Aleksandri i Madh.....

devolution

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

Fillimisht postuar nga ar jan:
[qb] Moter e dashur e para mos merr zjarr nga ***** se lufta ka mbaruar dhe tani jemi ne paqe dhe une nuk dua lufte me asnjeri . E dyta mos genje qe ske faqe vetjake se te pashe profilin dhe aty ke si faqe vetjake Greek Mythology me germa te medha ,dhe mua kur mythologya paraqitet si greke me ngrihen qimet e ka... Dhe se fundmi urime per vargjet por kujdes mos fluturo shume se aty ne ajer nuk mund te bisedojme dote bashke.ok? [/qb]
une nuk e di veten per femer, dhe ... nqs deshiron ta vertetosh bujrum!!!
Gjithesesi, ... lufta ka mbaruar per ty sepse s'ke mendere per tu ngrene me kulture, ti di vetem germa te shoqeruara me asterike, kjo eshte kultura ku mbeshtetes ti, sepse s'je gje tjeter vecse nje krijese shterpe.
vete fjala Mitologji eshte greke, sikurse edhe fjala biologji, por ... ty te mungon dija rreth jetes, sepse ...ty te mungon arsyeja racionale sikurse edhe ... kafsheve. (Po te deshirosh te kuptosh c'eshte "racionale" apo ..., iracionale, mund te lexosh "shkallet natyrore" te Aristoteli apo ... doktrinen e Shen Agustinit, dhe ... pse jo edhe pamfletet e Dekartit.)
po byrazer, se atje ne "ajer" une te mbaj zgupthi me arsye dhe ... kulture!!!
 

adani

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

postuar nga devolution: une nuk e di veten per femer, dhe ... nqs deshiron ta vertetosh bujrum!!!
___________________________________
Nuk e di pse me tingellon si femer mua ti /pf/images/graemlins/laugh.gif Sa per ate kulturen tende greke une ta ve ne koken e "nocit" ty .Ta kame thene edhe me larte "moter" /pf/images/graemlins/wink.gif e dashur qe ti shikon me shume ET1 se sa TVSH.
 

adani

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

..............................
Une nuk jame as dijetar e as profesor por te pakten jame shqipetar dhe i shikoje gjerat si shqipetar dhe jo si greke.Me poshte eshte nje shkrim jo i imi por qe e gjeta ketu http:web.tiscali/arbitalia.it.

Nezir Myrta (pseudonimi i deritashem: Drillon Gega)

I L L I R I S T I K A

REALJA E MYTHIT



ETHYMOLOGJIA E EMRIT - MITOLOGJIA

MYTHOLOGJIA

MYTHI - DËSHIRA PËR TA ZOTËRUAR BOTËN E NATYRËN



Fjala emër - Mitologjia, e cila sipas shkencës së sotme, vie nga fjala - mit - miti - (greq. mythos - tregim, rrëfim), nënkuptohet rrëfenja, tregimi për një qenie të mbinatyrshme, apo rrëfenjë e trilluar për dicka që nuk ka ekzistuar e nuk është në të vërtetë; apo, prrallë, legjendë, poashtu në mënyrë figurative: dicka që shtrëmbrohet me qëllim dhe paraqitet në mënyrë krejt ndryshe, nga se ishte. - Pra, mitologjia është tërësia e miteve të një populli.

Fjala - myth, mythi, fjalë e vjetër shqipe e folur, e cila flitet edhe sot në të dy dialektet, ka kuptimin e dickaje që është mbetur nga një sasi e plotë, qoftë materiale, qoftë si shprehje gjuhësore, e cila na rrëfen, materialin që ka qenë; apo, si rrëfim i shkurt, kur një gojëdhënë apo legjendë, si personifikim i një qenië mbinjerëzore apo edhe mbinatyrore, nuk mbahet mirë mend, por nga e gjithë ajo tërësi kompozicioni i themës dhe idesë së rrëfimit, sot ka mbetur, vetëm një rrëfejzë e shkurt, apo mund të mbetet edhe në vetëm disa fjale goje. Si shëmbull nga - mythi materje, material, si myth substancial, nënkuptohet, kur harxhohet (soset) materiali në një enë, të drunjtë, a të qeramikes, që është ruajtë për një kohe dhe pasi është sosë (harxhuar) - ajo pjesa e materialit që ka mbetur aneve të enës së ruajtur e të zbrastë, thirret - myth, mythi, illirisht. Kemi shprehjet shqipe: mythi i mjaltit, mythi i tëlynit, mythi i dajthit, mythi i dyllit të mjaltit në korube (zgjua) të bletëve, që na përkujton se koruba *)(zgjoni) dikur ishte mbushur me mjaltë. Pra, mythi na tregon, a ka pasë mjaltë në korubë (zgjua), mythi i mjaltit; mythi na tregon se ka pasë tëlyne në enë të ruajtur, qyp, apo tinare etj.

Ndërsa, mythi i një ngjarje të kahmoçme, apo që nuk mbahet mirë në mënd, pasi ajo ngjarje është përcjellë gojëpasgoje dhe si e tillë, në pamundësi të të mbajturit në mënd, nuk është interpretuar drejtë, por është zmadhuar, hiperbolizuar, saqë hiperbollat na kalojnë në dicka të pamundshme e të pakapshme për realitetin; nuk ka pasë mundësi shkrimi si dokumente, apo nuk kanë guxuar as të shkruhen, nën sundimet e pushtuesve...ashtu krejt drejtë sipas reales, se ata heronj kanë ekzistuar një kohë tok më njerëzit tjerë, apo janë personifikuar, përmes fuqive natyrore e mbinatyrore.

Mythi është ajo pjesë kompozicionale, thematikë e ideore, që ka mbetë nga legjendat e gojedhenat e një popullit, e përcjellur gojëpasgoje, e rikrijuar me një kompozicion hiperbolik (duke e paraqitur historinë tërthorazi, nga mosguximi në mënyrë të hapët) me personifikime mbinjerëzore, natyrore e mbinatyrore. Shëmbuj: Mythi mbi Sizifin, Mythi mbi Prometheun, Mythi mbi Mujën e Halilin, në këngët kreshnike shqiptare, Mythi mbi Divin mavron, Mythi mbi Gjergj Elez Alinë, Mythi mbi Millesh Kopilin (shqiptarin,heroin e Luftës së Kosovës, 1389, që është deformuar në Millosh Obiliqin), apo Mythi mbi Herkulin, Mythi mbi Samsonin etj.

Fjala - mitologjia, në mungesë të shqiptimit të drejtë nga origjinali - mythologjia, në gjuhët sllave, që nuk e kanë zanoren - y, dhe tokzanoren, dytingulorin - th, të illirishtes, respektivisht të skipes illire (shqipes illire), poashtu theksohet edhe në shqipen e sotme të shkruar, sipas direktivave të Sllavistikës, vetëm me një ndryshim të dytingullorit - gj, në fund të emrit të pashquar, kur flitet si shkencë - mitologji, ashtu sikurse shumë thermine tjera linguistike, të cilat nuk kanë guxuar as të perkthehën në shqipen, anipse shumica nga ato, ishin e janë të amës së vet shqipes - shqipes-illire.

Të gjitha fjalët kryesore shkencore, që përcaktojnë shkencat dhe therminologjinë substanciale, që fillohet një shkence, janë përciellur në shqipen shkencore bukfalisht nga sllavishtet, me të vetmin qëllim kryesor, të mosmundjes së përcaktimit të drejtë nga gjuha shqipe, kur e gjithë shkenca antike greke, është vërtet, shkenca illire - shkenca e shqipes illire (skenca e skipes hillire-pellgase).

Ndërsa, në gjuhët romane, është ruajtur origjinaliteti i gjuhës nga rrodhi: ang. mythology, ger. mythologie,fr. mythologie. Por, nga cila gjuhë vërtet, rrodhi fjala - mythologjia ?

Cila fjalë e cilës gjuhe mund ta shprehu kuptimin e mythit, sipas fonetikës historike dhe morfologjise historike, qofte sipas linguistikes komparative apo linguistikës gjenetike ?

Fjala - myth, që thohet e shkruhet panevojë nga shqipja, si - mit-miti, kur e ka mundësinë fonetike të theksimit të drejtë të tingujve - y, th, nga gjuha illire, të cilët tinguj janë rrjedha kryesore e fjalës nga burimi linguistik prej të cilit u formua si thermin, nga ama e saj - gjuha illiro-pellgaze.

Në bazë të vet tingujve të fjalës - m y th, në trajten e pashquar te emrit, na del rrokja skipe-illire, e cila në mënyrë figurative, pasqyron një mbetje, myth, prej një tërësie shumë të largët kohore, e cila nuk ka fuqi ta sinkronzojë gjithë atë material linguistik, si shprehje figurative të kahmotshme, për ta konkretizuar si kompozicion të veprës, (pasi ajo ishte dikur e plotë dhe reale për kohën në të cilën u krijua nga vepra në fjalë) dhe popujve iu la në dispozitiv gojor, të formojnë lirshem, ndoshta krejt diçka tjetër figurativisht edhe tej paragjykimeve, gjë që na del tash diçka krejt abstrakte.

Mirëpo, në atë abstrakcion foljor, tash sikur rikrijohet një kompozicion krejt i ri, në mënyrë alegorike, si pikëmbeshtetje në themën dhe idenë e vërtetë të veprës, i cili myth, nga abstraktja, e konkretizon vuajtjen, mundimet, shfrytëzimin e popullit nga pushtetarët; por edhe mbijetesën e tij, se do të vijë një ditë e një kohë, që do ta mposhti robërimin...

Tash, me mythin manevrohet alegorikisht me metafora e perifraza të kohës së spjegimit të veprës (prej asaj veprës reale të kahmotshme) - saqë ( anipse vëhet në baza ireale ), përsëri ka kuptimin e madhështise së një njeriu të një populli, i cili personifikon shpëtimtarin e tij, bëmirësin e tij, mbrojtësin nga rrëbeshet histerike, të cilat ende vazhdojnë ta lëkundin vet historinë e atij popullit. Kjo nuk është vetëm një hiperbolizim i ngjarjes, ndodhisë reale, por mishërim ideshë krijuese artistike abstrakte, të cilës i jep gjak jete - ideja e veprës së lashtë dhe e bën të kohës, përmes thënieve filozofike: me motive të sofistikuara artistikisht, qoftë përmes vargjeve: poezise popullore, epikës, epiko-lirikës, baladës apo romancës, apo përmes prozës popullore, - ngase mythi është anonim, duke krijuar kështu mythologjine e një popullit.

