12 Fjalët magjike të shejtanit të mallkuar.

Teolog

Moderator
Anëtar i Shtabit
1- Nuk bëhet gjë për një herë,
2- Jemi akoma të rinj.
3- Zoti shikon pastërtinë e zemrës.
4- Pasi të dal në pension.
5- Nuk duhet tu përshtatet koha juve por ju kohës.
6- Nuk hyhet midis Zotit e njeriut.
7- Pas gjithë këtyre mëkateve është e vështirë të fali Zoti.
8- Mos u mendo shumë se e humbet fillin fare.
9- Ne pasi të digjemi një kohë në xhehenem do dalim se do dalim në xhenet.
10- Nuk bëhet gjë Zoti të fal.
11- Neve kështu na kanë mësuar të parët tanë.
12- Kini kujdes mos tu mashtrojnë me fjalë ata të prapambeturit.
 

atman

Forumium maestatis
Taleban, a mund te na i shpjegosh pse jane te djallit keto menyra te shprehuri, idioma, qe me semiri jane pjese e pervojes njerezore, me sakte e antropologjise?
 

gene

Forumium praecox
Kam pershtypjen se jane pjese e pervojes personale gjate prozelitizmit qe ben.
Mbase gabon kur e ngaterron paaftesine me shejtanin.
 

Al-Punk

Still here
@atman, nuk e kuptoj pse cdo musliman duhet ta cilesosh si taleban dhe ti drejtohesh me ironi. Mund te ishte me paqesore si pyetje!
 

Teolog

Moderator
Anëtar i Shtabit
@atman, besoj se nuk jane te gjithe njesoj qe drejtohesh ne ate menyre. Megjithate dua te kujtoj se ketu eshte forumi teologjik e jo i fyerjve apo ironive siç thote dhe @StillMandi. Nese keni ndonje pyetje rreth çeshtjeve teologjike mund tu pergjigjem me aq sa di e persa i perket asaj qe nuk di mund te them lirshem qe nuk e di. Me respekt.
 

atman

Forumium maestatis
Mandi po ben nje gabim naiv duke pergjithesuar. Nuk e besoj se t'i thuash dikujt, nje individi ose edhe dhjete prej tyre taleban, patjeter perfshin te gjithe myslimanet.
Meqenese nuk e kutpuat persene po ua shpjegoj.
E para: Djalli eshte e keqja vete as sinonim, theksoj, e keqja vete. Te quash psh si ne rastin e mesiperm, fjale magjike te djallit çfare ne fakt perben nje pervoje popullore, eshte nje shprehje direkte e deshires per ta shkaterruar. Perderisa Djalli per nje besimtar - ne kete rast myslimin - eshte e keqja qe duhet shkaterruar. Dhe Taleban ka marre kuptimin e çdo veprimi qe drejtohet kunder kultures njerezore, nuk eshte i lidhur aspak me myslimanet. Edhe nje kushdo njeri tjeter i fe ose i pa fe, nese shkaterron kulturen ose pjese ose pamje te saj kryen nje veprim talebani. Ky personifikim ka ardhur nga shkaterrimi prej talebaneve i skulpturave te Budes qe ishin sa simbole te nje feje tjeter aq edhe pjese e kultures se popujve qe shpirterisht ndihen ndjekin budizmin por ishin edhe nje pasuri kulturore e te gjithe njerezimit. Qe ketu çdo veprim i tille, pavaresisht permasave, cilesohet talebanizem dhe kush e zbaton taleban.
A eshte fyerje apo jo, le mjaft per tu diskutuar.

-Persa i perket faktit se ketu eshte forum teologjik nuk te jep te drejte ty te fyesh boten time jashte teologjise tende. Bota ime perfshin edhe ato shprehje te permendura qe ti kerkon t'i asgjesosh si te keqit e keqiave.

Tashme perserit pyetjen: Perse jane te Djallit? Perse psh, "Nuk behet gje per njehere" eshte e Djallit dhe kur thuhet "Roma nuk eshte ngritur brenda nje dite" - s'eshte e Djallit?

Ku e shikon te keqen te thenia: "Neve keshtu na kane mesuar te paret?". A nuk synon kjo te krijohet nje humnere midis brezave? Kush eshte me e keqe te respektosh ate qe te kane lene trashegim te paret, apo ta shkelesh me kembe - sepse eshte e djallit? etj etj, shembujt jane me siper.
 

