Duhej vrare me gure...

TheWanderer

Primus registratum
Re: Duhej vrare me gure...

Nje ligj baze i fizikes thote qe cdo gje eshte ne ekuiliber te plote, ndaj dhe ne kete bote ka njerez te keqinj, ka dhe njerez te mire. Sic ka dije, ka dhe injorance. Sic ka kriminele ka dhe nga ata qe ndjekin kriminelet. Sic ka njerez te bukur ka dhe njerez te shemtuar. Sic ka Zot ka dhe djall. Pra problemi, nuk eshte thjesht nje polaritet shoqeror i patakuar me pare. Mendime dhe veprime te kunderta, shkelje ligji, vrasje etj, ka ne te gjithe boten, por ne Shqiperi sundon injoranca (qe i ka bazat tek prapambetja jone shoqerore dhe tek manipulimi fetar qe u behet njerezve)dhe perkrahja dhe justifikimi me cfaredo lloj arsyetimi i injorances apo krimit eshte po aq i rende sa injoranca dhe krimi vete.

Historia e mesiperme eshte nje histori cnjerezore qe po perseritet shpesh ne Shqiperi. Nese heshtim e nuk reagojme, behemi pjese e ketij krimi dhe dashur pa dashur biem dakord me kete veprim.

Por nese fillojme ta justifikojme dhe te perkrahim dicka te tille, jemi po aq fajtore sa edhe ata qe terhoqen kembezen e asaj pushke qe mori jete.
 

dahlia

Grupi i të çmëndurve!
Re: Duhej vrare me gure...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: TheWanderer</div><div class="ubbcode-body">Vajza e vrarë në Lurë, orët në agoni duke kërkuar ndihmë

Bashkëfshatarët i dëgjonin rënkimet, por nuk e preknin

Nazife Buci, vajza 20-vjeçare, vrarë nga tre vëllezërit e saj, luftoi plot 4 orë me vdekjen, por nuk mundi të shpëtojë nga thonjtë e saj të pamëshirshëm. Plagët që mori nga plumbat e kallashnikovit të lëshuar në trupin e saj nga tre vëllezërit, ishin tepër të rënda dhe në mungesë edhe të dhënies së ndihmës së nevojshme mjekësore, ajo ka dhënë shpirt krejt e vetme, pa u prekur me dorë prej askujt. Ndërsa i dashuri i saj, Granit Gjoçi, 19 vjeç, ka vdekur në vend nga plumbat e marrë dhe kufoma është marrë e dërguar në shtëpi nga familja dhe të afërmit e tij. Nazife Buci, përkundrazi, nuk ka gjetur vdekjen e menjëhershme, duke u rezistuar plagëve të marra për 4 orë rresht. Edhe pse ngjarja e tmerrshme ka ndodhur në qendër të fshatit, përpara një lokali, askush nuk është afruar, qoftë edhe për të dëgjuar një fjalë të vetme prej saj, apo për t‘i dhënë një pikë ujë për të njomur buzët e thara nga dhimbjet e padurueshme të plagëve të marra. Vetëm pas 4 orësh, tregojnë dëshmitarët okularë në vendngjarje, ajo ka dhënë shpirt, pasi nuk janë dëgjuar më rënkimet dhe ofshamat e saj. Kështu, Nazife Buci ka përballuar krejt e vetme 4 orët e fundit të jetës së saj fare të shkurtër, vetëm prej 20 vitesh, duke luftuar me plagët e marra dhe të ftohtin kallkan të maleve të Lurës.

Burime nga Drejtoria e Policisë Dibër saktësuan për "Shqip" se kanë qenë forcat e kësaj policie që kanë dërguar pranë familjes së saj trupin e pajetë dhe të ngrirë nga të ftohtit, të 20 vjeçares, që u vra nga vëllezërit e saj. Edhe e ëma e viktimës nuk është parë pranë vajzës në ato katër orë tragjike të fundit të jetës së saj, kur luftonte me vdekjen.

Trupi i pajetë i vajzës është marrë vetëm kur ka rënë mbrëmja, sepse, sipas mendësisë së zonës, një vajzë që turpëron familjen nuk bën të respektohet as e vdekur. Burrat e fisit Buci nuk morën pjesë në varrim të nesërmen, jo vetëm nga frika e hakmarrjes, por edhe nga turpi.

Kështu, ekzekutimi mizor nga tre vëllezërit nuk ishte kulmi i kafshërisë së kësaj historie. Njësoj pa ndjenja u treguan të gjithë në Lurën mes malesh, përfshirë nënën e Nazifes.
</div></div>

Me ben shume pershtypje ky shkrimi! Mund ta di ku ka qene mjeku apo ndihma e shpejte apo policia gjate ketyre 4 oreve?! Nuk eshte kafsherore te rrish ne lokal duke pire kafe dhe te shikosh si agonizon nje njeri? Keshtu thoka kanuni qe njerezit duhet te lihen duke vdekur pa i dhene asnje ndihme? Nga çfare kane pas frike njerzit ti afrohen?
Eshte me e ndershme ta shikosh tjetrin duke dhene shpirt dhe mos te levizesh gishtin e vogel apo eshte e ndershme te hiqesh si i ndershem? çfare hipokrizie... ne jemi akoma tribu...
 

abs

nuk e di...
Re: Duhej vrare me gure...

