Papa po vdes!

Papa po vdes!

mua akoma sme besohet, ndoshta sepse eshte 1 prill... :eek:

Komentet tuaj mbi rolin e tij ne politiken e 27 viteve te fundit ne bote si dhe mbi personin qe do e zevendesoje.

:wave:
 

Enos

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

Papa vdiq, pune e madhe tegjithe do te vdesim nje dite. Kryesorja eshte se a jemi te pregatitur per ate dite kur do te ballafaqohemi me Zotin...

Po thoni se ky ishte nje pape "i madh"! Dakord mor po te gjithe papet te "medhej" jane se po te ishin te vegjel nuk do te quheshin pape!

Po thone se e ngriti lart kishen, me vjen mire qe me ne fund po e pranoni se sa poshte paskeni qene...!

Ky pape beri me shume politike se paraardhesit e tij duke mos qendruar ne heshtje si papet e tjere per krimet qe kishte bere kisha dhe perendimi sepse heshtja e dime te gjithe se eshte miratim, kerkoj falje etj, dhe kete e beri qe ngrinte imazhin e kishes qe ishe ne minimum e saj historik dhe filloi qe te udhetonte neper bote qe te afronte njerezit tek kisha njelloj si bejne politikanet ne fushata elektorale per te bledhur vota por asnje lufte nuk pushoi edhe pse ai ishte kunder te gjitha luftrave, bile edhe Italia dhe Polonia ku ndikimi i tij eshte shume i madh jane pjesemarrese ne luften e padrejte ne Irak....nuk ka fakt me domethenes se sa ky qe tregon HIPOKRIZINE E KISHES DHE TE PAPATIT.
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

Enos,po ngaterron fene me politiken me duket,mos u ngut prej urrejtjes,sepse urrejtja/inati asht i djallit.
Ne fund te fundit nuk je i detyrum per me shpreh mllefin tand ne nji tem si kjo,ke temat teologjike per kete,apo nuk te len fustani alla-Turka me mendu ma gjat??
 

arun

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

Mesazhi i shenjterisë Së tij Gjon Palit II për Kremtimin e Ditës Botërore

Paqes
1 Janar 2001

Dialogu në mes Kulturave
për një Qytetërim të Dashurisë e të Paqes

1. Me fillimin e një mijëvjeçari të ri, gjithnjë më e gjallë bëhet shpresa
se marrëdhëniet në mes njerëzve kanë për të qenë gjithnjë e më tepër të
frymëzuara nga ideali i një vëllazërimi me të vërtetë universal. Pa
mbështetjen e këtij ideali, paqa nuk mund të sigurohet në mënyrë të
qëndrueshme. Shumë shenja na detyrojnë që të mendojmë se kjo bindje është
duke u shquar me forcë gjithnjë më të madhe në ndërgjegjen e njerëzimit.
Vlera e vëllazërimit është shpallur nga «kartat» e mëdha të të drejtave të
njeriut; është shfaqur në mënyrë plastike nga institucionet e mëdhaja
ndërkombëtare dhe, në veçanti nga Organizata e Kombeve të Bashkuara; më në
fund po kërkohet me këmbëngulje, si kurrnjëherë më përpara, nga procesi i
globalizimit që po i bashkon përherë në rritje fatet e ekonomisë, të
kulturës e të shoqërisë. Vetë meditimi i besimtarëve, të feve të ndryshme,
është më i prirun që të nënvizojë se ndërlidhja me Hyun e vetëm, Atin e
përbashkët të të gjithë njerëzve, nuk mundet veçse të nxisë që të ndjehemi
e
të jetojmë si vëllezër. Në zbulimin e Hyut në Krishtin, ky parim shprehet
me
një radikalizëm të skajshëm: «Ai që nuk dashuron nuk e ka njohur Hyun,
sepse
Hyu është dashuri» (1 Gjn 4,8).

2. Por, njëheri, nuk mund ta fshehim se dritat, që posa rikujtuam,
terratisen nga hije të gjera e të dendura. Njerëzimi po e nis këtë pjesë

re të historisë së vet me plagë ende të hapura, është i goditur në shumë
vise nga konflikte të ashpra e të përgjakshme, njeh mundimin e një
solidarësie më të vështirë në marrëdhëniet ndërmjet njerëzve me kultura e
qytetërime të ndryshme, tashmë përherë e më të afërta e ndërvepruese në të
njëjtat treva. Të gjithë e dijnë se sa e vështirë ështe që të pajtohen
arsyet e palëve kundërshtare, kur shpirtërat janë të ndezur e të pezmatuar
për shkak të urrejtjeve të lashta e të problemeve të rënda qe me
vështirësi
gjejnë një zgjidhje. Porse jo më pak e rrezikshme për të ardhmen e paqes
është paaftësia për të përballuar me urtësi problemet e parashtruara nga
rregulli i ri që njerëzimi, në shumë Vende, po merr mbi vete, për shkak të
shpejtimit të proceseve të shtegtimit e të bashkëjetesës së re që rrjedh
ndërmjet personave me kultura e qytetërime të ndryshme.

3. Më ështe dukur, pra, e ngutshme që t'i ftoj besimtarët në Krishtin, e
me
ta të gjithë njerëzit vullnetmirë, që të meditojnë rreth dialogut midis
kulturave e traditave të ndryshme të popujve, duke treguar me të rrugën e
duhur për ndërtimin e një bote të pajtuar, të aftë për të parë me
kthjelltësi të ardhmen e vet. Kemi të bëjmë me nje temë vendimtare për
perspektivat e paqes. Jam i lumtur se edhe Organizata e Kombeve të
Bashkuara
e ka kuptuar e propozuar këtë ngutësi, duke e shpallur vitin 2001 «Vitin
ndërkombëtar për dialogun midis qytetërimeve».

Natyrisht jam larg nga mendimi se, përmbi një problem të tillë, mund të
jepen zgjidhje të lehta, të gatshme për t'u përdorur. Tashmë është i
vështirë qoftë edhe vetëm kuptimi i gjendjes, e cila na shfaqet në një
lëvizje të vijueshme, aq sa të dalë nga skemat e paracaktuara. Kësaj i
shtohet vështirësia për të bashkuar parime e vlera që, edhe duke qenë
idealisht të ujdisshme, mund të shfaqin në thelb elemente trysnie të cilat
nuk e lehtësojnë sintezën. Më në fund mbetet, në rrënjë, mundi që i vë
shenj
zotimit etik të çdo qenieje njerëzore, që ështe e detyruar tw ketw të bëjë
me egoizmin dhe me kufizimet e veta.

Por shi për këtë shoh dobinë e një meditimi të përbashkët në lidhje me
këtë
problematikë. Për këtë qëllim po kufizohem këtu te dhënia e disa parimeve
orientuese, në dëgjimin e asaj që Shpirti i Hyut u thotë Kishave (khs Zb
2,7) e gjithë njerëzimit, në këtë kapërcim vendimtar të historisë së tij.

Njeriu dhe kulturat e tij të ndryshme

4. Duke shqyrtuar tërë jetën e njerëzimit, gjithmonë mbetemi të çuditur
përballë shfaqjeve komplekse e të larme të kulturave njerëzore. Secila
sosh
dallohet nga tjetra për itinerarin specifik historik që e shquan, e për
tiparet karakteristike pasuese që e bëjnë të vetme, origjinale e organike

strukturën e vet. Kultura është shprehje cilësore e njeriut dhe e jetës së
tij historike, qoftë në nivelin vetjak qoftë në atë kolektiv. Në fakt ai,
pa
pushim, është i nxitur nga inteligjenca e nga vullneti që «të lëvrojë
pasuritë e vlerat e natyrës»,1 duke rregulluar në sinteza kulturore
gjithnjë
më të larta e sistematike njohuritë themelore që kanë të bëjnë me të
gjitha
pamjet e jetës e, në veçanti, ato që i përmbahen bashkëjetesës së tij
shoqërore e politike, sigurisë dhe zhvillimit ekonomik, përpunimit të
atyre
vlerave e kuptimeve ekzistenciale, sidomos natyre fetare, që i lejojnë
jetës
së tij vetjake e të bashkësisë që të zhvillohet simbas disa mënyrave vertè
njerëzore.2

5. Kulturat gjithmonë karakterizohen nga disa elemente të qëndrueshme e të
përhershme e nga disa të tjera dinamike e të rastit. Në një vështrim të
parë, shqyrtimi i një kulture na bën që të kapim sidomos anët
karakteristike, që e dallojnë nga kultura e vëzhguesit duke i dhënë një
fytyrë tipike, në të cilën përkojnë elemente me natyra të ndryshme. Të
shumtën e herëve, kulturat zhvillohen në treva të caktuara, në të cilat
elemente gjeografike, historike dhe etnike gërshetohen në një mënyrë
origjinale dhe të papërsëritshme. Ky «tipicitet» i secilës kulturë
pasqyrohet, në një mënyrë pak a shumë të spikatur, në njerëz që janë
bartësit e saj, me një dinamizëm të vijueshëm ndikimesh të pësuara nga
subjektet e veçanta njerëzore e ndihmesash që këta, simbas aftësive e
talentit të tyre, i japin kulturës së vet. Sidoqoftë, të jesh njeri do të
thotë në mënyrë të pashmangshme që të ekzistosh në një kulturë të caktuar.
Secili person ka shenjën e kulturës që thith nëpërmjet familjes e grupeve
njerëzore me të cilat hyn në marrëdhënie, nëpërmjet shtigjeve të edukatës
dhe ndikimeve ambjentale nga më të ndryshmet, nëpërmjet vetë marrëdhënieve
themelore që ka me trevën në të cilën jeton. Në të gjitha këto nuk ka
kurrëfarë determinizmi, por ka një konstante dialektike ndërmjet forcës së
kushtëzimeve dhe dinamizmit të lirisë.

