Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Do e filloj kete teme,me nje emision qe u shfaq nga kanali teliviziv kosovar RTK ,si shumica e mediumeve shqiptare,te cilet ushqejne tendecen naive,se shqiptaret duhet rikthyer ne fene e te pareve,dmth "te krishtere".Por ksaj rradhe na ishte nje emision me nje fund interesant!! Ky emision,u zhvillua ne "karavansaraj",ky fshat ne prizren!! Ne kete fshat,kishte qene nje Plak i urte,i cili i jep permbyllje ankthit te regjisorit dhe vet emisionit.Ja biseda e shkurter qe u zhvillua mes Gazetarit dhe Plakut te urte; Derisa Gazetari mirrte ne pyetje banoret e ketij fshati ne lidhje me fene e baballerve te tyre,u inkuadrua edhe ky "Plak i urte";

Plaku i urte
Ti po thu qe baballart e ton,jan kon krishter,apo?

Gazetari ( sikur me mburrje i thote)
Ate e dine te gjithe,kete e vertetone edhe historia ...

Plaku i urte ( iu drejtua atij derisa perkdhelte mustaqet e tij,me fjalet);
A e din more bir,cfar feje kan pas para se mu bo krishter?

Gazetari (.. heshti nje kohe .. ne ato momente sikur thonte me vetvete; ah regjisor e ahmak ..pasi mbaroi kjo heshtje,plaku i urte priste pergjigje,e Gazetari jo i sigurte se cfar te thonte,e per te nxjerrur vetin nga gjendja,i thote);
O mixh,po ne at'vakt,s'ka pas fe!

Plaku i urte (buzen n'gaz,i thote);
Domethon,te part ton s'jan kon as krishter e as musliman,apo?

Gazetari (... e pa sa eshte ora,dhe nuk foli mo!!! ... )
... vazhdoj Plaku i urte me fjalet;
Roma na boni krishter,e stambolli mysliman,e kush don le te bohet me rome,e kush don te rrij me stamboll.

Kshtu,i la te gjithe "Pa koment",e sikur u tha; Ikni me axhen,e mos na qoni pluhen!!!

Tani,i kthehem "topikut" me pyetjen;
Cfar teorie,apo besimi,apo bindjeje i shtyn disa te pretendojne,qe shqiptaret duhet te kthehen ne Krishterizem? Pse dhe Si?
 

vlera

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

:confused:
te lutem fol me me fakte pra, nuk e di ku po informohesh por fjalte tua ujin e qojne nga mulliri yt ne mulli te huaj.
Nese keto jane te verteta qe thua ti atehere une nuk qendroj ne toke por ne hene. :eek:
 

vlera

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Ti thua se kombi ka lindur para fese,(edhe une mendoj ashtu)po hajde e mbushi mendjen atyre te forumit Dardania,apo Dawas ketu,apo plisit,apo amarit etj etj te cilet thone:ne jemi muslimane pastaj Shqiptare???

Une respektoj mendimin tende edhe te te tjereve, por edhe smund te mendoj njejte, mundem por edhe smund te pajtohem me mendimin e dikujt.
Por ke kujdes keta qe ti permende jane nga Kosova por sjan e gjithe Kosova, sic je ti nga Shqiperia por nuk je e gjithe Shqiperia, dhe nese ti nuk mendon njejte si keta apo une sdo te thote qe ne e kemi mendimin e drejte, dhe mendoj ti vepron te njeten gje si keta qe po kritikon, je bere per te te kritikuar ashper. /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

cao

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

to57 nuk e di ndoshta e kam gabim por nuk mendoj se pellazget duhet te kene qene vetem shqipetare.
Di te te them vetem qe Korfusi asnjehere ne historine e tija nuk ka fole ship.
Le te thote mendimin e tija ndonje historian.
Pershendetje.
 

