Kanuni

jimmy84

Primus registratum
Re: Kanuni

Te sulmosh Kanun si "gjaksor" per mendimin tim dmth te flasesh per Ligjet e Hamurabit dhe te thuash "pse nuk i shkruan me boje Kine?"
Kanuni u shkruajt ne nje kohe qe fisniku kudo ne bote e quante veten "Zoti mbi toke" dhe fshatari ishte "bagetia" e tij vetjake.
Ndersa Kanuni thoshte "Cdo burre ne kandar te vet peshon 400 derhem".
E thene "modernce": Para ligjit kushdo eshte i barabarte.
Zh.Zh. Ruso thoshte:
"Kur te shoh qe fisniku lind me yzengji ne kembe dhe fshatari me samar ne kurriz, atehere do ta besoj qe nuk jane te barabarte".
Puna ishte se e tha nja 300-400 vjet pas Kanunit shqiptar.

Ju do thoni qe kjo perjashtonte grate. E vertete. Kur ta takoj Leken atje ne boten tjeter do ja permend pse nuk ndoqi udhezimet e Kartes se Helsinkit. Do t`i them edhe si nuk pati turp qe qendroi indiferent ndaj levizjeve te lirive te grave te shek XX.

Persa i perket gjakmarrjes, eshte kanun "mizor" per nje shtet te shek XXI por a eshte mizor per nje shoqeri te shek XV dhe pa shtet? A eshte mizor apo i drejte? A eshte "ligj xhungle" apo eshte kushtetuta me popullore (pra edhe me demokratikja perderisa ka qene vullneti i popullit)e ndjekur me korrektesine me te madhe per shekuj me rradhe nga te gjithe "nenshtetasit" e saj? Dhe cfare mund te jete me mire se nje kushtetute qe del nga vullneti UNANIM i popullsise? Aq me teper kur kjo kushtetute nuk privilegjon askend dhe ka ne themel INTERESAT E SHOQERISE?
Prandaj Kanuni eshte nje nga momumentet me te rendesishme te kultures shqiptare.Dhe ne themel eshte edhe nje prove e lashtesise mijera-vjecare shqiptare.
Kush ka lexuar "Eskili ky humbes i madh" e kupton per cfare e kam fjalen.
Krahasimi me mentalitetet dhe rrethanat e shek XX-XXI dhe aq me keq barazimi i Kanunit me baterdite makabre qe ndodhin sot ne emer te tij jane fare pa vend dhe nuk ja ulin kurrsesi vlerat.
 

Adeli

Primus registratum
Re: Kanuni

Tu na ba me mohue Kanu e zakon europa po dojke me na shfaros institucionin e familjes shqiptare...nja nder familjet ma te forta te rruzullit, po dojke me na shfaros insitucionin e moralit t'beses e burrnis sepse ndryshe nuk po mujke me e kontrollue shqiptarin... ani se i jep denim me vdekje ani i jep i jet burg shqiptari per vlera tpasqyrume en karakter ti po jetojke e vdeke
 

Adeli

Primus registratum
Re: Kanuni

valllahi bre jaran qysh se hyni qikjo koh moderne u e kam kuptue qpus ish drejtue shqiperia po ani gajle sdun me pas hyc politikanet ton me projt kulture ton se po i thojkan 7000 vjet histori qe kish pas shqipnria e tashti po dojken me e marue thu se skish kan kurr. bre valla une po e di qe u intereson perendimit e ktyne shkerdhatave ton politikan me u farue kultura jon se kshtuna po e kontrollojkan shqiptarin ma leht vlla . ik kultura e baza tradits pastaj mbet jetim njeriu shqiptar pa taban nan kembe qi sa te fryn i her e drejton ka te dojke ajo ose e merr hava me vedi jaran tybe jam shum nervoz me ta se lujkan me njerzit qe jan working class apet ata te shkretet kuke nuk e kuptojkan haram asifije
 

atman

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Demokracia e 400 derhemëve, apo jo?

Si do të ndiheshe Teuta, mbretëresha ilire, përballë Lekë Dukagjinit? (pranojmë se kanuni është vepër personale e tij edhe pse nuk ka asnjë të dhënë të tillë, por duket se i referohet meqënëse ishte kryezot në feud dhe sedo’ i përkiste vetiu, pa përjashtim. Ishin ligje të feudalizmit dhe disa veçanti, ose tipare anësore nuk ndryshonin shtyllën kurrizore) Dhe nëse ky i fundit do të provonte ta shkëmbente me një lopë, si do të reagonte? Kush nga të dy fiton sot? Kaq budallenj e të paqytetëruar ishin ilirët sa e hyjnizonin femrën duke e mbajtur edhe mbi kokë? Ata burra luftëtarë 2000 vjet më parë, vlenin pak në krahasim me ata të 1500 vjetëve më pas? Nuk e besoj. Ilirët e çmonin femrën dhe ky fakt citohet në histori, madje i jepte përparësi shoqërisë ilire në krahasim edhe me të ashtuquajturat të qytetëruara e mendoj se duhet theksuar nga historianët e studiuesit tanë, për të xhveshur nga truri i shpellarëve të sotëm idenë e barbarisë.
Çfarë vlere ka kanuni?
Që ne kishim ligje - apo që ne kishim ligje më të mira se të tjerët?
Çdo formë shoqërore e të gjitha niveleve ka qënë drejtuar nga ligje, të shkruajtura ose jo, varej nga shkalla e qytetërimit dhe nuk ka rëndësi forma (boja e kinës) por rregullimi i jetës, funksionimi i tij dhe të ekzistuarit e shoqërisë, lëvizja e mekanizmit të saj, çuarja përpara dhe jo ndryshku. Në këtë prizëm, nuk kemi asnjë epërsi me kanunin. Një grup shoqëror drejtohet në mënyrë të natyrëshme. Sado i prapambetur qoftë, në mënyrë instiktive kur krijohet shoqëria, i mbart në vetvete ligjet, si diçka e brendëshme, arsyet që nxitën krijimin. Më pas flasim për moral.
Kanuni nuk lindi në mungesë të shtetit. Çdo thënie e tillë tregon njohuri të cekëta për ndërtimin e shoqërisë. Përderisa kishte pabarazi brenda shoqërisë në shkallë vertikale, ajo patjetër do të manifestohej edhe në rrafsh. Kjo do të thotë se ishte feudali por ishte edhe bujkrobi ose fshatari që detyrohej. Feudalit nuk i binin të mirat nga qielli. Dikush robtohej në punë për të, ose i paguante në formën e taksave. Këto janë shembuj të ekzistencës së shtetit. Në kushtet e shqiptarëve ndoshta situata ishte dyfish e rëndë nëse kemi parasysh realitetin pushtues. Shqiptarët nuk ishin as në kushtet e indianëve të Amerikës që sikundër shkruante Amerigo Vespuçi te letra e tij kaq e njohur Mundus novus (Bota e re) : ... “ata (indianët – shën. im) s’kanë rroba (...) sepse s’kanë nevojë; s’ka asnjë pasuri private, të mirat janë të përbashkëta. Jetojnë pa qeveritarë dhe çdonjëri është zot i vetes... jetojnë sipas natyrës...”
Pra, kanuni provon që ne kishim ligje, qoftë edhe të pashkruajtura, por asnjë epërsi mbi legjislacionet ose ligjet e popujve, të tjerë nga përmbajtja. Përkundrazi nëse vërejmë rolin e femrës aty, është fyes, barazohet me sendin, mallin për shkëmbim madje nëse vritej (dhe mund) zhdëmtohej me një lopë. Harron Teutën, harron Rozafën, Argjironë, etj, gjë që nuk e bënë ilirët. Gjë që rrezikojmë ta bëjmë ne.

