Himara, cila eshte historia e saj?

exp-s

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

po eshte e vertete qe greqishtja e himares eshte shume ndryshe nga greqishtja e grekeve.
veres kam folur me nje himariot qe rrinte ne tirane, dhe qe me tha qe ngreqishtja e tyre ishte e pakuptimte per greket dhe ansjelltas.
ndersa ne gjuhen shqipe, toskerishtja eshte sh afer variantit letrar, ndersa gegerishtja eshte lene menjane. gjuha qe flasin tropojanet, e marr si shembull, eshte gegerisht.
pra ka dy dialekte ne shqip.
nuk e di se sa dialekte ka ne greqi.
por di qe himariotet kishin ndryshime te medha nga greqishtja letrare.
por nuk e ve ne diskutim qe te dyja palet flasin greqisht dhe sigurisht qe do te merreshin vesh me njeri-tjetrin.
nese jane greke athere shqipen ku e kane mesuar? po flas per periudhen qe nuk ka pasur shkolla shqip, per ata 80-vjecaret qe permend ti me lart.
edhe tani sirio, duhet te dish qe flasin greqisht shume fare jo vetem ne himare por edhe kudo tjeter, vetm per interesa te ngushta ekonomike.
pra ne kete rast shume veta qe flasin italisht ne shqiperi duhet ta quajne veten italiane?
 

exp-s

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

edhe dicka tjeter,
ne kategorine e fakteve duhet te vesh edhe kishen ortodokse greke qe i quan te gjithe ortodoksit si GREKE.
une mendoj se feja eshter dicka private qe nuk ka lidhje me kombesine.
edhe ky eshte nje fakt i pranuar boterisht. ne europe dhe usa etj, fene e kane vene menjane ne ceshtjete private te njeriut.
nje fakt tjeter sirio eshte se himariotet dine sa shqip edhe greqisht.
nuk e di qe himariotet te kene ardhur nga ndonje vend i greqise???
greqishtja ka ardhur ne himare ne dy drejtime, e para lidhja detare me korfuzin dhe ishujt e tjere joniane dhe e dyta nga kisha ortodokse,
deri ne vitet 1700-1800 ne himare ka pasur sh unite qe jane te krishtere, me pas ne ato vise kaloi shen kozmai, nuk e di nese ke degjuar por eshte varur ne berat nga ibrahim pasha, shen kozmai predikonte qe gjuha e otodoksise eshte vetem greqishtja dhe se ata qe nuk i nderronin emrat dhe flisnin gjuhe tjeter do te shkisheroheshin dhe do u shkonte shpirti ne ferr.
keto jane fakte plotesisht te vertetueshme.
ki parasysh se po flasim per shek 17/18 dhe per nje vend injorant ateher cfare ndikimi do kete patur nje shenjtor???
mendoji keto dhe vereje politiken e greqizimit!

faktet qe te thashe me lart per arvanitasit, vllehet etj, ti thashe qe te kuptosh se nocioni
 

Sirio00

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Pikerisht ketu qendron problemi exp-s.
Me foljen e njeres gjuhe ti nuk mund te perjashtosh ekzistencen e tjetres. Plakat ne Himare dhe Dhermi mezi komunikonin shqip deri pas clirimit, dhe ato plaka qe kane mbetur pa levizur nga fshatrat ende mezi e flasin.
Se cfare ka dashur te te thote ty ai himarioti dhe se cfare nenkupton ai me ndryshim rrenjesor te gjuhes une nuk e di por di te them se eshte nje gjuhe e njejte me shmangiet e zakonshme dialektore.
Po atehere ti si e shpjegon te folmen greqisht ne ato zona?
Ti thua qe greqishtja e tyre ka ardhur si pasoje e tregetise me ishujt joniane.
Une mendoj se kjo nuk eshte e vertete pasi dialekti grek i Himares nuk ka asgje te perbashket me dialektin e ishujve joniane. Ai me shuem ngjason me ate te Manit (Peloponez) dhe disi me ate te Kretes.
Personalisht nuk mund te te jap te drejte per faktin e perhapjes se greqishtes ne shek 17-18, pasi ne ate kohe pra ne vitet 1600-1700 Greqia nuk ekzistonte as si shtet e as si komb dhe perkundrazi ishin shqiptaret ata qe kishin pozita me te favorshme ne Perandorine Osmane. Shteti grek eshte formuar me 1831pra gati 200 vjet me vone se data e pare qe jep ti.
Shen Kozmai mundte kete pradikuar cfare te donte, por ai nuk mund te kishte ndergjegjie greke pasi ne ate kohe as Greqia e as Megali Idea nuk ekzistonin. Dhe si do te mundte nje njeri i vetem te perhapte greqishten ne tere ato zona??!!
 