Ndoshta dikush nuk hedh nje germ ktu ngaqe sapo lexon ket'lajm c'njerezor tronditet dhe nuk don'te besoje qe me vertete egzistojne kriminel te tille, e jo vec ato qe e i kan' vrare, ne syte e mije dhe me shume jane ato qe kane ndjek prezent dhe pasiv ket'skene. Tronditese! dhe C'njerezore!

ps: me ngjan si vend plot me krijesa te ardhura nga perdhunimi e jo nga dashuria!






http://www.youtube.com/watch?v=EtuMVBLEWJU
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Duhej vrare me gure...

Pa dashur të komentoj në aspektin çnjerëzor të ngjarjes, vërej që pothuaj të gjithë këtu dënoni një tufë njerëzish për të cilët nuk keni as idenë më të vogël. Nuk shikoni që edhe këta njerëz janë viktima (jo vetëm në sensin e drejtë të fjalës pasi nesër mund të jenë ata vetë nën gurët e shoqërisë ku jetojnë) të ambjentit ku jetojnë.

Kjo ngjarje, më shumë se urrejtjen ndaj kriminelëve duhet të ngjallë shqetësimin që sjell një mentalitet i tillë. Duke u gafurr mbi vrasësit, dhe vrasës janë si ata që qëlluan ashtu edhe ata që ndenjën duarkryq, nuk bëni asgjë më shumë se sa barazoheni në gjykim me ta. Dhe vrasësit, po ashtu si ju, nuk menduan arsyet apo të drejtën e vajzës për të vendosur si i donte qefi për jetën e saj por menduan atë që ata ndjenin nga veprimet e vajzës. Pra duke gjykuar veprimin apo arsyet sipërfaqësore që çuan në këtë veprim ju, jo vetëm nuk zgjidhni (jepni zgjidhje të mundshme) problemin por e amplifikoni atë në forma të ndryshme.

Duhet menduar se si të zhduket ky mentalitet dhe më besoni, forca nuk është e mjaftushme. Nevojitet mjaft punë e kjo është kryesisht edukative e kulturore. Pai të jetë ndërgjegjësuar kjo pjesë e popullsisë mbi të keqen që vjen nga këto sjellje si dhe për parëndësinë e mënyrës së tyre të menduarit atëherë dhe vetëm atëherë mund të gjykohen vrasësit për vrasje. Përndryshe, ata nuk kanë bërë asgjë më shumë se kanë vendosur në vend "drejtësinë" ashtu si e njohin dhe e praktikojnë ata. Këtu nuk bëhet fjalë për një individ apo dy por për një segment fatkeq të popullsisë. Ky segment ka fatin e keq të jetojë nën tiraninë e "ligjeve" më të egra që mund të gjenden sot mbi dhè.

Pra, lëreni egërsinë tuaj mënjanë e mendoni se ç'mund të bëhet që të mos ndodhë sërish një ngjarje e tillë.
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Sceptic</div><div class="ubbcode-body">Nuk besoj se Wilde e kishte llafen per tre derra robsh si ata,kur thote "brave man" . </div></div>

per ata e kishte. per "the thing he loves". GJENE qe do, zoteron. ne thelb krimet jane te njejta /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/pippiripi.gif

ne fund te fundit meshkujt gjthmone vrasin gjene qe duan. por te te vrarit me fjale me veshtrim, shitje-blerje, puthje a dashuri, lot a renkim nuk e ben gjene asgje. The brave man does it /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/grin.gif .

But there were those amongst us all
Who walked with downcast head,
And knew that, had each got his due,
They should have died instead:
He had but killed a thing that lived,
Whilst they had killed the dead.

***
...No need to waste the foolish tear,
Or heave the windy sigh:
The man had killed the thing he loved,
And so he had to die.

/ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/pippiripi.gif
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Kondrapedali</div><div class="ubbcode-body">
Duhet menduar se si të zhduket ky mentalitet dhe më besoni, forca nuk është e mjaftushme. Nevojitet mjaft punë e kjo është kryesisht edukative e kulturore. Pai të jetë ndërgjegjësuar kjo pjesë e popullsisë mbi të keqen që vjen nga këto sjellje si dhe për parëndësinë e mënyrës së tyre të menduarit atëherë dhe vetëm atëherë mund të gjykohen vrasësit për vrasje. Përndryshe, ata nuk kanë bërë asgjë më shumë se kanë vendosur në vend "drejtësinë" ashtu si e njohin dhe e praktikojnë ata. Këtu nuk bëhet fjalë për një individ apo dy por për një segment fatkeq të popullsisë. Ky segment ka fatin e keq të jetojë nën tiraninë e "ligjeve" më të egra që mund të gjenden sot mbi dhè.
Pra, lëreni egërsinë tuaj mënjanë e mendoni se ç'mund të bëhet që të mos ndodhë sërish një ngjarje e tillë. </div></div>

