Interneti . rrjetet sociale dhe shoqeria reale...

Hektor12

Locus omnem
Interneti, rrjetet sociale dhe shoqëria reale…


Në shoqërinë shqiptare të kohës sonë po bëhen gjithmonë e më prezente realitete të reja sociale që kanë lidhje me rindërtimin e tipologjisë së lidhjeve individuale dhe të marrëdhënieve sociale. Kanë ndryshuar shumë gjëra që kanë të bëjë me përpjekjet sociale, për të vendosur dhe institucionalizuar lidhjet midis njeriut konkret, individit të përvecëm dhe nevojave të modernitetit për organizimin e komunitetit të njerëzve. Që në kohën e sotme më shumë janë virtual dhe të realizuara me njerëz të lidhur nëpërmjet rrjeteve socialë. Në të vërtetë, këto janë probleme të reja sociale, me të cilat po përballet jo vetëm shoqëria jonë, por e gjithë shoqëria njerëzore, globalisht. Kjo është arsyeja që në debatet që zhvillohen sot në vendin tonë, për raportet e njeriut me komunikimin elektronik dhe lidhjet në rrjetet sociale, shpesh ka keqkuptime, herë individuale por në shumë raste me përmasa sociale.
Kjo për shkak të shfaqjes së bujshme të tendencës së thellë të individualizimit dhe zgjerimit të mënyrave të personalizuara të jetës sociale. Kështu që duhet bërë kujdes kur duam të dallojmë kurbën dhe shkaqet e një tendencë të fortë sociale sic është individualizmi. Qoftë si shprehje elokuente e modernitetit social në Shqipëri, apo e vlerësimit koherent dhe objektiv të realiteteteve tona. Problemi është që sa kjo tendencë e modernitetit individualist të shoqërisë dhe zgjerimi i thellimit të “invidiumit të individit”, është e lidhur me zgjerimin e rrjetit social, shumëfishimin e mundësive të komunikimeve personale, individuale dhe të personalizuara përmes internetit dhe rrjeteve të komunikimit social.
Pyetja që shtrohet është: a është niveli i sotëm i shfaqjes së individualizmit i lidhur me fuqinë e rrjeteve sociale, apo individualizmi në shoqërinë e sotme shqiptare është një realitet sociologjik që nuk është vetëm pasojë e internetit, por e prirjes së përgjithshme të kohës dhe natyrës individualiste, si esencë e modernitetit social?
Padyshim, nga disa sociologë mendohet se zhvillimi i internetit, zgjerimi i mundësisë së rrjeteve të komunikimit social, është gjetur si “antidot elektronik”, për të luftuar apo sulmuar individualizmin e thellë të jetës së njeriut. I cili sic duket qartë tashmë edhe në shoqërinë tonë, tenton të bëjë stil të jetës mënyrën e përvecme, gjithnjë e më të izoluar nga lidhjet dhe komunikimet sociale. Në një farë mënyre, njerëzit nëpërmjet internetit dhe rrjeteve sociale, përpiqen të kompensojnë virtualisht atë sasi të lidhjeve sociale dhe komunikimeve interpersonale që u mungojnë, që nuk i realizojnë dot në jetën e përditshme reale. Padyshim, zgjerimi i internetit dhe shumëfishimi i përdorimit të lidhjeve njerëzore përmes rrjeteve sociale, është reagim i sforcuar elektronik, që tashmë është bërë i mundur dhe i realizuar në “shtëpitë me kabllo”, si mënyra indirekte për të “korigjuar” disa nga patologjitë e shoqërisë moderne.
Padyshim ne duhet të pranojmë se tashmë në shoqërinë shqiptare shfaqen dukshëm dhe janë të hapura të mirat dhe difektet e modernitetit. Ato i kanë dhënë shoqërisë së sotme atë format social, e cila shpesh njeriut i duket herë realitet indiferent e pastaj ambient armiqësore ndaj “fatit të tij”. Nga ana tjetër, qytetërimi i sotëm shqiptar, nuk mund të jetë jashtë prirjes së thellë universale të shoqërisë moderne, në të cilën në mënyrë të natyrshme janë reduktuar dimensionet dhe veprimet sociale, duke i larguar njerëzit nga angazhimet e gjëra qytetare apo veprimet me “lëvizje kolektive”, që në të kaluarën janë konsideruar si mënyra e vetme për të ndryshuar apo përmirësuar gjërat që ndodhin në shoqëri.
Koha ka krijuar problemet e veta. Shqiptarët që jetojnë në kohën moderne dhe po binden gjithnjë e më shumë, se zgjidhjet e problemeve sociale me reagime kolektive apo veprime me kohezion social e solidaritet të fortë njerëzor, nuk janë gjithnjë të mundura. Mjafton të kujtojmë që edhe për një ngjarje të tillë, sic ishte akti i mostrës pedofile, reagimi civil dhe pjesëmarrja në protestën qytetare ishte pothuaj e vakët. Në kohën tonë problemet kanë ndryshuar kahjen dhe mënyrat e zgjidhjes. Sepse shumë gjëra nuk mund të zgjidhen duke pretenduar të “reformojmë shoqërinë”, për ta kaluar atë nga indiferenca qytetare në reagimin civil dhe angazhimin qytetar, por nëpërmjet reagimit dhe angazhimit individual të qytetarit si individ.
Në këtë kontekst, hapësira e internetit dhe zgjerimi i komunikimeve përmes rrjeteve sociale, është duke u përdorur jo vetëm në komunikimet dhe lidhjet individuale por dhe në formatin e reagimit sociologjik. Duke e vlerësuar sociologjikisht këtë realitet, duhet të kuptojmë të vërtetën që po ndodh në shoqëri, e cila ka prirjen jo aq të bazohet tek shoqëria dhe zgjidhjet sociale, por të kërkojë zgjidhje duke u “qëndërzuar tek individi” si qytetar. Kjo është arsyeja që për të angazhuar qytetarin në cështjet e jetës sociale dhe zgjidhjen e problemeve qytetare, kemi filluar të besojmë në mundësitë që krijojnë rrjetet sociale dhe që përmes komunikimit të shqetësimeve individuale, të krijojmë reagim social qytetar. Kjo është arsyeja pse po ecim, jo aq nëpërmjet shoqërisë reale, se sa duke krijuar komunitetete virtuale. Sociologët që studiojnë fenomenet moderne të jetës elektronike dhe dukurinë sociale të përzjerjes globale të qytetarëve në sistemet e shumta të rrjeteve që mundësojnë lidhjet sociale midis qytetarëve dhe tipologjinë e rrjeteve virtuale mikrokombëtare, mendojnë se kjo rrugë është bërë realitet i duhur social. Sepse, përderisa kemi një publik social indiferent, është e sigurt që do të zgjerohet baza e fenomenit social të krijimit të qytetarisë me bazament të fortë individual dhe gjithnjë e më shumë me “rrënjë të shkulura” sociale.