exp-s

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

nocioni grek eshte sh evaziv,
greket nuk jane nje race e paster
rrjedhimisht nuk mund te kene nje shtrirje te tille hapesinore kur vete ata kane aq shume te tjere ne greqi,
arvanitas, vllehe, sllave , aziatike jane me shumice,
atehere himariotete qe i kane zoakonet tona , por qe dine greqisht, dhe dita e zeze sot qe jane te verfer i ben t te kerkojne greqine si vend,
etj etj
 

exp-s

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

mendimi eshte ky:
greqishtja ka ardhur ne himare ne dy drejtime/menyra, e para lidhja detare me korfuzin dhe ishujt e tjere joniane dhe e dyta nga kisha ortodokse.
ka pas edhe shkolle greke.
nje fakt tjeter shkolla greke ka psur edhe ne korce gjirokaster kudo, por kjo s'do te thote qe ato vende jane greke.
sikurse edhe ne keto vende edhe ne himare ka pasur nje shkolle me duket greke.
me duken se plotesohen kushtet e asimilimit apo jo? ja:
lidhjet ekonomike, feja, shkolla.
nuk duhet harruar edhe politika greke qe i nxit keto gjera.
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Himara, e vërteta që nuk duhet fshehur


Grekë apo shqiptarë? Kjo është pyetja që gjuhëtari Rami Memushaj kërkon t’i japë përgjigje në librin e tij “Himara në dritën e të dhënave historike, gjuhësore dhe etnologjike”. Në një libër prej 200 faqesh, ai jep argumente shteruese për kombësinë shqiptare të banorëve të Himarës. Siç shprehet vetë Memushaj, shkak për të ndërmarrë këtë iniciativë janë bërë ngjarjet e vitit 2003, kur ditën e zgjedhjeve lokale, banorë të Himarës dolën me flamuj grekë ndër duar dhe krahasuan Shqipërinë me Alkaedën. Memushaj nuk synon të bëjë filozofira. Ai është gjuhëtar dhe si i tillë, ai ka përdorur të gjithë argumentet që i ofron fusha e tij, duke filluar që nga folklori, këngët popullore, ninullat, këngët e vajit, legjendat, për të kaluar tek emrat e njerëzve e vendeve, që nuk dëshmojnë gjë tjetër, veçse përkatësinë shqiptare të Himarës dhe të banorëve që jetojnë në të. Por libri për Himarën nuk sjell vetëm argumente, ai është edhe një thirrje për pushtetarët, ata që premtojnë, që nuk mbajnë premtime, që të mos e lënë në harresë Himarën, pasi rrezikon që politika greke që tregohet më e zgjuar e ta përdorë këtë situatë në favorin e saj.

