LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Hellena

Primus registratum
Re: Liria e femrave ne Shqiperi

Atman me pelqeu shume shkrimi yt , vetem do te doja te dija nese ky zhvillim i cili ti pershkruan qe po ndodh ne shoqerine e sotme mos ndoshta do te sjelli humbjen e familjes tradicionale ?
Duke marre parasysh adoptimet e femijeve nga ciftet e te njejtit seks e kam fjalen ....
 

Anana

Primus registratum
Re: Liria e femrave ne Shqiperi

Uh Caliente (car emri:) ato gjera do ti zgjidhi koha, njerezit pershtaten.

Por s'me pelqen diskutimi qe ndodh ketu. Vete fakti qe behet gjith ky debat eshte mohues i lirise.

Nuk me pelqen se si shume femra e keqkuptojne lirine e tyre dhe marrin kot me keq se meshkujt dhe nuk me pelqen sesi shume meshkuj bien akoma me posht dhe perfitojne nga kjo.

Kaq se po paskam dhe probleme teknike me compin.
 

Hellena

Primus registratum
Re: Liria e femrave ne Shqiperi

Yllka e di qe ke te drejte ti:) .. ashtu vertete i marrin mbrapsht te drejtat kjo ndodh sepse ka ndikuar ambjenti ku jetojne ...ndryshe e shohin ato femra qe jane ne Shqiperi te drejtat e tyre dhe ndryshe i shohin ato femra qe jetojne ne perendim , mjafton te lexosh citimin e Atman nga libri i asaj shkrimtares se huaj dhe do te shohesh qe ajo ka nje pamje me te gjere dhe me te ngritur ne nivel ... pra ndikon shume dhe vendi ku jeton e kultura qe ekziston ne ate vend ...
 

bona

Primus registratum
Re: Liria e femrave ne Shqiperi

mozaik i qelqte

si nuk qenka edukimi i femres ( dhe i cdo qenie njerzore) i rendesishem per lirine e saj. kur flas per edukim nuk po flas thjesht per te shkuar ne shkolle por edukimi qe merr nga familja, shoqeria ( bibloteka, revistat, gazetat interneti).
nqs nje shoqeri e garanton me ligj lirine e femres nje pjese e lirise esthe dhe arsimimin ne kuptimin qe e shpjegova me lart.

me fal i/e dashur po sidomos ne shqiperi femra esthe jashtzkonisht e shtypur. une personalisht nuk kam qejf te marr si shembull dy femra ne tirane por femren shqiptare kudo qe jeton ajo.

dhe e fundit me trembin mendimet shtazore te ca folesve me siper kur thone i kemi dhene shume liri femrave.
 

Gysi

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Per te vazhduar linjen e diskutimit te ndryshimeve ne aspiratat e autores feministe Xhermein Grir pergjate nje harku kohor 30 vjecar, pergjate se ciles ajo ka qene nje prej aktivisteve kryesore te ideologjise feministe po sjellim nje permbledhje te ideve qe ajo trajton ne librin e dyte te saj te shkruar pas 30 vjetesh “The Whole Woman” (Gruaja si e tere), botuar në vitin 1999.
Citimet jane marre nga nje ese e cila shqyrton pikerisht efektet e feminizmit duke u bazuar, ne kete pjese mbi librin e kesaj autoreje.

