Tirana & Provincat

atman

Forumium maestatis
Re: Tirana & Provincat

Kërkoje përsenë te vetja, i dashur nipçe.

Çfarë do të bëj unë nuk është një diskutim për temën por mundësi e krijuar për të; “Njih veten” – (nuk e ka thënë Sokrati, sikundër pretendon ti, por një nga të shtatë të urtët e lashtësisë, Kiloni, diku e kam shkruajtur edhe me ç’rast).

Thyejmë të gjitha rregullat e kronologjisë dhe e fillojmë që nga batuta e marrë nga filmi Skënderbeu, batuta “sovietike” sikundër e quan ti, ose po të duash edhe proletare, apo marksiste, komuniste, kriptokomuniste, quaje si të duash, mua nuk më prish punë sepse e gjykoj si një nevoja tënde për të gudulisur veten.
E para: - Filmi është shqiptaro – sovietik dhe jo e kundërta.
E dyta: - Bashkpunime të tilla njeh bota me shumicë dhe vetëm një dritëshkurtër mund të përdorë gjuhën tënde.
E treta: Ky është i vetmi kolosal shqiptar i nderuar me çmim ndërkombëtar të dhënë nga një juri “borgjeze” në Francë.
E katërta: - Ky Skënderbe sovietik, meqënëse ti je munduar ta vesh në lojë, mund të të pyesë: - e cili është ai budall që shikon bukurinë e mobiljeve të shtëpisë në çastin kur brenda ka hyrë kusari?

E pesta, është një pyetje drejtuar ty:

Pse e sulmon figurën e heroit tonë kombëtar në çdo rast që mundesh?

