Kosova me tjeter flamur????

Tasi

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Statusi ne fillim apo institucionet demokratike te konsoliduara. Ja nje komente qe vjen nga US.

UASHINGTON (7 Janar) - Në një raport të Këshillit të Politikave të Jashtme, përcaktohen disa nga prioritetet e politikës amerikane, për territorin dhe vendet e ish-Jugosllavisë. Sipas raportit në fjalë, vitet 2002-2004 do të jenë vitet e fillimit të luftës kundër mafias. Po në këtë periudhë duhet të fillojnë bisedimet direkte midis Beogradit dhe Prishtinës. Ndërsa deri ne vitin 2007 duhet te zgjidhet perfundimisht statusi perfundimtar i Kosovës. Lidhur më çështjet e hapura në Hagë, raporti përcakton fundin e vitit 2008, si afat për përfundimin e gjykimit të Radovan Karaxhixhit dhe Zlatko Mladiçit

Keshtu shprehen ata qe ndihmuan ne çlirimin e Kosoves.

Tasi kur do te mesosh o djale i mire se na merzite me kete fjalorin tend. /pf/images/graemlins/frown.gif
 

olti

Neo
Re: Kosova me tjeter flamur????

E permendta me ne nje shkrim me pare dhe po e them perseri. Kosova tani per tani eshte nen protektorat nderkomberat dhe kur te marre pavarsine do e marre po me bekimin dhe deshiren e tyre. Kjo situate ne te cilen ndodhet Kosova sjell dhe kushte te tjera qe nuk i lejojne asaj te beje cfare te doje. Flamuri qe do te duhet per ne OKB duhet te jete gjitheperfshires. Pra duhet te respektoje rezoluten e OKB dhe deshiren e atyre qe e kane ne dore ceshtjen dhe sipas tyre Kosova eshte nje vend multietnik. Nga kjo rrjedh ajo qe Kosova duhet te kete nje flamur qe kurresesi nuk mund te jete ai qe propozon Rugova, pasi ai eshte vetem shqiptar, pasi permban vetem identitete shqiptare ne te. PO e njejta gje dhe per himnin si dhe per emrin e ri te Kosoves. Himni i ri eshte nje himn nacionalist shqiptar qe nuk do te pranohej kurre nga ata qe e kane ne dore realisht Kosoven, pasi nuk respekton etnite e tjera qe jane aty, per te mos thene qe eshte nje himn luftarak kundrejt atyre qe perbejne pjesen tjeter te etnive te Kosoves. Po ashtu emri Dardani eshte nje toponim shqiptar dhe i perket vetem historise shqiptare dhe ky do te ishte absolutisht i papranueshem pasi e ben kosoven ekskulizivisht shqiptare dhe perjashton te tjeret, te cilet te pakten tani per tani kane te drejta te barabarta me shqiptaret ne ate 'shtet'. Pas gjithe ketyre arsyetimeve, ideja e Rugoves nuk mund te shihet vetem si dashakeqe dhe joshqiptare, sepse ajo ne vetvete permban krijimin e nje identiteti te ri ekstrashqiptar. Nqs ai do vertet simbole per te perfaqsuar Kosoven ne OKB, atehere ato duhet te jene ashtu si thashe une me siper, per vete arsyet qe po ashtu i kam permendur me siper. Nese Rugova eshte vertete shqiptar athere nuk ka pse te doje te ndryshoje flamurin dhe simbolet, pasi si dhe e kam paraqitur ne shkrimin e parafundit timin, ka shtete qe kane simbole te njejta, vetem permasa e flamurit i mungon, pra prap po e them, nqs Rugova eshte shqiptar atehere ai mund te ndryshoje vetem madhesine e flamurit per ta bere 'kosovar'. Por perseri theksoj se ne syte e te huajve si flamuri i ri si ai i kombit shqiptar jane te papranueshem ne pranimim eventual te Kosves si e pavarur, pasi jane vetem shqiptar. Rugoves mund t'i ece me to vetem nqs ka mbeshtetjen e te huajve, te cilet jane te interesuar qe te krijojne ne Kosove nje identitet te ri ekstrashqiptar. Ne kete menyre do te qetesonin serbet dhe greket, pasi do te kishim pergjithmone nje shtet Kosovar me nje kombesi te krijuar ne laborator dhe nje shtet shqiptar koti qe nuk do kishin kurrfare vlere dhe peshe. Keshtu greket dhe serbet dhe aleatet e tyre do te ishin pergjithmone te qete ndaj fuqise shqiptare qe mund te ngihej ne rajon e me gjere. Kaq kisha per te thene une mbi temen.

Per te shtuar do te thoja qe te mos perdornit ofendime e sharje ndaj njeri tjetrit, pasi shume mire mund te diskutohet dhe pa perdorur ato. Ne te kundert tema do te mbyllet e do hidhet ne kosh! Te pakten ne kete aspekt jini sa me pak shqiptar te jete e mundur. Cdo gje eshte ne doren tuaj!
 

Tasi

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Papermoon o cuce e mire,

pordhet e medha grisin breket e veta, eshte fjale e urte popullore dhe ky hyn Tasi kur do te mesosh o djale i mire se na merzite me kete fjalorin tend.

Une po te paralajmeroj publikisht qe te mos i prekësh postimet e mija.
 

AnaBlue

Forumium maestatis
Re: Kosova me tjeter flamur????

Nuk ju vjen turp qe ne vend te falenderoni moderatoren per punen qe ben dhe kohen qe shpenzon, filloni ta kercenoni si te ishit gangot e Forumit? Pse e ulni kaq poshte nivelin e Albforumit me komentet dhe kercenimet tuaja????
 

*Plisi*

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

--------------------------------------------------------------------------------

A MUND TË BISEDOJMË SË BASHKU?

Shkruan: Iliriana A. BAJO

- Nga jeni?
- Nga Deçani
- Oh, më fal, por unë kam hyrë në çat për të folur me njerëz të vendit tim dhe jo me të huaj…
- Si nuk ju vjen marre që më thoni i huej kur unë jam shqiptar si ju, ne kemi një gjuhë, një histori jemi një popull. Por ju të Shqipërisë më mirë preferoni të flisni me një italian a grek se me një shqiptar…
- Më vjen keq, por dy ditë më parë, më 28 nëntor, presidenti juaj, Rugova tha se do ndryshoni flamurin, himnin. Kështu që me flamur e himn të ndryshëm më duket se nuk ka më vend për një popull… Nuk e zgjodha unë, por presidenti juaj të jemi të huaj.
- Oh, tani kuptova, por jo moj motër unë kam vetëm një flamur dhe vetëm një festë flamuri. Kërkush nuk na ka pyet ne për flamurin e ri.

Në fakt dialogu i mësipërm është një pjesë e marrë nga bashkëbisedimi në internet i një mikes sime, vetëm dy ditë pas 28 nëntorit të këtij viti, ditë kur kryetari i Kosovës, Ibrahim Rugova, kërkoi ndryshimin e flamurit dhe të himnit të Kosovës.

Në të vërtetë një shtet i ardhshëm i Kosovës kërkon simbolet e veta shtetërore, të cilat natyrisht do të jenë të ndryshme nga ato të Republikës së Shqipërisë. Simbolet shtetërore të një Kosove të pavarur padyshim që duhet të jenë gjithpërfshirëse e me këtë fjalë nënkuptohet tradita e të gjitha grupeve etnike që jetojnë në Kosovë. Ato nuk mund të jenë simbole thjesht të shumicës. Në këto kushte simbolet kombëtare mbeten të pazëvendësueshme dhe asgjë nuk mund të zërë vendin e ditës së flamurit.
Megjithatë, cila është lidhja e bisedës në internet të mikes sime me shqiptarin e Kosovës dhe simbolet e shtetit të ardhshëm?

Ka një lidhje dhe është ajo mes qytetarit shqiptar që ndihet në shtëpinë e vet si në Durrës ashtu dhe në Prizren. Është qytetari shqiptar që pavarësisht se nga vjen ka ëndërruar të studiojë në Tiranë a Prishtinë.
Dhe thjesht harrohen shqiptarët që jetojnë në Mal të Zi, Maqedoni, apo Kosovën Lindore. Për një mori arsyesh për ta Prishtina ka qenë dhe mbetet ndoshta qendra kryesore, qendra kryesore ku gjallon jeta shqip, jeta kulturore dhe ajo intelektuale.