Une me duket se e kam dhene nje zgjdihje qe ne postimin e pare qe bera ne kete teme. Kam permendur arsyen,por kjo krahas frikes.
Me njerez te tille nuk mund te funksionoje edukimi dhe kultura pasi ata e konsiderojne veten te edukuar dhe te kulturuar,ne te njeten menyre siç mendojne se kane vene ne vend drejtesine. Ata e dine fare mire qe, per shtetin, ajo drejtesia e tyre eshte krim, por ja qe nuk e pranojne nje gje te tille. Imagjino ti tani,te ulesh kembekryq me ata te tre....vertete mendon se mund t'i besh te hajne pyka duke u thene -jo po keshtu jo po shtu...eshte ne te miren tuj- ee? Edukimi dhe arsyeja,ne raste te tilla me te tille njerez, mund te kene efekt plotesisht vetem nese shoqerohen me friken.

Atyre duhet tu zgerdhish dhembet iher qe te rrine gatitu dhe t'i shpetoje ne brek kur t'i permendesh policine. Me robt e mbi 25 vjec(qe kalbesirat i kane tashme te konsoliduara ne koke) duhet vetem frika. Me ata me te rinjte,nuk eshte nevoja...ata ne menyre te natyrshme jane me te prirur te anojne andej ku ndjejne se jane me te lire te shprehen pa qene te penguar,te gjykuar.

Kshu pra! Dajak dhe libra /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif
 

Sirena

Primus registratum
Re: Duhej vrare me gure...

Nuk eshte frika...frika thjesht do stepte per momentin por nuk do e zgjidhte problemin ne rrenje...rrenja do ishte e kalbur.
Ne nje shkrim nje gazetar thoshte dicka te tipit "eshte e habitshme sesi keta burra malesh qe neper shtepira kane te gjithe digitalb, vazhdojne te ngelen ne boten e tyre, me kanunin e tyre...". Keto ngjarje te bejne te mendosh dhe shume madje. Mund te habitesh, revoltohesh, shash...por ne fund fare duhet te mendohesh. Do jete shume e veshtire dhe i gjate si proces crrenjosja e idese qe shume ne Shqiperi kane per drejtesine, nderin, respektin, por duhet bere patjeter.
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

Me duket se nuk e kam shprehur qarte cfare dua te them me "frike". Nuk e kam fjalen per friken e momentit(nji jave apo dy muaj).E kam fjalen per ligje te rrepta dhe zbatimin e tyre rigoroz. E kam fjalen per DETYRIM me force te respektit te shtetit,psi arsyeja e logjika me ksoj robsh nuk funksionon. Shume bukur e k athen ai gazetari. Ky eshte shembull i goditur qe edukimi dhe kultura nuk funksionojne me ta. Por ajo qe atij i duket shume e veshtire,ne fakt nuk eshte. Mjafton te kete vullnet nga ana e shtetit dhe te ndermerren masa ligjore te RREPTA dhe aktivitete sensibilizuese/edukuese NE TE NJETEN KOHE.
Nga rrenja, ky mentalitet zhduket vetem duke edukuar brezat e rinj dhe duke mbajtur urte me dhune brezat e vjeter.Kete desha te thoja me "dajak dhe libra" /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

Besoj se tani jam me e qarte.
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Duhej vrare me gure...

Jom kurioz me e dit Scepto se si do kishe vepru ti në një rast të tillë sikur t'ishe rrit mes maleve e pyjeve të Lurës ...
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

Ne te njejten menyre si ata do mendoja. Do kisha Digitalb dhe do masturbohesha tu pa Channel X. Do vrisja motren per trapllik dhe do e quaja veten te ndershem. Do isha i ndergjegjshem qe kam shkel ligjin dhe do fshihesha qe te shpetoja.

Po tani? Do me thuash qe do isha i justifikuar dhe aspak per tu gjykuar?

Ti thua se e ka fajin mentaliteti.Askush nuk po e kundershton kete gje. Por ama ata jane per tu gjykuar Kondra dhe per fatin e keq tonin dhe tyrin bashke,vetem ligje te rrepta mund t'i ndalojne ata qe te bejne perseri gjera te tilla. Edukimi dhe kultura qe permende ti,funksionojne vetem me brezat e rijn qe akoma nukk i kane te ngulitura ato ide te kalbura.
Me kupto Sceptin,nuk them qe je gabim; them vetem qe duhet edhe rreptesia krahas edukimit. Kaq.
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: mishu</div><div class="ubbcode-body">Nuk eshte frika...frika thjesht do stepte per momentin por nuk do e zgjidhte problemin ne rrenje...rrenja do ishte e kalbur.
Ne nje shkrim nje gazetar thoshte dicka te tipit "eshte e habitshme sesi keta burra malesh qe neper shtepira kane te gjithe digitalb, vazhdojne te ngelen ne boten e tyre, me kanunin e tyre...". Keto ngjarje te bejne te mendosh dhe shume madje. Mund te habitesh, revoltohesh, shash...por ne fund fare duhet te mendohesh.</div></div>