Komunikimi, dialogu dhe ndihma që qytetarët kërkojnë përmes komunikimeve në rrjetet sociale, është e lidhur me nevojën e krijimit të “komuniteteve virtuale”, që krijohen nga lidhjet në “site” me njëri tjetrin, për të krijuar opinion apo për të patur ndikim virtual në jetën sociale dhe veprimtaritë publike. Në të vërtetë, lidhjet e qytetarëve përmes internetit ,nuk se kanë ndonjë sukses të vërtetë dhe me ndikime reale në jetën sociale. Ndoshta nga që këto lidhje sociale elektronike më shumë bëhen lidhje banale, shpesh me mesazhe tëkotasociale, herë me natyrë të përgjithshme ose me prirje për konformizëm social. Në të vërtetë beteja për krijimin e komuniteteve virtual, përmes internetit dhe lidhjeve përmes kanaleve të rrjeteve sociale, është dukuri e lidhur me faktin që zhvillimet që po ndodhin në shoqërinë moderne shqiptare, kanë sjellë realitete të reja, që tregojnë se koha është faktor madhor që zbeh gjithnjë e më shumë lidhjet praktike dhe sidomos format e vjetra të solidaritetit njerëzor tradicional.
Por pavarësisht arritjeve dhe ndikimeve që ka internet, fuqisë evidente të rrjeteve të komunikimit social, është e pamundur që ato të mund të bëjnë të “tepërt” apo të zëvendësojnë nevojën e njerëzve për lidhje të vërteta sociale, për ndërtimin dhe funksionimin e solidaritetit komunitar, si lidhje konkrete me natyrë humane dhe impakt të vërtetë social. Rrjeti i komunikimeve sociale dhe lidhjet elektronike kanë vlerën e tyre, e cila sidoqoftë nga pikëpamja e ndikimit social është e kufizuar. Kjo është arsyeja që hapësira e përdorimit të internetit, fusha e zgjeruar e lidhjeve sociale që realizohën përmes rrjeteve sociale, nuk mund të bëhen “hapësirë zëvendësuese”, mënyrë për të kompensuar mungesat e funksionimit të komunitetit dhe lidhjeve sociale reale midis njerëzve. Qoftë të lidhjeve interpersonale apo nevojës së natyrshme për një nivel të caktuar të solidaritetit human. Njerëzit nuk mund ta mbajnë shoqërinë në këmbë, nuk mund të organizojnë komunitete duke i patur lidhjet njerëzore vetëm virtualisht, që ata të reduktohen nga qenie të gjalla dhe active, në adresa të ftohta elektronike, me të cilat lidhemi dhe komunikojmë për gjëra që janë virtuale apo periferike. Shoqëritë virtuale në rrjetin social nuk e zëvendësojnë rolin e shoqërisë reale dhe marrëdhëniet e vërteta njerëzore. Kjo sepse në shumë raste komunitetet e krijuara përmes rrjetit social, jo vetëm që janë komunitete virtuale, të paqarta dhe të pakonturuara nga pikëpamja sociale, por janë komunitete të njerëzve pa “territor”, ose sic konsiderohen në sociologji “shoqëri të shterritorializuara”.
Padyshim, zgjerimi i lidhjeve të njerëzve përmes rrjetit social është shkak i individualizmit dhe pasojë që e zgjeron mënyrën individualite të të vepruarit. Në këtë kontekst, lidhjet individuale elektronike nuk janë kurrë të mjaftueshme për të krijuar komunitete qytetare të qëndrueshme. Sepse komunitetet virtuale të krijuara elektronikisht nuk kanë lidhje të qëndrueshme, nuk kanë norma sociale të veprimit të kompaktësuar social, nuk njohin peshën e trusnisë sociale për të vepruar në mënyrë komunitare. Padyshim, është evidente, që interneti dhe lidhjet e personalizuara në rrjetin social, janë forma që nxitin akoma më shumë përhapjen e individualizmit ekstrem. Komunitetet virtuale nuk janë lidhje të qëndrueshme. Njerëzit janë më shumë të lidhur midis tyre me adresa elektronike, por që shfaqen dhe shuhen pa lënë gjurmë të mëdha sociale. Ideja se kjo është mënyra më e mirë e afirmimit të personalitetit individual, shijeve, hobeve, mendimeve personale, të cilat realizohen duke vendosur kontakte me të tjerët përmes rrjetit social, konsiderohet mënyra moderne e socializimit të njeriut të kohës sonë.
Në të vërtetë më shumë se afirmim të individit, rrjeti social mundëson “shmishërimin” e tij, sepse duke e bazuar tërësinë e lidhjeve sociale vetëm mbi bazën e rrjeteve elektronike, individi bëhet abstrakt ose i nominuar thjesht nga një adresë elektronike, që në fakt e mban larg lidhjeve sociale dhe realitetit të vërtetë jetik. Sipas sociologut të njohur Oliver Roy, “Individualizmi nuk sjell pra një diversifikim të përsiatjes dhe të mendimit, as një thellim të krizës, por më shumë një vetkonfirmim të konformizmit, një kërkim të një bashkëpëlqimi normative. Individualizëm nuk do të thotë krijimtari: ka përsëritje të ortodoksisë mëfortseparaqitje idesh vetjake.” (Oliver Roy, “Islami i globalizuar”, f 186)
Është iluzion i keq, besimi se rrjetet sociale janë mjet i mjaftueshëm për ta nxjerrë njeriun nga “izolimi sociologjik”, apo që ato krijojnë mundësi dhe shanse për të patur marrëdhënie sociale të mjaftueshme. Nuk mund të bëhet shoqëria me komunitete virtuale, me “grumbuj individësh” që kanë lidhje elektronike, por nuk kanë lidhje konkrete midis tyre. Megjithë vlerën që mund të kenë lidhjet në internet, marrëdhëniet në rrjetin social, ato sidoqoftë mbeten lidhje që janë jashtë “shoqërisë reale”, larg marrëdhënieve të vërteta sociale…
 

