Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Komentet e gazetave per takimin e FMN me biznesin dt 10 Nentor 2005:
Gazeta Shqiptare(GSH) & News24: FMN kushte qeverise: Mos luani me TEC-in e Vlores
Ndersa gjithe gazetat e tjera nuk e zene fare ne goje kete gje, ne GSH shpallet si kercenim i hapur.
Lind Pyetja /pf/images/graemlins/shocked.gif: Ca interesi ka GSH ta komentoje ne kete menyre?? Ne nje kohe kur porrihen mendimet e specialisteve dhe TEC-i nuk eshte alternativa e vetme per zgjidhjen e problemit.
Une i qendroj mendimit tim qe Parku Energjetik ne Vlore eshte objektiv i qarqeve te caktuara italiane per te kolonizuar dhe industrailizuar "minieren tone te floririt" VLoren.
Mendimet dhe komentet tuaja /pf/images/graemlins/wave.gif
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Nuk e di se sa kushton TEC-i që parashikohet të ndërtohet në Vlorë por ma do mendja që nuk është më poshtë se 200 milionë euro. TEC-i mendohet të prodhojë rreth 1 miliard kilovatorë/vit (1 GWh/vit). Një eoliene (mulli me erë) në kushte normale (shpejtësi ere mesatare prej 8 m/s) prodhon 35 000 kW/h/vit dhe ka një kosto prej 1,5 milionë euro. Pra vetëm me investimin fillestar të TEC rekuperohet gati gjysma e sasisë së energjisë së prodhuar. Sikur për çdo vit në vazhdim të investohet për energjinë eoliene vetëm sasia e parave të kursyera nga konsumi i gazit natyral të TEC atëherë brenda një periudhe relativisht të shkurtër do ishte e mundur të prodhonim energjinë e planifikuar nga TEC. Kjo ka disa impakte pozitive për ekonominë dhe shoqërinë shqiptare.

Së pari, koha e instalimit të eolieneve është tepër e shkurtër dhe impakti është i menjëhershëm.
Së dyti, eolienete nuk dëmtojnë ambjentin dhe mund të instalohen kudo me lehtësi.
Së treti, implantimi i eolieneve të vogla nga privatë mund të ndihmonte në uljen e krizës (sado pak) dhe në rritjen e këtij sektori ekonomik.
Së katërti, Shqipëria është një vend i favorizuar nga erëra të moderuara të cilat janë të nevojshme për prodhimin e kësaj energjie.
Së pesti, i afrohemi më shpejt dhe me më shumë siguri standarteve perëndimore.

Së gjashti, ky është një investim që mund të praktikohet nga bashkitë e vogla, sidomos në zonat turistike.

Ka edhe variante të tjera për t'u verifikuar.
 

HajdarMozi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Nuk e di se sa kushton TEC-i që parashikohet të ndërtohet në Vlorë por ma do mendja që nuk është më poshtë se 200 milionë euro.

[/ QUOTE ]

120milione euro do kushtoje dhe do jet esi gozhda e nastradinit qe pastaj te vi AMBO dhe Petrolifera. Pastaj sdo flasim me per gjirin e vlores po per pellgun e vlores se ndotjea do jete si ne cdo rafineri tjeter qe ndodhet ne buze te detit /pf/images/graemlins/rockband.gif
 

preator

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Jam kurioz te di se si do reagojne Vlonjatet ndaj katastrofes ekologjiko-socialo-shendetsore qe po u pergatit Berisha me miqte e tij te pertejdetit!
Sa ishte ne opozite Doktori kendonte tjeter kenge!
Kjo eshte nje arsye e mjaftueshme per nje 97 te dyte, por duke njohur precedentet e popullit tone te lavdishem e fisnik jam i sigurte qe populli do ule veshet dhe vetem do kujite nganjecike kur te jete teper vone.
 

HajdarMozi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Jam kurioz te di se si do reagojne Vlonjatet ndaj katastrofes ekologjiko-socialo-shendetsore qe po u pergatit Berisha me miqte e tij te pertejdetit!


[/ QUOTE ]

Vlonjet kane mbledhur firmat per referendum dhe presin KQZ te vendosi daten e referendumit. Ne 12 nentor Genc Ruli ishte ne vlore qe te jepte sihariqin qe nuk do ndertohet park energjetik po vetme 1 TEC dhe reagimi i Vlonjateve ishte :"Ik te q..... Motren se nuk ja pertojme ta bejme prape si ne 97'" . Genci iku si genci dhe ne media nuk u tha asnje llaf.
Praktika eshte e njejete vazhdon te tatohet pulsi i opinionit.

Sa per dijeni per ata qe mendojne se jam ndonje i cmendur pas natyres dhe ambjentit: Nuk jam fare po me vjen ndot nga peturpesia e argumentaave qe jepen per cdo problem (perfshi edhe TECin) shembull: do shpenezohen 120milione euro ne vlore per te prodhuar 120MW kur duhen 20milione euro dhe 1 vit kohe ne Fier qe teci i fierit te punoje me rendiment te plote 150MW, ose nuk ndertohen linja te tjera interkonjeksioni me rajonin dhe italine qe kushtojne te gjitha bashke shume me pak se 120milione euro dhe energjia te blihet sic e blen dhe e shet gjithe bota. /pf/images/graemlins/smash.gif
 

gurax

Pan ignoramus
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

(duke vazhduar ate qe ka thene Lara Croft, dhe ne shtese te problemeve te ndotjes qe ka permendur Hajduti Hurmave dhe te problemeve te kostove prej lendes se pare djegese qe permendi preator)

Shume kollaj barazohet ketu nga pro-TECistat infrastruktura rreth e rrotull qyteteve industriale ne Gjermani, USA e te tjera vende te zhvilluara, me ate te Shqiperise. /pf/images/graemlins/tonguee.gif Po po, s'kane asnje ndryshim! Ketu perfshihen eficienca e furnizimit te TEC-it me lenden djegese, izolimi i kesaj lende qe mos "derdhet" rruges per ne TEC, aftesia per te riparuar ne menyre te menjehershme nje difekt sado te vogel qe mund ti ndodhe TEC-it qe ne fillim eshte i ri por si cdo gje i duhet mirembajtje e vazhdueshme, moslenia pasdore e neutralizimit te shkarkimeve te TEC-it si ne atmosfere ashtu edhe ne det(kjo zgjidhje ve bast qe konsiderohet optimalja) apo me rruge tokesore drejt nje zone te percaktuar per kete gje. (makinat e plerave jane shume me te avancuara sesa ne Gjermani dhe plerat i leme mu ne ane te rrugeve kryesore sepse nuk ndosin ambientin sic ndodh ne Gjermani)
Shembull i kesaj eficence ne infrastrukture mund te sillet ndertimi madheshtor i asaj qe quhet "autostrada Tirane-Durres" por qe ne fakt eshte vetem "rruge kryesore nacionale" sipas standarteve nderkombetare, meqe ketu flitet me standarte nderkombetare. E me pas, mirembajtja e kesaj vepre te jashtezakonshme kur ne nje rast betoni ndares i midis karexhatave u ca nga nje aksident dhe blloqet e betonit vazhduan te qendrojne ne mes te karexhates per nje muaj resht duke i detyruar njerezit qe ose te riparonin makinat ose te rrisnin shkathtesine e tyre te pilotazhit me zigzage, por pa rrip sigurimi. (ketu ka vend qe te demaskohn vete pilotet, demi duhet te ishte vetem i automjetit dhe jo i drejtuesit)
Apo tjeter shembull shkelqimi infrastrukturor, ndertimi i rrethrrotullimit ne Tirane tek zona e Zogut te Zi!

