Lamtumire Psikolog, del jashte mode

Daniel H

Primus registratum
Lamtumire Psikolog, del jashte mode

Lamtumirë psikolog, del jashtë mode

Për të zgjidhur hallet tani kemi “konsulentin filozofik”

Për të të yshtur si hosteni i Sokratit që shkund kafshën e përgjumur. Ose për t’i treguar rrugën e daljes mizës që sorollatet në brendësi të shishes pa e kuptuar se gryka nuk ka tapë dhe jashtë është ajri. Për të kuptuar, kërkuar, arsyetuar, thelluar, por natyrisht pa ambicien e kotë se do të shërojë. Sepse praktika e konsulencës filozofike ka lindur si alternativë e psikanalizës dhe psikoterapisë. Tani nuk kemi më nevojë për psikolog për të zgjidhur hallet tona të shumta, për të dëgjuar dëshpërimin, për të larguar mërzinë. Në “skenë” është ngjitur konsulenti filozofik, që problemin e shtron në një fushë akoma më të gjerë. Kjo do të jetë e ardhmja e kuruesve tanë të shpirtit dhe të mendjes. Mania e fundit duket se ka pushtuar me shpejtësi të madhe gjithë botën. Objektivi i saj është “të lërë jashtë derës sëmundjen dhe të vendosë një dialog të barabartë”, shpjegon Neri Pollastri, president i Shoqatës për Konsulencë Filozofike në Itali, ku mania duket mjaft e përhapur që tani. Moreno Montanari, një tjetër specialist i fushës, autor i “Konsulenca filozofike, terapi apo formim?” i quan miq dhe kurrë “pacientë” personat që i drejtohen atij. Tashmë, 25 vjet pas lindjes zyrtare të disiplinës së konsulencës filozofike (themelues i saj u konsiderua gjermani Gerd Ahenbah, i cili në 1981 nisi të dialogojë me “miqtë” e tij duke shëtitur në pyll) dhe disa viteve të hyrjes së saj në Itali, Pier Aldo Rovatti bën përmbledhjen mbi këtë disiplinë me librin “Filozofia mund të shërojë?”. Docenti i filozofisë bashkëkohore në universitetin e Triestes nis nga një tezë: “Ku do të shkonte sot Sokrati? Asokohe shkonte në vendin publik më të përshtatshëm, në sheshe”. Sot ka në dispozicion një studio konsulence për të bashkëbiseduar me miqtë e tij. “Natyrisht, kush vjen te ne, është i shtyrë nga një shqetësim, – thotë Pollastri, – por objektivi ynë nuk është të zgjidhim problemin e tij specifik. Është më tepër për t’i ushqyer besim në mendimet e tij, që ta zhvendosim shqetësimin në një horizont më të gjerë. Të provojmë ta zbusim, ta përmbysim e ta shohim me objektivitet. Si dhe të rivlerësojmë aspektet e rëndësishme të jetës.” Për të formuar konsulentët filozofikë, universiteti i Venecias ka hapur dhe një master. Mbi 20 studio private kanë “mbirë” tashmë në të gjithë Italinë si dhe janë organizuar nga ndërmarrjet seminare të ndryshme. Kjo praktikë ka gjetur zbatim disa herë edhe në publik. Lagja Isolotto në Firence ua ka ofruar banorëve të saj për një vit falas këtë shërbim. Eksperimente të tjera janë bërë dhe në Ministrinë e Drejtësisë, personelin e spitalit torinez Molinette dhe studentët e universitetit të Kaliarit. “Objektivi i punës sonë, – shpjegon Montanari, - është të dëshmojmë se filozofia ka një dobi praktike. Gjatë takimit është gjithnjë miku që drejton bisedën. Dhe nëse Sokrati mbetet pika e referimit kryesor për dialogun, filozofët që citohen më shpesh janë Heidegger, Uitgenshtajn, Hegel, Satri. Për pjesën më të madhe biseda transformohet në një moment kënaqësie, një dhuratë që ia lejojnë vetes, në një farë mënyrë një sublimim i jetës së përditshme”. Dhe studioja e konsulentit, ashtu si dhe pylli i Ahenbahut, kthehet në “një vend ku gjithçka shihet sikur nuk të përket”.
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

Me i thon WELCOME filozofit del jasht Loje,Bote[...]me keq biles. /pf/images/graemlins/shrug.gif
Psikologjia esht per Njeriun nen principin "equitas" ,
Filozofia per ajrin Bosh dhe per lluksozet /pf/images/graemlins/smirk.gif.
 

policia

Forumium maestatis
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

une mendoj qe bota ka nevoje per te dyja edhe per psikologe edhe per filozofe, thjesht eshte ceshtje mode tani mesa duket eshte moda e filozofeve por psikologet te mos deshperohen se mbas ca kohesh do vije prape moda e tyre.
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

Sa me bejn te qesh njerzit qe flasin per "mod"...
s'din as terminologjin dhe as kuptimin,
çeshtje mode dhe kjo!