Në një diskutim të bërë në forum, dy a tre vjet më parë ti je shprehur kundër të qënët të Skënderbeut hero kombëtar, nëse ai ka luftuar edhe për mbrojtjen e krishterimit. Madje, jam habitur jo nga sa the ti, por nga mbështetja që gjete tek Adonis, i cili nëse nuk gaboj(shpresoj të gaboj) ishte Chaon, një djalë që e respektoja. Pra, ishte një pohim ku ti zbulon vetveten, si një sajesë islamike, në të cilën ndjenja kombëtare, ose identiteti kombëtar është një mohës. Me sa kuptoj kërkon një Skënderbe, ashtu-kështu, edhe ashtu edhe kështu, njëlloj Skënderbeu alla Rexhep Qose. Për ta realizuar këtë figurë të ëndëruar, ata shqiptarë që sot islamizmin e kanë përparësi mbi kombësinë, duhet të zbresin në thellësi të prejardhjes dhe kur të gjejnë atë nyje që quhet Pal, ose Kristo, të ndryshohet dhe të quhet Qafir i biri i Qafires, kështu derisa të mbrrihet në kohën e Gjergj Kastriotit. Në këtë pikë, falë trukut, kini krijuar përbërjen e duhur, nja 50 - 60 përqind e popullsisë shqiptare të shndëruar në myslimanë, pas kësaj mund ta quani Gjergjin, tradhëtar dhe të lëshoni anatema, mallkime dhe monumentin të tij ta rrëzoni. Të rrëzuarit të historisë dhe heqja zvarrë, tashmë është një normalitet i rëndomtë. Nuk na i mëson historia, na i mëson urrejtja për historinë dhe politika e kamulfuar nën petk fetar. Në rastin e heroit kombëtar ka një problem, dilemë: Si mund të heqim zvarrë Gjergj Kastriotin duke lënë në monument Skënderbeun të qujatur turk sepse është emër turku?...
Skënder-bej, më shumë se emër, titull, i sajuar enkas, si një meritë për gjeniun ushtarak të krahasuar vetëm me Aleksandrin e madh (Skënder – Iskander – Aleksandër) dhe se një titull si ky nuk e gëzoi asnjë gjeneral tjetër dhe se një titull, ose krahasim, nuk ndryshon kurrë domethënien, përmbajtjen, të qenët shqiptar, por ja që sahanlëpirësit e dëshirojnë, e dëshirojnë në vend të pamundësisë për ta hedhur posht duke u mbështetur në mëtime qesharake, sikundër ishte qesharake kërkesa e turkut për të hequr bustin e Skënderbeut. (Në këtë pikë besoj se je i qartë)
Skënderbeu, ose Gjergj Kastrioti ishte udhëheqës i një populli të krishterë dhe ministri i tij i jashtëm ishte kleriku Pal Ëngjëlli. Me bekimin e tij ushtria nisej në luftë, me fjalët e ungjillit ushtarët e vrarë, varroseshin, dhe mbi varr ngrihej kryqi. Gjëja më normale për një popull i gjithi i krishterë, ndoshta kishte paganë, por kurrsesi islamistë . Lufta për mbrojtjen e atdheut kësisoj, ishte e pandarë nga lufta për mbrojtjen e krishterimit. Pasojë, sikundër është e tillë ditë-nata e shkaktuar prej rrotullimit të globit. Të pretendosh ndryshe, është njësoj si t’i kërkosh rruzullit të vërtitë vetëm gjysmën e tij, jo i gjithi, në fakt është më mirë çereku, sepse kështu i afrohemi flamurit turk...
Lufta e Skënderbeut për mbrojtjen e atdheut, e bëri atë hero kombëtar, lufta për mbrojtjen e krishterimit, i dha figurës së tij famë dhe frymëmarrje ndërkombëtare. Gjë që e dyfishon krenarinë tonë. Nga armiqtë që na rrethojnë, akuzohemi shpesh si bazë terrorizmi sepse gjykohemi nisur nga ajo pjesë e shqiptarëve që janë myslimanë. Dhe ata nuk përtojnë tu bien tam – tameve për të tërhequr vëmendjen e Europës me këtë akuzë, tepër demagogjike natyrisht, por duke u nisur nga thënia: shpif shpif se diçka do mbetet, shndërohet në preokupim vetiu.
Atëhere, nëse ne e xhveshim figurën e heroit tonë nga të qënit i krishterë dhe luftën e tij në mbrojtje të besimit, e privojmë veten nga një e drejtë historike legjitime, por edhe vërtetësi (ishim të krishterë të gjithë dhe e kemi mbrojtur besimin tonë ndoshta shumë më tepër e më mirë se grekët që atëkohë nuk ekzistonin dhe se sërbët, të cilët hynin në pazarllëqe me sulltanët dhe i hapnin rrugën ushtrisë turke); duke shpjeguar, (përse ekziston islamizmi) i xhveshim pretendimet e tyre, i bën të duken qesharake.
Në të njëjtën kohë...!
Grekofonët mundohen ta përvetësojnë figurën e tij, ta paraqitin si mbret grek, (jo pse i ha meraku për madhështinë e Skënderbeut, por sepse kështu i zgjatin kthetrat deri në Mat e më tej, ku shtrihej mbretëria që ai krijoi pas tradhëtisë së Beratit) dhe natyrisht njerëz si Gysi me kompani e japin me dëshirë, pasi nuk u vjen për hosh një figurë e tillë ngaqë s’mund të harrojnë kurrsesi, ç’kanë pësuar në histori.
Turqit ishin pushtues dhe si të tillë duhen trajtuar. Madje ishte një pushtim, haraçet (taksat) e të cilit po i paguajmë ende sot e kësaj dite. Pretendimi i Gysit dhe kompani, se ata(turqit) erdhën të thirrur nga një feudal shqiptar, është sa antishqiptare, aq edhe e pasaktë nga pikpamja historike, antishkencore, e mbi të gjitha mashtrim, si një fshehje e sëvërtetës për të mbrritur në qëllimet e mësipërme.
Çfarë na mëson historia?
Para betejes së fush - Dardanisë, (1389) turqit kishin 100 vjet që dërgonin ekspedita në brendësi të Ballkanit. Futeshin në kontinent, plaçkitnin, vrisnin, prishnin e digjnin dhe tërhiqeshin sërish në Azi. Qëllimi i tyre ishte të kuptonin me kë kishin të bënin. Dhe kur panë se përpara nuk shtrihej ndonjë armik i konsiderueshëm, por vetëm principata feudale që i hanin kokën njëra tjetrës, vendosën të lëshojnë hordhitë për të realizuar pushtimin e gadishullit, gjë që ndodhi pas betejës së lartpërmendur. Pra, qëllimi ekspansionist i tyre nuk mori hov nga ndonjë ftesë feudali shqiptar, por kjo ftesë, (nëse ekziston vërtet) u shfrytëzua për të njohur më mirë kundërshtarin e ardhshëm, ku bënte pjesë edhe feudali shqiptar që tashmë ndihmohet e që të nesërmen do të shndërohej në armik. Ishte një mundësi më shumë afruar turqve. Ëndra e tyre për pushtimin e Ballkanit nuk lindi aty dhe atë kohë, por bënte pjesë në planet për krijimin e një perandorie, për të cilën turqit Selçuk po luftonin prej kohësh që kapërcente shekuj.
Megjithatë, është çmenduri të konsiderosh pushtimin e tokave arbërore si një dëshirë e shqiptarëve. Sikur të kishte qoftë edhe një grimë vërtetësie këtu, ne do të ishim konsideruar me kohë edhe shkaktarë të pushtimit të Ballkanit, gjë që do të përbënte një fakt të hidhur për ne, të pakundërshtueshëm në duart e historiografisë, jo vetëm asaj serbe e greke, por të historiografisë ballkanike në mos botërore.
Edhe sikur, një feudal shqiptar të ketë thirrur në ndihmë turq, për të luftuar kundër rivalit të tij, sërish kjo nuk mund të shfrytëzohet për qëllimet e shfrytëzuara, sepse atë kohë, jo vetëm tokat arbërore por gjithë ballkani, Europa vetë, karakterizohej nga një coptim feudal, tipar i rendit. Kështuqë një feudal i vetëm, s’mund dhe nuk përfaqësonte kurrsesi, gjithë feudalët shqiptarë, e si pasojë ky fakt, tepër i dyshimtë mbetet i izoluar në vetminë e tij.
Nuk ka nevojë për një riepilog tjetër, mendoj se kaq mjafton për të kuptuar pse–në të zbërthyer në dy drejtime, psenë e një qëndrimi antishqiptar dhe psenë e një kundërveprimi, aq i nevojshëm për të mos lënë të përhapje mugëtire.
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Tirana & Provincat