Formimi njerëzor e përkatësia kulturore

6. Pranimi i kulturës vetjake si element strukturues të personalitetit,
sidomos në fazën e parë të rritjes, është një e dhënë me përvojë të
përgjithshme, së cilës është e vështirë që t'i mbivlerësohet rëndësia. Pa
këtë ngulitje në një humus të caktuar, personi vetë do të rrezikonte t'i
nënshtrohej, në një moshë ende të brishtë, një teprie shtysesh të
kundërta,
që nuk do të ndihmonin për një zhvillim të kthjelltë e të baraspeshuar.
Është në bazën e këtij raporti themelor me «origjinat» e veta - në nivel
familjar, por edhe tokësor, shoqëror e kulturor - që zhvillohet ndër
persona
ndjenja e «atdheut», e kultura priret të marrë, ku më shumë e ku më pak,
një
trajtë «kombëtare». Vetë Biri i Hyut, duke u bërë njeri, me një familje
njerëzore fitoi edhe një «atdhe». Ai është përgjithëmonë Jezusi i
Nazaretit,
Nazareni (khs Mk 10,47; Lk 18,37; Gjn1,45; 19,19). Kemi të bëjmë me një
proces, në të cilin kërkesa sociologjike e psikologjike veprojnë ndërmjet
tyre, normalisht me efekte pozitive e ndërtimtare. Dashuria për atdheun
është, për këtë arsye, një vlerë për t'u lëvruar, por pa ngushtësi
shpirti,
duke dashur në të njëjtën kohë tërë familjen njerëzore3 dhe duke shmangur
ato shfaqje patologjike që ndodhin kur ndjenja e përkatësisë merr tone
vetëmburrjeje e përjashtimi të atyre që janë ndryshe, duke u zhvilluar në
forma nacionaliste, raciste e ksenofobe.

7. Prandaj, në qoftë se është me rëndësi, nga njëra anë, që të dijmë të
vlerësojmë vlerat e kulturës vetjake, nga ana tjetër duhet të kihet
vetëdije
se secila kulturë, duke qenë një krijesë tipike njerëzore e kushtëzuar
historikisht, ka në vetvete detyrimisht edhe disa kufizime. Që ndjenja e
përkatësisë kulturore të mos shndërrohet në një mbyllje, antidot i
efektshëm
ështe njohja e kthjelltë, e pakushtëzuar nga paragjykime negative, e
kulturave të tjera. Veç kësaj, mbas një analize të vëmendshme e të rreptë,
kulturat shumë shpesh tregojnë, nën modulimet e tyre më te jashtme,
elemente
të përbashkëta kuptimplote. Kjo gjë shihet edhe në vijueshmërinë historike
të kulturave e të qytetërimeve. Kisha, duke shikuar Krishtin, që ia zbuloi
njeriun njeriut,4 dhe e fortë nga përvoja e përmbushur në dymijë vjetët e
historisë, është e bindur se, «me të gjitha ndryshimet, ka shumë gjëra që
nuk ndryshojnë».5 Një vijueshmëri e tillë është e mbështetur mbi
karakteristikat thelbësore e të përgjithshme të projektit të Hyut në
lidhje
me njeriun.

Prandaj, ndryshimet kulturore do të kuptohen në perspektivën themelore të
njësisë së gjinisë njerëzore, e dhënë historike e ontologjike parësore, në
dritën e së cilës është e mundur të kapet kuptimi i thellë i vetë këtyre
ndryshimeve. Me të vërtetë, vetëm përfytyrimi i njëkohshëm qoftë i
elementeve të njësisë, qoftë i ndryshimeve e bën të mundur kuptimin e
interpretimin e së vërtetës së plotë të secilës kulture njerëzore.6

Ndryshimet e kulturave e nderimi i anasjelltë

8. Në kohët e kaluara ndryshimet në mes kulturave shpesh kanë qenë burim
mosmarrëveshjesh midis popujve e shkak konfliktesh e luftash. Mjerisht,
endè
sot, në anë të ndryshme të botës, po shohim, me një shqetësim që po
shtohet,
rrënjosjen polemike të disa identiteteve kulturore kundër kulturave të
tjera. Ky fenomen, me kalimin e kohës, mund të përfundojë me tensione e
ndeshje shkatërrimtare e, në mos, e bën të dhimbshme gjendjen e disa
pakicave etnike e kulturore, që ndodh të jetojnë në një kontekst shumicash
që ndryshojnë në pikëpamje kulturore, të priruna për të mbajtur qëndrime e
sjellje armiqësore e raciste.

Para këtij skenari, secili njeri vullnetmirë nuk mund të mos e pyesë veten
në lidhje me orientimet etike themelore që karakterizojnë përvojën
kulturore
të një bashkësie të caktuar. Në fakt, kulturat, ashtu si njeriu që është
autori i tyre, përshkohen nga «misteri i mbrapshtisë» që vepron në
historinë
njerëzore (khs 2 Sel 2,7) dhe kanë nevojë edhe ato për pastrim e shpëtim.
Vërtetësia e secilës kulturë njerëzore, vlera e ethos-it që ajo përçon,
ose
qëndrueshmëria e orientimit të tij moral, në njëfarë mënyre mund të maten
nga qenia e saj për njeriun e për ngjitjen e dinjitetit të tij në çdo
nivel
e në çdo kontekst.

9. Në qoftë se kaq shqetësues është radikalizimi i identiteteve kulturore

bëhen të padepërtueshme ndaj çdo ndikimi të jashtëm të dobishëm, nuk është
më pak i rrezikshëm pranimi i kulturave duke iu nënshtruar, ose i disa
anëve
të rëndësishme, si modele kulturore të botës perëndimore që, tashmë të
shkëputura nga sfera e interesave të krishtera, janë të frymëzuara prej
një
konceptimi të shekullarizuar e praktikisht ateist të jetës e prej formave
rrënjësore të individualizmit. Kemi të bëjmë me një fenomen me përmasa të
mëdhaja, të përkrahur prej fushatash të fuqishme të mass-media-ve, që kanë
si qëllim të përhapin stile jetese, projekte shoqërore e ekonomike dhe,
përfundimisht një pamje të përgjithshme të njëmendësisë, që bren nga
brenda
rregullime kulturore të ndryshme e qytetërime shumë fisnike. Për arsye të
shenjave të tyre dalluese shkencore e teknike, modelet kulturore të
Perëndimit duken magjepse dhe tërheqse, por, mjerisht, tregojnë një
varfërim
humanistik, shpirtëror e moral në përparim. Kultura që i përfton bart
shenjën e mëtimit dramatik se po don të arrijë të mirën e njeriut duke
bërë
pa Hyun, të Mirën më të lartë. Por «krijesa - ka qortuar Koncili Vatikan
II
- pa Krijuesin zhduket!»7 Një kulturë që nuk pranon t'i drejtohet Hyut
humbet shpirtin e vet e çorientohet duke u bërë kulturë vdekjeje, si e
dëshmojnë ngjarjet tragjike të shekullit XX e si po e tregojnë përfundimet
nihiliste të pranishme sot në pjesë të rëndësishme të botës perëndimore.

Dialogu midis kulturave

10. Në mënyrë të ngjashme me sa ndodh për njeriun, që realizohet nëpërmjet
hapjes mirëpritëse të tjetrit dhe dhurimit shpirtgjerë të vetvetes, edhe
kulturat, të përpunuara nga njerëzit e në shërbim të njerëzve, duhen
trajtuar sipas dinamizmave tipike të dialogut e të bashkësisë, mbi bazën e
njësisë fillestare e themelore të familjes njerëzore të dalur prej duarve

Hyut i cili «krijoi prej një të vetmi të gjitha kombet e njerëzve» (Vap
17,26).