Keni shkruar një libër për Himarën. Çfarë ju shtyu të ndërmerrnit këtë iniciativë?
Kjo ka të bëjë me të vërtetën. Kur në mbrëmje bie shqiptar dhe në mengjes ngrihesh e të thonë se je francez, anglez, bullgar…, kjo të trondit, sepse dije një të vërtetë tjetër dhe papritur dhe pa argumente të ofrojnë një tjetër të vërtetë. Kështu është edhe problemi i Himarës. Ngjarjet që ndodhën na e bënë problemin më të pranishëm, sepse në fakt problemi ka ekzistuar prej vitit 1991. Kryesisht për arsye ekonomike, popullsia e Himarës e shihte veten si të persekutuar nga regjimi komunist. Himariotët ishin ata që kishin rrahur kurbetin, ishin njerëzit e zanateve e profesioneve të ndryshme dhe kjo periudhë i ngushtoi këto mundësira. Kjo është një arsye pse ata u revoltuan me shtetin e tyre, që nuk u dha atë që takonin, ndërkohë që u hap një tjetër dritë jeshile, një shtet tjetër u dha mundësira të mëdha, sidomos në punësim. Tri fshatrat e Palasës, Dhërmiut dhe Himarës, dinin mirë greqisht, kështu që parapëlqeheshin në tregun grek dhe kjo i vuri në një pozitë më të favorizuar me emigrantët e tjerë shqiptarë që nuk njihnin gjuhën. Pastaj edhe politika greke, që në fakt është një politikë primitive, që i përmbahet metodave të shek. XIX, në bazë të së cilës, Shqipëria nga Shkumbini e poshtë do t’i takonte Greqisë dhe nga Shkumbini e sipër i takonte Serbisë. Por ajo ka vënë në funksion edhe fonde të mëdha të cilat dalin nga taksat e popullit grek, apo nga BE, kjo nuk dihet, por fakti është që ajo filloi t’i trajtojë ndryshe, të paguajë pensione, për vuajtjet në komunizëm, etj, ndërkohë që shteti ynë ende nuk ka arritur të kompensojë të përndjekurit, ata që kanë qenë në burgje. Këto arsye bënë që një pjesë e himariotëve të tjetërsohen, të harrojnë se janë shqiptarë, të pranojnë që janë grekë, të flasin greqisht. Duke u përballur me këtë realitet, unë që jam nga ajo anë u trondita thellë dhe ishte pikërisht kjo shtytja e parë. Nuk them që ishte arsye patriotizmi, por himariotët janë shqiptarë, kështu e kemi mësuar nga prindërit tanë, kemi mësuar e lexuar. Kështu që iu vura punës për të treguar këtë të vërtetë. Sigurisht që nuk mund të mëtoj se i kam thënë të gjitha, unë thjesht kam sjellë disa argumente që tregojnë se himariotët janë shqiptarë dhe se Himara është pjesë e Labërisë e Shqipërisë së Jugut.
Libri ka kohë që i ka shkuar lexuesit, si është pritur ai?
Libri është pritur përgjithësisht mirë dhe pozitivja në këtë rast është se ai u ndoq nga disa botime të tjera nga ana e akademisë, e cila u vu në pozitë të vështirë, pasi duhet të ishte pikërisht Akademia e Shkencave e para që duhet të nxirrte një botim të tillë. Ajo organizoi një projekt për botimin e një përmbledhjeje për Himarën, ku përfshihen fusha të ndryshme. Ka të bëjë me kulturën, besimin, traditën. Gjithashtu kanë dalë edhe libra të botuar nga historianë e himariotë.
Kur thoni që Himara dhe himariotët janë shqiptarë, ju e argumentoni këtë me shembuj konkretë nga folklori, gjuhësorë, toponimikë, etj. Si është vjelë ky material?
Unë jam nga ajo zonë e Himarës që quhet Prapa mal, një vend që përmendet dhe tek “Milosaoja”, kështu që shumë gjëra i di sepse jam vendas, shumë gjëra të tjera i di nga leximet, ndërsa materialet e tjera janë vjelë në vend nga studiuesit. Këtu do të doja të përmendja qëmtuesin e apasionuar të folklorit të zonës së Labërisë, Bardhosh Plaçi, punonjës në Institutin e Kulturës Popullore, i cili më ka vënë në dispozicion një material të bollshëm mbi folklorin, toponimet, këngët popullore, ninulla, legjenda, etj. Gjithashtu kam shfrytëzuar edhe materiale të tjera dokumentare. Duke punuar për librin “Kurveleshi”, kisha grumbulluar shumë materiale, të cilat i kam përdorur edhe për Himarën.
Mos Himara është nga ato çështje, të cilat është më mirë të mos i ngacmosh?