* * *

Kur përmendet Rusoi, duhet pasur parasysh se ai flet për një barazi njerëzore dhe jo një barazi 400 qind derhemëshe, vetëm për burra, të quajtur madje kaq demokratike. Dhe nëse flasim për Rusonë duhet ditur se në veprat e tij i drejtohet përgjithësisht Romës. Arsyeja? Është e kuptueshme; që aty e ka nismën çdo legjislacion modern. Madje jo më kot të gjithë studiuesit e kanunit mundohen ta inkuardojnë atë, të gjejnë përputhje me të drejtën romane për ta bërë sa më modern e të gëlltitshëm, për të zbutur atë nënkuptim egërsie që e le si mbresë. E drejta Romane tutelonte jo vetëm shoqërinë njerëzore por kishte edhe një status juridik për kafshët, bazuar mbi dy teoritë sunduese të kohës, ajo pitagorike dhe aristoteliane.

* * *

Mendësia e shqiptarit ka ngatërruar gjithmonë idenë e përparimit me rezultatet e përparimit. Kjo ka pasur e do të ketë pasoja të rrezikëshme që cënojnë ekzistencën e kombit, që pengon e do të zvarritë ecjen përpara dhe ngritjen në atë nivel që i takon një populli me qytetërim të vjetër, më të vjetrin në Europë, përndryshe do të na bëjë objekt talljeje sikundër është majmuni përballë njeriut dhe njeriu përballë mbinjeriut, nëse perifrazoj Zarathustrën e Niçes. Mendimi se duhet të vrasim përderisa nuk funksionon shteti apo ulurimat që shikojnë rrezikun e prishjes së familjeve nëse nuk i japim “via libera kanunit”, janë rikthim i shtazërisë. Përpjekje të tilla janë të diktuara nga një imagjinatë e sëmurë që e sposton situatën e vendit në një boshllëk (mungesë shteti) ku të legjitimohet pse jo edhe të diktohet si nevojshmëri dilema e kotë që vetëm për analogji të kujtojnë fakte historike të lashtësisë. Megjithatë Platoni nuk pranoi t’u shkruajë, ose japë ligje Arkadëve sepse e njihte mirë atë popull të pasur, pra s’mund t’u afronte diçka më shumë se ç’ishin ata vetë, ose një domethënie tjetër, e kundërt, ajo e Kretës, kur ligjet e mira ishin te një popull jo i tillë, që nuk i meritonte ato, por ishin diktuar nga Minosi për të dominuar veset. Në të gjitha gjasat, Rusoi thotë te vepra e tij “Kontrata shoqërore” kapitulli i tetë: “Para se të ngrejë një ndërtesë, arkiteti shqyrton më parë terrenin për të parë nëse e mban ngrehinën. Kështu bën edhe legjislatori...” Duke parë rrethanat historike dhe gjendjen e tokave arbërore të kohës, mund të pohojmë se shqiptari atë kohë kishte nevojë për një çlirimtar dhe jo padron. Kishte nevojë për një Skënderbe dhe jo bajraktar. Kanuni u dha të dytin e jo të parin sepse e pranoi indirekt pushtimin si fakt dhe kërkoi rregullimin e jetës brenda atyre kushteve, asaj guaske mbështjellëse sikundër ishte pushtuesi turk. Dhe që sot jep iluzionin se e mbrojti jetën e shqiptarit, e konservoi atë në të gjitha traditat etj, gjepura të këtij lloji, sikur shqiptari nuk kishte mijëra vjet mbi këtë truall. Edhe sikur ta kishte luajtur këtë rol me të vërtetë, pesë shekuj më parë, a ka të njëjtën vlerë sot? apo sikundër e tregojnë faktet, po ndodh e kundërta, është pezmues, një faktor jo qytetërues e pengues. Të qenët në demokraci është një mundësi për të vlerësuar çdo mendësi, por jo për të jetuar çdo e tillë. Sepse edhe një demokraci ka një bosht që vërtitet rreth të cilit mblidhet lëmshi, përndryshe biem në anarki, nuk kemi për të endur kurrë diçka. Sot, edhe pse në rrethana krejt të kundërta po vihet re i njëjti fenomen. Domethënë kanuni jeton fare mirë. Nuk është mungesa e shtetit që e shndëron në një faktor gjenetik, është mendësia që, vjedhurazi, edhe pse sytë i ka përpara ecën mbrapa si gaforrja.

Unë do të pranoja e justifikoja barbarinë e sërbëve, sepse si popull hynë shumë vonë në qytetërim dhe u duhej të imitonin që nga feja e deri në ndërtimet, të përvetësonin e vidhnin nga vendasit gjithçka, që nga mënyra e të kënduarit e deri te zakonet, apo veshjet, ose historinë në raste të veçanta e personazhe të saj. Gjë që realisht, sikundër treguan faktet rezultoi zhgënjyese për sërbët vetë, sepse bota e qytetëruar u tregoi vendin, nuk i mori parasysh çfarë ata për mburrje i dedikonin vetes. Por unë nuk do t’ja falja kurrsesi një populli kaq të vjetër si yni dëshirën, madje kënaqësinë për të bashkjetuar me të keqen sikundër bën kur i mundëson kanunit jetesën.
Kur dhemb dhëmbi dhe shkon te dentisti, gjatë kohës që pret, dhimbja pakësohet, thuajse pushon dhe je gati të shkosh, madje ndodh që ikën. Ka qënë një skeç në estradën e Shkodrës dikur. Pacienti i kërkoi dentistit fotografinë. Pse? - e pyeti dentisti. Sepse sa herë të shikoj ty, më pushon dhimbja, - u përgjigj tjetrit, - duke pasur fotografinë me vete, kur të më fillojë dhimbje dhëmbi, mjafton ta shikoj fytyrën tënde...
E keqja mbetet sidoqoftë sepse dhëmbi nuk kurohet.