Në këtë libër Grir reflekton mbi mënyrat si ka ndryshuar gjatë kësaj periudhe konteksti social dhe shkencor i diskutimeve perëndimore mbi marrëdhëniet gjinore. Në vitin 1969 liria dukej afër ose të paktën lehtësisht e arritshme. Në vitin 1999, duke pasur shumë shtete dhe institucione kombëtare që përkrahin në masë çështjen që dikur dukej aq radikale, ajo duket sikur është duke u fshehur diku pas horizontit. Kështu inati i Grir shfaqet, jo mbi një, por mbi dy rrufepritës: armiku i vjetër i gjnofobisë sulmohet akoma, por ka edhe një shqetësim më të madh të diktuar nga Grir që është vetë-izolimi i qenies njerëzore. Shumica e feminizmit në vitet ‘60 dhe ’70 ishte ‘feminizmi i barazisë’, që besonte në thyerjen e ndryshimeve gjinore të cilat ishin konstrukte sociale si pasojë e ndryshimeve në edukim dhe përgjithësimin e mediave; feminizmi i ’90 ishte padyshim një ‘feminizëm i diferencimit’, i rrënjosur në bindjen në rritje që natyra është të paktën po aq e rëndësishme sa dhe rritja e fëmijëve në formësimin e sjelljeve të burrave dhe grave. Shumica e politikanëve, mësuesve dhe drejtuesve të medias besojnë akoma në idenë e vjetër; megjithatë, siç tregon dhe libri i Grir, feminizmi i ri po rritet dhe premton të zaptojë botën me një tronditje tjetër sociale.
Ka disa faktorë të cilët kanë bërë këtë shkëmbim opinionesh. Ndër të tjera po përmendimse për bota, e cila formësohej gjithnjë e më tepër nga diskutimi egalitarist mbi xhenderin, nuk provoi të ishte toka e premtuar që Grir kishte profetizuar. Kështu ajo tani shkruan:
‘Kur shkrova “Eunuku femëror” bijat tona nuk po priteshin apo ngordhnin. Në çdo anë gra gojëkyçur durojnë vështirësi të panumërta, dhimbje dhe pikëllim, në një sistem botëror që krijon miliona dështakë për çdo grusht fituesish.’ (f.3)
Ajo vazhdon më tutje me sugjerimin që liria seksuale që shoqëroi revolucionin e gjinive ka dëmtuar në shumë raste gruan më tepër se burrin: gratë vazhdojnë të provojnë pasojat e rënda të shtatzanisë, ndërkohë që trupi i burrit nuk cënohet.
Pasojë tjetër e revolucionit seksual ka qenë rritja e tradhëtisë dhe si pasojë rritja e divorceve dhe e fëmijëve me një prind. Përsëri ishin gratë ato që kanë mbajtur mbi supe barrën më të madhe. ‘Në vitin 1971, një në 12 familje britanike drejtoheshin nga një prind i vetëm, në 1986 një në shtatë dhe në 1992 një në pesë’ (f. 202). Pasojë tjetër ishte dhimbja e vetmisë. ‘Deri në vitin 2020 një e treta e familjeve britanike do përbëhen nga një njeri i vetëm dhe shumica e tyre do të jenë femra’ (f. 250). Një nga legjendat më të qëndrueshme të revolucionit seksual, ajo që bredhja ‘lule më lule’ përpara martesës ndihmon për të përcaktuar përshtatmërinë, duket se pa dyshim është hedhur poshtë. ‘Disa nga martesat më të shkurtra janë ato që paraprihen nga një periudhë e gjatë bashkëjetese’ (f. 255).
Një fushë tjetër, ku gratë duket se janë degraduar e jo çliruar nga klima e re kulturore, është ajo e pornografisë. Ky institucion, i kundërshtuar nga shumica e feministëve si dehumanizim dhe objektifikim i grave, nuk është ndëshkuar deri në fund nga revolucioni feminist; është zgjeruar në një industri 30 bilion paund-she në vit. Siç thekson dhe Grir: ‘pas 30 vjetësh feminizëm kishte më shumë pornografi, e mbirë gjithandej më gjërësisht se kurrë më parë.’ Pornografia përzihet me industrinë e modës e cila pohon se ekziston për ngritjen e gruas, por në fakt kontrollohet nga burra të cilët kërkojnë të nxisin gratë të zhvishen apo të zbukurohen për t’ia ofruar një spektakli publik të krijuar gjerësisht për burra.
Grir dhe feministë të tjerë përshkruajnë industrinë e modës si një kontribues kryesor në robërimin e gruas. Bashkëpunëtori i saj primar është biznesi farmaceutik i cili, siç thotë ajo, krijon haptazi një kulturë obsesioni me të meta fizike.: i ashtuquajturi çrregullim dismorfik i trupit i cili aktualisht po mbush llogaritë e doktorëve, psikiatrëve dhe sigurisht të kirurgëve plastikë. Siç thotë dhe Dolli Parton: ‘kushton shumë të ngjash kaq pa vlerë sa dukem unë’. Janë mbledhur burimet botërore në shërbim të këtij obsesioni ndaj pamjes së jashtme të induktuar artificialisht, e ushqyer nga kultura e lakuriqsisë. Dhe ndoshta dimensioni më i papranueshëm është fenomeni i ri i terapisë së zëvendësimit të hormoneve, e faturuar si kura e përgjithshme kundër plakjes.
Pasojat e presioneve të reja mbi gratë tashmë përgjithësisht dihen, edhe pse nuk janë propozuar zgjidhje serioze. Sot gratë, siç na thotë shkolla e vjetër e feministëve, çojnë një jetë më të pasur. Megjithatë dihet se këto jetë janë shpesh të trishtueshme. ‘Që nga viti 1955 ka pasur një rritje 5-fish në sëmundjet depresive në Sh.B.A.. Për arsye që nuk janë aspak të qarta, gratë vuajnë më shumë se burrat’ (f. 171) ndërkohë që ‘17% e grave britanike tentojnë vetvrasjen përpara moshës 25 vjeç’. Kjo valë trishtimi që ka prekur gratë moderne, e cila është tërësisht jashtë çdo parashikimi të feministëve të hershëm, përsëri ka gëzuar baronët e farmaceutikës. Prozak në mënyrë intensive sugjerohet të merret nga gratë. (Ky është i njëjti ilaç anti-depresant i cili i jepet kafshëve në kopshtin zoologjik, i cili i ndihmon ata të heqin ndjesinë e kotësisë dhe të mbylljes në kafaz).
Grir përfundon me disa rreze shprese librin e saj të irrituar. Strategjitë që ajo ofronte në ’60 janë aplikuar dhe provuar gjerësisht, por rezultatet kanë qenë të pakuptueshme madje disa herë katastrfoke. Ajo që është e qartë është se nuk ka pasur ndonjë çlirim të grave më shumë se heqja dorë e një pavarësie në këmbim të një tjetre. Burri u bë i panevojshëm; industria farmaceutike dhe ushtria në rritje e psikiatrëve dhe këshillarëve, kishin marrë vendin e tij. Lumturia dukej më larg se kurrë.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Perpara se te japesh konkluzione kontra duhet te kesh disa habere fillestare lidhur me funksionimin e shoqerive tradicionale. Si ndertohet dhe funksionon struktura shoqerore, cilat jane themelet e kesaj strukture, si ndertohet dhe funksionon sistemi i vlerave etj. duke i pare te gjitha keto lidhur me marredheniet gjinore ne keto shoqeri.
Pas kesaj duhet te studiosh femomenin e modernitetit, menyren e tij te te funksionuarit, problemet qe sjell dhe si perplaset ai me traditen ne shoqerite ne zhvillim etj.
Pastaj mund te fillosh dhe te mendosh se si jane duke u transformuar sot keto shoqeri, si funksionon procesi i modernizimit, ku ngecin dhe ngaterrohen vlerat dhe botekuptimet, dhe aq me teper se si funksionon feja ne kekte mes.
Ka pershtypjen se ti ngaterron jo vetem traditen (ku fut edhe fene ne menyre te thjeshtuar), por edhe moderntetin duke mos pasur te qarte menyrat e tyre te te funksionuarit. Nga ana tjeter ti mbivlereson modernitetin, duke e konsideruar si sistemi perfundimtar, i cili duhet te jete modeli definitiv qe duhet te ndjekin te gjitha shoqerite e sotme, si dhe nenvlefteson traditen, ku mblidhen te gjitha te keqijat, dhe qe eshte shembulli i keq, prej te cilit duhet te largohen te gjithe me vrap.
Nuk jane gjera kaq te thjeshta qe t'i japesh kaq kollaj drejtim.