kete krim e bej dhe une se nuk eshte dhune ndaj femres por eshte dhune ndaj prones. Me sakte ne mbrojtje te prones. dhuna ndaj femres ne fakt s’me thote shume /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/grin.gif . Marks hodhi poshte shenjterine e prones, por ai gaboi. liria apo barazia paten momentin e kashtes kohe me pare. Nietzsche me te tjere hodhen poshte shenjterine e racionalitetit njerezor. Ligji asnjehere ska ndaluar njerine ne irracionalitetin e tij ne nje kohe qe mbrojtja e prones dhe jo njeriut eshte arsyeja e ekzistnces dhe qellimit final te ligjit. Keto krime nuk behen vetem ne shqiperi po kudo ne bote dhe nga nivele te ndryshme njerezish. Pra lufta eshte midis shenjterise se prones, e mbeshtetur ne nje far racionalizmi nga njera ane dhe skepticizmit ndaj rracionalitetit njerezor dhe besimeve mistike qe qendrojne gjithnje mbi ligj nga krahu tjeter. Prandaj, “ata as qe e vrane gjene qe donin” nuk ka per te mbetur thjesht nje sarkazem, “ne nje kohe qe ne po vrasim te vdekurit” (te shpronesuarit), tingellon me teper si nje e vertete me shume se sa poeme.

/ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/pippiripi.gif
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

Kush eshte ajo shitse te shet ty librat e Uajlldit aman? /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/pippiripi.gif

Lene rehat ate xhaxhi Uajlldin se nuk eshte rasti ta perfshish te kjo teme...po ashtu edhe xhaxha filozofet.Ka nje teme te Filozofia "Pse ben keq njeriu"...aty mund ta trajtosh kete rast ne aspektin filozofik nqs ke deshire.
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

me kujtove nje Debbie Debbie biblotekare qe nuk me jepte transciptin e notave. please, i thosha, you broke my balls off /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/lol.gif

shif e dashur, qe ta lem me kaq proceduren

robt do ngrinin vetllat vetem kur filozofin ta trajtonin si sociologji. nuk ka shkence (shoqerore) qe te ankohet sepse ka too much filozofi ne te. eshte filozofia pa jane te tjerat (eshte tjeter hesap pastaj pse filozofia dhe femrat kane "frozen" marredhenje /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/grin.gif). nuk mund te kerkosh per zgjidhje pa shku ke thelbi. ti je vajze e zgjuar vetem se ky fenomen e shte mjaft me i gjere nga c'e shikon ti. Kurse per Wilde une sinqerisht do mireprisja nje replike qe thoshte PSE nuk eshte per kete teme. Sepse keshtu me jep shkas te thosha "ja nje rast i mire per ty te njohesh Wilde /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/pippiripi.gif "
 

marina s.

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

Mire DDD, ja te te sqaroj pak una tyve se shof qe e paske marre me vrull te madh kete punen e Filozofise.

Ti citon Wilde,permend filozofe dhe shkon te thelbi i vertete: natyra njerezore. E dime fare mire, qe sado ligje te rrepta te vihen,do te kete gjithnje njerez qe do e perpiqent'i shkelin ato sepse i tille eshte njeriu. Sakte,nuk kam asgje ne kundershtim me kete. Mire po, natyra njerezore eshte kjo qe eshte,ne nuk mundemi ta ndryshojme prandaj dhe ta trajtojme rastin konkret duke iu referuar thelbit "te thelle" nuk sherben per asgje(ne aspektin shoqeror them...ne zgjidhjen e problemit).

Shpeshhere DDD, po i kushtove shume vemendje thellesise te cilen nuk e ndryshon dot, le pas dore siperfaqen te cilen i ke mundesite ta manipulosh dhe keshtu te ulesh rrezikshmerine e nje fenomenit.
Ja pra pse Wilde dhe trajtimi filzofik qe ti po perpiqesh t'i japesh temes,nuk jane te pershtatshem.

Si thua,e leme me kaq tani? /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wave.gif
 

D-J

Forumium maestatis
Re: Duhej vrare me gure...

Oh please,


Sociologjia eshte studimi dhe analizmi i shoqerise marredhnjve shoqerorore, dhe organizmit shoqeror dhe kultures si dhe sistemeve te kultures ekonomike politke etj net e gjithe boten. Socoiplogjia e ka orighinen dhe bazat dhe nuk mund te qendroje ne kembe si shkence me vete pa fiolozofine.

