Zoti dhe unë .

Olta

Forumium praecox
Re: Zoti dhe unë .

renea, mund (ose me mire ke qejf) te me perserisesh se ku qendronte lidhja midis besimit dhe kapitalizmit per Weber-in (etika protestante)?
E kam akoma vetem mjergullt ne kujtese.

ps: pres i jo te majme ne fakt, ohooo.
 

Rambla

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

E di qe s'me je drejtuar mua, gjithsesi (pastaj mund te me korigjoni nese jam gabim)..


Mesa mbaj mend une Weber mbeshteste tezen qe kapitalizmi vinte nga kultura protestante, e cila çmonte shume 'punen'. Puna si qellim i jetes , sipas asaj qe thonte 'zoti', pasuria si shenje 'hijeshie' dhe qe nuk duhet tu shperdoronte por tu rriste perhere me ane te punes.
Ai pastaj e lidhte me faktin qe etika protestante (puritane) ishte e perhapur ne Ameriken e Veriut dhe ne Europen e Veriut & Perendimore, pra ajo pjese e botes ku lindi kapitalizmi modern.

Shume sociolog/historian jane kundra kesaj teze, por mesa di une eshte akoma objekt diskutimi.
 

Shejtani-BR

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

Fillimisht postuar nga rambla:
[qb] E di qe s'me je drejtuar mua, gjithsesi (pastaj mund te me korigjoni nese jam gabim)..


Mesa mbaj mend une Weber mbeshteste tezen qe kapitalizmi vinte nga kultura protestante, e cila çmonte shume 'punen'. Puna si qellim i jetes , sipas asaj qe thonte 'zoti', pasuria si shenje 'hijeshie' dhe qe nuk duhet tu shperdoronte por tu rriste perhere me ane te punes.
Ai pastaj e lidhte me faktin qe etika protestante (puritane) ishte e perhapur ne Ameriken e Veriut dhe ne Europen e Veriut & Perendimore, pra ajo pjese e botes ku lindi kapitalizmi modern.

Shume sociolog/historian jane kundra kesaj teze, por mesa di une eshte akoma objekt diskutimi. [/qb]
Hajde, Hajde ne ca universiteti vete ti ne ate te Rushbullit apo ate te texasit afer Shpise se Bardhe. E dyta si e shpjegon ti Japonine ose tigrat asiatic me theorine e modernizimit, keshtu quhet ajo teza jote. E treta kur ti kolonizon gjithe boten dhe i shfrytezon banoret e saj ti ke risoursat e nevojshme per perparim. Mbylljen do ma bejne dy njerez qe duhet ti njihni.
1. Western Civilization is a great idea(Civilizimi Perendimore eshte nje ide e mire). Ghandi kur e pyeten se cfare mendonte per perendimin.
2. "In every country and in every age the priest has been hostile to liberty; he is always in allegiance to the despot, abetting his abuses in return for protection of his own."( Ne cdo shtet dhe ne cdo kohe prifti(Hoxha, rabi) ka qene nje armik i lirise; ai gjithmone ka qene ne pune te despotave duke zbutur abuzat e ketij te fundit ne shkembim per mbrojtjen e interesave te tij)
Thomas Jefferson, ne nje leter per Horatio Spofford, 1814.
ME FALNI NE QOFTESE PERKTHIMI ESHTE I TMERSHEM!!! :angel:
 

zog

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

sipas meje kapitalizmi lindi nga çifutet. (te paret ne bote qe aplikuan fajden)

sipas marksit, nga mbivlera.
 

Rambla

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

:lol: ti qe u mundove te me prekesh tek universiteti :lol:

Ti akoma s'dike te lexoke, apo tek 'universiteti yt' e shohin si 'optional skill' ?
 

Olta

Forumium praecox
Re: Zoti dhe unë .

rambla rrofsh,
por me a pa pertese i hapa skriptet per nje shpjegim me te plote,
perfundimisht walter benjamin i cili tejkalon tezen e weberit ( influenca e etikes protestante; puritane ne lindijen e kapitalizmit ) duke u munduar te theksoj karakteristikat fetare te ketij systemi ( si pershembull premtimet e reklamave apo pavaresia e sistemit nga ideologjite politike cka te kujton panteizmin e lire prej dogmave ) mu duk edhe me interesant.


