Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Po postoj edhe une disa vargje nga Lahuta.....

N'at London,larg n'at dervend
te shtat Krajlat bajn kuvend
bajn kuvend me shoqishojn
per shqipni po bisedojn
ashtu ndejun rend mbas rendit
me ate Inglizin n'krye te vendit
Pra per zotin moj Shqipni
Oren quet thom,ti ma ke
Nji pellamb vend,nji grusht njerzi
vella as fis kurkund mbi dhe
buk pa buk e qe se prap
te shtat Krajlat cue i ke peshe
t'cilt po ngasin turr e vrap
n'at London,m'shoshoin me u ndeshe
per me fol me bisedue
nji zoje m'veti ty me t'qite
Shkaut e Turkut me t'lirue
prap kunora ne ball me t'ndrite
porsi t'ndriti dikur motit

Krajli i Inglizit nji telbis
me qa qymen per mjedis
vec me gjase,pak i pabese
cia ka vu ai gishtin krese
se edhe fjalet fort po i peshon
kah ka marr e ligjeron:
Si tia bajme e tek tia bajme
se na ,pyke,trima,kem ra
me Shqipni sa ma nuk ka
Porsa krisi n'ate Ballkan
pushke e top edhe havan
e ia nisen me u shemtue
Turk e Shkja idht tue luftue
tue pa Turkun se perballe
t'shkjaut, qe luften kishte kalle,
zot Shqipnise s'po mund me i dale
e ka ba pleqni n'Stamboll
ne Shqipnin me na e lshue n'dore
qe,pa mbajte na krah as paje
ketu ta ndajme fatin e saj:
a tue njofte si Shtet te lire
e krejt m'veti:a ma mire
ndoshta,Shkaut na tue ai da
si bashtinen vlla me vlla
si me than,ne kater pjese
per t'mos lan ma asnji ngatrrese
----------------------------------
vijon>
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

----------------
He!Ate Zoti ma marrofte,
krajli i Itales zu e u idhnue:
se,per Zotin,kjoft levdue
cok kjo pun kurrkund s'ka gjase
Jo ma pak se 500 vjet
rresht Shqiptaret e ngrat kan plase
Sulltanit tue bamun hysmet
me gjak t'vet la e kan Turqine
e q
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

----------------
He!Ate Zoti ma marrofte,
krajli i Itales zu e u idhnue:
se,per Zotin,kjoft levdue
cok kjo pun kurrkund s'ka gjase
Jo ma pak se 500 vjet
rresht Shqiptaret e ngrat kan plase
Sulltanit tue bamun hysmet
me gjak t'vet la e kan Turqine
e qe sot,qe spo i del ma
nen zgjedh t'vet me e mbajt Shqipnine
ke ai nje hajr kurr se ka ba
e as nuk mbahet mend se mkambe
fis a popull t'kete mbi dhe
vec shka shkel e ndrydh nen kame
vec shka djeg,e pjeke e pre
n'vend me i dhan lirin Shqipnise
para se me u ndesh me Shkja
ai leshon n'dor diplomacise
vec te lir per mos me e pa.

Vall!C'ka ka than Krajli i Moskovit:
jo,po,pra,Turku i Stambollit
n'daq thuej motit,n'daq n'dit te sodit
perher ka ken rrezik i zi
per liri e qytetni
sa qe thojn se as bar s'ka mbi
kahdo shkel ka kama e tij
Por un desha ktu me u thane
se na s'kem kerrkund nevoje
pun Shqipnijet n'goj me xane
ajo a e ndreqme e hi n'teboje
ta ka ndreq Shkjau i Ballkanit
me gryk t'pushkes,me teh t'taganit
qe ma mir nuk ke shka thue
qe si burrat tuj luftue
jo qe vete,besa,or' ju shoke
jam tue ba,po, shum cudi
:ka na duel sot kjo Shqipni
s'ciles emni nuk i asht ndi
kurr n'Evrope?Prandej se di
kot pse t'rrahim uj n'havan
Pse tia vem gacen agzotit.
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Franc Jozefi,ndej pershtete:
N'mos e dijsh ta kallzoj vete,
Turku motit njat krahine
C'merr prej Shkodret del n'Janine
per ur detit ajo shtri
n'dor me pushk nuk e pat shti
si Greqin e njat Serbin
E pse Turku dalekadale
besen thej e s'u ndej n'fjale
ashtu krejt si ish ba kuvendi
s'don me than,or shoq,se vendi
n'sy t'arsyes e t'drejtsis
ka djerr tagrin e liris
qe i kje njoft prej vet Turqis
Ket krahin,tash,tungjatjeta
quejt Shqipni e ka rrokull jeta
Pra,n'ballkan,pos se nji Turki
po kisht pase edhe nji Shqipni
ne t'cilen Nemse e Itali
pasha t'lumin Perendi
s'kan per t'lan kurr Shkjan me hi
me iu ba dhambi,ktij sa t'derrit.

Pra del kjarte perkrahja e gjermanise dhe Austrise ne krah te shqiptareve!!!
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Qaj kreu i Frances,nji far sherrit
kene gjithmon,keshtu ia ka nise:
si n'per hund ai me angellatise:
jo,po,ashtu asht ken puna motit
si thue ti:vec n'dite t'sodit
krejt ka ndrrue.Ateher e kshtene
mbar shqipnia ka pas kene
Po,por sot puna ka ndrrue
pse n'shqipni te kshtent jan pakue
Prandej pra,t'ngjat Zoti jeten
per me dasht me than t'verteten
sot me sot njajo krahine
qe prej Shkodret del n'Janine
s'ka si quhet ma Shqipni
si kje quejtun,ndoshta,motit
n'ato kohet e Kastrijotit
Pse edhe sot,t'thuesh mbar Shqipnija
rrin tue u gri edhe me Shkja
vec per t'lan Shqipnin nen Turk.

Rregji i Itales se ** asht fure
edhe ju Francezet dikure
jeni vra,po,vlla me vlla
shoqishojn-ofshe,edhe gra
ndez i kini flakada
edhe jo per tjeter gja
per fe t'lume,a bese t'harrume
a per erz t'motres a nanes
por per t'lan Inglizin n'France
Po a per kete tash na me ia hi
me da Francen me kufi
per m'ua lshu fqinjve perbri?
Jo,Zotni,s'asht gja ajo fjale
Jo qe pas ka muhamedane
periher n'shqipni qe shum zalldan
mana,hjeke kane prej Turkise
per liri e nam te Shqipnise
debue,plackite e m'dajak shtrue
kush me pushk,kush me helm shue
por mohue shqipnin se kan
jete e gja ia bane kurban.

franc Jozefi s'iu durue
tryezes fort i ka m'shue
se edhe t'madhe c'ka ligjrue:
A me m'kambe Mbretnin Shqiptare
ase n'Beqe tash ktheva filli
e der neser tue marr dielli
leshue ia kam ushtrin Ballkanit
me ndihm t'Zotit e t'Italianit
ia ve vete kufijt Shqipnise
e ska burr jo, qe mi lot
se ato fjale t'Frances e Rusise
qe na i qiten ketu per pod
ato jane ,po,do fjale t'shkreta
thane e thasha per gazeta
e jo per kuvend t'Mbretervet
ku do dahet fati i shtetevet.
Edhe ,trimi,ather asht que
ka mesy deren per me dal
M'kam Wilhelmi ka flakrue
ka dal para dhe e ka ndal
e ka ndal qaj miku i vet
Mbreti i fort i Gjermanis
cili u hyn aty ndermjet
si me i ardhe qe din burrnise


