Domosdoshmëria e së Keqes.

atman

Forumium maestatis
Domosdoshmëria e së Keqes.

Domosdoshmëria e së Keqes.

- Cfarë është e Keqja? Cfarë është pikërisht, “çfarë është”? përgjigja që jep Platoni për çfarë është “çfarë është”? është shumë më e thjeshtë nga sa e mendojmë: “çfarë është”, është diçka përherë e pranishme mes nesh!
- Domosdoshmëria e së Keqes ruan vlerën e një postulati, (pranohet vërtetësia pa qënë e nevojëshme të demonstrohet) kjo situatë kontradiktore e mistifikon atë (të keqen) sepse sërish mbetet enigmë forca e saj dhe roli që luan në formimin e jetës, në formimin e thelbit të qënies, pra nuk bëhet fjalë për një të keqe si dhimbje, por për diçka organike që mban gjallë jetën, si shfaqje e ndërsjelltë e saj, thuajse plotësim i njëra tjetrës, duke lënë gjithmonë në errësirë, hapësirën që pushton sepse është në përplasje të përherëshme me të mirën.

Problemi i së keqes nuk ngrihet për të provuar nëse është, shtjellohet për të kuptuar nëse duhet, si një kusht pa të cilin nuk mund të jetë vetë jeta; që e Keqja të jetë, është e nevojëshme jeta. Këtu ndeshim edhe një koncept tjetër që duket i njëjtë por s’është i tillë; e Keqja e domosdoshme. Dallimi midis tyre është rrënjësor. E para e shtrin të Keqen në përmasa njerëzore, dmth e keqja përfshin ekzistencën dhe thelbin e njeriut, e dyta është një rast i shkëputur nga jeta, episod i kërkuar vullnetarisht ose i rastësishëm, aksidental. Nëse duhet të kërkoj një analogji, e kam më të thjeshtë ta gjej brenda muzikës duke krahasuar dy rryma të saj: Jazz dhe Blues. E para është shprehje emocionale e përgjithëshme, tjetra shprehje emocionale e çastit dhe në të njëjtën kohë të dyja janë muzikë.

HIRESIMI (SHUGURIMI) I SE KEQES SI HAP DREJT LIRISE.