Nqse ka nje gje qe socilogjia NUK ben eshte mobilizmi i policeve /ubb/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wave.gif
 

Piccolina

Primus registratum
Re: Duhej vrare me gure...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: TheWanderer</div><div class="ubbcode-body">Vajza e vrarë në Lurë, orët në agoni duke kërkuar ndihmë

Bashkëfshatarët i dëgjonin rënkimet, por nuk e preknin

Nazife Buci, vajza 20-vjeçare, vrarë nga tre vëllezërit e saj, luftoi plot 4 orë me vdekjen, por nuk mundi të shpëtojë nga thonjtë e saj të pamëshirshëm. Plagët që mori nga plumbat e kallashnikovit të lëshuar në trupin e saj nga tre vëllezërit, ishin tepër të rënda dhe në mungesë edhe të dhënies së ndihmës së nevojshme mjekësore, ajo ka dhënë shpirt krejt e vetme, pa u prekur me dorë prej askujt. Ndërsa i dashuri i saj, Granit Gjoçi, 19 vjeç, ka vdekur në vend nga plumbat e marrë dhe kufoma është marrë e dërguar në shtëpi nga familja dhe të afërmit e tij. Nazife Buci, përkundrazi, nuk ka gjetur vdekjen e menjëhershme, duke u rezistuar plagëve të marra për 4 orë rresht. Edhe pse ngjarja e tmerrshme ka ndodhur në qendër të fshatit, përpara një lokali, askush nuk është afruar, qoftë edhe për të dëgjuar një fjalë të vetme prej saj, apo për t‘i dhënë një pikë ujë për të njomur buzët e thara nga dhimbjet e padurueshme të plagëve të marra. Vetëm pas 4 orësh, tregojnë dëshmitarët okularë në vendngjarje, ajo ka dhënë shpirt, pasi nuk janë dëgjuar më rënkimet dhe ofshamat e saj. Kështu, Nazife Buci ka përballuar krejt e vetme 4 orët e fundit të jetës së saj fare të shkurtër, vetëm prej 20 vitesh, duke luftuar me plagët e marra dhe të ftohtin kallkan të maleve të Lurës.

Burime nga Drejtoria e Policisë Dibër saktësuan për "Shqip" se kanë qenë forcat e kësaj policie që kanë dërguar pranë familjes së saj trupin e pajetë dhe të ngrirë nga të ftohtit, të 20 vjeçares, që u vra nga vëllezërit e saj. Edhe e ëma e viktimës nuk është parë pranë vajzës në ato katër orë tragjike të fundit të jetës së saj, kur luftonte me vdekjen.

Trupi i pajetë i vajzës është marrë vetëm kur ka rënë mbrëmja, sepse, sipas mendësisë së zonës, një vajzë që turpëron familjen nuk bën të respektohet as e vdekur. Burrat e fisit Buci nuk morën pjesë në varrim të nesërmen, jo vetëm nga frika e hakmarrjes, por edhe nga turpi.

Kështu, ekzekutimi mizor nga tre vëllezërit nuk ishte kulmi i kafshërisë së kësaj historie. Njësoj pa ndjenja u treguan të gjithë në Lurën mes malesh, përfshirë nënën e Nazifes.
</div></div>

Brrrrrrrrr...Llahtari!!!
 

TheWanderer

Primus registratum
Re: Duhej vrare me gure...

Ndue Dedaj

Ndodh një krim i "padëgjuar" në familje dhe zakonisht mbetemi pa gojë... Me njëqind pikëpyetje pas. Kur, si, pse ndodhi? Përnjëherësh mbulohen me mister: ngjarja, rrethanat, personat pjesëmarrës në krim. Si ngjau që tjetri qëlloi me armë mbi të shoqen m‘u në mes të gjykatës së Rexhio Emilies? Çfarë kishte ndodhur me atë person që ishte mbushur me aq shumë urrejtje, sa të shtinte në mes të një gjykate të huaj, jo vetëm mbi gruan, por dhe mbi të kunatin, dhe të mos e ndalte pushkën deri sa njëri nga agjentët e policisë italiane ta qëllonte vrasësin shqiptar. Por duket se ishte nënvlerësuar pikërisht ajo e papërfillshmja në dukje, një lloj mesazhi që e bija i kishte lënë së ëmës: në qoftë se më vret burri, m‘u kujdeso për vajzat!... Ç‘duhej të thoshte më shumë një grua e frustruar dhe e divorcuar, që të kuptohej? Por ata që mund ta kenë dëgjuar atë ankesën e saj, kanë thënë "Bëje Zot mirë!"... Në të gjitha rastet ka pasur më parë dijeni dikush, për diçka, por ka heshtur. Edhe në rastin e vajzës së vrarë në Lurë, historia e dy të rinjve njihej dhe përflitej. Në këtë kuptim, krimi në familje, në njëfarë mënyre, është gjithnjë i "paralajmëruar". Mjerisht, edhe në kohën e sotme, femra është plotësisht e dominuar dhe e kërcënuar nga mentaliteti dhe mjedisi burrëror agresiv dhe i pamëshirshëm, që nuk udhëhiqet nga asnjë lloj kodi human e moral. Mjafton të ndalesh në tipologjinë e krimit në familje për ta kuptuar këtë, pa përmendur shifrat e frikshme sasiore të tij, ku dhuna verbale dhe psikologjike është më e lehta në raport me përdhunimin, thikën, sëpatën, pushkën. Asgjë nuk ndodh rastësisht në këtë moçalishte të trazuar sociale - "rastësisht" e spontanisht reagon vetëm shoqëria pas çdo krimi, pasi, sado e hidhur që të tingëllojë, krimi është bërë pjesë e ndërgjegjes së sëmurë të tranzicionit. Nuk mund të ndodhë ndryshe në një shoqëri që është thellësisht e shprishur prej mungesës së kodeve të saj civilizuese. Vetëm pak ditë më parë, afër ish-fushës së aviacionit në Tiranë, u vra një tjetër grua nga ai që bashkëjetonte me të. Në vendngjarje shkuan të gjithë për të bërë ritin e rastit. Prokuroria. Policia. Mjekësia Ligjore. Ekspertiza. Media. OJF-të e të drejtave të njeriut. Kureshtarët. Veç e veç, secili për hesapin e tij. Por nuk ndodhi as këtë herë të mblidhej një grup miks, lë të themi ekspertësh, ku të kishte sociologë, psikologë, mjekë ligjorë, psikiatër, kriminalistë, prokurorë, që ta shqyrtonin rastin së bashku, se cilat mund të kishin qenë rrethanat e kësaj vrasjeje në çift? Se dhe ky krim nuk ishte një rastësi. Personi vrasës kishte qenë dhe më parë me precedentë penalë...