Për ta Prishtina është qendra kryesore shqiptare. Dhe kjo e fundit nuk duhet harruar. Nuk duhet harruar së pari nga njerëzit publik, ata të mediave, të kulturës, historisë dhe padyshim as nga politikanët. Pasi kjo qasje ndaj Prishtinës do të thotë përgjegjësi për ta.

Kryetari i Kosovës është kryetari i gjithë qytetarëve të saj. Dhe ai duhet të jetë i fundit që plagon ndjenjat e tyre. Dhe natyrisht qytetari i Kosovës ndonse kupton vlerat e simboleve të një shteti, do të vazhdojë të ruajë vlerat kombëtare, si shtyllat e një tradite historike që gjallon shumë më hershëm se shteti i Kosovës. Ky i fundit është kompromis i kushtëzuar nga kushtet historike, pasi në fakt shqiptari i Kosovës ka ëndërruar, luftuar, përpjekur dhe është flijuar për një shtet të vetin, që ndryshe përkthehet shtet shqiptar. Dhe shteti i nesërm i Kosovës para së gjithash është fryt i përpjekjeve të atyre që u përpoqën për një shtet shqiptar, në kuptimin e mirfilltë të tij. Ndaj nisur dhe nga ky fakt askush nuk ka të drejtë të lëndojë a më keq akoma të fyejë ndjenjat e atyre që ndoshta sakrifikuan më së shumti.

Megjithatë për këtë pjesë të qytetarëve shqiptarë, që ndihet njësoj si në Prishtinë dhe në Tiranë, pavarësisht se ku ka lindur, simbolet shtetërore do të respektohen për hir të përgjegjësisë qytetare, por ato që do vazdojnë ta përcaktojnë atë janë simbolet kombëtare, pavarësisht nga hobet e kryetarëve të rradhës.

Duke iu rikthyer sërish dialogut në internet të mikes sime, përgjigjes së bashkëbiseduesit nga Kosova më bie ndër mend ajo rendja marrafrymëse e disave në Prishtinë për t'u dalluar me cdo kusht nga Tirana. Dhe në fakt edhe ata harrojnë se ku duhet të futem unë qytetari i rëndomtë, që më pushton malli njëjtë si për Lindën dhe Nikon, miqtë e mi nga Tirana ashtu dhe për Mimozën dhe Buqjen, mikeshat e mia nga Prishtina.
Që shqetësohem për motin e keq, si kur mbërrthen Pejën ashtu dhe Lezhën, apo njëmijë detaje të vogla që më shqetësojnë mua qytetarit të rëndomtë.

Dhe për mua, qofsha dhe i vetëm, çfarë nuk është e vërtetë, ka përgjegjësi si gazetari i së përditshmes që lexoj rregullisht ashtu dhe kryetari i vendit.

Derisa "qytetarët e rëndësishëm" të mos mësohen të shqetësohen për mua, natyrisht nuk ka shtet e për më pak shoqëri të emancipuar. Emancipimi dhe përparimi janë përfshirës dhe jo përjashtues.
 

bobo

marksist-enverist
Re: Kosova me tjeter flamur????

Vleresoj dialogun dhe nivelin e tij,te marra si shembull mesiper...!
po ashtu dhe marredheniet;qytetar-Qytet,qytetar-Shtet-jane te pranueshme!?
por me duket se ska te beje me temen,por eshte thjesht nje aludim ne formen e "mbush`mendjes"(nuk i bej gjykim vetedijes te se shkruarit,te shkrimit ne fjal.)

Shtet quhet,subjekti me i larte organizativ,i zgjedhur,administrues te nje territori,te percaktuar,me nje popullim njerezish po ashtu te percaktuar(edhe heterogjene);me te drejta te plota vendimdhenes dhe marres...etj.etj....(vazhdon)dhe pranohet vetem ne etapen e zivilizuar te shoqerise.

sa i perket temes,duhet te behet dallimi midis Shteti dhe qytetareve te tij me ate te nje Kombi; historin,traditat dhe kulturen, e tij.

Flamurin nuk e ka bere Rugova as Nano,dhe ky parashtrimi,i Rugoves,eshte forma me arbitrare;arrogante mohuese,injoruese,qe i behet Kombit,historis,traditave dhe kultures.

,sepse(po ti z`gjerosh me teper njohurit mbi;prejardhjen e nje Flamuri) Flamuri e ka origjinen ne luftrat dhe perpjekjet historike,qe ka bere nje Komb per te ruajtur ekzistencen,dhe eshte mbajtur si simbol i krenarise dhe respektit per te paret,dhe mbi te ashtequajturen "ne"...

... dhe kur ndigjon personalitete te tilla,qe flasin ne kete menyre,te duken te qellimshme theniet e tyre...!??,kurse perkrahjen;mund ta quaj edhe injoranc.

,sa per ate dialogun...,me mir spo flas fare!??
e sa per temen e them edhe njeher:turp,turp!

P.S.;lejot te japim mendime mbi ndryshimin e Flamurit(???),nejse une spo pres miratimin...
:une do thoja;ti vihet nje vath ke sqepi,dhe lafsha(frizura) ti ngrihet siper,si punk,po ashtu ti vihet nje rrip n`mes dhe zgjidheni nje katram me spiranc.
zot o zot,si ka per t`dal! /pf/images/graemlins/wink.gif
 

*Plisi*

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Ibro-%26-milos***Ska%20foto%20ma%20se%20nuk%20është%20Galeri***
 

Artur IDRIZI

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

UNE MENDOJ SE SHQIPERIA DUHET TE KTHEHET AI VEND FISNIK,KRENAR E I LAVDISHEM QE KA QENE NE TROJET E TIJ ETNIKE,NEN FLAMURIN E SKENDERBEUT.ABSURDITETE SI:SHQIPTAR KOSOVE APO SHQIPTAR SHQIPERIE NUK DUHET TE NA I NXJERRE GOJA.JEMI NJI POPULL,NJI KOMB.KEMI NJI KULTURE,NJI GJUHE NJI FLAMUR,NJI GJAK.JEMI SH Q I P E T A R E,JEMI PASARDHESIT E ILIREVE. RROFTE SHQIPERIA ETNIKE.
 

Blue Gene

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Simbolet jane vetem sa per fillim. Pastaj do kerkojne te clirojne tropojen nga "shqiptaret" sepse tropoja ka "minoritet kosovar" dhe kjo do behet me ane te ushtrise clirimtare te Tropojes qe perbehet nga FARKU, pra nga mbeturinat e ushtrise Jugosllave.

Paralel me simbolet gazetat ne Kosove po bejne propagande agresive kunder gjuhes se njesuar shqipe me qellim krijimin e nje gjuhe "kosovare".

Me vone do kerkojne te clirojne "kosovaret" e Maqedonise dhe te Malit te Zi dhe me vone do kerkojne gjithe veriun e Shqiperise se pjese te "Kosoves".
 

bengu

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Kam pare e degjuar gjera te cuditshme po kjo fobia yte qe tani kryeson bindshem top-listen.
 

Blue Gene

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Ajo shkrova me lart nuk eshte asgje perpara fobise se gazetave serbe, por fatkeqsisht te shkruara ne gjuhen shqipe nga "intelektualet" e Kosoves dhe qe qarkullojne ne Kosove. Shkruhet hapur per Shkupin si kryeqender kosovare, madje ne shekuj, nuk lihet gje e ndyre pa u thene me mllef kunder Shqiperise sikur ta kete "fajin" ajo qe Kosova u clirua fizikisht nga serbet, por qe sic duket kane lene mbrapa shpirtin tek disa nga botuesit dhe tek disa nga "elita".

Eshte e vertete qe kjo s'ka te beje me shumicen e shqiptareve ne Kosove qe duan nje atdhe, nje Shqiperi te forte e te Bashkuar. Por fatkeqsisht idete e mbrapshta qe e kane origjinen ne Serbi jane bere prone e nje minoriteti te madh ne Kosove, qe gjenden ne fazen e dyzimit: ADN-ne dhe gjuhen e kane shqipe, kurse zemren serbe. Psikologjia e te dyzuarit eshte ajo e mungeses se identitetit, eshte shume e rende. Shkenca thot qe te dyzuarit ne identitet behen pre e mendimeve me skandaloze. Ata nuk jane ne gjendje te thone hapur qe e urrjne veten qe flasin shiqp, qe i "kane shkeputut" me zor nga Eldoradoja e tyre, nga Padroni. Dhe per kete bejne fajtor Shqiperine dhe cdo gje qe eshte shqiptare.

