Marrëveshja me Greqinë Kushtetuesja kthen kërkesën e opozitës
Gjykata Kushtetuese ka kthyer në rrugë administrative kërkesën e 6 partive opozitare për plotësim dokumentacioni</p>
Trupa gjykuese ka kërkuar që brenda datës 9 nëntor të vërtetojnë me statut legjitimitetin e tyre në këtë çështje</p>
Fati i marrëveshjes për përcaktimin e kufirit ujor mes Shqipërisë dhe Greqisë do të mbetet pezull edhe për disa kohë. Kjo pasi Gjykata Kushtetuese, si organi më i lartë kompetent për gjykimin e përputhshmërisë së termave të kësaj marrëveshjeje me parimet dhe principet e ligjit themeltar të shtetit, Kushtetutën, ka kthyer në rrugë administrative për plotësim dokumentacioni kërkesën e gjashtë partive opozitare, për të vërtetuar legjitimitetin e tyre në një çështje të tillë.</p>
Vendimi</p>
Pas disa ditësh shqyrtimi në nivel kolegjesh, Gjykata Kushtetuese ka parë të arsyeshme që për të vendosur mbi të drejtën ligjore që kanë, PS-ja, PDS-ja, PSD-ja, PDK-ja, G99-a dhe PliDr-ja për të ankimuar marrëveshjen “Për delimitimin e zonave të tyre përkatëse të shelfit kontinental dhe zonave të tjera detare, që u përkasin në bazë të së drejtës ndërkombëtare”, ose siç njihet ndryshe marrëveshja që bën ndarjen e kufirit detar mes Shqipërisë dhe Greqisë, të kërkojë më parë prej tyre plotësimin kërkesës me një dokumentacion shtesë.</p>
Burime pranë trupës së gjyqtarëve që janë marrë me shqyrtimin e kësaj çështjeje kanë konfirmuar dje se bëhet fjalë për statutet dhe programet e këtyre forcave, mbi të cilat ato normojnë jetën e tyre politike dhe përcaktojnë parimet kryesore për realizimin dhe mbrojtjen e të cilave ato ekzistojnë.</p>
Sipas ligjit të këtij institucioni, subjektet që kanë paraqitur kërkesën duhet të argumentojnë para gjykatës se ato kanë lidhje me objektin që trajton kjo marrëveshje dhe se në dokumentet e tyre themeltare duhet të kenë të sanksionuara mbrojtjen e territorit dhe sovranitetit të vendit, një element ky për të cilin gjashtë partitë i kanë kushtuar një rëndësi të veçantë në ankimimin e tyre. Për plotësimin e këtij dokumentacioni gjykata i ka lënë këtyre forcave afat deri më datë 9 nëntor.</p>
Por megjithëse kërkesa e mësipërme u paraqit nga përfaqësuesi i PS-së Sajmir Tahiri, Gjykata shkresën e saj për plotësim dokumentacioni ia ka nisur të gjashtë subjekteve të mësipërme. Në këtë mënyrë këto forca do të duhet që brenda afatit të vënë në dispozicion nga Gjykata Kushtetuese subjektet paditëse të kësaj marrëveshje do të duhet që në mënyrë të veçuar të paraqesin zyrtare pranë saj statutet e tyre.</p>
Por pavarësisht se ky përbën një moment procedurial, ajo që do të përcaktojë fatin e kësaj kërkesë-padie do të jetë natyrisht fakti nëse në të gjashta statutet e këtyre forcave është e sanksionuar ose jo mbrojtja e sovranitetit dhe territorit të vendit. Nuk dihet sesi do të veprojë Gjykata në rast se jo të gjitha partitë paditëse e kanë të sanksionuar një parim të tillë në dokumentet e tyre themeltare.</p>
Mosvërtetimi i një fakti të tillë nga të gjashta partitë, do t’i linte dorë të lirë kësaj gjykate që të vendosë më pas për kalimin ose jo për shqyrtim të kësaj kërkese në seancë plenare nga nëntëshja e gjyqtarëve kushtetues.</p>
Kërkesa</p>
Në kërkesën e tyre subjektet paditëse duke parashtruar argumentet ligjorë, mbi të cilat mbështesin pretendimet e tyre, i kanë kushtuar një vëmendje të veçantë edhe atyre që legjitimojnë të drejtën e tyre për të ankimuar një marrëveshje të tillë.</p>