Nuk e vret gruan Kanuni

Kronika e zezë e krimit të përditshëm në familjen shqiptare është fytyra "e zezë" e një shoqërie që nuk po di të dalë nga tranzicioni pa viktima në gra e fëmijë. Krimi, i konsideruar prej mendjeve të ndritura si "fataliteti më i vjetër i njeriut", është i etur gjithnjë për fli, dhe se flija më e kërkuar e tij është vëllai për vëllavrasje, babai për atëvrasje, nëna për mëmëvrasje, vajza për bijëvrasje... Është bash ai/ajo që ti duhej ta doje më fort. Duket se zakonet e vjetra të kohëve antike, mesjetare nuk kanë ndërruar asnjë grimë për sa i përket dhunës dhe vrasjes brenda katër mureve. Shpesh nxitohet që vrasjeve në familje t‘iu gjendet si shkak mentaliteti kinse kanunor. Por në Kanunin e Lekë Dukagjinit thuhet shprehimisht: "Njimend se mbas kanunit "Gjaku shkon për gisht", porse kjo kanu s‘e përfshin gruen, për arsye qi "Grueja s‘bjen në gjak" edhe me qillue se vret kend". Këtu nuk është fjala për të marrë në mbrojtje nderin e Kanunit, kur po i merret jeta gruas çdo ditë, në mënyra nga më ç‘njerëzoret. Problemi është të kuptohet dukuria e krimit të sotëm në familje, një dukuri e pazakontë, që nëse nuk kuptohet, nuk mund as të parandalohet. Nuk ka ndodhur në asnjë rast në të kaluarën e mbarsur me kanun, që tre vëllezër të ngrihen dhe të "grijnë katundisht" me armë të motrën dhe personin që ishte i lidhur me të. Zbatuesit e Kanunit kanë zgjidhur çështje shumë më delikate se kjo. Por tjetër është kanuni dhe tjetër është të vepruarit në përngjasim të Kanunit, domethënë se kështu do të kenë pas bërë gjyshërit. Është vetëm një sfond i turbullt kanunor, pasi njeriu i sotëm i pakultivuar sa duhet është bërë pre e interferimit dhe përzierjes së disa "kulturave" të mbrapshta kriminale, që në thelb dëshmojnë se ende jemi duke lundruar pa busull në kaosin social dhe se standardet evropiane mbetën një retorikë iluzive iluministe. Krimi ka rrënjë sociale, që lidhen me pështjellimin e sotëm institucional, ku politika luan ashpër dhe pa dinjitet, zotërit e ligjit luajnë korrupsionin, shoqëria bën indiferentin, institucionet e edukimit bëjnë "shkencë" por jo edukim, mediat, krahas sensibilizimit dhe denoncimit të rasteve, herë-herë e teprojnë më stërhollimet e krimit etj. Nuk ka një bosht institucional, rreth të cilit të mblidhen të gjithë aktorët ndërveprues. Ana tjetër e problemit, në mos më themelorja në këtë qasje, është se gruaja nuk ka një pozitë solide, zotëruese, vendimmarrëse në jetën e vendit. Nuk kemi ndërtuar ende një shoqëri që e ka seriozisht gruan, por e do atë vetëm si dekor. Nuk ka një grua kryetare partie në 17 vjet pluralizëm. Ka vetëm shtatë gra deputete, kur normale do të ishte të ishin nja 70 të tilla, që prapë nuk do të ishte më shumë se gjysma e Parlamentit. Nuk ka një grua ambasadore. Nuk ka një grua rektore. Ndaj është për t‘u përshëndetur që krahas Kryetares së Parlamentit, kemi së fundi dhe një grua Prokurore të Përgjithshme. Por nuk është as kjo e gjitha. Gazetarja e njohur Rudina Xhunga grish për përgjegjësi publike, qytetare, njerëzore në rastin e krimit në familje. Duke iu referuar vajzës së vrarë në Lurë, ajo shkruan se nuk ka rëndësi asnjë hipotezë, se kush e vrau etj.: "E vrava dhe unë. Nuk gjej asnjë fjali patetike, ngushëlluese, nuk kam fjalë të shkruaj për të, për sa kohë jam gisht i asaj dore, që në mos vret, nuk arrin të parandalojë vdekjen e shoqërisë".