Nuk eshte hera e pare qe shqiptaret jane dyzuar deri sa jane asimiluar. Shifi si ngjajne me shqiptaret serbet e Nishit. Thejsht nuk kemi qene deshmitare me pare te ketij dyzimi historik perpara konvertimit te plote te shqiptareve ne ADN-ne Serbe.

E keqja qe lene mbrapa te dyzuarit eshte nqse mbillet si fare ne ate qe eshte ende e paster shqiptare. Biologjikisht te dyzuarit jane me agresive per te mbijetuar keshtu qe viktimat e radhes jane te pasterit e mbetur.

Kjo histori do vazhdoje pa fund, po te kemi parasysh edhe te dyzuarit ne Shqiperi (lexo xhelatet e Enverit qe i sherbejne edhe sot Serbise, si gjithnje).

Shpetimi i vetem eshte Shqiperia e Bashkuar. Ajo i nderq te dyzuarit dhe i kthen ne rruge te mbare. Perndryshe ADN-ja shqiptare eshte e destinuar te zhduket historikisht.
 

kastriot

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

NDËRRIMI I SIMBOLEVE NUK ËSHTË KUSHT I PAVARËSISË DHE

SHTETËSISË



Dikutimi për dhe kundër argumenteve për ndërrimin e simboleve kombëtare të nisur nga Rugova ka marrë disa karakteristika që po përpiqen ta shtyjnë në qorrsokak vetë diskutimin, ta banalizojnë dhe ta shndërrojnë në grindje të tipit të tavernave.

Kundërshtarë të Rugovës (p.sh. Agim Vinca) bëjnë një listë të gjatë të “gabimeve” të Rugovës dhe prej këtej përforcojnë përfundimin se edhe nisma e tanishme është e gabuar. Mbrojtës jokritik, fanatik të Rugovës (p.sh. Rexhep Elezaj) bëjnë një listë të gjatë të “saktësive” të Rugovës dhe prej këtej përforcojnë përfundimin se edhe nisma e tanishme është e saktë. Ky lloj diskutimi është logjikisht i gabuar:

Së pari, nga një listë sado e gjatë e gabimeve të Rugovës në të kaluarën logjikisht nuk del se edhe ky propozim konkret është i gabuar. Dhe nga një listë sado e gjatë saktësishë të Rugovës në të kaluarën logjikisht nuk del se edhe ky propozim konkret është i saktë.

Së dyti, zhvendosja e diskutimit nga problemi i racionalitetit apo iracionalitetit të ndërrimit të simbolikës kombëtare tek biografia e Rugovës është ikje nga problemi. Derisa i kanë bërë bisht problemit me këtë lloj diskutimi nuk ka arsye të merret askush përveç të interesuarëve për t’u bërë biograf të Rugovës. Problem nuk është vlerësimi tërësor i Rugovës, biografia e tij politike shumëvjeçare, diskutimi ndërmjet biografëve se sa të mira dhe sa të këqija ka bërë në të kaluarën, peshimi i tyre për të parë se cila peshon më shumë etj. Problemi në diskutim është domosdoshmëria apo kotësia, racionaliteti apo iracionaliteti për shqiptarët i ndërrimit të simboleve kombëtare. Problemi, pra, nuk është sa peshon Rugova, por sa peshojnë, sa qëndrojnë argumentet për dhe kundër ndërrimit të simboleve kombëtare shqiptare nga Kosova.

Të tjerë diskutues që kanë edhe shkathtësinë e logjikimit dhe jo vetëm të publikimit të ndjenjave të veta subjektive e kanë shtruar dhe trajtuar drejt këtë problem. Mbrojtës të nismës për ndërrimin e simboleve (p.sh. politologu Ramush Tahiraj) apo kundërshtar të saj (p.sh. specialisti i të drejtës ndërkombëtare Enver Hasani) janë përqëndruar në argumentet për dhe kundër ndërrimit të simboleve. Këtu do të bëhet edhe një herë shqyrtimi i iracionalitetit të ndërrimit të simboleve kombëtare shqiptare sot në Kosovë dhe racionalitetit të argumenteve kundër nismës për ndërrimin e tyre.



.I.

Për domosdonë dhe racionalitetin e ndërrmit të simboleve kombëtare shqiptare në Kosovë janë sjellë dy argumente kryesore (të paqëndrueshme):

Argumenti i parë: arsyeja shtetëformuese. Ky argument e shtron çështjen si një alterantivë: ose të ndërrohet simbolika e të pranohet pavarësia e Kosovës, ose të ruhet simbolika e të mos pranohet pavarësia. Ky argument thotë se në qoftë se Kosova dëshiron të jetë shtet i pavarur, atëherë është e domosdoshme të ketë simbolikë shtetërore të ndryshme nga çdo shtet tjetër. Meqenëse simbolika e tanishme është e njëjtë me simbolikën e një shtetit tjetër të pavarur, antarë i OKB-së, Republikës së Shqipërisë, atëherë është e papranueshme për të drejtën ndërkombëtare, rregullat e OKB-së etj., që edhe një shtet tjetër i pavarur, Republika e Kosovës të ketë ato simbole. Prandaj kusht për pavarësinë dhe pranimin ndërkombëtar të Kosovës si shtet është ndërrimi i simboleve të tashme. Peshuar e llogaritur me gjakftohtësi për shqiptarët është më me fitim të ndërrohen simbolet e të fitohet pavarësia se sa të ruhen simbolet e të mos fitohet pavarësia. Në fund të fundit simbolet kombëtare mund t’i lejohen të përdoren edhe në kuadrin e një autonomie nën Serbinë e Malin e Zi, siç edhe i kanë qenë lejuar.

Ky argument është i pabazuar, i gabuar dhe i gënjeshtërt:

Së pari, për bazimin e nevojës së ndërrimit të simboleve si kusht i pranimit të shtetësisë nuk është sjellë ende: a) Asnjë dokument i të drejtës ndërkombëtare (Ku e bazojnë këtë? Cili dokument i të drejtës ndërkombëtare e vendos dhe rregullon këtë kusht? etj.); b) Asnjë shembull a rast nga historia praktike e krijimit të shteteve që ekzistojnë sot (Kur dhe cilit shtet i është shtruar si kusht i pranimit ndërkombëtar ndërrimi i simbolikës) etj; c) Asnjë kërkesë formale, zyrtare ose joformale nga ndonjë institucion ndërkombëtar që e kërkon këtë vetëm për rastin tonë (Kur, kush, ku është shtruar ky kusht për Kosovën?).

Së dyti, për të kundërtën, se simbolika, as ruatja dhe as ndërrimi, nuk është kusht i të drejtës ndërkombëtare për njohjen e shtetësisë sillen dokumente konkrete të së drejtës ndërkombëtare. Enver Hasani me të drejtë ka rikujtuar p.sh. Konventën e Montevideos mbi të Drejtat dhe Detyrat e Shteteve. Sipas Konventës së Montevideos për të qenë shtet sipas të drejtës së sotme ndërkombëtare kërkohen katër kushte: 1) Pasja e një popullsie; 2) Një terriori; 2) Një qeverie që kontrollon efektivisht këtë popullsi dhe territor; 4) Aftësia e hyrjes në marrdhënie me shtetet e tjera dhe organizatat ndërkombëtare. Kushdo që interesohet sinqerisht, seriozisht dhe me dhimbje për Kosovën ose thjeshtë për të menduarit e saktë mund të gjejë edhe shumë dokumente të tjera të së drejtës ndërkombëtare që tregojnë se simbolika nuk është kusht i pranimit të shtetësisë nga bashëksia ndërkombëtare dhe jo të pranojnë pa e vërtetuar vetë, vetëm çka thotë propaganda e Rugovës si nismëtar i kësja lëvizjeje.

