Re: Plazh - Topless?
(...) Ajo qė ne sot nėnkuptojmė me termin demokraci, megjithė pėrdorimin e shpeshtė, akoma mbetet e pakuptueshme. Edhe pse ne nė fakt jemi tė bindur se demokracia ka tė bėjė me lirinė e individit dhe tė qeverisjes sė popullit, ne akoma nuk e dijmė saktėsisht nėse dhe si mund tė realizohen sot konceptet e tilla tė demokracisė. I larmishėm dhe kontradiktor ėshtė edhe ajo qė nė botė kuptohet si demokraci apo demokratike. Kjo ndodh sepse interpretuesit pėrkatės pėrdorin nė mėnyrė tė pareflektuar njėrin pas tjetrit definicionet e demokracisė nga periudhat dhe rregullimet e ndryshme shoqėrore, nė vend qė tė nisen nga thelbi parimor i mendimit demokratik dhe tė kenė parasysh trajtimet e kushtėzuara nga periudha pėrkatėse kohore.
(...) Ēfarė do tė thotė atėherė formula, sipas sė cilės demokracia qenka sundimi i popullit nėpėrmjet popullit? Nėse teoria niset nga i tėrė pushteti, ēfarė gjasash ka atėherė populli tė vendosė nė mėnyrė kompetente pėr ēėshtjet politike? Apo, pėr tė kujtuar njė definicion tjetėr (liberal), a ekziston sot nė botė njė demokraci si sundimi i mendimit publik, derisa kjo del nga procesi i diskutimit racional? A argumentohet nė shoqėrinė tonė nė mėnyrė tė arsyeshme, apo agjitohet dhe reagohet? Pėrveē kėsaj, ēfarė ėshtė mendimi publik, sipas tė cilit duhet tė orientohen politikanėt? Janė vallė mendim publik rezultatet e demokracisė apo mendimet dhe komentet e publikuara nėpėr gazetat e mėdha apo nė radio dhe televizion tė shoqatave dhe partive tė mėdha apo tė koncerneve televizive?
(...) Liria e njejtė pėr tė gjithė qytetarėt ėshtė kusht i pashmangshėm i demokracisė. Pėr kėtė arsye, edhe vlefshmėria e pėrkufizimit klasik tė demokracisė varet nga pyetja, se sa e respektojnė dhe mundėsojnė format konkrete tė demokracisė, tė dala nga ky definicion, lirinė e njejtė tė tė gjithėve. Se a do tė mund tė na shėrbejnė dukuritė historike tė demokracisė si shembuj nė tė ardhmen, kjo do tė varet nga masa e plotėsimit tė kėtyre kushteve themelore. Demokracia niset nga njė pikėpamje pėrkatėse mbi njeriun. Sipas saj, njerėzit duhet tė jenė tė lirė, dmth. ata duhet tė kenė mundėsinė e zhvillimit dhe tė shpalosjes sė personalitetit tė tyre sipas vendimeve vetjake. Prapa kėsaj - pa marrė parasysh se a bėhet fjala pėr argumentime krishtere apo idealiste-humaniste - qėndron mendimi, se ēdo njeri jeton nė dinjitet, i cili atė e bėn person dhe e dallon nga kafshėt. (...) Nė fjalorin politik kjo do tė thotė se i gjithė pushteti duhet tė ketė kufinjtė e tij nė pacėnueshmėrinė e dinjitetit tė ēdonjėrit. Parimisht, pushtetit i duhen kufinjtė dhe kontrolli. Pėrveē kėsaj, ai duhet tė themelohet mbi pajtueshmėrinė e tė nėnshtruarve, sepse nė tė kundėrtėn, mundėsia e pakufizuar e ndėrhyrjes do ta cėnonte lirinė dhe dinjitetin e individit. Sepse ēdo gjė, e posaēėrisht pushteti, duhet t`i shėrbejė sigurimit dhe pėrmirėsimit tė mundėsive dhe shanseve pėr njė jetė nė dinjitet tė tė gjithė pjesėtarėve tė njė shoqėrie.