Në këtë vështrim, dialogu midis kulturave, temë e këtij Mesazhi për Ditën
Botërore të Paqes, shquhet si një kërkesë e brendshme e vetë natyrës së
njeriut e të kulturës. Si shprehje historike të ndryshme e të shkëlqyera

njësisë fillestare të familjes njerëzore, kulturat gjejnë brenda dialogut
mbrojtjen e veçantive të tyre e të mirëkuptimit e harmonisë. Koncepti i
harmonisë, që në zbulesën e krishterë e ka burimin e modelin më të lartë
te
Hyu një e trini (khs Gjn 17,11,21), kurrnjëherë nuk është rrafshim në
njëtrajtësi ose miratim i detyruar ose përvetësim; më mirë do t'ishte
shprehje e konvergimit të një larmie shumëtrajtshme, e bëhet prandaj
shenjë
pasurie e premtim zhvillimi.

Dialogu çon te njohja e pasurisë së ndryshimit e përgatit shpirtrat për
t'u
pranuar në mënyrë të anasjelltë, në pritje të një bashkëpunimi të
njëmendët,
qe i përgjigjet prirjes fillestare për njësinë e tërë familjes njerëzore.
Si
i tillë, dialogu ështe vegël e spikatur për të realizuar qytetërimin e
dashurisë e të paqes, që paraardhësi im i nderuar, Papa Pali VI, e ka
treguar si idealin nga i cili do të frymëzohet jeta kulturore, shoqërore,
politike dhe ekonomike e kohës sonë. Në fillim të mijëvjeçarit të tretë
është e ngutshme që t'i paraqitet përsëri udha e dialogut një bote të
përshkuar nga tepër shumë konflikte e dhuna, nganjëherë pa besim në
vetvete
dhe e paaftë që të vëzhgojë horizontet e shpresës e të paqes.

Potencialitete e rreziqe të komunikimit global

11. Dialogu në mes kulturave na shfaqet sot veçanërisht i nevojshëm, po
patëm parasysh ndikimin e teknologjive të reja të komunikimit në jetën e
personave e të popujve. Jemi në epokën e komunikimit global, i cili po i
jep
trajtë shoqërisë sipas modelesh të reja kulturore, pak a shumë të huaja
prej
modeleve të së kaluarës. Informacioni i kujdesshëm dhe i përdituar është,

paku si parim, praktikisht i arritshëm për këdo, në çdo anë të botës.

Rrjedha e lirë e figurave dhe e fjalëve në shkallë botërore po shndërron
jo
vetëm marrëdhëniet midis popujve në nivelin politik e ekonomik, por vetë
kuptimin e botës. Ky fenomen jep potencialitete të shumanshme, dikur të
pashpresuara, por paraqet edhe disa anë negative e të rrezikshme. Puna se
një numër i kufizuar Vendesh mban monopolin e «industrive» kulturore, duke
shpërndarë prodhimet e tyre në çdo skaj të dheut për një publik gjithnjë

rritje, mund të jetë një faktor i fuqishëm gërryerjeje për veçoritë
specifike kulturore. Janë prodhime që përmbajnë e transmetojnë sisteme të
pashtjelluara vlerash e që ndërkaq mund të shkaktojnë fenomene shpronësimi
e
humbjeje identiteti ndër marrësit.

Sfida e dyndjeve

12. Stili dhe kultura e dialogut janë veçanërisht kuptimplote në
problematikën e ndërlikuar të dyndjeve, fenomen i rëndësishëm i kohrave
tona. Eksodi i masave të mëdhaja nga njëra trevë në tjetrën të planetit, i
cili shpesh përbën nje odise njerëzore dramatike për të gjithë ata që janë
të përfshirë në të, ka si rrjedhim përzierjen e traditave e të zakoneve të
ndryshme, me një jehonë mjaft të madhe në vendet nga vinë dhe në ato ku
mbërrijnë. Pritja që u bëhet shtegtarëve në Vendet që i presin e aftësia e
tyre për t'u integruar në ambjentin e ri njerëzor përbejnë po aq masa
vlerësimi të cilësisë së dialogut në mes kulturave të ndryshme.

Në fakt, në lidhje me temën e integrimit kulturor, kaq të rrahur në keta
dit, nuk është e lehtë që të dallohen rregulla e rregullore të cilat të
garantojnë, në mënyrë të baraspeshuar e të paanshme, të drejtat e detyrat
si
të atij që pret ashtu të atij që pritet. Historikisht proceset e
shtegtimit
kanë ndodhur në gjithfarë mënyrash dhe me rezultate të ndryshme. Të shumta
janë qytetërimet që janë zhvilluar e pasuruar shi nga ndihmesa e dhënë nga
imigrimi. Në të tjera raste, ndryshimi kulturor i autoktonëve dhe i të
ardhurve nuk janë integruar, por kanë treguar aftësinë për të
bashkëjetuar,
nëpërmjet një praktike nderimi të anasjelltë të personave e të pranimit
ose
tolerancës së zakoneve të ndryshme. Mjerisht ende qëndrojnë situata në të
cilat vështirësitë e takimit ndërmjet kulturave të ndryshme nuk janë
zgjidhur kurrë dhe trysnitë janë bërë shkak konfliktesh të herëpashershme.

Në një lëndë kaq të ndërlikuar, nuk ka formula «magjike»; megjithatë është
e
detyrueshme të dallohen disa parime etike themelore të cilave t'u sillemi.
Para së gjithash, duhet kujtuar parimi sipas të cilit imigrantët duhet të
trajtohen gjithmonë me nderimin e duhur për dinjitetin e secilës vetje
njerëzore. Këtij parimi duhet t'i nënshtrohet edhe vlerësimi i duhur për

mirën e përbashkët, kur duhet të disiplinohen rrymat imigruese. Atëherë
duhet që të bashkohet pritja që u duhet bërë të gjitha qenieve njerëzore,
sidomos po qenë të varfra, me vlerësimin e kushteve të domosdoshme për një
jetë si i ka hije e paqësore për banorët vendas e të ardhur. Për sa u
përket
kërkesave kulturore, bartës të të cilave janë ardhësit, për aq sa ato nuk
vihen në antitezë me vlerat etike të përgjithshme, të rrënjosura thellë në
ligjin natyror, dhe me vlerat njerëzore themelore, duhet të nderohen e të
mirëpriten.

Nderimi i kulturave dhe «fizionomia kulturore» e trevës

14. Punë më e vështirë është që të përcaktohet se deri ku arrin e drejta e
ardhësve për njohjen juridike publike të shprehjeve kulturore të tyre
specifike, të cilat është e vështirë që të pajtohen me zakonet e shumicës

qytëtarëve. Zgjidhja e këtij problemi, në kuadrin e një hapjeje themelore,
ka të bëjë me vlerësimin konkret të së mirës së përbashkët në një çast të
dhënë historik dhe në një gjendje të dhënë tokësore e shoqërore. Shumë
varet
nga rrënjosja në shpirtra të një kulture të pranimit e cila, pa i lëshuar
pe
indiferentizmit në lidhje me vlerat, të dijë të bashkojë arsyet e
identitetit me ato të dialogut.

Nga ana tjetër, siç e kam vënë në dukje pak më parë, nuk mund të
nënvleftësohet rëndësia qw ka kultura karakteristike e një treve për
rritjen
e ekuilibruar, sidomos në moshën evolutive më të brishtë, të atyre të
cilët
i përkasin që nga lindja. Nga kjo pikëpamje, mund të mbahet si një
orientim
i pranueshëm ai për t'i garantuar një treve të caktuar njëfarë «ekuilibri
kulturor», në raport me kulturën që e ka shënuar në mënyrë mbizotëruese;
një
ekuilibër i cili, edhe duke iu hapur pakicave e duke respektuar të drejtat
e
tyre themelore, të lejojë qëndrimin e zhvillimin e një «fizionomie
kulturore» të caktuar, ose të asaj trashëgimie themelore të gjuhës,
traditave e vlerave që në përgjithësi lidhen me përvojën e kombit e me
kuptimin e «atdheut».

15. Por është e qartë se kjo kërkesë «ekuilibri», kundrejt «fizionomisë
kulturore» të një treve, nuk mund të plotësohet me instrumente të thjeshta
legjislative, sepse këto nuk do të kishin efektshmëri po qe se nuk do të
kishin në themel ethos-in e popullsisë, e do të ishin përveç kësaj, në
mënyrë të natyrshme, të dënuara për t'u ndërruar, kur një kulturë të ketë
humbur aftësinë për t'i dhënë shpirt një populli e një treve, duke u bërë
një trashëgimi e thjeshtë e ruajtur në muzé ose përmendore artistike e
letrare.