Së treti, se simbolika nuk është kusht i pranimit ndërkombëtar të shtetësisë ka shembuj praktikë nga historia e krijimit të shteteve dhe këtë rast e kemi në derë të shtëpisë, pjesërisht në shtëpi dhe në kohën tonë: rasti i IRMJ (FYROM). Maqedonia, rikujtuar po ashtu nga Hasani, bëri simbolikë shtetërore një simbolikë (emrin, flamurin) që e pretendon një shtet tjetër, Greqia. Maqedonia është pranuar si shtet sepse ka territorin, popullsinë, qeverisjen efektive, ndërsa çështja e simboleve “të njëjta me të një shteti tjetër” trajtohet si konflikt ndërkombëtar (ndërmjet dy shteteve). Organizma ndërkombëtare përpiqen ta zgjidhin këtë konflikt, si shumë të tjera, por nuk ka qenë e nuk është kusht për njohjen e shtetësisë së FYROM.

Duhet bërë, pra, dallim ndërmjet kushteve të pranimit të shtetësisë dhe konfliktit ndërkombëtar. Kushdo që e do Kosovën me ndjenja, ose thjeshtë është simpatizant i mendimit logjik pa asnjë ndjenjë për Kosovën e shqiptarët duhet ta bëj këtë dallim: Ndërrimi i simbolikës nuk është kusht për pavarësinë, pranimin e shtëtësisë, por e shumëta mund të jetë kërkesë për të mos pasë konflikte ndërkombëtare, me shtete të tjera. Mirëpo të gjithë shtetet antare të sotme të OKB-së janë në konflikte ndërkombëtare, me shtete të tjera për lloj-lloj çështjesh dhe asnjëherë nuk është shtruar problemi që për këtë arsye t’i hiqet ndonjërit e drejta e shtetësisë. Mosndërrimi i simbolikës shtetërore nga Kosova e shumëta e angazhon atë si shtet në konflikt me një shtet tjetër, me Republikën e Shqipërisë, në qoftë se kjo paraqet ndonjë ankesë siç ka bërë Greqia me Maqedoninë, por nuk është kusht ndërkombëtar për pranimin a mospranimin e shtetësisë së Kosovës. Thënë ndryshe: sa i takon të drejtës ndërkombëtare Kosova mund të pranohet lirisht shtet i pavarur me simbolikë të njëjtë me Shqipërinë dhe në qoftë se kjo ankohet organizmat ndërkombëtare përpiqen ta zgjidhin atë si një konflikt ndërmjet dy shteteve anëtare të OKB-së.

Në qoftë se problemi i ndërrimit të simbolikës është çështje e konfliktit me Shqipërinë atëherë kjo duhet thënë troç e jo të shpifet se e kërkon e drejta ndërkombëtare si kusht për pranimin e shtetësisë e bla...bla...bla, mbasi jo të gjithë njerëzit janë budallejnë dhe e hanë vetëm çka thonë gazetat pa iu drejtuar vetë dokumenteve, praktikave ndërkombëtare dhe teorive të krijimit të shteteve. Dhe lexuesit nuk duhet ta lejojnë veten as të bëhen, as të trajtohen si budallenjë. Në qoftë se Shqipëria e shtron këtë kërkesë dhe përpiqet ta pengoj pranimin e Kosovës si shtet i pavarur në OKB sepse i ka përvetësuar simbolikën, atëherë hyjmë në diskutime krejt të tjera, por jo aty ku e kanë futur sot diskutimin mbrojtësit e ndërrimit të simboleve. Në qoftë se kërkesa vjen nga Shqipëria, atëherë: Së pari, turpi apo merita i mbetet asaj dhe nuk ka pse Kosova ta nisë këtë proces e këtë diskutim. Së dyti, siç argumenton Baleta për këtë rast, ndërrimi i simboleve është edhe më i arsyeshëm, edhe më i moralshëm, edhe më i lehtë të bëhet nga vetë Shqipëria, ndërsa simbolika e tashme t’i lihet Kosovës deri në bashkimin kombëtar.

Rasti i Bosnjës që sillet nganjëherë nga nismëtarët për ndryshimin e simbolikës së Kosovës si shembull i imponimit të simbolikës shtetërore nga faktorë ndërkombëtar flet kundër tyre dhe në favor të mbrojtësve të simbolokës kombëtare. Bosnja është konstituuar si shtet “federal” në të cilin republika e serbëve shpesh ka më shumë fuqi se boshnjako-kroatët së bashku. Shembulli i Bosnjës është i vlefshëm si krahasim në qoftë se Kosova parashikohet të kantonalizohet, apo federalizohet duke krijuar një “Republika Serpska” mbrenda saj, ose duke e përfshi Kosovën në një federatë tjetër të Serbisë dhe Malit të Zi. Pra, krahasimi me rastin e Bosnjës si shembull provon se ndërrimi i simbolikës nuk kërkohet si kusht i pavarësisë së Kosovës si shtet sovran dhe unik, por si një lloj federate ose duke e kantonalizuar, ose duke e përfshi në një federatë tjetër. Atëherë, kërkohet që në nivel federate, si shtet federal të ketë një simbolikë tjetër nga njesitë përbërëse federale dhe p.sh. krahas falmurit federal do të vendosen edhe flamujt e kombeve dhe njesive që e përbëjnë. Se fjala është për përgatitjen e kësaj të ardhmeje të Kosovës kur kërkohet ndryshimi i simboleve flet edhe sqarimi nga rugovistët se fjala është për dallimin e simboleve shtetërore por jo kombëtare nga ato të Shqipërisë. Pra, në nivel shtetëror Kosova do të ketë një flamur të përbashkët zyrtar, ndërsa flamuri kombëtar shqiptar do të vazhdoj të vendoset, por siç vendosen edhe flamujt e kombeve të tjera si serb, turq, boshnjak etj., përdorimi i të cilëve do të rregullohet me ligj si në çdo federatë shumëkombëshe.

Së katërti, nisma për ndërrimin e simbolikës kombëtare nuk ka bazë teorike dhe nuk del nga koncepti i shtetit me të cilin punojnë teoritë bashkohore të shtetit. Në teori shteti modern dallon shumë nga ato organizime shtetërore paramoderne, antike e mesjetare që po ashtu quhen shtet. Kriteret klasike me të cilat përkufizohet shteti në teoritë moderne janë popullsia, territori dhe sovraniteti. Përpjekjet për t’i shtuar kritere të tjera në përgjithësi nuk kanë zënë vend, ose del se janë njëfarë rishprehje e këtyre tri karakteristikave. Kështu p.sh. Maks Veberi e dallon shtetin nga shoqatat e tjera nga “monopoli i legjitimitetit të dhunës fizike”, por kjo është njëfarë riformulimi i sovrantietit. Kështu ka ndodhë edhe me përpjekje për të shtuar karakteristika të tjera si tipare përkufizuese të shtetit. Megjithëse për analiza ose studime politike përmbajtësore dhe për shkencën politike disa prej tyre janë të rëndësishme, për të drejtën ndërkombëtare nuk janë konsideruar se ndihmojnë për t’i zgjidhë problemet në qoftë se do të pasqyroheshin dhe nuk janë përfshirë në te. Prandaj kriteret e të drejtës ndërkombëtare janë të nxjerra dhe bazohen në teoritë e shtetit, përkufizimin e tij sipas tri karakteristikave klasike: 1. Popullsisë; 2. Territorit dhe, 3. Sovranitetit (ose thënë ndryshe: “kontrolli efektiv i shoqërisë”, ose “monopoli i legjitimitetit të dhunës fizike”, ose “aparati i dhunës” etj.). Kriteri i katërt, aftësia me hy në marrdhënie me shtete të tjera dhe organizata ndërkombëtare është i lidhur dhe gati nënkuptohet prej tri të parave: në qoftë se një organizëm kontrollon efektivisht një territor dhe popullsi, shtetet e tjera dhe organizmat ndërkombëtar me qejf a pa qejf hyjnë në marrdhënie me atë organizëm kontrollues (p.sh. me pushtetin e Partisë Bolshevike mbas marrejs së pushtetit efektiv nga Lenini, me Kinën nën kontrollin e Maos, me Shqipërinë mbas kontrollimit efektiv nga Enver Hoxha dhe PKSH etj., etj.).