cao

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Nuk duhet te bejme te njejtin gabim me greket te cilet thone se te gjithe te krishteret jane grek.
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Beti,ti rrin duke e dredh muhabetin,une jua them cope ne fytyre te gjitheve,prandaj mundem me ba shum "armiq",kurse ti e ndrydh mendimin tand.Thuje haptas cfar mendon,mos e fsheh fjalen tande /pf/images/graemlins/laugh.gif ,edhe mu me kritiko ashper,vetem se do me bahet qejfi,une i pranoj kritikat!!!Sidomos kur ato vijne nga ti,te respektoj per postimet dhe ti vlersoj shume,kete ta dish Betina
:wave: :wave:
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

FEJA E SHQIPTARIT ESHTE SHQIPTARIA!!!! :thumbsup:
s'duhet te kete tendence tjeter perveç kesaj!!
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Shqiptarët duhet të jenë të Krishterë?! :confused: Pse? Që kur kështu krishtërimi ka diçka më njerëzore apo më të përshtatshme se fetë e tjera? Për mua shqiptarët më mirë të bëhen budistë ose nëse duhet të kenë patjetër një fe atëherë pse jo bektashizmi! Është feja më tolerante sot për sot në Shqipëri dhe nuk ka gjasa që të radikalizohet! Kjo fe i përshtate edhe shpirtit të shqiptarit që nunk drejtohet nga ideja që vdekja është shpëtim por që i gëzohet jetës!
Krishterimi nuk është aspak më i mirë se islamizmi, e vetmja diferencë është që krishterimi, ndryshe nga islamizmi, praktikohet në vendet perëndimore (kryesisht) të cilat janë në një nivel më të lartë zhvillimi! Pra nuk është një avantazh i fesë por i qytetërimit që ka adoptuar këtë fe. Gjithashtu arritjet e qytetërimit perëndimor nuuk janë fryt i krishtërimit por i luftës së pafeve (ateistëve kryesisht). Një përparësi tjetër e krishterimit janë variantet e tij të shumta si dhe fleksibiliteti më i madh (në karahasim me islamizmin) me kalimin e kohës!
Megjithatë mbetet një mënyrë e gabuar, gjithnjë e më pak efikase dhe kjo tashmë e vërtetuar e kontrollit të masave!
 

balforum

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Te jesh patriot me gjak shqiptari dhe islamist i flakte ne te njejten kohe ,eshte si te mundohesh te ngjitesh xhamin me peshtyme.
Jan dy gjera komplet te kunderta,sepse nuk mund te jesh islamik i flakt si ata qe citon oroshi, dhe pastaj te nxjerresh gjoksin dhe te flasesh pastaj per historin e shqiperise sepse eshte sikur te peshtysh larte e te bie prape ne fytyre. :shrug:
 

genti

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

O vellezer shqiptaret kane luftuar bashke kunder cdo pushtuesi, mos harroni se sulltan Mehmeti e poshtoi Konstantinopjen vetem me 20.000 ushtare, por e kaloi pjesen tjeter te jetes se tij duke luftuar me shqiptaret, nderkohe qe Greket dhe Serbet u nenshtruan dhe i paguanin taksat Turqve.

Ne zgjodhem rrugen me te veshtire per te mbijetuar...luften, ndersa ata...fene.

Dhe mos harroni se kane qene jeniceret me origjine shqiptare qe kane bere ti dridhen themelet perandorise asmane, Skenderbeu, Ali Pashe Tepelena dhe Mehmet Ali i cili u be mbret i Egjiptit.

Dhe ne fund ai qe shpalli pavarsine ishte Ismail Qemali /pf/images/graemlins/smile.gif