Sipas kërkesës, çdo parti politike në bazë të nenit 134 gërma “f” e Kushtetutës ka të drejtë që të padisë marrëveshjet, që nënshkruan shteti ynë me shtete të huaja, kur ato prekin interesat jo vetëm territoriale, por edhe ekonomike të qytetarëve shqiptarë. Kështu, duke e parashikuar një moment të tillë subjektet ankimuese kanë paraqitur në kërkesë paragrafë nga statuti dhe programi politik i PS-së ku ndërmjet të tjerave është sanksionuar mbrojtja e sovranitetit territorial të vendit.</p>
“Legjitimimi ynë respekton edhe praktikën e Gjykatës Kushtetuese – vendimet 24/1996/, 13/1997, 25/2003/, 1/2005, 20/2006, etj, në të cilët Gjykata ka legjitimuar persona juridikë privatë, sikundër është edhe partia politike, t’i drejtohen asaj në lidhje me interesa të tyre, të shpalosura në statutin/programin e themelimit të personave juridikë në fjalë”,- thuhet në kërkesën e depozituar ditë më parë në Gjykatë.</p>
Më tej, hartuesit e kësaj kërkese kanë përfshirë në të dhe disa pika të statutit dhe programit të PS-së, ku thuhet se “PSSH-ja vepron në respekt të Kushtetutës, të ligjeve të shtetit të së drejtës dhe të formës parlamentare të qeverisjes për mbrojtjen e sovranitetit kombëtar, rendit dhe drejtësisë. PSSH ndjek objektiva politikë në përputhje me Programin dhe Statutin e saj përmes së cilave synon mbrojtjen dhe promovimin e vlerave e të interesave kombëtare”.</p>
Por, megjithatë Gjykata ka vlerësuar si të pamjaftueshëm argumentet e dhëna nga pala ankimuese në kërkesë dhe për këtë arsye ka kërkuar prej partive depozitimin e këtyre dokumenteve për t’i shqyrtuar në tërësi.</p>
Pas kësaj vendimmarrjeje nuk dihet nëse Gjykata Kushtetuese është e detyruar të japë një vendimmarrje përfundimtare brenda datës 20 nëntor kur dhe mbaron afati ligjor brenda së cilit në bazë të ligjit të saj organik duhet të shprehet.</p>
Pika të kërkesës së opozitës</p>
Mungesa e plotë e transparencës që ka shoqëruar përgatitjen, negocimin dhe firmosjen e kësaj marrëveshjeje nga Këshilli i Ministrave;</p>
Moskonsiderimi i fakteve historike lidhur me kufirin shqiptaro-grek.</p>
Mungesa e hartës shoqëruese që përcakton qartë dhe dukshëm vijat e përcaktimit të kufirit dhe të ndarjes së hapësirës detare (delimitimit) ndërmjet palëve nënshkruese;</p>
Mungesa e ushtrimit të kujdesit të domosdoshëm nga ana e autoriteteve shqiptare në përcaktimin e koordinatave të delimitimit të hapësirës detare, duke mos shfrytëzuar siç duhet parashikimet në Konventën e Kombeve të Bashkuara mbi Të Drejtën e Detit (UNCLOS);</p>
Neglizhenca e qeverisë ndaj reagimit të opinionit publik, ekspertëve të fushave të ndryshme të cilët pretendojnë për mungesë konsultimi publik, si dhe refuzimin për të shfrytëzuar ekspertizën më të mirë të vendit në përcaktimin e kushteve të kësaj marrëveshje me interesa madhore, si dhe ngutja për negocim të kësaj marrëveshjeje, kur çështje të tilla marrin shumë vite kohë negocimesh mes palësh ;</p>
Marrëveshja e nënshkruar ndërmjet Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë vjen në kundërshtim dhe në shkelje të hapur me kufirin detar ekzistues ndërmjet Shqipërisë dhe Greqisë siç është përcaktuar nga të gjitha hartat e kohës që nga viti 1925 deri në ditët e sotme.</p>
Konventa e të Drejtës së Detit (Konventa e Montego Bay, UNCLOS 1982), nuk ka gjetur zbatimin e duhur, madje është zbatuar në dëm të interesave kombëtare të Republikës së Shqipërisë dhe tërësisë territoriale të vendit tonë.</p>