Po po, Shqiperia i ka te tera kushtet po ashtu si dhe Gjermanina qe te ndertoje TEC-e ashtu sic jane dhe ne Gjermani!

Duhen pare zgjidhjet jo te izoluara, por bashke me faktoret qe i rrethojne. /pf/images/graemlins/booki.gif
 

personazh

Valoris scriptorum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

e pra plako. ne ket pike jemi kampjon neve, tek hedhja me shkop. se kerkojme qe t'na jepet besim per diçka aq delikate si TEC ne Vlore, kur mezi arrijme te asfaltojme rruget kryesore te shqiprise. ky muhabet nuk ka bythe ku te rrije mer joooo.

per t'ju futur akoma me thelle ksaj çeshtje. ata punonjes qe do punojne aty, duhet te jene njisoj me ata qe punojne ne ata TEC qe bashkjetojne me natyren ne menyre harmonike ne vende te tjera te botes. ndonje tip stazhi do i behet atyre njerzve? duke patyr parasysh aparturat moderne qe zoterojme ne ne kete fushe e me te cilat jemi ne kontakt te perditshem them.

me nje fjale, qe te me mbushin mendjen mua e te tjereve duhet te na thone gjera reale. jo per gje se thuhej ne gazete qe "nuk duhet te humbasim kohe" nderkohe qe kemi famen e keqe per humbje kohe ne gjera me te vogla e me pak te nderlikuara sesa TEC.
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Tani po vini rrotull...rrotull...rrotullo

Dakord. Ne Shqiperi nuk egziston eksperienca, etika dhe kultura e punes qe egzistojne le te themi ne Gjermani apo BE ne pergjithesi. Dakord qe ne shqiperi i bejme gjerat shpesh shkel e shko, ose i leme pergjysem. Ky eshte halli yne qe nga persekuton tash 15 vjete e nuk eshte lajm i fresket.

Por, cfare dreqin doni te thoni me kete? Gurax me tremb me pesimizmin e vet, por edhe me huton kur hedh balte (me te drejte) mbi institucionet dhe shoqerine shqiptare ne pergjithesi per paaftesi (lerme te shtoj edhe fodullekun ketu, si puna asaj dhisë se zgjebosur....)
Jemi goxha te coroditur, por nderkohe te mos ndertojme asgje? Ky eshte nje rreth vicioz, sepse nje vend qe nuk ka drita nuk duhet te pretendoje te dale nga mizerja e vet, jo per 10 po as per 100 vjet. Mungesa e energjise elektrike nuk do te lejoje progresin e vendit. As mos enderroni ndryshe.

Ne rastin e TEC-it. Ne rast se e shperngulim TEC-in nga Vlora per ku te doni ju. Si do ndryshojne kjo elementet qe Gurax permendi me larte?
Dhe meqe jemi ketu, tek duket qesharak krahasimi i infrastruktures Shqiptare me ate Gjermane...raporti qe lexova une nga World Bank ben te qarte se vendi me i pershtatshem nga ana INFRASTRUKTURORE eshte pikerisht vendi i zgjedhur ne Vlore...dhe cdo vend tjeter i sugjeruar eshte VITE LARG PER NDERTIMIN E NJE TEC-i, shkurt nuk ofrojne infrastrukture FARE. Aq sa duket sikur dikush i ka zgjedhur duke vendosur gishtin mbi harten e vendit, me syte mbyllur.
 

gurax

Pan ignoramus
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Duke filluar te ndertohet baza me perpara Blendi. Perpara se te fillohet te mendohet "te ndertohet TEC-i", te fillohet nga ajo baze qe tashme ka humbur. Nga edukimi i njerezve me etiken e punes, rrespektin per njeri tjetrin dhe punen e tjetrit. Qe kur i thone njeri tjetrit "do ndertojme" te mos vjedhin.
Pesimizem. Ne fakt eshte realitet. Kur te vish te instalohesh edhe ti e te shohesh gjerat jo me syrin magjik nga larg (qe do te kerkoje afersisht 2 vjet per tu mesuar /pf/images/graemlins/wink.gif ) atehere jam i sigurt qe do i shohesh gjerat ndryshe.
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Dal fare pakez nga tema per te folur mbi keto sende qe zgjohen gjate diskutimit.

Nuk e ve ne dyshim qe ti thua te verteten. Sigurisht kendveshtrimi yt (perception) hyn aty disi, por kjo eshte njesoj per te gjithe dhe mese e pranueshme. Ti psh e dallon ndryshimin sepse e ke pare vete nga afer se si punohet gjetke. Sidoqofte edhe prej ketu larg dallohen format e crregullta te "eksperiences shqiptare". Dhe eshte pikerisht ajo cka ti prek, arsyeja qe une druaj se do te mbaje larg shume nga "truri" qe rrodhi keto vite.

E kam fjalen qe, sic jane gjerat, Shqiperia nuk eshte fort ndjellese as per ne qe jemi shqiptare vete, le me pastaj per te huajte.
Se une dua te vij psh, se mbi te gjitha dua Shqiperine, por sinqerisht nuk di se si do jete e mundur te punosh ne nje vend ku puna nuk eshte aq e rendesishme sa retorika, apo inati, apo sulmet personale dhe smirra?

Se ne keto vitet e fundit, ndersa edhe vete ndahemi ngadale me adoleshencen e vone dhe i hyjme moshes se pjekur, kur petullat nuk behen dot me vetem me uje dhe pyetje si kjo kane nevoje per pergjigje.

Para dy ditesh tek www.peshkupauje.com lexova dicka ne lidhje me nje program te qeverise Berisha ne lidhje me rithithjen e studenteve. le te shpresojme qe te levizi dicka. Shqiperia ka nevoje per ato qe kemi mesuar jashte, por sistemi na mban larg. Nyje Gordiane tjeter me sa duket.
 