* * *

Pasojat?
Reality TV më i madh që ka parë ndonjëherë historia e botës moderne, dhjetra mijëra familje të ngujuara. Tragjedi fëmijësh nën përkujdesjen e “Big Brother” që s’mund të ndjekin shkollat, që s’mund të luajnë me shokë e shoqe, që kanë humbur fëmijërinë dhe të drejtën për të ëndëruar sepse spiunohen nga gryka e pushkës që përgjon e fshehur pas një ferre.
A flitet për kanun? Flitet është pak, zbatohet, është rikthyer sikundër mumja (e kini parasysh filmin?) dhe po shkreton jetën. Lexoja një shkrim të Flutura Açkës nëse nuk gaboj; nuk ka asnjë pikë dyshimi që tashmë është strukturuar plotësisht si istitucion, me njerëz që merren me zbatimin e tij, me njerëz që paguhen sepse luajnë rolin e parashikuar sipas kanunit, të ndërmjetësit etj. Kjo është të krijohet një shtet brenda shtetit, një shtet mbi shtet, por jo si revoltë, as si boshllëk, por si kthim mbrapa, shumë kohë mbrapa - regres. Natyrisht, një klase politike të korruptuar, sikundër ajo shqiptare, i shërben diçka e tillë, madje edhe e nxit heshtur, sepse mund të spekullojë lehtësisht, të vjedhë e pasurohet në mënyrë të paligjëshme, të “argumentojë” krimin në përgjithësi e veçanti sikundër ndodh. Sa për shembull: edhe një vrasje politike mund ta motivosh si hakmarrje familjare, për diçka të ndodhur... Ka vetëm një rrugë për të shpëtuar nga kjo kolerë: Kriminalizimi i njerzve që merren me të, jo vetëm ata që vrasin, por edhe ata që ndjekin mbarëvajtjen e zbatimit të normave e rregullave të tij, duhen dënuar rëndë. Sa më shpejt aq më mirë, përndryshe dëmet do të jenë të pallogaritëshme, pse jo edhe të pariparueshme. Më keq, do të vuajë padrejtësisht edhe ajo pjesë e shqiptarëve dhe e vendit që shikon te kanuni një fakt historik, që pranon ekzistencën e dikurëshme të tij, por jo ringjalljen e sjelljen në kohën e sotme e aq më keq zbatimin.
Sepse... të barazosh femrën me një send apo kafshë është vërtet mizori. Nuk ka shoqëri që të ecë përpara duke hequr zvarrë vetveten, dmth gjysma e trupit të quajë të pavlerë gjysmën tjetër. Shoqëri e gjymtuar.
 

valbona

Primus registratum
Re: Kanuni

une per vete kur bera disertacionin tim thashe do ti shokoj keta te grupit tim se cfare thote kanuni per femren dhe rolin e saj ne shoqerine Shqiptare. me pak google gjeta sa keq u trajtoka ne gjite boten.

te dashur miq google pak femra ne bibel, islam , hindu , ne fe te tjera dhe ne shoperi te tjera, cudia me e madhe per mua ishte ne USA. sa vone e ka fituar te drejten e votes, jane shtresa me e varfer e popullsise, paguhen me pak se meshkujt per te njejen pune, bractisen ne rruge me femije, etj etj.
 

valbona

Primus registratum
Re: Kanuni

dhe te gjithe qeshen kur ju thashe Andon Zako Cajupi:

burrat nen hije rrine e kuvendojne
pika qe s'u bie se nga grate rrojne.
 

jimmy84

Primus registratum
Re: Kanuni

atman said:
Demokracia e 400 derhemëve, apo jo?

Si do të ndiheshe Teuta, mbretëresha ilire, përballë Lekë Dukagjinit?

Këtu ke bërë gabimin e parë. Ke krahasuar dy epoka të ndryshme
dhe i ke "matur" me të njëjtin metër.
Iliria e Teutës ishte shumë më ndryshe nga Arbëria e "Lekës".
Rend politik, shoqëror, fetar dhe mentalitete shumë të ndryshme i ndajnë këto dy epoka. Mbi të gjitha mes tyre qëndrojnë jo pak po 1000 vjet bizantizëm obskurantist, fryma vdekjeprurëse e të cilit fryu gjatë edhe mbi malet shqiptare. Dhe sidomos mes këtyre dy epokave qëndron një Superfuqi edhe më obskurantiste, edhe më vdekjeprurëse: KISHA MESJETARE.
Dhe kjo Kishë nuk ndikoi vetëm në lindjen e Kanunit, por deri në vdekjen e tij.
Prandaj krahasimi mund të qëndrojë vetëm ndërmjet Kanunit, dhe kodeve europianë të kohës së tij.


atman said:
Çfarë vlere ka kanuni?
Që ne kishim ligje - apo që ne kishim ligje më të mira se të tjerët?
Çdo formë shoqërore e të gjitha niveleve ka qënë drejtuar nga ligje, të shkruajtura ose jo, varej nga shkalla e qytetërimit dhe nuk ka rëndësi forma (boja e kinës) por rregullimi i jetës, funksionimi i tij dhe të ekzistuarit e shoqërisë, lëvizja e mekanizmit të saj, çuarja përpara dhe jo ndryshku.

Përparimi dhe niveli i qytetërimit janë vërtet "peshoret" më të mira të ligjeve. Por ka edhe një peshore tjetër më të rëndësishme dhe më të çmuar: Mbijetesa.
Kur je i rrethuar nga helmi, mbyllja dhe ngurtësimi (i vlerave dhe i rregullave) shpëton kombin nga vdekja. Kanuni e dëshmon më së miri këtë të vërtetë.

atman said:
Jetojnë pa qeveritarë dhe çdonjëri është zot i vetes... jetojnë sipas natyrës...”