Pa e larguar shumë vëmendjen vetëm si fillim ndoshta i një trajtimi të ardhshëm duhet thënë se vetëdija e shtetëtsisë nuk dëshmohet nga shqiptarët duke mbështetë ndërrimin e simboleve dhe krijimin e simboleve shtetërore të ndryshme nga kombëtaret, siç argumenton Tahiraj, por duke u treguar të ndjeshëm ndaj popullsisë, territorit dhe sovranitetit. Në të tri këto elemente nismëtarët e ndërrimit të simboleve kombëtare dhe gati gjithë forcat politike në Kosovë, dhe veçanërisht ata, nuk janë treguar të ndjeshëm: Kosovës i është rrëmbyer popullsia, i është mohuar e dhunuar sovrantieti (Korniza Kushtetuese), i është coptuar territori (në kufi me FYROM dhe në Mitrovicë) dhe askush nuk kundërveproi si duhet. Këtu duhej të kishte treguar vetëdijen shtetërore e shtetformuese para së gjithash LDK që është “mjeshtër i protestave paqësore, qytetare”, partitë e tjera të Kosovës, e gjithë popullsia. Gjithë Kosova ka qenë dashtë ngritë në këmbë për atë copë Kosove që u mor nga FYROM. Por shqiptarët u ngritën fshatçe e fisçe vetëm kur merreshin e burgoseshin të parët e fshatit si Rremi, Haradinaj etj.. Ndërsa ndjeshmëria ndaj asaj që është tregues par definitionem i vetëdijes së shtetësisë, ndaj cënimit të tërësisë territoriale nuk u tregua asnjë ndjeshmëri në përputhje me rëndësinë e gjestit, simbolikës dhe faktit.

Si përfundim: argumenti për ndërrimin e simboleve si kërkesë e të drejtës ndërkombëtare nuk mbështetet në asnjë dokument, ndërsa argumenti se nuk është kërkesë e të drejtës ndërkombëtare mbështet në dokumente të së drejtës ndërkombëtare; argumenti për ndërrim nuk mëbshtetet në asnjë shembull nga praktika e tashme ndërkombëtare, ndërsa argumenti kundër mbështetet në shembuj nga praktika e sotme ndërkombëtare; argumenti për ndërrimin nuk gjenë asnjë bazim të vetëm teorik, ndërsa argumenti kundër është i mbështetur në teoritë më të njohura klasike e moderne të shtetit.

Argumenti i dytë: do t’i kenë thënë amerikanët. Në të vërtetë kjo është më tepër një thashethemnajë, por nga disa përpiqet të shndërrohet në argumentim.

Derisa kërkesa për ndërrimin e simboleve si kusht i pavarësisë nuk mbështetet në asnjë dokument ndërkombëtar dhe në asnjë shembull praktik të krijimit të shteteve do të duhej që mbrojtësit e ndërrimit të simbolikës kombëtare të provonin se kjo është një kërkesë ad hoc, vetëm për rastin e Kosovës. Nuk është çudi që faktorë ndërkombëtar t’u shtrojnë shqiptarëve kërkesa që as nuk dalin nga e drejta ndërkombëtare dhe as nuk ia kanë kërkuar askujt asnjëherë. Një si lloj i këtij fakti është thashethemnaja se “kjo është një kërkesë e amerikanëve” që ia kanë thënë Rugovës, se “Rugova nuk bën asgjë pa udhëzimet amerikane dhe se prandaj, megjithëse nuk e dimë, edhe këtë nismë duhet t’ia kenë thënë amerikanët” etj.

Ky argument është i paqëndrueshëm që në fillim:

Së pari, se çka kërkon faktori ndërkombëtar është bërë e njohur dhe e stërnjohur, prej tyre përsëritet çdo ditë dhe me këmbëngulje. Deri sot, as drejtpërdrejtë, as tërthorazi, në asnjë rast dhe në asnjë kontekst, as formalisht dhe as në takime joformale nëpër OJQ të ndryshme nëpër Evropë dhe SHBA nuk është shtruar problemi i ndërrimit të simboleve kombëtare dhe aq më pak si kusht për njohjen e shtetësisë së Kosovës.

Së dyti, po të ishte kjo një kërkesë e ndërkombëtarëve do ta bënin të njohur pa ju ardhë as keq, as marre prej shqiptarëve. Se kjo nuk është një kërkesë dhe aq më pak kusht për njohjen e shtetësisë është e besueshme, sepse po të ishte, ndërkombëtarët do ta thoshin këtë gjë pa frikë prej shqiptarëve. Faktorë të rëndësishëm ndërkombëtar e kanë treguar se as nuk u vjen keq, as nuk u vjen turp, as nuk kanë frikë t’u thonë shqiptarëve se çka kërkojnë prej tyre duke përfshi edhe idenë e rikthimit në Serbi ose federatën Serbi dhe Mali i Zi. Qëndrimi më i fundit edhe i administratës amerikane është: “Nuk përjashtohet asnjë opcion”!

Së treti, edhe po ta kenë kërkuar amerikanët udhëheqësit shqiptar fillimisht e kanë detyrë t’ua bëjnë të njohur aleatëve se kjo është një kërkesë e panevojshme dhe rënduese për shqiptarët. Aleatëve u duhen bërë sinqerisht të njohura edhe ndjenjat, edhe dëshirat, edhe vullneti i shqiptarëve. U duhet bërë e njohur se shqiptarët shpresojnë shumë tek aleatët dhe i njohin ata si të tillë pikërisht se marrin parasysh ndjenjat, dëshirat dhe vullnetin e shqiptarëve përndryshe humbë kuptimin ideja e aleatit. Aleatëve u duhet bërë e njohur edhe përpjekja serbe e greke për të ndryshuar simbolikën kombëtare të Kosovës dhe vuajtjet që kanë shkaktuar këto përpjekje tek shqiptarët. Përfaqësuesit janë zgjedhur për të përfaqësuar edhe shqiptarët tek amerikanët, jo vetëm amerikanët tek shqiptarët. Në qoftë se gjithë këto do të ishin bërë nga Rugova dhe amerikanët prap ngulin këmbë, atëherë problemi do të kishte dalë në sipërfaqe dhe publikisht. Në qoftë se nuk i ka shpreh ndjenjat e popullit të vet, atëherë nuk ka kryer detyrimin themelor as ndaj popullit shqiptar, as ndaj aleatëve amerikan. Në qoftë se Rugova nuk u ka treguar amerikanëve ndjenjat, dëshirat dhe vullnetin e shqiptarëve, atëherë i ka mashtruar edhe aleatët, në radhë të parë amerikanët. Shqiptarët janë të ndjeshëm ndaj simbolikës kombëtare dhe këtë aleatët, miqtë e sinqertë të shqiptarëve duhet ta dinë e jo t’u mbahet e fshehur.

Së katërti, para se t’ia thonë Rugovës, SHBA-ve u duhet t’i diskutojnë kriteret e pavarësimit të Kosovës dhe të bindin faktorë të tjerë të rëndësishëm ndërkombëtar si Rusia, BE, Franca, Kina, Gjermania, Anglia etj. Në qoftë se ndërrimi i simboleve a) nuk është kërkesë e ndonjërit prej këtyre pse duhet të jetë vetëm e amerikanëve si aleatët tanë; b) në qoftë se nuk është këreksë amerikane por e ndonjërit prej këtyre, p.sh. e Rusisë ndërsa amerikanët ia kanë thënë fshehurazi Rugovës, atëherë: c) ajo është kërkesë ruse e mbështetur edhe nga amerikanët por jo amerikane dhe, d) joaleatët p.sh. rusët, kinezët, francezët etj., do ta kishin bërë publike. Në qoftë se, pra, çështja “do t’a kishte marrë dhenë”, do të ishte në një diskutim të gjërë ndërkombëtar ndërmjet atyre që vendosin për Kosovën, atëherë do të ishte bërë e njohur. Dhe para se ta diskutojnë me Rugovën, SHBA janë të detyruara ta diskutojnë me Putinin. Por, kjo kërkesë nuk është përmendë kurrë, nga askush prej faktorëve ndërkombëtar. Argumenti se Rugovës ia kanë kërkuar amerikanët mbetet në fushën e fantazisë dhe çfarëdo përpjekje për ta supozuar del, pra, se është e pamundur të bazohet, ose në gjuhën popullore: është rrenë.