dr love

Locus omnem
Per mua jan komode..se mund te jesh diku dhe ben muhabet vetem me nje cel ne dore..njerezit me besdisin..me pelqen te rri vetem..mund te flas si te dua..dhe ka raste kur ndihesh me mire kur flet me te panjohur..sepse nuk ke rrezikun e paragjykimit. te cilin se duroj dot..ne realitet njerezit jan te shtirur..asnjehere nuk e thone ate qe mendojne..
 

Hektor12

Locus omnem
Per mua jan komode..se mund te jesh diku dhe ben muhabet vetem me nje cel ne dore..njerezit me besdisin..me pelqen te rri vetem..mund te flas si te dua..dhe ka raste kur ndihesh me mire kur flet me te panjohur..sepse nuk ke rrezikun e paragjykimit. te cilin se duroj dot..ne realitet njerezit jan te shtirur..asnjehere nuk e thone ate qe mendojne..
Eshte dicka qe ndodh ... po realisht edhe une jam komod ne kete rast dhe me pelqen te flas per kete, por shumica e efekteve qe sjell duke pare faktet me bejne te mendoje se ka nje pjse qe e konsideron si dicka per nje objektiv banal dhe per paragjykime pa fund ...
 

Hektor12

Locus omnem
Pyetja që shtrohet është: a është niveli i sotëm i shfaqjes së individualizmit i lidhur me fuqinë e rrjeteve sociale, apo individualizmi në shoqërinë e sotme shqiptare është një realitet sociologjik që nuk është vetëm pasojë e internetit, por e prirjes së përgjithshme të kohës dhe natyrës individualiste, si esencë e modernitetit social?
Padyshim, nga disa sociologë mendohet se zhvillimi i internetit, zgjerimi i mundësisë së rrjeteve të komunikimit social, është gjetur si “antidot elektronik”, për të luftuar apo sulmuar individualizmin e thellë të jetës së njeriut. I cili sic duket qartë tashmë edhe në shoqërinë tonë, tenton të bëjë stil të jetës mënyrën e përvecme, gjithnjë e më të izoluar nga lidhjet dhe komunikimet sociale. Në një farë mënyre, njerëzit nëpërmjet internetit dhe rrjeteve sociale, përpiqen të kompensojnë virtualisht atë sasi të lidhjeve sociale dhe komunikimeve interpersonale që u mungojnë, që nuk i realizojnë dot në jetën e përditshme reale. Padyshim, zgjerimi i internetit dhe shumëfishimi i përdorimit të lidhjeve njerëzore përmes rrjeteve sociale, është reagim i sforcuar elektronik, që tashmë është bërë i mundur dhe i realizuar në “shtëpitë me kabllo”, si mënyra indirekte për të “korigjuar” disa nga patologjitë e shoqërisë moderne.
Padyshim ne duhet të pranojmë se tashmë në shoqërinë shqiptare shfaqen dukshëm dhe janë të hapura të mirat dhe difektet e modernitetit. Ato i kanë dhënë shoqërisë së sotme atë format social, e cila shpesh njeriut i duket herë realitet indiferent e pastaj ambient armiqësore ndaj “fatit të tij”. Nga ana tjetër, qytetërimi i sotëm shqiptar, nuk mund të jetë jashtë prirjes së thellë universale të shoqërisë moderne, në të cilën në mënyrë të natyrshme janë reduktuar dimensionet dhe veprimet sociale, duke i larguar njerëzit nga angazhimet e gjëra qytetare apo veprimet me “lëvizje kolektive”, që në të kaluarën janë konsideruar si mënyra e vetme për të ndryshuar apo përmirësuar gjërat që ndodhin në shoqëri.

po jua risjell kete problem se duhet vene kufizim ne perdorimin e tyre pasi sjellin aktivizim te geneve frenetike brenda karakterit te njeriut dhe thjesht kalojne ne stres patologjik acut. kjo me e e theksuar ne adoleshente dhe femije ne periudhen e pubertetit te te cilet kufizohet mundesia e komunikimit real social dhe kalojne ne pamundesi zgjidhje te problemeve dhe rritje te patologjise se semundjeve nervore qe ne moshe te re ...
 

