Kanuni

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Kanuni

atman said:
Si mund te konceptosh nje shume ligjesh(le t'i quajme si te tilla)te cilet edhe per kohen kur u krijuan jo gjithmone gjenin zbatim sepse jo gjithçka ishte e drejte, t'i sjellesh ne kohen e sotme?

Shum detaje te vogla kan ndryshuar,sepse njeriu esht i njejti - ashtu si dhe zakonet qe riperseriten.
Ta kishe lexu mire Kanunin + "ligji" i sotshem,do shihje mire ngjashmerin.
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Kanuni

per zot, ne shqiptaret i bijme te mires me shqelma gjithmone. kanuan duan, kanun i japim. dhe e shpallim zone me rendesi te larte kulturore te mbrojtur nga UNESCO. do vi unesco do i rregulloj kullat a ndonje rruge e do hapi nja dy cash-points per turistet. edhe turizem sjellim edhe shtetin ja lehtesojme barren (a thu se i jep ndonje shteti. grekut apo serbit seshte per tja pas friken andej. edhe ne Evrope behemi shembull dhe futemi me shpejt se qeverisje rajonale kerkon ajo. dhe kur te shikoni ju pastaj History geographic channel te gjitha me seli ne Dukagjin. MTV nuk puth andej.E mbajme dhe si tip fabrike nusesh me gjak blu per princat e evropes qe te rregullojme dhe emrin tone. qirate e shpive perrreth do rriten nga turiste e studente qe te ndihmojme dhe ekonomine lokale. e plot tjera

a po cti bej qe kam rene nga fiku pa dija une cti beja :grin:
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

per zot, ne shqiptaret i bijme te mires me shqelma gjithmone

Tuj pas alternativen tjeter me pa MTV gjith diten dhe me u ba fansa te Britney Spears....! What the hek teenagers forever....
 

atman

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Jo, jo, eshte me mire te fshihemi pas nje ferre dhe te argetohemi duke vrare tjetrin. Pastaj ne emer te kanunit te shkojme e t'i rregullojme trupin, t'i kryqezojme krahet dhe sefundi te trokasim ne deren e te ndjerit per te uruar familjaret: Te na rroje krimi...

Meqenese njeriu ka ndryshuar pak, ose aspak, vazhdojme pazarin sipas formules M - M (Mall per Mall) Femer - Lope, keshtu primitiviteti rikthehet ne gjithe shkelqimin e tij te hershem, sikurse eshte ne ato zona ku njerzit jane krenare per kanunin.
Nje pyetje kam:
- Perse gjakmarrja dhe hakmarrja, jane karakteristike per zonat e besimit katolik?
 

jimmy84

Primus registratum
Re: Kanuni

Nuk po diskuton njeri "Te rikthejme apo jo Kanunin?".
E para sepse Kanuni (i shperfytyruar) eshte rikthyer "rendshem". Dhe e dyta nuk po e quan njeri "te drejte" kete rikthim.
Pra ne kete rast ceshtja do te shtrohej "Si ta shkulim kete rikthim?". Dhe pergjigjja eshte "ME LIGJ". Rikthehet Ligji, zhduket Kanuni.
Tema eshte per vlerat e Kanunit ne kohe te vet.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Kanuni

- Ke quan shperfytyrim te kanunit?
- Per cilat vlera te kanunit po ben fjale ti dhe dashamiresit e tij?
- Si mund te preokupohesh per ta shkulur kur me flet per vlera? Mbajeni pikerisht per shkak te vlerave!!!
- Rikthehet ligji, zhduket kanuni...a nuk te duket disi kontradiktore, sikunder gjithe mendimi qe ke hedhur?
Persa kohe qe ketu dalin njerez ne mbrojtje te kanunit, mbetet me kembe edhe idea mjaft interesante e Dikut, nje Parkdisney, madje edhe ne hartat te specifikohet zona, sepse per fat eshte mjaft e izoluar, sepse per fat kjo nuk prek ato zona te vendit qe e kane ruajtur pikerisht natyren e vertete te shqiptarit, jo ate te rregulluar nga ligje qe tutelojne vrasjen dhe gjoben qe duhet t'i paguaje burri familjes se gruas ne rast se ky e vret - lopen.
Eshte teper perbuzese per kohen e sotme te justifikosh ekzistencen e kanunit.
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Kanuni

atman,

Une jam me Jimmy.