Por a kishin gjyqtarë? Po kur dikush bënte ndonjë padrejtësi?
Dhe a nuk është Kanuni një shembull perfekt i kësaj? Çdo Burrë ishte Zot i Kullës së tij dhe përgjigjej vetë për çdo fjalë,çdo veprim, apo mosveprim të tij, apo të atyre që "hanin bukën e tij".
Ka vetëm një institucion: Pleqtë e Kanunit. Këta janë GJYKATËS.Edhe këta e fitojnë këtë vend vetëm në sajë të reputacionit të tyre, dhe aspak të emëruar. As ekzekutiv, as polici,as ushtri. Të gjitha mekanizmat e tjera ishin vetvepruese.


atman said:
Pra, kanuni provon që ne kishim ligje, qoftë edhe të pashkruajtura, por asnjë epërsi mbi legjislacionet ose ligjet e popujve, të tjerë nga përmbajtja. Përkundrazi nëse vërejmë rolin e femrës aty, është fyes, barazohet me sendin, mallin për shkëmbim madje nëse vritej (dhe mund) zhdëmtohej me një lopë. Harron Teutën, harron Rozafën, Argjironë, etj, gjë që nuk e bënë ilirët. Gjë që rrezikojmë ta bëjmë ne.
Përgjigjen e kësaj ta dhashë. Mes Ilirisë dhe Arbërisë ka mbi 1000 vjet Kishë (dhe më pas edhe Xhami).
Besoj se po ta shikosh pak me vëmendje, do i japësh rëndësinë e duhur këtij fakti.


atman said:
Kur përmendet Rusoi, duhet pasur parasysh se ai flet për një barazi njerëzore dhe jo një barazi 400 qind derhemëshe, vetëm për burra, të quajtur madje kaq demokratike. Dhe nëse flasim për Rusonë duhet ditur se në veprat e tij i drejtohet përgjithësisht Romës. Arsyeja? Është e kuptueshme; që aty e ka nismën çdo legjislacion modern. Madje jo më kot të gjithë studiuesit e kanunit mundohen ta inkuardojnë atë, të gjejnë përputhje me të drejtën romane për ta bërë sa më modern e të gëlltitshëm, për të zbutur atë nënkuptim egërsie që e le si mbresë. E drejta Romane tutelonte jo vetëm shoqërinë njerëzore por kishte edhe një status juridik për kafshët, bazuar mbi dy teoritë sunduese të kohës, ajo pitagorike dhe aristoteliane.

Përsërit gabimin e parë.


atman said:
Pasojat?
Reality TV më i madh që ka parë ndonjëherë historia e botës moderne, dhjetra mijëra familje të ngujuara. Tragjedi fëmijësh nën përkujdesjen e “Big Brother” që s’mund të ndjekin shkollat, që s’mund të luajnë me shokë e shoqe, që kanë humbur fëmijërinë dhe të drejtën për të ëndëruar sepse spiunohen nga gryka e pushkës që përgjon e fshehur pas një ferre.
A flitet për kanun? Flitet është pak, zbatohet, është rikthyer sikundër mumja (e kini parasysh filmin?) dhe po shkreton jetën. Lexoja një shkrim të Flutura Açkës nëse nuk gaboj; nuk ka asnjë pikë dyshimi që tashmë është strukturuar plotësisht si istitucion, me njerëz që merren me zbatimin e tij, me njerëz që paguhen sepse luajnë rolin e parashikuar sipas kanunit, të ndërmjetësit etj. Kjo është të krijohet një shtet brenda shtetit, një shtet mbi shtet, por jo si revoltë, as si boshllëk, por si kthim mbrapa, shumë kohë mbrapa - regres. Natyrisht, një klase politike të korruptuar, sikundër ajo shqiptare, i shërben diçka e tillë, madje edhe e nxit heshtur, sepse mund të spekullojë lehtësisht, të vjedhë e pasurohet në mënyrë të paligjëshme, të “argumentojë” krimin në përgjithësi e veçanti sikundër ndodh. Sa për shembull: edhe një vrasje politike mund ta motivosh si hakmarrje familjare, për diçka të ndodhur... Ka vetëm një rrugë për të shpëtuar nga kjo kolerë: Kriminalizimi i njerzve që merren me të, jo vetëm ata që vrasin, por edhe ata që ndjekin mbarëvajtjen e zbatimit të normave e rregullave të tij, duhen dënuar rëndë. Sa më shpejt aq më mirë, përndryshe dëmet do të jenë të pallogaritëshme, pse jo edhe të pariparueshme. Më keq, do të vuajë padrejtësisht edhe ajo pjesë e shqiptarëve dhe e vendit që shikon te kanuni një fakt historik, që pranon ekzistencën e dikurëshme të tij, por jo ringjalljen e sjelljen në kohën e sotme e aq më keq zbatimin.
Sepse... të barazosh femrën me një send apo kafshë është vërtet mizori. Nuk ka shoqëri që të ecë përpara duke hequr zvarrë vetveten, dmth gjysma e trupit të quajë të pavlerë gjysmën tjetër. Shoqëri e gjymtuar.
Kësaj mund t'i përgjigjem fare shkurt me dy pika:
1. Sot NUK zbatohet Kanuni. Sot zbatohet ligji "vrit kë të dalë përpara". Dhe kjo s'ka asnjë të përbashkët me Kanunin. Biles po flasim për Kanunin e Lekës që njeh "përgjergjësinë kolektive", sepse Kanuni i Skënderbeut është edhe më larg, përderisa njeh vetëm përgjegjësinë vetjake.

2. Vlerësimi dhe madhështia e Kanunit nuk do të thotë aspak që ai është perfekt, dhe shumë më pak që ai është i "vlefshëm" edhe sot. Kur flasim për vlerat e Kanunit, unë besoj se flas me njerëz me një nivel, dhe që kuptojnë dhe ndajnë vlerat historike dhe muzeale nga vlerat aktuale dhe bashkëkohore.
Kanuni duhet parë si pjesë e së shkuarës dhe si vlerë e kohës që ai u krijua..
Çdo përpjekje për të kthyer mbrapsht Rrotën e Kohës është thjesht një kapitull i romanit servantesk për anën komike, dhe kapitull shekspirian për anën tragjike.
Dhe nqs ndokush, diku, për ndonjë arsye (të fortë apo idioteske) synon ta kthejë mbrapsht Rrotën e Kohës, unë për vete nuk mund të fajësoj një dukë të Gjinit që ka vdekur 700 vjet më parë, dhe që në fund të fundit, ato ligje nuk i solli ai, po i gjeti në mes të shqiptarëve.
 

eli

Primus registratum
Re: Kanuni

"demokracia e 400 derhemëve"

Si te kuptohet ky titull se 400 derhem eshte jeta e njeriut ?
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Kanuni

Atman, pak a shum të është përgjigjur Jimmy.