/pf/images/graemlins/shrug.gif
 

Daniel H

Primus registratum
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

Mua filozofi me duket dicka me soft, me i lehte per t'u pranuar ne krahasim me psikologun. Eshte e veshtire per cdokend te pranoje qe ka probleme psikike, ndersa me filozofin gjykoj se eshte me i lehte dhe me i kendshem komunikimi /pf/images/graemlins/laugh.gif.
Shpesh njeriu ka nevoje per ajer bosh, boll ajer te presuar thith cdo dite.

Aurora na e jep nje perkufizim te modes te qeshim dhe ne si ty? /pf/images/graemlins/wink.gif
 

virginia

Primus registratum
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

ndryshojne vetem titujt,nje emer i ri. shpesgh ceshje biznesi se shume nga keto "konsulente" formaconet i kane te bazuara tek studimet psykologjike ashtu sic eshte per shembull coach-i
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

lesh me qime

konsulenti filozofik ka kohe qe ka dale jashte mode

kete rol e ka bere feja per mijera vjet
 

b.k.

Primus registratum
Re: Lamtumire Psikolog, del jashte mode

Shume shpesh behet pyetja: Psikologu lind apo behet?

Ka shume njerez qe jane te afte te mbikalojne veshtiresite ne jete fale aftesive te tyre per te llogjikuar dhe zgjedhur menyrat me te mira te mbikaluar problemet. Ne fakt shume nga terapite psikologjike bejne pikerisht kete; rrisin aftesine per te kuptuar problemet dhe zgjidhjet e mundeshme. Kthehemi tek peytja: nese njeriu eshte i afte te kuptoje problemet dhe te gjeneroje zgjidhjet e duhura ai mund te behet psikolog me i mire.

Tani si nga Kina kthehemi tek tema. Terapi individuale, ne group, apo kolektive ka princip te ndihoje te kuptosh problemet dhe te gjesh zhgjidhjet. Dmth disa njerez nuk kane nevoje as per psikologe dhe as per psikologji e as per filozofi. Disa te tjere kane nevoje per cfaredolloj ndihme qe ti jepet.

Disa njerez kane nevoje per ndihme qe i serviret ne tavoline dhe ku ka nje liste me instruksione se nga fillohet te konsumohet ushqimi. Disa te tjere, kane nevoje per qellime, ideologji, botekuptime. Duke i perqafuar keto "kuptime" ata arrine te ndryshojne aspekte te jetes se tyre, qe nuk jane domosdoshmerisht probleme, por aspekte te ndryshme te jetes.

Eshte e modes ti perkasesh rrymave alternative? Ndoshta. Ndoshta eshte e modes te perqafosh rryma qe kane emra interesant, ose ndoshta ke thjesht nevoje qe ti perkasesh nje groupi te caktuar. Berja pjese ne nje grup te vleresuar ndoshta ndihmon te ndihesh me mire dhe vlesosh me shume veten. Si pune e veshjeve te firmave te njohuar.

Se fundmi, per sa kohe ke nevoje per "te tjere ne momente te veshtire", qofshin keta me emer psikolog, filozof, mjek, sharlatan, shok (renditja nuk nenkupton rendesine) atehere i permbahesh principit qe ke nevoje per njerez te tjere dhe pike.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Leksion budallenjsh…

Kur u ndodhën përpara gjësë cilindrike dhe ngjyrë tashmë të papërcaktuar, ndaluan të dy.
- Çfarë është? – pyeti njëri.
- Mut! – u përgjigj tjetri.
- S’është mut! – kundërshtoi i pari dhe kaq mjaftoi për të ndezur një sherr që mund të vazhdonte kushedisa, sikur të mos kishin rënë dakort që ta provonin. Kështu, ai që kundërshtoi e mori në dorë, e kafshoi dhe tha: - Ke të drejtë mut është.
Pikërisht, Aristoteli, këtë kishte parasysh kur argumentoi nevojshmërinë e filozofisë, por ne na intereson më shumë pjesa e dytë e mendimit: “Edhe ata që duan ta mohojnë këtë nevojshmëri, nuk kanë rrugë tjetër veç të filozofojnë për ta mohuar”.