Marrëveshja ka konsideruar tërësinë ishullore të Arkipelagut të Korfuzit dhe secilin prej ishujve si pika skajore për ndarjen dhe përcaktimin e kufijve detarë dhe Shtratdetit (Shelfit Kontinental). Ky fakt i ka shkaktuar dëm interesave kombëtare dhe tërësisë territoriale të vendit, veçanërisht përgjatë pikave 125 dhe 137 të marrëveshjes.</p>
Në marrëveshje nuk janë marrë parasysh kushtet që parashikohen në UNCLOS për shtetet që ndodhen përkundruall. Në këtë rast, Ngushtica e Otrantos i përket vetëm dy shteteve, Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Italisë, fakt ky që nuk është mbajtur parasysh nga marrëveshja ndërmjet Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë.</p>
Në vijën hyrëse detare ndërmjet Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë dhe veçanërisht në ngushticën veriore të Korfuzit, nuk është mbajtur parasysh përcaktimi i Komisionit Ndërkombëtar të Përcaktimit të Kufijve ndërmjet Shqipërisë dhe Greqisë (1913, Miratuar me Aktin Final të Parisit, 1926).</p>
Duke u nisur nga përcaktimi i njohur ndërkombëtar, sipas së cilit “Vija ndarëse ujore detare në Kanalin e Korfuzit kalon mespërmes tij…”, shkëmbi “Barketa” ndodhet 60 metra në Lindje të vijës së mesme.</p>
Sipas këtij përcaktimi ky shkëmb i takon Republikës së Shqipërisë. Në marrëveshjen e nënshkruar nga RSH dhe RG, “Shkëmbi Barketa” është konsideruar si pikë skajore e Arkipelagut të Korfuzit prej të cilës është matur vija e re e mesme. Kjo ka cenuar tërësinë territoriale të RSH me një dëm prej 1.5 kilometrash.(Shekulli)</p>
Ky artikull eshte marre nga: http://www.albaniasite.net/?p=25231. Per me shume artikuj te ngjashem vizitoni: http://www.albaniasite.net/?p=25231
Gjykata Kushtetuese ka kthyer në rrugë administrative kërkesën e 6 partive opozitare për plotësim dokumentacioni</p>
Trupa gjykuese ka kërkuar që brenda datës 9 nëntor të vërtetojnë me statut legjitimitetin e tyre në këtë çështje</p>
Fati i marrëveshjes për përcaktimin e kufirit ujor mes Shqipërisë dhe Greqisë do të mbetet pezull edhe për disa kohë. Kjo pasi Gjykata Kushtetuese, si organi më i lartë kompetent për gjykimin e përputhshmërisë së termave të kësaj marrëveshjeje me parimet dhe principet e ligjit themeltar të shtetit, Kushtetutën, ka kthyer në rrugë administrative për plotësim dokumentacioni kërkesën e gjashtë partive opozitare, për të vërtetuar legjitimitetin e tyre në një çështje të tillë.</p>
Vendimi</p>
Pas disa ditësh shqyrtimi në nivel kolegjesh, Gjykata Kushtetuese ka parë të arsyeshme që për të vendosur mbi të drejtën ligjore që kanë, PS-ja, PDS-ja, PSD-ja, PDK-ja, G99-a dhe PliDr-ja për të ankimuar marrëveshjen “Për delimitimin e zonave të tyre përkatëse të shelfit kontinental dhe zonave të tjera detare, që u përkasin në bazë të së drejtës ndërkombëtare”, ose siç njihet ndryshe marrëveshja që bën ndarjen e kufirit detar mes Shqipërisë dhe Greqisë, të kërkojë më parë prej tyre plotësimin kërkesës me një dokumentacion shtesë.</p>
Burime pranë trupës së gjyqtarëve që janë marrë me shqyrtimin e kësaj çështjeje kanë konfirmuar dje se bëhet fjalë për statutet dhe programet e këtyre forcave, mbi të cilat ato normojnë jetën e tyre politike dhe përcaktojnë parimet kryesore për realizimin dhe mbrojtjen e të cilave ato ekzistojnë.</p>