Gjate kohes hasa menyrat e ndryshme per vertetimin e ekzistences se Zotit:
1. Zoti ontologjik ( nga ideja subjektive kalon ne ekzistencen objektive)
2. Zoti psikologjik (ekzistenca e Zotit ne vetedije nuk mjafton, duhet te ket gjithashtu arsye te jashtme)
3. Zoti kozmologjik (?) (Zoti si vetkrijues dhe krijues i kozmosit njekohesisht)
4. Zoti teologjik (ligjet e natyres, rregulli, harmonia etj shihen si prova te ekzistences)
5. Eksistenza e rregullave morale shihet si prove
6. nuk e kuptova

kshu, boll per tash se na late pa pune.
ju persh!
 

zog

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

ti duhet te jesh nxenese shume e dallume, si ndan librat prej durrsh.
 

Olta

Forumium praecox
Re: Zoti dhe unë .

ah mu bo koka dhalleee!
problemi im aktual eshte venja e presjeve ne shqip e nuk di ku te shoh per momentin,
me ndihmon me nai faqe ketu ne af apo ti humb shpresat?
noten!
 

renea

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

Te them te drejtne nuk e kisha Lexuar Max Weber, ti me bere qe te lexoj pak nga "Etika Protestane dhe shpirti i kapitalizmit". Duket sikur Weber po krahason pike se pari Protestantet dhe Katoliket. Ai shpjegon se Protestantet kane postet dhe punet me te mira ne shoqeri, si pasoje e lirise fetare dhe etikes te marra nga familja, shoqeria, feja etj etj. Ndersa Katoliket ne pergjithesi jane puntore por nuk progresojne.


Tani, si e do pergjigjen time nga ana ekonomike (si eshte trajtuar nga Weber) apo nga ana teologjike? Sepse personalisht nuk besoj ne nje term te tille si "protestant", me pelqen me shume "reformator".

Ja kalofsh bukur dhe mbajeni frymen e bisedes intelektuale ketu ju lutem.
 

Olta

Forumium praecox
Re: Zoti dhe unë .

Renea, fillimisht dua te te paralajmeroj se kjo teme eshte per mua jo vetem interesante por edhe pyetje e mundshme per provim, keshtuqe do te me thuash ne se per ty postimi im i tejkalon kufijte e temes, ok?

Besoj se Weber e ka trajtuar temen si sociolog e jo si ekonomist, por faktikisht njohurite ekonmiko-historike mbi lindjen e kapitalizmit, perbejne kontekstin ne te cilin ndoshta duhet pare teza e Weberit,
une po mundohem te permbledh shkurtimisht historine e lindjes dhe zhvillimit te kapitalizmit te hershem me shprese se ti do mund te pershkruash etiken protestante, e cila sipas Weber paraqet sintezen midis reformimit lutherian dhe calvinizmit,
kjo besoj se ndihmon per te kuptuar weber me lehte por edhe per te relativuar paksa tezen e tij,
nuk di sa evidente eshte lidhja e se gjithes me temen tone, por ketu besoj se dalin pak a shume ne pah konkluzionet etike bazuar ne fe (ne ekzistencen e zotit) si dhe roli i tyre ne jeten e perditshme, apo ne mbeshtetjen e perkrahjen e sistemeve tona aktuale shoqerore dhe ekonomike (thene ndryshe “zoti e une” pra).
Si rrjedhoje Benjamin do te ishte per mua po aq interesant perderisa tregon se sa besimtar mund te jene njerezit edhe pa besuar ne Zotin e mirefillte fetar.
Ok, per te hyre ne teme:
Kapitalizmi karakterizohet nga pronesimi i faktoreve prodhues, prodhimi ne nje treg anonim si dhe nga paraqitja e fitimit si qellimin e tij kryesor.
Ne fakt na duhet te vecojme kapitalizmin e hershem (shek 15-18), nga ai klasik (shek 18) dhe nga ai i organizuar (shek 19 e 20).
Une do kufizohem me ate te hershmin, pasi pikerisht ky eshte relevant per Weber.
Megjithese, vendet arabike apo Kina ishin po aq te zhvilluara ekonomiksht, vetem ne Evrope sistemi feudal u zevendesua asokohe nga ekonomia e tregut.
Sipas Eric Lionel Jones, per kete transformim ka nje larmi arsyesh, te cilat nderthuren dhe krijojne efekte multiplikative:
-Kriza ekonomike e mesjetes se vone ( destabilizoj sistemin feudal)
-Zbulimet tejoqeanike (zgjerimi i tregut si dhe rritja e ofertes se resursave coi ne rritjen e kerkes ndaj produkteve artizanale dhe rrjedhimisht ne prodhimin ne mase; dinamika e tregtise mundesoi formimin e kapitalit tregtar i cili me vone u transformua ne ate induastrial; permendur ketu fitimet kolosale te tregtise me skllave)
-Zgjerimi i bazes monetare nepermjet zbulimit te metaleve me vlere
- Krijimi i shtetit teritorial ( kalimi prej feudaliznit te decentralizuar ne ate te centralizuar si dhe formimi i pushtetit absulot duke marre shembull Luigjin e 14-te me te famshmen L’etat c’est moi;
per te financuar ushtrine, shtetit i duhej te bashkepunonte e te mbeshteste borgjezine e re kapitaliste; bashkepunimi gjeti ne vijim mbeshtetje ne politiken ekonomike te atehershme, ne merkantilizem)
-se fundi permendet edhe roli i shtreses punetore dhe shitjes ne treg te punes si faktor prodhues,
Kjo solli ndryshime ne shtresat shoqerore, te cilat filluan te diferencoheshin gjithmone e me shume sipas pasurise dhe jo prejardhjes.