Me pak fjale te gjithe keta burra nuk pushuan se qeni shqiptar ne asnje moment te jetes se tyre dhe po mos te kishin qene edhe shume te tjere si keta (pavarsisht cili besim) ne sot kushedi se si do ishim katandisur.
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Fillimisht postuar nga Kondrapedali:
[qb] Shqiptarët duhet të jenë të Krishterë?! :confused: Pse? Që kur kështu krishtërimi ka diçka më njerëzore apo më të përshtatshme se fetë e tjera? Për mua shqiptarët më mirë të bëhen budistë ose nëse duhet të kenë patjetër një fe atëherë pse jo bektashizmi! Është feja më tolerante sot për sot në Shqipëri dhe nuk ka gjasa që të radikalizohet! Kjo fe i përshtate edhe shpirtit të shqiptarit që nunk drejtohet nga ideja që vdekja është shpëtim por që i gëzohet jetës!
Krishterimi nuk është aspak më i mirë se islamizmi, e vetmja diferencë është që krishterimi, ndryshe nga islamizmi, praktikohet në vendet perëndimore (kryesisht) të cilat janë në një nivel më të lartë zhvillimi! Pra nuk është një avantazh i fesë por i qytetërimit që ka adoptuar këtë fe. Gjithashtu arritjet e qytetërimit perëndimor nuuk janë fryt i krishtërimit por i luftës së pafeve (ateistëve kryesisht). Një përparësi tjetër e krishterimit janë variantet e tij të shumta si dhe fleksibiliteti më i madh (në karahasim me islamizmin) me kalimin e kohës!
Megjithatë mbetet një mënyrë e gabuar, gjithnjë e më pak efikase dhe kjo tashmë e vërtetuar e kontrollit të masave! [/qb]
Kondra,kristianizmi u perqafua nga njerezit e thjeshte,dhe qyteterimi nuk ekzistonte ne pjesen me te madhe te Evropes /pf/images/graemlins/wink.gif ,Roma nuk e pranoi,biles e luftoi rreptesisht deri ne vitin 700,vetem mbas vitit 780 kristianet nuk provuan me urrejtjen,masakrimin dhe vrasjen ndaj tyre!!Persa i perket qyteterimit kjo.Ndersa,persa i perket disa shkrimeve qe bertasin qe fene kristiane na e prune pushtuesit,kjo pra nuk eshte e vertete,sepse kjo fe(e vetmja ne ate kohe,perjashto Hebrejte)u sulmua me se shumti nga Roma(ne ishim sklleverit e saj,te pushtuar pra)Shkupi,Tivari,Durresi e pastaj Shkodra kane qene qendrat kryesore te kristianizmit ne Gadishullin Ilirik!!
:wave:
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Orosh, Roma e luftoi Krishterimin deri në shek. 4 kur edhe u njoh si fe nga Kostandini i Madh. Kjo njohje erdhi si pasojë e përkrahjes që Kostandini pati nga të krishterët kundër komandantëve të tjerë romakë (4-shja e famshme)!
Për tabanin historik të krishtërimit besoj se duhet të shkosh pak më larg në histori qysh në zanafillën kohore e vendore të Krishterimit. Për këtë po të flisja që si Krishtërimi si Islamizmi janë po një m.. (pa dashur të ofendoj njeri). Unë për vete vij nga një familje e përzier (katolik/mysliman) dhe i njoh të dyja fetë dhe mund të të them që njeriu nuk ka nevojë për fenë për të qenë ai që është. Një besimtar është i tillë pavarësisht në beson në Zot apo në Enver! Pra ai mund të jetë i mirë apo i keq në varësi të ndërgjegjes së tij si dhe të prejardhjes së tij. Këto fenomene t'i shpjegon më mirë psikologjia dhe do të ishte tepër interesante që besimtarët të lexonin libra psikologjie por me "shpirt" të hapur (arsye të hapur) ndaj ideve apo teorive apo përfundimeve të nxjerra aty!
 

OROSHI

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Kondra,une jam i mendimit qe :njeriu eshte shume i NDIKUESHEM,ne rastin e Enverit(p.sh)njeriu u c'vleresua aq shume sa nuk e kishte parashikuar as psikologu me i madh!!Ne rastin e Islamizimit te Shqiptareve,keta te fundit u shburreruan aq shume sa as Turqit nuk e kishin parashikuar nje gje te tille!!Pra doja te thoja qe njeriu ndikohet nga gjerat qe e pushtojne/sundojne.Pra ,origjina nuk ka te beje me qendresen e nje njeriu.Kete e kemi pare shum mire per 50 vjet!!Vertete qe kristianizmi eshte lejuar qe ne shekullin e IV-V por me nderrimin e shume sundimtareve te Romes,nderonte edhe politika kundrejt kristianeve!!Kam ne dore nje liber shume te persosur"Kristianizmi nder tokat Shqiptare"(Zef Mirdita).
Mbasi qenke i "dale" nga te dyja rrymat fetare,nuk merakosem per ty,e njofke te miren dhe te keqen,pamvaresisht qe me diplomaci mundohesh t'i pergjithesosh /pf/images/graemlins/laugh.gif
 