Sartri thoshte se njeriu është i dënuar të jetë i lirë. Në hapësirën e kësaj fraze tërheqin vëmendjen pikërisht fjalët “dënim” dhe “liri”. Për të zbuluar të keqen dhe rolin e saj, mënjanohemi nga Sartri dhe analizojmë marrdhëniet Liri - Dënim, ose Dënim - liri, jo si hallka, si anasjelltësi e pashkëputëshme, në të cilën ato përsëritin njëra tjetrën, nëpërmjet një anullimi të pafund ripërtëritës.
Liria ekziston në mendjen e njeriut si një ide abstrakte, rruga që e formoi atë është një labirinth. Mendimi nuk mund të ndalohet dhe kjo përbën forcën e tij, si liri mendimi, mirëpo mendimi mund të anullojë vetveten në çdo kohë dhe kjo përbën dobësinë e tij. Ky kalim nga një anë në tjetrën, i mendimit, krijoi konceptin e parë të lirisë, por sëbashku me të u shfaq edhe forma e parë e jetërsimit. Liria në mënyrën e të qënit abstrakte, mori formën e një të vërtete të dhënë njëherë e përgjithmonë, të pandryshueshme por edhe të fshehur, veti që e bëjnë jo pak tunduese dhe që e nxitin njeriun t’i shkatërrojë, për të mundësuar ekzistencën e një lirie konkrete, të prekëshme. Konceptin “ushqim”, njerzit e imagjinojnë në mënyrë të njëjtë, pavarësisht se çfarë shenjash kanë përpunuar për ta shprehur, nuk ndodh e njëjta gjë me lirinë, këtu shumllojshmëria e fjalorit ndiqet edhe nga fragmentarizimi i konceptit të lirisë; i ndryshëm për njerëz të ndryshëm, për ideologjitë, për politikën etj. Liria vetë qëndron në majë të piramidës dhe kjo e bën të paarritëshme, koncepti humbet në mjegullën e absolutizmit, shndrohet në vlerë morale dhe identifikohet me vetveten. Duke u identifikuar me vetveten, liria i përket asgjësë, asgjëja është përmasa e vetme e saj, sepse vetëm asgjëja nuk tenton të shndrohet, përputhet me të qënët pa të ardhme. Eshtë njeriu që nuk e respekton asgjënësinë e asgjësë, në këtë rast lirinë e lirisë, i pakënaqur tenton ta bëjë reale, pra gjë, në këtë proces liria humbet të qënët absolute sepse kushtëzohet. (Qënësia në formën e idesë, e krahason lirinë me një numër relativ në matematikë, numri e ruan vlerën absolute përsakohë është vetë, pa asnjë shenjë). Cdo kushtëzim e lidh me “dënimin” dhe me pësimet e tij, dënimi nga një term i përgjithshëm shfaqet si një seri ndëshkimesh. Dënimi përkufizohet vetëm nëpërmjet vetes, por është i pafuqishëm, do të fshihej edhe nga imagjinata më e pasur nëse do të jetonim në një shoqëri ku të dominonte e mira. Dënimi ekziston jashtë qënies, bëhet nga qënia dhe ushtrohet për ta kontrolluar atë. Ndeshemi kështu me një nga kundërshtitë klasike që e detyrojnë njëriun të futet nën lëkurën e Edipit. Dëshira për t’i shpëtuar këtij kontrolli, që është dëshirë për “liri”, pashmangësisht mpikset edhe si dëshirë për t’i shpëtuar vetvetes. Nga momenti kur njeriu bën një rregull, në po të njëjtën kohë, është i prirë për ta thyer atë, sepse e ka bërë ai dhe sepse e ka këtë mundësi, mundësinë për të thyer, njëkohësisht, e bën edhe për një arsye tjetër, sepse çdo rregull në të njëjtën kohë është “ndalim” dhe çdo i tillë kufizon lirinë. Cdo kufizim përmban në vetvete trasgresionin, (thyerjen e rregullit) i cili kur realizohet krijon një gjendje të re; pra thyejmë rregullin dhe provojmë se jemi të lirë ta bëjmë diçka të tillë. Ja përse Sartr thoshte se njeriu është i dënuar të jetë i lirë, e lidhte me thyerjen e kufijve në përgjithësi, gjë që krijon ndjesinë e lirisë edhe pse para nesh shfaqet si mishërim i së keqes (çdo thyerje, prishje ekuilibri, pavarësisht nga qëllimi, është vetiu e keqe). Nga ky moment vepron dënimi, si pasojë e ligjeve që janë bërë për të ruajtur të tjera ligje, dënimi si pasojë e një shtyse të brendëshme për të bërë diçka kundër atyre ligjeve që janë të ruajtur, që janë të ruajtur, pikërisht ngaqë janë të thyeshëm. Për ta mbrojtur bankën nga “Keqbërësit”, njeriut nuk i mjaftojnë ligjet, as edhe policët që e ruajnë nga brenda, por e pajis edhe me sisteme të sofistikuara alarmesh. Përse ndodh kjo gjë? Sepse njeriu nuk e njeh veten, di që një pjesë e unit të tij noton në errësirën e subkoshiencës e të instikteve, por nuk di çfarë qëndron në themel të tyre, ndaj edhe qënia del jashtë kontrollit. Dëshira për trasgresion shoqërohet nga pasione të fuqishme. Emocionet që afron diçka e tillë pasi shkarkohen shndrohen në çlirim, mjet, kaq i nevojshëm për të rënë në paqe të përkohëshme me vetveten sepse në të njëjtën kohë lind dyshimi dhe pyetja ç’duhet të bëjë me lirinë, pohon një gjendje të re paqartësie e të ankthshme. Nën goditjet e ankthit ekuilibri midis të qënit dhe qënies, dobësohet, bëhet lehtësisht i thyeshëm në brishtësinë e vet, pra në tërësi kemi një të keqe të përgjithëshme të cilën qënia mundohet ta kapërcejë duke krijuar diçka jashtë vetes, për të tuteluar veten dhe kjo diçka është frika.
Njeriu modern e ka të nevojëshme frikën sepse nuk e mbyt dot dëshirën, është pre e dëshirave që e shtynë në tragresion ndaj gjërave që janë të ndaluara, thyerje që pason dënimin. Ky mozaik i ndërlikuar ndërtohet nga gurët e së keqes e cila mund të përmblidhet duke thënë: Njeriu modern nuk i beson vetes...dhe më pas shtojmë, sepse keqbërësi është Ai. (si e Keqe brenda së Keqes, jo domosdoshmërisht fryt i sëkeqes). Njeriu është ligjvënësi dhe shkelësi i tyre. Viktimë; përderisa është i dënuar, i dënuar, përderisa është qënie e kontrolluar dhe është qënie e kontrolluar përsakohë do të jetë edhe ligjvënës dhe ligjvënës sepse ka nevojë për një liri që të jetë e kufizuar jo për atë vetë. Gjendja në të cilën Qënia është e shtrënguar të ekzistojë, e bën trasgresionitn mjet të lirisë, shpreh tendencat e saj, pa qënë liria vetë, gjë që kërkon me çdo kusht – nënështrimin ndaj dënimit. Nëse pranojmë dënimin, kemi pohuar shkeljen e një rregulli dhe kjo do të thotë se kemi vepruar, keq, pohimi, në të njëjtën kohë është njohje e sëkeqes dhe njohja shndrohet në mundësi për ta ndryshuar atë, pra e mirë.
Kur Djallin (Mefistofelin) e pyetën: - Kush je? U përgjigj: - Ajo forcë që do gjithmonë të keqen, por bën gjithmonë të mirën” “Gëthe” – Faust.