HajdarMozi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Guraxi dhe HajdutiHurmave kene 100% te drejte ne komentet e tyre dhe une i mbeshtes. Memire mos te behet fare asnje TEC po te ndertohen linja interkonjeksioni me vendet e tjera pervec Greqise, KESH te kthehet ne nje kompani 100% ekonomike dhe te bleje e te energji siopas interesave te saj dhe te popullit. "Problemi" ketu eshte se BB, BERZH dhe financuesit e tjere do terheqin investimin edhe "SO WHAT" 120 milione euro, vetem kete vere ne Vlore llogariten rreth 50 milione euro xhiro nga turizmi(Keto jane shifra te kompanive te huaja qe studiojne tregjet turistike). Ske pse te jesh ekonomist te kalkulosh rezultatet. Pastaj ka zona te caktuara qe kane prioritete te caktuara dhe dalin ca kopetenta nga Europa ose USA qe mendojne te na bejne dhurate nje TEC pastaj nje Petrolifer dhe depozita se jane keto qe fshihen opas TECit dhe kjo eshte frika ime qe fuqite e medha e kane vendosur ta bejne ate investim perderisa edhe Gazeta Shqiptare qe shquhet per orientim pro Italian ben deklarata te tilla si ajo e titullit te diskutimit. Prandaj opinioni i AF duhet te perqendrohet ne kete drejtim.
E fundit kemi precedentin e vetem ne keto vite qe nje organizim spontan i pavarur si Aleanca per Gjirin e Vlores (nuk jam anetar as nuk i njoh fare) qe ngrihet e mbron interesa dhe pasuri teresisht kombetare pa interferencen e asnje force politike (perderisa dolen e dhe kunder PS edhe kunder PD ne kete aspekt).
Dhe ti Blendi futja kot plako se e dredh mire zinxhirin nga Bostoni
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

SHQIPERIA PO FIKET

.....turizëm, turistë, as plazh dhe as plazhistë nuk mund të ketë në Vlorë dhe në pjesën tjetër të bregut shqiptar, nëse bashkë me ajrin e pastër dhe peshkun e freskët, nuk do t’u ofrojmë minimalen......

Në mesin e krizës më të thellë energjitike që mbahet mend, kryeministri Berisha i preu shpresat e asaj pjese të shoqërisë shqiptare, përfshirë edhe ministrat e kabinetit të tij, që prisnin të realizohet Parku Energjitik i Vlorës. Megjithëse deri më sot, zyrtarë të ndryshëm të qeverise, mes të cilëve zv.kryeministri Rusmajli, ministri Ruli e zëvendësi I tij, kishin shprehur qëndrime pozitive ndaj ndërtimit në Vlorë të TEC-it dhe aksesorëve të tjerë energjitikë, kryeministri komunikoi në stilin e tij të njohur kategorik se nuk do të lejonte që Vlora të mbulohej nga tymi dhe betoni. Tashmë është vërtet e vështirë që të shihet qartë se cila është linja zyrtare, sepse qëndrimet ndryshojnë varësisht nga rrethanat ditore me të cilat përballet qeveria. Berisha replikoi pardje me socialistët, duke u thënë se ata e shihnin Vlorën me gjashtë TEC-e, kurse ai e shihte me 24 orë drita. Përtej kontradiktës së dukshme që mban brenda një shprehje e tillë, përtej trafikut të rënduar të deklaratave që vihet re brenda qeverisë lidhur me këtë problem, Berisha po i beson edhe një herë instiktit të tij të përplasjes, më shumë sesa nevojave urgjente të popullatës për energji.
Duhet kurajo të shqiptosh shprehje të tilla në një kohë si kjo. Berisha duket se e ka këtë kurajo, të paktën për momentin kur edhe entuziasmi i mandatit të ri vazhdon të mbijetojë përballë grisë së thellë të krizës energjitike që qëndron përballë.
Pas kuintave të propogandës zyrtare sot është farkëtuar një imazh mjaft i cuditshëm i Vlorës dhe vlonjatëve. Një imazh që ka brenda naivitetin e një rilindasi të para 150 vjetëve, i cili sheh vetëm peisazhe me qiell blu, maja malesh me borë dhe zogj që fluturojnë nëpër pemët e lulëzuara. Kjo Vlorë (në fakt kjo Shqipëri) baritore nuk mund të përkojë qoftë edhe një fije të vetme me realitetin e sotëm.
Vlora dhe Shqipëria kanë nevojë urgjente për zhvillim dhe zhvillimi në këto momente është një fjalë që rimon më shumë se kurrë me fjalën “energji”. As turizëm, turistë, as plazh dhe as plazhistë nuk mund të ketë në Vlorë dhe në pjesën tjetër të bregut shqiptar, nëse bashkë me ajrin e pastër dhe peshkun e freskët, nuk do t’u ofrojmë minimalen. Pra energjinë, ujin dhe pjesën tjetër të infrastrukturës. Vlora e sotme, ashtu si edhe qytetet e tjera, e kanë tashmë shumë të ndotur ajrin dhe kjo nuk vjen as nga TEC-i ‘përbindësh’ e as nga Parku ‘heretik’, por nga qindra, në mos mijëra gjeneratorë të të gjitha fuqive të cilët e kanë shndërruar në një makth të vazhdueshëm jetën qendrat të gjitha qendrat e banuara të këtij vendi.
Kujt i duhet Vlora dhe Shqipëria me 18 orë ndërprerje energjie? Vështirë t’i duhet ndonjë politike që kërkon të forcojë turizmin dhe të ruajë ekologjinë. Ajo cka dimë tani është se ata që duhet të japin një shpjegim për këtë katrahurë, preferojnë të bëjnë herë ambjentalistin e herë populistin, pa dhënë në asnjë rast një përgjigje për të qenë, ashtu sic ua kërkon përgjegjësia që mbajnë. Ky vend po fiket ngadalë nën peshën e kostove të krizës energjitike dhe nën vështrimin indiferent të zyrtarëve të tij. Kjo është e vetmja gjë që ka rëndësi, të tjerat janë pjesë periferike e debatit të kotë të ‘Shqipërisë virtuale’.

Skënder Minxhozi
23 Nëntor 2005
Gazeta Shqiptare
 

gurax

Pan ignoramus
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Po po, dhe ky e gjeti zgjidhjen.

Ky shkrim me kujton nje si tip barcalete qe pershkruante modelet e biznesit neper vende te ndryshme te botes, me dy lope.
Diku ishte dhe Shqiperia qe pershkrimin e kishte: "Ke dy lope. Ua shet grekeve dhe pastaj punon per ta duke i mjele."
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Kur shof berishen me kujtohen barcaletat qe kam degjaur gjithe jeten
 

HajdarMozi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

O kopetent mos ja qaj hallin vlores qe nga amerika ti!!!
Vlonjatet e ruajten vloren pa e masakruar nga ana urbanistike ashtu sic u be me durresin dhe saranden dhe per kete qeverite nuk i dhane asnje drejtim po u bene peshqesh vdekjen.
Nuk e di keni qene ndonjehere ne vlore po per nje gje te jeni te bindur me vizion zhvillimi dhe me deshire te mire ai qytet ka potenciale te medha, prandaj lereni te zhvillohet ne rrugen qe ka nisur mos e beni peng te padurimit qe karakterizon shqiptare e afte e kopetente. padurimi dhe deshira per te shpenzuar te ardhurat e tyre ne llac e tulla e coi durresin dhe saranden ne ate gjendje qe jane sot, konglomerat ndertimesh primitive pa forme e qellim.
Nuk eshte faji i vlores e vlonjateve pse Shpetimtaret e PS dha Hajvanat e PD nuk i japin dot zgjidhje problemeve te venndit, qe pranojne qorrazi "studimet" e te "jashtmeve" qe pale ku u rreh cekani.