Në të vërtetë, një kulturë, për aq sa është me të vërtetë jetësore, nuk ka
arsye që të druaj se po e mundin, ndërsa nuk ka ligj që mundet ta mbajë
gjallë kur të ketë vdekur në shpirtra. Pastaj në perspektivën e një
dialogu
në mes kulturave, nuk mund të ndalohet që njëri t'i parashtrojë tjetrit
vlerat në të cilat beson, mjaft që kjo të ndodhë në një mënyrë plot nderim
për lirinë e për ndërgjegjen e personave. «E vërteta nuk detyrohet veçse
për
hir të vetë së vërtetës, e cila depërton me butësi në trurët e njëheri me
forcë».8

Vetëdija e vlerave të përbashkëta

16. Dialogu në mes kulturave, vegël e privilegjuar për të ndërtuar
qytetërimin e dashurisë, mbështetet mbi vetëdijen se ka vlera të
përbashkëta
për çdo kulturë, sepse të rrënjosura në natyrën e personit. Me këto vlera
njerëzimi shpreh anët e veta më të vërteta e cilësuese. Duke lënë pas
shpine
rezervat ideologjike dhe egoizmat partish, duhet që të lëvrohet në
shpirtra
vetëdija e këtyre vlerave, për të ushqyer atë humus kulturor me natyrë të
përgjithshme që bën të mundur zhvillimin frytdhënës të një dialogu
ndërtimtar. Edhe fetë e ndryshme munden e duhet të sjellin një ndihmesë
vendimtare në këtë drejtim. Përvoja ime e përmbushur kaq herë në takimet
me
përfaqësuesit e feve të tjera - kujtoj në veçanti takimin e Asizit më 1986
e
atë në Sheshin e Shën Pjetrit më 1999 - ma përforcon besimin se nga një
hapje e anasjelltë të ithtarëve të feve të ndryshme mund të rrjedhin
përfitime të mëdha për çështjen e paqes e të së mirës së përbashkët të
njerëzimit.

Vlera e solidarësisë

17. Përpara pabarasive në rritje, të pranishme në botë, vlera e parë për

nxitur vetëdijen, me siguri, gjithmonë më e përhapur, është ajo e
solidarësisë. Çdo shoqëri mbahet mbi bazën e raportit fillestar të
personave
midis tyre, i moduluar në rrathë marrëdhanorë gjithmonë e më të gjerë -
prej
familjes deri te grupet e tjera shoqërore ndërmjetëse - deri te ai i tërë
shoqërisë qytetare e të bashkësisë shtetërore. Edhe vetë Shtetet nuk mund

rrinë pa hyrë në lidhje në mes tyre: gjendja e sotme e ndërvartësisë
planetare ndihmon që të perceptohet më mirë bashkësia e fatit të tërë
familjes njerëzore, duke përkrahur në të gjithë njerwzit mendimtarë
nderimin
për virtytin e solidarësisë.

Në lidhje me këtë, megjithatë, duhet vënë në dukje se ndërvartësia në
rritje
e sipër ka ndihmuar nxjerrjen në dritë të shumë pabarasive, siç është
prishja e ekuilibrit në mes Vendeve të pasura e Vendeve të varfra; thyerja
shoqërore, brenda secilit Vend, në mes atij që jeton ne bollëk e të atij

është cënuar në dinjitetin e vet, sepse i mungon edhe ajo që është e
nevojshme; rënia e ambjentit dhe e njeriut, e shkaktuar dhe e përshpejtuar
nga përdorimi pa përgjegjësi i të mirave natyrore. Këto pabarasi e
shpërpjestime shoqërore në disa raste kanë ardhur duke u rritur, deri aty
sa
t'i çojnë Vendet më të varfra në një rravgim të pandalshëm.

Prandaj, në zemrën e një kulture të vërtetë të solidarësisë vendoset
nxitja
e drejtësisë. Nuk kemi të bëjmë vetëm me dhënien e asaj që është e tepërt
atij që ka nevojë, por që «të ndihmohen popuj të tërë, të cilët janë të
përjashtuar e të mënjanuar prej saj, që të hyjnë në rrethin e zhvillimit
ekonomik e njerëzor. Kjo do të jetë e mundur jo vetëm duke marrë nga e
tepërta, të cilën bota e jonë e prodhon me shumicë, por sidomos duke
ndërruar stilet e jetës, modelet e prodhimit e të konsumit, strukturat e
forta të pushtetit që sot mbajnë shoqërinë».9

Vlera e paqes

18. Kultura e solidarësisë është e lidhur ngusht me vlerën e paqes, qëllim
parësor për çdo shoqëri e për bashkjetesën kombëtare e ndërkombëtare.
Gjatë
rrugës drejt një marrëveshjeje më të mirë ndërmjet popujve, megjithatë,
ende
të shumta janë sfidat që do të përballojë bota: ato i vënë të gjithë
përballë zgjedhjeve që nuk mund të shtyhen për më vonë. Rritja shqetësuese
e
armatimeve, ndërsa e ka të vështirë të fortësohet zotimi për mospërhapjen
e
armëve bërthamore, ka rrezik që të ushqejë e të përhapë një kulturë të
garës
e të konfliktualitetit, e cila nuk përfshin vetëm Shtetet, por edhe
entitetet joinstitucionale, sikurse grupet paraushtarake e organizatat
terroriste.

Bota edhe sot e kësaj dite është duke u kapur me rrjedhimet e luftave të
kaluara e të sotme, me tragjeditë e shkaktuara nga përdorimi i minave
kundërnjeri e prej përdorimit të armëve të tmerrshme kimike e biologjike.
E
çka të themi për rrezikun e përhershëm të luftave midis shteteve, të
luftave
civile brenda Shteteve te ndryshme e të një dhune të përhapur kudo, që
organizatat ndërkombëtare e qeveritë kombëtare tregohen se janë thuejse të
pafuqishme t'u bëjnë ballë? Para kërcënimeve të tilla, të gjithë duhet ta
ndjejnë detyrën morale që të ndërmarrin zgjedhje konkrete e në kohën e
duhur, për të nxitur çështjen e paqes e të mirëkuptimit ndërmjet njerëzve.

Vlera e jetës

19. Një dialog i vërtetë midis kulturave, përveç ndjenjës së nderimit të
anasjelltë, nuk mund të mos ushqejë një ndjeshmëri të gjallë për vlerën e
jetës. Jeta njerëzore nuk mund të shihet si një send të cilin mund ta
përdorim arbitrarisht, por si njëmendësinë më të shenjtë e të paprekshme

gjendet në skenën e botës. Nuk mund të ketë paqe kur fiket mbrojtja e
kësaj
së mire themelore. Nuk mund të kërkohet paqa e të përbuzet jeta. Koha jonë
njeh shembuj të ndritshëm bujarie e kushtimi në shërbim të jetës, por edhe
një visore të trishtueshme prej qindra miliona vetësh të lëshuar nga
mizoria
ose nga indiferenca një fati të dhimbshëm e të ashpër.Kemi të bëjmë me një
spirale tragjike e cila përfshin vrasje, vetvrasje, aborte, eutanazi, si
edhe ushtrimin e gjymtimeve, torturat fizike e psikologjike, format e
shtrëngimit të padrejtë, burgimin arbitrar, përdorimin krejt të
panevojshëm
të dënimit me vdekje, internimet, skllavërinë, prostitucionin,
shit-blerjen
e grave dhe të fëmijëve. Kësaj liste duhet t'u shtohen praktikat e
papërgjegjshme të ingjenjerisë gjenetike, siç janë klonimi e përdorimi i
embrioneve njerëzore për kërkimet, të cilave duan t'u japin justifikim
duke
iu referuar padrejtësisht lirisë, përparimit të kulturës, nxitjes së
zhvillimit njerëzor.

Kur njerëzit më të brishtë e të pambrojtur të shoqërisë pësojnë mizori të
tilla, vetë nocioni i familjes njerëzore, i mbështetur mbi vlerat e
personit, e besimit dhe të nderimit e të ndihmës së anasjelltë, cënohet
rëndë. Një qytetërim i mbështetur në dashuri e në paqe duhet t'u vihet
kundra këtyre eksperimentimeve të padenja për njeriun.

Vlera e edukimit

20. Për të ndërtuar qytetërimin e dashurisë, dialogu midis kulturave duhet
të synojë kapërcimin e çdo egoizmi etnocentrik për të bashkuar vëmendjen e
identitetit të vet me mirëkuptimin e të tjerëve e nderimin e ndryshimit.

këtë vështrim shfaqet themelore përgjegjësia e edukimit. Ajo duhet t'u
përçojë personave vetëdijen e rrënjëve të veta e të japë pika referimi të
cilat do të lejojnë që të përkufizohet vendi vetjak në botë. Njëkohësisht
duhet të zotohet që të mësojë nderimin për kulturat e tjera. Duhet shikuar
përtej përvojës vetjake të drejtpërdrejtë e të pranohen ndryshimet, duke
zbuluar pasurinë e historisë së të tjerëve e të vlerave të tyre.