Sartri pasi tha se njeriu është i dënuar të jetë i lirë, më vonë e braktisi qënien në një hapësirë pa rrugëdalje kur e mohoi lirinë si pasojë domosdoshmërisht e së keqes. Ndoshta i trembur nga pohimi, kërkoi ta kanalizojë, ta kufizojë lirinë si një të keqe të domosdoshme, (në këtë rast ndeshim konceptin e dytë kur njeriu është i detyruar nga rrethana fatkeqësie, zgjedh midis të këqiave atë më të voglën). Sikur të ishte përqëndruar tek fjala nevojshmëri do të kishte kuptuar se ajo është rregullatori i brendshëm i së keqes, është këmisha e forcës që nuk e lejon të keqen t’i shpëtojë kontrollit. E vulgarizuar kjo gjë mund të krahasohet me njeriun që e ka të nevojëshme të marrë qetësues; duhet të marrë në masën që ata qetësojnë, përtej masës, pasojat janë të dëmshme, sepse qetësuesit humbasin vetinë e të qënit qetësues, por edhe sikur të marrë në masën e duhur, sërish kemi një zgjidhje jo natyrale të një problemi shëndetësor dhe që në vetvete është e keqe. Megjithatë thënia e Sartrit gjen vlerë të plotë duke u kuptuar si detyrim për t’iu nënështruar dënimit. E keqja në këtë rast fshihet tek fjala nënështrim, i kuptuar si nënështrim ndaj kushteve që dikton liria, për të qënë i lirë, por jo për të prekur lirinë vetë, idealen, për të cilën thashë se nuk hamendëson asnjëlloj kushti. Kur them se e keqja qëndron tek fjala nënështrim, ky gjykim bëhet mbi një bazë tradicionale që e shikon çdo formë nënështrimi si shprehje skllavërie.
Mirëpo, a është e Keqe kur njeriu kërkon të jetë i lirë, atëhere, a mund të thuhet se nuk është i nevojshëm ky nënështrim?