EDITUAR me shpresen qe te tilla fjale te mos perseriten me!
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

E ne do ta dish, ne emigrantet jemi po aq te informuar - NE MOS ME SHUME - se ju brenda vendit. Dhe ky interes per mua lind nga Atdhedashuria dhe Malli.
Lerme te te pyes. Po i ke pare ata kalamajte qe po bejne mesim me batanie dhe me jorgan ne klase, po ka me turp per ne?
Ku eshte indinjata jote qe ke nge te besh debate virtuale ne albforum e te na frymezosh per te lexuar "Bageti e Bujqesi", se kjo shqiperia qe thua ti do mbetet gjithmone e perdhunuar nga Qiriu.

Se pas 15 vjetesh ne nuk kemi drita as ne sallen e lindjeve ne maternitet. Ku eshte indinjata kur Kontrolli i Larte i Shtetit dhe Avokati i Popullit deklarojne se qeveria po pengon me zor nje veper qe i duhet popullit te kryeqytetit. C'eshte mor kshu me ju, ju zen amnezia kolektive? Kur do punoje politika per te miren publike?

<font color="red"> EDITUAR!!! </font>
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

LUFTA PER VLOREN

Sikur fshatarët e zonës Tiranë deri në Vorë që gjenden buzë autostradës të dinin se çfarë do të ndërtohesh në tokat e tyre, me siguri që nuk do t’i shisnin ato me çmime qesharake. Do të shiteshin shumë më shtrenjtë dhe paratë do të qarkullonin për rimëkëmbjen e ekonomive të vogla bujqësore, me të cilat do të furnizohej zona Tiranë-Durrës që gradualisht po përbën 1/3 e popullsisë.

Fshatarëve mund t’u falet. Ca më tepër kur dihet periudha e rrëmujshme e ’90-’91-it dhe kalimi nga një sistem në një sistem tjetër. Ndërkaq në të njëjtën situatë, por kësaj radhe me protagonistë jo fshatarët, por vetë shtetin, gjendemi në Vlorë. Një lëvizje si e sipërmja që mund të gjejë edhe zbatim sipas skemës është ajo e ish-kryeministrit Nano për t’u falur italianëve 183 000 metër katrorë. E gjitha kjo për të sistemuar depozita nafte të ngjashme si ato që kanë vendosur grekët në Durrës. Në të vërtetë tabloja e Vlorës është akoma më e ngatërruar. Diku synohen të ngrihen nga 1-5 TEC-e. Po aty mendohet të vijë AMBO, një nga gazësjellësit e rëndësisë të klasit të parë. Diku më tutje, afër Dukatit, pretendojnë të ngrenë një fabrikë të madhe çimentoje. Një zot e di se ç’mund të vijë më pas!? E vetmja gjë që dihet është pozita e qeverisë, e shoqatave joqeveritare, e grupeve shkencore, etj. etj., të cilët gjenden fiks në pozitën e fshatarit që thamë më sipër. Në këtë tablo të rrëmujshme që është e ngjashme me situatën që përshkruan Kadare te “Viti i mbrapsht” janë hedhur në lojë dhe ambientalistë. Me gjithë rëndësinë e çështjes, në pamjen e parë duket sikur jemi në ato situatat që gjenden rëndom në Shqipërinë e sotme, të cilave nuk duhet t’u kushtosh asnjë lloj rëndësie. Ndërkaq, në syrin e një specialisti të thjeshtë problemi skicohet në këtë formë. Tërësia e objekteve të ndërtuara, ose që pretendohet të ndërtohen, gjenden rreth një pike strategjike, e cila, në fund të fundit, është e lidhur me ndërtimin e një porti që duhet të jetë në Vlorë. Jo vetëm në legjenda, por edhe në realitet, dikur është diskutuar dhe filluar të ndërtohet nga Hoxha një port i tillë, që është pothuajse brenda qytetit të Vlorës. Po ta shohësh problemin vetëm në këtë pamje, atëherë duhet të dalësh menjëherë nga pozita e fshatarit. A mund të dilet?
Edhe një herë për strategjinë kombëtare
Gjithnjë më ka poseduar ideja se e keqja themelore e këtij vendi është mungesa e strategjisë kombëtare. Mungesë që, së pari, ka ardhur nga pushtimi i gjatë turk dhe pastaj pas viteve ’40 nga një kopjim i shëmtuar i një modeli të shëmtuar prej Hoxhës. Doktrina e strategjisë kombëtare të një vendi në të vërtetë i ngjan shumë ndërtimit të një teorie shkencore të përmasave kapitale. Ajo shoqërohet me zbulimin e një principi natyror, të cilit i bashkangjitet një aparat matematik që pasqyron besnikërisht nga pikëpamja kuantitative domethënien e principit. Kur kjo tezë e thjeshtë adaptohet në ndërtimin e doktrinës për strategjinë kombëtare, në rolin e principit do të kishim: Së pari, do të modernizonim resuset që na kanë lënë të parët; së dyti, duhet të shikonim pozicionin gjeografik të vendit tonë ndaj atyre që na rrethojnë. Pastaj, sipas rregullës së mësipërme, të gjitha ligjet që ndërtohen duhet të jenë në funskion të dy rregullave të mësipërme. Është vërtetuar prej 2000 vjetësh që Shqipëria është një vend blegtoral dhe bujqësor. Kjo është pika e parë. Është vërtetuar po prej 2000 vjetësh që Shqipëria është një vend tranziti. Dhe nuk mund të jetë ndryshe. Një vend i gjendur në mes të vijës që bashkonte perandorinë Romake të Lindjes me atë të Perëndimit kishte vetëm një mundësi që të ngeleshin të pazhvilluar dhe në rrëmujë. Të konsiderohesh gjithnjë një vend transit, një urë ku kalohet pa pushim dhe ku, pothuajse gjithnjë nuk paguhej haraç. Periudha e Perandorisë Otomane e prishi këtë rregull loje. Aq sa studiuesit filluan të flisnin për një vijë të Teodosit pa patur shumë të drejtë. Hoxha e preu përfundimisht urën duke e izoluar vendin. Dhe tani pas 90 vjetësh duhet të provojmë vlerën e kësaj ure tranziti.