Me krijohet pershtypje se disa ketu mendojne se kush thekson vlerat qe kish kanuni ka ne dore nje pushke dhe mezi pret qe te vrase nje femije, komshije te tij...

Si ne cdo ligj (edhe ne kanun) jane dy pjese... juve theksoni vetem ate detyruese.

Edhe ne Amerike shteti te vret me helm, karike elektrike... apo te fut ne burg per jete...
 

atman

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Bera nje pyetje ne shkrimin me siper:
- Perse gjakmarrja dhe hakmarrja, jane karakteristike per zonat e besimit katolik?
Kerkojeni pergjigjen dhe mos u habitni nga zbulimet qe do te beni.

Une u hodha nje sy tjeter nga e para, flas per shkrimet ne te tre faqet dhe nuk gjeta gjekundi, nje diskutim per kanunin.
Sikurse me duket teper pa vend krahasimi i bere me ameriken dhe akoma me e trishtueshme kur lexoj se si krimet qe vazhdon te mbjelle kanuni, kerkoni t'i justifikoni duke thene se keshtu ben edhe nje shtet. Eshte nje mungese logjike e jashtezakoneshme, qe shndrohet ne dhune vetiu.
Kanuni nuk ka qene kurre i gjithe shqiptareve, as dikur e jo me tani.
Nje shtet i bazuar ne ligje te pranuara nga nje popull i tere, vret nese keto ligje e lejojne vrasjen si te tille, ose denon me burgim te perjetshem, gjithmone bazuar ne ligjet e tij, ndersa kur behet fjale per kanunin, flitet per nje shtet brenda shtetit, qe po e mbyt ate pjese te popullsise shqiptare.
I kini syte ne balle apo jo, sa familje shqiptare jane ngujuar ne veri, pikerisht sepse kanuni ka ringjallur plage te vjetra. Kjo duhet t'ju shqetesoje, jo perrallat per vlerat e tij ne te kaluaren. Ja perse ate ndarjen qe imagjinon ti, (realisht, une nuk e bej), por po e pranoj, ngaqe mua me shqeteson e keqja qe pason SOT, jo e mira qe trumbetoni ju, e cila ndoshta fshihet diku ne te kaluaren.
Nese flasim per nje fakt historik, psh per Skenderbeun, ne e kuptojme shume shpejt mesazhin qe percjell figura e tij, ose bemat e tij, ose edhe te heronjve te tjere te historise tone, qofte edhe kur recitojme vargjet e nje poezie te rilindjes, ne emocionohemi edhe sot e kesaj dite, tani me thoni: çfare mesazhi percjell sot kanuni? Perveç rrenqethjes qe shkakton kur shohim nje plake shtrigaqe qe çapitet duke mbajtur ne kurriz nje thes te vrimuar, aq sa te dredhet prej tij fara e vdekjes. (Ju kujtohet se çfare tha Sali Berisha kur u hapen depot e armeve? "Shqiptari e ka zakon pushken" dhe e justifikoi kete duke permendur kanunin)
- Cila ishte vlera e kanunit ne te kaluaren e hereshme kur ai u formua?
- Perse flasim vetem per Kanunin e ashtuquajtur te Leke Dukagjinit dhe jo per kanunet e tjera shqiptare?
- Perse kanunet e tjera e humben ndikimin e tyre? (a eshte nje fakt pozitiv, apo negativ ne jeten e pjeses me te madhe te shqiptareve kjo gje dhe a eshte nje fenomen pozitiv ruajtja e tij ne zonat katolike te shqiperise?)
Keto pyetje besoj se kerkojne nje pergjigje te sakte, dua te them qe i intereson kohes.
 

tushi

Valoris scriptorum
Re: Kanuni

atman said:
Nje pyetje kam:
- Perse gjakmarrja dhe hakmarrja, jane karakteristike per zonat e besimit katolik?

