129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

cufi_bardhit

Primus registratum
129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

U MBAJT SESIONI SHKENCOR PËR LIDHJEN SHQIPTARE TË PRIZRENIT

Me rastin e 129 vjetorit të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit Kryesie e Bashkësisë Islame të Kosovës organizoi në Prizren me 12 qershor 2007 në sallën e Vakëfit të Prizrenit Tryezën shkencore me titull”Mesazhet e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit në raport me realitetin shqiptar sot”. Në këtë sesion morën pjesë hulumtues shkencor nga Kosova, Shqipëria dhe Maqedonia, janë paraqitur gjithsejtë 20 kumtesa ndërsa u lexuan 17 kumtesa në sesion.
U mbajtën 2 seanca, seanca e paradites të cilin e udhëhoqi kryesia e punës në përbërje:dr.Gazmend Shpuza, ak.Jashar Rexhepagiqi dhe dr.Muhamed Mufaku dhe seanca e pas ditës të cilën e udhëhoqi kryesia e punës në përbërje:dr.Muhamed Piraku, dr.Jusuf Osmani dhe Mr.Qemajl Morina.
Myftiu i Kosovës Mr.Naim efendi Tërnava në fjalën e tij përshëndetëse përveç tjerash ceku “për nder të 129 vjetorit të LSHP e organizuam këtë tryezë për të shënuar përvjetorin e saj dhe për të përkujtuar rolin dhe rëndësinë e saj në ngritjen e vetëdijes kombëtare dhe fetare të popullit shqiptar”.
Kumtesën e parë e paraqiti dr.Pajazit Nushi nga Prishtina me titull”Lidhja Shqiptare e Prizrenit pas 129 vjetëve” ku përveç tjerash ceku” edhe pas 129 vjetëve nga mbajtja e LSHP-it çështja shqiptare hyri në shekullin XXI si çështje ende e pazgjidhur. Shqiptarët e viseve jashtë Shqipërisë janë dënuar dhe persekutuar vazhdimisht për programin e LSHP-it. Shënimi i 90 vjetorit të LSHP-it bëri jehonë të madhe dhe solli inspirim edhe për demonstratat e vitit 1968 në Kosovës, ndërsa shënimi i 100 vjetorit të LSHP-it u me manifestime të shumta në Tiranë dhe Prishtinë bëri jehonë edhe më të madhe dhe se vetëm pas 3 vitesh rinia studentore e Kosovës u çua në demonstrata masive me kërkesën për Kosovën Republikë”, dhe se akoma pas 129 vitesh vazhdon ideja e LSHP-it”. Kumtesën e dytë e prezantoi .dr.Gazmend Shpuza nga Tirana me titull”Përmasat historike të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit” ku përveç tjerash ceku”delegatët u mblodhën në Prizren ku miratuan edhe programin apo dokumentin bazë të LSHP-it. Themeluesit e saj që të gjithë nga Kosova janë zhveshur nga efekti historik, në kundërshtime me realitetin në fjalë dhe me mjaft paragjykime përfaqësuesit e saj kosovar edhe sot e kësaj dite janë të mënjanuar dhe lënë anash”. Akademik Jashar Rexhepagiqi nga Prishtina në kumtesën e vet me titull”Vlerat pedagogjike të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit” ceku”rëndësinë e LSHP-it në zhvillimin dhe përhapjen e gjuhës shqipe dhe shkollave shqipe në trojet shqiptare. Hapja e shkollave shqipe, përpilimi i librave shkollor sikur abetarja, libër lexime e pjesë të ndryshme të njohuri natyre zë fill pas LSHP-it. LSHP-it insistonte që nëpunësit duhet të njohin gjuhën shqipe, gjuhën të cilin shumica e popullatës vendase e flasin, në shkolla të mësohej edhe gjuha shqipe dhe të japin mësim mësuesit dhe pedagogët më të rëndësishëm të asaj kohe”.dr. Muhamed Mufaku nga Amani në kumtesën e tij me titull” Figura e Ismajl Qemajlit në shtypin egjiptian si simbol i lëvizjes kombëtare shqiptare 1878-1912” ceku përveç tjerash” në shtypin arab(egjiptian) vetëm pas formimit të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit u bë e njohur çështja shqiptare dhe populli shqiptar dhe se figura më e çmuar në formimin e shtetit shqiptar Ismaj Qemajl be Vlora i cili edhe e vizitoi dy herë Egjiptin. Në seancën e para ditës kumtesat e veta i paraqitën edhe dr.Masar Rizvanolli”Lidhja Shqiptare e Prizrenit dhe politika serbe ndaj saj”, dr.VehbiXhemajli”Kontributi i tetovarëve në Lidhjen e Prizrenit”, Nehat Krasniqi” Të dhëna të reja dhe dilema për haxhi Ymer Prizrenin”, dr.Hysen Matoshi”Karakteri antishqiptar i Republikës së Mirditës”, dr.Iljaz Rexha”Kërkesa e popullit shqiptar për autonomi acaroi marrëdhanjet me portën e lartë”, si dhe akademik Enver Gjerqeku me kumtesën”Sonetet kushtuar Lidhjes Shqiptare të Prizrenit”.
Në seancën e pasdites kumtesën e parë e prezantoi dr.Muhamed Piraku nga Prishtina me titull”Roli i Myderriz efendi Podgoricës në afirmimin e çështjes shqiptare në periudhën e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit”. Pas këtij kumtesën e prezantoi Mexhid Yvejsi nga Gjakova me titull”Roli i ulemave në Lidhjen Shqiptare të Prizrenit(1878- 1881)” ku përveç tjerash theksoi”LSHP- it e çoj, e ngriti për herë të parë çështjen kombëtare shqiptare në arenën ndërkombëtare. Ulematë shqiptare, jo vetëm që nuk janë përfillur, por janë përbuzur, janë nënçmuar, madje edhe janë akuzuar si “turkoshak,turkofil, turkoman, sulltanistë”edhe me emra tjerë edhe më të pistë. E vërteta është se, ulematë shqiptare ishin mendja, zemra dhe shpirti i Lidhjes Shqiptare të Prizrenit. Ulematë shqiptarë filluan përgatitjet për themelimin e një lëvizje politike-ushtarake, që në muajin mars të vitit 1878. Kuvendi themelues, Kuvendi i përgjithshëm i LSHP-it u organizua prej ulemave. Të gjitha komitetet e Lidhjes, apo degët e saj, që ishin themeluar në të gjitha qytetet shqiptare, ishin organizuar prej ulemave, prej Gjakovës deri në Shkodër, nga Prishtina deri në Dibër,që u përhapën me të shpejtë edhe në Shqipërinë e jugut, gjer në Janinë. Dega e Gjakovës përfaqësohej prej kadiut Ahmet efendi Korenica, myftiut të Gjakovës Ismail efendi Yvejsi, myderriz Hasan efendi Shlaku, dega e Shkodrës kryesohej nga myderriz Daut efendi Boriqi dhe i mbështetir nga myftiu i Shkodrës Jusuf efendi Tabaku, dega e Ulqinit në kryesi kishte Hafiz Salih Hylja dhe hafiz Tamizin, dega e Pejës përfaqësohej nga myderriz Haxhi Zeka, dega e Prizrenit kryesohej nga myderriz Ymer efendi Prizreni, dega e Mitrovicës nga myderriz Osman efendiu dhe myderriz Ali efendiu, dega e Prishtinës përfaqësohej nga myftiu Zejnel Abedini, dega e Tetovës përfaqësohej nga shejh Mustafa, dega e Dibrës kishte veprimtarë hoxhë Moglicën dhe shejh Hysenin, dega e Shkupit veprimtar të dalluar kishte myderriz Abdyl efendiu. Në të gjitha degët e LSHP-it, në të katër vilajete shqiptare, ulematë ishin shtylla kryesore, disa ishin, siç thuhet sot, më të moderuar, disa më konservatorë, disa më radikal, por secili prej tyre ishte i veçantë. Ulematë ishin ata që i shkruan, hartuan, përpiluan Kararnamen(aktvendi met), Talimatin(urdhë resat), peticionet, memorandumet e kështu me rrallë. Me pak fjalë, ky ishte roli i ulemave në LSHP-t, këtë nuk duhet harruar, as nuk duhet lejuar të tjerët ta harrojnë, sepse e harrojmë vetveten”.
Olsi Jazexhiu nga Tirana në kumtesën e tij me titull”Lidhja Shqiptare e Prizrenit dhe politika panislamiste e sulltan Abdylhamidit të II-të” përveç tjerash ceku”Lidhjen e Prizrenit të cilën nëpër shkollat tona fëmijët e mësojnë si një Lidhje sa anti-turke aq edhe kombëtare, historiani britanik Jakob Landau e klasifikon si një organizatë të nxitur nga vetë sulltan Abdylhamdi i II-të, për të mobilizuar myslimanët e Ballkanit që të mbrohen nga pushtimi i fuqive të krishtera. Mbi karakterin islamik të Lidhjes së Prizrenit shkruan edhe Noel Malkolmi i cili në librin”Kosovo a short histori”kujton citimet e një zyrtari britanik në Kosovë më 1878”Lëvizja është më shumë një lëvizje fetare sesa shekullare, dhe udhëhiqet nga myftilerë, ulematë dhe kadijtë,...Jam i mendimit se tashmë është më se e qartë se Porta e Lartë dhe Lidhja janë në një mendje, dhe po punojnë për të arritur një qëllim të përbashkët- mbrojtjen e provincës”. Këta dy paragrafë më kanë bërë që përpara shumë vitesh të kërkoja dhe të kuptoj përse në librat tanë të historisë, Lidhja e Prizrenit, ashtu si shumë pjesë të tjera të historisë sonë është trajtuar sipas mendësisë së shkollës sllavo-greke në Ballkan e cila pre supozon se popujt e Ballkanit vuajtën nën tiraninë turke.