Sizifin e dënuan perëndite, ta shtyente në rrokullisje një shkëmb, përpjetë deri në një majebjeshke dhe ta lëshonte përsëri tëposhtë, poshtepërpjetë pandërpremje - si mundim i kotë...Sizifi është vet populli dhe perënditë janë pushtetarët e dhunshëm dhe e detyrojnë popullin të bëjë mundime të kota, duke ushtruar tryesninë, si zgjatje e jetës së tyre hegjemoniste. Por, a është vërtet, i kotë, veprimi i njeriut në obskurantizmin e tij tejmase - është, përderisa të ngritet vetëdija në nivel dhe t’i thejë ato pranga terri të jetës. - Gjergj Elez Alia,(“Qe nandë vjet, nandë varrë n’shtat m’i ka...”) - kur e shtërngoi me dorë, një dru thane të thatë, të thame nëntë vjet - filloi të pikojë uji...Përgatitje e forcës morale të popullit, për t’i dalë në dyluftim balozit të detit (që e kishte mbi krye në vatër)... Njerëzit me një Rrëmb Fuqie, siç thonë, <rrëmb drangoni> kanë ekzistuar vërtet, si rrëmb fuqie mbinjerëzore, njerez me Ore, qe ne momente te caktuara iu ka ndihmuar Ora e tyre ne raste vendimtare shpëtimi - Ora biologjike e njeriut...

Por, për tu kthyer në myth, si pjesë e mythologjisë së një popullit - duhet ai kompozicion vepre heroike, të tejkalojë përmasat e kufinjve ethno-kulturor e historik, të atij populli dhe të njihet nga shumë popuj tjerë të botës...atëherë ai është një - myth botëror. Jovetëm të njihet heroi i mythit vetem brënda kauzes imagjinative të atij popullit të vet.

Kemi mythe botërore, të cilat mbesin në kujtesën e njerëzimit, që atë ngritje e ka bërë pikërisht fuqia shprehëse e atij popullit, prej të cilit u krijua. Ndërkombëtarizimi i një ngarjeje është aftësia e kthimit në një myth, si shprehje rrëfyese mythologjike...

Mythi mbi Prometheun, u bë myth botëror. Vet fjala - Promethee, është vetiu fjalë shqipe - skipe-illire, ku ndahet në tri pjesë morfemash: Pro + me + the, që është krejt shqipe: para me the (pro me the), me premtove se nuk do t’iu japesh zjarrin njerëzve në tokë, ME THE dhe tash dënohesh i lidhur mbi shkëmb, ku do të të copëtojnë shqiponjat...më thee, (thanë, thënë). E tash, çka ishte tjetër Pormetheu, përveçse illirian?

Mythi, si fjalë greke (mythos) nuk e përmbushë as përsëafërmi kuptimin e vet fonetiko-morfologjik, por, ajo është vërtet, gjuha illire (pa sufiksin - os). Sipas linguistikës gjenetike, asnjë gjuhe i.e. nuk ka fuqi spjegimi, të fjalës - myth, përveç gjuhës illire të re (shqipes së vjetër). Mythos, nuk është vetëm një fantazi, abstrakcion rrëfimi a ngjarjeje, sepse përcaktimi i fjalës - mythi, kërkon diçka edhe më të thellë linguistikisht e historikisht, që e spjegon fonetika historike e shqipes së vjetër. Përndryshe, sipas kuptimit vetëm, të një rrëfenje, ngjarjeje abstrakte, ky përkfizim spjegimi, është poaqë i thatë edhe më abstrakt, sesa vet kuptimi i mythit. Duke pasë paramendje së mythi, tejkalon përmasat e figurave stilistike linguistike: hiperbola, metateza, perifraza, - poashtu tejkalon përmasat: legjenda, gojëdhëna dhe mbetet një skalitje e thukët kompozicioni imagjinativ, në gurin e trurin e mëndjes botërore, që i jipen heroit të mythit; veprime konkrete si personazh i mbështjelle me petk artistik edhe me kuptimin e vet shumëdimenzional, me aqë pak fjalë dhe me aqë kompozicion shumëdomethënës.

Mythologjia, si shkencë nuk do të kishte qëndruar në krijimtarinë e popujve, me vetëm disa rrëfenja të trilluara, ngjarje të rrëme, apo prralla, e përgënjeshtrime, siç thohet sot për mythin, - perndryshe, nuk është mirë ta ketë vet kjo shkencë një lloj definimi të vet të tillë, ashtu çfarë duhet ta ketë si një kult kulture i një popullit. Gjithmonë, aty ku nuk kanë mundur të japin përgjegje të saktë, në mungesë fuqie shprehëse gjuhësore (edhe vet grekët, që çuditërisht iu kanë mveshë gjithë kulturës e historiografisë illire-pellgaze), kanë shtrëmbëruar shumë fakte historiko-linguistike. E vërteta është, se vet grekët, as përsëafërmi, nuk mund ta spjegojnë antikën “e tyre” - sepse i gjithë Antikuiti (sidomos ai ballkanik), është Antikuiti illiro-pellgas.

Vet fjala - a n t i k i t e t i, është - a n t i k u i t i, anti-kui, anti kuni, që do të thotë, kundër kunit, kundër kuniformit (Cuneiform). Sot, dikujt i duket si emër i mirë, fjala - antika, që është në të vërtetë - ANTI-ILLIRIKA; gjithçka në shkencën greke, është anti-illire! Derikurë, ky - anti-illirik? Kur faktikisht, vet illirët populluan dhe kulturuan Evropën! Thonë sot vet grekët, se kanë zotërat e tyre të Antikës së lashtë dhe përmes greqishtes, nuk mund t’i spjegojnë në asnjë mënyrë, as vet emrat e atyre zotërave (perëndive) që nga Kroni (Kronos), Zeusi e deri në më të vonshmin zot të politheizmit. E si mund të jenë ata perëndi greke, kur nuk mund t’i spjegojnë assesi emërtimet e tyre, përmes gjuhës greke? Derikurë, bota do të mashtrohet me „antiken greke“? Cila është ajo antikë? Derikurë, deformimet historiografike, do të luajnë me ndërgjegjen dhe me realitetin e shkencës edhe me vet, historinë botërore?

Mythologjia është shkenca linguistike e cila merret me methodologjinë e të spjeguarit të ngjarjeve përmes fuqisë së krijimit të modusit artistik, nga rrethanat historike të një populli, ngjarje të skalitura me aqë mjeshtëri artistiko-filozofike, si kult i atij populli nga u krijuan mythet, për të mbetur të skalitur në mendje të botës.

Tingujt M+Y+TH mund të spjegohen përmes linguistikës gjenetike edhe si shprehje: ku tingulli TH është rrënja kryesore e rrokjes gramatikore, që lidhet me kuptimin e diftimit të diftongut të foljes THE të shqipes së vjetër - është diçka e thënë, që thotë mythologji dhe fjala - log: studim, provë, sprovim aftësishë e shkathtësishë, poashti log diturie e mënçurie.

Mythi dallon nga: gojëdhëna, legjenda, prralla, sepse është i thurur me mjeshtëri kompozicionale, si kult i kulturave të popujve, pra, mythi - kulti i kulturës, sepse në brëndësi thematike, ka pjesën reale si ideja mythike.

Mythi ka idenë reale për bazë, për atë dallon nga legjenda - kurse prralla nuk ka asgjë thelbësore reale në kompozicionin e vet artistik.

Ideja e mythit është e vërtetë ashtu sikur thema e tij, që shtjellohet me një semantike kulti të një populli. Mythi ka diçka reale që ta mbushë mëndjen.

Kemi mythet: fetare - Mythi mbi Kiametin (Përmbytjen e Botës),Mythi mbi Musanë (Mose) që ia hapë me duar, rrugën popullit të tij nëpër det; mythi mbi Issanë - Krishtin (që fluturoi në qiell pas kryqëzimit). Mythi mbi Muhamedin e profetë tjerë.

Vet fjala – profet, është shqipe-ilire, që ka kuptimin – pro-per, për fee, ku rrënja e kompozites është fjala shqipe - FEE - Profet = Perfee-Perfeeti - ai që është - për fee, ai që zbaton urdhërat fetare, ai që është në krye të një feeje, rekomandues.

Në gjuhën shqipe, nga shënjtëria e kësaj fjale - profet, është edhe fjala - perfekt (kryetar bashkie, komune), si emërtim politik dhe si emërtim rigorz i kultit të drejtësisë, si i besueshëm që do të zbatojë drejtësinë - përfekti, profekti, si kuptim - afër emrit - profet, me ndaa drejtësinë e popullit si profeti hyjnor, në kuptimin si - profet. Për dallim - profet, nga profekt-përfekt, është shtimi i tingullit - k, si formim i grupit linguistik - kt, të njohur si prapaqiellzore në linguistikë...

Mythet fantastike - mbi kuçedrat e drangojtë, mythi mbi Kaun e Zii, që mbanë Tokën në bririn e tij, mythi mbi (Vampirin) Dhompirin (që është fjalë shqipe – dhampir-i (dhom+pir) - ai që pin gjak njeriu duke kafshuar me dhëmb, nga gegënishtja e lashtë - dhom-i, dhami = dhëmbi, mythi mbi lugatin; mythi mbi Zanat (zona e malit) etj.

Mythet historike-natyrore - përpjekjet e njeriut, për të mbijetuar e zotëruar natyren, shënjat e ndryshimeve shoqërore e historike. Mythet për yjet, Mythi mbi Diellin - krijuesi i jetës, gjallërisë së të gjallit – qenies; mythi mbi Hënën – mbjellja me hënë e pemëve (fidaneve, shorteve në baqe), shartimi i pemëve me hënë, Hëna si symbol hyjnor dhe ndikimi i saj ne njeriun, bimën e kafshën, në bujqësii blegëtorii etj. Myth mbi Hënën është përciellë si gojëdhënë e lashtë illiro-pellgaze, nëpër gjenerata, në popullin shqiptar edhe pa dijtë as shkrim-lexim gjuhe, as shkence, saqë i kanë dijtë ndikimet e katër shinave të hënës, mbi njeriun e gjallesa tjera në natyrë…

Kulti totemik i gjarpërit tek illirët, (saqë disa e mendojnë vet fjalën - illir, nga hillyris, i lakuar, gjarpër) kur fjala - illir (ilir) eshte illi-hilli-hylli. Mythi mbi Orën - Ora-Orët e Mira dhe Orët e Liga.

Mythi mbi Dioskurët, vëllazërit e lashtësisë indo-europiane, që lidhen në një lloj të veçantë, me Mujën e Halilin, heronjt e epikës kreshnike shqiptare.. . Mythi mbi Prometheun, mythi mbi Herkulin, mythi mbi Heren, mythi mbi Zeusin, mythi mbi Kronosin (Kroni = kroni, krua, fjale shqipe), mythi mbi Orfeun, mythi mbi Akillin etj.