Në fund, në të dy format, si kërkesë e përgjithëshme e të drejtës ndërkombëtare, apo si kërkesë vetëm për rastin e Kosovës (qoftë nga amerikanët, qoftë nga joamerikanët) argumenti që thotë se ndërrimi i simboleve kombëtare është kusht për pavarësinë shtetërore të Kosovës është tepër thjeshtëzues, banal. Për shumë prej tyre shqiptarët janë të njohur për ndërrimin e flamujve dhe ky do të ishte kushti më i lehtë për t’u plotësuar. Por faktorë të rëndësishëm ndërkombëtar nuk janë kaq banal dhe as shumë dashamirës që t’ua lehtësojnë punën e pavarësisë shqiptarëve. Ndërsa të thuash se këtë kusht e kanë vënë amerikanët do me thanë me i ofendu amerikanët, me i marrë si shtet joserioz. SHBA do të dilnin si shteti më joserioz para rusëve, kinezve etj., sikur ta thjeshtonin problemin e pavarësisë së Kosovës në ndërrimin e simboleve dhe jo në kriteret e të drejtës ndërkombëtare dhe në praktikat e njohura.



.II.

Tani le të kthehmi tek argumentet kundër ndryshimit të simboleve kombëtare shqiptare në Kosovë dhe veçanërisht shqetësimi që krijon nisma për ndryshimin e tyre.

Argumenti i parë i mbrojtësve të simbolikës kombëtare shqiptare thotë se problemi nuk është shtruar si alternativë: ose simbolet kombëtare, ose pavarësinë.

Së pari, jo vetëm ndërrimi i simboleve por as edhe një prej kushteve të tjera të vëna zyrtarisht e publikisht nga ndërkombëtarët për Kosovën dhe as plotësimi i të gjitha kushteve të marra së bashku nuk janë vënë qartë si kushte për fitimin e pavarësisë. Politikanët e Kosovës, duke përfshi edhe Rugovën, kanë të drejtë kur thonë se reformat në Kosovë nuk po ecin me ritme të shpejta sepse faktori ndërkombëtar nuk është shprehur qartë se zbatimi i tyre do të sjellë pavarësinë e Kosovës. Kanë të drejtë kur u thonë ndërkombëtarëve se nëse shqiptarët do të siguroheshin se këto janë kushte për pavarësinë do të shpërthente një entuziazëm dhe një vullnet i tillë për t’i plotësuar kushtet e ndërkombëtarëve sa ata vetë do të mbeteshin të çuditur me shpejtësinë dhe përsosmërinë e zbatimit të reformave. Por gjithë kjo mënyrë e të folurit të tyre tregon se politikanët e Kosovës, duke përfshi edhe Rugovën e dinë se nga ndërkombëtarët nuk është vënë asnjë kusht realizimi i të cilit sjellë me siguri pavarësinë e Kosovës, e aq më pak ndërrimi i simboleve që nuk është përmendë fare prej tyre si ndonjë kusht dhe për asgjë.

Edhe mbrojtësi më i flaktë i simboleve kombëtare dhe kundërshtari më i vendosur i ndërrimit të tyre do të ishte shumë dakort të ndërrohen simbolet në këmbim të pavarësisë sikur situata të ishte kaq e thjeshtë dhe e shtruar kështu si një alternativë e sigurtë. Por situata nuk është shtruar për të zgjedhur: simbolet ose pavarësinë.

Së dyti, mbrapa nismës për ndryshimin e simboleve nuk shihet një përshkrim i situatës së shqiptarëve për të zgjedhë ndërmjet simboleve dhe pavarësisë, por një mashtrim dhe mashtrimi zakonisht bartë nga pas diçka të keqe. Shihet si mashtrim sepse thuhet se e kërkojnë rregullat ndërkombëtare të krijimit të shtetit dhe del se kjo është rrenë mbasi asnjë dokument i të drejtës ndërkomëbatre nuk e kërkon. Shihet si mashtrim sepse thuhet se është praktikë e krijimit të shteteve dhe del se nuk është praktikë dhe se asnjëherë nuk është kushtëzuar njohja e një shteti me simbolikën e tij. Shihet si mashtrim sepse përmendet rasti i Bosnjes, por del se ai rast ka të bëj me një shtet “federal” dhe në rastin e Kosovës kjo do të thotë ose kthim në Federatën Serbi e Mal i Zi, ose në rastin “më të mirë” kantonalizim dhe “federalizim” i vetë Kosovës por jo si kusht i një shteti të pavarur, sovran dhe unik të Kosovës. Shihet si mashtrim sepse thuhet se kërkohet nga faktori ndërkombëtar, por as nuk sillet një e dhënë e vetme se është kështu dhe as nuk del logjikisht se mund të jetë ashtu. Shihet si mashtrim sepse paraqitet si kusht i vënë nga ndërkombëtarët për pavarësinë e Kosovës, por vetë Rugova ka folë çdo ditë se bashkësia ndërkombëtare nuk e ka bërë të qartë se kushtet që i janë vënë Kosovës lidhen me pavarësinë e saj, se pavarësisht nga ecuria e reformave dhe plotësimi i kushteve “të gjitha opcionet janë të hapura” dhe se për këtë do të vendosë Këshilli i Sigurimit të OKB-së.

Së treti, edhe po të pranohet hipotetikisht, vetëm në mendim se situata është thjeshtuar në alternativën “po ndërruat simbolet fitoni pavarësinë” një dilpomaci e mirëfilltë, e pjekur e me përvojë shqiptare dhe një diplomat i zoti shqiptar do të vepronte siç propozon Baleta: faktorit ndërkombëtar t’i kërkohet që në fillim t’i njoh pavarësinë Kosovës dhe shqiptarët të marrin zotimin që pastaj ta ndërrojnë simbolikën e vetë. Sepse ka mundësi që shqiptarët të ndërrojnë simbolikën dhe nga ndërkombëtarët mos t’i njihet pavarësia, mbasi as nuk e kanë premtuar një gjë të tillë. Këtë shqetësim e shpreh edhe Vinca në pjesën argumentuese të shkrimit të tij gati në stilin: “mirë që i ndërruam simbolet dhe fituam pavarësinë, por nëse simbolet i ndërrojmë e pavarësinë nuk na japin, atëherë ku të mbytemi”? Ndërkombëtarët jo rrallë nuk i kanë mbajtë as premtimet ndaj shqiptarëve, e aq më pak ta ndjejnë veten të detyruar për diçka që nuk e kanë premtuar. Le të jenë edhe shqiptarët një herë ata të cilët marrin përsipër një premtim për ta realizuar mbasi u është dhënë diçka më parë.

Argumenti i dytë thotë se lidhshmëria e pavarësisë së Kosovës si rrjedhojë e ndërrimit të simboleve është shumë më e vogël se lidhshmëria e disa rrjedhojave të tjera të mundëshme negative. Ose thënë ndryshe, probabiliteti i rrjedhojave negative është shumë më i madh se probabiliteti i pavarësisë si rrjedhojë e ndërrimit të simboleve. As pavarësia dhe as gjithë rrjedhojat negative nuk kanë siguri të plotë se do të ndodhin nga ndërrimi i simboleve, por mundësia e realizimit të rrjedhojave negative është shumë më e madhe.

Së pari, ndërrimi i simboleve ka shumë më të ngjarë të jetë përgatitje e Kosovës për të hyrë në Federatën e rikompozuar Serbi e Mali i Zi se sa në OKB. Në federatën e re Kosova parashikohet si njesi federale dhe jo si autonomi a pakicë kombëtare, prandaj duhet të ketë simbolikë shtetërore tjetër nga simbolika kombëtare. Në qoftë se do të përfshihej si minioritet nuk bëhej i domosdoshëm ndërrimi i simboleve ashtu siç nuk ka qenë shikuar i domosdoshëm në Jugosllavinë e mëparshme. Por si njesi federale, e përbërë nga tri shtete, çdo shtet përbërës federal duhet të ketë simbolikë shtetërore të veçantë nga shtete të huaja, në këtë rast nga Shqipëria, dhe nga federata. Simbolet kombëtare mund t’i lejohen t’i mbaj krahas kombeve e pakicave të tjera kombëtare.