Vlora dhe Durrësi
Duke iu referuar rregullës së ndërtimit të strategjisë kombëtare, është e natyrshme që ligjet e ndërtuara të viheshin në funksion të vendit tranzit. Akoma rregulla e ndërtimit të rrugëve, porteve, aeroporteve, magazinave doganore, infrastrukturës njerëzore, shkollimit, duhet të viheshin në funksion të teorisë. Natyrisht që nuk ndodhi kështu. Në vitin 1991 Sarandopullos filloi të ndërtojë rrugë, të cilat mund të shkonin në favor të kujtdo vendi, por jo të Shqipërisë. Mund të transportonin gjithçka, por asgjë në favor të zhvillimit të një vendi tranzit. Një nga shembujt më tipik, ngelet Durrësi. Ai që bën në periudhën e verës plazhin dhe shkon nga Tirana në Durrës e kupton se kjo rrugë nuk mund të jetë kurrë ajo që ëndërrojnë për Korridorin e 8. Ajo mbetet e bllokuar për veturat e vogla e jo më për zhvillimin që përfytyrohet.
Nëse strategjia kombëtare do të zbatohej me përpikmëri në kuptimin e vërtetë të fjalës, atëherë e para gjë që duhej respektuar ishte radha e lëvizjes. Çka do të thotë se, si fillim duheshin ndërtuar portet, vijat hekurudhore, rrugët lidhëse e pastaj të tjerat. Akoma më tej, duke iu referuar pozicionit gjeografik do të zgjidheshin ato lloj rrugësh që nuk do të lejonin të viheshe në vartësi të drejtëpërdrejtë ekonomike të fqinjëve ngacmues. Një vështrim i thjeshtë në radhë të parë do të kërkonte ndërtimin e rrugëve Durrës-Qafë Thanë dhe Vlorë-Qaf Thanë. Ajo që është bërë, të le të kuptosh se këto do të ndërtohen të fundit në rrjetin e infrastrukturës rrugore. Por, problemi themelor që kërkon të sqarojë ky artikull lidhet me Vlorën dhe pozicionin e saj. Kohë më parë duke vështruar një material rezervat të një instituti të studimeve strategjike amerikane u habita mbi gjykimin e dhënë mbi Durrësin. Studiuesit e konsideronin rëndësinë e portit të tij të njëvlefshëm me dy nga portet më të mëdha të botës, atë të Roterdamit dhe të Hamburgut. Pastaj më vonë edhe në gjykimet zyrtare u fokusua se Durrësi ishte porti më i rëndësishëm i Shqipërisë dhe porta hyrëse e Korridorit 8. Ndërkaq nga krahasimi i të dhënave zyrtare dilte diçka e habitshme. Durrësi nuk i kishte karakteristikat e tilla, që të shndërroheshe në portin më të fuqishëm. Në tabelat e dhëna brenda kësaj dosjeje duket e qartë diferenca që ka ai me Vlorën. Thellësia është e vogël, duhen resurse kolosale për ta thelluar atë, dhe përsëri kapaciteti portual mbetet i vogël. Nga ana tjetër, vëzhgimi i hartës mbi lëvizjet në korridoret panevropiane të tregon se i parë si pikë hyrjeje për Korridorin e 8-të, ai ngelet i një rëndësie të vogël. Shumë më të vogël se sa përdorimi në kohën e sotme të Korridorit 10 (Beograd-Shkup-Stamboll). Duket se ky korridor mund të kishte, në rastin më të mirë, rolin e një korridori rezervë në raste konfliktesh siç ishte ai që ndodhi në Jugosllavi. E gjitha kjo të çon në dëshpërim, pasi në të gjitha rastet zvogëlonte shanset jo vetëm të Korridorit 8, por edhe të pozicionit gjeostrategjik të Shqipërisë. I gjithë ky konkluzion duket i drejtë në rast se nuk shikon se Shqipëria është e pajisur dhe me një port tjetër, që është ai i Vlorës. Në vitet ’70 Hoxha filloi ndërtimin e këtij porti, që siç shihet nga harta e inxhinier Ngjeqarit, ndodhet pothuajse brenda qytetit. Të duket sikur je brenda një shakaje të rëndë, që kërkon një studim të hollë të shumë specialistëve.

Brenda një loje italo-greke?
Nëse do të bësh krahasimin e kapaciteteve portuale dhe radhës së lëvizjeve për ndërtimin e Korridorit 8, gjendesh përpara një problemi të tillë: Në krahun përtej të Adriatikut portet e Brindizit, Tarantos dhe Barit përpunojnë një sasi malli që varion nga 30-50 milionë tonë në vit. Vetëm porti i Barit ose i Brindizit përpunon sasira të tilla malli që variojnë nga 8-12 milionë tonë. Ndërkaq kapaciteti i Portit të Durrësit, megjithë thellimet që mund të bëhen, nuk shkon dot më shumë se përpunimi i 6-7 milionë tonë në vit. Si është e mundur atëherë që Durrësi të shërbejë si pikë hyrëse e Korridorit të 8? Të duket sikur je në përrallën e famshme të lejlekut me dhelprën. Lejleku e ftoi dhelprën për gosti dhe për t’i shpërblyer hiletë e saj vendosi t’i japë të pijë qumësht në një poçe shumë të ngushtë ku mund të hynte vetëm sqepi i tij. Dihet gjithashtu se italianët ishin mbrojtësit e Korridorit të 8, duke parë si pika korresponduese për portet e Durrësit dhe të Vlorës ato të Barit dhe të Brindizit. Disa vjet më parë, kur qeverinë e drejtonte Meta, u kërkua shumë që pala shqiptare të aprovonte projektin italian që kërkonte korrespondencën e mësipërme. Përkrahje që u dha. E gjithë kjo histori po të përkthehej në gjuhë tjetër do të thoshte krijim lobesh për të marrë paratë në Komunitetin Evropian. Por në krahun tjetër grekët filluan ndërtimin e Egnatias së re, një rrugë që kërkonte fonde kolosale. Një rrugë që jo vetëm është shumë më e gjatë se Vlorë-Qaf Thanë, por dhe e shoqëruar me 45 km tunele. Kjo rrugë konsiderohet si Korridori i 8 grek. Edhe këto fonde Evropa i aprovoi në një rrugë që sot është në mbarim e sipër.
Në logjikën normale të ngjarjeve ky shpenzim i kotë i parave të taksapaguesve evropianë ka vetëm një shpjegim: Kemi të bëjmë me lobing italo-grek. Çka nuk është gjë e keqe. Po kemi të bëjmë gjithashtu dhe me një përfytyrim banal dhe të dëmshëm për rolin e Shqipërinë në Korridorin 8. Nga arsyetimi që bëmë i kapaciteteve portuale del se Porti i Durrësit në përfytyrimin italian nuk është gjë tjetër veçse një shtojcë ose thjeshtë një magazinë e mbrapme e portit Italian të Barit ose të Brindizit. Dhe, siç thamë më sipër, kurrë një pikë reale hyrëse për Korridorin 8. Në qoftë se për shqiptarët padituria e kësja historie është tipike dhe evidente, është e pamundur që t’i ketë shpëtuar vlerësimit italian. Ndërkaq ai nuk i ka shpëtuar vlerësimit të europianëve. Komisioneri holandez Van Den Miert që është në krye të projekteve për korridoret panevropiane, i shtyu projektet për Korridorin e 8-të duke kritikuar njëkohësisht Italinë dhe rolin e saj, duke aluduar në mënyrë të drejtpërdrejtë se nuk mund të favorizonte projekte në interes të njëanshëm. Në logjikën tonë shqiptare, projekte që e shikojnë Durrësin jo si port të Korridorit 8, por si një magazinë të prapme të Barit ose të Brindizit.
Duke e përmbledhur problemin: Ka arsye të dyshosh për një bashkëpunim italo-grek, i cili ka realizuar një lojë ku grekët kanë përfituar fonde kolosale në kurriz të taksapaguesve evropianë për Egnatian e re (Korridorin e 8, sipas variantit grek) dhe italianët për të marrë po fonde me indenë e shndërrimit të Durrësit në magazinën që u theksua më sipër.
Kjo logjikë karakteristike e epokës së sotme, në përgjithësi nuk të çon gjëkundi, pasi në të gjitha rastet lojën e fiton lapsi i ekonomistit, i cili gjen rrugën më të shkurtër për ndërtimin e Korridorit të 8-të, rrugë që lidhet me rolin e Vlorës.