Për ta qartësuar konceptin i referohemi luftës për emancipimin e femrës e cila bazohet në thyerjen e rregullave, traditave dhe zakoneve, ose ato dogma të moralit që e mbajnë atë në një gjendje të nënështruar, thuajse të përbuzur. Luftë që detyrimisht drejtohet kundër moralit, ose asaj pjese të tij të përcaktuar si mbartëse e së keqes. Vëmendjen në këtë rast e tërheq pikërisht fjala “luftë” sepse e parë nga kënde të ndryshme (të paktën dy) merr edhe ngarkesë të ndryshme; është një luftë e drejtë që synon të zgjerojë lirinë e vetë femrës dhe nuk është luftë e drejtë sepse drejtohet kundër moralit të legjitimuar, në këtë kuptim – është e keqe. Po ta shikojmë panoramën nga sipër, të dy momentet njëherësh, do të ndeshim situatën paradoksale, thuajse absurde, hutuese, të një gjendjeje të keqe të përgjithëshme; e keqe pozita e femrës, e tillë (e keqe )përkufizohet edhe përpjekja për të dalë nga e keqja, e keqe edhe qëndresa e anës tjetër e vlerësuar nga femrat konservatore sepse kërkon të ruhet gjendja e mëparëshme, (statu quo ante). Për ta thjeshtuar kuptimin e kësaj situate paradoksale që tregon dominimin e sëkeqes, i drejtohemi shprehjes kaq të njohur: “jeto dhe ler të jetojnë”, nuk ka vlerë për një që punon si varrmihës. Nuk mund të jetojë duke lënë të jetojnë. Puna e tij lidhet me të vdekurit. Edhe njeriu nuk mund të çlirohet nga e keqja përderisa ekzistenca e tij lidhet me të keqen, ja përse në gjithë këtë proces ajo synon të hirësohet.

- Pafuqia përballë së Keqes.