sepse nuk jane qeveris asnjihere prej ligjit osman

me kallxo ti si mund te kishte jetu nji grup njerezish pa nji pushtet te centralizum qi te siguronte mbarevajtjen e ksaj shoqnije
kanuni ka kene vetem ligj i shkrum pa garant per zbatimin e tij

nuk ka nevoje te imagjinojme se çfare mund te ndodhi ne kushte te atilla ne kohen e sotme, mbasi jena deshmitare te gjithe te 97

e nuk besoj te jene vendet me popullsi katolike ato me numrin ma te madh per fryme te vrasjeve, grabitjeve, perdhunimeve e trafikimeve te femrave

une kam pershtypjen se ky rast asht unik ne histori e jo vetem qi nuk tregon mbrapambetje siç thone disa turkoshake e pseudointelektuale po ven shqiptaret ne shkallen ma te larte te vetorganizimit
kjo sepse kultura e traditat mijavjeçare nuk u zhduken nga shpernguljet e detyrume por u mbarten e u ruajten me fanatizem si e vetmja mundsi per te mbijetu


Jo, jo, eshte me mire te fshihemi pas nje ferre dhe te argetohemi duke vrare tjetrin. Pastaj ne emer te kanunit te shkojme e t'i rregullojme trupin, t'i kryqezojme krahet dhe sefundi te trokasim ne deren e te ndjerit per te uruar familjaret: Te na rroje krimi...

jo ma mire ne emer te antikanunit t'ju djegum, coptojme me sopata apo tresim kufomat
t'jua perdhunojme femrat apo t'jua trafikojme si prostituta
ti hedhim njerezit ne det rruges per Itali etj etj
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

Perse flasim vetem per Kanunin e ashtuquajtur te Leke Dukagjinit dhe jo per kanunet e tjera shqiptare?


Jane disa arsye pse Kanuni i Lekes eshte me i njohuri dhe i qendroi kohes .

1 - Kanun i i Lekes rregullonte te gjitha aspektet e jetes dhe burimi i Kanunit vjen qe nga lashtesia shume kohe para Lekes .
Princ Lek Dukagjini i permblodhi dhe i persosi ligjet e vendit ne pershtatje me kerkesat e shoqerise ne ate kohe .

2- Ne 12 kapitujt e kanunit jane te perfshim : ligjet mbi familjen ,besen ,mikpritja , nderi , pronat , shitblerja dhe transferimi i pronave , kodi kriminal dhe kodi civil , kisha dhe famullia (detyrimet e ndersjellta midis tyre) etj.

Prej ketyre del qe eshte i vetmi ligj i kompletuar qe bene shqiptaret , pa nenvleftesu edhe vleren e kanuneve te tjera shqiptare sic ishte Kanuni i Skenderbeut , i Laberise etj .

3- Lek Dukagjini permblodhi dhe perpunoi Kanunin ne kohen kur ne Evrope sapo kishte fillu Reminishenca Evropiane dhe kjo pasqyrohet edhe ne kanun . Kanuni i perpunuar prej Lekes nen frymen e Reminishences ishte ligji me perparimtar dhe human ne te gjithe Evropen per kohen .

Pse kanuni eshte me i fuqishem tek zonat me popullsi te besimit katolik ?

Sepse keto zona u ndikuan me pak nga pushtimet e ndryshme dhe kryesisht ai osman pas renies se Skenderbeut dhe Principatese se Dukagjineve . Sipas te gjithe studiuesve serioze shqiptare dhe te huaj kanuni luajti rol kryesor ne ruajtjen e identitetit shqiptar .

Duhet theksu se Kanuni i Lekes u perdor dhe ishte ligj paralel edhe per shume treva te tjera te Shqiperise se Veriut te besimit musliman.

Edhe disa fakte te tjera rreth identitetit te shqiptareve te besimit katolik ne lidhje me kanunin .

