhe njehere, meqe e kisha harruar kete teme:
JO vetem qe ligjet morale jane te percaktuara, por edhe jane te legjislatuara.
Vrasja e nje njeriu eshte e denueshme nga ligji por edhe nga opinioni publik, per faktin se dikush qe vret denohet me burg ose vdekje, tregon se ligjet morale jane te percaktuara dhe ne i dime.
NUk ka rreth vicioz kur shkon ne cdo lloj kulture te botes, dhe gjuan dike ne hunde reagimi natyral qe dikush merr eshte "pakenaqesi" ose kunder sulm.
NUk di asnje kulture boterore qe aprovon, vjedhjen, vrasjen, perdhunimin, mos respektimin e te vjeterve, mos bindjen ndaj prindit etj etj, duket sikur njeriu lind me ligjet morale.
Ligjet morale kane shume probleme renea, ato behen nga nje grup njerezish ne nje kohe te caktuar dhe nuk permbledhin te gjithe komunitetin e tyre, jo me brezat qe do te vijne.
Vrasja ne shoqerine moderne denohet me burg ose vdekje, si nje forme per te parandaluar vrasje te tjera, qe mund te jene dhe e jotja apo e njerezve te tu te dashur. Mirepo vrasja justifikohet kur kryhet per vetembrojtje apo pa paramendim, apo kur kryhet nga njerez te kategorizuar si te semure mendore.
Institucionalizimi i ligjeve morale eshte nje risi e cila po i hap shume probleme njerezimit, pasi vlerat dhe morali transformohen apo ndryshojne njelloj si dinamika e komuniteteve te cilat tani jane multi-fetare, multi-racore, multi-etnike e multi-kulturore. Eshte provuar se ligjet ndryshojne me ngadale se komunitetet.
Shembull, nese dikush qorton nje femije, reagmi i femijes eshte sigurisht ,qarja, mbledhja e fytyres per te treguar merzine, ose mbyllja ne vetvete. Nga e mesoi ky femije se negativiteti i treguar nga pridni apo i rrituri eshte gabim?
femija qan sepse i pengohet te beje dicka. Ai/ajo nese do te ishte i/e ndergjegjshem/me se ajo qe po bente ishte gabim dhe moralisht e denueshme, nuk do ta kishte bere qe ne pikenisje.
Ose cili prinder i meson femijes se tij vjedhjen, fjalet e ndyra, te shikoje pornografi (femije te rritur), te gjuaje nje femije tjeter? Asnje prind nuk i meson qellimisht femijes vese te keqija sepse cdo njeri ka nje ligj moral te shkruar ne qeniet e tyre, por po ashtu kemi dhe deshiren per ti thyer keto ligje brenda nesh.
vjedhja lind nga skamja; fjalet jane te ndyra sepse sherbejne si shenja per gjera qe morali i konsideron kundershtare. Kercenimi ndaj moralit, i jep pushtet fjales; pornografia duhet perkufizuar; dhuna evitohet sepse mund te shperblehet me dhune. Asnje prind nuk i meson shprehimisht "veset e keqija" nje femije, por i meson te mbijetoje dhe kjo mund te coje ne "veset e keqija".
St.Agustini ka thene se pa ligjet morale, asnje filozofi (pragmatizmi, humanizmi, hedonizmi, ateizmi etj) nuk mund te ekzistoje, sepse ne momentin qe humbin moralitetin kemi humbur boshtin e gjykimit, at'her kur nuk ka nje peshe te matim njeri tjetrin, cdo filozofi eshte e vertete (pra nuk mund te provosh asnje filozofi gabim) kjo bie ne kundershtim me ligjin filozofik se nuk ka dy te verteta (e pranuar nga Plto dhe Sokrati kohe me pare).
Pra, ose e verteta ime qendron ose jotja, nuk mund te jene te dyja te verteta ne te njejten kohe.
por mund te jemi dhe te dy gabim dhe te kete nje te vertete absolute qe gjendet atje tej ne natyre dhe pret qe ne si njerezim, ose me sakte secili nga ne si individ ta zbuloje.
Hiq moralin nga shoqeria jone dhe civilizimi i njeriut nuk ekziston. /pf/images/graemlins/smile.gif
Nuk po them te heqesh moralin, por te rishikohet roli dhe mundesia e pandryshueshmerise se tij.
se fundi, ne pavaresisht nga morali ne vija te trasha, kemi nje perceptim individual te morales, imorales dhe amorales, qe varet dhe nga njohurite tona te pergjithshme dhe specifike per temen ne fjale. Ne baze te kesaj ne kemi krijuar dhe kutin tone mates, me te cilin peshojme cdo individ dhe situate qe jeta na ve perpara... /pf/images/graemlins/smile.gif