Nxitimi për t’i ndërruar simbolet kombëtare dhe për të krijuar simbole të veçanta shtetërore pa u kërkuar nga faktori ndërkombëtar shpjegohet më së miri me faktin se Federata e re Serbi e Mali i Zi hyn në fuqi së shpejti dhe Kosova duhet të ketë bërë përgaditjet e nevojshme. Ndërrimi i simbolikës kombëtare para së të përfshihet në federatën e re është i nevojshëm edhe se del si një veprim vullnetar i shqiptarëve, i nisur nga vetë politikanët shqiptar dhe jo i imponuar nga Serbia e Mali i Zi. Kështu, siç shprehet administrata amerikane: “të gjitha opcionet janë të hapura”.

Së dyti, nisma për ndërrimin e simboleve më shumë se me pavarësinë ka lidhje me përpjekjet për të argumentuar se nuk ka një komb shqiptar.

a) Për politikën e sotme kjo është e rëndësishme si argument se nuk ka kuptim dhe arsye të veçantë të kërkohet ndonjë bashkim i kombit shqiptar në një shtet, dhe se duke qenë një komb më vete për kosovarët është njëlloj si të kërkojnë bashkimin me Serbinë e Malin e Zi si me Shqipërinë. Se derisa nuk ka ndonjë lidhje kombëtare të veçantë me Shqipërinë, me Serbinë e Malin e Zi e lidhin së paku disa fije jurdike, sepse ka pasë një statut të dyfishtë si njësi e federatës jugosllave dhe e Serbisë, sepse ka dy dokumente ndërkombëtare ku vazhdon të konstituohet si pjesë e Jugosllavisë (Marrveshja e Rambujesë dhe Rezoluta 1244 e Këshillit të Sigurimit të OKB-së) të pranuara nga udhëheqësit politik të Kosovës etj.

b) Nisma për ndërrimin e simboleve trimëron dhe është në një vijë me rrymën ekzituese shqiptare për të argumentuar se nuk ka një komb shqiptar, se edhe nëse ka ekzistuar ndonjëherë tanimë janë krijuar kombe të ndryshme etj. Kjo rrymë dhe kjo përpjekje nuk i takon të kaluarës historike por është një rrymë e sotme dhe një përpjekje e sotme. E nxitur dhe e kombinuar me nacionalizmin serb e grek të kahershëm e të sotëm kjo rrymë ka përfaqësuesit e sotëm shqiptar që përpiqen me këmbëngulje dhe pa u tërheqë gjatë dhjetë vjetëve të fundit të provojnë se nuk ka një komb shqiptar. Për të përmendë vetëm disa: Spartak Ngjela më 1991 deklaron se kosovarët dhe shqiptarët janë dy kombe të ndryshme, Fatos Lubonja pesë vjetë më vonë, më 1995, prap ngulë këmbë se shqiptarët dhe kosovarët janë dy kombe të ndryshme, Kastriot Myftaraj gjashtë vjet më vonë, më 2001, shkruan një libër për të argumentuar se gegët dhe toskët janë dy kombe të ndryshme, Veton Surroi më 2002 flet për shoqëri të ndryshme shqiptare etj. Ndërmjet këtyre momenteve gjenden rastet e shumëta të shqiptarëve apo autorëve greko-shqiptar që përkthehen në shqip (p.sh. Vasilis Kondis) dhe shpërndahen për të argumentuar se shqiptarët nuk kanë unitet kombëtar dhe nuk janë krijuar si komb i vetëm.

Se nisma nxitë dhe trimëron menëjherë rrymën që do të vendosë kufi shpirtëror ndërmjet shqiptarëve në dy anët e kufirit tanimë po jep shenjat e para. Andrea Stefani (“Gazeta Shqiptare” 26.12.2002) shkruan këto ditë se shqiptarët janë një komb por dy popuj! Shumë autorë të tjerë do të sajojnë lloj-lloj argumentesh, edhe më absurdet, vetëm të rrisin hendekun shpirtëror ndërmjet shqiptarëve.

Nisma për ndryshimin e simboleve dhe veçimin e Kosovës nga Shqipëria dhe rajonet e tjera shqiptare në simbolikë, histori, heraldikë etj., etj. është lëvizja më fuqishme e deritashme në drejtim të realizimit të programeve nacionaliste serbe e greke dhe rrymave serbofile e grekofile shqiptare për copëzimin e kombit shqiptar në shumë “kombe”. Mbas coptimit territorial, coptimi kombëtar e shpirtëror është akti i fundit që siguron realizimin e programeve nacionaliste serbe e greke, mbasi pa arritë coptimin shpirtëror territoret e grabitura tokësore nuk janë kurrë të sigurta. Në krahasim me Ngjelën, Lubonjën, Myftarajn etj., nisma për ndryshimin e simboleve është më e fuqishmja sepse bartet nga aktor politik me ndikim dhe se është shumë pjellore, është më e gjëra dhe përfshinë shumë fusha.

c) Nisma për ndryshimin e simboleve nuk është vetëm lëvizje për ndryshimin e simboleve, por shumë më e gjërë sepse kërkon rikthimin tek Dardania dhe jo vetëm modifikim të simboleve kombëtare për arsye shtetërore, për pranim në OKB.

Në qoftë se do të ishte vetëm për hirë të pavarësisë, siç argumenton Baleta, ndryshimi i simboleve do të ishte minimal, që të ruhet sa më shumë ngjashmëria dhe përbashkësia shqiptare. Kështu p.sh. po të jetë vetëm çështje formale e OKB-së atëherë mund të ruhet pamja e falmurit të sotëm, por n.q.se Republika e Shqipërisë e ka atë katërkëndësh këndëdrejtë dybrinjënjishëm, Kosova mund ta bëj katror, ose mund t’i vë disa thekë anash etj. Por nsimtarët për ndryshim kërkojnë një veçim të plotë, një kthim tek Dardania.

Ideja e rikthimit tek Dardania nuk thjeshtohet, dhe madje edhe sikur të dëshiroj Rugova nuk mund të mbahet në kufijtë e ndryshimit vetëm të simbolikës. Ai përfshinë një program të gjërë të veçimit kombëtar të shqiptarëve që nuk mbetet pa u paraqitë publikisht. Në idenë e rikthimit tek Dardania janë të përfshira (implicite) disa përfundime që është lehtë të nxiren nag të interesuarit dhe nuk mbeten pa u nxjerrë edhe sikur Rugova të jetë kundër. Prandaj nuk është e rëndësishme vetëm se çka dëshiron Rugova, siç përpiqen ta thjeshtojnë problemin, por rrjedhojat që ka hapi i hedhur prej tij, fushata që mund të nxitet, t’i dalë dore e të kthehet edhe kundër vetë atij. (Sikur të ishte kështu!)

Kështu p.sh. në luftën e romakëve kundër mbretërisë ilire të Teutës me qendër në Shkodër ajo që quhej Mbretëri e Dardanisë ka qenë rreshtuar me romakët kundër mbretëreshës Teuta të ilirisë. A do të thotë kjo se në rast të një konflikti “të Shkodrës” me Italinë shteti i pavarur i Kosovës si vijues dhe në traditën e Dardanisë do të rreshtohet me Italinë kundër Shkodrës? Si do të shkonin punët në qoftë se, në logjikën e Kosovës, Mirëdita do të kërkonte krijimin e shtetit të pavarur të Pirustisë (siç ka pas kërkuar Republikën e Mirditës) sepse banohej nga fisi ilir pirust, a do të kthehen rajonet e tjera shqiptare tek enkeljetë, taulantët, desidiatët, ardianët etj., etj.? Në qoftë se kthimi i Kosovës tek Dardania është i legjitimuar si histori, atëherë me të njëjtin legjitimitet mund të krijohen edhe këto principtata të tjera si Taulantia, Enkeliada, Arabania etj.

Shkurt, më shumë se ndërrim i simboleve të tashme, ideja e Rugovës nxitë kthimin dhe është thirrej për kthim tek principatat ilire, tek luftrat ndërmjet principatave ilire, tek tradita ilire që nuk arriti kurrë të krijojë një shtet të përbashkët, e aq më pak një perandori siç e krijuan romakët, osmanët, francezët, austriakët etj., etj. Çka u duhet shqiptarëve është shkëputja nga tradita ilire, tradita e principatave dhe vilajeteve dhe jo kthimi tek gjendja e ilirëve dhe e vilajetve.