Mythet ethno-kulturore, etnike, ( ku fjala greke - ethnos, emërtimi për fjalën - popull, është krejt pellgase-illire-shqipe, që vie nga emrit AT-babai, në numrin shumës të emrit - ETNIT gegënisht, (etërit, toskërisht), etnik, etnike, Etnia, Etnika, Etnologjia si shkence, Etniteti etj. vetem që iu ka shtua sufiksi -os) - këto mythe etnike, si vazhdimësi e jetës e kulturës së popullit, si shënja të ndryshimeve historiko-kulturore e shoqërore, që krijuan legjendat, gojëdhënat shqiptare-illire, mund të jenë si bërthama mythologjike, për të cilat, pjesërisht, u fol dhe u shkrua, si emra që nuk hiqen kurrë nga goja e popullit, deri edhe në përmasa botërore, mund t’i dallojmë disa prej tyre si mythe: Mythi mbi Rozafatin e Shkodrës; Mythi mbi Urën e Fshajit (Murosja e gruas shqiptare), që është shumë interesant, trashigimia e flijimit në themelet e urave, kalave, kullave të shënjta, tempujve fetare, faltoreve etj.



MYTHI MBI FLIJIMIN do ta kisha emërtuar si titull për një zakon shqiptar të lashtë illiro-pellgaz, i ruajtur dhe i aplikuar nëpër gjenerata dhe epoka, ku shënjat e atij flijimi janë edhe sot, që aplikohen konkretisht. Fjala është, sikur për murosjen e nusës në themelet e Rozafatit, në të cilat e murosën Rozafen, një femër shqiptare, me qëllim të qendrimit të murit të Kalasë së Shkodrës, që ndërtohej ditën e prishej natën - sepse kërkonte një flijim të një shpirti të njeriut në të. - Poashtu, si motërzim kemi edhe Urën e Fshajit (ura e ofshamës, fshajit, shmamjës), ura mbi lumin Drini i Bardhë (Drilloni dardhan), në mes të Gjakovës e Prizrenit (spjegim për të huajt).

Në themelet e urës, që ndërtonin ditën e prishej natën, murosen një nuse: “vllau i vogël besnik kish qillue / nusës vet ai s’i kish kallxue...” tregon balada popullore për Urën e Fshajit. Sepse, tre vllazërit, (në bazë të një diftimi në ëndërr, se duhet të muroset një grua, në themelet e urës, që të nxënte vend e mos të rrëxohet më), vendosën që cila grua e tyre, të vijë nesrit (të nesërmen), të iu bie bukën, ajo do të flijohet me murosje - e gjallë në themele. Dhe vllai i vogël, i vetmi, nuk i kishte treguar nusës së vet fshehtësinë e pikërisht ajo shkoi te ura, për t’ua çuar ushqimin burrave në punë; e cila kishte lënë foshnjen në djep... Besa e burrit e flijimi i gruas së tij. Përsëgjallit e murosën nusën në themel guri, që të qendrojë Ura e Fshajit. Respektivisht, ky do të quhej Mythi i Flijimit, ashtu sikurse tek Rozafati i Shkodrës.

Mythi i Flijimit, aplikohet edhe sotekësajdite, si shënje besimi të lashtë, të cilin besim e mbajnë, kur fillohen themelet e një shtëpie, në themele presin një dash, qingj apo bile, një pulë dhe i përgjakin themelet, si “Flijim i një Shpirti”, që të shkojë puna mbarë.

Thone, i duhet shtëpisë, një gjak i një frymori në themele...Në vend të një gruaje, themelet përgjaken me një gjak kafshe...

Poashtu, edhe per festat fetare, si myth religjioni i kahmotshëm, i përcjellur nga popujt e hershëm, të pellgjeve të Nillit, Tigrit, Eufratit, Hindit...librat fetare, tregojnë se prehej nganjë djalë për festa, derisa doli zakoni, të prehet një kafshë. Flijime për Hirë të Natyrës, për qëndresë, mbarësi, plleshmëri e trashëgimi. Ndodhte, kur i cofte (i ngordhte) një kafshë katundarit, I thojshin, se t’i ka marrë të ligat e familjes…

Mythi mbi Flijimin, ishte një fshehtësi natyrore, me kuptimin, se duhet të flijohet dikush, që të gëzohet e trashigohet liria e njeriut...ashtu sikurse liria i ka rrënjet në gjak...Flijohet dikush për dikënd, ta gëzojë lirinë pasardhësi...

Kuptimi filozofik i mythit të flijimit, që gjithmonë do të mbetet fshehtësi edhe poashtu në anën tjetër dihet dhe kuptohet tërthorazi, por me një ftohësi ndjenje të njeriut...

Mythi mbi Afërditën; Mythi mbi Apollonin; Mythi mbi Kronin (Kronos); Mythi mbi Zojsin (Zeusin), emërtimin Zoti - tek shqiptarët, që sot është - Kuptimi i Krijuesit të Gjithësisë; Mythi mbi Konstantinin e Doruntinën; Mythi mbi Gurin e Shpuar (kufiri dardhan i vonshëm me sllavët); Mythi mbi Illin Arbëresh; Mythi mbi Theuten illire; Mythi mbi Pirron epirot-illirian (“Che sovra gli altri com Aquilla volla”- “Që përmbi tjerët si Shqipe fluturon”); Mythi mbi Dardhanusin; Mythi mbi Hadin; Mythi mbi Posejdonin; Mythi mbi Kollin e Rodit (Kollosi i Rodosit); Mythi mbi Odhiseun; Mythi mbi Penellopen (besnikëria e gruas illire, që e priti burrin plot njëzet vjet - udhëtarin e detit); Mythi mbi Illin makedhonas-illirian; Mythi mbi Ajkunën e Kotorreve; Mythi mbi Lekën e Madh - Aleksandri i Makedhonisë illire; Mythi mbi Shqiponjën me dy krerë; Mythi mbi Gegën; Mythi mbi Toskën; Mythi mbi Argjiron; Mythi mbi Apolloninë; Mythi mbi Himarën; Mythi mbi Tomorrin; Mythi mbi Albulenen; Mythi mbi Eneun (Heneun); Mythi mbi Buthrintin; Mythi mbi Athinën; Mythi mbi Shpellën e Gjarpërit; Mythi mbi Krushqit (Vorret e Krushqve); Mythi mbi Norën e Kelmendit; Mythi mbi Shote Galicën; Mythi mbi Mic Sokolin; Mythi mbi Therandën (Kalanë e Prizrenit); Mythi mbi Skendërbeun; Mythi mbi Plojën në Toplicë (zhbimja etnike e dardhanëve nga sllavët); Mythi mbi Dardhën (Krushevcin); Mythi mbi Kreshtabardhën (Kopaoniku i sotëm i pushtar nga sllavët dhe zhbimja e shqiptarëve me spastrime etnike); Mythi mbi Ali Ibrën; Mythi mbi Adem Jasharin, zhbimja familjarisht e Tij dhe filli i epokës së re kosovare, që mbetët mythi i kombit e tjera. Të gjitha këto janë vazhdimësia mythike e mythologjise illire-shqiptare (e shumë tjera), që janë shndërruar sot në mythe. Nuk është lehtë të shëndrrohet njeriu në mythin e kombit të tij!

Vazhdimësia shqiptare-illiro-pellgase, lidhet deri tek Mythi mbi Thotin e Mythin mbi Ethanën (Athinen); e Mythi mbi Atllantin – Tokën e Përmbytur...Emërtime këto, antroponome e toponome dardhane illire - emra që gjithmonë janë në gojën e mëndjen e popullit shqiptar sot edhe të gjithmonshme, si mythe etno-kulturore dhe etno-historike.

Mythi si themel i folklorit burimor, si idee e thema të epikës popullore historike, bukolike, idilike, si dashuri e njerëzve ndaj natyres, diellit, hënës, begatisë, etnikes heroike - si trashigimia e gjallë, portretizime të gërshetuara symbolike, ku i japin gjallëri të sotmes, kur e ndien shpirtërisht se je pjesë e atij etniteti të lashtë, të Të Parëve.

Elementet mythike në folklor janë të pashmangshme, anipse nganjëherë ato, i japin një abstrakcion poetik krijimtarisë popullore, ku qëllimi është shprehja me ashk dashurie, për të mbijetuar edhe në kushte e mjera sociale, si elemente e dhëmbjes krenare.

Mythologjia shqiptare është e lidhur direkt me mythologjinë illire (që sot quhet mythologjia antike greke). Shqiptarët besonin në gjarpërin apo bollën, si Ora e shtëpisë, Ora e Familjes, në themelet e shtëpisë (babai im kurrë nuk lejonte ta mbytte dikush gjarpërin,a bollën, në themele të shtëpisë, që gjarpëri, endej (rrëshqitte) lirshëm nëpër muret e dhomave, raftieve, se thoshte:<Ajo ashtë Ora e Shpisë - Ora e Shpisë Shqipe>) dhe pikërisht lidhja mythologjike është përcjellur nga ajo illiro-pellgazgjike.

Kishte raste konkrete, me dëshmi të gjalla, kur disa shqiptarë, besonin se e kuptojnë gjarpërin (gjuha e gjarpnit), flitnin me gjarpërin dhe ai bënte ashtu si i thonin (kuptohet disa njerëz të veçantë). Poashtu, njerëzit e tillë të veçantë, i shpëtonin njerëzit e edhe kafshët, kur i nxinte gjarpëri “e ka nxanë gjarpni” thonë. Ashtu mbeti Kulti mbi Gjarpërin, si trashegim illiro-pellgas ndër shqiptarët ballkanik,

Me kultin e illirëve, që pasqyrohet në veprat e klasikëve të “Antikes” ballkanike, janë mythet që thonë shprehimisht, për Vitoren, për hijet e shpirtërave të Vatrës, Shpirtërat e Mirë (që mbronin Vatrën nga të ligat gojëhapura) dhe Shpirtërat e Ligjë,(që mundohen ta shkatërrojnë Vatrën); tëvona është Mythi për Nënën e Vatres e tjera, të cilat figurativisht paraqiten, poato të veprave të Eskillit, Eurupidit, Sofokliut, Thuqididit, Aristofanit, AristoTelit, Sokratit e Platonit dhe deri tej Homerit hilliran...e babait të Historisë - Herodotit!

Mythi është dëndësia thematike e idesë së krijuar (ajo çfarë ishte si idee e veprës), si rrëfim i shkurt, i thuket, i ngjeshur me fuqi shprehëse figurative, portretizim i fuqishëm historiko-shoqëror, me personazhe të personifikuara nga fuqitë mbinjerëzore edhe nga ato fuqi të njohura mbinatyrore, me persona apo gjallesa tjera, si kulti i kultures së një populli, e ngjeshur figurativisht me gjithë atë karakterin filozofiko-letrar, apo historiko-natyror - një fuqi shprehëse, sa tejkalon në piedestalin e mediave kulturo-historike në përmasa të njohjes botërore.