DriniS

Ecejak
Atman, kendveshtrimi yt per te debatuar rreth eksperiences shumevjecare te popujve dhe fjaleve te urta qe percillen mes brezash, eshte tamam nje pikepyetje per te cilen Z.I.Sh. mund te jape opinionin e tij. Edhe une do isha kurioz te dija pergjigjen per kete gje.
Ajo qe vura re nga reagimi, me krijoi pershtypjen se fjala e pare qe ke perdorur thyen respektin apo deshiren per te debatuar me ty nga ana e Z.I.Sh.-se. As une vete (i krishter nese doje ta dije) nuk jam dakort me epitetin taleban ndaj dikujt pasi personifikimi qe sjell gjate diskutimit eshte i krahasueshem me fjalen "shqiptar" (allvanos) qe ka ardhur nga cdo vjedhes apo vrases qe ka kryer krime ne Greqi pavaresisht nese eshte shqiptar, serb, polak, rumun etj.

Zeri, do ishte ndihmuese qe ne 12 shprehjet e vendosura te na japesh nje zgjerim te kuptimeve te tyre ashtu sic interpreton. Keshtu mund te ngreme nje debat me konstruktiv sesa duke etiketuar nje X gje si gje te keqe pa lene hapesire per ta trajtuar ne diskutim.

Faleminderit
 

Teolog

Moderator
Anëtar i Shtabit
Këtu shprehja fjalët magjike të shejtanit është përdorur në termin teologjik pasi mendimet në fe ndahen në dy pjesë, njëra mendimet e këqija (aklush-shjetani) dhe mendimet e mira (aklulmeleki). Atëherë duke dalur nga kjo po sqaroj fjalët e mëposhtme.
1- 1- Nuk bëhet gjë për një herë,
Është fjala për bërjen e disa gabimeve nga ana e një besimtari si psh pirja e alkoolit, lënia e namazit apo adhurimeve tjera, gënjeshtra, mashtrimi etj…
2- Jemi akoma të rinj.
Është fjala për bërjen e adhurimeve ose largimi nga ato të cilat në fe quhen të ndaluara si alkooli, bixhozi, falli etj… Pra le ta jetojmë jetën një herë pastaj kur të jemi plakur adhurojmë pa ndërprerje.
3- Zoti shikon pastërtinë e zemrës.
Është fjala për ato persona të cilët e mashtrojnë veten duke thënë se ne edhe nëse nuk bëjmë ato adhurime, urdhra apo nëse nuk largohemi nga ato të cilat janë të ndaluara me fe e kemi zemrën e pastër dhe kjo na mjafton.
4- Pasi të dal në pension.
Është fjala pikërisht për ato persona të cilët thonë se tani që jam ne punë nuk kam kohë të merrem me ritualet fetare, pasi të dal në pencion kam më shumë kohë të lirë dhe atëherë merrem me to etj…
5- Nuk duhet tu përshtatet koha juve por ju kohës.
Është fjala për ato persona të cilët modën apo diçka tjetër e quajnë të domosdoshme duke harruar kufinjtë e fesë së tyre. Gjithashtu duke mashtruar veten se koha ndryshon e njerëzit duhet ti përshtaten asaj ku harrojnë se kohën ne vetë e ndryshojmë.
6- Nuk hyhet midis Zotit e njeriut.
Është fjala për ata të cilët thonë se e adhurojmë Zotin por kur u pyetet diçka psh rreth dhënies së zeqatit i cili është obligim thotë çtë duhet ty nuk hyhet midis njeriut edhe Zotit. Kjo është një formë kamuflimi.
7- Pas gjithë këtyre mëkateve është e vështirë të fali Zoti.
Në fe dihet shumë mirë se Zoti derën e faljes e ka lënë hapur deri në frymën e fundit të jetës, e për këtë ata të cilët mendojnë këtë shprehje është vetëm një mashtrim nga ana e mendimit të keq.
8- Mos u mendo shumë se e humbet fillin fare.
Është fjala për ata të cilët nuk duan të mendojnë për dhuntit që i ka dhënë Zoti dhe përdorin këtë shprehje etj…
9- Ne pasi të digjemi një kohë në xhehenem do dalim se do dalim në xhenet.
Është fjala për ata të cilët marrin si derë shpëtimi fjalët e cituara në fe ku thuhet se besimtari del nga xhehennemi pasi ti shlyej mëkatet e bëra dhe futet në xhennet. Kjo është një derë mashtrimi në fakt sepse e shtyn besimtarin më tepër ndaj mëkatit me atë besimin se në fund të fundit një ditë do hyjë në xhennet.
10- Nuk bëhet gjë Zoti të fal.
Është fjala për një gabim që mund të ketë bërë një person dhe tjetri i thotë në mënhyrë qetësimi “nuk bëhet gjë ti bëre pa dashje Zoti të fal” në fakt ai duhet këshilluar që të mos e bëjë më por ndosh e kundërta.
11- Neve kështu na kanë mësuar të parët tanë.
Këtu nuk është fjala për tu shkëputur nga tradita por ka shumë gjëra në fe që të parët tanë e kanë mësuar gojë më gojë dhe shumë prej tyre janë transformuar në forma tjera. Pikërisht për këtë është fjala që një njeri nuk mund të eci me atë mendimin se kështu na kanë mësuar dhe nuk studion atë që duhet.
12- Kini kujdes mos tu mashtrojnë me fjalë ata të prapambeturit.
Këto fjalë janë shprehje e atyre që janë larg fesë dhe besimtarët i quajnë të prapambetur, e u thonë të tjerëve në mënyrë që ti mbajnë larg fesë.
 