Atman, sa me shume ta kundershtosh (me te drejte!) aq me shume do te ngule kembe tek e vetja ai. Me fanatizmin nuk pi uje logjika.
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

/ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif

Je fantastik fare lal!
Vazhdon e perleshesh dhembe per dhembe me armiqte e tu imagjinare te cilet pergjymja (pasoje e pashmangshme e vigjilences qe tenton te sfidoje lumin, armikun qe nuk fle) ti fanit ne perfytyrimet e tua midis endrres dhe zhgjendres. Ja e perfytyroj tani shume qarte se sa i mbushur me krenari dhe me vetekenaqje ndjehesh teksa shikon veten ne pasqyre me kurore dafinash (po kaq ireale) mbi krye. Shpresoj te ndjehesh mire dhe i lehtesuar nga paranoja jote qe te ben te marresh poza heroi, kru shikon se "armikun" (dmth mullinjte e eres) i ke shkaterruar keqas.

Gjithsei, duke shpresuar ndonje zgjim te mundshem me duhet te te sqaroj se gjithe sa ke shprehur me lart, jo vetem qe nuk ka lidhje me temen, por mbi te gjitha, nuk kane te bejne aspak me idete e mija, pervec momenteve fragmenteve te caktuar, te cilat ti i ke fiksuar si neper jerm gjate rrugetimeve te tua somnambulike ne debate te meparshme, prej te cilave gjithmone ke mbetur i shurdhert, pa ditur te kuptosh drejt qendrimet e tjetrit.

Konkretisht, ne postimin tim te meparshem, une nuk kam pasur as fijen me te vogel te qellimit per te vene ne loje filmin, dhe aq me pak Skenderbeun. E vetmja gje qe kam dashur te ve ne loje, eshte marrezia jote per te detektuar grupe armiqesore kudo.
Gjithashtu, persa i perket Skenderbeut, une nuk e kam theksuar askund qe nuk e pranoj per hero kombetar. Perkundrazi, kam theksuar se veshja e tij me petka fetare, sic metojne te na e pozojne sot disa intelektuale militante dhe utopiste, ku ti gjen strehen e dashur per te mallkuar grupet armiqesore te imagjinates tende "pjellore", eshte tradheti reale kombetare. Eshte nje tradheti reale ndaj simboleve te ketij kombi, ndaj historise se tij, si dhe ndaj te sotmes dhe te ardhmes se tij. Kjo sepse, paraqitja e heroit tone kombetar si nje hero fetar, (pa dashur te futem ne histori), perben nje deformim te aspirates se ketij kombi per te krijuar nje identitet te pavarur nga aspiratat mjerane te atyre qe per hir te interesave te vockela konvertuese fetare, synojne te mbjellin percarje, deformim te identitetit, diskriminim shoqeror ne kete vend. Ti mund ta quash gjithcka kete qe une mendoj, pro vetem mungese patriotizmi nuk mund ta quash. Gjithsesi, ky muhabet nuk e ka vendin ketu. Nese deshiron me ngulm te diskutosh per kete teme, rikthehu edhe njehere ne temen perkatese tek historia dhe vazhdoje atje aventuren tende donkishoteske te "goditjes" se "armiqve" te kombit si dhe demaskimit te grupeve armiqesore te krijuara prej fantazise tende.
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Sceptic</div><div class="ubbcode-body">Atman, sa me shume ta kundershtosh (me te drejte!) aq me shume do te ngule kembe tek e vetja ai. Me fanatizmin nuk pi uje logjika. </div></div>

Sceptic!
Perpara sesa te nxjerresh konkluzione informohu mire se per cfare po flasim. Kthehu edhe njehere tek postimi im i meparshem per temen dhe me thuaj se ku e shikon aty fanatizmin. Nese paragjykimet e tua te krijuara nga bindje te meparshme te bejne te nxjerresh konkluzione pa vend, atehere me vjen keq, por rikthju ndonje fjalori per te kuptuar se ksuh qendron me prane fanatizmit. Nuk po te kerkoj pastaj ndonje shpjegim ce cfare kuptohet me logjike, sepse muhabeti komplikohet edhe me tej. Gjithsesi, te pakten ne vija te trasha, me prane fanatizmit eshte ai qe nuk pranon mendime alternative dhe nuk arrin te pranoje qe jo te gjithe njerezit mendojne njesoj. Per me tepre pastaj, agresiviteti krejtesisht i paperligjur, i vendos vertete piken vleresimit. Gjithsesi je e lire te keaqesh edhe ti veten duke ndjere "superioritetin tend logjik", pa kuptuar se logjika shpesh eshte selektive dhe i ben njerezit te arrijne ne konkluzione te ndryshme, te cilat rrjedhin per vete faktin se, premisat nga te cilet njerezit nisen kur logjikojne, jane te ndryshme.
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Tirana & Provincat

E dime te gjithe qe je i zoti ta kalosh biseden sa ne nje dege ne tjetren, por une kam hequr dore ca kohe me pare nga diskutimet me ty xhaxhi dhe s'kam nder mend te rifilloj.