Mythi nuk është vetëm një rrëfenjë, tregim a prrallë!



_______________

*)Fjala - korubë, koruba (njëjësi i emrit) dhe korubat (shumësi i emrit) në dialektin gegë të shqipes, nënkuptohet, korja e trupit të drunit, zakonisht , trupi i drunit të shelgjës, i premë në madhësi deri në një metër, ashtu në formë cilindrike dhe merrët shelgjëja, ngase pjesa e mbrëndshme, apo zemra e trupit të saj është e butë, për tu hjekë, apo edhe ndodhë që është e zbrastë, kur vjetrohet. Kështuqë, nga korja e trupit të shelgjes, si zgjoni i bletës, mbeti edhe vet emri - korubë, koruba, korubat e bletëve.

Ndërsa, fjala, zgjua, zgjoni i bletës, vie nga kuptimi - zgjimi, bletët që rrinë zgjuar gjithmonë me ndërrime, gjithmonë bletët janë të zgjuara në zgjua. Fjala - zgjua, zgjoni i bletës, merret pasi banesa e bletëve, nuk është vetëm materiali, apo korja nga druri i plotë i shelgjes, si korubë, por, mund të jetë edhe prej materialeve tjera, qoftë të drurit apo metalike.

Shprehja - punëtore si bleta, bleta punëtore, tregon, përkushtimin me jetë për punën.

(7.02.2001)12:53 AM 2/8/2001
_______________________________
Pra sic e shikon "moter" e dashur TVSH'ja e verteton qe eshte fjale shqipe qe me rrenje ndryshe nga ajo qe propagandon ET1'shi grekut.HAPE SYTE :book: edhe njehere dhe leri pordhet me poezira dhe me fantazira.Une te tregoj ujkun ti me thua shiko gjurmet.
 

devolution

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

keto budallalleqe ... shkrun ti jane anesore se jane te shkruara nga nje njeri perdor pseudonime, une te sulmoj me nje artikull me dhjetra referenca, ... te te ndricoj ca mendjen tende te kalbur prej krenarise te mykur nacionaliste.



Bulfinch's Mythology


CHAPTER XXXV

ORIGIN OF MYTHOLOGY
STATUES OF GODS AND GODDESSES
POETS OF MYTHOLOGY


ORIGIN OF MYTHOLOGY
HAVING reached the close of our series of stories of Pagan mythology, an inquiry suggests itself. "Whence came these stories? Have they a foundation in truth, or are they simply dreams of the imagination?" Philosophers have suggested various theories of the subject; and:
1. The Scriptural theory; according to which all mythological legends are derived from the narratives of Scriptures, though the real facts have been disguised and altered. Thus Deucalion is only another name for Noah, Hercules for Samson, Arion for Jonah, etc. Sir Walter Raleigh, in his "History of the World," says, "Jubal, Tubal, and Tubal-Cain were Mercury, Vulcan, and Apollo, inventors of Pasturage, Smithing, and Music. The Dragon which kept the golden apples was the serpent that beguiled Eve. Nimrod's tower was the attempt of the Giants against Heaven." There are doubtless many curious coincidences like these, but the theory cannot without extravagance be pushed so far as to account for any great proportion of the stories.
[see also: Augustine and the Mythic Past]
[see also: Floods, Noah, and Deluge Mythologies]
[see also: Creationism: Antiscience and Pseudotheology]
[see also: The constellation Delphinus]
[see also: The Celestial David and Goliath]

2. The Historical theory; according to which all the persons mentioned in mythology were once real human beings, and the legends and fabulous traditions relating to them are merely the additions and embellishments of later times. Thus the story of AEolus, the king and god of the winds, is supposed to have risen from the fact that AEolus was the ruler of some islands in the Tyrrhenian Sea, where he reigned as a just and pious king, and taught the natives the use of sails for or ships, and how to tell from the signs of the atmosphere the changes of the weather and the winds. Cadmus, who, the legend says, sowed the earth with dragon's teeth, from which sprang a crop of armed men, was in fact an emigrant from Phoenicia, and brought with him into Greece the knowledge of the letters of the alphabet, which be taught to the natives. From these rudiments of learning sprung civilization, which the poets have always been prone to describe as a deterioration of man's first estate, the Golden Age of innocence and simplicity.
[see also: Mythological Chronology]
[see also: The Genesis of Israel and Egypt - book outline]
[see also: The Mill of Time - Celestial Cycles And Ancient Mythological Science]
[see also: Annotated Bibliography for Catastrophism: Mythology and Religion]

3. The Allegorical theory supposes that all the myths of the ancients were allegorical and symbolical, and contained some moral, religious, or philosophical truth or historical fact, under the form of an allegory, but came in process of time to be understood literally. Thus Saturn, who devours his own children, is the same power whom the Greeks called Cronos (Time), which may truly be said to destroy whatever it has brought into existence. The story of Io is interpreted in a similar manner. Io is the moon, and Argus the starry sky, which, as it were, keeps sleepless watch over her. The fabulous wanderings of lo represent the continual revolutions of the moon, which also suggested to Milton the same idea.

"To behold the wandering moon
Riding near her highest noon,
Like one that had been led astray
In the heaven's wide, pathless way."
Il Penseroso.

[see also: Allegorical Interpretation of Greek Myths]
[see also: John Ruskin: Myth as Allegory]
[see also: John Ruskin's Allegorical Interpretations of Turner]
[see also: Myth and Miracle by Robert Ingersoll]

4. The Physical theory; according to which the elements of air, fire, and water were originally the objects of religious adoration, and the principal deities were personifications of the powers of nature. The transition was easy from a personification of the elements to the notion of supernatural beings presiding over and governing the different objects of nature. The Greeks, whose imagination was lively, peopled all nature with invisible beings, and supposed that every object, from the sun and sea to the smallest fountain and rivulet, was under the care of some particular divinity. Wordsworth, in his "Excursion," has beautifully developed this view of Grecian mythology:

"In that fair clime the lonely herdsman, stretched
On the soft grass through half a summer's day,
With music lulled his indolent repose;
And, in some fit of weariness, if he,
When his own breath was silent, chanced to hear
A distant strain far sweeter than the sounds
Which his poor skill could make, his fancy fetched
Even from the blazing chariot of the Sun
A beardless youth who touched a golden lute,
And filled the illumined groves with ravishment.
The mighty hunter, lifting up his eyes
Toward the crescent Moon, with grateful heart
Called on the lovely Wanderer who bestowed
That timely light to share his joyous sport;
And hence a beaming goddess with her nymphs
Across the lawn and through the darksome grove
(Not unaccompanied with tuneful notes
By echo multiplied from rock or cave)
Swept in the storm of chase, as moon and stars
Glance rapidly along the clouded heaven
When winds are blowing strong. The Traveller slaked
His thirst from rill or gushing fount, and thanked
The Naiad. Sunbeams upon distant hills
Gliding apace with shadows in their train,
Might, with small help from fancy, be transformed
Into fleet Oreads sporting visibly.
The Zephyrs, fanning, as they passed, their wings,
Lacked not for love fair objects whom they wooed
With gentle whisper. Withered boughs grotesque,
Stripped of their leaves and twigs by hoary age,
From depth of shaggy covert peeping forth
In the low vale, or on steep mountain side;
And sometimes intermixed with stirring horns
Of the live deer, or goat's depending beard;
These were the lurking Satyrs, a wild brood
Of gamesome deities; or Pan himself,
That simple shepherd's awe-inspiring god."

[see also: Inventing the Solar System]
[see also: Allegory of the Air - painting by Tiepolo]
[see also: Philosophy, Logic, and Myth: The "Presocratics"]
[see also: Ancient Beliefs of Planetary Motions]


All the theories which have been mentioned are true to a certain extent. It would therefore be more correct to say that the mythology of a nation has sprung from all these sources combined than from any one in particular. We may add also that there are many myths which have arisen from the desire of man to account for those natural phenomena which he cannot understand; and not a few have had their rise from a similar desire of giving a reason for the names of places and persons.
[see especially: Classical Myth, Chapter 22: "Theories of Myth Interpretation"]
[see also: Myth Notes]
[see also: The Study of Myth and the Beginnings of Cultural Anthropology]
[see also: Structuralism]
[see also: Franz Boaz - Biography]
[see also: Claude Levi-Strauss - Biography and Myth Interpretation]
[see also: Psychological Approaches to Greek Myths]
[see also: Introduction to C.G. Jung]
[see also: Archive for Research in Archetypal Symbolism]
[see also: An Interview with William Doty]


STATUES OF THE GODS
To adequately represent to the eye the ideas intended to be conveyed to the mind under the several names of deities was a task which called into exercise the highest powers of genius and art. Of the many attempts four have been most celebrated; the first two known to us only by the descriptions of the ancients, the others still extant and the acknowledged masterpieces of the sculptor's art.

The Olympian Jupiter
The statue of the Olympian Jupiter by Phidias was considered the highest achievement of this department of Grecian art. It was of colossal dimensions, and was what the ancients called "chryselephantine"; that is, composed of ivory and gold; the parts representing flesh being of ivory laid on a core of wood or stone, while the drapery and other ornaments were of gold. The height of the figure was forty feet, on a pedestal twelve feet high. The god was represented seated on his throne. His brows were crowned with a wreath of olive, and he held in his right hand a sceptre, and in his left a statue of Victory (Nike). The throne was of cedar, adorned with gold and precious stones.

The idea which the artist essayed to embody was that of the supreme deity of the Hellenic (Grecian) nation, enthroned as a conqueror, in perfect majesty and repose, and ruling with a nod the subject world. Phidias avowed that he took his idea from the representation which Homer gives in the first book of the "Iliad," in the passage thus translated by Pope:

"He spoke and awful bends his sable brows,
Shakes his ambrosial curls and gives the nod,
The stamp of fate and sanction of the god.
High heaven with reverence the dread signal took,
And all Olympus to the centre shook."*
[see also: Alexander Pope's Preface to The Iliad]

* Cowper's version is less elegant, but truer to the original:
"He ceased, and under his dark brows the nod
Vouchsafed of confirmation. All around
The sovereign's everlasting head his curls
Ambrosial shook, and the huge mountain reeled."

It may interest our readers to see how this passage appears in another famous version, that which was issued under the name of Tickell, contemporaneously with Pope's, and which, being by many attributed to Addison, led to the quarrel which ensued between Addison and Pope:
"This said, his kingly brow the sire inclined;
The large black curls fell awful from behind,
Thick shadowing the stern forehead of the god;
Olympus trembled at the almighty nod."