Gerald_LSU

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Orosh, Roma e luftoi Krishterimin deri në shek. 4 kur edhe u njoh si fe nga Kostandini i Madh. Kjo njohje erdhi si pasojë e përkrahjes që Kostandini pati nga të krishterët kundër komandantëve të tjerë romakë (4-shja e famshme)!
Sipas historise qe kam mesuar une, Konstantini u be i Krishter pas nje vizioni qe pati te Kryqit. Vendimi i tij eshte nje nga ndodhite kryesore qe historia e botes eshte zhvilluar ashtu sic e dime ne sot.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Kurse sipas historisë që di unë Kostandini u pagëzua në shtratin e vdekjes me qëllim që mbështetja e të krishterëve të vazhdonte edhe pas tij (më shumë mundësi ta kenë pagëzuar sipas kësaj rradakes time)!
 

Gerald_LSU

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Kondrapedal
N.q.s. di anglisht shko ketu http://www.roman-emperors.org/conniei.htm

Paragrafi i rendesishem eshte ky:

The next significant event in Constantine's religious development occurred in 312. Lactantius, whom Constantine appointed tutor of his son Crispus [[11]] and who therefore must have been close to the imperial family, reports that during the night before the Battle of the Milvian Bridge Constantine was commanded in a dream to place the sign of Christ on the shields of his soldiers. [[12]] Twenty-five years later Eusebius gives us a far different, more elaborate, and less convincing account in his Life of Constantine. [[13]] When Constantine and his army were on their march toward Rome - neither the time nor the location is specified - they observed in broad daylight a strange phenomenon in the sky: a cross of light and the words "by this sign you will be victor" (hoc signo victor eris or ). During the next night, so Eusebius' account continues, Christ appeared to Constantine and instructed him to place the heavenly sign on the battle standards of his army. The new battle standard became known as the labarum.
Dmth gjate marshit per ne Rome, Konstantini dhe ushtria e tij pane nje kryq te shkelyeshem dhe fjalet "hoc signo victor eris or" (me kete shenje do te jesh fitimtar).

Por edhe ti ke te drejte, sepse me poshte thote:

"Whatever vision Constantine may have experienced, he attributed his victory to the power of "the God of the Christians" and committed himself to the Christian faith from that day on, although his understanding of the Christian faith at this time was quite superficial. It has often been supposed that Constantine's profession of Christianity was a matter of political expediency more than of religious conviction; upon closer examination this view cannot be sustained. Constantine did not receive baptism until shortly before his death (see below). It would be a mistake to interpret this as a lack of sincerity or commitment; in the fourth and fifth centuries Christians often delayed their baptisms until late in life"
Dmth eshte e vertete qe pagezimin e mori ne prang te vdekjes, por kjo nuk mund te interpretohet si mungese sinqeriteti, sepse ishte dicka shume e perhapur ne ato kohe.
 

rudi123

Primus registratum
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Në ndryshim prej grupimeve njerëzore të ndryshme, nganjëherë të quajtura gjithashtu "kombe", që ekzistonin para shek. XIX, tipari dallues i kombit modern bëhet të qenët një "tërësi njerëzish përjashtuese", d.m.th. ku nuk pranohet përkatësi dyfishe: tërësi që ka ose aspiron të ketë për këtë të gjitha atributet e gjykuara të nevojshme: një emër, një gjuhë dhe një kulturë, një histori (gjithsesi) të lavdishme, një territor të përcaktuar qartë, një popullsi homogjene, si dhe një shtet të ngritur mbi të gjitha këto. Po qe fjala për një komb të traditës së krishterë ortodokse, ai duhet të ketë edhe Kishën e vet. Ky ideal, pra ai i kombit-shtet: për çdo popull një shtet i pavarur, me një territor të saktësuar me kufij, pranohet si i vetëkuptueshëm gjatë gjithë shek. XIX, si nga ana e vendeve të interesuara ballkanike, ashtu dhe nga ana e opinionit liberal europian.Realiteti i fakteve historike dëfton se idetë e ardhura nga "Perëndimi" u zbatuan në rajonin tonë mbi realitete aq specifike, të panjohura për mjediset ku vetë idetë qenë lindur, sa të prodhonin rezultate që jo rrallë të dukeshin të pakuptueshme për vetë autorët e ideve në fjalë. Ndër këto realitete që i quajta "specifike" marrëdhëniet shtet/religjion ngrenë padyshim një peshë mjaft të ndjeshme, duke qenë pikërisht Ballkani një zonë ku tradicionalisht, për thuajse një mijëvjeçar e gjysmë, shteti dhe religjioni patën marrëdhënie mirëfilli specifike.