- Ndalimi është e vetmja mundësi që njeriu e krijon me vetëdije për të kaluar përtej. Njeriu, (e kam thënë edhe gjetiu tek një diskutim për përdhunimin), nuk tenton të kalojë diçka që nuk është e tillë, e tillë jo si e kalueshme ose e pakalueshme, por e tillë si e ndaluar. Njeriu tenton të kalojë atë gjë që është e ndaluar dhe pikërisht këtu shpaloset edhe pafuqia e tij përballë së keqes.
Nëse i referohemi njërës prej dhjetë pikave të komandamentit: “MOS VRI”! Në vetvete nuk kërkohet të mos vrasësh, pra nuk e ndalon diçka të tillë, vrasjen, dhe nuk e ndalon jo pse nuk do, por sepse është e pamundur, kështuqë “mos vri” merr vlerën e një paralajmërimi, pa cituar asnjë pasojë, sepse, askush nuk di çfarë ndodh realisht përballë diçkaje që i kalon përmasat e qënies, që rri përmbi qënien, që është pjesë e qënies dhe kjo diçka është pikërisht e keqja. Njeriu është në gjendje ta bëjë, dmth të vrasë, përndryshe s’ka kuptim një ndalesë e tillë, për diçka të pamundur. Sikur të ishte e pamundur që njeriu të vriste, në po atë masë do të qe e nevojëshme edhe një ndalesë e tillë.
Më kujtohet të kem lexuar një kuriozitet për një polic londinez. Hidhte një monedhë me vlerë në lulishte dhe fshihej pas një qosheje. Tabelat e ndalonin shkeljen e barit. Kalimtari që e shikonte monedhën, hynte për ta marrë, polici dilte nga vendi ku qe fshehur dhe bënte një gjobë që e kalonte shumë herë vlerën e monedhës. Pyetjet janë mjaft të rëndomta. A nuk ishte e ndaluar të shkelje barin e lulishtes? Përse kalimtari e thyente rregullin, megjithëse e dinte që do të ndëshkohej? Edhe përgjigja në këtë rast është po aq e rëndomtë: Sepse nuk mund t’i qëndrojë tundimit të saj.
Sokrati tek Protagora thotë se kur ha një ushqim edhe pse e di që dëmton, sërish e ha. Kjo ndodh ngaqë kënaqësia e çastit është mbi të Keqen që vjen më pas. (përjashtohet nevoja fiziologjike si e tillë. Nga Sokrati nuk trajtohet si një kënaqësi e mirëfilltë, por e lidhur me grykësinë, pangopësinë, të cilat më vonë do të shndroheshin në mëkat). Në atë moment njeriu është i paaftë të dallojë, të matë, të zgjedhë dhe vendosë, ose më saktë, vendos, por vendos për diçka që i hap rrugë së keqes, pra ai nuk është në gjendje të identifikojë pasojat, sepse, nëse e para është gjë (ushqimi në tavolinë) dhe si çdo gjë materiale josh, e dyta (e keqja) nuk është gjë, ose është asgjëja që tenton të bëhet gjë. Por, tenton do të thotë diçka ende e pa realizuar, është shprehje e diçkaje jo të menjëherëshme, është diçka që do të vijë, pra shndrohet. Nëse jemi të sigurt se do të shndrohet në të keqe, me të njëjtën siguri pohojmë se e Keqja e sëardhmes, është fryt i kënaqësisë(ose i nevojës për të shijuar një kënaqësi) së të kaluarës, shprehje e vetvetes në një moment të ndërmjetëm, që ne e quajmë të tashme. Kënaqësia e tepruar përpunon dhe lejon të vijë e ardhmja e së Keqes. Ndaj edhe Sokrati thoshte se kënaqësia e çastit është mbi të keqen që vjen.
Nga një kënd tjetër e ka parë Marks kur thoshte se i urituri nuk pyet për formën estetike të ushqimit.
Marinarët e Kolombit u detyruan të hanë lëkurët me të cilat visheshin direkët e anijes, të pinin ujë të qelbur, të ndotur dhe plot krimba. Në këtë rast kënaqësia është, por jo pse pi ujin ku notojnë krimbat, por sepse pi ujin si element që lejon ekzistencën e qënies. Kënaqësia prek nivelin më të ulët në të cilin ndodhet qënia njerëzore. Jean Genet, ky hajdut me stil filloi të vjedhë pikërisht ngaqë u kërcënua ekzistenca e tij dhe vetëm më pas do të ndërgjegjësohej e do ta shndronte në hakmarrje ndaj një bote të padrejtë që i hidhte sytë me përbuzje ndaj krijesave të veta. Nga ky moment Genet do të vidhte për të treguar se ai ishte i lirë të lëshohej në prehrin e sëkeqes dhe se askush nuk mund ta ndalonte, asnjëlloj ligji, morali nuk vlente përballë lirisë së tij për të notuar edhe në llum, sepse në fund të fundit është e keqja që e ka krijuar vetë njeriu dhe se figura e tij është ana e kundërt e medaljes. Dhe ky nivel i ulët nuk është tjetër veç terreni ku e keqja dominon, dhe ku tenton të shenjtërohet, përballë saj njeriu është i pafuqishëm dhe mundohet ta zvogëlojë nëpërmjet komunikimit, nëpërmjet komunikimit midis sëmirës dhe së keqes.

Të gjitha të drejtat janë të autorit.
 

Aslloni

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Meqenese e keqja ose ndryshe ligesia qenka domosdoshmeri , atehere perfitoj nga rasti te shpreh timen ne temen qe keni hapur, se qenka edhe teme primare ne kete forum.

Si ka mundesi qe nje gazetar shqiptar , shkruan plot gabime gjuhen shqipe !?

Kaq kisha.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Asllon jam ca i paditur.
Po bej nje pyetje thjesht per kuriozitet:
- Asllon, mos shkruhet gje Asllan?
 

Aslloni

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Asllon jam ca i paditur.
Po bej nje pyetje thjesht per kuriozitet:
- Asllon, mos shkruhet gje Asllan?

[/ QUOTE ]

Kjo osht e keqja modhe, qe ene i padit qeke ene do me bo ironi me mu.