Nuk duhet ngacmuar, kur situatat janë të qeta, pasi në këto periudha është më mirë të ndërtosh në Himarë, të nxitet turizmi, pra është më mirë të punosh. Në periudha të tjera duhet treguar edhe e vërteta, sepse ka shumë të pavërteta. Ne nuk jemi përballur shumë me studiuesit grekë, por mund të them se ata janë shumë primitivë në argumentimin e tyre, janë shumë të rrallë ata që kanë pohime shkencore. Përgjithësisht kanë keqpërdorime të historisë dhe kjo është lehtë e vërtetueshme, pasi të gjithë mund të lexojmë në faqet e internetit, Tit Livin, Strabonin, etj, ku e zeza është shkruar mbi të bardhë. E keqja është që ne shkruajmë, por grekët nuk na lexojnë dhe do të ishte mirë që librat tanë të përktheheshin edhe në greqisht. Mesa kemi parë nëpër aktivitete të përbashkëta, ata janë shumë të verbër në argumentimet e tyre, madje edhe një vit më parë në Kongresin e akademikëve, kemi pasur një përplasje me ta. Por do të ishte më mirë që të kishim ballafaqime të shpeshta me historianët dhe studiuesit grekë, të cilët për shkak të politikës greke, e cila nuk i njeh pakicat shqiptare, janë plot paragjykime. Aristidh Kola me librin e tij mbi Arvanitasit ka tentuar që ta bëjë këtë.
Ju keni shkuar së fundmi në Himarë dhe si gjuhëtar e keni më të thjeshtë ta gjykoni. A ndihet asimilimi i shqiptarëve në grekë?
Aty janë tri fshatra që flasin greqisht, Palasa, Dhërmiu dhe Himara. Aty ka pak banorë, pasi shumica kanë emigruar në Greqi, ku e kanë përsosur dhe më tej greqishten. Ata pak që kanë mbetur, mes tyre flasin greqisht, ndërsa me turistët dhe të ardhurit në këto zona, të cilët merren me ndërtim, etj, flasin shqip. Tek një pjesë e tyre është ngulitur ideja që janë grekë, kurse sa i përket fshatrave të tjerë përreth ata flasin kryesisht shqip. Por ky asimilim, ka marrë hov pas viteve ’90, tek ata njerëz, të cilët unë i quaj “pakica vullnetare”, pasi quhen të tillë me dashje.
Mund të themi që Himara ndihet e “rrezikuar”?
Herën e fundit kur kam shkuar në Himarë, gjendja ishte ndryshe nga ç’e paraqisnin pamjet e televizioneve. Megjithatë kishte shenja të një propagande që përpiqet të krijojë një minoritet në Himarë. Në Himarë ishte hapur një kopsht grek i Omonias. Eshtë e vërtetë që ne kemi shkolla të huaja, por jo kopshte, që kanë si qëllim të tjetërsojnë. Ndërsa në Himarë kishte një kopsht grek, në Dhërmi ishte mbyllur kopshti shqiptar nga ana e Drejtorisë Arsimore të Qarkut të Vlorës. Kështu që grekët janë më të avancuar në propagandën e tyre dhe investojnë. Ata shfrytëzojnë pikat tona të dobëta he pafuqishmërinë tonë për të reaguar. Nëse shteti nuk investon në këtë vend, nëse nuk nxit turizmin, Himara rrezikon të mbetet gërmadhë dhe kjo është edhe në favor të grekëve, të cilët nuk dëshirojnë që bregdeti përballë Korfuzit të lulëzojë e të zhvillojë turizmin. Lënia në harresë ndikon për keq. Ata kanë nevojë të ndiejnë praninë e shtetit të tyre. Në të kundërt, rrezikohet që ata ta mohojnë përkatësinë shqiptare. Një tjetër problem janë emigrantët, fëmijët e të cilëve kanë mësuar greqisht. Pra probleme do të ketë. Megjithatë nuk mendoj se ka probleme integriteti, apo politike.
Gjithashtu ju jeni autor edhe i një libri voluminoz mbi Kurveleshin….
Libri për Kurveleshin i përket një prej atyre nismave të viteve ‘60-’70, për hartimin e historikëve të Luftës Antifashiste Nacionalçlirimtare, të fshatrave dhe krahinave. Atëherë sa kisha mbaruar universitetin dhe më përfshinë në një grup, për të hartuar historinë e Kurveleshit, një njësi e Labërisë. Deri në shek. XIX ajo ka qenë qendra e luftës antiosmane, në shek. XX e humbi këtë rëndësi. Gjatë studimeve pashë që për këtë krahinë kishte shumë materiale, përmendej në shumë libra dhe aty për aty më lindi ideja që përpara se të shkruaja historinë e LANÇ, të shkruaja për historinë që e paraprinte e që kishte qenë më e lavdishme. Drejtuesit e mi e pranuan këtë ide, por mbeti vetëm në dorëshkrim. Pasi erdha në Katedrën e Gjuhës Shqipe, nuk kisha shumë kohë të merresha me të. Në vititn 1997, ngjarjet që ndodhën, mbyllja e universiteteve, më krijoi mundësinë që t’i rikthehesha dhe e kam përfunduar gjatë kohës që kam qenë në Itali, si lektor, pranë Universitetit të Palermos, ku literatura ishte shumë e pasur. Pra u mbyll kështu që punë e nisur më shumë se 30 vjet më parë dhe në të njëjtën kohë përmbusha një borxh që i kisha krahinës sime.
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Oups, me falni po qenka postuar 4 here! I lutem moderatorit te fshije 3 shkrimet e njejta.
Falemderit
 