UUhhhhh,u lodha ,nje here tjeter do postoj prap,vec desha me ju ba me dije se Austria,Italija,deri diku edhe Gjermanija,kan ken gjithmon miqt tane.Kuptohet,tani kane nderru punet,Anglezet i kemi ,besoj,miq,ndersa Italianet jane makaronaxhi.Heshtja e Austrise ne kohen e sotme,per tu gjet ne anen e Shqiptareve,me ban shume me u habit???
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Pak biografi per Pater Gjergj Fishten:
Lindi ne fshatin Fishte te Zadrimes me 23 tetor 1871.Ndoqi mesimet e para ne Kolegjin e Troshanit,filozofine e teologjine ne Bosnje.Si qe shugurue Meshtar me 1894 ktheu ne atdhe dhe ne shkurt dha meshen e pare.Menjihere qe shenjue mesimdhanes ne Kolegjin e Troshanit,pak mbrapa e gjejme famulltar ne Gpmsiqe.Ketu u njoh me Imzot Preng Docin,abatin e Mirdites,me te cilin bashkpunoi per te formu shoqnin letrare"Bashkimi".Me 1902 merr drejtimin e Shkolles Franceskane ne Shkoder.Ne 1905 ne Zadar boton blenin e pare te Lahutes se Malcise.ne 1907,ne Sarajeve sheh drite vepra e pare satirike Anzat e Parnasit.ne 1908 merr pjese ne Kongresin e Manastirit,ku emerohet gati njizani kryetar i komisionit per caktimin e Alfabetit te sotem shqip.me 1909 boton librin"pika voeset".Ne vitin 1911 cfaqe melodramen "Shqiptari i qytetnuem" e mbas nji vjeti melodramen "Vllaznia ase shen Francesku i Asssisi-t".Ne vitin 1913 themeloi revisten e famshme "Hylli i drites".Ne kete vjete,kunder Fuqive te Medha,ne duart e te cileve ishte Shkodra,ngre flamurin e Shqipnise ne Kishen e Gjuhadolit te lidhun me drita me minaren e xhamise se Fushes se Celes ne shej bashkimi te Kristianeve é Muslimaneve.Ne vjetin 1914 shkruan te paren tragjedi "Juden Makabre".Ne 1916 themelon te paren shtypshkronjen Franceskane,nga e cila botohej "posta e Shqipnise".Ne vitin 1921 zgjidhet deputet i Shkodres ne Parlamentin e pare te Legjislatures Shqiptare.Po ne ate vit,qel Gjimnazin "Illyricum" nen drejtimin e Franceskaneve.Ne vitin 1922 e gjejme ne Londer e pastaj ne Amerike,ku ia del te nxjerre njohjen e Shqipnise.Ne vitin 1923 boton ne Shkoder "Gomarin e Babatasit",ne 1924 "Mrizin e Zanave" e nji vjet mbrapa "Vallen e Parrizit".Ne 1927 shkruen melodramen "Shen Luigj Gonzaga".Ne 1930 nga urdhni Franceskan emerohet "Lector Iubilatus honoris cauza",po ne kete vit perfaqson Shqipnine ne Konferencen Interballkanike ne Athine,ma vone ne Stamboll(1931).Ne vitin 1935 zgjidhet Provincial i Franceskajve te Shqipnise.Ne vitin 1937botoi kryevepren epike "Lahuta e Malcis" ne edicionin definitiv.Vdes me 30 dhjetor te vitit 1940 dhe varroset ne kishen e Gjuhadolitne Shkoder.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Orosh, a din gja në bëhet fjalë për Troshanin e Malcisë Madhe apo Troshanin e Lezhës?

Faleminderit :thumbsup:
 

antares

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Do te shtoja njekohesisht qe ai ishte dhe anetar i Akademise se Shkencave te Italise Kryetar i te ciles ishte Gulielmo Marconi shpikesi i radios.
Nuk di ndonje rast tjeter kur ndonje shqiptar te jete bere dhe anetar i ndonje Akademie Shkencash ne ndonje vend te huaj.....
Shikoni cfare vleresimi kur dihej boterisht se At Gjergj Fishta ishte nje nacionalist i kulluar shqiptar 25 karat (dhe sigurisht Italise Fashiste nje gje e tille nuk i vinte shume per mbare).
=========================
Nje vend matet me njerezit e tij te medhenj.

(Nuk me kujtohet se e kujt eshte kjo shprehje).
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Kondrapedali,bahet fjale per Troshanin e Lezhes plako /pf/images/graemlins/laugh.gif .
Antares,ajo shprehja ka qene e...imja,por nuk e perdor me /pf/images/graemlins/laugh.gif .
Sa per dijeni,Lahuten e Malcise e mbaj gjithmone ne makine me vedi dhe e kam lexuar 10-11 here deri tani,per mendimin tim ,duhet medoemos qe te kuptosh dialektin gege,qe te kuptosh mire Gjergj Fishten,perndryshe mund te krijohen keqkuptime,sic me thoshin muslimanet nganjehere(asgja personale)qe:po ai i ka ra mohit se asht shqiptar :eek: ,aludonin tek nje rresht ku:mbasi poeti i rreshton te gjitha veset e kqija te shqiptareve,thote pastaj:e un mbas sodit nuk jam shqiptar!!!Ai qe lexon kete kryeveper duhet te marre prej saj edukaten/patriotizmin/traditat/moralin/ qe mundohet ti shprehe Pater Gjergj Fishta.Lahuta e Malcise u drejtohet te gjith shqiptareve pa dallim feje/krahine/ideje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

edhe dicka personale:Lahuta e Malcise asht Bibla/Kurani im!!
Ahh sikur te ishte edhe per te tjeret,shqiperia do ecte me hapa vigane perpara.
Hidhini nje sy temave tek "teologjia" dhe do jeni ne nje mendje me mu!!!!!!!
 

antares

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Dihet se komunistet e kane perdorur gjeresisht ate shprehje te Fishtes ne propaganden e tyre. Por une do ta vleresoja si nje nga pikat kulmore te patriotizmit te tij pikerisht ate shprehje. Patriotit te madh i kullon zemra gjak kur sheh te gjitha ato vese (sa aktuale!) te bashkekombasve dhe e thote ate shprehje per tu distancuar nga ta. Eshte naivitet (ne rastin me te mire) ta konsiderosh ate si antishqiptarizem. Ne rastin e Fishtes nje akuze e tille behet absurde. Eshte si te akuzosh nje Kardinal apo vete Papen per mungese te theksuar devotshmerie kristiane apo besimi.
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Antares,do doja te te beja nji pyetje private/personale:ku e ke fitu ti gjith ate dashuri per Lahuten,apo per Gjergj Fishten,duke e ditur qe ju jeni nga jugu dhe mund te jete pak e veshtire per tu kuptuar nga ti??Vleresoj shume dashurine qe keni ju per Pater Gjergj Fishten!!
me beso,edhe per mu ka ken e veshtir ne fillim per ta kuptu direkt,duhej ta lexoja dy-tre here vargun per ti nxjerre kuptimin. :wave:
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Për adhuruesit e Fishtës. Pjesë të tjera do të vijojnë!