The Minerva of the Parthenon
This was also the work of Phidias. It stood in the Parthenon, or temple of Minerva (Athena) at Athens. The goddess was represented standing. In one hand she held a spear, in the other a statue of Victory (Nike). Her helmet, highly decorated, was surmounted by a Sphinx. The statue was forty feet in height, and, like the Jupiter, composed of ivory and gold. The eyes were of marble, and probably painted to represent the iris and pupil. The Parthenon, in which this statue stood, was also constructed under the direction and superintendence of Phidias. Its exterior was enriched with sculptures, many of them from the hand of Phidias. The Elgin marbles, now in the British Museum, are a part of them.
[see especially: The Parthenon - The Temple of Athena Parthenos]
[see also: The Parthenon - Images of 5th century Hellenic sculpture]
[see also: Images of the Parthenon]
[see also: replica of the Parthenon Athena by sculptor Alan LeQuire]

Both the Jupiter and Minerva of Phidias are lost, but there is good ground to believe that we have, in several extant statues and busts, the artist's conceptions of the countenances of both. They are characterized by grave and dignified beauty, and freedom from any transient expression, which in the language of art is called repose.
[see also: The ancient reception of Pheidias' Athena Parthenos]
[see also: What happened to Phidias?]
[see also: Perseus Search results for sculpture by Pheidias]
[see also: The Acropolis Museum]


The Venus De' Medici
The Venus (Aphrodite) of the Medici is so called from its having been in the possession of the princes of that name in Rome when it first attracted attention, about two hundred years ago. An inscription on the base records it to be the work of Cleomenes, an Athenian sculptor of 200 B.C., but the authenticity of the inscription is doubtful. There is a story that the artist was employed by public authority to make a statue exhibiting the perfection of female beauty, and to aid him in his task the most perfect forms the city could supply were furnished him for models. It is this which Thomson alludes to in his "Summer":
"So stands the statue that enchants the world;
So bending tries to veil the matchless boast,
The mingled beauties of exulting Greece."


Byron also alludes to this statue. Speaking of the Florence Museum, he says:
"There, too, the goddess loves in stone, and fills
The air around with beauty;" etc.

And in the next stanza,
"Blood, pulse, and breast confirm the Dardan shepherd's prize."
See this last allusion explained in Chapter XXVII.

[see also: Classical Sculpture in the Uffizi Gallery]


The Apollo Belvedere
The most highly esteemed of all the remains of ancient sculpture is the statue of Apollo, called the Belvedere, from the name of the apartment of the Pope's palace at Rome in which it was placed. The artist is unknown. It is supposed to be a work of Roman art, of about the first century of our era. It is a standing figure, in marble, more than seven feet high, naked except for the cloak which is fastened around the neck and hangs over the extended left arm. It is supposed to represent the god in the moment when he has shot the arrow to destroy the monster Python. (See Chapter III.) The victorious divinity is in the act of stepping forward. The left arm, which seems to have held the bow, is outstretched, and the head is turned in the same direction. In attitude and proportion the graceful majesty of the figure is unsurpassed. The effect is completed by the countenance, where on the perfection of youthful godlike beauty there dwells the consciousness of triumphant power.
[see also: photograph of the Apollo Belvedere]


The Diana A La Biche
The Diana of the Hind, in the palace of the Louvre, may be considered the counterpart to the Apollo Belvedere. The attitude much resembles that of the Apollo, the sizes correspond and also the style of execution. It is a work of the highest order, though by no means equal to the Apollo. The attitude is that of hurried and eager motion, the face that of a huntress in the excitement of the chase. The left hand is extended over the forehead of the Hind, which runs by her side, the right arm reaches backward over the shoulder to draw an arrow from the quiver.
[see also: Artemis: Virgin Goddess of the Hunt]
[see also: The Louvre - Department of Antiquities]

[see also: Museum of Classical Archaeology Guide Book, Cambridge University]
[see also: 100 Greek Sculptors: Their Careers and Extant Works]


THE POETS OF MYTHOLOGY
Homer, from whose poems of the "Iliad" and "Odyssey" we have taken the chief part of our chapters of the Trojan war and the return of the Grecians, is almost as mythical a personage as the heroes he celebrates. The traditionary story is that he was a wandering minstrel, blind and old, who travelled from place to place singing his lays to the music of his harp, in the courts of princes or the cottages of peasants, and dependent upon the voluntary offerings of his hearers for support. Byron calls him "The blind old man of Scio's rocky isle," and a well-known epigram, alluding to the uncertainty of the fact of his birthplace, says:
"Seven wealthy towns contend for Homer dead,
Through which the living Homer begged his bread."
(The Bride of Abydos, Canto ii. Stanza 2)

These seven were Smyrna, Scio (Chios), Rhodes, Colophon, Salamis, Argos, and Athens.

Modern scholars have doubted whether the Homeric poems are the work of any single mind. This arises from the difficulty of believing that poems of such length could have been committed to writing at so early an age as that usually assigned to these, an age earlier than the date of any remaining inscriptions or coins, and when no materials capable of containing such long productions were yet introduced into use. On the other hand it is asked how poems of such length could have been handed down from age to age by means of the memory alone. This is answered by the statement that there was a professional body of men, called Rhapsodists, who recited the poems of others, and whose business it was to commit to memory and rehearse for pay the national and patriotic legends.

The prevailing opinion of the learned, at this time, seems to be that the framework and much of the structure of the poems belongs to Homer, but that there are numerous interpolations and additions by other hands.

The date assigned to Homer, on the authority of Herodotus, is 850 B.C.

Books: HOMER

[see also: Homer (Malaspina University links, texts, citations, and lectures)]
[see also: Description of Greece, 10.24.3 - Pausanias on Homer's origins]
[see also: Before Latin Epic...]
[see also: Homer - Perseus Encyclopedia entry with bibliography]
[see also: Homeric Poetry and its Significance for the Modern World]


Virgil
Virgil, called also by his surname, Maro, from whose poem of the "AEneid" we have taken the story of AEneas, was one of the great poets who made the reign of the Roman emperor Augustus so celebrated, under the name of the Augustan age. Virgil was born in Mantua in the year 70 B.C. His great poem is ranked next to those of Homer, in the highest class of poetical composition, the Epic. Virgil is far inferior to Homer in originality and invention, but superior to him in correctness and elegance. To critics of English lineage Milton alone of modern poets seems worthy to be classed with these illustrious ancients. His poem of "Paradise Lost," from which we have borrowed so many illustrations, is in many respects equal, in some superior, to either of the great works of antiquity. The following epigram of Dryden characterizes the three poets with as much truth as it is usual to find in such pointed criticism.
"On Milton"

"Three poets in three different ages born,
Greece, Italy, and England did adorn.
The first in loftiness of soul surpassed,
The next in majesty, in both the last.
The force of nature could no further go;
To make a third she joined the other two."

From Cowper's "Table Talk":
"Ages elapsed ere Homer's lamp appeared,
And ages ere the Mantuan swan was heard.
To carry nature lengths unknown before,
To give a Milton birth, asked ages more.
Thus genius rose and set at ordered times,
And shot a dayspring into distant climes,
Ennobling every region that he chose;
He sunk in Greece, in Italy he rose,
And, tedious years of Gothic darkness past,
Emerged all splendour in our isle at last.
Thus lovely Halcyons dive into the main,
Then show far off their shining plumes again."

Books: VIRGIL

[see also: Virgil on PERSEUS - Aeneid | Eclogues | Georgics]
[see also: Virgil (Malaspina University links, texts, citations)]
[see also: Virgil WWW Links]
[see also: The Virgil Page]
[see also: The Virgil Home Page]
[see also: Mantovano - Online Discussion of Virgil and His Influence]
[see also: The Epic Tradition - Study and Lecture Notes]


Ovid
Often alluded to in poetry by his other name of Naso, Ovid was born in the year 43 B.C. He was educated for public life and held some offices of considerable dignity, but poetry was his delight, and he early resolved to devote himself to it. He accordingly sought the society of the contemporary poets, and was acquainted with Horace and saw Virgil, though the latter died when Ovid was yet too young and undistinguished to have formed his acquaintance. Ovid spent an easy life at Rome in the enjoyment of a competent income. He was intimate with the family of Augustus, the emperor, and it is supposed that some serious offence given to some member of that family was the cause of an event which reversed the poet's happy circumstances and clouded all the latter portion of his life. At the age of fifty he was banished from Rome, and ordered to betake himself to Tomi, on the borders of the Black Sea [Constantza]. Here, among the barbarous people and in a severe climate, the poet, who had been accustomed to all the pleasures of a luxurious capital and the society of his most distinguished contemporaries, spent the last ten years of his life, worn out with grief and anxiety. His only consolation in exile was to address his wife and absent friends, and his letters were all poetical. Though these poems (the "Tristia" and "Letters from Pontus") have no other topic than the poet's sorrow's, his exquisite taste and fruitful invention have redeemed them from the charge of being tedious, and they are read with pleasure and even with sympathy.

The two great works of Ovid are his "Metamorphoses" and his "Fasti" (Fasti - Outline). They are both mythological poems, and from the former we have taken most of our stories of Grecian and Roman mythology. A late writer thus characterizes these poems:
"The rich mythology of Greece furnished Ovid, as it may still furnish the poet, the painter, and the sculptor, with materials for his art. With exquisite taste, simplicity, and pathos he has narrated the fabulous traditions of early ages, and given to them that appearance of reality which only a master-hand could impart. His pictures of nature are striking and true; he selects with care that which is appropriate; he rejects the superfluous; and when he has completed his work, it is neither defective nor redundant. The 'Metamorphoses' are read with pleasure by youth, and are re-read in more advanced age with still greater delight. The poet ventured to predict that his poem would survive him, and be read wherever the Roman name was known."