zog

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Fillimisht postuar nga Sirio00:
[qb] U tha qe Himara ka 7 fshatera qe u permenden me lart. Nga keto dy fshatera (Dhermiu dhe Palasa) dhe qyteti i Himares flasin greqisht ndersa te tjeret shqip.
Shkrimet per me teper vemendje nga shteti shqiptar qendrojne por desha te saktesoja se e folura greqisht ne ato vende nuk eshte produkt i gjendjes se sotme ekonomike te Shqiperise dhe emigracionit masiv drejt Greqise.
Nga te dhenat e pleqve te zones qe sot jane le te marrim mesataren 80 vjec, rezulton se edhe gjysherit e tyre kane folur greqisht, kjo e shtyn te folmen greke edhe me dy breza te pakten pra 50 vjet + 80 = 130 vjet. Pra vijme rreth vitit 1870 te pakten, kur Shqiperia ende nuk ishte krijuar dhe Greqia kishte rreth 40 vjet pavaresi.
Por, nga ana tjeter interesant eshte fakti se ndersa flasin greqisht ne jeten e perditeshme dhe ne fakt e flasin jo keq sic u tha ketu, por natyrisht ne dialekt, kenget e dasmave dhe te vdekjeve i kane kryesisht shqip. Mendoj se ky fakt duhet pare. Edhe vallet i kane si Shqiptaret.
Kuptohet, tashme koha e ndryshimit te kufijve ka perenduar nag secila ane dhe cdo vend do te ngelet aty ku eshte, por eshte e papranueshme qe shteti shqiptar te kujtohet per Himaren vetem ne zgjedhje os ene vere kur ha peshk e ben plazh.
Per ata qe nuk kane qene ju siguroj qe sapo te kaloni qafen e Llogarase do te mbeteni pa fryme dhe sa here e kam bere ate rruge me njerez qe e kishin per here te pare, pershtypja ka qene e njejte:
Uaaaa, nuk mund ta besonin se edhe ne ne Shqiperi kemi vende te tilla... [/qb]
pse ça te beje shteti shqiptar per himaren ? ata kane qene e jane me te pasur se te tjeret. edhe sot s'besoj se vuajne, vetem me turizem mund ta nxjerrin lekun e gjith vitit.

ndersa sa i perket kombesise, himariotet dhe dropullitet i ndau feja e tyre. ata perpara se greqia te fitonte pavaresine benin pjese tek shqiptaret ortodokse te RUMELISE. shumica e shqiptareve (te gjithe qytetaret) nderkohe u bene muslimane, e vetem "derrat" ne zonat me te egra e te padepertueshme (himare, mirdite, alpe, etj) ngelen te krishtere, katolike ose orthodokse.

sidhe nuk duhet harruar qe gjuha greke mbeti gjuhe "zyrtare" e bizantit orthodoks edhe pergjate "okupimit" te ballkanit nga otomanet.

sikur te gjithe qe qeme mbetur orthodokse, asnje nga shqiptaret do te kishte mbetur sot "gjalle", por te gjithe do te kishim kohe qe do te qeme greqizuar, si arvanitet ose himariotet, suliotet, dropullitet, etj.
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Suliotet kane qene nga shqiptaret me te flakte dhe ska arritur ti nenshtroje kush ne 400 vjet histori! Nuk e di se ku e ke lexuar historine po grate suliote jane hedhur nga shkemi qe te mos binin ne dore te pushtuesve turq e burrat jane vrare luftrave se su nenshtruan kurre!
Nje nga protogonistet e revolucionit grek ka qene kapedani suliot Tasho Xhavella qe se bashku me Marko Boçarin i beri balle Ali Pashe Tepelenes e turqeve bashke per 25 vjet. Gjate revolucionit grek Tasho Xhavella ishte dhe gjeneral ne revolucionin grek, e me pas u be minister i mbrojtes e ne 1845 u zgjodh kryeministri i pare (a i dyti kjo duhet verifikuar) ne historine greke.
Kete se beri se ishte greqizuar po ne ate kohe pushtuesi ishte turku e aleati ne luften kundra turkut ishte Greku.
Pasardhesit e Tasho Xhavelles jane familja Tasho e pjesa me e madhe e tyre jetojne ne Korçe e jane shqiptare e jo greke /pf/images/graemlins/wink.gif
 

zog

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

more une po flas sot çfare jane. per çfare e mbajne veten, çfare flamuri vertisin ne ajer.