Arkeologu

Oda e Ministrit t’Arsimit në Tiranë

MINISTRI
(tuj këndue “Rivistën Pedagogjike”, thotë me vedi)

Mirë … mirë fort … ma mirë nuk ka …
Punë e madhe! ... (Drejtorit A) Kem’me pa
Shka do t’thotë, tash, “Hylli i Dritës”
Edh’aj Frati i dheut t’Mirditës,
Që botue ka njat broshuer
Mbi programin tonë shkolluer,
Tuj e pru për t’patenzonë.
Kem’me pa, po, shka do t’thonë
Kur ky artiklli i Nebil Çikës,
Shkrue mbas rregllave t’kritikës,
T’u bjerë n’dorë. Me shum mjeshtri
Ktu auktori ven n’qesti
Papë e kishë e meshtari,
E difton, me arsye në dorë,
Se janë hasëm e trathtorë
T’gjith njata, që n’tokë shqëptare
Duen që shkolla elementare
T’jetë e lirë. Sod afetare
Qeverija ktu asht dishmue:
S’ka pra ndryshej n’shkollë me msue,
Veç se mbas programit t’onë;
Edh’un, po, herët a vonë,
Kam me i mbyllë shkollat private.

DREJTORI A

Iu ngjatët jeta zotnis s’ate:
Mirë ketë punë mendue e ke.
Veç se shka, zotni, n’ketë dhé
Po kam shum njerz fanatikë-
Ele Priftënt katolikë ...

MINISTRI

Priftënt, jo, por Fretënt, thuej;
Pse kta janë që, posë gjithkuj,
Po na jesin m’qafë.


DREJTORI A

Zotni,
Ashtu punën si un e di,
Jezuit, Priftën e Fretën
T’gjith nji mendje p’rherë u gjetën
Ndër punë fejet e moralit:
Posë ndonjaj fatziut, batallit,
Që t’ketë mangut n’krye ndo’i hatull
E që vorr mos t’ketë kund m’shpatull.
Tash ti pra, zotni, tue kenë,
Se morali i fes s’krishtenë,
S’njet gjithkund e s’njet gjithmonë
Me moral t’besimit tonë,
Meshtarija kurdoherë
Ka me ba zhurmë e poterë
Për punë t’shkollave fillore,
Edhe kurr në shkollë shtetnore
Fmin e kshtenë s’ka me i dërgue.
Për ketë punë – si m’duket mue –
Thom do t’ishte fort ma mirë
N’Shqëpni msimin me e lanë t’lirë:
Që secilli Shqëpëtar,
A komunitet fetar
Mund t’çilë shkolla për komb t’vet
N’dashtë n’katund, n’dashtë në qytet.
Por gjithmonë – si rrjedhë prej vedit –
Tuj u mbajtë n’çark t’ligjve t’shtetit,
Si n’Angli e n’Amerikë,
E atje n’Francë e në Belgjikë.
Pse, zotni, me thanë t’vërtetën,
Sod me sod Jezuit e Fretën
E kan shkollën ma zanat
Se e kem’na. Sa per inat
Gjithshka t’duem për ta mund t’thomi,
Por e drejta asht, se kombi
Shum prej sish ka pasë dobi:
Si ajo Shkodra e ban dishmi,
Ku ka shkolla e strehë foshnjore,
Ka gymnaze e qytetnore
Me programe prendimore
E me msim e me punë dore,
Fort ma mirë se shkollat t’ona
Për të cillat dy miljona
Franga ar na vjetë për vjetë
Kulihum i mbysim n’det;
Pse, zotni, shkolla për ne
Politikë asht ase fe.
Mujm m’e strukë punën me prralla,
Porse n’thes, besa, s’hin palla...

MINISTRI

Jo, pra, jo! Shkollën n’Shqëpni
Nuk e baj kishë as xhami.
Prandej shkollat fillestare,
Që t’mos jenë qeveritare,
Do ti mbylli varg e vaster,
Mbasi ndodhë kam unë ministër:
S’due që mosha e re e Shqëpnisë
T’rritet n’dorë të Meshtarisë-
Sidomos t’Fretn’e shqëptarë.
Kta, po, janë antikombtarë,
Njerz t’rrezikshëm, fanatikë,
Marrë gjithmonë me politikë,
E që munden me na i prishë
Fmin me shkollë edhe me kishë,
Tue na i rritë djelmt t’onë trathtarë,
Ma fort t’huej se shqëpëtarë :
Si fort bukur Nebil Çika
E ka shkrue ndër kto kritika,
Që aj ba i paska “Hyllit t’Dritës“.
Jo , po, vetë në “rend të ditës”
Do t’a vê emnin e kti,
Për m’e pru ktu n’Ministri
Inspektuer ase drejtuer,
edhe kta, po, sa ma parë,
Shi p’r inat t’Fretn’e shqëptarë,
Që “Programin syntetik”-
Syntetik e analytik-
Keqas fort na kanë poshtnue.

DREJTORI A

Po, zotni, si urdhnon e thue.
Veç, ashtu si m’duket mue,
Thom Nebili ka gabue
Me qëtë n’dritë ketë lloj kritike,
Në “Revistë Pedagogjike“,
Që â ‘i përkohshme fjesht zyrtare,
Mbajtë me mjete t’Kashës kombtare.
Qeveria asht afetare:
Prandej thom se zyrtarisht
Edhe kshtu llapazanisht
Nuk asht mirë që n’polemikë
T’hijmë na sod me Katolikë.
E t’u shajm Papë e Meshtarë,
T’u shajmë Fenë e Kishën mbarë,
Thue se Arsimi i jonë kombtar
Asht nji lozhë e masonisë.
Katolikët e Shqëptarisë
Na i kem’vllazën; edhe vetë
Kish’me thanë, se s’â’ e vërtetë,
Që atje n’Shkodër Françeskajt
T’huejë na i rrisin kalamajt,
E që ata tue kenë shqëptarë,
T’jenë, si thue ti, antikombtarë.
E po ‘imend – t’ngjatët Zoti jetën! –
Esad Pasha a thue ndër Fretën
Ka zanë shkollë? … Arif Hiqmeti
A ndër Fretën apo njeti
Aj kje rritë? … Haxhi Qamili
- T’thotë shka t’thotë, po, qaj Nebili -
Osman Bali, Halit Lleshi
E sa tjerë, që fati deshi
Armët t’i sjellin kundra Atdheut,
Kundra flamrit t’Skanderbeut,
As kta, besa – tu ngjatët jeta! –
S’i kanë ba kndimet e veta
N’shkollë fretnore. A e din, zotni,
Kush ka zanun n’ketë “skoli“?
Qaj Preng jaku, si harusha,
Qaj Lucë Nishi e qaj Prengë Tusha,
Dy djelmoça, dy skyfterë,
Si edhe ata oficjerat tjerë,
- Gjetun gati kurdoherë
Për Shqëpni me ra n’poterë –
Që mbas msimit t’Françeskanve,
M’shpinë u u lshuen kta esadjanve
Edhe i shtypën. Kta, po, janë
Që nder Fretën shkollë kanë zanë.
Prandej tham se Nebil Çika,
Para se me shkrue kritika
Kundra Fretn’e e kundra Fesë,
T’i a vejë gishtin nji here kresë
E t’mendojë se “uhaja n’Lesh-
Si tha i moçmi – merret pshesh”.