gene

Forumium praecox
avash me kete gersheren se duket si me norme ditore pastaj

zeri, akoma nuk i je pergjigjur pyetjes sime

A ofendohesh nese te quajne taleban?
 

gene

Forumium praecox
te kushton shume te pergjigjesh ketu? me kete teme ka lidhje pyetja ime.

po - jo

Eshte e thjeshte

A ofendohesh apo jo nese te quajne taleban?

Dhe, te lutem shume, mos hap tema te reja ne emer tim. Di ta bej vete nese kam interes.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Kam përshtypjen se duhet ta kuptojë në radhë të parë se ç'do të thotë "taleban" e pastaj t'i përgjigjet pyetjes tënde. Nga sa ka shkruar deri tani, len përshtypjen se bën pjesë tek pjesa e fundit e pikës 12 dhe, më keq akoma, duket se nuk ka aftësinë të kuptojë ç'ka shkruar jashtë kontekstit fetar. Kur dikush zgjohet nga gjumi, bie të flejë e ëndërron me Zotin, shumë, shumë është një besimtar i devotshëm por përsa i përket aspekteve të tjera të jetës ... .

Nuk e di sa duhet hyrë në diskutime me persona të tillë. Këndvështrimet janë tepër të ndryshme :eek:
 

Teolog

Moderator
Anëtar i Shtabit
te kushton shume te pergjigjesh ketu? me kete teme ka lidhje pyetja ime.

po - jo

Eshte e thjeshte

A ofendohesh apo jo nese te quajne taleban?

Dhe, te lutem shume, mos hap tema te reja ne emer tim. Di ta bej vete nese kam interes.

Ne rradhe te pare temen nuk e kam hapur une, e dyta nuk me intereson çafre thone por çfare jam. Qe te them ofendohem apo jo duhet te dime se kush jane dhe kush quhet Taleban. Per mua nuk eshte nje ofendim por nuk jam Taleban. Ne shkrimet e metejshme do sjell nje shkrim rreth Talebaneve se kush jane ata.
 

gene

Forumium praecox
jo... por

E kupton dhe vete, besoj, se te njejtes pyetje 500 vjet me pare, ne arabine saudite (apo edhe 15 vjet me pare ne afganistan), do ti ishe pergjigjur paksa ndryshe.

A nuk te duket se mendimi yt eshte tek numri 5 i listes tende.

Ti vete i pershtatesh kohes e vendit.

Nje pyetje tjeter tani

Pse profeti i "detyroi" ndjekesit e tij me merrnin disa gra?
Cfare kish ndodhur?
 

Teolog

Moderator
Anëtar i Shtabit
Se ç'lidhje ka me piken 5 nuk e kuptova por zere se e kam kuptuar.