The prediction above alluded to is contained in the closing lines of the "Metamorphoses," of which we give a literal translation below:
"And now I close my work, which not the ire
Of Jove, nor tooth of time, nor sword, nor fire
Shall bring to nought. Come when it will that day
Which o'er the body, not the mind, has sway,
And snatch the remnant of my life away,
My better part above the stars shall soar,
And my renown endure for evermore.
Where'er the Roman arms and arts shall spread,
There by the people shall my book be read;
And, if aught true in poet's visions be,
My name and fame have immortality."
[see alternate translation: Ovid's Metamorphoses, Book XV, lines 1288 - 1301]

Books: OVID

[see also: Ovid's Metamorphoses on PERSEUS - Table of Contents]
[see also: Ovid (Malaspina University links, texts, citations, and lectures)]
[see also: The Ovid Project]
[see also: Ovid WWW Links]
[see also: More Ovid WWW Links]
[see also: Yet more Ovid WWW links]
[see also: Modern Literary Theory and Latin Poetry]
[see also: Lives of the Roman Epic Poets]


FURTHER BROWSING AND SEARCHING
Browse THE OLYMPIAN GODS Search ENCYLOPEDIA MYTHICA
Browse MYTHOLOGY IN WESTERN ART Search PERSEUS
Ask THE ORACLE OF LOXIAS Search LOOK IT UP


CLASSICAL MYTHOLOGY SOURCES: Online Texts In TranslationApollodorus: The Library (Frazer translation)Apollonius Rhodius: Argonautica (Seaton translation)Hesiod: Theogony (Evelyn-White translation)Hesiod: Works and Days (Evelyn-White translation)Hesiod, the Homeric Hymns, and Homerica (Evelyn-White translations)Homer: Iliad (Murray translation)Homer: Iliad (Butler translation)Homer: Odyssey (Murray translation)Homer: Odyssey (Butler translation)Homer: Odyssey (Chapman translation)Ovid: Metamorphoses (Loeb edition)Ovid: Metamorphoses (Garth, Dryden et al translation)Virgil: Aeneid (Williams translation)Virgil: Aeneid (Dryden translation)

The word mythology has its roots in the Greek mythos, meaning to speak or to relate something, and not just in the written or spoken sense. The etymological roots of the word mythology are shared with other words connoting silence, wordlessness or the inability to speak. In other words, what we are not hearing or saying is just as important as what we are hearing or saying. Silence is as meaningful and expressive as speech, and often much more so - there are times when the spaces between the words are as eloquent as the words themselves. There is a profound causal relationship between what we communicate in words and what we do not (or cannot) communicate in words. Language is the most ancient and fundamental raiment worn by mythology.
 

devolution

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

Mythology
by Bernard Doyle
--------------------------------------------------------------------------------
Definitions of Myth
Before defining the term "mythology" one needs to define the meaning of the word "myth". The word itself comes from the Greek "mythos" which originally meant "speech" or "discourse" but which later came to mean "fable" or "legend". In this document the word "myth" will be defined as a story of forgotten or vague origin, basically religious or supernatural in nature, which seeks to explain or rationalize one or more aspects of the world or a society.
Furthermore, in the context of this document, all myths are, at some stage, actually believed to be true by the peoples of the societies that used or originated the myth. Our definition is thus clearly distinguished from the use of the word myth in everyday speech which basically refers to any unreal or imaginary story.

A myth is also distinctly different from an allegory or parable which is a story deliberately made up to illustrate some moral point but which has never been assumed to be true by anyone.

Some myths describe some actual historical event, but have been embellished and refashioned by various story tellers over time so that it is impossible to tell what really happened. In this last aspect myths have a legendary and historical nature.

Definitions of Mythology
For our purposes the word mythology has two related meanings. Firstly it refers to a collection of myths that together form a mythological system. Thus one can speak of "Egyptian Mythology", "Indian Mythology", "Maori Mythology" or "Greek Mythology". In this sense one is describing a system of myths which were used by a particular society at some particular time in human history. It is also possible to group mythologies in other ways. For example one can group them geographically and then speak of "Oceanic Mythology", "Oriental Mythology" and "African Mythology".

A second meaning of the term mythology is the academic study of myths and systems of myths in general.

P.S.: Keto pergjigjet e mia nuk i ka shkruar as nje shqiptar e as nje grek, por shkrimtare te njohur nder kohra apo studiues me emer, dhe ... jo nje leshko si ai perdore zoterote. Dhe ... mos p[erdor shume germa te shoqeruara me asteriske se ..., ndoshta, takohemi ndonje dite, dhe ...
 

adani

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

Cfare po do takohemi ?do me hashe ***** .
O i trashe me kulture ajo qe paraqet ti nuk tregon etimologjine e fjales mith qe ti e quan greke por thjesht pallavra me mbret dhe pergjithesime .Ai qe ti e quan leshko i jep shpjegim dhe me argumenta .te ****** ropt ne **** greku i mutit. :smash: :tipsy:
 

devolution

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

ti e ke treguar prej kohesh se s'ke kulture, po une nuk mund te ndyj gojen me ty se ... ofendoj veten time. Une ja u le ca gjera kohes te ti tregoje, po atje ne shpellen e erret te dijes ku kane per te lindur edhe pasardhesit e tu s'ka per te pasur kurre drite. Shqiptaret muk kane pasur mite por ... vetem folklor; se ... s'kish kuptim ... stergjysherit tane ... ishin pirate, te kishin mendje te ndertonin dicka te bukur.
perpara se gjon buzuku te shkruante vepren e pare ne shqip, ne Europe ishte shpikur shtyp shkronja.
Kur grekerit flisnin me fjalor, dhe ... linden filozofine, stergjysherit e mi apo te ty mendonin ke anije te gllaberonin ne det.
Ti mundohesh ti vesh kombit shqiptar virtyte nuk i meritojne as sot e kesaj dite, se ... me perpara kane per te hyre serbet ne BE sesa shqiperia. Ti nuk i hapen syte te shohesh se si ... po vdesin njerezit nga varferia, sesi prinderit kryejne vetvrasje me fototoksine nga mjerimi, se ... nuk kane buke te ushqejne femijet.
ne mendje tende ende jehojne oshetimat shterpe te sharrjebve te tjera kundrejt meje, se pa sharrje ti nuk di te lidhesh as dy fjale.
Lexo ca veprat "Eskili ky humbes i madh" dhe "dosja H" te kadarese dhe veri paksa ne balance, per te krahasuar menyren se si u zhvilluan kulturat ne dy popuj fqinj!!!
ja si duhet te flasesh ti, te fitosh ca respekt perkundrejt te tjereve, po ti je vecse nje embrion shterpe.
Tani mund te shash perseri, se ... ty vetem ate gjuhe te kane trasheguar prinderit e tu.
 

adani

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

A na hengsh koken e ***** ti ore.Po ti o i gjore mjeran te kane trembur qe kur lindur.E ke te veshtire per te besuar historin dhe gjuhen e shqiperise se keshtu thote historia e greqise qe e di gjithe bota.Nejse me ty Turing dhe ate jack'o'var une dhe gjithe shqipetaret e tjere ketu ne forume humbasin kohen kote.Po mjere shqiperia me ca inferiore si puna jote dhe ca te paguar si jack'o'var dhe turing qe bene propagante anti shqipetare falas thuaj.Te te jape zemren time nuk mundem por hap syte dhe lexo historine e shqiperise dhe jo propaganden serbo-greke.
 

devolution

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

Fillimisht postuar nga ar jan:
[qb] A na hengsh koken e ***** ti ore.Po ti o i gjore mjeran te kane trembur qe kur lindur.E ke te veshtire per te besuar historin dhe gjuhen e shqiperise se keshtu thote historia e greqise qe e di gjithe bota.Nejse me ty Turing dhe ate jack'o'var une dhe gjithe shqipetaret e tjere ketu ne forume humbasin kohen kote.Po mjere shqiperia me ca inferiore si puna jote dhe ca te paguar si jack'o'var dhe turing qe bene propagante anti shqipetare falas thuaj.Te te jape zemren time nuk mundem por hap syte dhe lexo historine e shqiperise dhe jo propaganden serbo-greke. [/qb]
... Si perhere kuptohet se duhet ta nisesh me nje te sharre kundrejt meje. Tani kjo nuk perben me habi, per faktin e thjeshte se ..., nuk besoj te ndodhet nje njeri me mend, ... te te respektoje per edukaten tende. Gjithesesi ...
...Mbaj mend se ..., kam qene njeri i prape shume kur isha i vogel, por ... jo i trembur, dhe ... aq me shume nuk me trembnin perrallat me kane mesuar ne shkolle, apo ... mbi te gjitha, doktrina Enveriste se: "... Shqiptaret jane pasardhes se pellazgeve!".
Te gjesh prejardhjen e popullit tone eshte e kote te hulumtosh rreth saj se ka qene dhe ... mbetet nje popull injorant. ... Ishte injorant se nuk ka asnje dokument te shkruar prej nje mendjeje te "ndritur", eshte injorant se ne 13-14 vjet tranzicion nuk beri gje tjeter vecse zgjodhi disa udheheqes "te zgjuar" ... e futen dhe ...po e zhysin me thelle ne mjerim.
Dy popuj e perulen veten para sundimit otoman: nje ishte Bosnje-hercegovina te cilet u zhnderruan 100% (me perafersi) ne myslymane, dhe ... me pas vinte populli yne "liridashes" shqipetar. Serbet, malazezet, rumunet, maqedonasit, greket, bullgaret e rruajten fene apo kulturen e tyre.
Ne jemi i vetmi popull pa asnje te dhene rreth periudhes kur Perandoria romake u nda me dysh, dhe ... ne i perkisnim asaj te Lindjes, ... me pas u quajt perandoria e Konstandinopojes.
Aq me shume ne kemi edhe shume letersi antike!!! Une deri me sot nuk kam lexuar ndonje liber shqiptar apo te huaj ... te trajtoje letersi antike aq gjere sa c'trajton letersine antike greke dhe ... me pas ate romake. Aq me shume nuk di ndonje liber ku te flitet per letersi antike ilire, arbereshe, apo ... shqipetare ( mgjs dy emertimet e fundit te popullit tone me shume emra njohes nuk i perkasin antikitetit.)
se fundi, ju e mbani veten per shqipetare "te vertete" pse votoni disa qeveri ... lejojne "bamiresi" islamike, dhe ... me pas disa qeveri lejojne banka greke te marrin ne dore shumicen e "pasurive" te shqiptareve.
A nuk voton populli shqiptar per qeverine e tij? Nqs ti thua "po!" ateher pse voton ai popull gabim, (sipas teje)?! Dhe ... nqs pjesa dermuese voton gabim i bie ... pjesa dermuese e atij populli te jete "injorante"!!! Nqs ti do te thuash se zgjedhjet manipulohen nga ata jane ne pushtet, atehere ky popull kaq "i zgjuar" nder shekuj pse nuk e merr mundimin te rrezoje nje qeveri hajdute, nje qeveri te vete zgjedhur pa te drejte???!!! ... Se i bie, ... nje popull kaq me kulture sa ky i yni, (sic thua zotrote), duhet te jete ne gjendje te kuptoje te miren nga e keqja!!!
Po ai popull nuk ka buke te haje, ( sa njerz ne kryeqytet e marrin buken me liste ne shekullin e XXI-te?). Sa popuj ne Europe nuk kane energji elektrike natene e Vitit te Ri? C'shtet ne Europe na e kalon nga shkalla e papunesise? Ne c'vend te Europes eshte shkalla e vetvrasjeve me e madhe nga varferia? C'shtet tjeter Europian ka ate shkalle prostitucioni sic e ka Shqiperia duke marre parasysh dhe popullsine?
Ka me miliona pyetje te tjera, por ... eshte e kote se ..., ne koken tendje zien ideja se ... nje dite do te behet me mire. Po ..., nje dite do te behet me mire, por ..., do te jete ajo dite, ... s'ka per te erdhur kurre, sepse ... ate dite duhet te vdesin monopolet kane krijuar politikanet e sotem, ata burra shteti i ka zgjedhur ai popull me voten e tij.
Dhe ... nqs vertet kemi qene nje popul i zgjuar dhe me kulture ne te kaluaren e padokumentuar, ( ... s'ka ndodhur por ..., le ta logjikojme keshtu); si dreqin e humbem kulturen? Nqs kemi qene nje popull i nderuar dikur( ... Ne kemi qene nje popull i neperkembur, nga nje sundim ne nje tjeter, mgja le ta logjikojme keshtu); si dreqin e humbem nderin, tani kur rruget mbushem me kufoma te vrara nga mjerimi, apo neper peme lulet lidhin jo fruta, por ... viktima te varura prej varferise?
Nqs ne kemi qene nje popull i edukuar, (ndonse edhe vete ti e verteton se ne kemi qene nje popull barbar dhe irracional), si ka mundesi ti vetem me shan mua? Pse ti nuk mund te bisedosh pa te sharra sikurse une mundohem e bisedoj me ty, dhe ... sepse e di se po mundohem te flas si njeri me nje "kafshe"?
...Njohuria jote permblidhet vetem ne te sharrat e tua, ti je nje "shqiptar" e tremb "Europen", ... nuk i jep asnje garanci per zhvillim apo ... perparim drejt saj. Ti je ai shkon ne zgjedhje per te votuar kriminelet, sepse ... andej te terre "burrat" e shtetit i kane duart me gjak. Une peshtirosem prej maske-fytyres tende dhe ... urroj "ti" te mos jesh e ardhmja e atij kombi, ... eshte edhe kombi im!!!
 