MINISTRI

Pse po thue për Nebil Çikën?
Po ti kndoje ‘i herë kritikën,
Që për t’madhe bukuri
U ban Fretënve n’”Vllazni”.
Nji (e)S.(e)S. – kush asht s’e di:
(Me gisht i difton do vjersha, botue
prej “Vllaznijet”, Nr.9, nën titullin: “Vallja
popullore”.)
A ke ç’ndien?… Ktu kish’ me thanë,
Se njat Fratin n’gojë ka zanë,
Që dikur shkrou njat broshuer
Mbi programin t’onë shkolluer.
E ktu poshtë, si npër tërthuer,
Fjalët e ashpra t’ktij vjershorit,
Kish’ me thanë, se shi drejtorit
T’”Hyllit t’Dritës” i janë kushtue.

DREJTORI A

Ashtu m’duket edhe mue,
Por, zotni, t’ngjatët Zoti jetën!
Mos t’a zamë në gojë gazetën
“Vllazënija”, pse randsi
Kjo nuk ka kurrkund n’Shqëpni.
Veç ban mirë me I shkrue vjershtarit,
Që ktu n’gojë zen punë gomarit,
Se aj gabon poetët me i nga;
Pse kta uha – nuk lanë pa la
E t’a bajnë, besa, me kja,
Porsi viç djerrë neper plish,
Ka’ e salvojnë m’konop tre fish.

(Hinë Babatasi. Drejtori A del)

BABATASI

T’u ngjatët jeta! –

MINISTRI

T’u ngjatët jeta!
Si po shkoni?

BABATASI

Si do’zoti…
Gjene mirë.

MINISTRI

Asht edhe moti,
Që na kalbi. Kujtoj ka
Ma se ‘i muej që shiu s’na ka da.
Me t’mërzitë!

BABATASI
Shka t’i bajm pra.
Vetë ju fajin, thom, e kini,
Që bje shi.

MINISTRI

Na, pse?

BABATASI

Pse jini
Ju njata, që sod n’Shqëpni
Vrani e kthjellni…

MINISTRI

Nuk e di…
Nejse ma ... veç fjalë t’kam çue,
Ktu me ardhë me u pjekun m’mue,
Pse nji punë kam pasë me ty.

BABATASI

Qe, tek m’ke – me kambë me krye;
Urdhno e fol. Ku ti me sy,
Aty “ praf “ un kambë e krye,
npër stomije e mpër “hendeqe”.

MINISTRI

Babatas, mjaft punë e keqe
Për nji shtet “okcidental”
Si ky i joni, as n’fushë as n’mal
Mos me pasun nji Muze;
Jo, po asht turp, besa, p¸er ne,
Për njiket Shqëpninë e re,
Pa Muze vendin m’e lanë.
Tham, asht mirë, që ktu n’Tiranë
T’a ndërtojm nji farë Muzeut.
Për lulzim e nderë t’Atdheut,
- Vjet në Shndré pata fillue
Nji Muze vetë me ndërtue,
Edhe krejt e pata mblue:
Por nji ditë – si do t’keshë ndie –
Ra do shi e u kapërdi
U shemb mbrendë, e e marroi Zoti.
Shka me ba: e prishi moti.

BABATASI

Mirë zotni; veç se po drue
Se ende dita nuk ka ague
T’ndërtojm na Muzej n’Shqëpni,
Me kuletë t’shpueme në gji.
Ti e di mirë se as n’tokë shqëptare
Muzejt s’ngrifen n’kambë pa pare;
Jo, po, ktu edhe, n’tokë t’Kastriotit
Hecë nji fjalë që kje thanë motit:
“Xhep e lep – more Rexhep!”
Prandej vetë kishe me thanë
Se, për tash, Muzeu do lanë:
Na s’po kemi bukë me ngranë,
Jo me ngrfë Muzej n’Tiranë!...
Po a njnimend, more lum beu,
Se, tu’u ngrefë n’Tiranë Muzeu,
T’a ha mendja ty që Atdheu –
Që Shqëpnia, fush e djerr,
Tash na bahet Ingliterr,
E, pjekë vedit pulat n’furrë,
Fluturim kanë me na u turrë
Me na hî përdhuni n’gojë?...
Jo, zotni: s’asht gja ajo lojë.
Edhe tham ma mirë do t’ishte
Per nji shtet ende ferishte,
Si Shqëpnija, nji Spital
Me ngrefë kund n’ndo ‘i fushë a mal,
Për me shndoshun “pelivromin”
Ase “dergjen” që sod kombin
Janë tue e lshue shakull për dhé,
E me u shporrë Muzeut. Për ne,
Që nuk kemi as bukë me u ngî
Sod Muzeu â ‘i “kabuni”,
Që nuk asht, jo, për dhambë t’onë;
Pse financa, si po thonë,
Sod ka radhë e asht ba teneqe.

MINISTRI

S’â e vertetë. Asht punë e keqe
Kshtu me folun, lum zotnija.
Ti s’e din, por sod Shqëpnija
Ka mjaft pare n’kashë të vet:
Si me pa mundet n’”budget”,
Që kolë thaçi e ka përmbledhë
Edhe bukur aj e ka dredhë,
“Simbas urdhnit” që ka pasë.
A din ti, se sivjet n’kasë,
(Si ky Kola e ka shpjegue)
N’Financë t’onë kanë me u grumbllue,
- Tanë fyshekë, ndry ndër kashuj –
Rrash njizetedy miljuj
Franga ar. Prandaj kuleta...