Teuta me Lekën kan t'përbashkët veç prejardhjen (dhe ate jo të vërtetume plotsisht).
Leka nuk e ka bo Kanunin po e ka përmbledh Kanunin (dhe kjo nuk o e sigurt se menohet se mund t'jet dhe Kanuni i Lekëve - Malsia e MbiShkodrës - dhe e Dukagjinëve). Për kët përmbledhje (që e ka mundsin t'ket qen me t'shkrujtme - shqip ose latinisht ose serbisht) Leka u pat ç'kishëru nga Vatikani (ç'ka dhe e pat shty me u bo ortodoks - mos u gabofsha).

Ti i bën lëmsh periudhat e historisë si dhe vlerat që lidhen me këto periudha. Ti thua që ilirët nuk ishin budallenj se ata e hyjnizonin femrën. Por ti o "tutkall" harron që po ata burra i shisnin e blinin grat e burrat për t'ble heshta, shpata, vath, etj? E si mund t'jen ma t'qut apo ma njerzor ilirët se arbrit? Apo se ke kap ti nji pik te Kanuni e nji pik tek historia e Shqipnis (që dhe kjo o pak si n'tym pasi Teuta nuk ishte mretnesh por tutore e t'birit, mretit t'Iliris) e të duket se zbulu rrotën? Shif mir se ça lloj rrote ke zbulu se s'kan t'gjitha të njëjtin funksion!

Ti kthehemi temës.

KANUNI, ç'është? Cilat janë ngjashmëritë e dallimet e kanuneve shqiptare të aplikuar në zona të ndryshme? Si e rregullonin jetën e shqiptarëve në shekujt e mëparshëm? Cilat janë gjurmët e tij në jetën e sotme?
 

atman

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Shkrimet e mija përbëjnë gjithmonë një trup dhe kjo kuptohet që nga titulli, frazat janë hallka të një zinxhiri të vetëm në funksion të idesë, sikundër tullat njëra mbi tjetrën ngrejnë murin dhe këta ndërtesën. Pra, është mjaft spekullative e jo korrekte mënyra tënde e “përgjigjes” (në fakt unë s’kam bërë ndonjë pyetje) duke i shkëputur nga ideja e përgjithëshme e nga konteksti për t’i deformuar sipas dëshirës.

A mund të krahasohen epokat. Si jo?
Si mund të mbrrijmë në përfundimin që rendi feudal ishte më i përparuar nga ai skallavopronar, ose kapitalisti përkundrejt feudalit? Si mund të pohojmë se shoqëria njerëzore që në agimin e saj e deri në ditët e sotme ka ecur duke e shtrirë hapësirën e lirisë nëse nuk do ta krahasonim? Krahasojmë shkallën e lirisë dhe mjetet e prodhimit, krahasojmë etikën, moralin, filozofinë, mënyrën e jetesës, artin, kulturën; gjithçka dhe mbrrijmë në përfundimin që njëri rend është më i përparuar se tjetri. Ndërtojmë shkallët e shoqërisë edhe pse përshtypja jonë është sikur ecim horizontalisht, (jeta tënde, timja, tona, është gjithmonë në të tashmen, kështu e perceptojmë. Nga e dikurshmja edhe pse ngrin, na ndan një hon i pakalueshëm që e thellon qoftë edhe sekonda. Ngrirja na ndihmon për të parë një vetvete si ka qenë nëpërmjet veprave që kemi lënë, ose akteve të kryera; ndërsa e ardhmja mbetet enigmë) pra, jeta ecën vertikalisht dhe kjo vertikale shpesh shfaqet si një sustë, me spirale, (gjarpri nuk ka këmbë, por janë spiralet që e shtyjnë përpara) ose si një zik zak, por gjithmonë për më tej. Ja përse pohojmë se, përsa i përket qëndrimit ndaj femrës, kanuni ishte një kthesë mbrapa në krahasim me të kaluarën e herëshme. Vërteton që kishim ligjet tona, por, ngulmoj, duhet përjashtuar entusiazmi që mund të nxitë diçka e tillë vetëm për ato raste kur hamendësohesh si një popull primitiv. Në fakt tradita tonë është më e herëshme në këtë fushë. Për të mos u zgjatur mjafton të kujtojmë çfarë vetë Gjeçovi pohon se: Krahu që i afrohet Gjirokastrës thonë: ²Me ba kuvend mbas Kanunit të Pirrit² mbretit të Epirit. Madje historiani Kasem Biçoku është i mendimit se kanuni ka lidhje me emrin e Lekës së madh, Aleksandrit të Maqedonisë. Mund të jetë e vërtetë, kështuqë Lek Dikagjini mbetet ofsaid. Në këtë pikë mund të thuash: Epo nuk është faji i Lekës! Natyrisht që është, sikundër është sot faji tënd e i gjithkujt që përdor DNA – në e tij për ta kthyer në jetë. Iliro – trako- shqiptarët janë qeverisur nga zakone, kanë pasur tabutë e tyre të shndruara më pas në ligje, kanë krijuar një traditë e cila psh në rastin e femrës, duke i kqyrur zakonet dhe dokumentacionin e mbrritur, flasin për një trajtim shembullor. Mjafton t’i drejtohemi legjendës së Rozafës. Flijimi i gruas ka një domethënie të jashtëzakonëshme, shikohej dhe vlerësohej si një perëndi. Trupi i saj ngrinte kështjellë, një qytet, një kulturë, qumështi i gjirit ushqente fëmijën, të ardhmen, lindi një botë të tërë. As që ka të krahasuar me çmesën e kanunit në një periudhë të mesjetës; qenie që pjell e që shkëmbehet me një lopë. Ky ishte një kthim mbrapa. Atëhere çfarë mëtoni ju sot? Një ngazëllim (entusiazëm) broçkullash. Thuhet se vrasjet e sotme janë ordinere, jo sipas kanunit!!! Kjo është për të qarë e qeshur bashkë. Vrasja është krim dhe askush nuk ka të drejtë t’i marrë jetën tjetrit. Në veçanti e papranuar për besimtarët që ia njohin Zotit si të drejtë. Për çudi shquhet zona katolike e vendit në zbatimin e kanunit. Madje edhe vetë shteti ka hequr dënimin me vdekje. Pyetja është: Si duhet të kryhet një vrasje që të jetë sipas kanunit, alias e “rregullt”? Dhe, a ka vrasje të rregullt?
Veprimtaria e perandorit me origjinë ilire Justiniani (482 – 565) i Kostandinopolit, shquhet në fushën juridike. Ende sot e kësaj dite vepra e tij (Corpus iuris civilis) është baza e studimit të së drejtës romane. Dhe nuk duhet harruar se kjo e drejtë romane ishte mjaft e bazuar dhe mbështetur mbi ligjet e pashkruajtura të ilirëve. Mund të ejtë rastësi që një perandor me origjinë ilire bëri një vepër të tillë, mundet jo. Por, Bizanti nuk ishte në vetvete obskurantist në krahasim me rendin e mëparshëm. Ta quash obskurantist, do të thotë të mos njohësh historinë. Përse jetoi edhe njëmijë vjet më shumë se perandoria romake e perëndimit? Kërko përgjigjen e kësaj pyetjeje dhe do të bindesh për të kundërtën. Mbetet perandoria më jetëgjatë në historinë njerëzore dhe një nga shkaqet është sepse emancipimi i shoqërisë u krye shumë më parë. Mendoj se gabimi është kur e ngatërron me fenë. Megjithëse në këtë rast përshtypja ime është se bie në kontradiktë me veten. Thuhet se kisha ndikoi që nga lindja e deri në vdekjen e kanunit. Nuk është e vërtetë. Kisha, u fut dhëndër brenda dhe e shfrytëzoi për qëllimet e saj. Zanafilla e kanuneve shqiptare është e herëshme. Parë nga ky kënd edhe kanuni i ashtuquajtur i Lekë Dukagjinit, është një vazhdimësi e pasuruar në epoka të ndryshme. Me çfarë materiali, kjo vlen të diskutohet. Ka tempuj që në gjenezë kanë qenë ngritur me mermer, por, për çfardolloj arsyeje janë shembur dhe ringritur me... gurë.
Ku shkoi entusiazmi që e ngre kanunin mbi Rusonë apo mbi demokracinë, nëse i dedikon kishës si forcë e errët autorësinë e kanunit? Thuhet se ç’lind nga macja minj do të hajë...
Mandej; si mund të përdoret “mbijetesa” matës vlerash, kur mbijetesa është jeta vetë në kushte të kërcënuara dhe ligjet, zakonet, traditat, etika, morali, feja, etj etj, janë elementë përbërës të cilët, të marrë veçmas nuk ezaurojnë konceptin?