[/ QUOTE ]

Hyp ktu e shif Stambollin e njeh si shprehje ti Gysi? Dhe ktu nuk përfaqëson minarenë.

Së pari lexo dhe kupto, së dyti mos u bëj lëmsh me veten dhe së treti mos ngatërro subjektin.

Pra, kur fola për islamin e kisha për lindjen e afërt dhe të mesme influenca e të cilave erdhi tek ne me anë të Islamit.

Së dyti, ktu nuk diskutohen vlerat e shoqërisë por a ka liri femra në këtë shoqëri. Më vjen keq se ndofta ti je mësuar të dalësh në mes të dimrit në oborr të kryesh nevojat e tua (mënyrë tradicionale e të ndërtuarit të WC larg trupit kryesor të shtëpisë për arsye higjiene) por duhet ta dish se jo çdo gjë tradicionale duhet ruajtur. Për më tepër kur bëhjet fjalë për liri individuale tradita duhet hedhur në plehra. Kush don e respekton traditën, fenë, babën, motrën, shkelsin, etj por edhe e kundërta është e vërtetë. E femra tek ne nuk ka qen¨we e nuk është në gjendje ta bëjë një gje të tillë pasi baba akoma i shikon fëmijët si pronë të tijën, sepse meshkujt akoma mendojnë se mund të imponohen me forcë, etj.
Së treti, moderniteti apo tradicionalizmi s'ka pikën e lidhjes me temën dhe as nuk sjellin ndonjë të re në këtë çështje. Ai moderniteti për të cilin flet ti ka egzistuar prej kohësh në familjen time, edhe atëherë kur nuk "egzistonte" në perëndim. Pra nuk është mirë të lidhësh fenomene të ndryshme me njëri-tjetrin pa e pasur idenë se për çfarë bëhet fjalë. Nuk duhet të ngatërrosh rrespektin ndaj njeriut me "modernitetin" e rrezikshëm ndaj vlerave neandertaliane /pf/images/graemlins/winkwink.gif.

Allahu t'ka dhon mbi t'gjitha men. Mundohu t'i shfrytzosh si duhet se masnej bon gjynof!
 

Gysi

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Humori jot Kontra eshte humor dhomash paraburgimi. Humor me kapele dhe shkop gome.
Perpara se te "keshillosh" te tjeret per te vene trurin ne pune, fillo te c'veshesh tendin nga qesja e ambalazhit.
Duhet te kuptosh qe sociologjia eshte nje shkence lal dhe gjerat nuk jane kaq sportive sa c'i kujton ti.
Keshtu daje, edhe tradita nuk eshte WC-ja perjashta qe imagjinon ti, dhe as respekti i prinderve. Perkundrazi, shoqerite tradicionale perbejne nje forme te caktuar te organizmit dhe funksionimit shoqeror e cila ndryshon nga menyra moderne e organizimit dhe zhvillimit te shoqerise. Pikerisht prandaj ne kete mes hyjne edhe vlerat, edhe tradita edhe moderniteti, pasi te mbi keto botekuptime ndertohet struktura shoqerore dhe ne baze te kesaj strukture dhe ketyre botekuptimeve funksionon edhe hapesira shoqerore e burrave dhe e grave, percaktohen edhe rolet gjinore, percaktohen edhe detyrat dhe te drejtat e gjithesecilit ne shoqeri.
Ne qofte se ti nuk arrin te kuptosh perplasjen e modernitetit me traditen ne nje debat te tille, nuk te kam faj une qe je kaq larg muhabetit.
Perveç kesaj, tradita nuk eshte nje pirg me fenomene, prej se ciles mund te marresh dhe te lesh cfare te teket apo te duket e arsyeshme. Perkundrazi, ajo perfaqeson nje sistem, nje strukture dhe duhet ta marresh ne konsiderate ne teresi, ndersa per t'iu pergjigjur fenomeneve te reja duhet te gjesh mjetet per ta integruar ne nje strukture e cila permban zgjidhjen e ketyre fenomeneve.