zog

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

devolucion, ti i ngaterron gjonat, duket nga padija, kjo te fajeson dyfish.

e para ne kohe te partise se punes, pellazget nuk "njiheshin" dhe as mbaheshin per gjysherit tane, partise i mjaftonte MORALI I RI, ate qe ju "ftyrat me probleme" rekomandoni dhe sot. ju kerkoni gjithnje te nisemi nga e tashmja duke harruar qe popujt kane nevoje per mite e legjenda. per te shkuar te lavdishme pa te cilen s'ekzistojne.

e dyta, ate argumentin tend te gjuhes shkruar teper vone nga ne, harroje. shkrimi eshte nevoje kryesisht KLASE te perçoje ideollogjine e saj, formoje identitetin e saj, por dhe nje populli relativisht te madh ne numer e shtrirje per te komunikuar midis veti.

ti kujton se gjermanet, francezet, e italianet kane shkruar ka 1000 vjet, ndersa ne fillum sot. s'dike gjo djale.
tek keta popuj vetem elita (aristokratike e fetare) elaboroi shkrimin siç e thashe kryesisht per sundim. popujt deri vone qene analfabete dhe flisnin gjuhen (dialektin ose jo) e krahines ku benin pjese.

perpara viteve 60, ne france mbi metodat e mesimit te gjuhes frenge shkruhej; frengjisht per francezet.

akoma dhe sot ne itali e gjermani dialektet jane shume te perdorur.

dhe ne fund, tek ne shkruhej, Skenderbeu merrte e jepte letra qe ne kohe te tij me emisaret e kishes venedikut dhe sulltanit. e pse duhej qe ku te qe shqip a s'me thua. apo me ta bo qejfin ty.

ndersa mbi ndryshimin e fese, ajo erdhi kryesisht nga Senjoret e medhenj Shqiptare qe GJITHNJE historikisht kane dominuar jeten e ballkanit duke marre fene, gjuhen dhe manierat e popujve me te shumte ne numer. shqiptaret veç kan ndjek sipas zakonit (ka frynte era), po pa marr aspak pjese ne te.

ne u beme te krishtere, muslimane, fashiste, komuniste, demokrate, nga rrethanat e kohes pa qene kurre te tille. e ku eshte fakti qe ne jemi nje popull parahistorik.

si dhe nje pyetje; a mos te duket vetja me me kulture e i qut se Fishta?
 

jack owar II

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

zog, shkrimin e shtypshkronjen e kane ba elita gjermane per mi eduku miletin; njashtu ka vepru edhe elita angleze, franceze, italiane, spanjolle, e ku ta di une...elita shiptare, kur ka hase n'tipa kryforte e abdalle, ka provu me i kthy n'rruge t'drejte, po tentimet e tyne kane hase edhe n'kryenechesi ma t'madhe, prandaj elita shiptare asht dashte me e shpraze vehten per t'miren e popujve qere, sepse populli shiptare s'ka pase nevoje per msimet e elites, sepse asht popull antik, heroik, etrusko pellazgo iliriko antiko qielloro hynjor..raste konkrete: dinastite romake, osmane, bizantine, rumune jane majte prej njerzve ** kane pase gjak shiptari, po s'kane punu per shiptare sepse s'ja ka vlejte; hoxhe tahsini e ka themelu universitetin per stamollin, sepse shypja s'ja vnu veshin tine; njajte ka vepru edhe sami frashni, ** e ka ba encikllopedine per turkin; vaso pasha kur asht gerdite shiptarhone ka thane: o moj shipni e mjera shipni, e fishta ka thane le ta di bot ambare ** gjergji s'asht shqiptar...kjo sepse ka hase n'qyka abdalle si puna e shumekuj ktupari...
mirepo, kur dikush shkelqen, e i cili shkelqim gjithmone bahet jashte shqipnise, at'here shipet, si sterrvinare ** jane, kcejin me ja u marre eshnat...rast konkret nane tereza, t'ciles shteti shiptar s'ka denju as mi dhone shtetsi, as me ja leju viziten nanes e motres s'vet...

zog, t'keqes mos i thuj e mire, sepse duhesh mi dite kjarte e bukur ** vlera ma e madhe ner shiptare asht me kone hajn i zoti...ti ma teper i tutesh e e rrespekton ni hajn se ni akademik t'urte, ti ma teper e rrespekton ni hohshtapler ** t'shet pallavra, sesa profesorin ** punon me qiri per me t'qite n'drite...zog, kur po ju lexon njeri juve po e fiton pershtypjen ** tradita e shiptarit asht me e mate burrnine, e ajo matet me pulat ** ja vjedh kojshise...

zog, pasqyrja asht zbulimi ma i madh i njerise, sepse aty njeri e sheh vetvehten tamon qysh asht...ban mire me i dale kaihere vehtes perpara n'pasqyre!
 

jack owar II

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

kthim n'teme: aleksandri asht shiptar edhe ja ka nderu emnin tokes s'vet! bukur, e shka ka bo shiptari per me ja nderu emnin aleksandrit, ktij biri t'madh?
kurgjo, ama bash kurgjo s'ka bo...prandaj, bota e adapton aleksandrin e shume tjere, sepse shiptari asht prind i keq, prind neglizhus, prind i paprind...prind ** i vret fmijte e vet n'det, e ** i shet semaforave!
 

savage

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

ja po futem edhe njehere ne kete zallamahine tuaj. sipas mendimit tim, te qenit historikisht sa me asnjeanes eshte e veshtire. megjithate objektivizmi eshte relativ, keshtu qe ne fund te fundit ka shume gjera qe mund te gjendet konsensusi. nderkohe mua me ben pershtypje qe devolution dhe jack lene te kuptohet nje ndjenje 'self-hate" qe me ben pershtypje. e kuptoj dhe pranoj qe ky fenomen i ka ndodhur shume shqiptareve, pra ideja e te urryerit kombin, ose te pakten keshtu mund te duket ne pergjithesi. Jam dakort me shume argumenta te devolution persa i perket etimologjise, lidhjen iliro-shqiptare (qe e kam thene dhe me pare nuk eshte shume e qendrueshme si teori dhe si rezultat u quajta serb, grek etj...nejse)etj. Nuk duhet te argumentojme gjera qe ne fund te fundit nuk kane shume vlera. Ja po ju them une se nese mith del qe eshte fjale me origjine shqiptare, cfare do te ndodhi? Do te permiresohet gjendja jone, do ndjehemi me mire ne si individe? Perkundrazi, ne do te jemi prape ky vend me kaq probleme por tashme me nje "claim on fame" te pavlere. Jam me i vendosur kur vjen fjala per le te themi Nene Terezen sepse shqiptaret kane nevoje per role modele te cilat ne i kemi me pakice, ne mos me deficit. Dhe ketu dua te dal tek argumenti kryesor qe pak a shume shkon ne linjat e ; Nganjehere e nevojshmja eshte me e rendesishme se e verteta. Pra ne kete rast, ne si shqiptare kemi nevoje per shume gjera, nje nga kryesoret eshte krenaria kombetare. Jo sepse duhet te krijojme nacionalizm te semure por per te krijuar nje patriotizm elementar qe shqiptaret mungojne. Nje nga aresyet qe njerezit lene shqiperine eshte sepse ka humbur krenaria kombetare (dhe nuk po them qe nuk kane te drejte). Keshtu qe mbase duhet te jemi me te preokupuar per te gjetur menyra inkurajimi per krenarine tone infante. Jam i sigurt devolution dhe jack qe me pak mundim mund te gjesh shume gjera per shqiperine qe te mund te bejne krenar. ky nenvleftesim i kultures sone dhe adhurim i kulurave te tjerave tregon nje si tip inferioriti qe per mendimin tim nuk ka asnje aresye te ekzistoje. nejse, ju uroj shkrime te mbara dhe shpresoj te lexoj me shume "kercenime" te tipit : do te shkaterroj me kulture...!
 