Çdo gjë e sotme shikohet edhe në të kaluarën për të gjetur rrënjët, qendrimin, kushtet që e sollën dhe argumentimin e ekzistencës. Disa prej elementëve në vija të përgjithëshme vazhdojnë të qenët duke u zhvilluar dhe përshtatur kohës, disa e mbarojnë ekzistencën sepse nuk janë në gjendje të përligjin atë. Sot kur shikojmë kanunin në jetën e përditëshme duhet gjykuar si një kthim mbrapa, regres, rënie, sepse na çon në atë periudhë kur mori formën e tij sikundër e njohim ne, si një rrezik që kushtëzon dhe dikton vijimësinë.

Sidoqoftë jam indiferent ndaj motivit që nga ana e tij nuk mund të përgënjeshtrojë rezultatin. Dhe për rezultatet kam shkruajtur njëherë.
Shtoj se, po të hedhësh një vështrim në çfarë kam shkruajtur qëkurse u hap kjo temë dhe për këtë temë, pikërisht kam thënë se duhet lënë në muze, por t’i thurësh hymne, kjo është të inkurajosh ata që sot e zbatojnë, ose që justifikohen me mungesën e shtetit duke dhënë një kontribut të “çmuar” në këtë dobësim.



* * *

Unë di që gruaja e një mbreti quhet mbretëreshë. Dhe Teuta ishte gruaja e mbretit ilir Agronit. Nuk më duket kaq me vend ta shëndrosh mbretëreshën në mëndeshë.

* * *
Përsa i përket dërhemëve. Është njësi peshe dhe jo jeta e njeriut. E barabartë me një të katërqindtën e okës dhe oka vetë është njësi peshe e vjetër që shkonte sipas krahinave të ndryshme nga 1250 – 1500 gram. Katërqind dërhemë është një përngjitje frazeologjike, ndryshe idiomë.
Burrë katërqind dërhemë, demek i zoti.
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

Kur lexon ksi profesorash te bahet me ia gjete vorrin Nolit atje ne Boston dhe me ia vu nje llokum te kryet. Se me Fishten e Gjecovin kane krye pune te tjeret.

Teuta dhe Agroni, flitet per ta sikur kane jetu deri para 10 vjetesh dhe c'do gja rreth tyne eshte e mire-dukumentume!!!wou...

Romaket kane kopju te drejten e pashkrume Ilire...!!!!
Makedonski Akademija....

Kisha ka perdor me djallezi kanunin !? .....Ka noj budallek me te madh se kaq?
Po shqiptareve muslimane kush ua injektoi Kanunin?

Gruaja nderrohet per nje lope ne Kanu...!wou
Mos e ke ngaterru gja fjalen lope me kerricke..?

Po historianja Zhuljeta nga Kavaja ca mendon per kte teme?
 