Sipas ligjit të këtij institucioni, subjektet që kanë paraqitur kërkesën duhet të argumentojnë para gjykatës se ato kanë lidhje me objektin që trajton kjo marrëveshje dhe se në dokumentet e tyre themeltare duhet të kenë të sanksionuara mbrojtjen e territorit dhe sovranitetit të vendit, një element ky për të cilin gjashtë partitë i kanë kushtuar një rëndësi të veçantë në ankimimin e tyre. Për plotësimin e këtij dokumentacioni gjykata i ka lënë këtyre forcave afat deri më datë 9 nëntor.</p>
Por megjithëse kërkesa e mësipërme u paraqit nga përfaqësuesi i PS-së Sajmir Tahiri, Gjykata shkresën e saj për plotësim dokumentacioni ia ka nisur të gjashtë subjekteve të mësipërme. Në këtë mënyrë këto forca do të duhet që brenda afatit të vënë në dispozicion nga Gjykata Kushtetuese subjektet paditëse të kësaj marrëveshje do të duhet që në mënyrë të veçuar të paraqesin zyrtare pranë saj statutet e tyre.</p>
Por pavarësisht se ky përbën një moment procedurial, ajo që do të përcaktojë fatin e kësaj kërkesë-padie do të jetë natyrisht fakti nëse në të gjashta statutet e këtyre forcave është e sanksionuar ose jo mbrojtja e sovranitetit dhe territorit të vendit. Nuk dihet sesi do të veprojë Gjykata në rast se jo të gjitha partitë paditëse e kanë të sanksionuar një parim të tillë në dokumentet e tyre themeltare.</p>
Mosvërtetimi i një fakti të tillë nga të gjashta partitë, do t’i linte dorë të lirë kësaj gjykate që të vendosë më pas për kalimin ose jo për shqyrtim të kësaj kërkese në seancë plenare nga nëntëshja e gjyqtarëve kushtetues.</p>
Kërkesa</p>
Në kërkesën e tyre subjektet paditëse duke parashtruar argumentet ligjorë, mbi të cilat mbështesin pretendimet e tyre, i kanë kushtuar një vëmendje të veçantë edhe atyre që legjitimojnë të drejtën e tyre për të ankimuar një marrëveshje të tillë.</p>
Sipas kërkesës, çdo parti politike në bazë të nenit 134 gërma “f” e Kushtetutës ka të drejtë që të padisë marrëveshjet, që nënshkruan shteti ynë me shtete të huaja, kur ato prekin interesat jo vetëm territoriale, por edhe ekonomike të qytetarëve shqiptarë. Kështu, duke e parashikuar një moment të tillë subjektet ankimuese kanë paraqitur në kërkesë paragrafë nga statuti dhe programi politik i PS-së ku ndërmjet të tjerave është sanksionuar mbrojtja e sovranitetit territorial të vendit.</p>
“Legjitimimi ynë respekton edhe praktikën e Gjykatës Kushtetuese – vendimet 24/1996/, 13/1997, 25/2003/, 1/2005, 20/2006, etj, në të cilët Gjykata ka legjitimuar persona juridikë privatë, sikundër është edhe partia politike, t’i drejtohen asaj në lidhje me interesa të tyre, të shpalosura në statutin/programin e themelimit të personave juridikë në fjalë”,- thuhet në kërkesën e depozituar ditë më parë në Gjykatë.</p>
Më tej, hartuesit e kësaj kërkese kanë përfshirë në të dhe disa pika të statutit dhe programit të PS-së, ku thuhet se “PSSH-ja vepron në respekt të Kushtetutës, të ligjeve të shtetit të së drejtës dhe të formës parlamentare të qeverisjes për mbrojtjen e sovranitetit kombëtar, rendit dhe drejtësisë. PSSH ndjek objektiva politikë në përputhje me Programin dhe Statutin e saj përmes së cilave synon mbrojtjen dhe promovimin e vlerave e të interesave kombëtare”.</p>
Por, megjithatë Gjykata ka vlerësuar si të pamjaftueshëm argumentet e dhëna nga pala ankimuese në kërkesë dhe për këtë arsye ka kërkuar prej partive depozitimin e këtyre dokumenteve për t’i shqyrtuar në tërësi.</p>
