Re: C'mendoni per Nietzschen
Tani, diskutimi behet ca me i veshtire kur ke dhe xhimin neperkembe qe shpraz paragjykimet dhe ngushtesite e veta duke kujtuar se te gjitha keto, ne te njejten menyre duhet ti kete pasur edhe Nicja. Per te shkurtuar rruge, xhimi do te te sugjeroja antikrishtin, per te njohur Nicen, se per te me njohur mua e di qe nuk e ke vullnetin e duhur.
Kthehemi tek Nicja.
Mqs doni te diskutojme per te vlen te permentim fillimisht se ku mund ta kategorizojm. Nicja hyn tek filozofet subjektiviste, te cilet e shohin realitetin jo si nje ekzistence reale ne vetvete, por si nje prodhim i njeriut. Pra, eshte njeriu qe e formaton realitetin sipas menyres se tij dhe nuk eshte realiteti qe i shfaqet njeriut ashtu sic eshte. Ne kete menyre, subjektivistet mohojne mundesine e njohjes objektive, mohojne gjithashtu edhe mundesine e te vertetevave objketive dhe universale, duke pohuar se e verteta behet nga njeriu. Subjektivizmi eshte nje rryme e kritikuar. E verteta eshte sa e percaktueshme subjektivisht aq edhe e njohshme objektivisht. Ne fakt ky eshte nje debat i gjate, i cili mund te diskutohet, por qe kerkon disa koncepte baze.
Tani sipas nje pjese te mire filozofesh, si Hanah Arendt etj. i konsiderojne filozofi te tilla si subjektivizmi, madje edhe objektivizmi si filozofi te cilat cojne ne forma autoritariste te ushtrimit te pushtetit, madje kur kemi raste si puna Nices, edhe ne totalitariste. Fakti qe pikerisht Nicja "u keqkuptua" nga nazistet, nuk eshte dhe aq i rastesishem.
Pikerisht Nicja, eshte subjektivist dhe madje, mund te thuash ekstremist ne subjektivizmin e vet. Ai nuk pranon kurrfare vlere te trasheguar, te provuar etj. por ia le ne dore mbinjeriut te tij te drejten dhe atributin per te ndertuar vlerat e reja. "I thyeni keto tabela te vjetra", - shprehet Nicja.
Poetikisht kjo ngjan e bukur, ndersa per kriteret e verteta te nje filozofi nuk futet fare ne skanerin e testimit te vertetesise se teorise. Te thuash nje te vertete te hidhur, ne menyre te hapur, pa dorashka, pa llustra dhe pa hezitime eshte vertete e bukur, por eshte e lehte. Nga ana tjeter, te gjesh vertete piken e ekuilibrit ne nje realitet me mijera pole gravitacionale, te gjesh fillin e permiresimit te dynjallekut eshte vertete e veshtire. Ngasja e te gjithe filozofise, ka qene kryesisht tek kjo e dyta.