Pra, nuk jam hic duke ngaterruar subjektin. Perkundrazi, jam duke u perpjekur te sjell nje logjike e cila i merr ne konsiderate fenomenet ne sistem dhe jo te shkeputura. Pikerisht, duke u ndergjegjesuar per thelbin prej nga burojne fenomenet mund te krijohet nje ide me e qarte per zgjidhjen e tyre.
Po keshtu, nuk te kam keqkuptuar aspak. Ishe ti qe fole per "konservatorizmin" e shqiptareve, si dhe ndikimet orientale, te cilat sipas teje pengojne zhvillimet e shoqerise te cilat. Pikerisht, me lart u perpoqa te shpjegoj qe fenomeni nuk eshte kaq i thjeshte sa c'e mendon ti, pasi ky problem i perket nje botekuptimi shume me te gjere se orienti, Islami apo donje "konservatorizmi" sic e shikon ti.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Si përfundim, me kte leksionin "sociologjik" tatin, cili ishte kontributi jot n'lidhje me temën që të kujtoj shtron çështjen e lirisë së femrës në Shqipëri?

P.S. Konservatorizmi ka të bëjë me një karakteristikë të përgjithshme të shoqërisë.

P.S.P.S. Nga tradita mund të marrësh atë që të pëlqen dhe të lesh atë që nuk të pëlqen. Fatmirsisht nuk është një package deal që o duhet ta marrësh të tërën ose duhet ta lesh të tërën. Mund ta dekompozosh në disa shkallë për të arritur deri në imtësi të cilat nuk i përkasin më traditës së përgjithshme por traditës së një lagje, fshati, qyteti, komuniteti, etj.
 

Gysi

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Po ja, qe te sqaroj njerez amatore dhe te nxituar si puna jote se liria eshte vec te tjerash nje produkt shoqeror dhe ne botekuptime te ndryshme shoqerore ka koncepte te ndryshme mbi lirine. Pikerisht ne kete kuptim, ne nje mjedis shoqeror ku ka perplasje te vlerave dhe mungese te funksionimit te strukturave shoqerore ka edhe perplasje te konceptimit te lirise, ka edhe fenomene te dhunimit te lirive, si edhe shperdorim te ketyre lirive.
Pervec kesaj po perpiqem te mbush mendjen e ndonjerit si puna jote se problemi kryesor nuk eshte mungesa e lirise per grate, por mungesa e strukturave shoqerore qe e garantojne, e percaktojne si dhe e vene ne funksionim kete liri.

Ps. Per traditen, lexoje edhe njehere ate qe kam shkruar, pasi debati nuk zhvillohet ne nje dialektike o te teren, o asnjeren. Ajo qe une thashe eshte integrim te strukturave moderne me ato tradicionale. Eshte nje gje tjeter nga marrja e tradites ne menyre te teresishme. PO keshtu, me tradite une nuk kuptoj ate te laprakes. Eshte nje koncept qe perfshin fenomene mbare boterore, ku tradita qendron perballe modernitetit.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Kur flet për traditë ti barazon traditën franceze me atë ... arabe p.sh? Traditëne kujt shekulli krahason ti?

Tradita or çun ka karakteristikat e veta n'funksion t'shoqnis që e zhvillo at tradit. Nuk mund të flasësh me terma tradita kundrejt modernizmit në shkallë botërore pasi në varësi të vendit që konsiderohet, tradita mund të jetë në shkallë të ndryshme në kundërshtim me modernizmin (i cili triumfon gjithmon faktikisht).

Për më tepër liria nuk është një produkt shoqëror por është një e drejtë të cilën po u mundove ti ose shoqëria të ma hiqni unë do reagoj duke u munduar t'ju vras, duke u arratisur në një vend ku më njihet liria, etj. Pra mosrespektimi i kësaj të drejte themelore ka çuar në sa e sa konflikte gjaksore dhe është shtysa më e madhe e zhvillimit të njerzimit. Pra rishikoje edhe njëherë definicionin e lirisë.


Dhe thua më pas se problemi kryuesor i grave në Shqipëri nuk është mungesa e lirisë por institucionet që e garantojnë këtë. Gysiiiiiiii, është mentaliteti që garanton lirinë e jo institucionet. Po nuk pati mentalitet për të respektuar lirinë ti mund të kesh institucione sa të duash nuk do arrish asgjë. Shembulli i Shqipërisë e gjendja e saj duhet të të bindin për këtë. Liria nuk mund të përcaktohet pasi gjithkush i jep vetes më tepër liri nga ç'përcakton ligji, shoqëria apo perëndia. Prandaj egzistojnë ligjet, të shkruara e të aplikuara, të cilat e kufizojnë këtë liri (që nuk është kurrë e tepërt por është e dëmshme për shoqërinë që na rrethon). Pra ligji është ai që kufizon lirinë e ky është problemi të cilit ti po i vjen rrotull pasi ligjin e bën Maliqi duke u bazuar tek mësimet e Rustemit (i jati i Maliqit). Këtë po mundohemi të themi dhe ne. Në Shqipëri ligjet e aplikuara i vendos shoqëria dhe hidhu përpjetë sa të duash, në Shqipëri shoqëria nuk i len shumë vend femrës. Kjo vlen akoma më shumë andej nga anët e tua (e kom llafin për fenë. Shiko diskutimet tek tema përkatëse). /pf/images/graemlins/winkwink.gif
 