Shnet!
 

abs

nuk e di...
Re: Tirana & Provincat

...s'pyet' kush si ke qene, por si je /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/devil.gif
 

Al-Punk

Still here
Re: Tirana & Provincat

Do e vlersoja shume te mos flisnim per Skenderbeun ne nje teme per Provincat!
Ne fund te fundit Skenderbeu ishte nje i zhgenjyer i Qendres qe kerkoi te jetonte ne nje Province qe ishte toka e tij... ky eshte i vetmi vend ku ia vlen te permendim Skenderbeun ne kete teme... /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif


Provincial nuk duhet te jete nje sharje, as nje pergjithesim, por nje sindrome. Jo cdo kush qe jeton jashte Kryeqendres (dhe sic thote Dahlia diku me siper nuk behet fjale vetem per Tiranen) eshte Provincial.

Ai te cilit kur i permend Kryeqendren i enderresohen syte eshte nje Provincial 28 karatsh.

Sindroma e Provincialit ka te beje me deshiren per te qene i perfolur sa me shume ne nje vanitet delirant te nje epiqendre.

"Isha ne miting te Sales",
"...i preka doren Bushit",
"isha kete jave tek Living Room" (wtf?),

te shkruarit e tabeles se berberit si BARBER e te tjera gjera si keto qe permbajne nje nivel te forte budalliku ne syte e nje njeriu "JOProvincial"

Une per vete nuk jam nga Tirana, jam nje malesor i rritur aty. Te jetuarit ne Province?
Eshte krejt tjeter gje dhenuk ka te beje me kete sindrome"
 

2celjan-fr3

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

E dyta: - Bashkpunime të tilla njeh bota me shumicë dhe vetëm një dritëshkurtër mund të përdorë gjuhën tënde.

ahahahaha, atman perkatesia jote politike duket e qarte, se ke qene nga ata te favorizuarit ne kohen kur keto filma adhuroheshin por sot kam frike se kjo quhet nje propagande tipike idiote e vendeve totalitare, popo ne bote nijfen keto lloj bashkepunime mbaj mend kam pare nje filem kubanezo-kinez /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif

Gysi nuk e tha qarte por une po e them

Eshte e qarte se ne kohen e komunizmit ka pasur nje idealizim me te madhe per shume gjera, qe viheshin ne funksion te sistemit kuptohet, sidomos figura te tilla si Skenderbeu, Ismail Qemali apo qendresa shqiptareve kundra osmaneve e cila ne fakt ishte joekzistente, mbase kjo sna pelqen por duke marre si trup referimi vendet fqinje, ne ishim shderuar pothuajse si ne mentalitet etj oriental, rezistenca jone ishte minimale dhe shume here bashkepunetor me ata qe sot quhen pushtuesit osman.
Shqiptaret nuk jane te papare, nuk jane me trimat, nuk jemi ne me te bukurit te zgjuarit apo ku ta di une, mbase banoret e pare po por padyshim jo kshu si na beren librat propagandistike, sa me shpejt ta kuptojme se kush jemi aq me mire, nuk e kam me kuptim negativ ketu.
Une perseri e quaj Skenderbeun hero kombetar dhe simbolet e tij te cilat jane pjese e shtetit tone i respektoj si te shejnta.

Keto histori te bukura te frymezuara nga nacionalizma qe mbeshteten vetem ne ndjenja ekstreme duke pasqyruar vetem nje mendim ate te tonin, por historia ka vecori pasi ajo eshte e ndryshme nga pale te ndryshme te cilat vlejne vetem kur dihet te gjitha dhe ne gjykojme, sot dikush tjeter ka gjykuar per ne me baza ultranacionaliste qe i perkasin se kaluares, siperfaqesore dhe aspak e bazuar ne te dhena.
Vetem duke menduar ne menyre kritike dhe mos pranimi i cdo budalliku i dal nga ish-zyrat e komitetit qendror te pa verifikuara do te na bejne te kuptojme se kush jemi dhe fakte per kete por edhe serioz ne perballje me te huajt te cilet jane te paret qe dyshojne per veten e tyre dhe pastaj armiqte.
 

TheWanderer

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Mandi</div><div class="ubbcode-body">Do e vlersoja shume te mos flisnim per Skenderbeun ne nje teme per Provincat!
Ne fund te fundit Skenderbeu ishte nje i zhgenjyer i Qendres qe kerkoi te jetonte ne nje Province qe ishte toka e tij... ky eshte i vetmi vend ku ia vlen te permendim Skenderbeun ne kete teme... /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif


Provincial nuk duhet te jete nje sharje, as nje pergjithesim, por nje sindrome. Jo cdo kush qe jeton jashte Kryeqendres (dhe sic thote Dahlia diku me siper nuk behet fjale vetem per Tiranen) eshte Provincial.

Ai te cilit kur i permend Kryeqendren i enderresohen syte eshte nje Provincial 28 karatsh.

Sindroma e Provincialit ka te beje me deshiren per te qene i perfolur sa me shume ne nje vanitet delirant te nje epiqendre.