Ndërsa Kristo Frashëri e imagjinon Lidhjen e Prizrenit si një organizatë antiislamike dhe laiko-kombëtare, Jakob Landau, Peter Barlt, Kirby Green, Peter Barlt, Xhafer Belegu, Eqrem bej Vlora dhe një numër i madh historianësh botërorë e shohin si një organizatë islamike të ndërtuar nga myslimanët e Gegërisë dhe Bosnjës me mbështetjen e sulltan Abdulhamidit II-të, për të mbrojtur myslimanët ballkanas pas Kongresit të Berlinit. Përpjekjet në librat e historisë në Shqipëri që manipulojnë historinë, duke shpikur konceptin e kombit laik në çdo ndodhi historike, sipas Noel Malkolmit janë një rrëfim i varfër i historisë. Xhafer Belegu në librin”Lidhja e Prizrenit e veprimet e sajë”thotë në rrjedhën e ngjarjeve kishte hyrë vetë sulltan Abdylhamiti II-të, ai i kishte thirr në Stamboll shejh Mustafa Tetovën dhe Abdyl bej Frashërin për t’i udhëzuar për zhvillimin e lëvizjes, ndërsa ju dha urdhër komandantëve ushtarak që të mos e pengonin zhvillimin e Lidhjes. Këtë fakt e përmend edhe Eqrem bej Vlora i cili thotë se qeveria qendrore në Stamboll jo vetëm që u tregua dashamire ndaj idesë, por mori pjesë aktive në themelimin e Lidhjes në Prizren, pasi ishte në interesin e saj të nxiste një lëvizje kundër kërkesave sllave e pak më vonë edhe kundër atyre greke...që të tërhiqte vëmendjen e Evropës. Lidhja e Prizrenit i zhvilloi takimet e saj në datën 10 qershor 1878 në xhaminë e Bajraklisë dhe Medresenë e Mehmed Pashës pranë saj. Në Prizren por edhe mbarë Kosovën, krijimi dhe organizimi i Lidhjes u njoh me emrin e saj osman, Prizren Ittifaki.
Pra, nëse duam të kuptojmë identitetin dhe karakterin e organizatorë të Lidhjes së Prizrenit sipas konsullit Kirby Green dhe jo Kristo Frashëri, i bie që Lëvizja shqiptare duhet parë si një përpjekje e miletit islamik apo kombit osman i cili e shikonte fatin e tij të njëjtë me atë myslimanëve të tjerë të Perandorisë dhe sulltanit kalif, dhe jo sipas skemave”politikisht korrekt”që ideologjia nacional-komuniste e Akademisë së shkencave mundohet të ndërtojë mbi identitetin e pashallarëve, bejlerëve dhe ulemave islamik të Gegërisë që formuan Lidhjen e Prizrenit në fund shekullit XIX”.
Nexhat Ibrahimi nga Prizreni në kumtesën e vet me titull”Backgroundi evropian antiosman-antiislam dhe Lidhja Shqiptare e Prizrenit më 1878” përveç tjerash theksoi” Gjysma e dytë e shekullit XIX, e sidomos para dhe pas Lidhjes së Prizrenit, për shqiptarët paraqet një ndër periudhat më të rëndësishme gjatë dy shekujve të fundit në pikëpamje nacionale, religjioze, gjeostrategjike e të tjera.
Por, Kongresi i Berlinit nuk solli ndonjë dobi të dukshme në llogari të trojeve shqiptare. Peter Bartl këtë e thotë kështu: “Në Kongresin e Berlinit qenë marrë parasysh interesat e të gjithë popujve të Ballkanit me një përjashtim të vetëm të shqiptarëve.” Ai këtë e arsyeton me faktin se shqiptarët nuk gjetën ndonjë protektor të fortë në mesin e fuqive të mëdha për të mbrojtur interesat e tyre, por edhe për arsye se shumica dërmuese shqiptare i përkisnin fesë myslimane dhe ishin lojalë ndaj Perandorisë Osmane. Po ashtu, shqiptarët shihnin te Perandorinë Osmane edhe garancionin e mbijetesës së tyre fizike përballë synimeve shfarosëse të popujve fqinjë kristianë. Këtë e pohon edhe një dokument i asaj kohe: “Vetë Lidhja Shqiptare e Prizrenit ishte krijuar për të kundërshtuar politikën shoviniste serbe, malazeze, greke dhe bullgare, e jo atë turke”.[1]
Me Lidhjen e Prizrenit abuzuan institucione dhe individë. Ajo vazhdon të përshkruhet si një veprim kryekëput shqiptar, i ndërtuar dhe nxitur nga elementi anti-turk, i cili ishte në konflikt të hapur dhe të egër me osmanët dhe identitetin islam të shqiptarëve e jo me pushtuesit serbë në veri dhe grekë në jug Madje, nga shtypi boshnjak i kohës së Lidhjes së Prizrenit mësojmë se propaganda greke nxiti konflikte të rënda te ortodoksët e jugut etj. më 1883, me qëllim të aneksimit të shumë trojeve shqiptare në llogari të grekëve.
Në grupin e atyre shkencëtarëve që kanë ndjekur kursin antiosman kemi një varg historianësh të njohur. Ali Hadri përmend se Lidhja “ka pasur tri programe. Programi i parë dhe i dytë ishin bukur shumë në frymën panislamiste, ndërsa programi i tretë ka qenë shumë më përparimtar,” duke e hedhur poshtë si anakronik dhe regresiv mendimin e shumicës së popullsisë dhe të shumicës së delegatëve të pranishëm. Qartë, mendimi i tij është i ngjyrosur me ideologjinë e kohës kur Ali Hadri jetoi dhe veproi.
Kurse njohësi i rrethanave shqiptare-boshnjake , dr. Haris Sillajxhiq mendon se fati pak a shumë i përbashkët i këtyre dy popujve në të kaluarën e deri sot duhet të hulumtohet për të ndriçuar aspekte të panjohura.
Hulumtuesit nuk duhet t’i tremb elementi islam i Lidhjes, sepse në të nuk ka asnjë të keqe për çështjen kombëtare. Përkundrazi, fetarja dhe kombëtarja mund të bashkëveprojnë në mënyrë të përkryer drejt së ardhmes. Me kalimin e kohës, e nën trysnitë nacionaliste si trend i kohës së shekullit XIX, ndikimi i Lidhjes së Prizrenit shkonte në favor të shekullares (kombëtares) kurse në dëm të hyjnores (fetares) dhe të përkeqësimit të raporteve ndërmjet shqiptarëve dhe turqve. Pikërisht trajtimi i njëanshëm dhe i pjesërishëm i kësaj teme imponon domosdoshmërinë për hulumtime më të hollësishme dhe më objektive në të ardhmen, që të mësojmë një histori pak më reale, për të ndërtuar vetë një histori autoktone të këtij populli dhe të këtyre trojeve, të liruar nga prangat dhe kufizimet e ndryshme ideologjike”.
Parim Kosova nga Prizreni në kumtesën e tij me titull”Objektet fetare islame në shërbim të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit” përveç tjerash ceku” në objektet fetare islame si xhamitë, medresetë, teqetë, mejtepet janë mbajtur tubime, mbledhje, strehimore për refugjatë, shërimi i të plagosurve dhe është kryer mobilizimi i forcave për luftë për mbrojtjen e trojeve tona. Kompleksi i Lidhjes së Prizrenit është një “per exellenc” ku në xhaminë e Bajraklisë u mbajt Kuvendi i Lidhjes, ndërsa në medresenë pranë saj kanë qenë të vendosur dikasteret e qeverisë së Lidhjes së Prizrenit. Në vitin 1968 ders-hanja apo mësonjëtorja u shndërrua në muze, ndërsa në vitin 1978 me rastin e shënimit të 100 vjetorit të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit edhe objekti i Medresesë së Gazi Mehmed Pashës iu bashkëngjitë kompleksit, ashtu që në katin e parë janë te vendosur kostumet e veshjeve kombëtare, ndërsa në katin e dytë galeria. Më 28 mars 1999 forcat serbe e dogjën dhe rrafshuan me tokë ders-hanen apo godinën e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit, dhe se pas çlirimit të Kosovës ajo menjëherë u rindërtua ashtu si a qenë në formën e mëparshme të saj. Sot me datë 12 qershor 2007 zbulimi i pllakës përkujtimore në xhaminë e Bajraklisë është një kontribut më tepër në evokimin e Kuvendit të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit që u mbajt para 129 vitesh në këtë xhami”. Me kumtesat e veta prezantuan edhe dr. Jusuf Osmani “Dokumentet arkivore për Lidhjen Shqiptare të Prizrenit”, Adrian Muhaj”Autonomia e territoreve shqiptare në kontekstin ballkanik”, dr.Riza Sadiku”Lidhja shqiptare e Prizrenit në shtypin e mërgatës shqiptare” dhe Mr.Qemajl Morina”Faktori fe në kohën e Lidhjes Shqiptare të Prizrenit dhe sot”.
Pas përfundimit të prezantimit të kumtesave pasuan diskutimet, polemikat dhe replikat lidhur me temën në fjalë, në të cilin u shfaqën dy qëndrime apo dy këndvështrime të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit, njëri qëndrim mbronte tezën se Lidhja e Prizrenit ka pas karakter prokombëtar, profetar, proosman ndërsa anti serb,antimalazez, antigrek dhe antibullgar, dhe se qëndrimi i dytë mbronin tezën se Lidhja e Prizrenit ka pas karakter prokombëtar, pro laik, proshekullar ndërsa antiosman, antisllav e antigrek.
Në përfundim të kësaj mund të konkludojë se duhet bërë rivlerësimin në përgjithësi të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit, duke mënjanuar ndikimin e ideologjisë komuniste në tekstet shkollor të historisë dhe të ndikimeve të frymës sllavo-greke në te, e duke marr parasysh pikësëpari mbështetjen në hulumtimet arkivore të arkivave të Londrës, Stambollit e Vjenës, kundruall atyre ekzistuese të burimeve arkivore të Beogradit, Moskës dhe Athinës.
 