Per doktrinen katolike Kanuni i Lekes ishte dhe eshte pengese qe nuk lejoi depertimin e plote te saj tek shqiptaret e besimit katolik . Keshtu qe Kisha Katolike ne pamundesi per te fituar mbi kanunin dhe doke te tjera shume me te lashta se Kisha qe shfaqeshin tek katoliket shqiptare dhe qe ishin ne kundershtim me diktrinen katolike, por qe nga ana tjeter ishin shtylla te identitetit shqiptar u detyra qe ti pranonte ato pa kompromis .

Nuk jane te pakta deshmite e prifterinjeve katolik qe kane sherbyer ne Shqiperi gjate shekujve sidomos ata me prejardhje jo shqiptare qe shprehin shqetesim dhe pamundesi per te depertu ne thelbin e identitetit shqiptare te besimtareve . Ne kete pike nuk u arrit kurre kompromisi .

Gjithkund ku lexohen studiues serioze te huaj apo shqiptare theksohet se Kanuni i Lekes eshte vepra me e madhe qe percakton identitetin shqiptar . Edhe Noli e ka pohu nje gje te tille .
Kanuni eshte dicka qe te gjithe duhet te jemi krenare per te,ligji me perparimtar ne Evrope per kohen . Kanuni u be prej shqiptareve nuk ka shum rendesi se prej c'fare krahine ishin . Thjesht ishin shqiptare .

A duhet te rikthet Kanuni sot origjinal ashtu sic ishte (duhet theksu se Kanuni sot eshte abuzu dhe shperfytyru tej mase , po cila eshte ajo gje qe ne nuk e abuzojme sot...) ?

Une them jo.

Sepse sot jetojme ne kohen e globalizimit ku timonin e rrjedhes se jeteses e kane ne dore shumekombshet dhe bursat financiare , qe megjithate nuk kam asgja kunder tyre te pakten ne princip .

A duhet qe te marrim disa te mira nga kanuni dhe ti vendosim ne kopertine te ligjeve tona ?

Pse jo .

Besa , mikpritja dhe disa tradita te lashta shqiptare
eshte mire qe te ruhen dhe trumbetohen ne jeten tone te perditshme . Ne fund te fundit eshte vetem fisnikri dhe deshmi se te paret tone kane qene njerez dhe jo majmuna.

Gjithsesi pa arrogance dhe ironi do t'iu kisha ftu te diskutoni . Ka shum e shum gjana qe ne shqiptaret nuk i dijme per te kalumen tone .

Jeta eshte shume me teper se te jetosh ne nje metropol , ke edhe nje makine te mire dhe merr ushqimet pa rracion .
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Kanuni i maleve qe rregullon marredhjenje tribaliste primitive ishte ligji me perparimtar per evropen e kohes? kush e thote kete?

cila eshte arsyja qe sduhet me ju kthy kanunit? fakti qe rrjedhen e jetes e kane marre bursat finaciare ne nje kohe qe kanuni flet per kishe famulltaret varret familja denimet te zotin e ships dasma gjaku gjinia lopet miku e folmja, fjala gojes te berit be, nderi vdekja etj?

ckupton ti me kopertine ligjesh?

si mund te marresh besen apo mikpritjen, si vlera gjithe-shqiptare pre-kanunore dhe ta vendosesh ne ligj dhe pse u dashka trumpetu kanuni per keto?

te mos flasesh me ironi apo egoizem sdo te thote te dehesh me raki 14 gradeshe malesoresh, kur ata sdine te bejne as raki :pipiripi:
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

Ne po flasim per Kanunin e Lek Dukagjinit dhe jo Kanunin e Maleve .Kanuni i Lekes eshte nje prej kater kanuneve shqiptare .

Disa referenca :

(J.G. von Hahn) “Who was this (Lekë) Dukagjini? He was he ruler of this country, as well as its law-maker after putting together the Dukagjini Kanun, i.e. the provisions, according to which live even today not only Dukagjini people but also the people coming from north Drini river ……, who attribute the name of the code to their national hero”.