N'gjo lalen tat ktu , se t'sqaroj un ty sa her t'dush.
Kush quhet Asllan,ene e shkrun emrin e vet Asllon,osht gamor i modh.
Kurse, ai qe e ve NICK-UN Asllon ose Asllën e bo ka qefi.

Kështu djalë i mbarë. Kritikat s'i do askush, por të paktën ul kokën e hidhi edhe një sy temës që ke hapur, se përveç gabimeve drejshkrimore,duke dashur të merresh "edhe" me
filozofi , ke bërë gafa shkencore.

Në pritje për shkrime më interesante,
-Aslloni-
 

atman

Forumium maestatis
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Jam shume kurioz te di gafat shkencore Asllon, perveç atyre drejtshkrimore. Te siguroj se keshtu do te ndihmosh forumin me shume se mua.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Nga urtesia indiane ose perrallat e Pankatarta-s

Gomari qe u vesh me lekuren e Luanit.

Ishte njehere ne nje qytet nje rrobalares i quajtur Laresrrobash. Ai kishte nje gomar qe ishte shume i dobet ngaqe s'kishte per te ngrene dhe ishte dobesuar keq i shkreti.
Nje dite ndersa shkonte ne pyll, rrobalaresi pa nje laun te ngordhur dhe mendoi: "pse te mos i rrjep lekuren dhe t'ia vesh gomarit tim, keshtu naten e le te lire dhe kushdo qe ta shikoje do te trembet, askush nuk do ta trazoje"! E thene, e bere. Qe nga ajo dite gomari i veshur me lekure luani shkonte per qejf te vet ngado, kulloste kudo dhe te gjithe i trembeshin, dhe çdo dite e me shume gomari shendoshej.
Por nje dite...nje dite gomari degjoi te pelliste nje gomarice. Harroi katrani dhe ia ktheu pellitjen. Atehere fshataret e kuptuan qe nuk ishte luan, por gomar qe kishte veshur lekuren e luanit dhe e vrane.
E qe atehere thuhet:

Sado mire te fshihesh,
Sado i frikshem te dukesh
edhe pse u paraqit si luan,
gomari pelliti pa vrane.
 

Aslloni

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Nuk ke ndonjë urtësi tënden apo ke për zemër Raxh Kapurat?!

Anyway, morali i vërtetë i fabulës do dalë atëhere kur të më thuash, në e veshi vetë gamori at cop lëkure apo ia veshën ?

Eh, ju gazetarët e sotëm! S'e keni dhuntinë e të bërit të popullit për vete. Atyre qëmoti, ju kishin lezet titujt nëpër gazeta, jo më shkrimet nën to.
Po në ç'gazetë punon zotnija juj? Le që s'ka shumë rëndësi. Jam i sigurtë që s'je në "Herald-Tribune".Për të tjerat s'jam i interesum fare, kështu që mbarova me ty.

/pf/images/graemlins/tongue.gif
 

aka70

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Hej Asllon, mbase e kuptoj deri ne nje fare pike se c'bren nga brenda, por me mirkuptim te them se me mire do jete qe sejcili te jape mendimin e tij per kete ceshtje dhe jo te kritikojme njeri-tjetrin nderkohe qe mund te bejme shume te tjera.... Tema ESHTE INTERSANTEm mos ta humbim kote.
Me respekt xXx
 

redhat

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Asllon jam ca i paditur.
Po bej nje pyetje thjesht per kuriozitet:
- Asllon, mos shkruhet gje Asllan?

[/ QUOTE ]

Kjo osht e keqja modhe, qe ene i padit qeke ene do me bo ironi me mu.

N'gjo lalen tat ktu , se t'sqaroj un ty sa her t'dush.
Kush quhet Asllan,ene e shkrun emrin e vet Asllon,osht gamor i modh.

Në pritje për shkrime më interesante,
-Aslloni-

[/ QUOTE ]
/pf/images/graemlins/lol.gif

Paska njerez simpatik ketu !
 

spartan00

Forumium praecox
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Pse domosdoshmeria e se keqes dhe jo e te mires nuk e kuptoj ne kete teme.
 