Al-Punk

Still here
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Shenim Lexuesi: Ulema - Do te thote Dijetar (nese nuk gaboj, permendet shume me siper)
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Çfarë flitet për Lidhjen e Prizrenit?
Në vitin 1999 ndërsa lexoja librin e Jakob Landaut: ‘Politika e Pan-Islamit:
ideologjia dhe organizimi’ më bëri përshtypje fakti që Lidhjen e Prizren të cilën nëpër
shkollat tona fëmitë e mësojnë si një Lidhje sa anti-turke aq edhe kombëtare, historiani
britanik e klasifikonte si një organizatë të nxitur nga vetë sulltan Abdulhamidi II, për të
mobilizuar muslimanët e Ballkanit që të mbrohen nga pushtimi i fuqive të krishtera.
Landau mendonte se Lidhja e Prizrenit u sponsorizua indirekt nga sulltani, dhe për këtë
në kapitullin e “Shoqërive dhe Vëllazërive” të ndërtuara nga sulltani në suazat e panislamizmit,
thotë se:
Një organizatë (pan-islamike) edhe më me jetëgjatë ishte Lidhja Shqiptare e
Prizrenit, në disa raste e njohur si Lidhja Shqiptare. Ajo u ndërtua pas takimit të
fisnikëve vendas më 10 qershor 1878, fillimisht për të kërkuar autonomi për
Shqipërinë. Megjithatë qëllimi parësor i themeluesve të saj ishte të ndalonte
copëtimin e Shqipërisë në Kongresin e Berlinit, kështu që dy dokumentat bazë
themelues të Lidhjes, dëshmonin besnikërinë ndaj Perandorisë dhe sulltanit, duke
ju referuar edhe sheriatit. Në vitin 1878 ndërmjet Prizrenit dhe qeverisë në
Stamboll kishte komunikime intensive. Theksi ndaj identitetit musliman dhe osman
ishte natyral për një nga grupet më muslimane të perandorisë, i cili kërkonte
siguri në një kohë krize si kjo nga bashkëbesimtarët e tjerë.1
Mbi karakterin islamik të Lidhjes së Prizrenit shkruan edhe Noel Malkolmi, i cili
në librin “Kosovo a short history” kujton citimet e një zyrtari britanik në Kosovë më
1878 i cili thoshte se: Lëvizja ëshë më shumë një lëvizje fetare sesa shekullare, dhe udhëhiqet nga myftilerët, ulematë dhe kadijtë…. Jam i mendimit se tashmë është mëse e
qartë se Porta e Lartë dhe Lidhja janë në një mendje, dhe po punojnë për të arritur një
qëllim të përbashkët – mbrojtjen e provincës.2
Këto dy paragrafë më kanë bërë që pëpara shumë vitesh të kërkoja dhe kuptoj
përse në librat tanë të historisë, Lidhja e Prizrenit, ashtu si shumë pjesë të tjera të historisë
sonë është trajtuar sipas mendësisë së shkollës sllavo – greke në Ballkan e cila
presupozon që popujt e Ballkanit vuajtën nën tiraninë turke, dhe për më tepër
shqiptarëve, historianët tanë nacional-komunistë ju kanë fshirë rëndësinë që islami ka
patur në historinë e ngjizjes së tyre kombëtare. Lidhjes së Prizrenit apo siç emri i saj
original është Prizren Ittifaki,3 i është ndryshuar edhe emri dhe njihet si ‘Lidhja Shqiptare
e Prizrenit’. Në librin ‘Historia e Popullit Shqiptar’, volumi II, botuar nga Akademia e
Shkencave në Tiranë më 2002 në Kreun V të titulluar ‘Lidhja Shqiptare e Prizrenit’ me
autor Kristo Frashërin, Lidhja portretizohet si një organizatë laike dhe islamofobike.
Edhe pse autori pranon që në këtë lidhje kishte një rrymë që kërkonte të bënte ‘një lidhje
islamike, ku të merrnin pjesë të gjitha popullsitë myslimane të Gadishullit Ballkanik,
pavarësisht nga kombësia e tyre, nga e cila, logjikisht, do të përjashtoheshin shqiptarët e
krishterë, si ortodoksë, edhe katolikë.’ dhe ‘Veç kësaj, sulltanistët… nuk e pranonin as në
parim idenë e një vilajeti shqiptar, sepse ky vilajet, sipas tyre, do t’i ndante shqiptarët
myslimanë nga “vëllezërit” myslimanë të Gadishullit Ballkanik dhe të Perandorisë
Osmane’4 fjala logjikisht qe kam nënvizuar më lartë apo edhe vënia nga autori në
thonjëza i fjalës “vëllezër myslimanë” tregon presupozimin e tij i cili mendon se nëse
Lidhja e Prizrenit do të ishte islamike, atëherë automatikisht do të kishim diçka kundër të
krishterëve dhe sipas historisë nacional-komuniste në Shqipëri, të jesh Islamik përbën
krim.
Për gardën e historishkruesëve të Akademisë së Shkencave në Tiranë, shqiptari i
imagjinuar i modernitetit është politikisht korrekt vetëm kur portretizohet si laik dhe
ateist.5 Në këtë vazhdë mendimi, Kristo Frashëri këmbëngul në kapitullin e tij për
Lidhjen e Prizrenit, se ajo herë pas here infiltrohej nga feudalët turq të cilët donin të
gënjejnë shqiptarët me islamin. Megjithatë shqiptarët vigjilentë të Frashërit nuk binin në
grackën e feudalizmit islamik: Këto qëndrime u kundërshtuan nga atdhetarët shqiptarë…
që nuk mund të pajtoheshin me platformën e qarqeve sulltaniste dhe në mënyrë të veçantë
me idenë konservatore të një lidhjeje islamike, e cila po të krijohej do ta shuante emrin e
Shqipërisë. 6
Për të trembur shqiptarët me identitetin tonë kulturor islam dhe krijuar në
mendjen e lexuesit frikë ndaj mundësisë së qenies së Lidhjes së Prizrenit një organizatë
islamike, Kristo Frashëri shkruan: Funksionarët e administratës dhe përkrahësit e tyre
sulltanistë ushtruan në këto mbledhje presion të fuqishëm për t’i detyruar pjesëmarrësit
që t’i nënshkruanin protestat e tyre jo si banorë shqiptarë, por si nënshtetas islamikë të
lidhur me Perandorinë Osmane.7 Por sipas Frashërit, shqiptarët dinin gjithnjë të triumfojnë ndaj feudalëve prapanikë osman që deshën t’i bëjnë islamikë. Ata
kundërshtuan rrufjanët turq: Në asnjë nga krahinat shqiptare, pjesëmarrësit e mbledhjeve