Si përfundim: nga njëra anë, ndërrimi i simboleve kombëtare nuk ka asnjë lidhje kushtore me krijimin e shtëtësisë së Kosovës dhe, nga ana tjetër, nuk është nismë vetëm për simbolet por një program dhe lëvizje e gjërë historike, historiografike, kulturore, heraldike, simbolike, politike etj., për coptimin shpirtëror të shqiptarëve dhe realizmin e programeve nacionaliste serbe e greke që kanë punuar në shekuj për këtë arritje.



28.12.2002 Hysamedin Feraj
 

*Plisi*

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Pasojat e keti propozimi te Rugovnes jan:

Presidenti i instaluar i Kosoves Zoti Rugovna, e di me se miri se cilat jane pasojat e ketij propozimi, dhe ai synon qe te arrije perafërsisht keto qellime.

1. Duke u marre me keto diskutime, popullit i terhiqet vemendja nga gjendja reale ne Kosov, dhe nuk e percjell realitetin e hidhur egzistues.
Keto forma i ka perdorur Serbia , edhe me pare tek ne .
Pas kerkesave per Kosoven Republike ne vitin 1981, Serbia dilte me kerkesa ekstreme siq ishte ndrrimi i Flamurit (Ndryshimi nga ai i Shqiperis), kerkesa keto te cilat ne popull krijonin huti, dhe populli fillonte qe te merrej me diskutime per Flamur duke e anashkaluar kerkesen qe ishte per Kosoven Republike

Nje ngjajshmeri e quditshme, tani kur po pergaditet tereni qe Kosova te mbetej nen Serbi, me bekimin e disa shteteve Europjane, vjen dhe propozimi i Presidentit te instaluar te Kosoves per keto ndryshime.

2. Perqarjen e faktorit politik Shqipetar n pergjithesi. Me kto propozime , Presidenti i instaluar synon qe te perqaj faktorin politik ne Shqiperi, dhe te pamundesoj unifikimin e qendrimeve Kombetare te te gjitha formacioneve politike atje.

3. Te testoj mbeshtetjen qe ka ne popull, dhe ne baze te ketij testimi te beje planifikimin e veprimeve te tije ne te aedhmen. (AI e di me mire se ç'do kush se votat qe ai ka marre jane te fallsifikuara nga OSBE-ja, dhe ai eshte nje President i instaluar.

4. Te shohe reagimet e subjekteve te tjera politike te cilat nuk kane pranuar qe te ulen ne nje fron me te, si psh. LPK-ja LKÇK-jaAKSH-ja e tjera.

5. Te testoj Intelektualet, dhe reagimet e tyre e tj... e tj....
 

McByrek

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Fillimisht postuar nga *Plisi*:
[qb] Pasojat e keti propozimi te Rugovnes jan:

Presidenti i instaluar i Kosoves Zoti Rugovna, e di me se miri se cilat jane pasojat e ketij propozimi, dhe ai synon qe te arrije perafërsisht keto qellime.

1. Duke u marre me keto diskutime, popullit i terhiqet vemendja nga gjendja reale ne Kosov, dhe nuk e percjell realitetin e hidhur egzistues.
Keto forma i ka perdorur Serbia , edhe me pare tek ne .
Pas kerkesave per Kosoven Republike ne vitin 1981, Serbia dilte me kerkesa ekstreme siq ishte ndrrimi i Flamurit (Ndryshimi nga ai i Shqiperis), kerkesa keto te cilat ne popull krijonin huti, dhe populli fillonte qe te merrej me diskutime per Flamur duke e anashkaluar kerkesen qe ishte per Kosoven Republike

Nje ngjajshmeri e quditshme, tani kur po pergaditet tereni qe Kosova te mbetej nen Serbi, me bekimin e disa shteteve Europjane, vjen dhe propozimi i Presidentit te instaluar te Kosoves per keto ndryshime.

2. Perqarjen e faktorit politik Shqipetar n pergjithesi. Me kto propozime , Presidenti i instaluar synon qe te perqaj faktorin politik ne Shqiperi, dhe te pamundesoj unifikimin e qendrimeve Kombetare te te gjitha formacioneve politike atje.

3. Te testoj mbeshtetjen qe ka ne popull, dhe ne baze te ketij testimi te beje planifikimin e veprimeve te tije ne te aedhmen. (AI e di me mire se ç'do kush se votat qe ai ka marre jane te fallsifikuara nga OSBE-ja, dhe ai eshte nje President i instaluar.

4. Te shohe reagimet e subjekteve te tjera politike te cilat nuk kane pranuar qe te ulen ne nje fron me te, si psh. LPK-ja LKÇK-jaAKSH-ja e tjera.

5. Te testoj Intelektualet, dhe reagimet e tyre e tj... e tj.... [/qb]
E bukur Plis kjo e "presidentit te instaluar". Gati gati me vjen mos ta quaj me Ibrahim Rugova por Instalim Rugova /pf/images/graemlins/smile.gif
 

McByrek

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Blue Gene, kam frike se ne ca gjera jam ne nje mendje me ty. /pf/images/graemlins/frown.gif
 

olsen7

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

kjo eshte nje ceshtje kryesore per sa i perket te ardhmes se kosoves.une jam i mendimit qe kur kosova te shpallet e pavarur ajo medoemos duhet te kete flamurin e saj ndryshe nga shqiperia po me te njejtin simbol shqiponja me dy koka .duhet te behet ashtu sic e beri australia me britanine e madhe ku flamujt duken te ndryshem por ne realitet jane njesoj.
 

Margerit Abati

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Hi everybody une qe po ju shkruaj jam prej SHKODRES dhe mendoj se Kosovaret te keqinj ose te mire jane Shqiptar, ato kane ruajtur zakonet dhe tradita ato kane qene gjithmone afer me ne me zemren e tyre dhe kurr nuk kane thane se jena serb ose ne vedi por fatet na bane qe ne te ndahemi mo ne jemi nji perseri.I uroj te gjithve fat dhe lumturi kudo qe te jene.PARA SHQIPNIJA ME NE KRYE SHQIPTARET :thumbsup:
 

Altaf

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

mua më pëlqen ideja e olsit. si australia ose shtete të tjera që kanë flamurin britanik në anë të stemës shtetrore.

Por mos harroni që flamuri që përdoret sot si flamur i shtetit shqiptar është FLAMURI KOMBËTAR!
dmth që flamuri i përket kombit de jo shtetit. edhe shqipëria po të ndrroj flamurin nuk dmth gjë se prapë të gjithë shqiptarët kudo do të përdorin flamurin me shkabë. prandaj shqipëria duet zyrtarist të pranoj që përdor 2 flamura të cilat janë të njëjta. dhe kosova duet të bëj të njëjtën gjë. të pranoj zyrtarisht si flamur shtetror një x flamur dhe si flamur kombëtar kuqeziun.
 

Florus

Forumium maestatis
Re: Kosova me tjeter flamur????

Te gjithe deshirojme qe edhe Kosova te kete te njejtin flamur dhe te njejtat simbole me Shqiperine. Megjithate kjo gje has disa pengesa ne arenen nderkombetare qe nuk pranon qe dy shtete te kene flamurin dhe simbolet e njejta. Te shohim se si do te zgjidhet ky problem me kohen.
 

*Plisi*

Primus registratum
Re: Kosova me tjeter flamur????

Fillimisht postuar nga FloBo:
[qb] Te gjithe deshirojme qe edhe Kosova te kete te njejtin flamur dhe te njejtat simbole me Shqiperine. Megjithate kjo gje has disa pengesa ne arenen nderkombetare qe nuk pranon qe dy shtete te kene flamurin dhe simbolet e njejta. Te shohim se si do te zgjidhet ky problem me kohen. [/qb]
--------------------------------------------------
Jo jo nuk deshiroim bash te gjith te kemi himnin e simbolet tjera njesoi!

Psh.rrugova nuk mundet ta degjoi atu ku thuhet:NGA LUFTA VEQ AI LARGOHET QE ESHTE I LINDUR TRADHTAR.

Prandaj do te bej qmos ta ndryshoi ai majmuni plak.
 
Top