Re: Turizmi shqiptar
Turizmi Prej Letre me Luster
Nga Alban Bala
Qeveria shqiptare eshte shprehur optimiste per rritjen e hyrjeve turistike gjate ketij sezoni veror ne Shqiperi, por situata ne shume vende eshte ende jo aq premtuese.
E mbeshtetur mbi nje strategji me pretendime qe i meshojne kryesisht turizmit kulturor, per te zgjeruar bazen e tregut turistik shqiptar, i cili mban 90% ngjyra ballkanike, Qeveria thote se vendit tashme i jane shtuar nje sere kapacitetesh, qe do te behen efikase gjate ketij sezoni.
Sipas ketyre te dhenave ende gjysem zyrtare, vendi ka aktualisht rreth 32 mije shtreter, ose 12,5% me shume se vitin e kaluar. Parashikimi i sivjetem eshte per afro 40 mije turiste me teper nga shifra prej jo me shume se 500 mije vizitoresh, qe shkelen Shqiperine gjate vitit 2005. Ky fluks turistik ne teresi pritet te prodhoje rreth 50 miljon dollare te ardhura per sektorin. Afro 10 mije vete eshte parashikuar te punesohen ne menyre sezonale per t’iu pergjigjur edhe fluksit ne rritje te turizmit.
Ne fakt volumi i punes dhe i pjesmarrjes se ministrit te Turizmit Bujar Leskaj ne te gjitha perpjekjet promovuese te turizmit mund te konsiderohet pa frike i admirueshem. Por ai eshte ende ne nivelin e tavolines.
E thene ndryshe, z.Leskaj ne faqen e internetit te Ministrise qe drejton, shpjegon deri ne detaje nje plan pune ku perfshihet deri edhe botimi shqip dhe shperndarja e nje Kodi Global te Etikes ne Turizem. Por sa vlen kjo, kur ende asnje qender e rendesishme turistike e Shqiperise nuk ka nje sistem te depurimit te ujrave te zeza? Dmth sa rendesi ka a sillesh mire me nje turist, i cili ka ardhur per t’u lare ne nje det, ku urinon e gjithe qendra turistike pritese?
Sa efektive eshte strategjia e thithjes se flukseve turistike, kur ne planet e punes se Policise se Ndertimit, ndersa ka filluar sezoni veror, parashikohen nderhyrje shkaterruese ne zonen bregdetare?
Jam i sigurt se Ministria e Turizmit dhe Enti i Turizmit e kane zgjeruar harten e promocionit turistik. Por a kane efekt nje cikel panairesh deri ne Finlande, kur Mali i Zi dhe Kroacia jane prej muajsh prezente ne CNN dhe Euronews me reklama turistike?!
Jam i sigurt se ekspertet optimiste te Ministrise e kane pare site-in promocional te Malit te Zi
www.visit-montenegro.org , i cili eshte promovuar permes mediave globale qysh prej shkurtit te ketij viti.
Ministria sigurisht ka bere mire qe ka dokumentuar resurset turistike, por guidat prej letre maksimumi vlejne per perdorim lokal.
Faqja web e Ministrise qe mund te sherbente si nje udhezues per agjensi te medha nderkombetare kur kerkojne partnere apo resurse, funksionon vetem ne shqip. Permbajtja e saj anglisht nuk hapet.
Lajmi me i fresket i kesaj faqe ne rubriken “Te rejat e fundit” daton me 15 dhjetor 2005.
Interesante eshte se ne Portalin Kulturor, siç e mbiquan Ministria faqen e saj, mungon teresisht Enti i Turizmit. Qofte edhe si link. Sigurisht, faqja e tij ekziston. Ajo eshte
http://www.albaniantourism.com , edhepse nuk eshte e arritshme permes Ministrise se Turizmit. Por eshte pak te thuhet se kjo eshte nje faqe jo profesionale. Kjo faqe nuk eshte bere per t’u vizituar, por sa per te lare duart nga detyrimi qe ka shteti per te qene i pranishem ne rrjetin boteror te informacionit.
Psh. sipas kesaj faqeje ne Vlore ka vetem 2 restorante ku mund te hash. Ne Lezhe ka vetem nje. Po ashtu ne Shkoder dhe ne Korçe ka vetem 2 restorante qe ia vlejne sipas Entit.
Guida e hoteleve eshte edhe me e çuditshme, pasi eshte e gjitha e ndertuar ne format pdf, me nje strukture aspak user-friendly dhe tejet te shtremberuar, njelloj si ne rastin e restoranteve.
Faqja ne themel nuk ka asnje prioritet dhe gjeja qe te bie me shume ne sy eshte logoja e fushates qe mbeshteti tre vjet me pare GTZ. Sllogani i vjeter epik “Shqiperia- Sekreti i fundit” nuk kuptohet qarte se kujt i drejtohet, pasi turistet kryesore qe vijne ne Shqiperi jane ballkanas.
Po te kihet parasysh perceptimi qe ushqehet mbi vendin gjate dekades se fundit, ky sekret i premtuar ne fakt nuk eshte me teper sesa nje surprize e hidhur.
Mali i Zi perdor si sllogan kryesor turistik po ashtu nje qasje epike “Bukuri e eger”, ndersa sllogani mbeshtetes eshte “ Zbuloni, Perjetoni, Gezohuni” (Discover, Experience, Enjoy).
Greqia fqinje e ka slloganin e saj “Jetoni Mitin Tuaj” (Live Your Myth).
Me pak fjale ajo qe mungon ne turizmin shqiptar eshte dinamizmi. Ka nje perpjekje te lexueshme institucionale per te trupezuar ne nje pjeset e mozaikut (turizmin kulturor, malor, natyror, ate sportiv, ekstrem, etj), por ne teresi kjo mbetet nje qasje teorike. Nuk eshte detyre e politike-beresit per te zgjedhur instrumentat e nderhyrjes. Por eshte detyre e tij te kontrolloje efikasitetin e instrumentave te propozuar nga specialistet dhe titullaret pergjegjes. Fundi i sezonit veror do ta jape kete pergjigje.
(materiali i marre nga faqja e ISHMP-se:
http://www.albpr.org/g-news/modules.php?name=News&file=article&sid=177)