* * *
Midis Quid (a)dhe Quod. (b)

Hapësira ku lëkundemi.
Shpreh në njëfarë mënyre jo vetëm paqëndrueshmërinë tonë, por në përgjithësi enigmën, dyshimin, ankthin dhe frikën, sepse jeta vetë është diçka e papërcaktuar, ndaj mungon edhe përkufizimi. Kur urojmë të ndodhë një e mirë, në vetvete kemi zbuluar atë që dëshirojmë, të mirën, por të qënët e dëshirës për të mirën, nuk e përligj e mira si e tillë, sepse është diçka abstrakte, si përshembull dashuria, s’ka asnjë kuptim e përmendur si fjalë, është e shpëlarë nga çdo lloj emocioni, por, kur lidhet me një person të caktuar, ndryshon gjithçka, në rastin tonë këtë dëshirë e përligj mungesa e sigurisë, Quid-i. Megjithatë e kalojmë në heshtje diçka të tillë, sepse në vetvete nuk përbën stres, ose qëndrojmë indiferentë sepse nga e mira s’na gjen gjë. Kur mbrrijmë në këtë pikë, zbulojmë se ka më shumë vlerë të urojmë që të mos ndodhë pikërisht kjo, apo ajo gjë që mund të na dëmtojë, ose e gjykojmë si të dëmëshme për ne. Dhe kështu përplasemi me një mur tjetër që është Quod. Meqënëse kemi të bëjmë me diçka të papërcaktuar, urojmë që brenda saj të mos jetë e keqja.
Kjo hapësirë e ndërlikon jetën tonë kaq shumë sa nuk jemi në gjendje të orientohemi dot dhe njeriu kërkon ndihmë tek vetvetja, (kur duhet të vendosë) dhe tek i ngjashmi, (kur duhet të shikojë diçka që s’mund). Zhvillimi ka sjellë si nevojshmëri specializimin.
Triny e shpjegoi qartë, me pak fjalë, unë po e vulgarizoj më poshtë.
Kur hyn në një bar ngaqë ke etje, përpara teje ka lloje të ndryshme pijesh, por mungon një pijë, pikërisht ajo që ti je i bindur se të ndihmon të shuash etjen. Megjithatë t’i zgjedh midis një birre, ujit, fantas, Coca Colës etj, dhe nuk e shuan etjen sepse harrojmë diçka tjetër, të rëndësishme, kufizimin e dëshirës në ato raste kur mundësia për të zgjedhur është vetë e kufizuar. Nevoja fiziologjike spostohet dhe del në plan të parë kënaqësia.
Në këtë rast mund të justifikojmë shumllojshmërinë e pijeve(zgjidhja që gjen psikologu) me shumllojshmërinë e njerzve(jo të gjithë pëlqejnë birrën)
Çdo të ndodhte sikur të ishin kushte të tjera, përshembull, të tilla si ato që i gjejmë në vargjet e një poesie të Dickinson?

Të pijë, kujt i është ndaluar,
ç’është uji, t’i shpjegosh
Nuk do të ishte më keq,
Se sa të hamendësoje ta lejosh?

Kur tek pusi e çon,
Dhe pikëzën e ujit dëgjon
Më keq, nuk i kujton,
Çfarë buzën e tij e ndëshkon?

Ja se si situatat kaq të ndryshme të pershkruara ne poezi, duke i shndruar në terma psikologjikë, kërkojnë ndërhyrjen e psikologut.
Normale që në bar nuk hyn vetëm për të pirë, por ky normalitet përmbyset nga një copëz dialog që s’be në sy, sepse në shumicën e rasteve është rëndomësi me të cilin jemi përshtatur padashur.
- Çfarë pive? – të pyesin.
- Asgjë! – përgjigjesh.
Në këtë pikë ndërhyn filozofi sepse dallon shkëputjen logjike që ka midis pyetjes dhe përgjigjes. I rikthehemi situatës. Në bar ka shumë për të pirë, në fund të fundit një bar këtë nënkupton, por t’i ishe për diçka tjetër. Nga pyetja kuptojmë diçka që duhej bërë, lidhur me nënkuptimin e mësipërm, ndërsa përgjigja është në anën tjetër të hendekut, s’ka të bëjë me pyetjen. Një përgjigje e tillë vlen vetëm atëhere kur qëllimi tënd ka qënë të (pish) gjesh, asgjënë. Kur flasim për asgjënë, atëhere filozofi është ai që kërkon të zbulojë ç’është.
-Çfarë bërë?
- Asgjë!
A mund të bëhet asgjëja, atëhere përse përgjigjemi kështu? Ç’është asgjëja? – janë pyetje për filozofin.
- Ndërsa Policia tha se është modë, ose po bëhet modë. Asnjë gabim në përcaktim. Në fund të fundit një nga kuptimet e modës është pikërisht të ndjekësh të rejat e fundit dhe në këtë rast diçka e tillë kumtohet si e re. Madje mund të themi pa frikë modë edhe për diçka që përsëritet herëpashere.

a – Quid - nga latinishtja – diçka e papërcaktueshme.
B – Quod – urim që të mos ndodhë diçka e keqe.
 
Top