Vlora, Ballkani dhe bota
Kapacitetet portuale të Vlorës shkojnë nga 120-150 milionë ton në vit. Thellësia maksimale mbi 30 metra lejon që në portin e ri të saj të futen anije me tonazhe të vogla deri në transoqeanik me kapacitet në 300-500 mijë tonë, çka e bën Vlorën nga portet më të mëdha të Mesdheut dhe një pikë të rëndësisë të jashtëzakonshme. Kjo, jo vetëm për Ballkanin, por dhe për të gjithë gjigandët që sundojnë botën. Një vështrim i thjeshtë i hartës së Ballkanit dhe i rrugëve në të të cilat kryehet tregtia e sotme, të tregon epërsinë kolosale që ka Vlora. Jo vetëm Maqedonia, Bullgaria, Rumania, një pjesë e Turqisë, por dhe Greqia e Veriut është e interesuar të kalojë nëpërmjet Vlorës. Diferencat në kilometra dhe shpenzimet në pamjen e parë e tregojnë shumë qartë këtë gjë. Por nga ana tjetër Vlora nuk i shërben vetëm vendeve ballkanike, por dhe kolosëve që përmendëm më sipër. Nëpërmejt Gjibraltarit dhe Suezit në gjirin e Vlorës mund të ankorohen anijet amerikane, kineze, japoneze, australiane, indiane, por dhe ato të Francës dhe të Anglisë. Dy arsyetime të thjeshta mund të bëjnë një tablo të thjeshtuar të kësaj historie. Dalja nga Vlora në Qafë- Thanë dhe pastaj në Shkup iu lejon kolosëve të mëdhenj të shkojnë edhe drejt ngushticës së Dardaneleve, por të arrijnë edhe të gjithë fundoret e korridoreve të mëdha panevropiane. Anijet e mëdha amerikane që mund të ankorohen në portin e Vlorës si edhe të tjerët mund të shkojnë nëpërmjet itenerarit Vlorë-Shkup drejt Ukrainës dhe së fundmi drejt Rusisë. Për të vënë në funksionim lëndët e para që vijnë nga ky vend i madh dhe i jashtëzakonshëm. Anijet australiane që eksportojnë qymyre të pafundme si dhe blegtori, po të tillë gjejnë një oaz të shkëlqyer në gjirin e Vlorës.
Konkluzion
Po a nuk mund ta luajnë rolin e Vlorës simotrat e saj të mëdha, domethënë portet e Francës, Spanjës dhe Italisë? A nuk kanë italianet portin e Xhioja Di Tauros që shërben si magazinë e tipit të tillë? Një port gjenial që çdo vit shton kapacitetin e tij në disa milionë tonë. Natyrisht që kjo është e vërtetë, por ky transport i një sasie kolosale është e detyruar që të kalojë në Alpet e Francë-Italisë, domethënë në tunelet e ngushta të tyre, gjë që zvogëlon dhe vështirëson sasinë e materialit të sipërpërmendur.
Por këtu qëndron madhështia dhe njëkohësisht tragjedia e Vlorës. Realizimi në praktikë i këtij porti të jashtëzakonshëm do të zvogëlonte automatikisht rolin e porteve greke, të një pjese të porteve italiane dhe do t’i jepte Shqipërisë një fuqi të jashtëzakonshme. Kush mund ta lejojë këtë gjë? Ata që janë përkrahës të një vije të ashpër nacionaliste me një çelës magjik do ta zgjidhnin kështu problemin: Këtë port gjigant, që në vetvete do të kërkonte për ndërtim një energji të tipit stalinian, mund t’ia lije si magazinë të stërmadhe për përdorim kolosit të madh aziatik, Kinës. Po të ishte e mundur do të përbënte një gjë të jashtëzakonshme për Shqipërine dhe të ardhmen e saj. Por në kohën e sotme nuk mund të ëndërrohen gjëra të tilla. Qeveritë që do ta projektonin një gjë të tillë do të rrëzoheshin më shpejt se sa do të ngriheshin.
Konkluzioni që do të do të dilte nga një sprovë e parashtruar më sipër është i thjeshtë: së pari duhet të dimë vërtet rolin e Vlorës, së dyti të dimë të negociojmë, së treti, të kuptojmë se ky vend është një vend tranzit. Më thjesht akoma, një urë. Një urë që iu takon të gjithëve. Ajo nuk mund të shitet dhe nga i zoti që e ka. Atë s’mund ta pushtojë dot njeri. Po si në çdo urë normale duhet paguar qira për kalimin. Do meremetuar nga të gjithë kur e shkatërrojmë. Do ruajtur nga të gjithë në rolin e saj.
Ata që kujtojnë se në Vlorë është një histori TEC-i dhe histori ambientalistësh që vijnë vërdallë si te “Viti i mbrapshtë” i Kadaresë, gjithsesi nuk kanë kuptuar gjë prej gjëje.



Çfarë po mendohet të ndërtohet në Vlorë?


1. TEC - 135 MW
2. Depozita gazoili
3. Depozita gaz i lëngshëm
4. Depozita benzine
5. Depozita petrokimie, në total 150 000 m3, në fazën e tretë
6. TEC - 135 MW
7. Rafineri nafte
8. TEC - 135 MW
9. TEC - 200 MW
10. TEC - 200 MW
11. Vend depozita ARMO
12. TEC- 1200 MW
13. Port nafte për anije 25 000 ton
14. Impiant të gazit natyror të lëngëzuar dhe i rigazifikimit me prurje 4 miliard m3 në vit.
15. Terminal AMBO për 300 000 m3 në ditë ose 750 - 1 000 000 barrela në ditë.

Plani ekonomik
Çmimi i një ton naftë (pa akcizë, pa TVSH) = 445 USD/ton.
Prodhimi i energjisë elektrike = 607500 MWh në vit
Konsumi i lëndës djegëse = 113200 ton në vit
Kosto e lëndës djegëse = 50.4 milionë USD
E ardhura nga shitja e energjisë elektrike,
duke supozuar se TEC-i do të shesë KESH-it
me çmimin e importit rreth 42 Euro/MWh. = 30.4 milionë USD

Rezultati ekonomik do të jetë = 30.4 - 50.4

Për marrjen e energjisë nga TEC-i do të kemi = 20 milionë USD dollarë humbje në vit.

Në qoftë se do të llogarisim elementët e tjerë të kostos, humbjes do të duhet t’i shtojmë shpenzimet:

Për interesat dhe kredinë për 15 vjet rresht = 9.5 milionë USD/vit
Për shërbime të tjera = 16.8 milionë USD/vit


TEC = 135 MW = 135 000 KW/orë (200 ditë punë), 600 milionë këh në vit, që do të thotë 20% e nevojës për import.

Sistemi elektroenergjetik mund të prodhojë rreth 5.25 miliardë KWh në vit, 4.85 miliardë me hidrocentrale dhe 600 milionë me termocentrale.