Poezia

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Mbase nga prezenza e se keqes do dish ta vleresosh e ta ruash si dhe ta daush te miren.
 

dahlia

Grupi i të çmëndurve!
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Nuk e vendosim ne a eshte e domosdoshme e keqja apo jo. Them se e keqja dhe e mira s'bejne dot pa njera tjetren. Te keqen njeriu se mban dot per vete,te miren ndoshta e ka ne vetvete dhe se kupton sepse eshte e mire,eshte e thjeshte. E mira nuk dhemb por e keqja gerryen,nga brenda. E? Me duket se ja futa kot?!

Salut danieloo
 

atman

Forumium maestatis
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Edhe tek urtesia popullore e keqja ruan hapesiren e saj.
Shprehje te ndryshme, ose fjale te urta e pohojne te keqen jo si ekzistence, sepse ekzistenca e saj nuk vihet ne dyshim, pohojne pranimin e saj, i cili nuk duhet konsideruar si dorezim para se keqes, por te shikosh pertej se keqes dhe me kete populli tregohet filozof i mirefillte, kur nuk e konsideron te keqen vetem te keqe.
"Kur vjen e keqja, hapi deren".
Nese shikojme kete shprehje, pershtypja e pare eshte ajo e dorezimit, ne fakt populli e hedh veshtrimin pertej sekeqes, tek pasojat e saj, mjafton t'i drejtohemi shprehjes tjeter qe duket dhe eshte vazhdim i separes: “Cdo e Keqe heq zvarrë edhe një të mirë nga pas”. Nese vemendesohemi tek pjesa e dyte e shprehjes se pare; te hapurit e deres - behet kuptimplote; ta hapim deren per te mos lene jashte te miren qe e ndjek pas.
Eshte pikerisht kendveshtrim i thelle, mundesi qe i krijon vetes per te pare anen e mbrapme te henes, pa levizur nga vendi dhe mbi te gjitha ndihmon te mos mbahet qendrim paragjykues ndaj mendimit "domosdoshmeria e se keqes". E keqja duhet pare e lidhur ngushte me veprimin dhe pasojen, te trajtuara nga une ne shkrimin e pare.
Ndersa shprehja tjeter: "Fundi per hair" eshte nje plotesues ne kete mozaik te urtesise dhe filozofise popullore qe lidhet gjithmone me te Keqen.

Nuk jemi ne sigurisht qe e ndajme, ose e percaktojme se cila eshte e keqe dhe cila eshte e mire. Kjo eshte nje veshtiresi qe rrjedh nga fakti se shpesh hapesirat e tyre ngaterrohen, perzjehen me njera tjetren dhe nuk ka nje kufi te prere dhe se shpesh pasojat e tyre jane paradoksale, psh nje fenomen i ashtuquajtur i mire, mund te kete rrjedhoje nje diçka te keqe ne jeten e dikujt dhe e kunderta. E mbi te gjitha rrjedh nga fakti se e keqja ESHTE. Kjo do te thote se ajo shpesh vepron pa deshiren tone dhe kushtezon vendimet qe marrim.
Nisur nga mendimi i fundit, psh fare thjesht mund te bejme pyetjen: - Nese e keqja eshte, gje qe e ben te perjeteshme, atehere, ka te beje me natyren e njeriut, si i tille, apo ekziston siper tij, si rete ne qiell te cilat shkarkojne rreshjet, pengojne driten, e shume fenomene te lidhura me to?
Psh, ky eshte nje argumentat baze te ateizmit. Nese njeriun e krijoi zoti dhe bota eshte e mbushur me felliqesi, fajtor per ekzistencen e se keqes, eshte pikerisht zoti. Si perfundim, nese e pranojme zotin sebashku me te keqen ne bote, atehere zoti eshte sinonim i saj, ose nuk eshte dhe pranojme natyren tone njerezore, krejt njerezore.
Edhe ne konceptet fetare e keqja eshte trajtuar dhe aty vihet re ndryshimet qe ka pesuar ne kohe, jo si e tille, por thjesht si koncept qe hedh posht qendrueshmerine e fese dhe qe provon mjaft nga deformimet e sotme te monoteizmit.
- Per paganet e keqja ishte normale sepse te tilla ishin perendite, te mira dhe te keqia.
- Ne shkrimet e vjetra biblike, psh testamentin e vjeter, nuk ekziston Djalli si qenie me vete, por ne trupin e zotit, kjo provon prejardhjen e konceptit nga paganizmi. me vone, monotezimi do ta veçoje Djallin me vete si sinonim i se keqes. ne fakt monotezimi eshte shprehje e sekeqes, sepse lindi si urrejtje ndaj njeriut, urrejtje qe u kultivua nga deshira e tij per pushtet, per sundim, nga lufta e ashper qe i beri paganizmit. (dhemb per dhemb-islamizmi. Krishti do te kthehet me shpate, - testamenti i ri).
 