BABATASI

S’di gja Kola – t’u ngjatët jeta! –
Po t’tham un, po, Babatasi.
Po a dro m’pare kund aj hasi,
Që kështu, n’hamende t’vet,
Shton miljona në “budget”?...
Fjala e tij nuk çon kandar:
Se atij kasha i ka qëtë bar,
Edhe asht ba me dal me lypë,
Qysh se rrogat i lanë krypë.
Jo që ka edhe ‘i tjetër punë:
Parja n’kashë kurr nuk i bunë:
Pse, ke vetë s’asht veç ‘i kukull,
Ate shokët e bajnë krejt sukull,
E ia shijnë paret përdhuni,
Si n’Shqëpni që hecë kanuni...
Posë që vetit s’i shef hall,
Edhe krejt ka ra batall
Me “budget” t’Pandel Vangjelit,
Që n’dugajë t’Ali Kacelit
S’la kund karta e envelopën,
Ke po merr e ep me Europën,
Tue çue Korsuj e Sefira
Për gjith skuta e për gjith bira,
Për m’ia u shti europjanve n’kokë,
Se na mend kemi me okë:
Se Shqëpnia, fushë e male,
Asht ba sod “aksidentale”...
Desha t’thom “oksidentale”:
Si ajo Italja, si ajo Franca,
Me aeroplana, orkestra e danca,
Me “mocjone” e “interpelanca”:
“Ferku” asht vetëm ndër “pjatanca”:
Ke atje rruejnë, po, shepka e fllanxa,
Na me mzi ktu bukë e planca,
Kur t’i kemi; pse Financa
Ende ktu, si kje dishrue,
S’mujt me u “oksidentalizue”
Veç se shka, se do trregtarë
Mue m’kanë thanë se punët fort marë
Nuk po i ki’n kta korcullarë,
Kta sefira t’onë shqëptarë,
Ke qyqarve muej për muej
Po u mbijn fjalë me gjind të huej,
Sidomos për qëra t’shpisë,
Posë kasapit e furrxhisë;
Pse “xhaxhaj” Pandel Vangjeli,
Tash që kasha pa gja ngeli,
Nuk ka pare me u dërgue.
Prandej t’mjerët sod janë ngushtue
Pa nji dysh, me thanë, n’kuletë,
Me i shkue Europës poshtë e përpjetë,
Si kual pleq që l’shohen n’knetë,
Pa tagji – pa kashagi
Përse askush nuk del me i ble:
Si mo’Zot! Ma keq për ne,
Që gjithmonë e kem’ matë vrapin
Ma të madh se kem’ pasë hapin.
E vërtetë që ky Kolë Thaçi
Vjet der m’gju kërrçikët i zgaqë
Edhe i ra detit përtej,
Me do tjerë financier t’mdhej:
E npër Romë e ... shishe t’Kjantit
Na ka vojtë në bankë t’Brabantit,
Diku larg atje n’Belgjikë,
Për me lypun metelikë.
Veç se rruga i vojt bihude,
Edhe i shkuen paret zollude,
Pse “Brabanti”, si un kam ndie,
Po kish kenë nji bastanxhi
Që epte vetë, po, kastraveca
Për sherqëj, edh’epte speca
Për tomate e patlixhana,
Kshtu që Kola – ate e pastë nana! –
Tanë korrname e punë të mdhaja,
Kthej n’Tiranë me i kalë mushkaja;
E të mjerës moj Shqëpni,
Që ministra e tevabi
Do t’i lajë me ar flori,
Prap npër kambë iu vuer jullari,
Edhe i mbet nën bark samari.
Tash që kasha mbet filuzë
E besë kush s’na zen p’r’i rruzë,
Po na thonë se ky Kolë Thaçi
Ka çue kashën te kovaçi,
Thatë ngarkue mbi dy shilurtha,
Për me ndreqë me tê do kurtha,
Që me i ngrefë mandej n’Shqëpni,
Do n’Gegni – e do n’Toskni,
Ku ma fort t’ket gjasë e ishkile,
Se bjen mbrenda ndonji skile –
Ndonji skile britanike,
A ndo’i shqarth prej Amerike,
T’cilve shtrtejt po u bante lkura.
Veç ka thanë Ali Klisura,
N’Parlament kur e kan pvetë,
Se kjo punë asht “peshk në det”,
E prej saj kurrgja n’kuletë
Nuk i hinë s’mjerës Shqëpni.
Por po e zamë, zotni se Kola
Po ka pare e po ka t’holla,
Për me m’kambun ketë Muze:
Arkeologun, por, ku e ke?
Pse un e dij, more bablok,
Se muzeu pa Arkeolog –
Arkeolog i damë me gisht,
Asht si spata e re pa “bisht”.

Durim deri në herën tjetër! Ia kalofshi mirë!
 

antares

Primus registratum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Pa pa pa pa pa, ke shan ti more Orosh? Une vertet jam qe andej po ama gegerishtja eshte nje dialekt i shqipes po ashtu si dhe toskerishtja qe qelloi te jete gjuhe zyrtare. Tani une te pyes, valle per nje shqiptar me e veshtire eshte nje dialekt i gjuhes se tij apo disa gjuhe te huaja?
Une shtytjen e pare e kam patur (normale kjo) nga familja, gjyshi im qe (si Korcar qe ishte qelloi te dinte edhe greqishten e Vjeter vec te tjerash) mbi Lahuten betohej si mbi Bibel. Pastaj me vone ne Tirane qelloi qe te kishim miqesi me nje familje shkodrane "kuptohet me cene ne biografi" dhe bisedat per Fishten ishin ne rend te dites. Aty dhe une u mesova me dialektin e Shkodres gje qe te lehteson goxha leximin e Fishtes.
Bile besoj se te kujtohet edhe Dante Alighieri eshte perkthyer ne variantin gegerisht....
Une shume shqipfolesve ne forum do u sugjeroja qe para se te mesonin ne menyre gjysmake gjuhe te huaja, te perfeksiononin njohjen e shqipes si dhe te dialektit te veriut.
Se shoh qe ka ca qe shprehen anglisht (dhe me fjalor zezakesh bile). Cfare do mendonit per nje italian qe flet shqip po nuk kuptohet dot enje napolitan?
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

NAKDOMONICIPEDIJA

PJESA E DYTË

Me t’vetë kush se ç’ishte jeta,
Mik e fis thuej ktù âsht kuleta!
FJALË E VJETËR

Tartufi plak, kryetul e bark-sandall,
Nji ftyrë-fudull, sŷ-xhizhë si gjeraçina,
Dhelpen për vedi e ndryshej krejt batall;
** pá shumë múnd e dije, me dredhina,
Porsi hardall i gjatë mbi lule tjera,
Tue kênë vetë hîth, u rrit mbi shokë stervina:
T’cillit, kur vodh, i u duk e vogel dera,
E kúr n’ketë jetë atij i a leverdisi
Krishtin si Juda e shiti disa hera,
Pa pasë nevojë mandej m’u vjerrë te lisi :
Tue dashtë limuet m’e shkue mbi shekull jetën,
Kto kshille t’bukra rresht e rresht ujdisi,
T’cillat me Kempis njitë mbas dekës i a gjetën :