Shtresa punetore luante rol kyc ne funsionimin e sistemit e rjedhimisht u be edhe subjekt i disciplinimit social i ushtruar ne familje, kishe, shkolle apo edhe ne te ashuquajturat shtepi riedukimi apo pune.
Shembulli me plakativ do te te ishte panopticoni i Jeremy Bentham (utilitarist anglez).
Disciplina e detyruar e shek 17/18 pasqyrohet sot ne vetdesciplinen qytetare si dhe ne termin “mbi-une” e Freud.
Ketu mund te behej edhe lidhja me tezen e Weber por me pare jam kurioze te lexoj postimin tend , renea.

Gjate kohes zogu mund te kontriboje me teorine e tij te kapitalizmit, fajdes dhe cifuteve nqs e lidh dot sado pak me iformacionin e dhene me siper.

Ps: para se te harroj, faleminderit per nderhyrjen. /pf/images/graemlins/smile.gif
 

Alanis

Primus registratum
Re: Zoti dhe unë .

E di qe s'jam ne ate nivel dhe nuk kam te drejte per kete por une do doja te beja nje marrveshje me Zotin,,, une nuk bej me mekate Ai me jep shperblimin! Do isha shume i gatshem te firmosja kete marreveshje por nuk me jepet mundesia....
 

Ema

Goddes
Re: Zoti dhe unë .

Renea!
Kur lexova titullin e temes mendova se do ishte dicka mbi menyren dhe format qe ka raporti i secilit me Zotin:Bazat,informacionet,ndjesite dhe besimi.

Por ca s'te paskan kuptuar fare,ca te tjere po te shkrukan shabllon copat nga libri sociologjise(ose filozofise,histori eknonimike),etj.

Une mendoj se ne vazhdojme te humbim pike pikerisht per menyren feminore te gjykimit.Me cudit akoma qe ka te rritur te zgjuar,me diapazon,qe shkojne ne universitet qe diskutojne mbi te tilla ide pa sy kritik.

Qeshe duke bere mbreme nje bisede te tille:"Shumica jone lexon nje liber dhe thote:-Bera nje zbulim,bota qenka si thote teoricieni ne fjale!(Kjo se ata qe shkruajne paskan aftesi bindese.)
E rendesishme eshte te merret nga te gjithe burimet:Shkolla,miqet,librat,mediat dhe ne fund te krijohen ide vetjake,origjinale dhe doemos elastike(te ndryshushme me kohen,eksperiencat dhe informacionin).

Persa i perket raportit njeri-Zot ai eshte aq personal dhe aq brenda sa nuk shprehet dot me fjale.Me fjale shprehen historite e dy luftave boterore,apo kryqezatat,apo jeta e Gjon Palit te 2(Rrahmet i paste shpirti!).

Evolucioni(ose devolucioni) i shoqerise njerezore ne raport me idene e Zotit,mutacionet,revolucionet dhe krizat ekonomike;menyrat e konceptimit te Zotit(mohimi,panteizmi,besimi komod ne idene e Gjese me Te Madhe por pa noi impenjim konkret apo kerkimi,kerkimi,kerkimi,idealizimi,qorrimi nga idete komunise-idealiste-fashiste;ose perqafimi i kulteve,librave si idhuj;feve te vogla;krijimi i Zotave sipas imazhit tone apo te tjereve;Ndjesia,ndjenja e forte brenda,ajo qe ndodh me te dashuruarit dhe dridhjen e gjunjeve,dijenia se gjera jane ne nje menyre sepse ta thote zemra,etj,etj,etj) jane te ndikuara nga gjithe konteksti qe rrethon jeten e individit nga lindja ne vdekje.