Liria nė kėtė kontekst nuk duhet kuptuar si diēka abstrakte. Ajo nėnkupton konkretisht lirinė e zhvillimit tė jetės private, lirinė e besimit dhe lirinė e ndėrgjegjes. Liria e zgjedhjes sė profesionit, mundėsia e lirė e zhvillimit tė jetės private, liria e pronėsisė sė pasurisė private, liria dhe pacėnueshmėria e banesės, e komunikimit postal dhe telefonik. Liri do tė thotė edhe sigurim nga arrestimi arbitrar dhe mundėsimi i procesit juridik para gjyqit, si dhe kontrolli mbi informatat tė cilat shteti mbledh mbi qytetarėt. (...) Kėtu bėn pjesė edhe e drejta e shprehjes sė lirė tė mendimit, liria e shtypit, liria e tubimit dhe e bashkimit, e drejta pėr pjesėmarrje tė barabartė nė jetėn politike e ēdo pjestari tė njė shoqėrie. Tė gjitha tė drejtat e lirisė, tė cilat kėtu nuk u numėruan deri nė fund, duhet tė shėrbejnė si kusht i ēdo themelimi shoqėror. Thelbi i kėtyre tė drejtave, dinjiteti i njeriut, nuk ėshtė dhuratė e shtetit pėr individin, por ai duhet tė njihet nga shteti si i dhėnė, i garantuar, i pacėnuar dhe i pashmangshėm. Sigurimi i dinjitetit tė njeriut ėshtė qėllim i ēdo kushtetute demokratike.
Mirėpo tė drejtat e lirisė sė individit nuk duhet tė kuptohen si diēka absolute. Kufinjtė e tyre gjenden nė tė drejtat e lirisė sė tė tjerėve.
(...) Karakteri i demokracisė bėhet i kuptueshėm vetėm pas definimit tė tillė tė njeriut. Njė bashkėsi shoqėrore mund tė quhet demokratike nėse ajo duke njohur dinjitetin e njeriut, synon nė mėnyrė tė njėjtė garantimin e lirive tė tė gjithė qytetarėve pėr shpalosjen e personalitetit dhe zhvillimin e ndėrgjegjshėm tė jetės dhe e cila siguron kushtet pėr arritjen e kėsaj. Demokracia pra nuk ėshtė shuma e rregulloreve formale, por ajo pėrbėhet nga qėllimi i saj pėrmbajtėsor pėr mundėsimin e masės mė tė madhe tė mundur tė lirive, vetėpėrgjegjėsisė dhe barazisė sociale, natyrisht gjithnjė duke u nisur nga rrethanat historike dhe shoqėrore.
(...) Demokracia vė marrėveshjen para asaj qė nė asnjė mėnyrė nuk vihet nė diskutim; vetėm mbi kėtė bazė tė bindjeve themelore bėhet i mundshėm parimi i vendosjes sė shumicės. Demokracia pra nuk ėshtė rregull neutral procesi, por formė politike e bazuar nė vlera dhe e cila synon jetėsimin e kėtyre vlerave.
Dinjiteti i njeriut dhe liria e tijFillimisht postuar nga INDULGENCE:
[qb] Bravo gocat!
Shyqyr qe u kthyet :wave: :thumbsup: :kiss: [/qb]
(...) Ajo qė ne sot nėnkuptojmė me termin demokraci, megjithė pėrdorimin e shpeshtė, akoma mbetet e pakuptueshme. Edhe pse ne nė fakt jemi tė bindur se demokracia ka tė bėjė me lirinė e individit dhe tė qeverisjes sė popullit, ne akoma nuk e dijmė saktėsisht nėse dhe si mund tė realizohen sot konceptet e tilla tė demokracisė. I larmishėm dhe kontradiktor ėshtė edhe ajo qė nė botė kuptohet si demokraci apo demokratike. Kjo ndodh sepse interpretuesit pėrkatės pėrdorin nė mėnyrė tė pareflektuar njėrin pas tjetrit definicionet e demokracisė nga periudhat dhe rregullimet e ndryshme shoqėrore, nė vend qė tė nisen nga thelbi parimor i mendimit demokratik dhe tė kenė parasysh trajtimet e kushtėzuara nga periudha pėrkatėse kohore.
(...) Ēfarė do tė thotė atėherė formula, sipas sė cilės demokracia qenka sundimi i popullit nėpėrmjet popullit? Nėse teoria niset nga i tėrė pushteti, ēfarė gjasash ka atėherė populli tė vendosė nė mėnyrė kompetente pėr ēėshtjet politike? Apo, pėr tė kujtuar njė definicion tjetėr (liberal), a ekziston sot nė botė njė demokraci si sundimi i mendimit publik, derisa kjo del nga procesi i diskutimit racional? A argumentohet nė shoqėrinė tonė nė mėnyrė tė arsyeshme, apo agjitohet dhe reagohet? Pėrveē kėsaj, ēfarė ėshtė mendimi publik, sipas tė cilit duhet tė orientohen politikanėt? Janė vallė mendim publik rezultatet e demokracisė apo mendimet dhe komentet e publikuara nėpėr gazetat e mėdha apo nė radio dhe televizion tė shoqatave dhe partive tė mėdha apo tė koncerneve televizive?