* * *
O bir i Adamit,
A do me gzue
Sá t’jésh mbi shekull
Ti tue jetue?
Ti ké me mbajtun
Gjithmonë ketë rregull :
Erzin e shpirtin
Do t’losish shrregull.
Do t’shesish vllazent,
Do t’mohojsh fisin,
Sá herë ** n’shekull
T’a leverdisin.
Gjithmonë perkulu
Kah t’bjen mâ mirë:
Persè t’a marrish
Veten me t’vshtirë?
Prandej ti rueju
Se thue t’verteten,
N’daç t’xét m’e pasun
Gjithmonë kuleten.
Mundohu me u dukun
Gjithmonë shka s’je:
Mâ mirë se duka
S’âsht gjâ m’ketë dhé.
T’nanddhetenandtat
Ti n’terr n’daç bâni,
Por para shekllit
Nos t’dale zâni.
Prandej kurr qafen
Mos e drejto,
Gjithmonë germuqas
Pak gjâ ti shko:
Pse kshtû i pervûjtun
Ti ke me u dukun,
E t’mdhejt nen sjetull
Tý kanë me t’strukun.
Kurr sŷ per sŷ
Mos kqyr ti njerin.
Pse ndryshej t’zêmres
T’a kndojn tefterin.
Kurr mos bân llafe
Kur t’jeshë n’shoqni:
Mâ e zezë âsht llafja
Se nji turpni.
Mâ e zezë, po, âsht llafja
** âsht thânë pá sherr,
Se nji turpni
E kryeme n’terr.
Hodum do t’dukesh
Perpara shekllit,
Sepsè ti msheftas
T’bâjsh punët e mrekllit.
Kqyrse t’rrên mendja
Me thânë ndo i fjalë,
** t’perkasë fisin
Prej kah ké dalë.
Kush don me shkue
Limuet mbi tokë
Aj s’do t’két vllazen,
As fis, as shokë.
Me t’pvetë ndokushi
Se ç’fisi jé,
Thuej, fis e etme
Na s’kem mbi dhé...
N’daç p’rherë me t’shkue
Kunglli mbi ujë,
Gjithmonë do t’flasish
Ti n’gjuhë të hu’jë.
Si shtupë ti mrrudhu
Perpara t’mdhejvet,
Dridhu si qêni
Nen cirka t’hejvet.
T’u rrish perpara
Me turi dashit,
N’t’u kandët tý shkopi
I koçobashit…
Sá herë t’i ndeshish
Bân me u puthë kamen,
Prrallave t’tyne
Pergjegju: Amen!
Me lavd tymyti
Kryq e terthuer,
Pse tash t’qet tymi
T’pjekmen dikuer…
Mundohu sa t’mundesh
Me hupë ti veten,
N’daç t’xét m’e pasun
Gjithmonë kuleten.
Prandej mos t’lodhesh
Me u zbé nder kndime,
Persè tý dija
T’pertrin ankime.
Mjaft âsht per tý
** t’dijsh me kndue,
Edhè ndo’i leter
Si do m’e shkrue;
Pse per mâ teper
Nuk âsht nevoja:
Mâ fort se mendja
Do t’lodhet goja…
Kû duerët me I njomun
Ti munde t’dyja,
Ani se t’rrije
Mbas shpinës arsyja.
Per Zot e mbreten
Mos bân shum fjalë
Pse, m’beso mue,
Mirë ka me t’dalë.
Hyj’t ndezia qirin,
O i biri i Adamit,
Ndezia edhè Djallit
Nji tjeter vjamit…
Me kto msime sado t’vokrra
Nuk jam rrêjtë me fjalë e dokrra,
Porsi rrêhet pula n’kokrra;
Por kam ngranë, e por kam pi,
Kam ndêjë pshtetun si zotni,
Tu’u dá gjygjin shokvet t’mi.
Tue mbajtë dhe rregull
Un hypa m’shrregull
(Po thom per vedi)
E jam tue kndue
Pa fé kujdesit,
Edhè kam shkue
Si duhet jeten,
E xét kam pasun
Gjithmonë kuleten,
E pa u perplasun
Un baft kam hasun.
E dij fort mirë, kjo jetë â e vshtirë:
Â’ ’i dét i mnershem
Me guma plot;
Por mbrendë ve, mbytet
Njaj ** s’din not,
** hyllin arit
S’ndjekë t’leverdis,
Por kqyrë mâ s’parit
Punët e njerzis,
e jo t’dobis.
Un sod u plaka;
Por kurr
Nafaka
Dér m’ditë të sodit
Mue nuk m’ká lanun.
Edhè kam pasun
Gjithmonë me ngranun:
Jam mâjë si njala
E, si kam dashtun,
M’ka hecun fjala:
Jam kenë i drashtun ,
Sepsè i padashtun.
Persè kam dijtun
N’shekull me vijtun,
E nuk kam ndêjun,
Tue rrue kot voe,
Erzin e shpirtin
Tue i vû n’oroe;
Por, tue luejtë shrregull
Krahas me djallë,
U vûna m’rregull
E sod jam gjallë
Tue bâmun pallë.
Pse, pra, t’pves tý,
Tue pasë mendt n’krý,
Pa punë t’a marrish
Veten me t’keq?
Lumnija e erzi
S’janë gjâ, hae dreq;
Erxi e lumnija
(Ndiej, se t’verteta
Janë fjalët e mija),
Kù s’lot kuleta,
Janë dý fjalë t’shkreta.
Sá njerz t’permendun
Janë kalamendun
Prej ûs e skamit
E kanë mbarue
Pa pasë as vorrin
M’e salikue?
Por vetë, - kqyr seri!-
Qe pa shum dije,
Shndosh si skyfteri,
Jam ndêjë nen hije,
Tue ngranë me shije.
Njeri me leter,
(Âsht shkrolë e vjeter),
Kurr m’breg s’mund t’kapet:
Shekllin e njof!
T’a dijsh, sot njerzit
I kanë trût n’zgrof,
Kush din sot çarkun
Mâ mirë m’e ngrehun
Per me zgjâ barkun,
Aj ka me u njehun
Per mende-prehun.
Kúr barku kodër
T’kersase loder,
At-herë punët t’gjitha
Hecin per fille,
E per né sheklli
Qet drandofille;
At-herë âsht vllá
Seicilli niri:
Mollë e pa-dá
Â’ i keqi e i miri
E dreqi e i biri.
Vllazen na jemi,
At-herë, pse i kemi
T’tânë nanat grá.
Per kshtû jem’, po
Lazer – e vllazer,
Per ndryshej, jo;
Per ndryshej moter
E vllá njimendit
Mos mbáj kend n’voter,
N’dashtë t’jét i vendit.
N’dashtë i Kelmednit.
Prandej s t’jésh
Nder mend t’a késh,
Se âsht barku n’shekull
E fis e erz,
Atme e liri,
E Zot per njerz;
E se pa fjalë,
Njeti n’u darësh,
Ti ke me dalë
(Si e dij prej s’parësh)
Së dy gomarësh.

Anzat e Parnasit
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Desha ta ringjall këtë temë pasi më duket se ajo ka aftësinë të ngjallë ndjenja të forta tepër të nevojshme sot për shqiptarët!

Ata që e shohin Shqipërinë si një plakë të sëmurë, ata që janë lodhur nga pislliqet e nga të kqijat që i bëhen Shqipërisë, ata që kurrë nuk janë ndjerë shqiptarë, ata që shpinën kthyer ja kanë Shqipërisë, dua vetëm një nder të më bëni, të merrni të paktën mundimin këtë poemë tragjike të lexoni!


METAMORPHOSIS
(1907)
Tros Tyriusve mihi nulio
discrimine habentur
VERGILIUS

Qe besa, or burra,
Nuk dij kah t’çajë,
Mbasi do t’thirret
Sod derri dajë….
Me anmiq t’Shqypnis
Un pa u frigue
Mjaft jam, i mjeri,
Kacagjelue.
Pse kam pas thanun
Deri sivjet:
Lum aj që shkrihet
Per atme t’vet;
Edhe kam pritun,
Mbas ktij mendimi,
Trimnisht per atme
Ç’farë do ndeshkimi.
Por tash, t’a dini
T’tanë rreth e çark,
Se mue m’ka hi
Sod lepri n’bark.
M’asht ba shtupë zemra,
E m’la trimnija,
Si jam tue njoftun
Se ç’m’qet Shqypnija….
Po, po; kujdesi
Per Gegë e Toskë
Mue sod m’ka hjedhun
Si hut n’ketë prroskë,
Ku, ndejë haru
Si dac n’govigi,
M’janë ba, qe besa,
Kerçikët si vigi,
E shtati tjeter
Porsi degë pishe,
Thue se kam hanger
Haram gja kishe.
Si me pasë le
M’ndo’i knetë n’Zejmen,
A me pasë ndejun
Tue tredhun qen.
Ehu! T’kishe shkue
Pak ma kadalë,
S’isht kenë nevoja
Me tjerrë ktu fjalë;
Perse ishe majun,
Si majet njala,
E punue m’kishte
Kuleta e fjala;
Porsi njatyne,
Që ndejë n’Shqypni,
Kujton se gjinden
Shi n’Australi;
E per dhe t’t’Parvet
S’u bjen nder mend
Me sa per kpurdha
Që bijn n’dervend.
Ata, eh t’paça!
Kanë spaten n’mjaltë,
E si balona,
Per ditë ma t’naltë :
Per ditë t’u majun,
Si majt njala,
U punon m’shekull
Kuleta e fjala.
As per punë t’eme
S’kanë t’lodhët, hae i keq,
Me sa druen halen
Se i therë n’perpeq.
E pse, pra, t’rrekem
Pa i ba gja kujë?
Perse t’a mbajë
Un shatin n’ujë?
A thue dishroni
Prej ktyne s’ligash
Gjithmonë me m’pamun
Si t’pimunshtrigash?

