Re: LIRIA E FEMRAVE NE SHQIPERI
</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Konflikti i brezave gjithmone do ekizstoje sado e perparuar te jete shoqeria dhe familja se pa konflikte te tilla nuk ecen shoqeria perpara. Ceshtja eshte qe te mos kete dy lloj standartesh te bazuara ne gjini po duhet te kete standarte te bazuara ne pjekurine e individit. Gjithashtu, nuk mund te mbrosh nje vajze/djale duke e mbajtur ne erresire per gjerat me themeltare te jetes: seksi psh dhe marredheniet me njerezit. Njeriu injorant eshte preja me e kollajt ndaj cdo rreziku.
[/ QUOTE ]
Nuk besoj se konflikti i brezave eshte nje gjendje e natyrshme shoqerore. Ne fakt do te na duhet te sqarojme me hollesisht se cfare kuptojme me fjalen konflikt, por une jam i mendimit se konflikti, ne asnje rrethane, nuk mund dhe nuk duhet te jete pjese e natyrshme e shoqerise. Dakort, eshte e natyrshme ndryshimi i botkuptimit midis brezave (edhe kjo, deri ne njefare mase), por jo konflikti.
Gjithsesi, cfare do kuptimi qe t'i japim termit "konflikt", ajo qe eshte e rendesishme te kuptohet ehste se konflikti i brezave ne SHqiperi nuk eshte fare i natyrshem. Ky konflikt eshte pjese e tranzicionit social dhe kulturor qe ka mberthyer shoqerine shqiptare.
Ka dy elemente qe veprojne ne kete problem (si dhe ne nje mori problemesh te tjera qe lidhen me strukturen shoqerore ne Shqiperi), por perpara se te permendim keta elemente duhet te pranojme qe sot, problemi kryesor, nga i cili rrjedhin te gjitha problemet sociale ne Shqiperi eshte se mungon nje hierarki dhe nje strukture e plote vlerash, gje qe ka sjelle si produkte edhe tranzicionin social-kulturor. Pra sot nuk kemi nje sistem vlerash, me te cilat shoqeria teston, mat, vlerson, korrigjon, ruan, zhvillon stimulon, pengon, sjelljen e saj.
Se pari ndikimi i pare ne formimin e struktures shoqerore, eshte tradita. Por tradita, nuk na vjen ne menyre te paster dhe te kulluar, ashtu sic mund dhe duhet te funksionoje nje tradite. Perkundrazi, tradita na vjen shpesh me mjaft viruse te cilat i mvishen asaj si mish i huaj, duke na sjelle nje sere produktesh si fanatizmi, arbitrariteti familjar, dhuna etj. Nderkohe qe, ndryshimet e vrullshme qe kane sjelle kohet moderne, mjaft gjera i bejne te veshtira per tu adaptuar.
Nga ana tjeter, nje ndikim mjaft i rendesishem eshte edhe moderniteti, edhe ky mjaft i keqkuptuar dhe i keqzbatuar ne Shqiperi.
Ne fakt te dyja keqkuptimet, edhe ai i modernitetit, edhe ai i tradites, vijne shpesh si pasoje e injorances dhe munges se kultures se duhur ne nje pjese te mire te shoqerise, por edhe si pasoje e mungeses se modeleve te duhura, te domosdoshme per te ndertuar nje strukture te qendrueshme shoqerore.
Ky eshte nje problem i cili kerkon nje trajtim shume me te gjere, dhe kerkon studme serioze, te cilat, ne kete vend nuk ka kush ti beje. Megjithate, ky eshte problemi ne thelb.
Ne rastin konkret, konflikti i brezave vjen si pasoje e faktit qe burimet e formimit ndermjet brezit te ri dhe brezit te vjeter jane krejt te kunderta. Ne qofte se modeli i brezit te vjeter, deri diku eshte ai i nje tradite te deformuar qe na vjen nga shperfytyrimet qe i kane bere asaj paraardhesit e brezit tone (nuk po perfshij ketu edhe modelet e kohes se diktatures qe e rrenuan akoma edhe me shume strukturen sociale), modelet e brezit te ri jane ikona e shperfytyrimit te modernitetit, i cili na vjen nepermjet ofertave virtuale dhe ireale qe na ofron media, ku kultura e konsumit masiv, ka sjelle modele te cilat i kane shnderruar te rinjte shqiptare ne qenie qe i kane hipur dynjallekut se prapthi. Sigurisht, ne nje situate kontrastuale te tille, gjuha e komunikimit eshte e veshtire te vendoset dhe natyrisht qe, jo vetem qe do te kemi konflikt brezash, por shpesh do te kemi edhe ngjarje te tilla dramatike si kjo qe u be shkak i kesaj bisede.
Gjithsesi, nje situate e tille nuk eshte aspak normale. PO te lexosh librat qe flasin per te kaluaren e shqiptareve per nga aspekti social, do te veresh qe nuk ka pasur aspak nje konflikt te tille. Lexoni kadarene se cfare thote per "odat e burrave" si dhe perfshirjen graduale te adoleshenteve ne te. Eshte nje proces harmonik i cili e fut femijen ne boten e te rriturve ne menyre krejt te natyrshme, duke e pjekur sic duhet, si dhe duke i dhene pergjegjesite dhe lirite e duhura.
Problemi eshte se keto struktura sot jane kthyer ne ingranazhe te deformuara dhe te ndryshkura, te cilat vetem pengojne zhvillimin e shoqerise.
Dhe per kete nuk mund te fajsosh teresisht as brezin e ri, dhe as te vjetrin, POr menyren se si shoqeria jone ofron modele te demshme ndaj te rinjve, te cilat rrjedhimisht sjellin edhe reagime agresive tek nje pjese e konsiderueshme e brezit te vjeter.