hawk

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Ti je pjestare i shoqerise njerezore.Kjo vlen edhe dhe per te tjeret qe identifikohen tek qenja njerezore.
Nese kercenohet liria ti,un,antare te tjere te shoqerise rreagojne.Pra liria eshte e pandare nga shoqeria.
Nese nuk do te ishte produkt shoqerore atehere te gjith njerezit ne bote do te jetonin te lire.
Pretendojme se njeriu lind i lire por ne te verte ajo fitohet ose perfitohet.Kjo varet nga shoqeria.
Nese ti reagon i vetem cfare rezultati mund te arrish??Nese iken,natyrisht do te gjesh nje vend tjeter ku liria eshte e percaktuuar-krijuar-arritur nga shoqeria e atije vendi.

Perse liria (sipas konceptit tend) eshte nje fenomen masiv(ose i shpresuar) i ri??
Perse ka cfaqje te lirise ne raste dhe vende sporadike gjate historise njerezore??

Me produkt se kaq!!!!!!!!
 

hawk

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

P.S

Duke qendruar tek tema.
Nese nuk do te ishte "produkt shoqerore" atehere femrat shqiptare do te kishin te njejtat kushte me ato hollandeze(si shembull) ose anasjelltas.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Më duket se ti po flet për të kundërtën e lirisë Hawk. Ajo që ti thua është pikërisht privimi i lirisë në shkallë të ndryshme sipas shoqërisë për të bërë të mundur bashkëjetesën.
 

hawk

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Ajo qe profetizon ti eshte "liria absolute" pa filtra, pa privime shoqerore per hir te bashkejeteses.

Ti e zoteron kete liri?!?!
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Aty fillon çdo gjë dhe pastaj fillojnë e hiqen liritë një nga një.

Por siç të thashë dhe më lart, shoqëritë të heqin më shumë liri se ligjet shtetërore dhe kjo në masë të ndryshme nga njëra shoqëri tek tjetra. Atëherë, cila është liria? A po flasim pikërisht për këtë gjë? A po themi që femra në shqipëri nuk ka lirinë e duhur sepse shoqëria është idiote (ose injorante)? A nuk kërkojmë pikërisht lirinë personale më shumë se çdo gjë tjetër? Apo besimi të heq edhe dëshirën për të qenë i lirë /pf/images/graemlins/rolleyes.gif?
 

Admir

Forumium maestatis
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Gysi. Me qe jemi te liria...Pse psh nje femre myslimane nuk i lejohet te martohet me nje mashkull te krishtere?
 

alinos

Forumium maestatis
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

PËR ‘INFERIORITETIN’ E FEMRAVE

Valon Xharra

Javen e kaluar, në debatin televiziv “Jeta në Kosovë” që kësaj here iu përkushtua shëndetësisë kosovare, u përvodh edhe një mini-debat një minutësh ndërmjet ish ministrit të shëndetësisë dhe parlamentarit Numan Baliq dhe dy femrave në emision, moderatores dhe mysafires prezente në debat. Ky debat u nxit rastësisht nga dëshira e pjesëmarrësve për të marrë fjalën, dhe gjatë kësaj lufte për mikrofon, zoti Baliqi pohon se si mashkull, dhe si mysliman, ai duhet të ketë përparësi të flasë përpara doktoreshës. Më saktësisht, gjatë kësaj përplasjeje për të fituar të drejtën e të shprehurit, zoti Baliq pohon se “Te myslimanët burri ka përparësi”. Kur moderatorja dhe mysafirja iu kundërvunë për këtë koment, ai me një vetëbesim naiv insiston se meshkujt janë të privilegjuar nga Zoti dhe deklaron se “Këto janë ligje të zotit qe askush nuk mund t’i ndryshoj.”

Po ta analizojmë këtë koment nga këndvështrimi historisë së aplikimit të fesë, na del se zoti Baliq ka të drejtë. Feja me shekuj të tërë është përdorë për ti fuqizuar meshkujt dhe për t’i vendosur ata në pozita dominuese ndaj femrave. Tekstet religjioze si Bibla e Kurani i japin meshkujve një përparësi ndaj femrës në shumicën e sferave jetësore. Dhe ky nënshtrim i femrës ndaj mashkullit fillon me librin e parë të Biblës, Zanafillën, ku femra ‘formohet’ nga brinjët e mashkullit, dhe si e tillë ajo gjithmonë do të prezantohet si inferiore ndaj fuqisë intelektuale, shpirtërore dhe fizike të gjinisë së kundërt. Përpiluesit klerikë të Biblës e konsideronin menstruimin e femrave si një burim të njollosjes, si një dënim nga Zoti, dhe gjatë kësaj periudhe ato ndaloheshin të merrnin pjesë në ritualet religjioze. Kisha Ortodokse Greke, edhe sot e kësaj dite i ndalon femrat të rrëfehen në kishë gjatë periudhës menstruale. Në Bibël, një pjesë e madhe e femrave janë të pabesa, ziliqare dhe gjithmonë janë duke planifikuar komplote të ndryshme. Dhe porosia e Biblës për këto femra ‘të pabesa’ është e qartë: "Zoti të bëftë objekt mallkimi dhe nëme midis popullit tënd, kur do të bëjë të të dobësohen ijet dhe të fryhet barku yt” [Numrat 5:27]. Megjithatë, theksi i veçantë në pabesinë ndaj femrave ka të bëjë më pak me qëndrimet e Zotit ndaj femrave, derisa kjo mund të interpretohet më shumë si një agresivitet i drejtuar ndaj femrave që thelbin e ka në paaftësinë e meshkujve për t’i kontrolluar impulset e tyre seksuale.