Pergjigja e pyetjes tende. Profeti nuk ka urdheruar asnjeri qe te martohet me shume gra. Nese ke ndonje argument historik ne lidhje me kete mund ta argumentosh.
 

gene

Forumium praecox
temes po i permbahem mandi po mos pretendo qe te shpreh gjithca me nje fryme se i iken lezeti punes

Tani ti zeri, qe te kthehemi tek pika 5 e jotja, e qe eshte edhe thelbi i kritikes boterore (po shqipetare me pare) ndaj fondamentalizmit (cdo lloj fondamentalizmi), e kupton fare mire (po mbase nuk te pelqen) qe edhe vete profeti ne jeten e tij iu pershtat kohes e vendit ne udhezimet qe dha (i vure re thonjezat?).
Edhe ti i pershtatesh kohes e vendit kur i vjen rrotull pyetjes nese ofendohesh apo jo kur te quajne taleban.
 

atman

Forumium maestatis
Gene, mos prit pergjigje sepse pyetja eshte thike me dy presa. Ne rast se pergjigjet kjo kerkon thjesht te vleresoje midis dy te "keqiave" ate me te voglen. Ngado qe ta marresh dmth aklush-shejtani dhe aklulmeleki, aklush qe aklush mbetet. E qe te shpjegosh magjine e ketyre fjaleve duhet te kercesh vallen e vitheve.

* * *

Persa i perket DriniS. E para nuk me intereson besimit tend fetar sepse une e kam perdorur termin per te gjithe ata njerez pavaresisht nese jane apo jo fetare qe sillen ne nje menyre qe sot quhet talebanizem. (lexo mire çkam shkruajtur)
Kam disa pyetje per ty:
- Allvanos, eshte fjale e gjuhes greke apo ndonje deformim i sotem i fjales alban e me qellim fyerjeje?
Serish dy o tri pyetje te tjera:
- Di gje rastesisht nese fjala Taleban i perket fjalorit, ta zeme pashtun dhe do te thote "student"?
- C'vlere ka kjo gje(te qenet pjese e fondit gjuhesor)? psh ne krahasim me te paren(allvanos si sajim i qellimshem)?
- A eshte nje fjale e sajuar, apo pasuri e gjuhes afgane, me ngushte, pashtume qe mori ngjyre mohese(negative) nisur nga veprat shkaterruese e mbrapakthyese ne kohe te te ashtuquajturve talebane? (ia vlen te bej listen e "veprave" te ketyre studentave te medreseve qe i dhane ngarkese tjeter emocionale fjales taleban? ) Me sa di une, psh, nuk i thone Talle-babane(ne kete rast do te gjente vend krahasimi tend), me bekimin e pikes 11 -te.
 

atman

Forumium maestatis
Asnje nga shpjegimet nuk qendron. Mund te thuhet se jane edhe mjaft qesharake.
Perveç pikes (5) qe Kondre me te drejte e ka vene ne dukje si strumbullar rreth te cilit vertitet çdo besimtar i ketij kalibri, psh pika 2; "Jemi akoma te rinj" mund te them se eshte nje nga shprehjet qe njeriu e perdor per t'i dhene kuraje vetes, per te njohur te vetja mundesi e forca per te shkuar me tej duke i dhene kohe vetes. Pra, do te perdoret e perdoret mjaft me vend psh t'i thuash dikujt: Kuraje, je akoma i ri. Eshte nje nxitje mjaft e bukur. Nuk besoj se do ta ndihmoje njeri thenia: Eh, mbarove, u menderose...

Pika 9 i dashur kunder pikes 7. Eshte njesoj si te thuash: Ajo dere eshte e hapur dhe e mbyllur.
Jo mo, ç'ne...
 

DriniS

Ecejak
Atman, po te citoj:
Dhe Taleban ka marre kuptimin e çdo veprimi qe drejtohet kunder kultures njerezore

Qe ketu nisi debati im me ty. Une nuk kam informacion qe kuptimi i fjales taleban qenka nderkombetarizuar ne cdo lajm qe ka lidhje me sulme si fizike dhe ideologjike neper bote. Dhe si rrjedhoje eshte futur ne fjaloret e botes si nje shprehje apo etiketim ndaj "cdo veprimi qe i drejtohet kunder kultures njerezore". Nese ti ke informacion per kete gje, ki miresine te me ndricosh.

Menyra si e shoh une, Zeri ka shkruar shprehje te marra diku dhe ekzistenca e tyre nuk ma fyen ekzistencen time apo te ideologjise sime. Duke u bazuar tek ideologjia jote, nese do i sulesha Zerit per ato shkrime (te shenjta apo jo ne kulturen e tij) qe mua nuk me bejne sens, atehere do konsiderohesha edhe une nje taleban, apo gabohem?
Pyetja jote drejtuar Zerit eshte shume me vend, por sic e shkruajta dhe me siper, etiketimi negativ qe i ben pales tjeter qe ne hapje te diskutimit eshte hapi i pare ndaj humbjes se respektit dhe te nje debati konstruktiv.
 
Top