Njohja e kulturave të tjera, e kryer me ndijën e duhur kritike e me pika

forta referimi etik, çon në një vetëdije më të madhe të vlerave e të
kufizimeve që gjenden brenda së vetes e zbulon, njëkohësisht, praninë e
një
trashëgimie të përbashkët për të gjithë gjininë njerëzore. Shi për hir të
këtij zgjërimi horizontesh, edukimi ka një funksion të posaçëm në
ndërtimin
e një bote më solidare e paqësore. Ai mund të ndihmojë në pohimin e atij
humanizmi integral, të hapur në drejtim të përmasës etike e fetare, që din
t'u japë rëndësinë e duhur njohjes e vlerësimit të kulturave e të vlerave
shpirtërore të qytetërimeve të ndryshme.

Falja dhe pajtimi

21. Gjatë Jubileut të Madh, dymijë vjet nga lindja e Jezusit, Kisha e ka
jetuar me një forcë të posaçme thirrjen kërkuese për pajtim. Është thirrje
kuptimplote edhe në kuadrin e tematikës të ndërlikuar të dialogut midis
kulturave. Në fakt, shpesh dialogu është i vështirë, sepse mbi të rëndon
hipoteka e trashëgimive tragjike të luftave, konflikteve, dhunëve e
urrejtjeve, të cilat kujtesa vijon t'i ushqejë. Për të kapërcyer pengesat
e
pakomunikueshmërisë, rruga për t'u bërë është ajo e faljes dhe e pajtimit.
Shumë vetë, në emër të një realizmi që s'ka më iluzione, e mendojnë këtë
rrugë utopike e të thjeshtë. Ndërsa, simbas vështrimit të krishterë, kjo
është rruga e vetme për të arritur cakun e paqes.

Shikimi i besimtarëve ndalohet të kundrojë ikonën e të Kryqëzuarit. Pak
para
se të vdiste Jezusi thërret: «Atë fali, sepse nuk dijnë se ç'bëjnë» (Lk
23,34). Keqbërësi i kryqëzuar në të djathtën e tij, duke dëgjuar këto
fjalë
të larta të Shëlbuesit që po vdes, e hap vetwn drejt hirit të kthimit,
pranon Ungjillin e faljes e arrin te premtimi për lumturinë e amshuar.
Shëmbulli i Krishtit na bën të jemi të sigurt se mund të shemben me të
vërtetë të gjitha ato mure që pengojnë komunikimin e dialogun ndërmjet
njerëzve. Shikimi i të Kryqëzuarit na ngjall besimin se falja e pajtimi
mund
të bëhen praktikë e rregullt e jetës së përditshme e të çdo kulture dhe,
prandaj, mundësi konkrete për të ndërtuar paqen dhe të ardhmen e
njerëzimit.

Duke kujtuar përvojën kuptimplote jubilare të pastrimit të kujtesës,
dëshiroj t'u drejtoj të krishterëve një thirrje të veçantë, që të bëhen
dëshmitarë e misionarë të faljes e të pajtimit, duke shpejtuar, në lutjen
vepruese ndaj Hyun e paqes, realizimin e profecisë së shkëlqyer të Isaisë,
që mund t'u shtrihet të gjithë popujve të dheut: «Atë ditë ka për të qenë
një rrugë që shkon nga Egjipti drejt Asirisë: Asiri ka për të shkuar në
Egjipt dhe Egjipciani në Asiri: Egjipcianët kanë për t'i shërbyer Zotit së
bashku me Asirët. Në atë ditë Izraeli, i treti bashkë me Egjiptin e
Asirinë,
ka për të qenë një bekim në mesin e dheut. Ka për t'i bekuar Zoti i
ushtrive: "I bekuar qoftë populli im Egjipcian, Asiriani vepër e duarve të
mia e Izraeli trashëgimi im"» (Is 19,23-25).

Një thirrje të rinjve

22. Dëshiroj ta mbyll këtë Mesazh paqeje me një thirrje të posaçme
drejtuar
ju, të rinj të krejt botës, që jeni e ardhmja e njerëzimit e gurët e
gjallë
për të ndërtuar qytetërimin e dashurisë. E ruaj në zemër kujtimin e
takimeve
të pasura me mallëngjim e me shpresë që kam pasur me ju gjatë Ditës së
fundit Botërore të Rinisë në Romë. Përkrahja juaj ka qenë e gëzuar, e
bindur
e premtuese. Te energjia e gjallëria juaj e te dashuria juaj për Krishtin
kam parandjerë një të ardhme më të kthjelltë e njerëzore për botën.

Duke ndjerë afërsinë tuaj, vë re brenda vetvetes një ndjenjë të thellë
mirënjohjeje ndaj Zotin, që më bëri nderin që të soditja, nëpërmjet
mozaiku
shumëngjyrësh të gjuhëve, kulturave, zakoneve e mendësive tuaja të
ndryshme,
mrekullinë e universalitetit të Kishës, e qenies së saj katolike, e
njësisë
së saj. Nëpërmjet jush kam parë pajtimin e mrekullueshëm të ndryshimeve në
njësi të së njëjtes fe, të së njëjtes shpresë, të së njëjtës dashuri, si
shprehje kuptimplote të njëmendësisë së mrekullueshme të Kishës, shenjë e
vegël e Krishtit për shëlbimin e botës e për njësinë e gjinisë
njerëzore.10
Ungjilli iu thërret për të rindërtuar atë njësi origjinare të familjes
njerëzore, që e ka burimin e vet te Hyu Atë e Bir e Shpirt i Shenjtë.

Shumë të dashur të rinj, të çfarëdo gjuhe e kulture, ju pret një detyrë e
lartë e që të nxit: të jeni burra e gra të zotët për solidarësi, për paqe
e
për dashuri të jetës, duke nderuar gjithkend. Të jeni krijuesit e një
njerëzimi të ri, në të cilin vëllezër e motra, të gjithë misë të së
njëjtës
familje, të mund të jetojnë më në fund në paqe!

Nga Vatikani, 8 dhjetor 2000.


Përktheu nga italishtja: Willy Kamsi
 

Enos

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

Orosh me sa duket ne keto momente je duke e bere nga pas si ai miku juaj tek fiksi...
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

Fillimisht postuar nga Enos:
[qb] Orosh me sa duket ne keto momente je duke e bere nga pas si ai miku juaj tek fiksi... [/qb]
Ta bej un ty nga pas,mos ki merak.
Thjeshte nje keqardhje do tregoshe kulturen tende,ka edhe muslimane te tjere qe shprehin keqardhjen.
 

arun

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

(U ZGJODH EDHE PAPA I RI)

Joseph Ratzinger - "Gardiani" i palekundur i dogmes

- Nga Christian Spillmann -

Kardinali gjerman, Joseph Ratzinger, 78 vjec, i zgjedhur Papa i 265-te i Kishes Katolike dhe ipeshkev i Romes, eshte "gardiani" i palekundur i dogmes kunder rreziqeve te nje Kishe, qe sipas tij, eshte shnderruar ne nje "barke qe fut uje".

Ndersa konsiderohej si kandidati favorit, ai u zgjodh ne raundin e katert te votimit nga 115 kardinalet zgjedhes nen moshen 80-vjec, te cilet hyne ne konklave dje pasdite.

Ai vendosi te mbaje emrin e Benediktit XVI dhe shfaqja e tij u pershendet me entuziazem.I prekur, ai e quajti veten si "nje punetor te thjeshte dhe te perulur ne vreshtat e Zotit" ne shfaqjen e tij te pare para se te jepte bekimin "Urbi e Orbi".

Teolog i holle dhe brilant, ai drejtonte para vdekjes se Gjon Palit II kongregacionin e fuqishem per doktrinen e besimit, trashegimtare e inkuizicionit te shenjte, qe per fat te keq kujtohet per turrat e druve dhe ekzekutimet ne fund te periudhes se Mesjetes.

Perkrahesit e tij, me krenari, e kane quajtur "inkuizitori i madh" dhe pershendesin veprimin e tij per t'i bere te heshtin teologet disidente dhe per te shtypur herezite.

Dekan i kolegjit te kardinaleve, ai kritikoi dje ashper "diktaturen e relativizmit", ne nje lloj procesi ndaj atyre qe brenda Kishes, jane joshur nga "rrymat ne mode" dhe mbrojti dogmen, edhe pse "te kesh nje besim te qarte shpeshhere etiketohet si fondametalizem" ne predikimin e tij gjate meshes se mbajtur para hyrjes ne konklave.

I ngarkuar kete vit nga Gjon Pali II per te perpiluar tekstet e meditimit te rruges se kryqit per javen e shenjte, ai hartoi nje permbledhje te vertete akuzash, ku kritikonte ashper "njollosjen", "mendjemadhesine" dhe autosuficencen" ne gjirin e Kishes.