nuk pranuan ta cilësonin veten e tyre si banorë islamikë. Në të gjitha aktet drejtuar
Fuqive të Mëdha banorët myslimanë dhe të krishterë, protestonin si shqiptarë, si
pjesëtarë të një kombi të vetëm. Madje, në shumë raste, pjesëmarrësit e mbledhjeve
popullore hartuan peticione drejtuar Portës së Lartë, me anën e të cilave kërkonin
reforma autonomiste për Shqipërinë.8
Megjithatë faktet historike të cilat rrëfehen më në detaj më poshtë dëshmojnë të
kundërtën. Pikë së pari pretendimi nga Kristo Frashëri se ‘Në të gjitha aktet drejtuar
Fuqive të Mëdha banorët myslimanë dhe të krishterë, protestonin si shqiptarë’ nuk është
i vërtetë.9 Pse siç Xhafer Belegu kujton, katolikët filoaustriakë të veriut të Shqipërisë u
deklaruan kundër Lidhjes së Prizrenit, kur ajo sulmoi agresorët austriakë në Bosnje. Në
shumicën e akteve Lidhja i është drejtuar Fuqive të Mëdha si një Lidhje Myslymanësh të
cilët kërkonin të rojnë nën pushtetin e sulltanit. Për më tepër Evangelos Kofos tregon se
Lidhja e Prizrenit është kundërshtuar edhe nga të krishterët ortodoksë të Jugut të
Shqipërisë, të cilët nuk pranonin as që të nënshkruanin Peticione kundër Shën Stefanit
pasi deshën të bashkohen me Greqinë: në ditët e Kongresit të Berlinit, Maratos tregon se
të gjithë të krishterët (ortodoksë) të sanxhakut të Gjirokastrës – duke përfshirë ata të
qyteteve të Gjirokastrës, Delvinës, Tepelenës dhe Përmetit – refuzuan të nënshkruajnë
peticione (kundër Shën Stefanit). Të njëjtin qëndrim kishin mbajtur edhe të krishterët e
Sarandës, siç raportonte konsulli grek në këtë qytet.’10 Të njëjtën gjë e dëshmon edhe Th.
P. Delyani nga ministria e jashtme greke në shkurt të vitit 1879 kur përmend që të
krishterët nuk pranonin të bashkëpunojnë me Lidhjen.11
Megjithatë, Kristo Frashëri vazhdon e thotë që: Delegatët që morën pjesë në
Kuvendin e Përgjithshëm …kërkuan me këmbëngulje që Kuvendi, ashtu siç ishte
parashikuar prej tyre, të formonte një Lidhje Shqiptare me karakter kombëtar. Ndryshe
nga këta, delegatët, që i takonin krahut sulltanist, u përpoqën që organizata që do të
themelohej të kishte një karakter islamik e jo kombëtar shqiptar dhe t’ia nënshtronin atë
interesave të Stambollit. 12 Dhe për të konkluduar teorinë e tij konspirative me islamikë
dhe me sulltanë thotë që: Vendimi i Kuvendit të Prizrenit për themelimin e Lidhjes ishte
një fitore e madhe e Lëvizjes Kombëtare Shqiptare, pasi me anën e tij iu dha goditja e
parë dhe e fuqishme përpjekjeve të Stambollit për ta veshur Lidhjen me karakter islamik
dhe u hodhën themelet e një organizate kombëtare shqiptare, e cila, qysh në ditën e parë
të saj, pati një karakter atdhetar.13
Ndërsa Kristo Frashëri e imagjinon Lidhjen e Prizrenit si një organizatë antiislamike
dhe laiko-kombëtare, Jakob Landau, Peter Barlt, Kirby Green14 dhe një numër i madh historianësh botërorë e shohin si një organizatë islamike, të ndërtuar nga
muslimanët e Gegënisë dhe Bosnjes me mbështetjen e sulltan Abdulhamitit II, për të
mbrojtur muslimanët Ballkanas pas Kongresit të Berlinit. Përpjekjet në librat e historisë
në Shqipëri që manipulojnë historinë, duke shpikur konceptin e kombit laik në çdo
ndodhi historike, sipas Noel Malkolmit janë një rrëfim i varfër i historisë. Një histori e
vërtetë nuk mund të shkruhet duke supozuar që shqiptarët – përveç ndonjë ‘agjenti’
islamik të sulltanit – luftonin për të çliruar atdheun nga sundimi osman.15 Nga që historia
është më e komplikuar sesa versioni i thjeshtë që nacional-komunizmi ndërtoi në
Shqipëri, më poshtë po sjell një përshkrim ndryshe të krijimit të Lidhjes, njerëzve që e
drejtuan dhe motivimet e tyre, duke u bazuar mbi faktet e disa historianësh si Xhafer
Belegu, Eqrem Bej Vlora, Peter Bartl etj dhe disa dokumentash arshivorë të konsujve
britanikë.
_______________________________________________________________
1 Jacob Landau (1990), Politics of Pan-Islam,Oxford University Press, fq. 48 – 49
2 Noel Malcolm, Kosovo a short history, Harper Collins, 1999, fq. 222
3 Emra të tjerë të lidhjes kanë qenë edhe Prizren Ittihadiyyesi, apo thjeshtë Ittihad
4 Historia e Popullit Shqiptar (2002), Vol II, Rilindja Kombetare vitet 30 te shek. XIX – 1912, Akademia e
Shkencave e Shqipërisë, Toena, Tiranë, fq. 151
5 apo siç myslymanët do ta vinin pa din e pa imam apo qafir
6 Historia e Popullit Shqiptar (2002), fq. 151
7 Ibid, fq. 153
8 Ibid
9 Shiko më poshtë deklaratat e Shkupit, Prizrenit, Dibrës etj
10 Evangelos Kofos, Greek reaction to the Albanian League of Prizren, Balkan Studies, Vol 23, 1982, fq.
356
11 Letër e M. Delyanit datë 9/21 shkurt 1879, The British Museum, London, Accounts and Papers (36).
1878-9, LXXVII, 77,336 – 337
12 Historia e Popullit Shqiptar (2002), fq. 155
13 Ibid, fq. 156
14 Nëse dikush do të kuptoj ‘Mitin e Lidhjes’ dhe historinë e saj të vërtetë, Letra e konsulli britanik në
Shkodër Kirby Green drejtuar Kontit Granville në The British Museum, London, Accounts and Papers
(43). 1880, LXXXII, 82, 511 – 512 është shkrimi më i mirë që duhet të konsultohet.
15 Noel Malcolm, fq. 217
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Pun muti. Edhe Lidhja e Prizrenit s'paska qen gjo. Po un s'jom tu mor vesh i gjo. Kujt i leu n'zemër me kriju Shqipnin? M'duket se ky robi mo nolt ka me u përgjigj që Turqia.