"Isha ne miting te Sales",
"...i preka doren Bushit",
"isha kete jave tek Living Room" (wtf?),

te shkruarit e tabeles se berberit si BARBER e te tjera gjera si keto qe permbajne nje nivel te forte budalliku ne syte e nje njeriu "JOProvincial"

Une per vete nuk jam nga Tirana, jam nje malesor i rritur aty. Te jetuarit ne Province?
Eshte krejt tjeter gje dhenuk ka te beje me kete sindrome" </div></div>

Me ne fund rame ne nje mendje /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif Shume dakord me kete postim!
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

Pikerisht Celjan, ka nje kategori njerezish sot, tek te cilet eshte duke u perhapur pikepamja se ne kohen e Enverit, pavaresisht problemeve, ishte koha kur u perhap qytetaria ne kete vend. Kjo duket ne shume predikime neodiktatoriale te pasardhesve te atij regjimi ne te cilat numerohen si argumente fakti qe Enveri luftoi analfabetizmin, beri elektrifikimin e vendit, beri gjithashtu industrializimin e vendit, emancipoi femren, ngriti institutet shkencore si dhe inctitucionet artistike etj. Kjo lloj nostalgjie per perdhunimin 50 vjecar eshte deri diku e shpjegueshme psikologjikisht dhe me disa nderthurje disiplinare mund ti japim nje shpjegim psiko-social duke e lidhur problemin me fenomenin e atashimit te viktimes me xhelatin e saj. Megjithate kjo nuk eshte pjese e diskutimit. Por e rendesishme eshte te sqarojme se keto pseudoargumente jane vetem sasiore dhe shume njerez nuk arrijne te kuptoje ndrydhjen dokrtinore te cilat kane bartur te gjitha ato qe jane bere ne kete vend pergjate 50 vjeteve te makthit komunist. Per me teper qe te gjitha institucionet e ngritura pergjate kesaj periudhe i kane sherbyer pikerisht kesaj ndrydhjeje doktrinore. Nga ana tjeter fakti qe regjimi e izoloi krejtesisht vendin kulturalisht, ekonomikisht, politikisht, ideologjikisht si dhe nga te gjitha format e komunikimit, ku nuk mund te depertonte thuajse asnje lloj informacioni nga bota jashte 28 mije km katroreve te ketij vendi, deshmon se sa shterpe kane qene keto institucione dhe vepra te ngritura. Menyra e formimit te individit ne kete vend pergjate 50 vjeteve jo vetem qe nuk formoi qytetare, por perkundrazi, shkaterroi edhe ate qe kishim.
Realisht, komunizmi jo vetem qe nuk formoi qytetare ne kete vend, por perkundrazi, vrau edhe ate pak qytetari te trasheguar, duke eleminuar krejtesisht eliten e ketij vendi si dhe duke shkaterruar traditen.
Kjo eshte e deshmueshme krejtesisht edhe sot ne nje pafundesi fenomenesh. Eshte e deshmueshme ne kompleksin e inferioritetit qe shqiptaret kane ende sot ndaj te huajve. Deshmohet krejtesisht nga pangopesia, nga mungesa e kultures, edukates, rendit qe karakterizon ende shqiptaret ne nje mase te madhe.
Mjafton te shohesh barbarine qe sot shoqeron nje pjese te mire te shqiptareve, qofte edhe ne raste festash, kur ne koncertet neper sheshe, skena shnderrohet ne tabele qitje per fishekziarret qe turma ua drejton per "gallate" kengetareve. Dhe te gjitha keto nuk ndodhin neper skuta te humbura provincash te harruara. Ato ndodhin ne mes te Tiranes.
Ka me mijera argumente per te konstatuar mungesen e qytetarise se trasheguar, e cila edhe sot, pas 17 vjetesh nuk eshte sheruar ende, por kerkon ende shume kohe qe te c'rrenjoset.

Problemi, sic e thashe edhe me lart, gje e cila u etiketa ne menyre krejt qesharake me emertime stereotipesh nga me te cuditshmet (madje u mbeshtet me zell, ne nje solidaritet opozitar edhe nga te tjere, te cilet megjithate nuk kishin ngene e duhur per te argumentuar vleresimet), eshte se industria e deshtuar komuniste, e rrjedhur nga ekonomia e centralizuar si dhe nga ideologjia po kaq e centralizuar dhe moniste, ka krijuar forma kulturimi si dhe forma te marredhenieve shoqerore krejtesisht shterpe. Dhe e gjithe kjo nuk eshte pa lidhje. Natyrisht per cdokend qe ia ka idene sado pak kesaj fushe arrin ta kuptoje lidhjen midis formave te kulturimit me mjetet e prodhimit. Ne kete menyre edhe metafora ime lidhur me ndertimet parafabrikate (e cila, ashtu si thuajse cdo germe e shkrimit tim te mesiperm, nuk u kuptua per mungese vullneti), ka te beje pikerisht me shpjegimin e lidhjes midis menyres se jeteses, menyres se kulturimit me menyren e prodhimit. Dhe ketu kam ne mbrojtje thuajse te gjithe sociologet dhe filozofet e mirenjohur moderne, perfshi edhe vete Marksin.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Tirana & Provincat

Partia din më shumë se gjithë sociologët që thua ti, përfshi edhe Marksin.