Në Kuran, gjithashtu, meshkujt udhëzohen që në rast se masat tjera nuk funksionojnë për të shtypur ‘kryelartësinë’ e femrave, atëherë ata kanë të drejtë edhe t’i rrahin gratë e tyre. Në një shembull tjetër të diskriminimit të përditshëm fetar , në xhami, meshkujt e femrat nuk mund të falen bashkë si rezultat i pozicioneve ‘jo modeste’ që besimtaret duhet të marrin gjatë faljes. Dhe si rezultat i kësaj femrat duhet të falen prapa perdeve, ose në podrume e tavane të xhamive derisa hyrja kryesore për në xhami dhe dhoma qendrore e shtëpisë së Zotit do t’i takoj meshkujve. Kjo rregull natyrisht se nuk mund të gjendet askund në Kuran dhe ilustron edhe njëherë faktin se interpretimi i njëanshëm i teksteve fetare bëhet për të rrënjosur edhe më thellë superioritetin gjinor. Prandaj interpretimi i fesë dhe aplikimi i ligjit fetar nëpër shumë gjykata fetare, qofshin ato gjykata të sheriatit, hebreje apo krishtere, institucionalizon diskriminimin ndaj femrave.

Megjithatë, diskriminimi ndaj femrave nuk përfundon me tekste fetare. Edhe jashtë sferës religjioze, femrat janë viktima të diskriminimeve dhe konflikteve nëpër botë. Sipas një raporti të OKB-së, një grua vdesë çdo minutë nga komplikimet e lindjes dhe shtatzënisë, në ShBA, një grua sulmohet çdo 15 minuta; femrat janë pesë herë më të prekshme se meshkujt ndaj sëmundjeve të transmetuara seksualisht, dhe rreth 333 milion femra infektohen nga këto sëmundje çdo vit. Të paktën 130 milion femrave u janë gjymtuar organet seksuale përmes prerjes së klitorisit; derisa mijëra vajza vdesin çdo vit në ‘vrasje nderi’ në botë. Çdo vit, rreth 2 milion vajza të moshës 5 deri 15 vjeçare trafikohen për të ‘kënaqur’ kërkesën e tregut për prostituta.

Qasja diskriminuese ndaj femrave shqiptare është gjithashtu e rrënjosur edhe në Kanun, një libër që preferohet nga shumë shqiptarë si një dhuratë për ndërkombëtarët me besimin se ky libër prezanton civilizimit tonë të lashtë. Sa për fillim, për Kanunin "Grueja është shakull per me bajtë". Për më shumë, "Kanuja e konsideron gruen si një tepricë në shtëpi [të saj para martesës]." Dhe mbi të gjitha "Burri ka tager (te drejtë): me kshillue e me qortue gruen; b) me rrahe e me lidhë gruen e vet, kur te mbrrijë me i a perbuzë fjalen e urdhnin." Ç’është më fatkeqe, edhe sot ligjet e kanunit ende gjejnë aplikim nëpër shumë vise shqiptare. Prandaj, nuk është për tu çuditur kur organizata me renome botërore për mbrojtjen e të drejtave të njeriut, Amnesty International, vitin e kaluar publikoj një raport ku theksohet se 40 përqind e femrave shqiptare në Shqipëri janë keqtrajtuar nga burrat e tyre.

Dhe prapa këtyre ‘rregullave’ dhe statistikave marramendëse, qëndron besimi i shumicës së meshkujve, duke përshfirë edhe zotin Baliq, në inferioritetin e femrave. Po të mos ishte zoti Baliq një anëtar i institucionit më të lartë në Kosovë, dhe ish ministër qeveritar, ndoshta edhe nuk do t’ia vlente që dikush të merrej me njerëz të tillë. Por, duke marrë parasysh se zoti Baliq është fytyrë publike në jetën kosovare, dhe ç‘është më ironike, ai është anëtar i komisionit për barazi gjinore në kuvendin e Kosovës, atëherë nuk bënë të lejohet që ky koment i tij të kaloj pa ndonjë reagim të mirëfilltë nga mediat, shoqëria civile e mbi të gjitha nga vetë pjesëtaret e gjinisë femërore në kuvend. Ky do të duhej të ishte rasti kur femrat në kuvend do të duhet ta justifikojnë forcën e tyre të ofruar përmes diskriminimit pozitiv. Për ndryshe, ato vetëm do t’i justifikojnë kritikët në pohimet e tyre se femrat në parlamentin tonë janë vetëm kukulla të liderëve partiakë dhe se ato nuk kanë fuqi vendimmarrëse.