Vret maskiliteti "burrëror" shqiptar

Asnjë mëdyshje nuk ka se vrasësi i padukshëm është brenda nesh. Vret mendësia vjeterane shqiptare, ballkanike, e burrit, e të fortit, në shoqëri të paemancipuara. Femra sot është në një fazë reale dhe jo më sureale të triumfit të saj. Kjo nuk mund të pranohet nga opinioni ynë maskilist. Nuk mund ta durojmë femrën të barabartë, aq më pak përpara nesh, aq më pak në krye. Shembull i kësaj mund të jenë disa femra që kishin bërë emër në biznes, shoqatat jofitimprurëse, apo studente që janë ekzekutuar mizorisht apo që kanë humbur. Ato mund të ishin dalëngadalë njëlloj avangarde në këtë shoqëri të shthurur. Jemi bartës të një psikologjie të "fortësh" në këtë vend të Evropës Juglindore, pasi e gjithë arena ballkanike është një ndeshje historike të tillësh. Të fortësh në luftë, në beteja të lavdishme e të palavdishme, në politikë, në mafie, në krime. "Të fortësh" dhe aty ku është hallka më e dobët, familja. Kemi një trimëri arkaike që të merr gjak në vetull, por nuk kemi trimërinë civile të integrimit në shoqërinë bashkëkohore. Ne nuk mund të durojmë burri-burrin, jo të durojmë femrën, e cila nuk na bindet më si dikur. Nuk na njeh për zot. Ajo kërkon të bëhet vetë zot i vetes, meqë për të shoqëria, ligji nuk bëhet dot mbrojtës. Nuk është esencialisht Kanuni, është maskilizmi ballkanik, represiv, dhunues, i shëmtuar që vret. Barazia gjinore është një terminologji që artikulohet vetëm nëpër seminare, por nuk zbret gjer aty ku maskilizmi ynë ka shtrirë pushtetin e tij të palëkundur.

Dashuria dhe familja ende quhen "pronë" e burrit. Një vajzë, në një fshat të malësisë, nuk mund të dashurojë si ato vajzat e kryeqytetit, që ajo i sheh të shpenguara në ekrane etj. I sheh dhe kërkon të jetë si ato. Por sapo të guxojë, do të ndeshet me forcën e burrave përreth, që mund të jenë: i ati, i vëllai, i kushëriri, opinioni "burrë". Femra është e destinuar t‘i nënshtrohet burrit në të gjithë ndjesitë e saj, t‘i përpunojë shijet sipas atij, madje dhe të votojë sipas partisë së tij! Qoftë dhe një zonjushë apo zonjë e shkolluar, e moderuar. Thuajse nuk ndodh që një vajzë t‘i propozojë djalit për martesë. Ajo nuk ka të drejtë ta bëjë këtë, pasi po e bëri, do të paragjykohet në cilindo mjedis. Dashuria, familja, gjithçka e tillë asaj do t‘i bëhet "dhuratë" nga mashkulli, pasi ai e njeh veten për zot. Edhe kur gruaja kërkon ta zgjidhë martesën me një burrë që i nxin jetën, ajo qëllon që vritet nga ky dhe pse ishin ndarë me gjyq. Është mendësia patriarkale e pronësisë mbi femrën. Vetëm për njëlloj etike, femra mund të shqiptojë se duke qenë e martuar, ajo bën jetën e saj si qenie sociale dhe komunitare. Për vonesën më të vogël, për të shihet ora çdo minutë, jo vetëm nga i shoqi, por dhe nga mjedisi tjetër familjar, kurse burri ka tagrin të mos japë llogari për vonesat e tij, jo për minuta, por dhe për ditë hallakatje, në "ekskursione" erotike me shoqërinë etj. Këtu është shkaku, konflikti, këtu është dhe drama.