Eho jo, bre burra,
S’kam le per s’teprit!…
Ma mirë u rrnueka
Me zemer t’leprit!…
Kam da, ta dini,
Me vjetë t’sivjetit
Me u shporrë Shqypnijet,
Me kenë i vetit.
E dij se kini
Ju t’gjith me m’sha,
E se me m’thirrun
Ma s’kini vlla;
Por n’dashtë; le t’thohet
Se dredhoi Leka,
Veç kurr mos t’thohet
Se ka mbetë Leka.
T’a dijë Shqypnija
Pra e sheklli mbarë,
Se ma mbas sodit
Un s’jam Shqyptar,
A ndiet, Zotni,
Që rrini m’shkam?
Un ma me sodjet
Shqyptar nuk jam.
M’thirrni si t’doni,
U tham : Urdhno!
Zulu m’a njitni…
Shqyptar, por, jo.
Per mue Shqypnija
Kufij ma s’ka,
Nuk kam kund atme
As fis, as vlla,
Fis kam ma t’fortin
E vlla bujarin,
Per atme barkun,
Per erz kam arin.
Prandej, mbas sodit,
Kur t’m’leverdisin
Un kam me shndrrue
Sa herë t’due fisin.

Kshtu, kam me ra
Un n’mbramet Grek,
Kam me ndjehë n’nesret
Shkja ja Zejbek.
Der sod kjeçë dhamun
Per gjuhë shqyptare :
Por shka, me sodjet,
Per mue dalët fare.
Per mue jan baras
Si bukë si pane,
Por due që gjindja
Pa te t’mos m’lane.
Perse veç shqypja
Do folë n’Shqypni,
(Si duen me thanun
Nji palë zotni),
Kur me i gut’n Morgen!
A kaliimera!
Me i dobra večer!
A buona sera!
Mue punët të tana
M’hecin per fille,
E der morrizi
M’qet drandofille?…
Luftët e Kastriotit
E t’Dukagjinit
Un kam me i mbajtun
Per dokrra hinit.
Sot per mue Leka
E Skanderbegu
Janë Palok Cuca
E Jaho Bregu.
Ma s’kam me i qëtun
Zavall un kres
Per krena t’vendit
As per t’parë t’fes;
Kushdo per mue
Le t’jet I par:
T’jetë dreq me bryna,
Por jo Shqyptar.

Pse krejt sod jeten
Un ndrrue e kam,
Kam le per s’dytit :
Shqyptar ma s’jam.
E prej se s’dytit
Kam le sivjet :
Kurdo t’pagzohem
A t’m’bajn synet,
Un due t’m’a njesin
Pantaleone.
Pse mbarë bjen fjala
Me napolione,
Pantaleone,
O ‘i tjeter emën
Që t’daj se mashkull
Nuk jam, as femen :
Taman si duhet
Shqyptari t’jet,
Që don me pasun
Kuleten xet. –
Tash bjer kavallit,
O barku i em,
Porsi bylbyli
Që kndon mbi gem!
Perse me sodjet
Nji jetë e re
Do t’xaje filli
N’Shqypni per ne.
Per ne xen filli,
Po, koha arit,
Sod që i ram mohit
Rodit t’Shqyptarit.
O i lum ti i lumi,
Si padisha
Tash ke m’u lkundun
Mbi ndo’i sofa.
Per ne mbas sodit
Per çdo punë t’liga
Nuk dp t’na marre
Mbi shekull friga.

Kemi per t’kenun
Si hyj mbi tokë,
Kem’ per t’zotnue
Pa dhimbë mbi shokë,
Kemi me shkelun
Mbi rrashtë t’Shqyptarvet,
Tue lanë mbas krahit
Burrnin e t’Parvet.
Tjerët kanë m’u ushque
Me lakna t’veja,
Me shllinë (n’i paçin,
Medje, dhent plleja),
Ti ke me rrue
Bibaj e pata,
E makerona
Edhe sallata.
Tjerët kan me shkimun
Edjen me hirrë;
Ti, veç a mundesh
Shampanjë e birrë.
Pa lodhë na menden
Per dhe e gjuhë t’t’Parit,
Kem’ per t’kenë çmue
Prej zogjsh s’Shqyptarit.
S’ka per t’ngranë palla
Pse t’digjet ara,
Ase mos t’gjindet
Kund rrushit fara.
Kur per ty greza
Bajn malit bungat
E mjaltë per ty
Kullojn der cungat.
Ehu! dy germaza
Sod kjeçë tue dashtë,
E ‘i plandc lastiket
Krejt mbrendë e jashtë:
Kje at-herë tu’ u zgja
Ti sa koteci,
E tu’u kuqë hunda
Mue m’kje si speci.

Oh! kur t’xash filli
Me vu ti strehë,
Sa t’u ngjatjetat
Ke per t’i njehë!
E ka me u gjetun
Ndo ‘i farë Orfeut
Që lavdet t’ua
T’i a kndoje dheut.
E ti, tue qeshun
Kangë e kangtar,
Tash mban perkthesen:
Nuk jam Shqyptar.
Mandej, kur plakun
E lodhë prej vjamit,
Ke m’u da shekllit,
(Per sherr t’Adamit),
Njata që zhaben
N’ketë jetë t’a rrasen
Kshtu kanë me t’shkrue
Mbi vorr ty rrasen:
«Ktu njaj fatbardhi
Asht tue pushue
Per Fe e per Atme
Që pat jetue.»
A thue se asht vorri
Bash i Spartanvet
Që n’Thermopila
Banë ball Persjanvet...
Pra, bjer kavallit,
O barku i em,
Porsi bylbyli
Që kndon mbi gem!
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Ase mos t’gjindet
Kund rrushit fara.
Kur per ty greza
Bajn malit bungat
E mjaltë per ty
Kullojn der cungat.
Ehu! dy germaza
Sod kjeçë tue dashtë,
E ‘i plandc lastiket

Krejt mbrendë e jashtë:


Si u duken ju a korrespondojne kto vargje te para 80 vjeteve me ket foto te fresket /pf/images/graemlins/laugh.gif

index.1.jpg
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: Flasin vete poemat per historine tone - Godisni ketu

Gjergj Fishta - Anzat e Parnasit

DREDHA E DJALLIT

(1908)