jack owar II

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

savage, m'ke keqkuptu...ka pase kohe kur jam ndje si zogu e t'tjeret edhe kur kam mendu ** shiptari asht poplli ma i bukuri e ma i miri e ma i zoti e ma fenomenali i botes...ka pase raste kur jam zhgenjy me t'madhe n't'qenit shiptar...
mirepo, tash bre vlla jam plake, edhe s'kam kohe me u mashtru me faktin e t'qenit shiptar...meno me kujdes se shka do me thone me kone shiptar? ose anglez, nepalez, tanzanias, kenian, amerikan, e shkadochofte per ate pune...gjuha jote e nanes asht shipja, sepse nona jote s'ka dite gjuhe qeter - me pase dite ajo anglisht, a ki t'drejt eti mi thone vehtes anglez? savage, ke qellu me le n'nenqiellin shiptar, i rrethum me njerz ** jane shiptare, ** folin ship, ** pijin raki neper dasma, ** provojin me ike e me dale jashte shteti per ni jete ma t'mire, ke linde me ni vend ** ma teper s'ka drita, se sa ** ka...mendo sinqerisht me vetvehten: po t'kishe pase mundesi me zgedhe, a e kishe zgedhe me le n'tirane, apo n'noting hill t'londres? masnej mu krenu me perandorine angleze, me parlamentarizmin, me rock & rollin, me bitellsat, me shekspirin, me njutonin, me gjuhen e elitave moderne? garant ** kishe lype me kone anglez...ni san asht, ** krejt popuj, cilido popull i humbun n'cilendo qoshe t'tokes, ka me shka mu krenu, sepse popujt jane t'mdhaj edhe bojin mire...
problemi asht te prijsi, te chobani ** i prin miletit...e te na, per shkak t'gjendjes s'keqe t'momentit historik ku jemi, tipat e zogit e demagoget qere mujne shume lehte me u ba chobane e me pri prej s'mrapshti, sikurse ** ka ndodhe n'50 vjet e fundit...
ka shume e shume sene per me u krenu me t'qenunit shiptar: jemi popull ** kurr kurkuj s'i kemi bo zullum! a ka ma knaqsi se kjo? me u krenu per faktin ** kurre kerkuj s'i ke shkaktu fatkeqsi? mu n'kto gjana na duhet me u kape e me i ngrite n'vlera model, e jo hajnine, ngutine, vrullin e abdalles, shetine neper mjegull - jo, sot ma shume se kurre na duhet me hece neper rruge t'kthjellte e me ndertu vlera ** krejt bota ti pranon si t'tilla: duhet mi kallxu vehten puntore, t'menchem, t'pasherr, me ambicie t'shndoshe, jolakmiqar, e si kto...
shka m'duhen mu legjendat e mitet e etruskeve t'cilat kurre s'i kam ndi si fmije? a e di ** i gjithe ky vrull absurd per antikitet asht tu na kushtu kohe t'chmushme per me e zbardhe mu ata ** e kemi t'afert? ej bre, chka m'duhen mu pallavrat e etruskeve, kur une i kam zanat, gjergj elez aline, konstandinin e doruntinen, urtine e anton chettes, shkrimet e anton pashkut, vjershat e gurin e lumin e ali podrimjes? etruskishtja asht pordhe e ftofte n'krahasim me peshen e gurit t'ali podrimjes bre...a e di se chfare ndjenje e mire asht me kone shiptar? a ka kush flamur ma t'bukur se shiptari?
mirepo, po qaq sa asht mire ** jam shiptar, qaq mire e ndjej vehten edhe kur e konsideroj vehten spanjoll, italian, brazilian, kilean, etj...idioti, si serb, si shiptar, si anglez, si hungarez, si nepalez, si filipinas, asht idiot! burri burre, si shiptar, serb, kroat, rus, anglez, amerikan, irakian, kinez, kamboxhian, kenian, kanadez, maur, jahudi, etj etj, asht burre i mire!
na jemi popull ** hala jemi tu e hallakate identitetin, joetrusk, jo pellazg, jo ilir, jo mongolez, e qebesa edhe egjiptas - ka ardhe koha me u rrite e me shku n'shkolle edhe me i kriju disa institucione, fjela e t'cilave nxan van. n'fakt, ato institucione i kemi pase n'figuren e chabejit e gjon shllakut e t'tjereve, mirepo ata kane deke tash...ka ardhe koha me u ripertri e me i bo s'pari - mirepo, ato institucione nuk bahen me pallavra t'tipit t'zogut e kolopuqeve qere...
ajo ** po du me e thane asht se ka ardhe koha me u marre seriozisht me kto pune, e jo me ju gzu majanit, d'anzhelise, fallaqit e tjerve si kta, sikurse fmija ** i gzohet karamelave...
duhet me e rrespektu vehten, e rrespekti fillon kur truni asht i kfillt edhe nuk mashtrohet lehte...

une, meqe besoj (e edhe deshiroj) ** shiptari ka aftesi me u kfille, shkruej ktu - perndryshe, nuk m'kish mete tjeter vech se me e lyp ni forum tjeter edhe me fillu me u adaptu n'tjeter nacion e me u asimilu, kshtu ** fmijeve t'mi me ju thone australiane edhe ata me e pase jeten pa kto probleme me t'cilat sot ballafaqohemi...perndryshe, une s'du me deke n'shoqni t'abdalleve - ndrroj fe e atdhe e krejt beteret qera! ja boj qysh ja ka bo none tereza...
per mos me ndodhe kjo, une po e jap hisen teme e po e lypi perkrahjen e qerve...
 

adani

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

postuar nga savage:
Nganjehere e nevojshmja eshte me e rendesishme se e verteta. Pra ne kete rast, ne si shqiptare kemi nevoje per shume gjera, nje nga kryesoret eshte krenaria kombetare. Jo sepse duhet te krijojme nacionalizm te semure por per te krijuar nje patriotizm elementar qe shqiptaret mungojne. Nje nga aresyet qe njerezit lene shqiperine eshte sepse ka humbur krenaria kombetare (dhe nuk po them qe nuk kane te drejte). Keshtu qe mbase duhet te jemi me te preokupuar per te gjetur menyra inkurajimi per krenarine tone infante. Jam i sigurt devolution dhe jack qe me pak mundim mund te gjesh shume gjera per shqiperine qe te mund te bejne krenar. ky nenvleftesim i kultures sone dhe adhurim i kulurave te tjerave tregon nje si tip inferioriti qe per mendimin tim nuk ka asnje aresye te
ekzistoje.

____________________________

:thumbsup:
 

jack owar II

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

savage, vetem percjelle shkrimin tam n'ket rrjedhe: tane kohen nuk po e kontestoj t'qenunit shiptar t'lekes; mirepo, une po lypi me ndertu, me ba dishka ** e shkrun historia, me ja ngrite ni lapidar, a me ja ba ni film, apo dishka t'tille, une po e lypi ndertimin, e jo vetem me fole pallavra...pa pune s'ka gjo...
 

savage

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

jack, jam dakort me shume gjera qe thua, por ama edhe pse do te kisha zgjedhur angline apo ameriken (ashtu sic kam bere) perseri do te ndihesha jo mire pas njefare kohe (ashtu sic ndjehem). Te them te drejten une nuk rri dot me shume 10 dite ne Shqiperi, se pastaj filloj asfiksohem, ndjehem keq etj dhe kjo vjen per faktin sepse gjithmone jam ndjere si ne gracke ne Shqiperi pikerisht sepse nuk kisha asnje mundesi per te ikur ligjerisht dhe e vetmja alternative per te ikur ishte me skaf apo kufirit grek (sic bera) Kjo eshte nje dukuri shume e njohur per shqiptaret, ne ndjehemi ne gracke ne Shqiperi sepse nuk ka rruge te lehte per te ikur. Edhe pse mund te duket si kontradikte ne terma une gjithmone kam menduar se rruga me e mire per te ndaluar emigrimin e paligjshem do te ishte te dhenia e mundesive per te levizur lirisht. Si puna e atij zogu qe nuk mund ta mbash ne kafaz sepse perplas koken per te dale jashte deri sa te ngordhi. Nuk ka gje me te keqe se mospasja e mundesive. Megjithate perseri ne do te duam te kthehemi ne vendin e lindjes sepse ka nje magnetizem te tille qe nuk mund te shpjegohet. Shqiperia me pak fjale eshte helmi yne i embel.
Per te ardhur ne teme, jam shume dakort perseri me ty se pellazgjishtja etj jane pa buke ne kete moment. Do te harxhoja me shume kohe te perktheja Ali Podrimjen sesa te bind dike (te huaj) per ilirishten etj.
 

balforum

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

Sipas nje bisede qe pata me nje Kurde ajo me tha qe Kurdet ne gjuhen e tyre quhen Kerc (eshte nje e ndermjet u ) dhe jan quajtur keshtu pas dueleve qe Aleksandri i Madh pati me ta.Ai i ka quajtur kete popull keshtu sepse ishin popull shume i forte dhe i pathyeshem
Sipas saj ajo tha qe ne gjuhen e tyre kurts,kerts,kerc nuk ka kuptim por thjesht dine qe Aleksandri i ka quajtur keshtu sepse ishin popull shume i forte...
Por une i thashe qe ne gjuhen shqipe kerc d.m.th po ashtu dicka e forte.Dhe ne te vertete Kerc ne shqip eshte dicka e forte,dhe kemi kerc = kocke.
Por edhe kerci i kembes (pjesa e kembes posht gjurit),Kemi edhe kercellin e pemes(kur heq lekuren e bute del kercelli i forte,por edhe drureve te thate e te forte ne u themi kercunj.
Pra sic shikohet edhe nga kjo fjale Aleksandri fliste shqip. :thumbsup:
Vajza ishte e habitur por edhe e apovrovoi pa hezitim sepse sic e dinte pak edhe ajo kerc ishte dicka e forte aty rreth ballit te njeriut.Por se nga cila gjuhe vinte shpjegimi i fjales kerc ajo hamendohej si edhe shume te tjere se mund te vinte nga Greqishtja, por pa ndonje argument bindes.

Dicka tjeter qe verejta pas pak kohe me ate vajze ishte se shume fjale ishin te perbashketa me shqipen(gegerishten).Nuk eshte cudi qe shume ushtare te Aleksandrit te jene vendosur aty.Ajo pohonte gjithashtu qe kurdet e vertete jane bjonda dhe sy kalter :eek: (tani a jan kurde apo jo kjo nuk dihet)
Fjale ne kurdisht qe mbaj mend:
ca uani = ca bani
ar - zjare
ard - toke,are
 

kameleoni

Primus registratum
Re: Aleksandri i Madh.....

Une kam bere debat me nje historian grek per rreth 3 muaj ne faqen www.greenspun.com per origjinen e Aleksandrit te Madh.
T'ju them nje gje qe eshte e sigurte.

Maqedonasit ishin popull ilir te ardhur nga Iliria e Veriut dmth fiset e Panoneve,Breuceve,Skordisheve,Liburneve.

Eshte gjetur nje pllake me shkrim foinikas ku shkruhet pikerisht per origjinene e tyre ilire.e vjeter rreth 900 vjet para eres sone.


Ndersa ne qoftese maqedonasit do ti konsiderojme popull grek atehere perseri Aleksandri kishte 3/4 e gjakut ilir.

Gjyshja e ti nga Filipi ishte ilire nga fisi i Linkesteve ndersa Olimpia nga fisi i Moloseve.
 
Top