83 hidrocentrale komunalë mund të japin 1 miliardë KWh në vit.

Nevoja për import 2.5 deri në 3 miliardë këh në vit sa gjysma e konsumit vetëm me zvogëlim


Gazsjellësi AMBO

AMBO në shifra
Gjatësia 950 km
Kapaciteti 35 milionë tonë/vit
Përfitimet për Shqipërinë rreth 30 milionë USD/vit
Data e fillimit 2006
Kohëzgjatja e punimeve 3 vjet
Kostoja e projektit 1.2 deri në 1,5 miliardë USD
Donatorw: BB, BERZH
Zbatues: Ambo New York

Gazsjellësi AMBO pritet të shtrihet në 570 milje dhe të transportojë 750 mijë barrela në ditë. Ai do të lidhë portin e Bullgarisë në Detin e Zi Burgas me Portin e Vlorës në Shqipëri. Ky gazsjellës pritet të transportojë naftë nga Rusia dhe Deti Kaspik nëpërmjet Detit të Zi në Adriatik, duke kaluar edhe Turqinë. Studimi I fasibilitetit për projektin AMBO u bë në Shtator të vitit 2002, ndërkohë që Shqipëria e ka aprovuar kalimin nëpër territorin e saj në Dhjetor 2003. Projekti kushton 1.2 miliardë dollarë, nga të cilat 930 milionë dollarë pritet të jepen nga Banka Botërore, BERZH etj. Korporata e naftës AMBO, me qendër në New York, ka të drejtën për të aplikuar projektin.


AMBO, parashikohet fillimi në 2006

Projektit i naftësjellësit AMBO, nëpërmjet të cilit kalon një e treta e naftës së Detit të Zi në Evropën Perendimore dhe më tej SHBA shpresohet të fillojë nga ndërtimi në vitin 2006. Duke qenë se bëhet fjalë për një megaprojekt afatet e tij për një sërë arsyesh janë shtyrë disa herë. Ted Ferguson, president i AMBO shprehet se problemet po shkojnë drejt zgjidhjes dhe se është vendosur që anën inxhinierike të projektit ta marrë përsipër nje firme amerikane, pjesë e kompanisë së fuqishme Halliburton. Ferguson sqaronte në një intervistë për median amerikane se “AMBO do të jetë në gjendje të kalojë një të tretën e sasisë së naftës të Detit të Zi prej 100 milionë tonë në vit në perëndim, pra rreth 35 milionë tonë në vit do të kalojnë nëpërmjet tij nga Burgasi, porti lindor bullgar në Vlorë. Mendohet që shtrimi i 950 kilometrave tubacione prej të cilave rreth 200 në Shqipëri, si edhe të gjitha veprat e tjera në funksion të projektit të kushtojnë 1,2 deri ne 1,5 miliardë USD prej të cilave 900 milionë është negocuar të merren me kredi nga OPIC, Korporata për Investimet Private jashtë SHBA dhe nga banka amerikane e Eksport- Importeve. Pjesa tjetër do të investohet nga investitorë privatë. Pothuaj kanë marrë fund të gjitha procedurat ndërshtetërore dhe të tre shtetet nga kalon naftësjellësi janë shprehur pro tij dhe kanë firmosur marrëveshjet ndërmjet tyre si edhe me përfaqësuesit amerikanë, inicues dhe mbështetës të projektit. Ndërkohë që Maqedonia brenda territorit të saj ende nuk e ka përcaktuar ekzaktësisht gjurmën e kalimit të tubacionit, Bullgaria dhe Shqipëria e kanë përfunduar edhe këtë proces. Madje në Shqipëri është përcaktuar edhe vendi i ndërtimit të një stacioni për uljen e presionit. Sipas përllogaritjeve Shqipëria do të përfitojë direkt nga tranziti i naftës deri në 30 milionë USD në vit, pa harruar se kalimi i këtij projekti, ndryshon tregun e naftës në vend, vë në punë në kapacitet të plotë rafineritë e naftës, kushtëzon modernizimin e portit të Vlorës dhe ushqen TEC-in e planifikuar të ngrihet atje. Ndërtimi i naftësjellësit, mundëson gjithashtu hapjen e 2 -3 mijë vendeve të reja të punës. Në planbiznesin e fillimit të projektit është parashikuar që Shqipëria e Maqedonia të marrin nga 5 për qind të aksioneve të tij ndërsa Bullgaria do të ketë 10 për qind për shkak se atje kalon pjesa më e madhe e naftësjellësit.



Naftë nga Petrolifera


“La Petrolifera Italo Rumena” ka kërkuar ndërtimin e një terminali nafte në gjirin e Vlorës. Në një marrëveshje eksluziviteti me qeverinë shqitpare kjo firmë fiton të drejtën e zhvillimit të aktivitetit si depozituese e naftës, pronësinë e 18.3 hektarëve dhe të drejtën e shfrytëzimit të infrastrukturës së portit


Toka në të cilën do të ndërtohet terminali është blerë nga firma italiane për një vlerë prej 1 euro metri katror. Ajo ka të drejtrën ekskluzive për të vepruar si operator i vetëm në gjirin e Vlorës. Asnjë investitor nuk mund të ngrejë për 30 vjet investime në fushën e depozitimit të naftës dhe nënprodukteve të saj që kanë një vlerë më të ulët ose të barabartë me depozitat e firmës italiane. Ky investim është llogaritur që të ketë një vlerë rreth 30 milionë euro. Firma italiane do të gëzojë të drejtën për të qenë e privuar nga të gjitha taksat dhe detyrimet e saj gjatë ndërtimit të terminalit, kohë kjo që është e llogaritur për një periudhë dyvjeçare. Në këtë marrëveshje midis qeverisë shqiptare dhe asaj italiane janë përdorur dy forma të marrëveshjeve koncesionare. Për sipërfaqen e tokës në të cilën do të shtrihet terminali është zbatuar marrëveshja e tipit BOO. Sipas kësaj marrëveshjeje, sipërfaqja e tokës prej 18.3 ha pas një shfrytëzimi 30-vjeçar i kalon në pronësi firmës italiane.

Një port i ri
Firma italiane në këtë zonë do të ndërtojë edhe një port të shoqëruar me infrastrukturë portuale. Ai do të ndihmojë që të kryhet procesi i depozitimit dhe shkarkimit të naftës dhe nënprodukteve të saj. Për sa i përket portit marrëveshja koncesionare e lidhur midis qeverisë shqiptare dhe firmës italiane ka qenë e tipit BOT. Sipas kësaj marrëveshjeje, përcaktohet që në fund të periudhës 30-vjeçare porti dhe infrastruktura e tij portuale i kalon në pronësi shtetit shqiptar.