"Shpeshhere, Zot, Kisha jote na duket si nje barke gati per t'u mbytur, nje barke qe fut uje nga te gjitha anet", u shpreh ai.

Askush nuk u befasua nga toni i ketij princi te patundur te Kishes edhe pse shendetlig. Ai ka kaluar nje hemorragji cerebrale dhe eshte rrezuar nje here ne vitet '80- gjate nje vizite ne Pordenone, ne veri te Italise.

I lindur me 16 prill 1927 ne Marktl-am-Inn, ne dioqezen e Passaut, ne Bavari, Joseph Ratzinger u be prift me 29 qershor 1951, arkipeshkev i Mynihut ne mars 1977 dhe kardinal kater muaj me vone, me 27 qershor 1977, nga Papa Pali VI. Ai ka qene nje prej tre kardinaleve zgjedhes, qe nuk i detyrohej Gjon Palit II per kete titull.

Kardinalin Ratzinger nuk e duan shume katolike progresiste. Nga 1981 deri me sot, nuk numerohen me "jo"te e tij: Jo! Shugurimit te grave. Jo! Marteses se prifterinjve. Jo! Homoseksualitetit. Jo! Komunizmit. Jo! Turqise ne Evrope.

Qendrimet e tij jane te prera, si shikimi i tij blu metalik dhe buzeqeshja e tij ngrire. Shpeshhere ato kane kercenuar te shkaktonin kriza politike. Ne 2004, ai u shpreh kunder anetaresimit te Turqise myslimane ne Bashkimin Evropian, duke e cilesuar si nje "gabim shume te madh" dhe si "vendim kunder historise".

Perballe nje Kishe ne krize, ai shprehet per nje terheqje dhe per afrimin me levizjet me radikale katolike, ose "fondamentaliste".

"Levizjet e reja te krishtera, si evangjelistet, karizmatiket apo kishat e lira ne Gjermani jane ne zhvillim te plote pasi ato mbrojne me thonj e me dhembe vlerat e medha morale kunder evolucionit te mentaliteteve", theksoi ai ne 2004 per revistet italiane "Panorama".

"Keto grupe konsideroheshin para pak kohesh nga Kisha si fondamentaliste dhe ishin kundershtare te ashper te Kishes Katolike, por ata filluan te afrohen, pasi kuptuan se vetem Kisha mbron vlerat morale dhe ne e pranojme me gezim kete afrim", perfundoi ai.

(Perkthimi i ATSH)
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Papa po vdes!

papa vdiq, rrofte papa /pf/images/graemlins/smile.gif

mos u bej me katolik se papa tani do thuhet mos u bej me nazist se papa :tipsy:

urime katolikeve per bariun e tyre, por nazist nuk eshte reklama me e mire per nje pape. katoliket kur behet fjale per pape duhet te kishin evituar nje kontroversi te tille per njer institucion kaq politik sa vatikani

flirtimi vatikanit me nazizmin megjithate eshte mjfat i njohur gjate luftes se dyte boterore

dhe kete rradhe zgjodhen nje ish nazist. te reformuar

eshte shume qesharake kur vatikani thote qe ai nuk shtiu asnje arme dhe te mendosh sa gjera ka fshehur ai vatikan

ne nje kohe qe shume veta qe nuk pelqenin nazizmin iknin dhe e linin gjermanine. sic duket i ka pleqyer pa ka ndejtur

mbas lufte, ose kur e shikon qe lufta ka marre tatepjete normal qe kthehet pllaka. te gjithe e kthyen. shif komunistat shqiptare qe u ben socialista

nejse kopeja katolike i di me mire punet e veta, se ky pape tranzitor eshte dhe sa per moshen sdo ket as takat as deshire per ndryshime. ne fund te fund it ruajtja e dogmes nevojitet jo ndryshimi i saj. diferencat midis katolikeve dhe vatikanit nuk jane rritur aq shume sa te kerkohen ndryshime, me nje fjale riinterpretime te herpashershme

edhe nje here, long live the pope
 

ilirjan

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

A mer KALAMOJA

Te gjithe po flasin mire per kete PAPE,"konservator" , Cifutet, mafiozet,homosexsualet,lezbiet, komunistat,etj.

Pervec ARABEVE???? kundershtaret kryesore te SIONIZMIT.

Ky eshte i zgjedhuri i QENDRAVE SIONISTE dhe misioni i tij kryesor eshte KOZMOPOLITIZMI.
 

arun

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

Fillimisht postuar nga **** Darlington Delarge:
[qb] papa vdiq, rrofte papa /pf/images/graemlins/smile.gif

mos u bej me katolik se papa tani do thuhet mos u bej me nazist se papa :tipsy:

urime katolikeve per bariun e tyre, por nazist nuk eshte reklama me e mire per nje pape. katoliket kur behet fjale per pape duhet te kishin evituar nje kontroversi te tille per njer institucion kaq politik sa vatikani

flirtimi vatikanit me nazizmin megjithate eshte mjfat i njohur gjate luftes se dyte boterore

dhe kete rradhe zgjodhen nje ish nazist. te reformuar

eshte shume qesharake kur vatikani thote qe ai nuk shtiu asnje arme dhe te mendosh sa gjera ka fshehur ai vatikan

ne nje kohe qe shume veta qe nuk pelqenin nazizmin iknin dhe e linin gjermanine. sic duket i ka pleqyer pa ka ndejtur

mbas lufte, ose kur e shikon qe lufta ka marre tatepjete normal qe kthehet pllaka. te gjithe e kthyen. shif komunistat shqiptare qe u ben socialista

nejse kopeja katolike i di me mire punet e veta, se ky pape tranzitor eshte dhe sa per moshen sdo ket as takat as deshire per ndryshime. ne fund te fund it ruajtja e dogmes nevojitet jo ndryshimi i saj. diferencat midis katolikeve dhe vatikanit nuk jane rritur aq shume sa te kerkohen ndryshime, me nje fjale riinterpretime te herpashershme

edhe nje here, long live the pope [/qb]
Çfarë duhet për t'u bërë papë?


Peter Gould i BBC

Gjinia: Mashkull
Mosha: Mesi i të 60-ave, fillimi i të 70-ave
Shëndeti: I fuqishëm, të mund të përballojë ditët e gjata dhe udhëtimet nëpër botë
Kombësia: Nga një vend që pak a shumë konsiderohet neutral
Përvoja: Të jetë aktualisht arqipeshkv i një qyteti të madh dhe të ketë dhënë prova se ka aftësi të mira administrative, po nëse ka kaluar pak kohë në Vatikan është përparësi
Imazhi: Pastor karizmatik me aftësi për të punuar me median
Doktrina: Pikëpamje tradicionale, por jo në ekstrem - konservator me pamje miqësore.
Politika e kishës: Të dojë një kishë më pak të centralizuar në të cilën peshkopët të kenë më shumë kontroll
Gjuhët: Të dijë shumë mirë anglisht dhe italisht. Njohuri të mira të gjuhëve të tjera
Interesat: Të tregojë shqetësim për çështjet sociale si varfëria dhe papunësia dhe mirëkuptim për politikat e një bote në zhvillim
Miq: Kontakte personale me shumë kardinalë, veçanërisht në vendet e zhvilluara
Armiq: Pak...pikëpamjet e tij të mos shkaktojnë kundërshti
Ambicje: Të mos ketë shprehur fare dëshirë që të bëhet papë.


Gjinia

Çfarëdo që mund të ketë ndodhur në vendet e tjera të punës, Kisha Katolike nuk është punëdhënës që ofron mundësi të barabarta për të gjithë. Të jesh prift, është ende punë meshkujsh, dhe si rrjedhojë, që të zgjidhesh papë, duhet të jesh burrë. Gjatë shekujve, është ngritur dhe një histori për "Papën Zhanë", një grua që u maskua si burrë që të siguronte rrugën e vet drejt papatit gjatë Mesjetës. Sipas legjendës, mashtrimi i saj u zbulua kur ajo lindi një fëmijë. Pavarësisht nga besimi i gjerë në këtë histori gjatë viteve, të gjitha kërkimet historike sugjerojnë se e gjitha është një mit. Por ajo çoi në besimin mbarëpopullor se pas zgjedhjes, papa duhet të "inspektohet" për t'u siguruar se nuk është femër. Megjithatë, nuk duket se papa i ri duhet të kalojë nëpër një poshtërim të tillë!

Mosha

As shumë plak, por as shumë i ri. Duket se kardinalët nuk do të votojnë për dikë që është tek të 80-at, vetëm në rastin nëse ata kërkojnë një papë të përkohshëm. Në të njëjtën mënyrë, ata do të ngurrojnë që të emërojnë një të ri, i cili mund të qëndrojë në post për tridhjetë vjet. Mosha ideale për një kandidat për papë do të ishte mesi deri fundi i të 60-ave. Për një kandidat të fuqishëm, do të shkonte deri tek fillimi i të 70-ave. Kardinalët që dikur dukej se kishin shanse të mira për t'u zgjedhur, kur i afrohen të 80-ave, i shohin shanset që t'u ikin nga dora. Më të rinjtë punojnë për të ngritur reputacionin e vet. Papati i Gjon Palit të Dytë ia fshiu shanset, në të gjitha kuptimet, një gjenerate kardinalësh.