Terrenin e krimit e moleps varfëria, stresi, mungesa e vizionit, mundësitë e pakta për mirëqenie, ligji në letër, por që nuk zbatohet - ndryshe nga kanuni që ishte një ligj pa letër (i pashkruar), por që zbatohej nga fëmija te plaku, pasi ishte kthyer në ndërgjegje e njerëzve për t‘u mbrojtur. Dihet se ligji mbi dhunën në familje ka 6 muaj që ka hyrë në fuqi, por askush nuk di gjë për të. Ndikimi i tij është zero. Si mund të jenë të qetë ligjvënësit kur ligji i bërë prej tyre nuk vlen. Propozohet për ta forcuar ligjin në këtë anë, dhe është padyshim e nevojshme, por a ka siguri që dhe ai ligji i fortë do t‘ua sjellë mendjen në vend burrave shqiptarë?

Shoqëria moderne, si retorikë

Nëse ka një dukuri për të cilën sot duhet të gjëmojë politika, institucionet e saj, shoqëria mbarë, ky është krimi, që ditë për ditë po ngre murana të reja gjaku. Nga krimi në familje (që në dukje është i mbyllur brenda katër mureve), te krimi i organizuar. Është një maratonë e jashtëzakonshme e krimit në këtë vend, shpesh në kufijtë e të pabesueshmes, por akoma më tronditëse është gjendja e pas-krimit. Një shoqëri, që për fatalitetin e saj, po mësohet me krimin e përditshëm dhe shpesh të përorshëm. Një vend ku politika "krihet" për gjithçka, por nuk programon dhe realizon nisma kundra krimit, sidomos atij të vrasjes. Deri tani beteja publike antikrim i ka mbetur medias, kurse betejën e padukshme ndaj krimit si rregull e bën ligji, me institucionet e veta, por për këtë nuk është e lehtë të flasësh. Mund të ngrihen dhjetëra prokurorë, policë, hetues, gjykatës e të thonë: po ne ditë për ditë po ndeshemi me krimin, çfarë mund të bëjmë më shumë kur as jeta jonë nuk është e sigurt? Askush nuk e vë në dyshim se ka punonjës të Policisë së Shtetit dhe të organeve të drejtësisë që bëjnë detyrën brenda këtyre rrethanave kritike, siç të paktën gjyqet e Krimeve të Rënda janë një dëshmi e qartë. Por nga ana tjetër nuk mund të mos thuhet se disa syresh janë përzierë në afera korruptive për ta lehtësuar krimin dhe kriminelin. Ky është sot për sot problemi në pallatin e drejtësisë. Përtej këtij pohimi, ky vend ka President, Kryeministër, Prokuror të Përgjithshëm, ministër të Brendshëm, ka dhe një Parlament me 140 kuvendarë, që jo vetëm kanë tagrin, por dhe përgjegjësinë shtetërore për ta ndaluar katastrofën kriminale. Mosveprimi i tyre, i shoqërisë civile, i opinionit publik, duke mos e fshikulluar dhe goditur kriminalitetin si dukuri, shpie në kriminalizimin e shoqërisë. Dhe një shoqëri e tillë është gjithnjë e rrezikuar nga vetvetja, nga baruti i thatë që ka brenda vetes.

Atlasi i krimit në Shqipëri është më i "larmishmi" që mund të haset, ku krimi në familje është padyshim më i pranishmi, më i frikshmi, më i paparashikuari. Duket se asgjë nuk e ndal atë. Një burrë vret me thikë të shoqen kur ajo po vente në punë. Një baba vret djalin e tij për një gardh. Një tjetër vret të bijën e tij të martuar se i shoqi e kishte dyshuar. Zakonisht nuk thuhet më "vrasësi iku në drejtim të paditur", pasi për meritë të policisë ai kapet, por tashmë ka dalë një justifikim i ri për vrasësin, "ishte në kushte depresioni", që nënkupton se ishte me të meta mendore etj. Pra, përsëri kërkohet një lehtësim, një "qetësim" i opinionit për fatalitetin e pashmangshëm. Ndryshe si mund të shpjegohet që personi që vret vajzën e tij, se kishte shkuar me vonesë në shtëpi, dënohet vetëm me 16 muaj burg? Kur shkaku është vërtet gjendja mendore e çrregulluar e vrasësit, a do të pranojmë të vritemi sërish nga ai tipi i Peshkopisë, që vrau fëmijën dhjetëvjeçar, apo monstra e Shkodrës, që vrau disa veta para pak vitesh, apo do të ketë një studim, evidentim, diagnostikim e kurim të personave me probleme të shëndetit mendor, kur gjithkund në botë ka qendra të posaçme e gjer spitale psikiatrike për këtë kategori. Kohët e fundit në Tiranë është mbajtur një seminar, ku është thënë se rreth 20 për qind e fëmijëve kanë probleme të shëndetit mendor dhe se për këtë do të kryhet gjatë këtij viti shkollor një studim etj. Edhe pse shifra është alarmante, të paktën ka një sinjal për t‘u marrë me shëndetin mendor të fëmijëve dhe të rinjve, që nesër të mos kemi sërish një shoqëri të inkriminuar.
 
Top