Hektor12

Locus omnem
NDIKIMI I PËRDORIMIT TË INTERNETIT NË JETËN SOCIALE

Procesi i globalizimit është duke u shtrirë në të gjitha skajet e globit, kjo shtrirje po shoqërohet me ndryshime të shumta në jetën sociale të njerëzve. Shpeshherë këto ndryshime bien ndesh me mënyrat tradicionale te organizimit të jetës dhe të shpenzimit të kohës në aktivitetet të nevojshme për njeriun si informimi, bashkëpunimi, argëtimi etj. Megjithëse këto ndryshime shpeshherë nuk janë edhe aq të mirëpritura dhe zakonisht përcillen me nje dozë mospranimi dhe moskonformiteti,sidomos nga gjeneratat më të vjetra, shtrirja e globalizimit me komponentet e tij duket të jetë një diçka e paevitueshme. Një ndër mjetet kryesore që është duke i shërbyer kësaj shtrirjeje është fuqia e padiskutueshme e mjeteve të komunkikimit masiv, kjo me së miri ilustrohet përmes shprehjes “ pushteti i katërt”, pas atij legjislativ, ekzekutiv dhe gjyqësor. Kur janë në pyetje masmediat, padyshim është interneti ai që ushtron ndikim shumë të madh,për shkak të shtrirjes shumë të gjerë,numrit jashtëzakonisht të madh të përdoruesve, dhe mundësisë për të iu qasur varësisht nga interesimet dhe shijet personale. Pakufishmëria e materialeve që mund të gjurmohen në internet dhe koha e gjatë e kaluar duke i shfrytëzuar ato shkakton efekte të ndryshme te njeriu, duke filluar nga “etja” e paparë për të hulumtuar nëpër rrjet, çrregullimet e ndryshme në jetën sociale e deri në raste ekstreme,vdekje e shkaktuar nga qëndrimi tepër i gjatë para kompjuterit. Këto efekte reflektohen më mënyra të ndryshme në bashkëveprimin social të individëve. Përdorues të internetit ka nga të gjitha grupet sociale,por ata që ndikohen më shumë nga ai janë grupmoshat e reja për arsye se personaliteti i tyre është ende i paformuar plotësisht dhe shumë më i prirur për të iu ekspozuar ndikimeve të ndryshme.Megjithëse mendohet se kryesisht ndikimi internetit te të rinjtë është pozitiv,studiues të ndryshëm flasin për të kundërtën.Ka disa përpjekje për të vënë disa rregulla për sa i përket kohës dhe mënyrës së shfrytëzimit të internetit siq është kufizimi i kohës ose pamundesimi i vizitimit te disa ëebsajteve por të rinjtë janë aq kuriozë sa janë në gjendje të bëjnë shumëçka vetëm e vetëm për të pasur mundësinë për të “surfuar” nëpër rrjet. Ajo që na bëri të orientohemi në hulumtimin e këtyre implikimeve ishte koha shumë e shkurtër e kalimit tonë prej një vendi ku shumica e njerëzve nuk e kishin idenë se për çfarë shërben interneti në një vend ku internet-kafetë kanë “mbirë’në çdo kënd të vendbanimeve kosovare. Sikur në çdo shoqëri edhe te ne njerëzit qe fillojnë të bëhen shfrytëzues të rregullt të shërbimeve të internetit shfaqin disa ndryshime në personalitetin e tyre, këto ndryshime te të rinjtë janë me të paparashikueshme dhe më të vrullshme.Synimi ynë është që të japim përgjigje profesionale ne disa prej pyetjeve që janë duke e shoqëruar përhapjen e shpejtë të kësaj dukurie.Për të realizuar këtë jemi përcaktuar për shfrytëzimin e metodologjisë së hulumtimeve kualitative për shkak se është më praktike dhe i përshtatet natyrës së fenomenit që dëshirojme të studiojmë.
 