(Edith Durham) “Lekë Dukagjini with a very influential personality, had influenced the people to the extend that “This is what Lekë said” is more compulsory than the ten commandments of the Bible, the lessons of Islam and Christianity.
The Laws of the Seriate and the Church, all of them, should respect the Kanun of Lekë …… His fame amongst the groups of population that preserve his name has surpassed the fame of Skënderbeg as well.”
Lekë Dukagjini is a very complex historical figure. Furthermore, he is a figure depicted in legends, if we use this term in the same way as we have done for our National Hero Gjergj Kastrioti (Skënderbeg).
Lekë Dukagjini (1410 – 1481) was a co existent of Skënderbeg (1405 – 1468).
The history recognizes both of them as crown princes, who were illuminated when they took over the two counties that hold the same names as their surnames: Lekë – took over the county of Dukagjini, after his father’s death (Pal Dukagjini in 1446); and Gjergj took over the county of Kastrioti in 1443, eight years after his father’s death, Gjon Kastrioti. The County of Dukagjini had its center in Lezhë, and included Zadrima, the areas North and East-north Shkodra, and expanded far north up to the territories of what today constitutes Serbia, having as the second center the town of Ulpiana, close to Prizren.
The County of Kastrioti, with its center in Kruja, included the area of Mat, Dibër, starting from the Rodon castle in the Adriatic.
Until he took over the ruling of his county, Lekë Dukagjini had gained an overall knowledge, inspired by the European Renaissance humanism, in towns such as Venice, Raguza and Shkodër; meanwhile Skenderbeg had done a very rapid and excellent military career in the court of Sultan Murat II.

As leader of the Albanian Union (established in Lezhë in 1444) Skenderbeg always had Lekë next to him (initially his father Pal Dukagjini), because both of them fought next to each-other until Skënderbeg’s death in 1468. It was Lekë Dukagjini to take Skënderbeg’s work further by leading the Albanians during the most difficult period of Ottoman resistance, until his death in 1481.
When Kanun was being conceived
By the end of the 50s in the XV century, the County of Dukagjini has lost both of its developed centers: Lezhë was given to Venedic (1393), Ulpiana, the capital of the county, was completely destroyed by the Turks before they took over Prizren (1458), which was another developed center of Dukagjini county. In these conditions, Lekë Dukagjini conquered the castle of Shati in Zadrimë to use it as royal residence, but Skënderbeg attacked it and returned it to the Veniceians. Without a royal residence and in the middle of three fires for some time (Turks, Veniceians and Skënderbeg), Lekë Dukagjini built his shelter in the mountains of his county, building fortresses and residences with the helpof the free people living in those areas – these people respected and welcomed their leader, coming from the court of Dukagjini, and his wife, Teodora of Muzakaj from Berati, as well as all the court members following them.
Together with the people of Dukagjini County, well known for their courage (M. Barleti: 98), Lekë was able to build his fortresses and bring up fighters who played an important role in the troops of Lezhë Union, under the command of Skënderbeg. In return to the devotion given by his people, Lekë Dukagjini ensured to the members of his county and to all who joined him seeking protection, in particular after Skenderbeg’s death, freedom within their organizational groups, which in those conditions was institutionalized by the reorganization of wise-councils at the village and area level.
During this period (1459-1481), while he lead all the gatherings and wise-councils, it was conceived Kanun – this code was inherited from generation to generation as a practice of judgment and wise sayings formulated or repeated by him in judicial sessions. Although Kanun did not take a written form, it was used in centuries as common law, until it was collected and put into a code by Shtjefën Gjeçovi between XIX-XX century