Salvatore, pse nuk shko ne ti n'Turqi me rrojt me 6 milion bashkatdhetarët e atjeshëm? Do jesh n'parajs se do i kesh edhe myslymon edhe shqiptar për me ndrru noi llaf mujët e vitet e para sa ti morsh dorën tamom turqishtes. Masnej futi ne i t'rregjistrume n'Partin Islamike ne t'na rrojsh për ver masnej.

Hap edhe ca libra të tjerë të cilët nuk i referohen grekut e turkut (apo nai përfaqsusi që s'mushte 2 grosh). Referoju paksa burimeve Austro-Hungareze, Rumune, Italiane apo ndofta edhe Egjyptiane. Edhe tek "grekët" mund të bazohesh por pasi të sigurohesh që janë shqiptarë pasi grekët e Greqisë kërkonin t'i merrnin sa më shumë territore Perandorisë e për pasojë bënin politikën e tyre.
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Edituar pjeserisht per postim jashte teme!

Po skeni faj ju, sepse sa here qe shikoni ndonje teme ku nuk keni sesi te flisni me fakte, filloni ofendoni ne menyre indirekte qe tema te kthehet ne chit chat, dhe te mbyllet.
 

antip

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Dakort flasim me fakte!

Si ka mundesi qe Lidhja Shqiptare e Prizrenit na qenkerkish nje levizje pan-islamike e mbeshtetur nga sulltani kur kryetar i saj ka qene Abdyl Frasheri , me perkatesi fetare bektashiane, nje sekt i cili eshte perndjekur me shekuj nga Porta e Larte dhe nga myslimanet sunni?

Pastaj Lidhjen e kane mbeshtetur dhe atdhetare si Jani Vreto e Pashko Vasa... myslimane jane keta?

Mos lexo shume te http://www.zeriislam.com se nuk te ben mire per arsyetimin e logjikshem /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif
 

Daniel H

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Ne nje liber me kujtime te Eqerem Bej Vlores (beu injorant qe kemi mesuar ne shkolla fliste 9 gjuhe te huaja /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif ), qe hidhte drite mbi shume fakte te asaj kohe qe nga Lidhja e Prizrenit, shpallja e Pavarsise e deri tek Revolucioni Demokratiko-Borgjez i vitit 1924 i Fan Nolit, figura e Abdyl Frasherit dilte si me e ndritura nder te gjithe rilindasit dhe atdhetaret e asaj kohe.
Ju sugjeroj ta lexoni per te kthjelluar me mire idete! /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

p.s. une kam lindur fiks ne diten e 100 vjetorit te Lidhjes se Prizrenit /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
 

mozaiku

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Ty mire qe s'ta paskan vone emrin Abdyl... /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Salvatore</div><div class="ubbcode-body">Për të trembur shqiptarët me identitetin tonë kulturor islam dhe krijuar në
mendjen e lexuesit frikë ndaj mundësisë së qenies së Lidhjes së Prizrenit një organizatë
islamike, Kristo Frashëri shkruan: Funksionarët e administratës dhe përkrahësit e tyre
sulltanistë ushtruan në këto mbledhje presion të fuqishëm për t’i detyruar pjesëmarrësit
që t’i nënshkruanin protestat e tyre jo si banorë shqiptarë, por si nënshtetas islamikë të
lidhur me Perandorinë Osmane.7 Por sipas Frashërit, shqiptarët dinin gjithnjë të triumfojnë ndaj feudalëve prapanikë osman që deshën t’i bëjnë islamikë. Ata
kundërshtuan rrufjanët turq: Në asnjë nga krahinat shqiptare, pjesëmarrësit e mbledhjeve
nuk pranuan ta cilësonin veten e tyre si banorë islamikë. Në të gjitha aktet drejtuar
Fuqive të Mëdha banorët myslimanë dhe të krishterë, protestonin si shqiptarë, si
pjesëtarë të një kombi të vetëm. Madje, në shumë raste, pjesëmarrësit e mbledhjeve
popullore hartuan peticione drejtuar Portës së Lartë, me anën e të cilave kërkonin
reforma autonomiste për Shqipërinë.8
Megjithatë faktet historike të cilat rrëfehen më në detaj më poshtë dëshmojnë të
kundërtën. </div></div>

tane shkrimi jot asht pak a shume ne kete rryme por po shkepus vetem kete fragment

fjalet e tuja mor sis tam kane perdor edhe shovinistat serbe e greke per qellimet e tyne edhe pjeserisht kane pas rezultat /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/shrug.gif

nuk e kuptoj perveç gjuhes, q1 jam i sigurte se nuk ashte ajo q1 zotroni ma mire çfare tjeter ju lidh me shqiptaret (ty e dy tre af-ista) /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/confused.gif


Kujdes gjuhen e perdorur ndaj antareve
 

regele

Forumium maestatis
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Interesante tema, vetem se per interpretim historik te nje ngjarjeje te tille historike dhe aspak fetare, merret nje organizate fetare qe i ben nje trajtim shkencor problemit! Shpresoj qe organizata te tilla fetare te mos merren me shkencen dhe ne te ardhmen.

Lidhja e Prizrenit ishte nje lidhje pan-shqiptare pa dallim krahine, ideje apo feje dhe kishte per qellim shkeputjen e Shqiperise nga pushtuesi i qelbur turk!
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Lubardhi</div><div class="ubbcode-body">Dakort flasim me fakte!

Si ka mundesi qe Lidhja Shqiptare e Prizrenit na qenkerkish nje levizje pan-islamike e mbeshtetur nga sulltani kur kryetar i saj ka qene Abdyl Frasheri , me perkatesi fetare bektashiane, nje sekt i cili eshte perndjekur me shekuj nga Porta e Larte dhe nga myslimanet sunni?

Pastaj Lidhjen e kane mbeshtetur dhe atdhetare si Jani Vreto e Pashko Vasa... myslimane jane keta?