Hektor12

Locus omnem
PËRDORIMI I INTERNETIT NGA NXËNËSIT MBRENDA SHKOLLËS

Përgjithësisht mund të themi se në shkollat e mesme te Kosovës nxënësve nuk iu ofrohet mundësia që të përdorin internetin brenda lokaleve të shkollës. Ka raste kur disa shkolla e kanë pasur më heret të instaluar rrjetin mirëpo për shkaqe të ndryshme është ndërprerë shfrytëzimi i tij.

Në vija të përgjithshme vërehet një interesim i madh në radhët e nxënësve per tu instaluar rrjeti në shkolla. Në disa shkolla më mesme ka pasur edhe iniciativa nga radhët e nxënësve në forma të ndryshme që tu bëhet i mundshëm përdorimi i internetit mbrenda lokalet e shkollës. Për nxënësit ka rëndesi të veqantë pajisja e shkollës me internet e sidomos për nxënësit që vijnë nga zonat rurale ku vërehet mungesë e plotë e rrjetit të internetit, “une rrall e perdori internetin... edhe nuk di mirë me perdor se nuk po kom rast masi udhëtojë për në shkoll”.

Shkaqet e mungesës së rrjetit të internetit në shkolla kanë qenë në fokus të intervistave tona me drejtorët e këtyre shkollave. Ne ishim të interesuar të njohim natyrën e pengesave ne realizimin e kërkesave të nxënësve. Për drejtorët e shkollave, pengesat e instalimit të rrjetit në shkolla lidheshin me disa faktorë: material, teknik dhe kushtëzimet e tjera që dalin nga mosnjohja e punës me kompjuterë nga ana e profesorëve.

Faktori material- sipas drejtorëve të shkollave për instalim e rrjetit të internetit në shkolla duhen mjete materiale si për pagesen e rrjetit ashtu edhe për mirëmbajtjen e pajisjeve gjë që pavarësisht nga kërkesa e nxënësve për të mbuluar një pjesë të shpenzimeve, këto mjete materiale sipas tyre duhet te sigurohen nga instancat e larta të arsimit. Në disa shkolla ishin siguruar pajisjet dhe rrjeti nga disa organizata të huaja, mirëpo prapë se prapë rrjeti nuk ishte në funksion të nxënësve, vlen të theksohet rasti i një shkolle të mesme ku përveq sigurimit të pajisjeve dhe instalimit të rrjetit, shfrytëzimi i rrjetit ishte paguar nga një organizatë e huaj humanitare për tri vitet e ardhshme, mirëpo shërbimet e internetit ishin shfrytëzuar nga nxënësit vetëm disa ditë, tani salla hapej vetëm për orët e informatikës kurse qasje në internet nuk kishte fare. Në disa raste interneti ishte i instalar vetëm në zyrën e drejtorit, rast të tillë kemi p. sh. në Drenas.

Faktori teknik-Po ashtu ky faktor është i një rëndësie të madhe për t’iu mundësuar nxënësve perdorimin e internetit në shkollë. Sipas drejtorëve të shkollave dhe profesorëve që ligjëronin lëndën e informatikës, përpos që duhet të sigurohen mjetet financiare për instalimin e internetit, duhet marrë parasysh edhe pajisjet teknike (kompjuterët, skanerët, printerët,letrën,ngjyrën etj.) e që në disa shkolla ato ishin të siguruara. Poashtu në disa raste theksohej edhe mungesa e sallës ku do të bëhej vendosja e pajisjeve dhe instalimi i rrjetit.

Faktori profesional-Në përgjithësi në shkollat e mesme të Kosovës ka mungesë të literaturës bashkëkohore e sidomos kur bëhët fjalë për të rejat e fundit në fushën e informatikës. Vetëm në pak shkolla të mesme profesorët u rekomandojnë nxënesve përdorimin e website-ve te ndryshme per tu informuar më shumë. Nxënësit mendojnë se interneti do tu ndihmonte atyre qe së bashku me profesorët të surfonin nëpër materialet e ndryshme . Mirëpo janë profesorët ata të cilët nuk e bëjnë një gjë të tillë. Se pari profesorët nuk janë të informuar më ecurinë e punës me kompjuter. Nxënësit mendimin e tyre në lidhje me (mos)përdorimin e internetit nga ana e profesorëve e lidhin me moshën që i karakterizon mësimëdhënësit. Sipas tyre tek profesorët e vjetër as që bëhet fjalë për përdorim të internetit, ndërsa profesorët më të rinjë e perdorim atë.
 