Si anëtar i institucionit më të lartë që përpilon ligjet në Kosovë, zoti Baliq do të duhet ose të filloj t’i respektojë ato ligje (një ndër to edhe ligji për Barazi Gjinore që thekson se “Garantimi i të drejtave të barabarta është detyrë e tërë shoqërisë dhe nënkupton mënjanimin e pengesave në realizimin e barazisë gjinore”) ose të tërhiqet apo shkarkohet nga pozita e tij e tanishme. Ndoshta, në bazë të mendimeve dhe besimeve të tij fetare, zoti Baliq do të ketë jetë më të rehatshme në ndonjë shtet në Afrikë apo Lindje të Meme ku këto “ligje të Zotit” të tij gjejnë ende aplikim. Shpenzimet e një bilete një-drejtimëshe për në atë vend me gjithë qejf do të ja mbuloja unë.



p.s. Gysi, duke pare si ka ndikuar nje burre tek ti, eshte per te uruar ishallah jo!
 

Ramses

Forumium praecox
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Sa e ke zgjat muhabetin dhe ti me alinos...Them se shume njerez me kalimin e viteve po kuptojne qe feja sjell vetem prapambetje...Jane dogma qe i ka dale koha dhe nuk jane me te pershtatshme per kohen qe po jetojme...Problemi i lirise se femres ne islam eshte tashme i njohur dhe kete vetem ata qe besojne tek islami mund ta mohojne...Por edhe fete e tjera i shikojne femrat ne menyre diskriminuese...Ja psh tek krishterimi vertet Maria simbolizohet ne menyre hyjnore por prape une akoma skam pare ndonje prift femer e jo me pape:p:p:p Per fat te keq kshu eshte feja...Prapambetje...Edhe ne Shqiperi per lirine e femres ka ndikuar dhe feja dhe po ndikon por me duket se eshte me shume nje kulture e konsoliduar historikisht nga traditat tona se sa influencim i fese...Jo per gje po te pakten nje gje te sakte xhaxhi Enver e beri, na pastroi nga pikpamja e fese dhe mbi kete pike une jam shume dakord me te...Mendoj se ne kohen e komunizmit femra ka qene me e barabarte se kurre me mashkullin ne gjithe historine shqiptare...Aman per keto fjalite e fundit ju lutem mos me vini epitetin komunist...Thjesht mendoj qe edhe te keqet kane disa te mira ...Dhe ne rastin konkret dhe politika e komunizmit kishte disa te mira...
 

Gysi

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Se pari, persa i perket tradites, ne kuptimin e gjeneralizuar qe (jo ne kuptimin e nje tradite te caktuar), ka disa norma dhe parime te cilat kane funksionuar njesoj ne te gjitha traditat, si ne ate arabe, kineze, hindiane, evropiane, ballkanike, afrikane etj. Te gjitha keto shoqeri kane pasur nje forme shume te ngjashme te organizimit si dhe te struktures shoqerore. Elemente te tille te struktures sociale si ndarja e roleve gjinore, funksionimi i familjeve te medha, autoriteti i te moshuarve, funksionimi i disa vlerave standarde, si dhe vlera te tilla si vlerat e fqinjesise, farefisnise, vlerat morale, kufizimi i lirise seksuale etj..., jane vlera te perhapura tek te gjitha shoqerite tradicionale te botes. Moderniteti, i cili ka sjelle nje tjeter forme te organizmit dhe funksionimit shoqeror, eshte nje fenomen mjaft i vone dhe mjaft i ri ne historine e zhvillimit shoqeror. Ai eshte perhapur vetem ne perendim, duke u kultivuar fillimisht ne mendimin filozofik te iluminizmit dhe me pas arriti te behet pjese e funksionimit shoqeror vetem me revolucionin industrial, duke evoluar me tej me nje sere revolucionesh te tjera apo ndryshimesh te fuqishme social-kulturore duke perfshire edhe ate qe quhet revolucion seksual. Pikerisht moderniteti, si pasoje e nje sere ndryshimesh te medha sociale, demografike, te cilat sollen rrjedhimisht edhe ndryshime kulturore, solli nje ndryshim thelbesor te ndertimit dhe funksionimit te shoqerise dhe jetes se njeriut. Natyrisht qe keto ndryshime sollen edhe nje mori problemesh shoqerore, te cilat edhe sot vazhdojne te jene teper te mbrhta, dhe te pazgjidhura (ne mos jane shumuar edhe me teper). Nuk kam ndermed tani te te mbaj leksion per te mbushur boshlleqet e medha te njohurive te tua ne kete drejtim, keshtu qe po e le me kaq kete pike. Pikerisht ketu eshte fillimi i te kuptuarit te dallimeve dhe perplasjeve te sotme midis tradites dhe modernitetit.