Shëndeti

Pas papatit të shkurtër të Gjon Palit të Parë - që vdiq nga një atak në zemër pas 33 ditëve në post - secili që ka ambicie për t'u bërë papë, duhet të duket i shëndetshëm. Do të jetë punë e mundimshme dhe për një burrë fare të ri -papa punon me orë të zgjatura dhe nga ai pritet që të udhëtojë shumë. Kjo barrë për Gjon Palin e dytë u bë e dukshme kur ai kaloi zonat e kohës dhe kontinente për të mbajtur mesha të gjata në natyrë para miliona vetëve. Duket e pamendueshme që ne do të ktheheshim në kohërat kur Papa largohej rrallë nga Vatikani. Kështu që çdo kandidat që ka kaluar sëmundje do të ngrejë dyshime për mundësitë që ka për të përballuar kërkesat fizike që ia kërkon puna.

Kombësia

Kjo nuk është çështje vetëm rreth asaj nëse papa duhet të jetë italian apo jo. Ka më shumë mundësi që konklava të zgjedhë një kandidat që është relativisht neutral në politikën botërore. Për këtë arsye, shumica e vëzhguesve të Vatikanit besojnë se ka pak shanse që Papa të jetë nga superfuqia e vetme e botës, Shtetet e Bashkuara. Por kjo nuk do të thotë që një konklavë nuk mundet të bëjë një zgjedhje politike. Zgjedhja e polakut Gjon Pali i Dytë, para se të ndodhnin ndryshime politike në Evropën Lindore u pa si një mesazh për botën komuniste. Dhe zgjedhja e një pape nga vendet në zhvillim në fillim të shekullit të 21-të, mund të jetë po aq domethënëse në ndikimin në politikat globale.

Përvoja

Përvoja si prift vlerësohet shumë. Një kardinal që është, apo që ka qenë, arqipeshkv i një qyteti të madh, ka një epërsi të madhe. Por konklava nuk do të donte të zgjidhte dikë që nuk do të mund ta përballonte punën e papatit, kështu që ata do të shikojnë dhe për cilësi të tjera. Papa duhet të ketë një kombinim të autoritetit shpirtëror të një udhëheqësi fetar me aftësitë diplomatike dhe adminstrative të një kryetari shteti, që të jetë aktor i skenës ndërkombëtare. Kështu që pak përvojë në Curia, shërbimin civil të Vatikanit, mund t'i bindë zgjedhësit.

Imazhi

Burri që do të bëhet pastori universal i Kishës, duhet të duket si pjesë e saj. Një sjellje shenjtërore dhe buzëqeshje bindëse, ky është imazhi që preferohet sot. Njëherë e një kohë, papët ishin figura të largëta që rrallë dilnin jashtë mureve të Vatikanit. Tani nga papa pritet të udhëtojë nëpër botë dhe të dalë para besimtarëve. Ai do të jetë i dukshëm dhe për një audiencë shumë të madhe ndërkombëtare në televizion, kështu që karizma dhe aftësia për të qenë tërheqës për median, janë epërsi.

Doktrina

Si grup, kardinalët janë konservatorë. Shumica ndjekin një linjë ortodokse në çështje kontradiktore, si kontraceptivët, aborti, beqaria e priftërinjve dhe roli i grave në kishë. Kjo nuk duhet të çudisë, sepse shumica e tyre janë emëruar nga Gjon Pali i Dytë, që është konservator. Kur të mblidhen për të zgjedhur pasardhësin e tij, kardinalët do të kërkojnë dikë që e konsiderojnë të shëndetshëm për doktrinën. Ndërsa mund të duan një papë që është më pak autoritar se Gjon Pali i Dytë, do të jetë e vështirë të zgjedhin dikë me pikëpamje përparimtare, që mund të sfidojë mësimet tradicionale. Një kardinal duhet të konsiderohet si zgjedhje e sigurtë - jo shumë i ngurtë, por me siguri jo radikal.E thënë ndryshe, një konservator me fytyrë miqësore ka shanset më të mira që të fitojë vota.

Politikat e Kishës

Kur vjen puna për zgjedhjen e një pape, duket se ka anshmëri kundër kardinalëve që kanë bërë karierën në Romë. Dhe ideja që Gjon Pali i Dytë pati shumë pushtet mund të shkojë kundër atyre kardinalëve që mbanin përgjegjësi për ushtrimin e atij autoriteti si pjesë e Curia-s, burokracisë së Kishës. Tani ka më shumë kërkesë për kolegjialitet - versioni i butë i kërkesës për një kishë më pak të centralizuar në të cilën ipeshkvët kanë më shumë pushtet në mënyrën se si e drejtojnë dioqezën e tyre. Meqë shumica e kardinalëve janë tani ipeshkvë apo arqipeshkvë, duket e arsyeshme të marrësh me mend që ata kërkojnë një papë që ua njeh këtë dëshirë për më shumë ndarje pushteti në Kishë.

Gjuhët

Njohja shumë e mirë e italishtes është kryesore, duke patur parasysh rolin e Papës si Ipeshkv i Romës dhe kërkesat për të udhëhequr burokracinë e Vatikanit ku italishtja është gjuha kryesore. Por këto kohë edhe njohja e mirë e anglishtes, frëngjishtes dhe spanjishtes është shumë e rëndësishme për dikë që drejton kishën globale. Duke patur parasysh vëmendjen që do të përqëndrohet në të, aftësia për të përcjellë mesazhin në një numër gjuhësh të ndryshme, është një aftësi që tani është bërë kërkesë për punën.

Interesat

Pa hobe për të kaluar kohën e lirë, edhe pse kjo duket se mund ta bëjë një kardinal të duket më njerëzor. Konklava do të merret më shumë me atë që ka thënë e bërë një kardinal gjatë karierës së vet. Interesi në drejtësinë sociale është pikë për cilindo kandidat që do të tregojë se ka lidhje me botën reale. Në vendet e pasura a të varfëra, kardinalët kanë shfaqur interes të madh në çështje të tilla si varfëria, papunësia dhe banimi. Një kardinal që ka bërë diçka për këtë, ka më shumë shanse të bjerë në sy. Por ai duhet të jetë shumë i kujdeshëm të mos e kalojë kufirin mes kishës dhe politikës. Kisha në Amerikën Latine është e ndarë rreth çështjes së Teologjisë së Lirimit, një doktrinë që u bën thirrje njerëzve të çlirohen nga shtypja ekonomike. Vatikani është alarmuar nga tonet marksiste. Por çdo kandidat që do të fitojë më shumë mbështetje, duhet të shpalosë shqetësimin e vet për problemet në botën në zhvillim ku tani jetojnë shumë katolikë.

Miq dhe armiq

Në të shkuarën, shumë kardinalë që takoheshin në konklavë ishin të huaj për njëri-tjetrin. Sot ata udhëtojnë dhe kanë më shumë mundësi të takohen për punët e Kishës. Kjo është mënyra me anë të së cilës kardinalët mund të ndërtojnë një rrjet kontaktesh rretheqark botës - që është veçanërisht i përdorshëm në botën në zhvillim, duke patur parasysh rëndësinë në rritje të tij si bllok për procesin përfundimtar të votimit. Të qënit i afërt me problemet e një kolegu nuk i bën keq kandidatit. Dhe shmangja e kundërshtive është më mirë se të kesh reputacionin që flet haptaz. Konklava mund të jetë përvojë shpirtërore, por politikat e kishës mund të jenë aq të ashpra sa ato të llojeve të tjera të politikave. Nuk është thënë pa arsye që kardinali që ka më pak armiq është pikërisht ai që bëhet papë.

Ambiciet

Në shumicën e rasteve, ambicia konsiderohet si gjë e mirë. Por jo që ta shprehësh atë në dëshirën për t'u bërë papë. Fushatat e hapura janë të ndaluara dhe të përshkruhesh nga mediat si një nga favoritët është një hendikap serioz. Sipas urtisë së Vatikanit, "ai që shkon papë në konklavë, kthehet kardinal". Gjithsesi kjo nuk është plotësisht e vërtetë dhe nuk e pengoi zgjedhjen e kardinal Montinit, që dukej qartë se ishte favorit në vitin 1963. Në çdo rast, zgjedhja e Papës konsiderohet si punë e Shpirtit të Shenjtë. Dhe pavarësisht nga ajo se kardinali në mënyrë të fshehtë, mund të ketë dashur shumë të bëhet papë, kur zgjidhet, ai duhet të japë përshtypjen se është tërhequr me pahir drejt fronit papnor.
 

arun

Primus registratum
Re: Papa po vdes!