Hektor12

Locus omnem
NDIKIMI I INTERNETIT NË KRIJIMIN E LIDHJEVE TE REJA SOCIALE

Sot falë teknologjisë informative që ka shënuar një avancim të madh bëhet e mundur që një ngjarje që ndodhë në një pjesë të botës në të njëjtën kohë ose pak më vone të merret vesh në pjesën tjetër të botës. Zhvillimi i teknologjisë informative dhe i mjeteve të komunikimit përbën njërin nga aspektet e procesit të globalizimit i cili ka shënuar hapa të mëdhenjë në avancimin e këtij procesi.

Sa i përket ndikimit të përdorimit të internetit në krijimin e lidhjeve të reja sociale, konstatojmë se krijimin e këtyre lidhjeve përmes internetit në një mase të madhe e influencojnë dy faktorë të rendësishem, e këto janë vendi dhe koha e përdorimit të shërbimeve të internetit.

Ekzistojnë dallime sa i përket përdorimit të internetit për lidhje të ndryshme sociale në mesin e nxënësve. Nxënësit që vijnë nga zonat rurale e shfrytëzojnë më pak internetin për shkak të kohës se kufizuar që e kanë. Arsyeja sipas tyre ekziston në faktin se në qytet vihet zakonisht pak kohë para se të fillojë mësimi dhe kjo kohë para mësimit në të shumtën e rasteve shfrytëzohet ne internet.

Këtyre rrethanave me ndikim kufizues te përdorimit te internetit nga ana e nxënësve të shkollave të mesme të Kosovës i shtohet edhe fakti i mungesës rrjetit të internetit në këto zona (rurale). E tërë kjo që u tha ka ndikim sa i perket krijimit të lidhjeve të reja sociale. Duke pasur parasysh atë që u tha më lartë kemi arritur të kemi një bazë të mjaftueshme të të dhënave të cilat i argumentojnë mendimet se nxënësit nga zonat rurale më tepër e perdorin internetin vetëm për të derguar mesazhe (d.m.th posten elektronike) e rrallëherë edhe të ashtuquajturin mesengjer msn,:“ mesengjerin e perdori më rrallë për komunikim sepse në kohën kur une hy në msn nuk ndoshet askush në online…..por ma shum e shfrytzojë me kqyrë mos më ka qu kush naj leter edhe me ja khty une….d.m.th ndonji I aferm I jemi apo I njofshëm tjetër”.

Për dallim nga nxënësit të cilët vijnë nga zonat rurale, nxënësit nga qytetet perdorimin e internetit e kanë më të lehtë për faktin se përpos që në qytete ekzistojnë internet-cafet e shumta, po ashtu edhe për faktin tjetër se shumë nga familjet e nxënësve kishin instaluar rrjetin e internetit në banesat e tyre. Kjo është e shprehur sidomos në kryeqytet. “…une internetin e perdori pa kufizim në çdo kohë…masi edhe kushtet ekzistojne për me perdor kurdoher që me duhet..”

E tëra kjo që u tha më lartë ishte pasqyrim i ndikimit te faktorit vend ne perdorimin e internetit nga nxenësit. Mirëpo në krijimin e lidhjeve sociale ndikon edhe faktori tjetër po ashtu i një rëndesie të veqantë, ai i kohës së perdorimit te internetit.

Shumë nga nxenësit që kanë qenë të përfshirë në intervistat qe i kemi realizuar në shkolla e kanë pohuar rëndësinë e kohës në krijimin e lidhjeve te reja sociale. Ata pohojnë se më se tepermi iu pershaten orët e mbremjes kur të gjithë nxënësit janë të lire që njëherit e bënë më të mundshme kontaktin në MSN. Shumë nga nxënësit e pranojnë se jo rrallëherë kanë mospajtime me prinderit e tyre për kohën e përdorimit te internetit. Pasi që i cekëm mospajtimet me prindër, e shohim si te nevojshëm ta vëjmë më në spikamë faktorin kohë. Prinderit nuk e miratojnë jo vetëm kohën në kuptimin e minutazhit që kalohet para kompjuterit mirëpo edhe kohën në të cilen fëmijet e tyre e shfrytëzojnë ineternetin e që për nxënësit është më e përshtashmë ajo e mbrëmjes.

Pothuajse në të gjitha focus grupet qe janë mbajtur kemi dëgjuar raste të ndryshme te krijimit të lidhjeve të reja përmes internetit. Mirëpo shumë nga këto lidhje që kanë filluar përmes internetit (MSN) kanë kaluar edhe ne takime të drejtëperdrejta. Kjo ka qenë më e lehtë siq shprehen nxënësit falë arritjes se teknologjisë informative e cila ju ka mundesuar atyre qe përmes kamerave që janë të instaluara në kompjutor të bëhen edhe takime vizuale, gjë që ju ka përshatur më shumë para se te takohen drejtëperdrejtë.

Janë pothuajse te panumërta rastet e lidhjeve qe nënësit i bëjnë të ditura për ekipin hulumtues. Disa prej ketyre rasteve kanë shkuar deri ne fejesa dhe martesa. Është interesant fakti se lidhjet e krijuara përmes kontakteve në internet në përgjithësi janë të qëndrueshme dhe afatgjata, raste këto që sipas nxënësve janë të shumta.
 