Atman, m'ke bo me qesh (e me qajt) me shkrimin tat mbi Partin dhe xhaxhin Enver. Sidomos pjesa e kulturës ishte bomb fare. Dhe s'du me fol për Korçën e shkollarizuar, tregtare, kulturore, etj.

Dikush foli për kuptimin gjeografik e politik të Tiranës dhe provincave. Në Shqipëri nuk ka provinca, ka rrethe, përfshi edhe Tiranën. Prandaj në këtë aspekt tema nuk ka kuptim. Tema merr kuptim në aspektin social, pra në kuptimin që i jep shoqëria fenomenit të shkëputjes (kryesisht ekonomike) të Tiranës me qendrat e tjera të Shqipërisë e me gjithë pjesën tjetër.

Pra, diskutim të mbarë...

P.S. Injoranca nuk justifikon mungesën. Për të njohur personalitetet e Tiranës duhet të jesh tironc e jo korçar apo katnar ... Fakti se Tironës i kon hyp kalapiç nuk do t'thot që Tirona nuk ka pas e nuk ka figura.
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

Problemi Kondra eshte se edhe figurat i cakton partia. S'ke c'i bo, ideologjia komuniste i ka zone vend keq si tumor malinj ketij mileti ne tru, dhe natyrisht, per efekt inercie a per efekt interesi (ne mos qofte problem psikologjik sic e preka me siper), ky milet vazhdo me i klasifiku njerezit sipas ideologjise se lufes se klasave. Ne ket menyre te gjithe figurat qe thu ti Kondra, i bi me qene armiq, perderisa sipas kritereve te partise nuk mund te jene heronj, dhe perderisa sipas trunit te infektume nga ky lloj virusi njerezit ndahen ne heronj dhe tradhetare. Sipas kesaj te gjithe figurat qe permend ti do te dalin pa dyshim turq me brekushe, pavaresisht se ata burra, me dhe pa brekushe kane qene nga te paret qe kane ngrejte flamurin, gjate rrugetimit te Ismail Qemalit per ne Vlore, drejt shpalljes se pavaresise.
Problemi shkon deri aty, saqe vete Tirana eshte nje qytet "heretik", i cili nuk mund te kete qene i bukur (njesoj si ne filmat me partizane, ku ballistet duhet te ishin gjithmone te shemtuar dhe te ligj). Natyrisht, sips kesaj mendesie, nje qytet "armik" si Tirana duhet te meritoje patjeter nje c'vleresim estetik. Dhe pikerisht ky inkuzicion estetik bie mbi gjithcka te ketij qyteti (ashtu si edhe mbi te gjithe qytetet e tjera te Shqiperise se mesme), mbi arkitekturen, mbi kenget (te cilat konsiderohen si qurravitje dylberesh te neveritshem, krejt ndryshe shija e holle e artisteve te modelit te homoseksualitetit perendimor), mbi folklorin, mbi veshjet, mbi traditen, mbi gjithcka. Shkurt nje denim gjeneral me vdekje cdo elementi kulturor te ketij qyteti.
Duhet te vinte pastaj partia per ti dhene fizionomine e duhur arkitekturore duke prishur pazarin e vjeter ashtu si edhe nje mori lagjesh te vjetra me vlera muzeale, si dhe duke krijuar getot parafabrikate te industrise se deshtuar komuniste. Gjithashtu duhet te vinte partia me pallatin e kultures, qe pervec teatrit te operave nuk e di se ku e ka kulturen, me akademine e shkencave ku kishte per pikenisje fjalimet e shokut Enver ne pleniumin e rradhes, me kinostudion "Shqiperia e re" qe nuk ka prodhu gje tjeter pervec se nje pafundesi veshjesh me helmete apo me kapele me yll, te perdorura per garderobat e filmave me partizane.
 

antip

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

Me falni o njerez me ju bo nji pytje...

Ke perkufizoni "qytet" ju?

Ne shumicen e fjaloreve shpjegues te botes nocioni "qytet" ndahet nga nocioni "fshat" nisur nga aktivitetet dhe sipermarrjet qe zhvillohen aty. Fshat eshte ajo qender e banuar ku aktivitetet kryesore te banoreve te saj jane bujqesia, blegtoria, etj. pra aktivitetet agrikulturore. Qyteti eshte diferencuar nga fshati nisur nga prodhimi dhe perpunimi dytesor, si prania e manifakturave, fabrikave, punishteve, pra industrise ne pergjithesi, si dhe nga prania e nje aktiviteti te dendur tregtar dhe sherbimesh.
Ashtu pra...

Tashi, me sa di une (dhe te gjithe aktualisht) "Tirona" deri ne 1920 nuk ka pas asnji lloj aktiviteti te perpunimit dytesor tip manifakture, e jo me ndonje lloj industrie qe s'bohet llaf. Te gjithe e dime se Tironsit kane pas mbajt nga nji lope ne shpi e kan pas mbjell pras ke bacja deri nga fundi i luftes se 2-te boterore. Gjithe tokat ku sot eshte e ashtuquajtura "Tirana e Re" kane pas qene toka buke qe u kan pas mbjell me grure e miser. Pra Tirana ka qene nje "pseudo-qytet" ose me sakte nje "fshat i madh" duke qene se aktivitetin kryesor e kishte bujqesine.
Te vetmet qendra te banuara qe kane patur aktivitet industrial dhe sherbimesh para 1920 kane qene Shkodra dhe Korca (dhe Prizreni ne Kosove), per rrjedhoje kane patur dhe numrin me te madh te banoreve (35 mije). Keto ishin te vetmit qe mund te bartnin titullin "qytet" dhe te trashegonin ate qe quhet "tradite qytetare". Ketu mund te shtojme dhe qendrat portuale (Durresi dhe Vlora) qe si nyje te rendesishme transporti kishin fituar vetiu karakteristikat e "qytetit".

