Re: Filozofi eshte ai qe do Zotin!
Islami nuk e ka penguar aspak artin, Xhimi, perkundrazi i ka dhene nje hov mjaft te rendesishem. Nuk mund te mohohet qe arti islamik perben nje element mjaft te rendesishem te pasurise boterore te artit. Mjafton te klikosh me google per artin islamik, apo edhe te kerkosh lidhur me historine e artit (mund te hapesh edhe librin “Historia e Artit” Gombrixh, apo “Qyteterimi” i Clark-ut) dhe do te bindesh per kete.
Ose, per me kollaj mund te klikosh ketu
Po keshtu, Kajami vertete mund te kete pasur kontestime nga individe te ndryshem fetare ne kohera, por keto kane ardhur si pasoje e moskuptimit te poezise se Khajamit, pasi gjuha e tij eshte thellesisht simbolike. Une kam lexuar nje debat te nje prej dijetareve dhe filozofeve me te famshem muslimane, Gazalit, i cili mbronte me force Khajamin duke iu kundervene atyre qe e kane kontestuar, per te cilet ai shprehej qe “nuk e njohin poezine”.
Problemi qendron se ti, kur flet per pengimin e artit nga Islami, ke para sysh elementin me radikal te botes islame, i cili ne fakt nuk perben teresine e saj, por nje pakice te izoluar. Nuk mund te thuash se Islami pengon artin duke iu referuar interpretimit me radikal te Islamit, duke e prezantuar ate si vete Islami. Po keshtu permendja e dhunimit te statujave te Budes ne Afganistan nga ana jote deshmon per selektivitetin krejt te papershtatshem nga ana jote, per ate cka ti e quan Islam. Te gjithe e dime qe talebanet, perbejne nje pakice mjaft te izoluar, dhe mjaft radikale, si dhe mjaft te prapambetur te hapesirave islamike, ndaj nuk mund te marresh talebanet per reference kur flet per Islamin. Ka nje mori dijetaresh eminente muslimane, qe sot perbejne autoritet fetar boterore qe e kane denuar ashper aktin e talebaneve. Jusuf Kardavi, nje nga me te medhenjte e kohes se sotme e ka denuar publikisht nje akt te tille te paprecedente, gje te cilen e kam lexuar vete. Ne qofte se do te kishe me teper informacion lidhur me kulturen islame do te bindeshe se me teper se ne cfare do fushe muslimanet kane zhvilluar artin. Kjo pikerisht pasi Islami ne thlebin e vet ka nje kulture thellesisht spirituale (sigurisht pa harruar zhvillimin material qe tenton te harmonizohet me ate shpiritual, por kjo e dyta gjithmone mbetet paresore).
Gjithsesi ky diskutim nga shkeput nga debati qe po zhvillonim dhe per me teper nuk eshte pjese e temes.
Ndersa ajo qe thote MLK-ja per diktaturen e moralit eshte nje debat tjeter me vete. Problemi eshte se MLK-ja ngaterron vlerat e sotme te relativitetit te moralit, te cilat cojne vetvetiu ne mungesen e moralit, me vlerat morale te nje shoqerie. Eshte me teper ceshtje kulturash. Per kete ka pasur nje teme me vete ketu tek filozofia ku eshte dskutuar jo pak.
Gjithsesi une jam dakort qe filozofia (si ateiste, ashtu edhe teiste apo fetare) mbetet elitare dhe nuk mund te behet dot objekt i kapshem nga turmat, por filozofi nuk gabon aspak kur tenton te lavderoj vlera te caktuara morale. Perkundrazi, po nuk e beri filozofi kete, kush do ta beje? Kur flasim per vlera morale nuk duhet te kuptojme doemos imponim moral. Ne qofte se te tjeret kane abuzuar me kete, kjo nuk eshte faji i filozofit.
P.s. Atman, me fal per keqkuptimin. Gjithsesi, per diskutimin ndoshta mund te te pergjigjem nje here tjeter.