eli

Primus registratum
Re: Kanuni

Atman,

Kanuni s'asht "lexo-ekzekuto" por me an t'shembulltyrave jep edhe pikpamjen filozofike t'tijen.
Kur flitet per jeten e nierit se asht 400 derhem (seicili ne kandar te vêt peshon 400 derhem) s'don me than qe asht burri zoti, se kanuja e percakton mir qe "del i miri prej te keqit e i keqi prej te mirit" e "seicili ne kandar te vêt peshon 400 derhem". Pra kanuni s'i thot t'keqit "burr i zoti", por i njeh nierit 'nierzimin' unitetin e vet. 400 derhem asht 1 Okë, pra ne shumllojshmerin e veprimeve t'jets t'vet nieri asht nji, e nise prej ktij unitetit t'nierit rrjedhin edhe ligjet n'vijim. Pra merret si parim filozofik e jo si "zotni e burrit".
Asht sikur shprehja 'shqiptari rron per dy gisht nder' ose si e thot kanuni "dy gisht nder ne lule t'ballit, na i njiti Zoti i Madh". Nderi as s'asht mât me gisht as nuk dihet ku asht 'lulja' e ballit por asht edhe ky parim prej t'cilit niset kanuni.
Pra para se me e qortu kanunin duhet edhe me mendu se ça ka dasht me na kallxu ai i pari per psiken e vèt.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Sipas Filologjisë, përveç formës (bashkësia e tingujve) dhe funksionit logjik me të cilin fjala gjatë diskutimit shpreh kategoritë; psh gjykimin dhe arsyetimin, ka edhe përmbajtjen, që është koncepti që fjala ka në mendimin e atij që e shqipton e ndjekur nga çfarë zgjon te bashkbiseduesi. (kur thua “bukë” çfarë kupton ti nuk ndryshon nga çfarë kuptimi zgjon në mendjen e tjetrit)
Çdo diskutim niset nga një minimum i përbashkët gjuhësor. Gjuha në atë kuptim që e njeh një kolektiv i tërë dhe bën të funksionojë ky kolektiv. Veprimet e kundërta çojnë në anarki dhe njerzit nuk do të merreshin vesh kurrë.
Ndaj kur t’i lakon fjalën “Dërhem” në mënyrën që dëshiron je duke bërë një spekullim sepse shkon ndesh me kuptimin ose përmbajtjen e drejpërdrejtë qoftë edhe me kuptimet e tjera që i ka fituar gjatë të folmes, dmth si fjalë bisedimore. Shpesh, dërhem thirren edhe secili nga gurët e vegjël prej metali me peshë të ndryshme deri në 500gr. Shpesh është sinonim i thërrimes, për të shprehur pak. “Kudo oka katërqind dërhemë është”, - dmth barabar. “Ka një okë mend”, është shumë i mençur. Në të gjitha rastet dërhemi nuk ndahet nga kuptimi si njësi peshe.
Ngjyrimet e sipërpërmendura nuk përjashtojnë kurrsesi thelbin, dmth atë që e ka lindur natyrën e të cilës bart detyrimisht, gjithmonë njësi matëse, njësi peshe. Kur themi burrë 400 dërhemë imagjinojmë një veti, cilësi, qoftë edhe disa të tilla, sepse në realitet as nderi as trimëria as edhe e keqja apo e mira, nuk peshohen me gramë, dërhemë, okë, kuintalë apo tonelata. Ndodh ngaqë ne duam ta bëjmë sa më të dukshëm nëpërmjet ngjyrosjes apo krahasimit, kuptimin e çfarë duam të themi. Fjalë shumë e vjetër e shqipes. “Burrë 400 dërhemë” si idiomë s’mund të përkthehet në një gjuhë tjetër, dua të them drejpërdrejt, përndryshe do të tingëllonte qesharake. Është mënyrë le ta quajmë personale e të shprehurit të një gjuhe. Çdo përkthyes do të kërkonte një ekuivalencë në gjuhën e vet. Shembull: “O pikë e zezë, pik e zezë!” – ne shprehim një gjëmë ose diçka të lidhur me një ndodhi të keqe, në italisht humbet kuptimin: “O punto nero, punto nero!”.
Dërhem nuk është sinonim i jetës. Kështu e di unë, kështu e dinë shqiptarët, kështu e di edhe fjalori i gjuhës shqipe. Ti mund të bësh çfardo shpjegimi qoftë edhe duke u munduar të gjesh mbështetje në kanun, gjë që nuk është e vërtetë. Kjo nuk të ndihmon aspak sepse nuk gjen mbështetje në gjuhë dhe asnjë vepër, qoftë edhe kryevepër, nuk mund të përjashtojë veten nga rregullat e gjuhës.
Unë të pyes ty:
- Sa vjet rrojti?
Ti:
- Tetëdhjetë dërhemë.

* * *

Përsa i përket temës.

Mark Antonio, zbuloi trupin e Qezarit dhe tha:
- Plagët janë si gojët që flasin.

Unë po ju them:
- Shikoni dhjetra mijëra familje të ngujuara dhe gjykoni.


Pas kësaj e quaj të tepërt të ndërhyj.
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: atman</div><div class="ubbcode-body"> Sipas Filologjisë, përveç formës (bashkësia e tingujve) dhe funksionit logjik

...... Fjalë shumë e vjetër e shqipes. “Burrë 400 dërhemë” si idiomë s’mund të përkthehet në një gjuhë tjetër,

........ Kështu e di unë, kështu e dinë shqiptarët, kështu e di edhe fjalori i gjuhës shqipe.

Mark Antonio, zbuloi trupin e Qezarit dhe tha:
- Plagët janë si gojët që flasin.


</div></div>

Mor filozof , filolog,filantrop ,agronom,zooteknik , profesor, doktorr, muzikant , dramaturg ,piktor ,kompozitor
kur thu Qezari , mos je tuj menu per Qazimin,Qaniun apo Qerimin se ai i Romes e ka pas Cezar....
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: Kanuni

Shoh me vend nji sqarim, sepse ka nji mjegull ne kto diskutime q! askush s'po e largon

Nuk besoj te kete shqiptar sado mendjeshkurte q! te baje thirrje per nji rikthim te Kanunit ne jeten shqiptare.

Por po ta shikoje çdokush me vemendje ne ato 2262 ligje q! ka asht prezent fuqishem ne legjislacionin shqiptar edhe boteror.

Kjo sepse disa parime apo arsyetime q! theksohen ne te jane aq themelore e te randsishme saqi bota pa to e ka te pamujtun me ec perpara.
E ktu nuk ashte merite e Kanunit po pervoja mijavjeçare e njerezimit q! ashte reflektu ne te si edhe ne shume legjislacione te hershme.

Te akuzosh Kanunin per ngujimin e disa qindra familjeve shqiptare jo dhjetra mijra ( por gjithsesi sikur edhe nji familje te ishte fenomeni ashte shume shqetesues) ashte njelloj si te akuzosh Krishtin per krimet e inkuizicionit apo Muhametin per sulmet kamikaze ndaj civileve te pafajshme.

Ai ashte nji interpretim etik i bashkejeteses njerezore ne kushtet qi kena permend ma perpara pa asnji garant ne zbatimin e tij,
dhe kjo e ban ate diçka te veçante per te mos thane unikale ne historine e njerezimit siç edhe thekson studiuesi Yamamoto.

Por ne kohen kur ekziston nji shtet (pamvaresisht se nuk krahasohet me ate gjerman apo ndonji tjeter) thirrjet per tu mbrojte nga Kanuni i shoh vetem si spekulime me prapavija aspak pozitive.
Gja q! per fat te keq ka ndodhe rendomte kto vite ne Shqipni shpesh nga po ata q! duhet tu garantonin shqiptareve jeten simbas e gjitha standarteve europiane.