Mos lexo shume te http://www.zeriislam.com se nuk te ben mire per arsyetimin e logjikshem /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif </div></div>
Xhaferr Belegu në librin ‘Lidhja e Prizrenit e veprimet e sajë’ kujton që përpara se ky takim të zhvillohej, në rjedhën e ngjarjeve kishte hyrë vetë sulltan Abdylhamiti II.Ai kishte thirrur në Stamboll Sheh Mustafa Tetovën dhe Abdyl Be Frashërin për t’i udhëzuar për zhvillimin e lëvizjes. Ndërsa në aparencë sulltan Hamiti tregohej sikur donte të përmbushte kërkesat e fuqive të mëdha, nën rogoz nxiste muslimanët që të mobilizohen dhe përballojnë agresionin. Belegu thotë që sulltani i shkroi gjithashtu edhe kadiut të Gjakovës Ahmet Efendi Koronicës, myderizit të Prizrenit Ymer Efendiut dhe myftiut të Dibrës Jonuz Efendiut, ndërsa ju dha urdhër komandantëve ushtarakë në Shqipëri që të mos e pengonin zhvillimin e Lidhjes.
----------------------------------------------
Xhafer Belegu (1939), Lidhja e Prizrenit e veprimet e saje, 1878 – 1881, Tirane, fq. 17-18.
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: EBM</div><div class="ubbcode-body">Ne nje liber me kujtime te Eqerem Bej Vlores (beu injorant qe kemi mesuar ne shkolla fliste 9 gjuhe te huaja /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif ), qe hidhte drite mbi shume fakte te asaj kohe qe nga Lidhja e Prizrenit, shpallja e Pavarsise e deri tek Revolucioni Demokratiko-Borgjez i vitit 1924 i Fan Nolit, figura e Abdyl Frasherit dilte si me e ndritura nder te gjithe rilindasit dhe atdhetaret e asaj kohe.
Ju sugjeroj ta lexoni per te kthjelluar me mire idete! /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

p.s. une kam lindur fiks ne diten e 100 vjetorit te Lidhjes se Prizrenit /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

</div></div>

EBM ato qe i thash me siper Lubardhit i ka permend edhe Eqerem Bej Vlora, ku nder te tjera thoshte dhe qe qeveria qëndrore në Stamboll jo vetëm që u tregua dashamire
ndaj idesë, por mori pjesë aktive në themelimin e Lidhjes në Prizren: pasi ishte në
interesin e saj të nxiste një lëvizje kundër kërkesave sllave e pak më vonë edhe kundër
atyre greke … që të tërhiqte vëmendjen e Evropës.
---------------------------------------------------------
Eqrem bej Vlora, Kujtime – Vëllimi i parë 1885-1912, Tiranë, 2001, fq. 159
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: tushi</div><div class="ubbcode-body"><div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Salvatore</div><div class="ubbcode-body">Për të trembur shqiptarët me identitetin tonë kulturor islam dhe krijuar në
mendjen e lexuesit frikë ndaj mundësisë së qenies së Lidhjes së Prizrenit një organizatë
islamike, Kristo Frashëri shkruan: Funksionarët e administratës dhe përkrahësit e tyre
sulltanistë ushtruan në këto mbledhje presion të fuqishëm për t’i detyruar pjesëmarrësit
që t’i nënshkruanin protestat e tyre jo si banorë shqiptarë, por si nënshtetas islamikë të
lidhur me Perandorinë Osmane.7 Por sipas Frashërit, shqiptarët dinin gjithnjë të triumfojnë ndaj feudalëve prapanikë osman që deshën t’i bëjnë islamikë. Ata
kundërshtuan rrufjanët turq: Në asnjë nga krahinat shqiptare, pjesëmarrësit e mbledhjeve
nuk pranuan ta cilësonin veten e tyre si banorë islamikë. Në të gjitha aktet drejtuar
Fuqive të Mëdha banorët myslimanë dhe të krishterë, protestonin si shqiptarë, si
pjesëtarë të një kombi të vetëm. Madje, në shumë raste, pjesëmarrësit e mbledhjeve
popullore hartuan peticione drejtuar Portës së Lartë, me anën e të cilave kërkonin
reforma autonomiste për Shqipërinë.8
Megjithatë faktet historike të cilat rrëfehen më në detaj më poshtë dëshmojnë të
kundërtën. </div></div>

tane shkrimi jot asht pak a shume ne kete rryme por po shkepus vetem kete fragment

fjalet e tuja mor sis tam kane perdor edhe shovinistat serbe e greke per qellimet e tyne edhe pjeserisht kane pas rezultat /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/shrug.gif

nuk e kuptoj perveç gjuhes, q1 jam i sigurte se nuk ashte ajo q1 zotroni ma mire çfare tjeter ju lidh me shqiptaret (ty e dy tre af-ista) /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/confused.gif


Salvatore della mia sorella /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/emot-jerkbag.gif </div></div>

Me ty flas ndryshe un shoku.

Muslimanët e Lidhjes së Prizrenit që nuk mund të pranonin lëshimin e tokave të tyre ndaj të krishterëve, nuk kuptonin dot sesi Mehmet Ali Pasha ju kërkonte atyre një gjë që shkon kundër Sheriatit. Krerët e Lidhjes, Mehmet Ali Pashën e quanin Maxhari (Hungarezi) pasi ky kishte qenë i krishterë më parë dhe nuk besonin që ishte bërë musliman përnjëmend si ata. Duke hapur fjalë në popull që Mehmet Ali Pasha ishte kaurr dhe për më tepër duke parë që atë e mbronte një divizion prej 80 katolikësh mirditorë, gjakovarët menduan se kanë të bëjnë më një të pafe të kamufluar, me një murted(tradhëtar) të islamit dhe agjent të ‘7 krajlive’. Për ta diskredituar si të krishterë kosovarët i bënë edhe disa poezi:
More pash pasha i Maxharit
Nuk i jam i mbretit, jam i kralit
Fjal i coj patër Marianit
Me i mbledhun krent e Fandit
Krent e Fandit me bajrak
Se në kresun ç’do me i ran
Morë hoxhë façezi
Pa ferman si del në ushtri
Hem imam hem plak haxhi
Besa Mria s’bahet turki
Ka lidh besën me shtat krali
Shtat Krali ka zan në dorë
Çon asqerin nëpër borë
Në për borë e në për shi
Nuk bahet Mria turki34
Apo kjo tjetra:
Të shtatë krajlat kuvendojnë
Prizreni shka po thonë
Ni murtat n’e çoj dovleti
Shkoj n’Xhakovë te Abdulla begi
Për dy djem çi kish nga t’veti
Çilloj pasha kryçali
Kish pa gisht me shtat krali
Lyp hudutin çik n’Malsi
Çitni futat shpi për shpi
Shpi për shpi, mahall n’mahallë
Bini djem bajraktarë
Hanm i Pashës del në shkallë
Kuku Zot për pashallarë
Sh’na u kanë kall sarajet në flakë
Plot oborret mush me xhak
Hanm i pashës sa mir po flet
Njanin tel t’j a rrehim babës Dovlet
Ali Pashën babë ç’ta ka xhet
Sot dy javë t’u ka ba synet
Kshtu Shqipnia kish pas adet
Ka ni pashë m’e myt për vjet