Islami nuk e ka penguar aspak artin, Xhimi, perkundrazi i ka dhene nje hov mjaft te rendesishem. Nuk mund te mohohet qe arti islamik perben nje element mjaft te rendesishem te pasurise boterore te artit. Mjafton te klikosh me google per artin islamik, apo edhe te kerkosh lidhur me historine e artit (mund te hapesh edhe librin “Historia e Artit” Gombrixh, apo “Qyteterimi” i Clark-ut) dhe do te bindesh per kete.
Ose, per me kollaj mund te klikosh ketu
Po keshtu, Kajami vertete mund te kete pasur kontestime nga individe te ndryshem fetare ne kohera, por keto kane ardhur si pasoje e moskuptimit te poezise se Khajamit, pasi gjuha e tij eshte thellesisht simbolike. Une kam lexuar nje debat te nje prej dijetareve dhe filozofeve me te famshem muslimane, Gazalit, i cili mbronte me force Khajamin duke iu kundervene atyre qe e kane kontestuar, per te cilet ai shprehej qe “nuk e njohin poezine”.
Problemi qendron se ti, kur flet per pengimin e artit nga Islami, ke para sysh elementin me radikal te botes islame, i cili ne fakt nuk perben teresine e saj, por nje pakice te izoluar. Nuk mund te thuash se Islami pengon artin duke iu referuar interpretimit me radikal te Islamit, duke e prezantuar ate si vete Islami. Po keshtu permendja e dhunimit te statujave te Budes ne Afganistan nga ana jote deshmon per selektivitetin krejt te papershtatshem nga ana jote, per ate cka ti e quan Islam. Te gjithe e dime qe talebanet, perbejne nje pakice mjaft te izoluar, dhe mjaft radikale, si dhe mjaft te prapambetur te hapesirave islamike, ndaj nuk mund te marresh talebanet per reference kur flet per Islamin. Ka nje mori dijetaresh eminente muslimane, qe sot perbejne autoritet fetar boterore qe e kane denuar ashper aktin e talebaneve. Jusuf Kardavi, nje nga me te medhenjte e kohes se sotme e ka denuar publikisht nje akt te tille te paprecedente, gje te cilen e kam lexuar vete. Ne qofte se do te kishe me teper informacion lidhur me kulturen islame do te bindeshe se me teper se ne cfare do fushe muslimanet kane zhvilluar artin. Kjo pikerisht pasi Islami ne thlebin e vet ka nje kulture thellesisht spirituale (sigurisht pa harruar zhvillimin material qe tenton te harmonizohet me ate shpiritual, por kjo e dyta gjithmone mbetet paresore).
Gjithsesi ky diskutim nga shkeput nga debati qe po zhvillonim dhe per me teper nuk eshte pjese e temes.
Ndersa ajo qe thote MLK-ja per diktaturen e moralit eshte nje debat tjeter me vete. Problemi eshte se MLK-ja ngaterron vlerat e sotme te relativitetit te moralit, te cilat cojne vetvetiu ne mungesen e moralit, me vlerat morale te nje shoqerie. Eshte me teper ceshtje kulturash. Per kete ka pasur nje teme me vete ketu tek filozofia ku eshte dskutuar jo pak.
Gjithsesi une jam dakort qe filozofia (si ateiste, ashtu edhe teiste apo fetare) mbetet elitare dhe nuk mund te behet dot objekt i kapshem nga turmat, por filozofi nuk gabon aspak kur tenton te lavderoj vlera te caktuara morale. Perkundrazi, po nuk e beri filozofi kete, kush do ta beje? Kur flasim per vlera morale nuk duhet te kuptojme doemos imponim moral. Ne qofte se te tjeret kane abuzuar me kete, kjo nuk eshte faji i filozofit.
P.s. Atman, me fal per keqkuptimin. Gjithsesi, per diskutimin ndoshta mund te te pergjigjem nje here tjeter.