SHTYPI SHQIPTAR PER PAPA KLEMENTIN XI

PERKUJTOHET PAPA SHQIPTAR KLEMENTI XI -

Përgatiti: R.Sh.

Në 19 mars 1721, pra 273 vjet më parë, mbylli sytë Papa Klementi XI, me origjinë shqiptare, i cili la gjurmë të pashlyeshme në historinë e Vatikanit. Emri i tij, para emrit papal, qe Gjon Françesk Albani. Lindi më 1649, pra 355 vjet më parë, në Urbino të Italisë, në familjen e famshme shqiptare me mbiemrin Albani. Për këtë Papë është shkruar shumë, p.sh. Dr. Ëngjëll Sedaj ka botuar një libër të tërë kushtuar Papës Klementi XI, ku flet për biografinë, por sidomos për ndikimin jashtëzakonisht të madh të këtij Pape në çështjen shqiptare, sidomos në organizimin e një ngjarjeje kombëtare të jashtëzakonshme të quajtur Kuvendi i Arbënit. Gjenealogjia e familjes Albani, në Urbino të Italisë nis me dy refugjatë shqiptarë të quajtur Gjergji dhe Filipi, vëllezër, të bijtë e Mikelit, të ardhur nga Shqipëria në Itali, më 1471, sipas dokumenteve ndoshta edhe më parë më 1464. Të dy vëllezërit qenë luftëtarë të paepur të Gjergj Kastriot Skënderbeut, qenë të strukturuar kombëtarisht, e donin kombin
shqiptar dhe kulturën. Dokumentet përmendin dhe anëtarë të familjes Albani të vendosur në qytetin Bergamo, po në Itali.


duhet te jemi krenare per
Papa Klementin e XI - Albani

Me rastin e 283 Vjetorit te Vdekjes se Papes shqiptar, Klementi XI ( te vetequajtur Albani), ambasadori shqiptar ne Vatikan Zef Bushati, tregon se pse shqiptaret duhet te jene krenare per figuren e tij. Papa shqiptar jetoi ne mes te dy shekujve 17-18 dhe pergjate te gjithe mandatit te tij, u interesuar pareshtur per fatin e bashkekombasve te tij


Ne historine shqiptare, si dhe ne fusha te tjera studimore albanologjike emri i Papa Klementit XI- Albani, permendet si nje Pape me "gjak shqiptar,"si nje Pape me "origjine shqiptare," si Papa qe ka konvokuar Kuvendin e Arberit me 1703 dhe se ka patur plot merita te tjera per ceshtjen shqiptare. Emri i tij nga disa studjues eshte permendur sikur ai te ishte larg botes shqiptare dhe sikur ti takonte nje bote qe nuk ishte ne lidhje te vazhdueshme me shqiptaret dhe Shqiperine. Ne kete menyre, kesaj figure madheshtore te popullit shqiptar nuk i eshte ushtuar nje kapitull i domosdoshem ne historine e Shqiperise. Megjithate i rendesishem eshte fakti se ne asnje rast nuk injorohet origjina e tij shqiptare nga autore te huaj, por perkundrazi theksohet "krenaria" e tij shqiptare dhe veprimtaria e tij per ceshtjen Shqiptare, e cila gjithkund formulohet si nje veprimtari patriotike. Papa Klementi XI -Albani e dinte fort mire ate fjalen ungjillore "se cdo peme njihet dhe dallohet nga frutet e
saj," ashtu si kunder cdo shqiptar, vecanerisht ne shtetet e huaja, dallohet ne shqiptarizmen e tij, nga veprat qe ai kryhen ne dobi te ceshtjes kombetare dhe te jetes se shqiptareve. Keshtu qe edhe per Papa Klementin XI - Albani mund te thuhet se me mire e dine te huajt shqiptarizmen e tij se sa e dine ne te vertete vete shqiptaret, te cilet ne tjetersimin e tyre gjate sundimeve te huaja jane larguar pak a shume nga traditat evropiane. Qendrimet politike dhe origjina e tij shqiptare do te ndikonin qe Kardinal Francesk- Albani te zgjidhet Pape, per te dhene nje kontribut me te madh edhe ne jeten politike ne ato vite, kur Evropes po i kercenohej rreziku nga Perandoria Osmane, te cilet mbanin nen sundim gati te gjithe Evropen Juglindore. Kohet e fundit e sidomos nga autoritetet me te larta te Kishes Katolike, eshte evokuar emri i Papa Klementit XI- Albani, nepermjet motiveve me te mira te se kaluares se lavdishme te Shqiptareve dhe te luftes se popullit shqiptar per liri dhe pamvaresi.

Keshtu psh: Papa Pali i VI, me 17 Janar 1968, me rastin e perkujtimit te 500 vjetorit te vdekjes se heroit tone Kombetar Gjergj Kastrioti, Skenderbeu, nder te tjera ka deklaruar: "Nder ata, qe hype n mbi katedren e Shen Pjetrit, me kenaqesi po e kujtojme paraardhesin tone Klementin XI-Albani, i cili mburrej per rrjedhen e tij te mocme Shqiptare."

Ndersa, Papa Gjon Pali i II gjate vizites qe beri ne Shkoder, me 25 Prill 1993 dhe ne intervistat qe i parapriu kesaj vizite, disa here e ka permendur emrin e Papa Klementit XI-Albani, duke theksuar lidhjet e tij, madje edhe ne forme te ngushte, ne mes te Vatikanit dhe Shqiperise, lidhje keto qe ishin te vazhdueshme dhe gjithmone te mira per udheheqesit popullore shqiptare. Si dallim nga Papet e tjere, autori Gjerman, (mbase me i njohuri i historise se Papeve) L.B. Von Pastor, pikerisht Papa Klementit XI-Albani i ka kushtuar hapesiren me te madhe ne nje vellim, cka do te thote se edhe nga aspekti bashkohor, Papa Klementi XI- Albani konsiderohet Pape "i madh", qe ka lene gjurme te thella ne Kishen Katolike dhe ne jeten politike evropiane. Epiteti "i madh" zakonisht perdoret per ata P ape, qe kishin sukses ne organizimin kishtar, ne jeten politike, etj. Prandaj dhe trupi i tij i shenjteruar gjendet sot, sipas rradhes, ne anen e djathte ne pjesen lart te Basilikes se Shen Pjetrit ne
Vatikan, kurse portretet dhe bustet e tij jane te shumta, si ne Rome ashtu edhe ne Urbino, ne vendin e lindjes, e ne vende te tjera. Krenaria e origjines Shqiptare e Papes Klementi XI -Albani u cfaq edhe ne momentin kur u zgjodh Pape. Mbas emrit te Papenise, ai vendosi dhe mbiemrin e vet Albani, per tu dalluar perpara botes se eshte Shqiptar. Ne kete menyre, ai vazhdimisht emrin Alban e ka motivuar me boten Shqiptare. Ne historine e gjate te Papatit, qe se bashku me Papen aktual Gjon Pali i II, behen 263, ky rast do te ishte ndoshta i vetmi, qe Papa paraqitet me mbiemrin e vet karakteristik te kombesise se tij. Edhe biografi francez i Klementit XI- Albani, M.Reoule e ka theksuar kete moment te pa kujdesur te Papes per ceshtjen Kombetare, duke thene: "Gjon Francesk Albani, qe kishte ori gjine Shqiptare, u kujdesua posacerisht per fatin e Kishes ne vendin e paraardhesve te tij. Me inisiativen e tij u mblodh Kuvendi i Ipeshkvinjeve katolike te Ballkanit (14-15 Janar 1703). Kjo ishte
nje fitore e madhe per kulturen dhe kombesine Shqiptare, mbasi qe kleriket ishin te paret, qe filluan te shkruanin ne gjuhen shqipe dhe te krijonin monumentet e para te letersise shqipe."
Gjon Francesk Albani u lind ne Urbino ( Itali) me 23 Korrik 1649. Keshtu, qysh ne vitin 1660, pas kryerjes se shkolles fillore, shkoi ne Rome per te ndjekur kolegjin romak. Ne vitin 1668 diplomohet ne Drejtesi. Ne vitin 1670 fillon karrieren kishtare. Me 13 Shkurt 1690, emerohet kardinal. Me 9 tetor 1700 fillon detyren e Papes. Papa Klementi XI - Albani vdiq me 19 Mars 1721 mbasi e udhehoqi kishen Katolike per 21 vjet rrjesht dhe rreshtohet i katerti per nga vitet ne krye te Kishes Katolike mbas Shen Pietr it me 35 vjet, Papa Pio IX me 31 vjet, Papa Gjon Pali-t me 26 vjet.

Korrieri
 
Top