Një realitet i tillë faktesh duhet të ketë qenë rezultat shkaqesh të shumëfishta: e nevojës së një bashkëjetese sociale, e kërkesës për një mbrojtje kompakte nga trusnia sllave në Veri dhe nga ajo greke në Jug, që shtoheshin me shpërbërjen e Perandorisë osmane, por sidomos e normave të posaçme të së drejtës dokesore (zakonore) shqiptare që i konsolidojnë marrëdhëniet ndërnjerëzore, vëllazërimet dhe afrimet shpirtërore, duke i shtyrë njerëzit të forcojnë lidhnitë e gjakut dhe të zbusin kontrastet fetare gjatë marrëdhënieve të përditshme. E njëjta situatë erdh e u pasqyrua edhe në aktet politike që paraprinë krijimin e shtetit shqiptar. Kështu, ngjarja që thuhet të ketë shënuar kulmin e lëvizjes rilindëse shqiptare, Lidhja e Prizrenit, organizohej nën moton: "Në Lidhjen tonë nuk ka fe: ne, para së gjithash, jemi shqiptarë". Në Memorandumin që Lidhja i drejtonte Lordit Beaconsfield, kryeministër dhe përfaqësues i Mbretëreshës së Anglisë në Kongresin e Berlinit (1878), nënvizohej: "Shqipëria nuk mund t'i bashkëngjitet Greqisë; dallime të thella racore, gjuhësore, dokesore dhe qytërimore e bëjnë të pamundur një bashkim të tillë; Shqipëria nuk do ta pranojë kurrë sundimin sllav, ardhtë ai qoftë nga kufijtë e Bullgarisë ose nga ato të Malit të Zi; Shqipëria nuk do të jetë kurrë turke; dhe provë për këtë janë katër shekuj e më shumë lufte për të mbajtur të paprekur karakterin, traditatat dhe fizionominë kombëtare. Feja e saj mund të ketë ndryshuar pjesërisht nga ortodoksizmi në islamizëm ose nga ky në katolicizëm, por si ortodoksë, si islamikë, si katolikë, shqiptarët nuk e kanë mohuar kurrë atdheun e tyre". Rreth dhjetë vjet më vonë shqiptarët ia përsërisnin të njëjtën situatë faktesh edhe Vezirit të Madh të Perandorisë: duke kërkuar në peticionin e Komitetit të Reformës Shqiptare që "feja të mos ndërhyjë në punët e shtetit".Besoj se edhe nga kjo paraqitje sintetike bëhet e kuptueshme përse një popull, në të tillë kushte organizmimi më shumë në një shoqëri civile se në një fetare, në ndryshim prej popujve të tjerë të Perandorisë osmane, u ndodh i detyruar të optonte për një model të ri shteti. Duke mos pasur faktikisht një bazë të përbashkët fetare mbi të cilën të mbështeteshin për organizimin e tyre në shtet, shqiptarëve u duhej domosdoshmërisht t'i mëshonin origjinës së