Tregu rrezikon oligopolin
Aktualisht në tregun e depozitimeve të karburanteve operojnë 43 kompani, respektivisht 30 kompani për naftën dhe 13 kompani për gazin. Janë 12 kompani të mëdha të cilat së bashku kanë një kapacitet prej 169 mijë ton naftë. Pëveç tyre jane edhe 18 kompani të tjera të vogla të cilat kanë një kapacitet të përbashkët depozitimi prej rreth 15 mijë tonë naftë. Pra, aktualisht operatorët shqiptarë kanë një kapacitet të përbashkët depozitimi prej 184 mijë tonë naftë në muaj ose mesatarisht 920 mijë ton në vit. Kjo do të thotë se biznesi vendas është në gjendje që të depozitojë një sasi më të madhe sesa importi, që është reth 500 mijë tonë. Me konsolidimin e saj kompania italiane pritet që të zërë rreth 40 për qind të tregut. Kjo automatikisht nënkupton përjashtimin apo të paktën tkurrjen e një pjese të madhe të kompanive shqiptare

Kalimi i pronësisë
Për kalimin e pronësisë mbi zonën ku do të vendoset terminali, në marrëveshje parashikohet që e gjithë kjo siparfaqe prej 183 mijë metra katrorë t’i kalojë në pronësi koncesionarit, pjesërisht si kompensim për infrastrukturën portuale detare, që koncesionari do të ndërtojë në Gjirin e Vlorës, e cila par stadin e parë do të kapë një vlerë investimi që shkon deri në 12 milionë euro. Meqenëse kalimi i pronësisë së kësaj siparfaqeje tek koncesionari do të bëhet nëpërmjet një kontrate shitblerjeje, e cila është pjesë përbërëse e kësaj marrëveshjeje, atëherë nevoitet të vendoset një çmim shkëmbimi, qoftë edhe simbolik, siç është vlera 1 euro. Gjithashtu, në këtë marrëveshje shkruhet se kryerja e investimit të mbulimit e inkapsulimit të zonës me betonarme dhe me pllaka hekuri, si pjesë e investimit për terminalin bregdetar, do të përbëjë një kontribut shumë të rëndësishëm për të minimizuar ndikimin negativ të ndotjes së tokës. Kostoja, sipas një studimi të UNDP-së, e një mbulimi të tillë arrin vlerën 6 milionë dollarë amerikanë. Specialistët e huaj që kanë analizuar përbërjen e dheut në këtë zonë, kanë arritur në përfundimin se metoda më e mirë për të shmangur ndotjen në këtë zonë do të ishte inkapsulimi.

Cikli
“La petrolifera” do të furnizojë TEC-in e parë. TEC-i parë do furnizojë stacionet e pompave të AMBO-s, dhe AMBO, veç pompimit të naftës bruto në tankerat me destinacion kryesor kontinentin amerikan, një pjesë të naftës do ta kalojë në rafienerinë që do të ndërtohet së shpejti dhe pas procesit të rafinimit nafta do të jetë gati për të furnizuar TEC-et e tjera në Vlorë, të cilat do të djegin naftë për të prodhuar energji me destinacion eksport në Perëndim


TEC i Vlorës

Firma: "Northwest Regional Power LLC"
Koha e paraqitjes interesit Prill 2002
Koha e ndertimit 18 muaj
Investimi: 150 milionë euro
Rritje e kapacitetit prodhues: 2 miliardë kilovat orë në vit

TEC-i i vlorës do të ketë një kapacitet 300 megavat dhe prodhim vjetor 2,4 miliard kilovatorë. Koha e plotë e ndërtimit të TEC-it me cikël të kombinuar, do të jetë 18 muaj (ndërsa shkalla e parë me turbinat me gaz, përfundonte për 3 muaj), duke garantuar kosto më të ulët të prodhimit të energjisë, përkundrejt TEC-eve klasike. Investimet për ndërtimin e këtij TEC-i, parashikoheshin për rreth 150 milionë USD. Në propozimin e Northwest Regional Power LLC, turbinat me gaz mendohej të merreshin me çmime kompetitive, nga "stoqet" e papërdorura të turbinave të prodhuara për të përballuar problemet e krizës energjetike të vitit 2001 në Kaliforni, e cila u zgjidh shumë shpejt, me mjete të tjera. Shlyerja e një investimi të tillë propozohej me Kontrate të tipit Build Oën Transfer (BOT). Me vënien në punë të një objekti të tillë, si pasojë e shfrytëzimit optimal të kaskadës së HEC-eve të lumit Drin, në varësi të reshjeve, çdo vit duhet të pritej një rritje të prodhimit nga kaskada, prej 300-400 milionë kilovatorësh.

ABC nr.12-Shpëtim Nazarko e Pajtim Melani
21.11.2005
 

zog

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

qeveria duhet te degjoj komunat. neqoftese banoret e vlores nuk duan tec, ky s'duhet te ndertohet.

pervete mendoj se ne ane te detit, rrohet edhe pa energji (ngrohje e drita). keto aty ti ka fal zoti (natyra).

personalisht do te ndertoja ndermarrje te tjera psh te artizanatit ne vlore, me leket e fituara fare mire ata mund ta blinin energjine per drite e ngrohje diku tjeter.

pastaj mesa di une kete shekull, eshte llogarit te harxhohen rezervat e gazit dhe naftes. e gjithe bota do te vuaje nga mungesa e energjise, perveçse ndoshta nesh, qe deri atehere do ti jemi pershtatur mesemiri erresires.

si qemoti mnjf. /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Rezervat e gazit e të naftës mendohet se do arrijnë maksimumin e shfrytëzimit pas rreth 30-50 vjetësh por kjo nuk do të thotë që do të mbarohet nafta e gazi. Kjo do të thotë që TEC mirë që ka kosto fillestare relativisht të lartë por edhe në të ardhmen premton të kushtojë gjithmonë e më shtrenjtë.
Skandali më i madh është mbyllja e syve para alternativave më të lira e më të pastra dhe lëshimi gjithmonë symbyllur drejt një të ardhme pa të ardhme. Gazi dhe nafta janë e djeshmja dhe kurrësesi e nesërmja. Shqipëria ka qenë gjithmonë në kohën e shkuar, ndofta është koha të fillojë të veprojë me mend.

Përgëzoj qeverinë për hedhjen poshtë të projektit të parkut energjetik në Vlorë. Shpresojmë që të ketë një rrugëzgjidhje rezervë.
 

Blendi

Primus registratum
Re: Cudi, Vetem gazetashqiptare dhe news24 komentojne ndryshe!!!!

Nuk mund te presesh me shume nga nje qeveri sharlatanesh ku vetem me ca perjashtime tek tuk gjen ndonje njeri te sakte sa per te provuar ligjin e natyres per perjashtimet.

Qeveria hodhi poshte nje projekt i cili perpiqej te permbushte nje nevoje reale pa plotesimin e se ciles ekonomia Shqiptare nuk ben dot me xhap. Perpos nevojes se pambushur ky ishte edhe nje shans i pashfrytezuar. Nuk kam ndermend te bisedoj emra te pervetshem thjesht sepse une nuk di detaje e te flas per gjera qe nuk di eshte gabim per mua.
Ato gjera qe diskutohen ne media ama jane te diskutueshme ketu. Por edhe realiteti, qe eshte ai i nje Kryministri karikature qe emeron poste dhe nderrmer drejtime ekonomike i bazuar ne lojra qesharake te fryra nga inate personale dhe euforia qe shkakton pushteti.
 
Top