Tani une jam dakord se gjerat kane evoluar shume nga atehere dhe ne momentin qe flasim eshte budallellek te besh krahasime te tilla, por ama ka njefare kufiri ne vleresimin e gabuar te gjerave.
Dakort jemi qe Tirana tashme eshte nje metropol mjaft i perparuar dhe qe nuk krahasohet me asnje qender tjeter ne Shqiperi.
Por te kembengulesh ne traditen qytetare te Tiranes eshte qesharake ne kulm.

Te gjithe e dine se kur Korca organizonte karnevale, tironsit hanin pras me gjize... /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

Se pari Luabardhi duhet te kuptosh diferencen midis fjales qytet me qyteterim. Te jesh qytetar (ne kuptimin etij apo kulturor te fjales) nuk do te thote te banosh ne qytet, por te karakterizohesh nga disa tipare kulturore te cilat deshmojne zhvillim kulturor. Gjithsesi, teza jote se Tirana nuk paska qene qytet deri me shpalljen e saj kryeqytet me duket e cuditshme dhe eshte hera e pare qe e degjoj. Se pari nuk e kuptoj se si mund te shpallet kryeqytet nje fshat, e dyta, edhe duke u bazuar ne perkufizimet qe sjell ti nuk mund te thuash se Tirana nuk ka qene qytet.

Ne qofte se ti konsideron qytet ate vendbanim ku mjeti kryesor i jeteses nuk eshte bujqesia por tregtia, prodhimi apo industria, atehere duhet te dish qe Tirana ka qene nje qytet mirefillti tregtar. Tirana eshte marre historikisht me tregti qe ne shek XVII. Gjithashtu, Tirana ka pasur nje zejtari te zhvilluar, me punishte ne te cilat jane prodhuar te gjitha produktet e kohes. Ndarja e esnafeve eshte deshmi e kesaj.
Konkretisht, Tirana qe ne shek e XVIII ka pasur mbi 700 dyqane, te cilat natyrisht ne shume raste kane qene te lidhura me prodhimin zejtar. Në vitin 1769 treva e Tiranës eksportonte në tregjet e Venedikut 2600 fuçi me vaj ulliri dhe 14.000 dengje duhani.
Mjeku ushtarak austriak Josef Myler, i cili
vizitoi Tiranën në fund të viteve ’30 të shekullit të
19-të, në veprën e vet të botuar më 1844, ndër të tjera,
shkruan: “ ...Tirana është kaza (bezirk)... Qyteti, seli e
qeveritarit, sot ka 8000 banorë... Qyteti, para vuajtjeve
të luftës civile të vitit 1830, kishte 13000 banorë, gjë që
duket edhe nga numri i shtëpive (1000) dhe i dyqaneve
(727), prej të cilave tani shumica janë të zbrazura. Qyteti
i madh, i cili ka një pamje të trishtueshme, tani pa tregti
dhe industri, ka 8 xhami, prej të cilave xhamia – mekteb
(xhamia e Haxhi Et’hem Beut), në afërsi të sheshit të
kalasë, është më e rëndësishmja.. . Ndërtesat e tjera,
qofshin publike ose private, janë të vogla dhe nuk bien në
sy, saqë minaret e xhamive, ashtu dhe ullinjtë ose selvitë,
ngrihen shumë mbi to...”

Me lindjen e Tiranës si qendër qytetare më 1614, u vu re një zhvillim i vrullshëm i zejtarisë dhe i tregtisë. E ndodhur në një pozicion të favorshëm gjeografik, në kryqëzimin e rrugëve të rëndësishme tregtare, Tirana fitoi vit pas këtij viti rëndësinë dhe tërhoqi vëmendjen e banorëve rreth saj, të cilët vit pas viti rritën popullimin e qytetit.
Përveç rrugës Egnatia, e përmendur në lashtësi e që kalonte në pjesën perëndimore të Tiranës së sotme, një aks tjetër i rëndsishëm ishte ai që lidhte Tiranën me malësinë e saj. Ajo quhej, e madje vazhdon të quhet, “Rruga e Shëngjergjit”. Kjo rrugë kalonte në pjesën lindore të Tiranës, në Priskë të Madhe, Qafë Priskë, Domje, Shëngjergj, e më tej vazhdonte në Bizë, Martanesh, Zerqan e deri në Dibër të Madhe. Kjo rrugë ishte e rëndësishme pasi shërbente për lëvizjen nga këto krahina malore të karvaneve me prodhime blegtorale për të cilat këto zona dalloheshin. Kope të tëra bagëtish, për shkak të dimrit të ashpër të malësisë lëviznin në zonat me klimë të butë të kodrinave e fushës së Tiranës. Një pjesë e mirë e këtyre bagëtive në hyrje të dimrit dhe pas shtimit të tyre në pranverë destinoheshin për treg. Banorë të ndryshëm u vendosën në periferi të Tiranës së atëhershme duke pritur karvanët e bagëtive të malësisë. Ato u “specializuan” kryesisht në therjen e bagëtive dhe përpunimin e lëkurëve. Disa familje të vjetra tiranase që prej 2-3 brezash e sot e kësaj dite merren me këtë veprimtari. Të tilla janë familjet Xheleti, Kuka, etj. Pikërisht prej aktivitetit të rregjies së lëkurëvë lagja u quajt “Tabakanë” dhe rruga u quajt “Rruga e Tabakëve”, pra e lëkurërregjësve. Madje këtë emërtim morën edhe sheshi dhe një grup familjesh që mbajnë edhe sot mbiemrin “Tabaku”. Me këtë emërtim u pagëzua edhe ura e shekullit XVIII që lidhte të dy brigjet e Lanës, pra u quajt Ura e Tabakëve. Ajo është dëshmi e zhvillimit të qytetit dhe shtimit të komunikimit me zonat e brendshme.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Tirana & Provincat