njëjtë, traditave dhe dokeve të përbashkëta, njësisë gjuhësore etj. Këto elemente mund të ngjajnë sot krejt romantike, por në atë kohë përkapeshin si elemente parësore të kombësisë dhe, madje, si të vetmit mund të funksionimin brendapërbrenda jetës politike shqiptare si shtytës përcaktues drejt një njësimi kombëtar.Në fillim të shek. XX njëri nga ideuesit e shtetit të shqiptarëve, si dhe themelues i ndërgjegjes së tyre kombëtare, Faik Konica dallohet të ketë pasur vizione ndoshta më të qarta mbi tipologjinë e modelit të shteteve në formim e sipër në Ballkanin gjatë periudhës së fundit të Perandorisë osmane. Duke bërë revistën e shtypit të huaj mbi Shqipërinë tek "Albania" e tij vitit 1903/4, në rubrikën "Shënime politike" ai veçanonte fjalinë e gazetës "Temps" si vijon: "Të bësh reforma në Turqi do të thotë të shndërrosh një shtet fetar në një shtet laik". Më tej ai e shtjellon vetë këtë topik. "Turqia është një teokraci, - shkruan ai. - Feja muslimane është fe e shtetit. Tërë jeta politike, shoqërore dhe intelektuale e Perandorisë u është nënshtruar parimeve të kësaj feje, ndërsa tërë funksionimi i qeverisë aspiron të sigurojë triumfin e saj. Në rrethana të këtilla të kërkosh reforma që kanë për qëllimi përfundimtar zëvendësimin e një shoqërie fetare me një shoqëri civile, do të ishte një punë mjaft e rëndë në Turqi". Çfarë ngre peshë më shumë, Konica konstaton se teokracia ekzitonte edhe në mjedise të tjera ballkanike. "Edhe popuj të tjerë të perandorisë osmane, - vijon ai, - si për shembull bullgarët, kanë një konceptim identik. Është vënë re se të ashtuquajturit "maqedonë", të cilët kërkojnë të drejta e reforma, këto nuk i kërkojnë as si "viktima" dhe as si "të shtypur", por si "të krishterë". Edhe bullgarët u ngritën në kryengritje si "të krishterë", por jo për shtak të shkeljes së të drejtave njerëzore. Kemi të bëjmë pra me kërkesën për zëvendësimin e një supremacie fetare me një tjetër". Në fund të "shënimeve" të tij Konica vëren: "I vetmi element përparimtar në Perandorinë osmanë është aspekti kombëtar shqiptar […] Ne shqiptarët i respektojmë të gjitha besimet fetare, por ato i konsiderojmë si çështje të ndërgjegje […] Edhe redaksia, ku ka anëtarë me fe të ndryshme dhe jofetarë, beson se teologjia nuk ka të bëjë aspak me çështjen tonë, këtu non est hic locus".