Ne vend te tyne do te mjaftonte thirrja apo impenjimi i secilit per respekt dhe zbatim te ligjit.
 

eli

Primus registratum
Re: Kanuni

&quot;Dërhem nuk është sinonim i jetës. Kështu e di unë, kështu e dinë shqiptarët, kështu e di edhe fjalori i gjuhës shqipe.&quot;

Atman, ti po m'ban me than ate qe s'thash. Une s'jam filolog por nji verejtje du me ta ba. Edhe pse fjala &quot;buke&quot; n'pamje t'par zgjon n'mendje t'njajtin rrealitet ajo s'asht e njajt kur perdoret n'raste t'ndryshme. P.sh. 'e ka vra buka' s'don me than qe i ka ra buka n'kry sikur tjegulla Pirros, as se ka ken e that dhe ia ka vra fytin. As ajo tjetra qe thot 'un me buk e ti me gur'
Un nuk thash qe derhem asht sinonimi i jets por 400 derhem = 1 okë = 1 jet. Siç e ka than edhe Platoni prej 1-shit kan dal numrat t'tjer (qe s'jan tjeter perveçse 1-sha t'mbledhun bashk). Shprehja &quot;pike, pike behet gjol&quot; e tregon ma s'mirit ket realitet. Liqeni (pra 1-shi) perbahet nga pika t'shumta (1-sha t'bamun bashk), por asht nji realitet. Ky derhemi n'fjal asht nji aspekt i jets por s'asht jeta vet. Jeta asht oka qe i perfshin te tan derhemt.

Kanuni, perveçse e Drejt zakonore asht edhe Kushtetut, e n'syt e mi (pra per ty asht subjektivitet i jemi) asht nji form tejet e nalt vetqeverisje. Ai e njeh barazin e çdo njeriu (edhe pse gruja e fmija s'kan hy drejtperdrejt te kjo barazi) &quot;Gjithsa djelm te lejn, njehen t'mir e nuk veçohen njani prej tjetrit&quot; &quot;kjoft ky edhe i ders t'Gjomarkajve&quot;.
&quot;Çmimi i jetes t'nierit asht nji, si per te mirin si edhe per te keqin&quot; &quot;... tuj kene seicilli mbahet rrumbull ;) katerqind derhem n'oke t'vet&quot; (tuj kene = duke ekzistuar, per vete faktin qe ekziston).
Pra kanuni s'ka prit shpalljen e t'drejtave t'nierit per me e afirmu nji gja te till. Si form qeverisje ai ka vu nierin ne qender t'tijen duke e 'shjetnu' egzistencen e tij, prej ku, po e perseris edhe nji her, rrjedhin ligjet. Kanuni ka njoht pleqnin ku ka pas te drejt vendimit per organizimin e jets shoqnore, por ai ka pas edhe urtsin per me njoht limitet e saj. Bjen fjala per nderin ku thuhet &quot;N'i preket kush kuej ne nder, peng e plak per nder te marrun s'ka&quot; e &quot;nuk mund ti perzihet kush kuej&quot; (edhe pse n'vijim reshtohen rastet kur mirret ndera, asht thjesht nji 'numrim i pergjithshem' e jo percaktim i nderes)
Pra shoqnia (bashkesia) ka pas vendin e vet, por edhe nieri (individi) ka pas vendin e vet. Por ne disa raste shoqnia s'ka mujt me cenu individin, sikurse sot ku shteti asht sovrani dhe interesi i tij kalon individin (edhe duke e neperkamb). Asht si puna e zgjedhjeve n'dit t'sodit ku dihet ma s'mirit qe proporcionali i paster asht mnyra ma e drejt e shprehjes t'vots por per arsye stabiliteti qeveritar ose per arsye partiake s'mirret parasysh. 
Persa i perket gjakmarrjes edhe kjo rrjedh prej faktit qe kanuni s'ka mujt me ia gjet vleren jets t'nierit e pra e ka lan n'dor t'damtuemit per me e vlersu humbjen e mashkullit t'shpis (tu ken se fmit dhe grat kan ken t'perjashtum prej ksaj gjygjsie). Duhet me ia njoh urtsin kanunit, qe ka vendos mos me ken mbi çdo gja, e jo si sot ku jeta e nierit n'Shqipni u gjyku me 10 000 dollare, (para 1-2 mujsh n'gjykate) e as euro jo se ma shtrejt.
Persa i perket pra gjakut, ka vendos qe shpaga e jets t'nierit asht vet jeta dhe asgja tjeter. 'Gjaku me gjak lahet' (se mos keqkuptohena). Por pamvarsisht barbaris t'aktit qe kryhet, kanuni mundohet me i dhan pamje humane. Me siguri ke me ironizu se asht pikveshtrimi jem, por duke kodifiku ritin e vrasjes, (me e kthy mar e me ia vu armen te kryti) me kallxu vrasen.
E vertet qe plaga dhemb por mos harro qe ai qe ban nji akt t'shemtuem siç asht vrasja, duhet me ken pergjegjs per ate qe ban, e me e peshu mir veprimin e vet, se tjetri mundet me i kerku te njajten shpagese. Kanuni i jep liri nierit por me lirine i jep edhe pergjegjsine perkatse. E ktu bi dakord me ty ; hiqja lirine, hiqja pergjegjsine. Por mos e thirr ma nieri    
 
S

siest

Guest
Lexues të dashur. Nëse dëshironi të rinxisni një temë, ju lutem të postoni diçka e jo vetëm të citoni një shkrim të mëparshëm. Faleminderit.
 

iLirjam

Forumium praecox
Kanuni per mendimin tim mbetet Kushtetuta reale e Shqiptarve,,e vetmja gje qe duhet te bejn Shqiptaret,,esht qe ta kuptojn Kanunin!! dhe jo ta keqkuptojn ate!!

Flitet shum per Gjakmarjen e Kanunit,,ne fakt e verteta esht se kanuni ne thelb esht kunder Gjakmarjes!! dhe e verteta esht qe 5 shekuj vazhdimisht kanuni nuk esht rrespektuar!!

Knanuni nuk te thot te vrasesh pershembull!! kanuni te tregon thjesht se me c´far lahet Gjaku!! Gjaku lahet me Gjak thot Kanuni!!

ashtu sic lahet ujt me uj,,ose buka me buk,,ose kripa me krip.
po te me kesh 100 gram Gjak borxh,,do te me detyrohesh 100 gram gjak,,sepse kjo esht e verteta per mynyren se si shlyhet borxhi.

Sa ju perket te drejtave te Grave,,un nuk di qe Kanuni te ket then dicka qe te ofendoj gjinin femerore,,apo ta perul ate..

un di qe ne kanun thuhet Shprehimisht,,qe Kanuja e malevet,,e njef njeriun Shpirt per Shpirt,, dhe kjo esht peshorja e drejtesis apsolute..
ne Amerik ne vendin me te zhvilluar dhe demokratik te botes,,deri para disa dekadash Zezaket i trajtonin si kafshe te kopshtit Zologjik.

Ne Kanun nje njeri qe ka nje Shpirt,, esht i Barabart me ate tjetrin,pa mar parasysh ngjyren gjinin apo pamjen e jashtme,
dhe keto un i konsideroj si vlera te medha!!

 
Top