Ehu, Korça bote tregti me Lindjen ne kishte port Selanikun kurse ti po na përmen Venedikun, Italin e Austrin ...

Mos ta nigjoj njeri se do fillojn me t'qujt kamikaz /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/tonguee.gif
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

Po ketu eshte muhabeti Kontre, se kamikaz me kane bo me kohe mu. Me shume nuk kane ca me me thone, keshtu qe e kam fitu statusin me fol rehate. /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif
 

Al-Punk

Still here
Re: Tirana & Provincat

E kuptoj qe inati i perplasjes eshte shume i madh per ta lene ndonjehere muhabetin ne injorim, por mos u shqetesoni shume o cuna.

Dikur Roma ishte qendra e botes se civilizuar, gjithcka tjeter ishte province.
Sot ka nje kryeqytet dhe zonat e tjera quhen provinca.
Keto jane terma qe nuk kane te bejne me kulturen e njerezve qe punojne ne provinca apo ne kryeqytet (qe per ne Shqiperi, shoku Edi Rama e quan KryeFshat me nje fare rracizmi, ose realizmi ironik).

Nuk ka pse te diskutohet fare si ka qene Korca, Shkodra, Vlora apo Tirana. Ne fotot e Korces se '36 shikoje vetem femra mondane neper lokale me nje veshje teper moderne. Sot nuk gjen asnje femer ne ndonje restorant te korces. Shkodra eshte shkaterruar renjesisht dhe Tirana eshte nje vend i cuditshem hedonist. Asnje prej tyre nuk eshte me mire se tjetri ne planin kulturor ama.
 

2celjan-fr3

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

ato femra moderne dhe ato qytetare qe merreshin me tregti dhe ishin mjaft te pasur, eliten e familjeve shqiptare dihen se kush i eleminoj
 

Gysi

Primus registratum
Re: Tirana & Provincat

Nuk eshte pune inati Mando!
Natyrisht qe nganjehere injorimi eshte i nevojshem dhe normalisht ka shume pika ku kam heshtur. Gjithashtu, shumica e disktuesve ketu, nuk duket se ushqen komplekse te tilla krahinariste qe te ndjejne nevojen te vene ne peshore qytetet e Shqiperise, per te nxjerre se kush eshte me i mire dhe kush me i keq, kush me i zhvilluar dhe kush me i pazhvilluar.
Une besoj, se per sa kohe e quajme veten komb, eshte e domosdoshme te sillemi si nje entitet unik dhe gjithperfshires. Natyrisht, rajone, qytete apo zona te caktuara brenda perbrenda mund te jene me te zhvilluara apo me te prapambetura se te tjerat, por, per sa kohe jemi nje entitet unik, funksionojme te gjithe si nje teresi e vetme. Keshtu qe meritat e zhvillimit apo prapambetjes do ti ndajme bashke, per sa kohe kemi nje identitet te perbashket, nje politike te perbashket, nje perfaqesim te perbashket, nje buxhet te perbashket. Ne kete menyre, nuk mund te thuash kurre qe Tirana eshte zhvilluar pa qytetet e tjera dhe nuk besoj se zhvillimi i Tiranes ka ardhur per merite te vete Tiranasve. Natyrisht per sa kohe qe jemi nje komb dhe nje shtet, atehere kontributi i perbashket natyrisht do te orientohet aty ku interesi i perbashket eshte me i madh. Fakti qe disa zona mbeten te pazhvillara eshte pjese e pashmangshme gjate procesit te zhvillimit. Eshte njesoj si nje qytet i cili eshte i destinuar ti kushtoje me shume vemendje qendres dhe me pak periferise per te organizuar jeten e tij.

Persa i perket debatit lidhur me historine e Tiranes, megjithese jashte teme, kam nderhyre, pikerisht se shoh ca pikepamje krejt te pabazuara, te cilat synojne te mbjellin stereotipe krahinariste mjaft te demshme, te cilat lidhen edhe me grupime te ndryshme kulturore, fetare, politike ne kete vend.
 
Top