Hektor12

Locus omnem
NDIKIMI I INTERNETIT NË PROCESIN E TË MËSUARIT

Individë në të gjithë botën kalojnë një pjesë të mirë të kohës në internet, në kërkim të informacionit, për dërgime dhe marrje letrash, për të biseduar etj., këtu nuk bënë përjashtim as Kosova. Në disa raste joshja dhe nevoja për internetin mund të jetë aq e madhe, sa befas mund të kuptojnë se jemi të varur prej tij, se humori ynë ndryshon nëse për një ditë ose më shumë nuk kemi mundësi të kemi qasje në internet. Mund të bëhemi edhe ankthiozë kur mendojmë se dikush pret një përgjigje nga ne dhe në mungesë të çdo mjeti tjetër komunikimi, ne nuk japim dot gjë tjetër veç heshtje. Në raste të tjera, koha e kalimit në internet mund të bëhet shkak për mos interesim në mësim dhe largimin total te vëmendjes nga shkolla.

Përdorimi i internetit bën të mundur që nxënesit të bëjnë kërkime dhe të marrin të dhëna edukative të cilësisë së lartë nga bibliotekat, websajtet, muzeumet, galeritë dhe burime te tjera informative nga e gjithe bota. Në shumë vende të botës gjatë mësimit, mësuesit do t’i udhëzojnë nxënësit drejt materialeve specifike dhe burimeve edukative. Në ato raste kur nxënësve iu është dhënë leje të përdorin Internetin jashtë orëve te mësimit ato duhet të bien dakort që të hyjnë vetëm në ato faqe interneti të cilat janë të përshtatshme për përdorim në shkollë.

Gati të gjithë nxënësit që i kemi kontaktuar gjatë kërkimeve tona në shkollat e mesme të Kosovës e përdorin internetin. Mirëpo përdorimi i internetit është kryesisht i natyrës kontaktuese, posaqërisht me persona të gjinisë së kundërt duke përjashtuar ndonjë rast. Sa i përket përdorimit të internetit për qëllime shkencore nxënësit nuk e perdorin pothuajse aspak. Mund të themi se kjo mënyrë e përdorimit të internetit nga nxënësit e shkollave të mesme të Kosovës ka ndikim jo të mirë në procesin e të mësuarit, këtu kishim cituar një fjali të marr nga intervista e N.N nxënsit: “Nuk më pritet deri sa të bjen zilja e pushimit e me dal ne internet”, nga kjo shihet se ndikimi i internetit është bukur i madh edhe në kohën kur nxënsit nuk e përdorin por mendjen gjihthnjë e kanë tek interneti (sidomos msn, chat, etj.).

Tek nxënësit mungon informimi më konkret lidhur me mundësinë e shfrytëzimit të internetit edhe për qëllime të tjera, përderisa profesorët të cilët ligjerojnë në shkollat tona nuk kanë mundësi t’i ofrojnë njohuri (arsyet mund të jenë të ndryshme, si mungesa e trajnimeve konkrete etj.) për mënyrat e mundëshme të gjurmimit nëpër web sajte të ndryshme për literaturë shkollore andaj nxënësit të gjitha njohuritë që i marrin për qasje në internet i bëjnë përmes formave tjera (internet-cafeve) ku këto njohuri që marrin janë shumë të pakta dhe jo njohuri shkencore, kryesisht njohuri kontaktimi me të tjerët.

Në pytjen se për çfarë qëllimesh e përdorin internetin më së miri përgjigjet ky citat i marr nga intervista e N.N nxënsësit:“ ...valla spo di qka me than po menoj se asnje nxons nuk bon kurgjo tjeter veq se qatiratet në msn edhe kqyrin naj faqe palidhje.... bile shpesh kqyrin edhe .... po me vjen marre me thon...hahahahha, une menoj se shumë pak nxons ka që e përdorin internetin për shkollë”. Ky mendim i kësaj nxënsje paraqet konkretisht gjendjen aktuale të përdorimit të internetit nga ana e nxënësve. Do të thotë se interneti kryesisht përdoret për qëllime argëtuese që shpesh janë edhe me pasoja të natyrave të ndryshme.

Interneti është një revolucion elektronik i madh i kohës. Krahas avantazheve të tij në shumë sfera të jetës,ka edhe disavantazhet e veta nëse nuk i kushtohet kujdes mënyrës së përdorimit. Në shumë vende të zhvilluara shkollat publike kanë një mënyrë më të organizuar të mësimit dhe përdorimit të internetit ku nxënësve iu mundësohet qasje më e lehtë qëllimeve shkencore. Mungesa e këtij organizimi të mësimit të përdorimit të internetit në shkollat publike të Kosovës është arsyeja pse nuk përdoret për qëllime shkencore. Pra tash për tash kjo lloj qasje në internet nga ana e nxenësve më shumë ka efekte negative në mbarëvajtjen e procesit mësimor.
 