At the time when Gjeçovi was working on the code materials, all Albanians, independently of their religion, had sanctified Kanun and its author. The name of Lekë Dukagjini was not simply pronounced by common people; on the contrary he became a hero.
The fact that a ruler became a true, popular and national hero can be explained by a theory which states “ when popular masses accept their rulers and leaders and heroes, they identify themselves with the values and nobility of the leader, or at least, because they need to organize their world according to the models given by the ruling group” (P. Burke:169).
The Kanun of Lekë Dukagjini is a unique piece of work with European Renaissance humanist spirit, written in the Albanian language. Even though it was and continues to be pronounced even up to date, Kanun considered by important local and foreign researchers as a “monumental piece of work” (A. Buda / Gjeçovi – Kryeziu: 22), “contribution to the worldwide culture” (C. Von Schwerin / Ylli i Dritës 1939:502); while its author, Lekë Dukagjini, was recognized as “an influential personality” (E Durham: 116) and “National Hero of its people” (J. Hahn: 114).
Many writers and artists have dedicated to Lekë their works, including Dritëro Agolli (“The defeat of Lekë Dukagjini” poetry 1969), Henrik Laçaj (“Two princes for one girl” historical drama put on stage and directed by the author himself and interpreted by the theatre group “Rozafat” in Shkodra in 1937, where the role of Lekë Dukagjini was played by Loro Kovaçi), the arbëresh writer Anton Santori (“Alessio Ducagini”, melodrama, written between 1855-1860 and published in 1983), the painter Naxhi Bakalli (“Dukagjini meeting”, mural table 4x3.2m in the Historic Museum of Burrel, 1986); the Kosovar painter Engjëll Berisha (“Dukagjini Roots”, drawings 1950-1956); the painter Simon Rrota (“Lekë Dukagjini”, portrait, private collection in Shkodra); the sculptor Sotir Kosta (“Lekë Dukagjini”, portrait in bronze – GKA Tiranë and National Museum of Skënderbeg in Krujë, 1982), etcWhen historians describe the Florentine noble, Lorenzo de’ Medici, having “an extraordinary personality and a genius politician:” we like to compare Lekë Dukagjini with him. The preface of his book describes Lorenzo in the streets of Florence, dressed up as a common citizen, surrounded by girls who sing his ballads …. In reality, Lorenzo was a poet and the most generous supporter of other poets, scientists and philosophers” (K. Clark: 106). We can try to draw parallelisms between Lorenzo and Lekë, up to a certain extend, because the poems of Lekë would be the sentences in Kanun. If this parallelism isn’t be very appropriate, as any other parallelism, at least the county of Dukagjini can resemble small courts in northern Italy at the end of XV century, “and the Renaissance owes to these courts almost as much as it owes to Florence” (K. Clark: 107). And may be Lekë may resemble the Duke of Urbino, Frederigo Montefeltro, who “wasn’t only an extraordinary educated and wise man, but he was also the biggest leader of his times, who knew how to protect his territory against the villains that surrounded him. He was very fond of collecting books and precious portraits. He is dressed up in a shield and all the fighting gear…. His palace was built as a castle on an almost inaccessible rock, and only after he was secure enough, it was allowed to give to the palace a more refined look, which makes it one of the most architectural monuments in the world” (K. Clark: 107)

fortresses and flourished (Albanian) towns …….. with palaces and monuments ….. vanished from the surface of the earth …….and they remained as shadows of the beauty and glamour of old times” (F S Noli: 591-592).
But the Kanun of Lekë Dukagjini is the most important monument of the Albanian culture during the period of European Renaissance, which has lived through six centuries and has played an immense role in the life of the people and the language in which it was written.

note: per ate pjese te anetareve qe nuk lexon anglisht kur te kem pak me teper kohe do ta perkthej.

Diku vazhdo me MTV .
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Kanuni i maleve qe rregullon marredhjenje tribaliste primitive ishte ligji me perparimtar per evropen e kohes? kush e thote kete?

cila eshte arsyja qe sduhet me ju kthy kanunit? fakti qe rrjedhen e jetes e kane marre bursat finaciare ne nje kohe qe kanuni flet per kishe famulltaret varret familja denimet te zotin e ships dasma gjaku gjinia lopet miku e folmja, fjala gojes te berit be, nderi vdekja etj?

ckupton ti me kopertine ligjesh?

si mund te marresh besen apo mikpritjen, si vlera gjithe-shqiptare pre-kanunore dhe ta vendosesh ne ligj dhe pse u dashka trumpetu kanuni per keto?

te mos flasesh me ironi apo egoizem sdo te thote te dehesh me raki 14 gradeshe malesoresh, kur ata sdine te bejne as raki :pipiripi:

DHE CILES PYETJE JU PERGJIGJE ME KETE COPY PASTE?
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

Diku meqe ti lexon anglisht shume pyetjeve ua gjen pergjigjen me siper , jo nga une po nga studiues me ze, te huaj dhe shqiptare perfshi edhe Fan S. Nolin .