Ndaj raporti behet me i komplikuar sa me shume merret,sa me shume kerkohet me ngulm E Verteta
(E verteta do ju shpetoje!- ishte e vertete shprehja).

Do kthehem te kjo hapsire.Me intrigon.Ishallah behet shkas per kerkim...
 

Ema

Goddes
Re: Zoti dhe unë .

Fillimisht postuar nga *Mr. Love*:
[qb] E di qe s'jam ne ate nivel dhe nuk kam te drejte per kete por une do doja te beja nje marrveshje me Zotin,,, une nuk bej me mekate Ai me jep shperblimin! Do isha shume i gatshem te firmosja kete marreveshje por nuk me jepet mundesia.... [/qb]
/pf/images/graemlins/smile.gif E ke bo men mire ti ket muhabet?
 
B

bejtulla hamzaj

Guest
Kisha nje dikskuti mme Olten, mbi ligjin moral, lijgin natyror, dhe te verteten absolute, duke i lidhur keto te treja me ekzistencen e Zotit.
Do doja te ndiqej e njejta fryme ketu.
 

gurax

Pan ignoramus
Une di dicka per sa ju perket ligjeve morale. Nuk dua te mburrem, por une kam patur biseda dhe diskutime me Zotin, pse ta fsheh, tek e fundit eshte vullneti i tij qe tani une po shkruaj keta rreshta. Nuk mund t'ua vertetoj kete, por besomeni, keshtu eshte!

Ne bisedat e mia me te, me ka permendur disa here shembuj e shembuj te panumert qe ligjin moral e ka lene perhere ne dore te njerezve. Asnjehere nuk ma ka treguar se cfare donte te thoshte me fjalen moral ne vetvete, por perhere me tregonte se si ligji i tij moral per Inkasit dhe Azteket diktonte sakrificen e femrave te reja dhe te virgjera dhe kjo praktike e kenaqte pa mase. Sakrifica njerezore ishte nje nga ligjet themelore morale ne shoqerine e tyre dhe askush nuk e diskutonte vullnetin e plote te Zotit ne kete gje. Duhet te dini qe koha per Zotin eshte e pakuptimte dhe me erdhi zor ta pyesja se per sa kohe ishte kjo praktike ne fuqi. Nuk mund ta nderprisja kur ai fliste, sepse vazhdonte dhe me thoshte se si po i njejti vullnet i tij, sot nuk kishte ndryshuar per ligjet morale, por ama ishte i kenaqur qe sot njerezit e kane kuptuar me mire vleren e cdo jete njerezore dhe sakrifica njerezore eshte dicka qe ai ne fakt nuk e duron dot dhe e quan dicka makaber.

E kam pyetur dhe per sklleverit.. Filloi te qeshe me te madhe dhe me kujtohen si tashti fjalet e tij: "Sklleverit? Skllavi nuk ka te beje me moralin sepse moralin e kam krijuar per njerezit, jo per sklleverit. Asgje s'ke mesuar nga historia? Kur kane patur ndonjehere sklleverit te drejte morale? Ne Egjipt? Apo ne Romen antike? Apo ne dinastite kineze? Apo kur u zbulua Amerika? A s'ishin njerezit vete qe vendosen te mos kene me skllever? Por kjo s'ka te beje me mua apo me te drejten morale qe une kam caktuar per njerezit, apo jo? Po me cudit vertet tashti." Nuk fola me sepse s'mund ta nderprisja. Dhe me foli perseri per njerezit dhe moralin e zi te atyre qe s'jane bere synet. Dhe njerez te tille nuk mund te vizitojne vendet e shenjta, eshte krejtesisht e pamoralshme dhe te mendohet per nje ofendim te tille dhe ne menyre te drejte shoqeria i ka denuar me goditje me gure deri ne vdekje. Dicka e ngjashme me djegjen nen turren e druve te heretikeve.

Biseda ishte shume me e gjate se kaq, por shembujt qe me solli ishin te panumert. Dhe ne te tera rastet ishte shume i kenaqur qe njerezit i kane ndjekur dhe vazhdojne t'i ndjekin me devotshmeri ligjet e tij morale. Di qe ne fund u mbusha me shprese dhe e falenderova nga thellesia e shpirtit qe nuk ishte i merzitur me njerezit.

"E si mund te jem i merzitur me njerezit. Jane krijesat e mia, i dua te tere shume dhe i dua te tere njelloj", me tha.
 
Top