Pikerisht edhe liria (duke e lene menjeane diskutimin filozofik apo metafizik per te) eshte nje produkt shoqeror per aq sa njeriu e fiton ose e humbet lirine ne marredhenie me te tjeret. Ne kete kuptim, shoqeri te ndryshme kane perceptime te ndryshme me lirine. Akush prej nesh nuk ka te drejten te thote se kufizimi i lirise ne X shoqeri eshte nje gje e keqe, per sa kohe ai kufizim eshte pare ne lidhje me nje tjeter menyre te funksionimit shoqeror, i cili qendron si nje vlere funksionale ne nje sistem dhe nuk mund te shihet i shkeputur nga konteksti ku kjo norme ben pjese. Perndryshe, nese ajo shoqeri do te hiqte ate norme, e cila ty te duket se e kufizon lirine do te detyrohej te ndryshonte krejt strukturen, sepse mungesa e kesaj norme do te sillte nje boshllek ne kete strukture. Problemi eshte se gjykimi yt selektiv nuk e kupton kete, dhe i merr gjerat ne ajer, jashte kontekstit kulturor social ku ndodhin.
Konkretisht, ne debatin qe ne po bejme individualizmi p.sh. eshte nje prej prej vlerave te modernitetit dhe ai shkon ne kundershtim me ruajtjen e struktures shoqerore e cila eshte me thelbesore ne shoqerite tradicionale. Pikerisht edhe liria eshte nje ceshtje qe rrjedh prej ketyre dy botekutptimeve. Tani, ne rastin konkret, lirine varet se si e sheh. Ne rastin e modernitetit i cili kultivon individualizmin primare eshte liria e individit, ndersa ne rastin e shoqerive tradicionale, liria e individit garantohet nga ruajtja e struktures shoqerore, si dhe nga mbajtja e shendetshme e shoqerise. Eshte debat me vete tani te diskutojme se ku eshte njeriu me i lire dhe nuk po i hyj ketij muhabeti. Vetem se liria nuk duhet kuptuar dot si teresisht individuale. Njeriu behet i lire i ndikuar edhe nga kushtet e mjedisit ku jeton. Dhe nese liria e nje individi ndikon ne prishjen e strukturave shoqerore si dhe ne nxjerrjen e elementeve strukturore nga perdorimi, atehere realiteti qe pjell ky deformim, con ne nje situate ku lirite e individit behen edhe me te pakta. Liria e individit varet shume nga fakti se sa e shendetshme eshte shoqeria ku ai individ jeton.

Po e le me kaq se po te merrem me te gjitha gjerat qe ke prekur ti i bie te mbaroj neser.
 

Gysi

Primus registratum
Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI

Ajo qe ti thua lidhur me institucionet mentalitetin si dhe me ligjin e Maliqit, qendron ndryshe.
Une kam theksuar se problemi kryesor ne lidhje me lirine e grave nuk eshte mungesa e kesaj lirie, por mungesa e struktures shoqerore e cila duhet ta garantoje ate. Pikerisht ne lidhje me kete ajo qe une shtroj eshte qe nuk mund te permiresosh gjendjen e grave duke bertitur lart e poshte per mungesen e lirive si dhe duke mallkuar metalitetin shqiptar. Perkundrazi, kjo e ka agravuar edhe me teper situaten duke pjelle konflikt shoqeror, i cili eshte futur thelle edhe brenda familjes ne Shqiperi. Problemi eshte se ne nuk kemi strukture te shendetshme shoqeerore, nuk kemi modele sjellejeje, nuk kemi me vlera baze dhe nuk kemi me norma te qendrueshme. Dhe te gjitha keto per dy arsye kryesore. Se pari keqkuptimi i tradites, i mbajtur me fanatizem nga pjesa "konservatore" e shoqerise, si dhe modernitetin e perqafuar ne menyre te c'frenuar nga pjesa moderne e saj. Pikerisht ekstremizimi i ketyre te dyjave sjell konflikt.
Ajo qe une them tani eshte se, nese nuk perpiqemi ti pajtojme keto ekstreme, duke u hapur syte njerezve per t'i orientuar te jene me te lire, por njekohesisht duke kultivuar nje karakter me te permbajtur, atehere, perndryshe do te deshtojme dhe jo vetem qe nuk do te sjellim ndonje produkt pozitiv, por me keq, do te shtojme gamen e problemeve shoqerore ne kete vend.
Mentaliteti shqiptar (i cili nuk eshte vetem njedrejtimesh sic e veren ti, por ekstremisht bipolar) duhet pare mbi te gjitha si prodhim i nje realiteti dhe njerezit nuk mund ti fajesosh kaq kolla, perse nuk kane qene ne gjendje te gjejne zgjidhjen e duhur perballe problemeve te tilla shume me te medha se ata vete. Po keshtu edhe ligji i maliqit, nuk eshte gje tjeter sot vetem se nje shperfytyrim i nje ligji, dikur funksional, te "Rustemit", i cili sot mbahet ne menyre te dhunshme si rezultat i nje presioni te fuqishem qe po bejne "ligjet" e reja (te cilat percaktojne vetem mungesen e ligjit) te sjella nga Henrit, Karlet, Xhoanat apo e epokave te reja te shqiptareve.

PS. Sic e shprehe dhe vete, diskutimin mbi fene, po te duash e vazhdojme ne temen perkatese, ndryshe do te behemi lemsh.
Sa per shkrimin qe postoi Alinos-i me duhet te pohoj se nuk ia vlente as mundi i coppy-paste-it. Nese Alinos perdor si reference shkrime te tilla joprofesionale, kjo thjesht me flet per nivelin e saj te njohjes se problematikes ku nuk heziton te futet dhe asgje me teper.
 
Top