Aslloni

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Jo, jo ! Ti s'te le te besh nje sy gjume. Po pse me ty do merrem une gjithe jeten ?!
Mire qe kopjon shkrime sa andej kendej, por ti s'dike as me kopju sakte .
Te jem une si ty, me mire nuk shkruj hic . Ngjo lalen tat.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

I nderuar zoteri, kushdoqofsh deri tani ne kete teme gjithe inteligjenca tende ka qene manifestuar vetem duke leshuar fjalet si lopa bajgen, dua te them se vetem ke folur per gabimet e mia ortografike dhe nuk nxorre asnje ne pah, mund ta beje dhe besh pa asnje problem.
Fole per gabime shkencore dhe tregove paditurine tende pikerisht kur fliten dhe trajtohen shkrime dhe probleme filozofie ne te cilat, po e theksoj, NUK KA GABIME SHKENCORE, ne filozofi ka pikpamje te ndryshme, mosperputhje ose trajtime problemesh ne menyra jotradicionale, por gabime shkencore nuk ka. Gabime shkencore kerkohen ne shkencat e sakta. Me vjen keq, por me detyron t'i shkruaj keto fjale sepse e shoh qe luan rolin e pedantit e me keq akoma, ndoshta kujton se te tjeret te imagjinojne me ndonje thuper ne dore...
Shkruan se kopjoj mendime te te tjereve andej ketej dhe nuk nxjerr faktet se ku e nga kush i kam kopjuar. Eh, nese e ke fjalen per theniet popullore, po i kam kopjuar nga populli qe i ka thene, s'ka pse ta fsheh, sikurse nuk i kam fshehur.
Me vjen keq qe mbetesh pa gjume, por merre me me pak pasion dhe me me shume filozofi dhe ke per te pare se do te flesh si nje shqerre.
Nje pyetje per kuriozitet:- Po flet aslloni, Leoni
fallco, apo ai tjetri nen lekure?
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

-sepse ekziston "tjetri"...njohim me mire vet-veten nen refleks te tjetrit.
Njoh te miren,duke provuar/njohur te keqen /pf/images/graemlins/shrug.gif...njera justifikon tjetren! /pf/images/graemlins/smash.gif

/pf/images/graemlins/wave.gif
 

hawk

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

Cdo gje ka te kunderten e vet,keshtu dhe "e mira".Pa te keqen nuk do kishte kuptim.
 

^Res-Cogitans^

Primus registratum
Re: Domosdoshmëria e së Keqes.

</font><blockquote><font class="small">Citim:</font><hr />
Cdo gje ka te kunderten e vet,keshtu dhe "e mira".Pa te keqen nuk do kishte kuptim.

[/ QUOTE ]

Nuk esht aspak e vertet... /pf/images/graemlins/smash.gif
Kush esht e kunderta e njeriut..?
Po e kunderta e ligjit?
Ajo e lules?

"Kuptimi" fabrikohet nga njeriu /pf/images/graemlins/shrug.gif...ose me sakt : njerzit fabrikojn kuptimin per te mbijetuar me njeri-tjetrin.
 
Top