Siç edhe poezitë më lartë tregojnë, muslimanët kosovarë e shihnin Mehmet Ali Pashën si një tradhëtar të islamit kur i thonë: ‘More pash pasha i Maxharrit’ dhe ai i përgjigjet ‘Nuk i jam i mbretit, jam i kralit / Fjal i coj patër Marianit / Me i mbledhun krent e Fandit.’ Edhe në poezinë e dytë po ashtu lexohet tradhëtia e Pashës dhe puna e tij për të krishterët kur poeti thotë: ‘Të shtatë krajlat kuvendojnë / Prizreni shka po thonë / Ni murtat n’e çoj dovleti.’ Për më tepër për të shprehur bindjen e tyre që Mehmet Aliu nuk mund të bëhej dot muslimanë thonë: ‘Hem imam hem plak haxhi / Besa Mria s’bahet turki’, apo edhe më tej: ‘Në për borë e në për shi/ Nuk bahet Mria turki’ apo edhe në poezinë e dytë kur thonë: ‘Çilloj pasha kryçali’. Ndërsa imagjinata e kosovarëve që Mehmet Ali Pashën e sheh të pabesë që punon për mbretëritë e krishtera, lexohet në këto vargje: ‘Ka lidh besën me shtat krali / Shtat Krali ka zan në dorë / Çon asqerin nëpër borë’ apo në poezinë e dytë: ‘Kish pa gisht me shtat krali’ Faktin që shqiptarët e shihnin Mehmet Ali Pashën si tradhëtar, pasi ai kishte nënshkruar Traktatin e Berlinit që ju dha tokat e tyre Serbisë dhe Malit të Zi, e përmend edhe A. H. Layard. Ky inat dhe mosbesim ndaj ‘pashës kryçali’ shtyu muslimanët gjakovarë që në 6 shtator 1878 të vrasin Mehmet Ali Pashë Maxharin në kullën e Abdullah Pashë Drenit ku ishte strehuar sëbashku me ushtarët e tij mirditorë. Kont Andrasy në korespondencën e tij me Kontin Deym kujton që njerëzit kryesorë që nxitën në vrasjen e Mehmet Ali Pashës Maxharit ishin krerët e Lidhjes së Prizrenit. Ahmet Efendiu, Iljaz Pashë Korenica, Hasan Pashë Tetova, Dervish Beu nga Luma, Nazif Pasha i Prishtinës, dhe mbi të gjitha mytesarifi turk i Prizrenit, Qamil Beu.
---------------------------------------------------
The British Museum, London, Accounts and Papers (38). 1878-9, LXXIX, 79, 219 – 220
------------------------------------------------------
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: regele</div><div class="ubbcode-body">Interesante tema, vetem se per interpretim historik te nje ngjarjeje te tille historike dhe aspak fetare, merret nje organizate fetare qe i ben nje trajtim shkencor problemit! Shpresoj qe organizata te tilla fetare te mos merren me shkencen dhe ne te ardhmen.

Lidhja e Prizrenit ishte nje lidhje pan-shqiptare pa dallim krahine, ideje apo feje dhe kishte per qellim shkeputjen e Shqiperise nga pushtuesi i qelbur turk! </div></div>

O Regele, Un akoma po pres fakte nga ty. per ato qe thuaj, per qellimin e Lidhjes Shqiptare te Prizerenit. Pervec atyre qe kam shkruar me siper po nxjer edhe pikat qe ata kan vendosur eskluzivisht per te ta mbyllur ty gojen njeher e pergjithmon.

Lidhja zhvilloi takimet e saj në datën 10 qershor 1878 në Xhaminë e Bajraklisë
dhe në medresenë e Mehmet Pashës në Prizren. Në Lidhje (Ittifak) erdhën edhe delegatë nga Selaniku, Jenipazari dhe Sjenica.25 Në Prizren por edhe mbarë Kosovën, krijimi dhe organizimi i Lidhjes u njoh me emrin e saj osman, Prizren Ittifaki apo Prizren Ittihadi.
Pas disa ditë bisedimesh më në fund në 18 qershor 1878 Lidhja botoi vendimet e saj
(Karar-Name) të cilat ishin si vijon:

1. Lidhja jonë është forumar me qëllim që të mos njohë asnjë qeveri tjetër përveç
Perandorisë Osmane dhe të mbrojë integritetin tokësor me të gjithë mjetet

2. Qëllimi ynë i lart është të mbrojmë të drejtën e lartmadhërisë së tij sulltanit,
sovranit tonë. Në do quajmë armiq të kombit (osman) dhe atdheut të gjithë ata që
kundërshtojnë dhe prishin qetësinë, ata që dobësojnë qeverinë dhe
bashkëpunëtorët e tyre. Në rast se turbulluesit nuk heqin dorë do i dëbojmë jashtë
shtetit

3. Ata delegatë të krahinave të tjera që duan të hynë në Lidhjen tonë do i pranojmë
me gëzim dhe regjistrojmë si miq të qeverisë dhe vendit

4. Në bazë të Sheriatit do të mbrojmë jetën, pasurinë dhe nderin edhe të atyre që nuk
janë muhamedanë, por janë besnikë, tamam si për veten tonë. Ndërsa kryengritësit
do ti dënojmë sipas fajit.

5. Të gjitha shpenzimet për luftëtarët që do të mbledhin krahinat do të rregullohen
dhe perballohen në bazë të dispozitave që do japim. Ndihmat që do na vinë nga
jashtë do ti pranojmë me kënaqësi.

6. Duke patur parasysh gjendjen e Ballkanit nuk do pranojmë në asnjë mënyrë fuqitë
e huaja në tokat tona.
Ne nuk do të njohim në asnjë mënyrë Bullgarinë dhe as duam t’ia dëgjojmë emrin;
edhe Serbia në rast se nuk na i dorëzon tokat me të mirë që na ka marrë, do të
dërgojmë kundër saj një fuqi dhe t’ia marrim me pushkë. Edhe kundër Malit të Zi do
veprojmë në të njëjtën mënyrë.

7. Bashkatdhetarëve besnikë të qeverisë që kanë hyrë në Lidhjen tonë do ti japim
dorën dhe ndihmojmë sipas mundësisë.

8. Në rast se një krahinë ka probleme për të zbatuar vendimet, krahinat fqinje do ti
shkojnë në ndihmë

9. Kushdo që del nga Lidhja jonë, Zot na ruaj! Kushdo që spiunon, dhe vepron sipas
qejfit dhe dëgjon urdhërat e të parëve do të marrë dënimin që meriton.

10. Asnjë vendas i kujtdo krahine që do me dalë nga Lidhja, i çfarëdo feje qoftë nuk
do lejohet të shkojë as në Serbi e as në Mal të Zi. Në rast se shkon do njihet si
spiun dhe dënohet.

11. Kushdo që ka vënë në dispozicion të Lidhjes diçka dhe i shmanget detyrimit,
s’dëgjon urdhërat, sillet brutalisht apo bën ndonjë ç’nderim do të dënohet sipas
fajit.

12. Dërgimi i fuqive, thirrja dhe përdorimi i tyre do të bëhet sipas udhëzimeve të
përpiluara.

13. Për të zbatuar këto nene do ti jepet rëndësi korespondencës.

14. Është rënë dakort që qeveria nuk do hyjë në punët e Lidhjes dhe as Lidhja në
punët e saj; përndryshe ky do shihet si cënim i të drejtës.

15. Një kopje i këtij vendimi do i paraqitet çdo krahine dhe qyteti.

16. Në bazë të besës së lidhur nga burrat e patrembur të Shqipërisë së Veriut, Jugut dhe Bosnjes, të atyre që kur kanë lindur nuk kanë njohur tjetër zanat por pushkën dhe që për Din, Devlet dhe Vatan japin jetën, kanë zgjedhur Prizrenin si kryeqytet të Lidhjes.
Sikur e themeluam këtë Lidhje edhe në të ardhmen nuk do durojmë tiranë që të shtypin vendet tona. Bijtë tanë dhe bijtë e tyre do të jenë besnikë të Lidhjes dhe kush largohet nga ajo do të konsiderohet sikur dikush që braktis Islamin dhe do mallkohet dhe përbuzet nga ne. Ne obligohemi ti jemi besnik këtij vendimi me firmat tona (47
firma).
Siç lexohet në pikën 4 por edhe në fund të Karar Namesë, Lidhja ishte një organizatë që synonte të mobilizojë muslimanët ballkanas për vetëmbrojtje, implementojë Sheriatin në të gjithë territorin e saj dhe shtrihet nga Bosnja deri në Jug të Shqipërisë. Edhe pse ishte konceptuar si një Lidhje Pan-Islamike, ajo shquhet nga toleranca për të krishterët ku në pikën 4 Lidhja zotohet që të mbrojë edhe jomuhamedanët.