Sa per budalliqet tjera nuk ta kam kohen .
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Kanuni

asnje pyetje nuk ju pergjigje Joe. ai qe di te lexoj anglisht nuk gjen asnje pergjigje ne ato qe pyeta une dhe qekane interes per kohen

come on kid, you can do better than copy paste pa lidhje.
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Kanuni

probleme te ngjashme si kanuni ndeshin dhe familje te besimit islamik ne bote qe nuk jane integruar ne shoqeri civile. ka te beje me dualitetin e ligjit te shtetit dhe te sheriahit. por me perjashtim sepse sherihati eshte nje ligj shume me progresist se kanuni, qe pasurohet vazhdimisht, qe rregullon marredhenje te kohes, qe mbeshtetet mbi nje sistem legal te avancuar dhe nga shkolla jurisprudence.
 

u74

Primus registratum
Re: Kanuni

Gaja nanen shqipe ..! Si mund te krahasosh nje ligj laik sic eshte Kanuni me nje ligj fetar sic eshte Sheriati....???
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Kanuni

Më duket se këtu kemi dalë pakëz nga tema.

Së pari tema kërkon njohuri mbi Kanunin dhe jo sa është ai i aplikueshëm sot.

Megjithatë, Kanuni, ashtu siç thotë To57, është shumë më i gjerë se gjakmarrja apo "shitja" e grave tek burrat. Këto janë pjesë të kanunit të cilat duhen eleminuar. Por të pretendosh se ligji i shtetit (alamet ligji) të vlerësohet ndërkohë që bie në kundërshtim me rregullat shoqërore të një krahine (në fakt më shumë se të një krahine) edhe kjo nuk më duket normale. Prandaj mendoj se nëse ligji i shtetit i përshtatet Kanunit (ju rikujtoj se Kanun pak a shumë të ngjashëm ka patur gjithë Shqipëria dhe mbetjet e tij/tyre vazhdojnë sot me kokëfortësi të kundërshtojnë ligjin e kopjuar të shtetit) mund të kishte më tepër lehtësira në zbatimin e tij (ligjit) nga shtetasit, panvarësisht nga zona gjeografike ku ata ndodhen.

Dhe diçka të fundit.

Në kanun ka disa rregulla të cilat synojnë tutjen (frikësimin) e kundravajtësit. Kjo e fundit është shumë e efektshme ndër shqiptarë.
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Kanuni

Joe Somebody said:
Gaja nanen shqipe ..! Si mund te krahasosh nje ligj laik sic eshte Kanuni me nje ligj fetar sic eshte Sheriati....???

gaja nanen cecene, what a stupid question. :lol:

te dyja kane te bejne me dualizem ligjor

si ligji fetar si ligji laik kur aplikohen ne kundershtim me ligjet e shtetit cenojne sovranitetin e shtetit

si ligji fetar si ligji laik kur aplikohen ne kundershtim me ligjet e shtetit cenojne natyren unitare, fedarale, etj te shtetit

cenimi i sovrarnitetit dhe unitarizmi shtetit jane jo vetem parime themelore mbi te cilat ndertohet shteti CIVIL dhe kushtetuta, por mbrojta e sovranitetit dhe unitarizmit te tij jane detyrat kryesore te nje shteti

si lighi fetar ashtu dhe ai laik kane aftesine te progresojne
te pasurohen dhe te rregullojn marredhenje qe i pershtaten kohes si civile penale familjare prodhimit etj

te dyja, si fetar dhe laik mbeshteten dhe kane aftesine te mbeshteten ne sisteme legale

te dyja pasurohen nga shkolla jurisprudence akademike

ne te dy rastet ata qe thyejne ligjin e shtetit ne emer te nje sistemi apo kodi tjeter, si dhe ata qe trumpetojne ruajtjen e ketij dualizmi edhe kur kundershton ligjet shteterore i perkasin shtresave me pak civile dhe te paintegruara.
 
Top