(...) Liria e njejtė pėr tė gjithė qytetarėt ėshtė kusht i pashmangshėm i demokracisė. Pėr kėtė arsye, edhe vlefshmėria e pėrkufizimit klasik tė demokracisė varet nga pyetja, se sa e respektojnė dhe mundėsojnė format konkrete tė demokracisė, tė dala nga ky definicion, lirinė e njejtė tė tė gjithėve. Se a do tė mund tė na shėrbejnė dukuritė historike tė demokracisė si shembuj nė tė ardhmen, kjo do tė varet nga masa e plotėsimit tė kėtyre kushteve themelore. Demokracia niset nga njė pikėpamje pėrkatėse mbi njeriun. Sipas saj, njerėzit duhet tė jenė tė lirė, dmth. ata duhet tė kenė mundėsinė e zhvillimit dhe tė shpalosjes sė personalitetit tė tyre sipas vendimeve vetjake. Prapa kėsaj - pa marrė parasysh se a bėhet fjala pėr argumentime krishtere apo idealiste-humaniste - qėndron mendimi, se ēdo njeri jeton nė dinjitet, i cili atė e bėn person dhe e dallon nga kafshėt. (...) Nė fjalorin politik kjo do tė thotė se i gjithė pushteti duhet tė ketė kufinjtė e tij nė pacėnueshmėrinė e dinjitetit tė ēdonjėrit. Parimisht, pushtetit i duhen kufinjtė dhe kontrolli. Pėrveē kėsaj, ai duhet tė themelohet mbi pajtueshmėrinė e tė nėnshtruarve, sepse nė tė kundėrtėn, mundėsia e pakufizuar e ndėrhyrjes do ta cėnonte lirinė dhe dinjitetin e individit. Sepse ēdo gjė, e posaēėrisht pushteti, duhet t`i shėrbejė sigurimit dhe pėrmirėsimit tė mundėsive dhe shanseve pėr njė jetė nė dinjitet tė tė gjithė pjesėtarėve tė njė shoqėrie.
Liria nė kėtė kontekst nuk duhet kuptuar si diēka abstrakte. Ajo nėnkupton konkretisht lirinė e zhvillimit tė jetės private, lirinė e besimit dhe lirinė e ndėrgjegjes. Liria e zgjedhjes sė profesionit, mundėsia e lirė e zhvillimit tė jetės private, liria e pronėsisė sė pasurisė private, liria dhe pacėnueshmėria e banesės, e komunikimit postal dhe telefonik. Liri do tė thotė edhe sigurim nga arrestimi arbitrar dhe mundėsimi i procesit juridik para gjyqit, si dhe kontrolli mbi informatat tė cilat shteti mbledh mbi qytetarėt. (...) Kėtu bėn pjesė edhe e drejta e shprehjes sė lirė tė mendimit, liria e shtypit, liria e tubimit dhe e bashkimit, e drejta pėr pjesėmarrje tė barabartė nė jetėn politike e ēdo pjestari tė njė shoqėrie. Tė gjitha tė drejtat e lirisė, tė cilat kėtu nuk u numėruan deri nė fund, duhet tė shėrbejnė si kusht i ēdo themelimi shoqėror. Thelbi i kėtyre tė drejtave, dinjiteti i njeriut, nuk ėshtė dhuratė e shtetit pėr individin, por ai duhet tė njihet nga shteti si i dhėnė, i garantuar, i pacėnuar dhe i pashmangshėm. Sigurimi i dinjitetit tė njeriut ėshtė qėllim i ēdo kushtetute demokratike.
Mirėpo tė drejtat e lirisė sė individit nuk duhet tė kuptohen si diēka absolute. Kufinjtė e tyre gjenden nė tė drejtat e lirisė sė tė tjerėve.
(...) Karakteri i demokracisė bėhet i kuptueshėm vetėm pas definimit tė tillė tė njeriut. Njė bashkėsi shoqėrore mund tė quhet demokratike nėse ajo duke njohur dinjitetin e njeriut, synon nė mėnyrė tė njėjtė garantimin e lirive tė tė gjithė qytetarėve pėr shpalosjen e personalitetit dhe zhvillimin e ndėrgjegjshėm tė jetės dhe e cila siguron kushtet pėr arritjen e kėsaj. Demokracia pra nuk ėshtė shuma e rregulloreve formale, por ajo pėrbėhet nga qėllimi i saj pėrmbajtėsor pėr mundėsimin e masės mė tė madhe tė mundur tė lirive, vetėpėrgjegjėsisė dhe barazisė sociale, natyrisht gjithnjė duke u nisur nga rrethanat historike dhe shoqėrore.
(...) Demokracia vė marrėveshjen para asaj qė nė asnjė mėnyrė nuk vihet nė diskutim; vetėm mbi kėtė bazė tė bindjeve themelore bėhet i mundshėm parimi i vendosjes sė shumicės. Demokracia pra nuk ėshtė rregull neutral procesi, por formė politike e bazuar nė vlera dhe e cila synon jetėsimin e kėtyre vlerave.