Hektor12

Locus omnem
NDIKIMI NË GJUHËN E SHKRUAR DHE TË FOLUR:

Karakteristikë e të folurit të të rinjëve kosovarë është përdorja e shkurtesave të ndryshme. Zakonisht shprehjet e përdorura gjatë komunikimit në internet krijohen për të kursyer kohë gjatë bisedave, ( si “flm”., “ska ps”., etj.), pastaj praptimi i fjalëve (si psh. “Op”, “Oj”, “Riqke” etj.),. shprehje këto të formuara kryesisht gjatë kohës së kontaktimeve në internet Këtu shihet ndikimi i përdorimit të internetit në krijimin e mënyrave të ndryshme të komunikimit dhe duke mos i kushtuar kujdes aspak të folurit dhe të shkruarit letrar, pastaj këto po kalojnë në shprehi, të cilat bartin me vete shumë ndikime negative tek nxënësit. Nuk konsiderohesh komunikues i mirë nëse nuk përdor këtë lloj gjuhe, prandaj kjo formë e bisedave në mes njëri tjetrit te disa të rinjë bëhet edhe e imponuar, nëse nuk e praktikon nuk mund të jesh “in”(“in” sipas të rinjëve do të thotë diqka moderne dhe e kohës) si thuhet nga shumë të rinjë “modern”. Këto ndikime mund të vërehen edhe me rastin kur nxënësit pyeten apo vlerësohen nga profesorët, këtë e dëshmojnë edhe profesorët me të cilët kemi realizuar intervistat.
 

Hektor12

Locus omnem
E DREJTA AUTORIALE

Një element tjetër i rëndësishëm është edhe ruajtja e të drejtës autoriale. Krahas asaj që interneti ofron një qasje më të shpejtë informatave të ndryshme dhe informacione të shumta të cilit do lloji, e drejta autoriale e publikimeve të ndryshme në internet nuk është e mbrojtur dhe këtu rrezikohet mundësia e keqpërdorimit të kësaj të drejte.


VARSHMËRIA DHE MOSANGAZHIMI NË MËSIM

Një ndikim poashtu jo të mirë, interneti ka edhe në rastet kur nxënësit me rastin e punimeve të ndryshme seminarike apo në formën tjetër të hartimeve, nuk angazhohen për kryerjen e detyrave por këto i marrin pothuajse të gatshme nëpër web faqe të ndryshme. (“copy-paste”) intervista nga N.N. nxënësi “ ...unë psh. e kam ni shoqe ajo ashtë studente edhe ni dit ma bon hajde a po vjen deri ne internet se e kom pak punë....kish me bo ni seminar per nifar teme se di valla qfare ke, i hapke do faqe edhe komplet shkrimet qe ishin i merrke e i qitke ne disket, une i thash qka pi don kto ajo tha se kom me ia qu profesorit nje seminar se smuna mu pyt pa to .... dmth. Ajo e murr krejt të gatshem....mu sma merr menja se kjo ndikon qysh duhet se nxonsi apo studenti duhet vet me bo seminarin, ai munet me marr një mendim të dikujna por jo komplet .... nejseee”. Nga këtu shohim mundësinë e varshmërisë dhe mos angazhimit të nxënësve për kryerjen e detyrave duke mos respektuar të drejtat autoriale.
 

Hektor12

Locus omnem
PASAKTËSIA E INFORMACIONEVE TË MARRA

Rastet kur ndikimi i mendimeve apo shkrimeve të ndryshme ka influencë të madhe tek të tjerët e posaqërisht tek moshat e reja do të thotë (posaqërisht te nxënësit), është mundësi e madhe që nxënësit të jenë viktimë e marrjes së informacioneve të pasakta dhe të pa argumentuara shkencërisht dhe këto t’i përvetësojnë si njohuri shkencore. Dihet se interneti u lejon qasje të gjithëve sipas dëshires së tyre (edhe pse pothuajse në çdo faqe të internetit janë udhëzimet të cilat duhet respektuar ato nuk respektohen), do të thotë se nxënësit mund t’i përvetësojnë këto informata si të sakta edhe nëse ato nuk janë. Nisen nga ideja se “çdo gjë që është e shkruar në internet është e vertetuar” dhe s’mund të hudhet poshtë si e pasaktë.
Është i pamohueshëm fakti se njohuritë që mund ti marrim nga interneti janë të lloj lloj natyrave dhe shumë të nevojshme, poashtu interneti jep mundësi për qasje sa më të shpejt informatave. Mirëpo mënyra se si është duke u përdorur nga të rinjët (nxënësit) interneti më shumë po shkakton dëme në jetën dhe organizimin e saj në mbarëvajtjen e procesit mësimor për nxënësit. Nevojitet një angazhim më i madh i institucioneve gjegjëse lidhur me hetimin e këtyre ndikimeve dhe gjetjen e zgjidhjes më të përshtatshme të kësaj qështje në mënyrë që të shfrytëzohet mundësia të cilën e shfrytëzojnë të gjitha shkollat e botës moderne për lehtësimin dhe ngritjen e kualitetit të procesit mësimor.
 
Top