Po tek Albania e 1909-s, nën syzën "Rreziku i afërm i shqiptarëve muhamedanë" formulonte shkrimin me titull "Një lajmërim i shkurtër muhamedanëve". Duke i paralajmëruar ata për krijimin e mundshëm të një shteti shqiptar, me një fryme të hapur civile ai u bënte thirrje bashkatdhetarëve të tij të paraqiteshin përpara Europës si një komb i njësuar. Me stilin e vet të prerë, i përmblidhte kështu porositë e veta: "1) Osmanllinjtë në pakë vjet do të dëbohen nga Evropa; 2) Shqipëria, e pabashkuar dhe e paqytetëruar, e mbetur nga faji i saj pa miq të fortë përjashta, do të ndahet; 3) Shqiptarët muhamedanë do të dëbohen duke humbur mallin dhe kamjen; 4) Osmanllinjtë nuk do t'i qasin n'Anadoll shqiptarët e dëbuar; 5) Në mos idealismi, të paktën buka dhe detyra që kini te fëmija juaj ju shtrëngon të bëni nga dy gjëra njërën: a të ktheheni te feja e stërgjyshërve t'uaj, a të mbeteni muhamedanë, por duke u lidhur me aqe vërtetësi dhe zemrë me të krishterët nga gjaku juaj, sa t'i jepni kombit t'uaj një karakter gjysmë të krishterë". Dhe, në atë shkrim, i argumentonte pohimet e veta. Sado që shkrimi përfundonte me këshillën: "Mejtohuni për këto që ju thom, se s'janë përralla".Vizioni i qartë i Konicës mbi këtë tipologji të modelit të shtetit spikat edhe në një mesazh të tijin të 4 dhjetorit 1912. Ndërsa në Vlorë ish-deputeti i Parlamentit turk Ismail bej Qemali shpallte pavarësinë e Shqipërisë dhe organizonte një qeveri të parë (të përkohshme) të shtetit shqiptar, në emër të Federatës të shqiptarëve të Amerikës Konica, si leader i kësaj federate, shkruante: "Federata Pan-shqiptare e Amerikës "Vatra" i dërgon urime të nxehta ngjarjes së do të mbetet e kujtueshme. Lutemi, me këtë rast, të mos e bëni Shqipërinë një shtet orientale si Khiva, Bukharaja, Afganistani, Tunisia etj. Mbani për ideal një Shqipëri si Norvegjia, Danimarka, Hollanda, Belgjika. Prandaj duam më mirë një princ prej një familjeje mbretërore europiane i cili të na lidhë me traditat oksidentale". Pati qenë një mesazh mjaft i diskutuar prej të parëve politikanë të shtetit shqiptar mbledhur në atë moment historik në Kuvendin e Vlorës; mandej ky mesazh u injorua ose u mbajt në heshtje. Do të mjaftonte të vihej re se, në përmbledhjet me dokumente të botuara gjatë periudhës së diktaturës mbi pavarësinë e Shqipërisë ose veprimtarinë e Qeverisë Qemali, ky mesazh është përjashtuar me këmbëngulje. Deklarata të ngjashme bëheshin në fazën e kirijimit të shtetit shqiptar prej një numri të ndjeshëm mendimtarësh të përfshirë në procesin e krijimshtetit, duke filluar prej vetë Qemalit me atë çfarë ai shkruante në "Ditarin" e tij. Një shqetësim i tillë regjistrohet posaçërisht në shkrime të asaj kohe të Konicës tek "Albania" e tij, të Lumo Skëndos (Mit'hat Frashërit) te "Lirija" e tij, të Fishtës te "Hylli i Dritës" i tij etj. Nga Kuvendi franceskan i Shkodrës Fishta, për shembull, u dëftonte shqiptarëve dallimet mes një qytetërimi dhe një tjetri, si dhe mes një kulture dhe një tjetre. Duke u nisur nga fakti që kultura është produkt i shpirtit njerëzor, ai dëftonte se si këto dallime nuk mund të burojnë veçse prej ndryshimeve që ekzistojnë në mendësitë e popujve të ndryshëm. Ai saktësonte konkretisht dallimet mes sistemit kulturor "aziatik" dhe kulturës europiane. Në artikullin me titull sugjestionues "Kur do t'bashkohen shqyptarët", shkruar tetëdhjetë e ca vjet më parë, e përcaktonte kushtin kështu: "Shqyptarët kanë me u bashkue […] kur shumica e tyne t'mendojë e t'veprojë mbas parimeve t'nji kulturës s'vetme. Përndryshe kurrë s'ka me mujtë me u vërtetue nji bashkim kombtar ndërmjet shqyptarëve. Sot nuk asht besimi ** dan zemrat e njerzve m'shekull [në botë, A.P.], por asht kultura e ndryshme ** nuk i len me u bashkue". Sikurse shihet, një hap mjaft përpara Konicës sa takon skajimin e problemit prej kontrastit fetar, te kontrasti kulturor. "Prandej, - vijonte Fishta, - t'gjithë njatà ** e kanë me detyrë, si dhe ata ** ia kanë vue vedit me detyrë me organizue jetën shoqnore e t'qytetnueme n'Shqypnië, per n'daçin pernjimend bashkimin e kombit shqyptar, pa t'cillin bashkim nuk mund t'perbahet kurrë nji shtet i qytetnuem, ma s'parit t'caktojnë se mbas t'cillës kulturë duen me e organizue kombin shqyptar, e mbasandej me ligjë, me punë e me kohë të mundohen me i ba shqyptarët ** t'mendojnë e t'veprojnë mbas parimesh t'asaj kulture, tue mbajtë parasysh entologiën, psikologiën e ndijesitë besimtare t'tyne".