Pas disa ditësh, kur me Lidhjen u bashkuan edhe qyteteve të tjera, ku vendosen mbrojtjen e atdheut ushtarakisht, ajo përpiloi disa vendime të dyta që janë si vijon:
1. Asnjë krahinë nuk do të njohë ndonjë qeveri tjetër përveç asaj të Perandorisë Osmane.
2. Nëse Turqia nuk paraqitet dhe Kongresi i Berlinit nuk do të njohë të drejtat tona mbi vendet e pushtuara nga Serbia dhe Mali i Zi, atëherë ne do rrokim armët për ti ri-pushtuar.
3. Në qoftë se fuqitë tona do të mundin të çlirojnë vendet e pushtuara, atëherë do të zbatohen masat e duhura.
4. E gjithë fuqia jonë do të përbëhet prej pesë ushtrishë: atyre të Shkodrës, Shkupit, Kosovës, Jenipazarit dhe të Herzegovinës.
5. Ajo e Shkodrës do sulmojë Malin e Zi: oficerët dhe bajraktarët do të zgjidhen nga populli.
6. Në Guci përveç vendësve do të dërgohen edhe 2000 nga Gjakova dhe Berana dhe 1000 nga Peja.
7. Jenipazari përveç fuqisë që do të mbajë për mbrojtjen e vendit do të dërgojë edhe 1000 në Kolashin.
8. Në Bjelopolje mjafton fuqia vëndase.
9. Në Prepolje, Kajnica, Tashlixhë dhe Foçë përveç fuqive të tyre, do të dërgohen edhe 2000 të tjerë.
10. Për të ruajtur vijën Gracko – Trebinjë, përveç fuqisë së Herzegovinës, do të ketë 10000 burra nga Sarajeva dhe këta sëbashku do të formojnë ushtrinë e Herzegovinës.
11. Fuqia e Shkupit, Kosovës dhe Jenipazarit do të sulmojë Serbinë sipas instruksioneve tona.
12. Në qoftë se armiku i kërcënohet njërës krahinë, komandanti i krahinës në rrezik do të lajmëroj komandantët e tjerë që të marrin dijeni të gjithë dhe sulmohet armiku.
13. Në rast se në luftën tonë kundër Malit të Zi, Serbia qëndron asnjanëse atëherë fuqitë që janë caktuar për atë, kalojnë kundër Malit të Zi.
14. Në qoftë se si Mali i Zi ashtu edhe Serbia do të luftojnë kundër nesh atëherë këto fuqi detyrohen të luftojnë burrërisht dhe me ngulm sipas besës që kemi dhënë.
Këto dy vendime u nënshkruan nga përfaqësuesit e Prizrenit, Gjakovës, Pejës, Gucisë, Jenipazarit, Sjenicës, Tashlixhës, Mitrovicës, Vuçiternit, Prishtinës, Gjilanit, Shkupit, Tetovës, Kërçovës, Gostivarit, Dibrës së Madhe dhe Dibrës së Vogël.28
Siç shihet nga vendimet e Lidhjes, kuptohet që synimi i organizatorëve të saj ishte mbrojtja e viseve të populluara nga muslimanët në Ballkan. Qofshin ata boshnjakë ose shqiptarë. Përndryshe nga ç’shkruan Kristo Frashëri, kur në Korrik të vitit 1878 trupat austriake nisën pushtimin e Bosnje dhe Herzegovinës, Lidhja, sipas pikës 12 të statusit të Luftës, i shkoi Bosnjes në ndihmë. Në fakt ishin delegatët e Bosnjës që kërkuan ndihmë ndaj përfaqësisë së Lidhjes në Jenipazar: Ejup Beut, Muhamet Efendiut, Murat Beut, Ibrahim Efendiut dhe Estref Efendiut.


Shut up, Just suck!

<span style="color: #FF0000">Nese do te mbyllesh postimet e tua me te tilla parrulla, do te te editohet i gjithe shkrimi dhe mundi do te te ike kot! Bej kujdes!</span>
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Regele eshte e kote te justifikosh ngecjen tende ne lidhje me temen me bullshit.
Nuk kam then asgje te keqe dhe nuk i jam drejtuar njeriut. ndersa ti gjeja e pare qe duhet te beje ketu e 2 jave perpara do te ishte te editoje shkrimin e tushit ku me shan mua direkt.
nejse i lejm keto
Vazhdojm me temen
Un jam akoma ne pritje te me argumentosh ate qe ke thene. Ose te kerkosh falje publike per ate qe ke shpifur ndaj miqve te vendit tone.
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

Salvatooooooo une ja futa krejt pa lidhje po vetem me tahmi si i thone /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif por e paskam çu deri ne rranje idene dmth /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/Eliterate.gif

meqi ti more ket Olsi Jasexhi q1 i vesh vedit ne faqen e vet online titujt e historianit e publicistit (ps nks nuk je vet ti jam i sigurte se je te pakten dashnor virtual i tij)

une po citoj vetem permbledhjen e studimit te tij

<u>Pra nësë duam të kuptojmë identitetin dhe karakterin e organizatorë të Lidhjes së
Prizrenit sipas konsullit Kirby Green dhe jo Kristo Frashërit, i bie që Lëvizja shqiptare
duhet parë si një përpjekje e miletit islamik apo e kombit osman i cili e shikonte fatin e tij
të njëjtë me atë të muslimanëve të tjerë të Perandorisë dhe sulltanit Halif, dhe jo sipas
skemave ‘politikisht korrekt’ që ideologjia nacional-komuniste e Akademisë së
Shkencave mundohet të ndërtojë mbi identitetin e pashallarëve, bejlerëve dhe ulemave
islamikë të Gegënisë që formuan Lidhjen e Prizrenit në fundshekullin e XIX.</u>


ti fosile Anadollit me nji fjale u heq shqiptareve identitetin kombetar e u vesh ate islamik /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif
kjo sepse preferon me i besu ma shume nji konsullit britanik se nji historianit shqiptar

ashtu siç preferon me i besu nji priftit sllav (q1 vetem urrejtja per njeni-tjetrin ju lidh bashke) kur thote se "mirditoret jane vlleh"

kur e thote Oroshi q1 nuk asht musliman se nji pjese e shqiptareve ne ate kohe nuk kishin identitet kombtar etiketohet si "antishqiptar" prej tejet ndersa kur e thu ti vete si i bjen me kene mor sis tam mës /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/eusa_clap.gif


problemi kryesor asht se fondamentalizmi islamik asht semundja ma e keqe q1 po perjeton planeti per momentin

por per fat te mire shqiptaret jane te prekun shume pak prej saj

edhe po ti shikosh me kujdes keto raste jane me te vertete qesharake
njerez q1 kane studiu ne Arabi, Malajzi e ku po di une, e sot hane buke vetem ne Europen e krishtere e vjellin vner kunder saj



me sa duket doni me e marre kalane nga brenda" /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/emot-jerkbag.gif
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

ps se harrova po kjo Salvatorja apo Olsi ne nji shkrim te tij kunder Kadarese (me shpresen e madhe se ky i fundit po ja pjerdh ndopak muhabetin sa me i denju qofte edhe nji ofendim banal)

citon Kadaren te kete thane

Prirja e Shqipërisë do të ishte drejt fesë së krishterë, ngaqë ajo lidhej me kulturën, kujtimet e vjetra, dhe nostalgjinë e kohës paraturke. Me kalimin e viteve, feja e vonë islamike, e ardhur bashkë me otomanët, do të zbehej (së pari në Shqipëri e më pas në Kosovë), derisa t’ia linte vendin fesë së krishterë, ose më saktë kulturës së krishterë. Kështu që së paku nga një e keqe (ndalimi i fesë më 1967) do të vinte një e mirë. Kombi shqiptar do të bënte një korigjim të madh historik, çka do të shpejtonte bashkimin e tij me kontinentin mëmë: Evropën.

ma shume se gjiganti i letrave shqipe s'kam ça shtoj as une /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wave.gif
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: 129 vjet Lidhja Shqiptare e Prizrenit

O Tushke, po pse dilni gjithmon nga tema ju ? pse nuk hap 1 teme me vete per olsi jazexhiun dhe flasim aty per te?
A ke ndonje gje ne lidhje me faktet qe kam sjelle? po pate ndonje gje na e sill, po nuk pate mos shkruj marzira dhe mos ofendo, se nuk ta kam per borxh un te mbyllet tema per qejfin tend qe del jasht teme dhe me fut mu theniet e komunistit kadare.
 
Top