ato historite e shkolles i di dhe une. bile kam pas ne shtepi nje grafike origjinale te nje italianit me grate e sulit duke u flijuar.

pastaj ata turqit qe zoterote na i quan pushtues, s'ishin tjeter veçse shqiptare nen sherbimin e osmallinjve.

si muhamet aliu me shoke qe pushtoi e zoteroi egjyptin. si vaso pasha qe drejtonte libanin si skenderbeu perpara se te vinte ne shqiperi, nipi tij hamzai, ballaban pasha. etj.

turqit lale jane epitet historik qe sot kemi qejf ti perdorim ne vend te lugatit. ne ate kohe mbanin dele e s'benin gje tjeter. luften per sulltanin e benin mercenaret SHQIPTARE, duke filluar nga jeniçeret e mbaruar tek VEZIRET me te fuqishem.
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Nese turqit e perandorise osmane nuk quhen pushtues me duket se nuk paskemi lexuar te njeten histori ne /pf/images/graemlins/wink.gif Une me sa kam lexuar di qe ne kemi qene te krishtere e ishte turku qe na ktheu ne muslimane, e kete e beri pasi te na kishte pushtuar. Nuk e dija qe Skenderbeu ishte hajdut delesh e u fut ne sherr me çobente per tju vjedhur delet! :lol:
 

zog

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

e pse s'ktheu greket e serbet apo bullgaret ne muslimane turku. i kishte dhe me afer, banonin dhe ne fusha e jo male si tonat.

a ja ke shtru vetes kete pyetje ndonjehere ?

apo kujton se di gjithçka nga librat e tetevjeçares komuniste qe ke bere.

e meqe jeton ne france, shko e gjej librin "une amitie europeenne" te fadil hoxhes (me duket quhet keshtu, ish ambasador e shkrimtar i maqedonise ne paris) ku flet per miqesine midis konices e apollinerit (besoj e ke degju si emer).

ka shume fakte interesante mbi shqiptaret, greket, turqit e asaj kohe.

do te besh mire, sa rri e zgerdhihesh ketu. /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

zog ta kam thene ne here te tjera qe pak kujdes kur gjyko te tjeret, jo per gjo po kur nuk i njef nuk ke se si gjykon ose gjykon po probabiliteti eshte me i madh te gabohesh /pf/images/graemlins/wink.gif Sa per librin e atij qe ti me urdheron te iki te blej nuk eshte gje tjeter veçse nje shkrimtar "parmi d'autres" e i kam nja 15 libra te tjere po qe se deshiron te zgjerosh horizontin tend /pf/images/graemlins/wink.gif Megjithate tema eshte Himara e nuk eshte interesante te kaloj ne dialog ndermjet dy personash aq me teper kur debati ska lidhje me temen apo eshte teper larg saj.
Te artikulli i mesiperm qe solla shpjegohet ne nje fare menyre arsyja pse Himara sot krijon probleme sociale. Megjith
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

athate do te shtoja qe himariotet skane pse te kene reaksion gati antishqiptar pasi tropojanet, malesia e madhe, Gramshi e rrethe te tjera jane lane shume me pas dore se Himara. Nese Himara, Dhermiu mund te jetojne me turizmin, peshkimin, blektorine, vendet qe permenda me siper jane ne katastrofe e mezi mbijetojne keshtu qe mendoj se politikane tane vjedhin gjithe popullin dhe nuk mendojne per njeri ndaj himariotet skane pse te ndihen me te persekutuarit /pf/images/graemlins/wink.gif
 

zog

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

ai libri qe te sygjerova flet pikerisht per kete temen ketu, pra per himaren.

jam kurioz te dij diçka per ata pesembedhjet librat e tu. pres titujt.

si dhe pyetjeve qe te shtroj (psh pse nuk u turqizuan greket, megjithese ngjitur me turkun, a thua valle nuk u ushtrua dhune ndaj tyre per ti muslimanizuar ?) asnjehere nuk u pergjigjesh, megjithese per diskutimin ke gjithnje tendencen ta vazhdosh.

mesa shoh nuk te ben pershtypje tema as zhvillimi i saj.
 