"Vis intima creatrix" e quante më 1914 procesin e krijimit të shtetit të tyre prej shqiptarëve Eugenio Vaina de Pava, një nga dëshmitarët e këtij procesi. Duhet të ketë qenë vërtet një "vix" për nga vështirësitë që u nxirrte ai krijuesve të tij. Thuajse në të gjitha rastet e destabilizimit të shtetit shqiptar, po të analizohen mirë, shkaqet mund t'i atribuohen jo aq ndonjë "paaftësie të lindur të popullit shqiptar" apo ndonjë "mangësie në traditat shtetërore", sesa brishtësisë inherente të modelit të zgjedhur: lëvizja rebele anti-Wied nën flamurin turk e fanatikëve islamikë të Shqipërisë së mesme; aventura ortodokse me grusht shteti e "Qeverisë Provizore të Vorioepirit" kryesuar nga Kristaq Zografosi, ish-ministër i Punëve të Jashtme i Greqisë etj. Pikërisht në një sfond të tillë spikat në historinë e shtetit shqiptar rëndësia e Kongresit të Lushnjës, më 1920. Ndërsa në Paris zhvillohej Konferenca e Paqes, shtetarët shqiptarët morën në duart e veta fatin e shtetit të tyre: prej kongresit ky "fat" iu besua një "këshilli të naltë mëkambsie" përbërë prej katër përsonalitetesh që përfaqësonin të katra bashkësitë më të mëdha fetare që zotëronin në vend: të muslimanëve, të krishterëve ortodoksë, të krishterëve katolikë, të bektashinjve. Një akt i tillë vuloste simbolikisht modelin e shtetit të adoptuar nga shqiptarët.Sa i përket brishtësisë së këtij modeli dhe një potenciali të tij për mosstabilitet, kemi të drejtë të pyesim se cili popull vallë ia ka dalë ta mbërrijë konsolidimin e shtetit të vet në mënyrë të lehtë? Mos qenë vallë më "stabël" se shqiptarët, ndaj shteteve të tyre, serbë, grekë, bullgarë etj., që patën zgjedhur modelin e vjetër për ta me traditë të gjatë historike? Konstituimi i një shteti mbërrihet nëpërmjet shkatërrimit të interesave të veçantë në kontrast njëri me tjetrin, nëpërmjet kufizimit të lirive individuale dhe anarkike, nëpërmjet një shkrirjeje të ndërgjegjeve në një ndërgjegje kolektive etj. - të gjitha procese afatgjata. Shqiptarët nuk mund të bënin përjashtim nga ky rregull, me gjasë, universal. Në teorine e shtetizmit shteti trajtohet edhe si një "krijim i mirëfilltë". Kjo do të thotë që një popull të shfaqet i aftë për të krijuar një shtet në masën në të cilën ai di ta përfytyrojë atë. Nëse çdo popull ka pasur një kufi në evoluimin e vet shtetëror, ky ka qenë pikërisht kufiri që ia imponon fantazisë së tij historia e vet. Falë ndoshta këtij anticipimi të mendjemprehtësisë së tyre shtetiste, asaj "vis intima creatrix" të tyre, shqiptarët sfiduan dhe vijojnë të sfidojnë veten e vet dhe fqinjët e tyre në Ballkan me modelin e shtetit të zgjedhur.

marre nga AUREL PLASARI
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Tendecat qe Shqiptaret duhet te jene te Krishtere,"Pse" dhe "Si" ?

Twenty-five years later Eusebius gives us a far different, more elaborate, and less convincing account in his Life of Constantine.
E sheh Gerald që edhe tek ajo që thua ti nuk është tamam e saktë? Për më tepër që asnjë nga historitë që janë shkruar mbi krishterimin e Kostandinit nuk është e treguar nga Kostandini vetë por nga të tjerë me shumë mundësi, të krishterë! Fakti që në ditët e sotme nuk ka mbijetuar asnjë shkrim i Kostandinit të Madh megjithëse ka prova që ai të ketë shkruar dhe jo pak, mua më çudit shumë sidomos duke ditur që librat e tij janë ruajtur në Kostandinopojë ku edhe kleri ka qenë më agresiv në periudha të caktuara!
 
Top