Nuk e dij se âsht rrênë a prrallë,
Por kam ndie q1 atjè n’Bisht-Pallë
Per gjith natë, mbasi t’jét errun,
Dalin n’záll shpirtent e djerrun
E me gurë edhe me tulla
Ngrehin shpija e ngrehin kulla,
Edhè i bâjn me kaq mjeshtri
Pá m’u pasë çdo ustaj lakmi.
Por se shka, po duen me thânë,
(T’mos xâjë besë kush s’don me xânë)
Se, kúr del e bardha dritë,
Gjithshka naten t’kén goditë,
Ata e shambin rrash per dhé,
Sá, jo veç q1 shpi e ré,
Por as gúr, as plang, as trá
Aty mâ s’mundet m’u pá.
Tash, me pasë ndokush me pvetë
Për ketë punë, a thue â’e vertetë?
Kish me thânë (po thom per veti),
Se me ndodhun kjo punë njeti,
Udobisht s’kish’ me besue,
Mirë nji herë per pa e peshue.
Por, mbasi, o Shqyptarë të mi,
Bishti i Pallës gjindet n’Shqypni,
Pa e peshue punen fort hollë,
E xâ besë se njashtu ndodhë,
Pse zati n’Shqyptari t’onë,
(Duen me thânë se âsht kênë gjithmonë,
Por elè mâ tash mâ vonë!)
Âsht zanát me shpartallisun
Ç’do punë t’mbarë q1 t’jete nisun.
Prandej thom, se atje n’Bisht-Pallë
Ngrehin çipujt kulla n’zallë,
Per me i çartë mandej prej dritet
Si n’per shekull po perflitet.
Paj të tânë e dijn nder né,
N’dashtë t’jén Turq, a t’Kshtênë a Shkjé,
Se kjo namë ka rá nder né,
Q1 çdo punë m’u shpartallue,
Mbarë e cilla t’jét fillue.
(Medje na edh’ e kem’ zanatë,
Mos me lânë me shkue fort giatë
Por mundoh’mi m’e shperthye
Sá t’két nisë me qitun krye.)
Por kah thoni, o Zotëni,
Se kjo namë ka rá n’Shqypni?
N’paçi ngae ju me m’ndigiue
Un ktû shqyp due m’ju a kallxue.

* * *
Kam kendue m’do libra t’vjeter,
(Se per kúr ata s’kallxojn),
Shêjti Sh’Mhill e Shêjti Sh’Pjeter
Rán n’kuvend me shoqishojn.
Ran n’kuvend tue bisedue,
Per punë t’tokës n’â’ e madhe a e vogel;
Pse prej s’naltit tu’ e shikjue
Thote Sh’Mhilli se âsht sa ‘i gogel.
Elè mâ, per mos m’e ngjatë,
Mos me i mbetë davaja asnjênit,
Zbashkut dán ata m’e matë
Teh e m’teh me ‘i fille pênit.
Prá, si fjalët i shtruen per rrashit,
Fluturim mbi dhé ata zhdrypen;
Nji lamsh t’madh me pê mundashit
S’dij se kujë atë-botë i a lypen.
Moren pê’n e rane n’Artë,
Me Greqi kû dán Shqypnija,
Si e ka vû Faik Begu n’Kartë,
Q1 ka shtypun „Albania".
Por ka ngae Faik Begu i shumi
M’i a vû n’leter Shqypnis megjet.
Sá me letra, besa, Orumi
Vonë e vonë nder mend do t’regjet:
Pse do t’dini ju ketë fjalë
Ka bâ bé Gjeka n’Atinë,
Se atij shpirti s’ka me i dalë
Per pá i shty kufijt n’Janinë.
Lê’ se bé ka bâ Greqija
Me na u shndrrue kufijvet vend,
Por po thonë se edhè Serbija
Don me u djergun mje n’Perzrend.
E po thonë, se jo per tjeter
Duen Serbjant me marrë Shqypnin,
Q1 ata e quejn Serbija e vjeter,
Veç me prû mbrendë qytetnin.
Marshallà! Ç’farë qytetnijet
Na barbart e Kastriotit
Kem’ me pasun prej Serbijet,
Kúr „Serbjan" t’na quejn mbas sotit!
Në mos tjeter kem’ me u msue
Me thye bén, q1 t’bâjm m’therore;
Grát per s’deknit me i dhunue
Me pré nierzt, q1 t’na biejn ndore.
Prap po thonë, se edhe Bullgarvet
Fort po u vesket Monastiri,
E se gacat n’tokë t’Shqyptarvet
Rrijn tu’ i shti hiri e pa hiri.
Medjè, thonë nji fjalë mâ teper,
Knjaz Nikolla me shallvarë
Don me marrë Malsin e eper
Me gjith Shkodër sa mâ parë.
E shka t’lânë kta kater ujq,
Q1 i kercnohen shoqi-shojt,
Thonë, do t’dalë nji dreq i kuq,
Q1 pa dhimbë do t’i a njesë thojt.

Edhe m’duket se per né,
Mor’ Shqyptarë, ky djáll i zi
Sa mâ para ka me lé,
Pse na dreqin kem’ kojshi...
Por kto fjalë ktu s’hijnë n’kuvend
E po i lâmë per nji herë tjeter;
Veç po u thom tash rend e rend
Shka kam kndue nder libra t’vjeter.
Moren pê’n e n’Artë u ulen,
Ku Shqypnija e ka kufi’n,
Aty ‘i kûj në dhé e ngulen
E me matë xûnë rrokullin.
Kaluen zaje e kaluen dete
Tue matë tokën me njatë pê;
Pane fise e pán qytete
Q1 jetojshin per nen rê.
Pán si gjyqin njeri e dán,
Kúr per s’teprit të lakmojë,
Edhè ndien si i drejti kján,
N’kthetra t’t’fortit kur t’takojë.
Pán si n’shekull mund t’jetohet
Me tamah e pa dashtni,
E sa gjaku edhe dikohet
E sa lodja pa dobi.
Pán si t’vorfnin, t’ngathun boret,
E qestisë n’derë t’vet bujari,
E si t’lan’nit krejt mbas doret
Mund t’i shndrisë parzmja n’ari.
Kshtû tu’ endun n’anë prej Lejet,
E tue u matë tokën me pê,
Ata u kapen m’atë shkamb Pejet,
Kû vonë bora vjen tue dê.
Por aty nji punë u bîni
(E shka s’bijn n’ketë shekull t’zi?)
Pêni i mndashit nuk u mbrrîni,
Per me matë ketë Shqyptari.
Veç se ata i a bâne hallin
E nuk ndejen kot tu’ u tallë;
Pse me t’shpejtë e thirren djallin,
Edhe e ropën per së të gjallë
E, mbasi i a hoqne lkuren
Ata tjeter mâ nuk ngjaten
Por me tê nji dredhë e tu’uren
E me atë dredhë Shqypnin e maten.
E q’m’atë ditë, q1 dheu i Shqyptarit,
Me atë rodë dredhet pat kênë matë,
Duen me thânë, se ‘i pûnë per s’mbarit
Aty mâ s’mundet me ngjatë.

* * *
Qe, pra, tash se per ç’arrsye
Punë n’Shqypni s’jet pa u shperthye,
Due me thânë, pa u partallisun
Çdo pûnë mbarë q1 t’jete nisun
E kjo nâmë, ase kjo rrfé,
Ka me ngjatun, thom, nder né
Dersá menden na t’a rrisim
E me dije mos t’a shndrisim;
Dredha e djallit, pse s’âsht tjeter,
Si e kam kndue nder libra t’vjeter
Veç padija edhe krenija,
Q1 shkojn njitë si trupi e hija


dreqi i kuq q1 ka lexu n'libra te vjeter at Fishta doli
...edhe prej kuj prej dreqit kojshi
edhe kete e gjeti ather si ka pas partia e punes me e lan ne qarkullim vepren e tij :shrug:
 
Top