MLK

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Greku nuk eshte muslimanizuar pasi eshte foleja e kishes ordokose ndrysha nga shqiptaret qe e kishin te huazuar si fe dhe ishte relativisht e re si fe ne krahasim dhjetra shekuj te fese ortodokse tek greket. Ashtu sikurse dhe muslimanizmi qe ka vetem 5 shekuj ne Shqiperi, dhe pse eshte bere fe e shqiptarit nuk ka qene ndonjehere motorri i jetes shqiptare. Pra historia fetare e Shqiperise eshte teper e ndryshme nga ajo greke ku kisha ortodokse ka zene e ze nje rrol dominues ne shoqerine greke. Shqiperia nuk eshte udhehequr ndonjehere nga xhamia (dhe pse ka pas tentativa te shumta) ndersa Greqia ka qen e udhehequr e vazhdon te jete dhe pse sot eshte bere me e modes ne shoqerite moderne qe shteti te jete laik.
 

zog

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

e para, nuk eshte greqia qendra e orthodoksise, as ka qene ndonjehere, por ka qene konstandinopoja ose stambolli i sotem i cili vazhdon te jete simbolikisht qender e orthodokseve.

e dyta, shqiptaret jane krishteruar me perpara nga greket.

e treta, ne kohen e bizantit nuk kishte greke, ose ndergjegje helenike. ndryshe gjuha greke e vjeter nuk do te kishte vdekur. si dhe otomanet pushtuesit nuk do ta quanin greqine RUMELI (pra ROME).

e katerta, ta zeme se eshte ashtu siç thua ti, lind pyetja, pse turqit nuk u munduan me ane te FORCES ta zhduknin qendren e orthodoksise, pikerisht pra asaj forces qe u ushtrua sipas teje ndaj nesh.

jo per gje po ishte ketu thelbi i diskutimit. shqiptaret (historianet e tyre) mendojne se muslimanizmi jone rrodhi ndaj ushtrimit te forces prej pushtuesit.

si dhe do te isha kurioz, tek cili liber historie e ke lexuar qe katoliçizmi tek ne eshte i ri, dhe sa i ri eshte ai, pra ne cilat vite eshte kryer.

ps; kadareja tregon se ne jemi nder te paret popuj te krishtere te europes. e jo vetem kaq por gjuha shqipe e mbeshtet ME FORCE kete llogjike.

ZEUS = JEZUS = JE ZEUS = JE ZOT.

EVANGILE (la bonne nouvelle) = UNGJILL = U NGJALL (resurrectioni i jezusit, ringjallja e tij, a s'ishte kjo e mira qe ndodhi, si dhe nepermjet te ciles jezusi u pranua si biri i zotit, ose zoti vete.)

I ZRAEL = I ZOTIT ose popull i zotit.

PASHKE = lexo temen per kete qellim.

juda = JU NDA (kauzes se zotit)

NOE = NE UJE.

etj, etj.

ps; sidoqofte une kete teme po e mbyll ketu. shendet.
 

Luftar

Primus registratum
Re: Himara, cila eshte historia e saj?

Po jap një përgjigje të shkurtër pa parë se si ka rrjedhur tema, një përgjigje për Zogun.

E para, Greqia e sotme nuk ishte qendër e ortodoksisë por Greqia e atëhershme ishte dhe ortodoksia është e themeluar nga grekët, "ortodoksi" është fjalë greke dhe do të thotë "Lavdia e Drejtë".

E dyta, vala e krishtërimit erdhi nga "lindja", kështu që grekët janë krishtëruar të parët e jo shqiptarët.

E treta, në kohën e Bizantit kishte grekë dhe helenizëm dhe qëllimi i ortodoksëve ishte që të gjithë popujt e tjerë të helenizoheshin (apo greqizoheshin)nëpërmjet ortodoksisë. Turqit kanë quajtur "Rumeli" gjithë Ballkanin dhe jo vetëm Greqinë.

E katërta, turqit nuk i shtypën ortodoksët (pra grekët)sepse ata u nënshtruan, ata pranuan lirinë fetare dhe jo lirinë e vërtetë. Neve shqiptarëve nuk na bëhej vonë për fenë, ne deshëm më shumë lirinë, liri me të gjith kuptimin e fjalës.
 
Top