Pas kësaj vendimmarrjeje nuk dihet nëse Gjykata Kushtetuese është e detyruar të japë një vendimmarrje përfundimtare brenda datës 20 nëntor kur dhe mbaron afati ligjor brenda së cilit në bazë të ligjit të saj organik duhet të shprehet.</p>
Pika të kërkesës së opozitës</p>
Mungesa e plotë e transparencës që ka shoqëruar përgatitjen, negocimin dhe firmosjen e kësaj marrëveshjeje nga Këshilli i Ministrave;</p>
Moskonsiderimi i fakteve historike lidhur me kufirin shqiptaro-grek.</p>
Mungesa e hartës shoqëruese që përcakton qartë dhe dukshëm vijat e përcaktimit të kufirit dhe të ndarjes së hapësirës detare (delimitimit) ndërmjet palëve nënshkruese;</p>
Mungesa e ushtrimit të kujdesit të domosdoshëm nga ana e autoriteteve shqiptare në përcaktimin e koordinatave të delimitimit të hapësirës detare, duke mos shfrytëzuar siç duhet parashikimet në Konventën e Kombeve të Bashkuara mbi Të Drejtën e Detit (UNCLOS);</p>
Neglizhenca e qeverisë ndaj reagimit të opinionit publik, ekspertëve të fushave të ndryshme të cilët pretendojnë për mungesë konsultimi publik, si dhe refuzimin për të shfrytëzuar ekspertizën më të mirë të vendit në përcaktimin e kushteve të kësaj marrëveshje me interesa madhore, si dhe ngutja për negocim të kësaj marrëveshjeje, kur çështje të tilla marrin shumë vite kohë negocimesh mes palësh ;</p>
Marrëveshja e nënshkruar ndërmjet Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë vjen në kundërshtim dhe në shkelje të hapur me kufirin detar ekzistues ndërmjet Shqipërisë dhe Greqisë siç është përcaktuar nga të gjitha hartat e kohës që nga viti 1925 deri në ditët e sotme.</p>
Konventa e të Drejtës së Detit (Konventa e Montego Bay, UNCLOS 1982), nuk ka gjetur zbatimin e duhur, madje është zbatuar në dëm të interesave kombëtare të Republikës së Shqipërisë dhe tërësisë territoriale të vendit tonë.</p>
Marrëveshja ka konsideruar tërësinë ishullore të Arkipelagut të Korfuzit dhe secilin prej ishujve si pika skajore për ndarjen dhe përcaktimin e kufijve detarë dhe Shtratdetit (Shelfit Kontinental). Ky fakt i ka shkaktuar dëm interesave kombëtare dhe tërësisë territoriale të vendit, veçanërisht përgjatë pikave 125 dhe 137 të marrëveshjes.</p>
Në marrëveshje nuk janë marrë parasysh kushtet që parashikohen në UNCLOS për shtetet që ndodhen përkundruall. Në këtë rast, Ngushtica e Otrantos i përket vetëm dy shteteve, Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Italisë, fakt ky që nuk është mbajtur parasysh nga marrëveshja ndërmjet Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë.</p>
Në vijën hyrëse detare ndërmjet Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë dhe veçanërisht në ngushticën veriore të Korfuzit, nuk është mbajtur parasysh përcaktimi i Komisionit Ndërkombëtar të Përcaktimit të Kufijve ndërmjet Shqipërisë dhe Greqisë (1913, Miratuar me Aktin Final të Parisit, 1926).</p>
Duke u nisur nga përcaktimi i njohur ndërkombëtar, sipas së cilit “Vija ndarëse ujore detare në Kanalin e Korfuzit kalon mespërmes tij…”, shkëmbi “Barketa” ndodhet 60 metra në Lindje të vijës së mesme.</p>
Sipas këtij përcaktimi ky shkëmb i takon Republikës së Shqipërisë. Në marrëveshjen e nënshkruar nga RSH dhe RG, “Shkëmbi Barketa” është konsideruar si pikë skajore e Arkipelagut të Korfuzit prej të cilës është matur vija e re e mesme. Kjo ka cenuar tërësinë territoriale të RSH me një dëm prej 1.5 kilometrash.(Shekulli)</p>
Ky artikull eshte marre nga: http://www.albaniasite.net/?p=25231. Per me shume artikuj te ngjashem vizitoni: http://www.albaniasite.net/?p=25231