Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

atman

Forumium maestatis
Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Tradhëtia në rastin më të mirë është reagim ndaj iluzionit që krijon dashuria mbi të ashtuquajturën përjetësi e saj e, në rastin më të keq, zemërim ndaj një (këtij) mashtrimi.

Parë nga ky kënd, vështrimi zgjerohet mjaft dhe përfshin një hapësirë ku janë të dy partnerët. Dua të them se me këtë mashtrim, një ditë më parë a më vonë, secili ndeshet. Vjen një moment, ndoshta kur hap sytë një mëngjes dhe mendon për disa çaste mbresat e një ëndre jo të keqe, ose pas një marrdhënieje seksuale, kur i shtrirë e me vështrimin e përhumbur mundohesh të kuptosh shkakun e mërzitjes. E megjithatë je me njeriun që do. Nuk mjafton si shpjegim, është vetëm një lloj përligjje e cila në kohë do të formohet si alibi. Dhe nga çasti që do ta ndjesh të tillë, del jashtë shtëpisë duke pyetur se çvlerë ka vëmendja që ke pikasur rastësisht te tjetri tjetra, ai ajo, koleg, fqinj, ose i njohur i rastësishëm?

Troket zemra në një mënyrë që të turbullon. Nuk e prisje të ndodhte, ndodhi. Të kalosh te marrdhëniet seksuale është vetëm një formalitet. Kjo quhet tradhëti por ti kupton se nuk ka një dashuri të përjetëshme.

Pyetja është: A meriton hakmarrje?
 

PUPA

Primus registratum
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Nuk meriton hakmarrje se kjo do ishte deboles nga ane e jotja, lere ta kuptoj vet ai qe e ben vetvtja e tij esht duke u hakmarr me te nqs ka ndergjegje. POR dua te them se cdo gje esht aventur ne jet, dhe ajo qe bere ske pse te besh shum mendime e shtrydhje truri pas se ateher kjo dmth qe ti nuk njeh as veten tende.,ke nje dopio personalitet. KUR te jesh mir ne vetvete ke gjendur personalitetin tend autokontrollin dhe nqs tradhton e din ti si ndihesh, thua ajo ishte nje ndjenj momenti.. dhe ajo bente pjes e jetes..
 

AKABA

Primus registratum
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Dashuri e perjetshme dhe Tradheti
Sorry po jan dy perkufizime qe nuk shkojne bashke.
Pamvarsisht shpjegimit qe i ke dhene e me duket i qarte, tradhetija nuk eshte nje mardhenje sexuale eshte shume me shume... Flitet per dashurin e perjetshme si per nje flirt standart, te cilin mundesh ta bash dhe ska ndoll asgja ne fund te fundit jam i dashuruar.. hah gabim klasik ose nje autodefinicion vetjustifikues per rastin kur ndjeja eshte e lekundur dhe eshte teper larg asaj qe perkufizohet si dashuri e perjetshme..
Nje dashuri e perjetshme nuk merr frym vetem as nuk eshte autosuficente, ushqehet perdite nga partneret, ushqehet ne at menyr qe jo vetem qe ste bjen ne mend per keta flirte qe dashje pa dashje cojne ne tradheti por mes njerzve je ne nje bote tjeter, ne nje bote qe nuk egziston asgja veq atij/asaj dhe jeton deri ne frymarrjen e rralles veq per nje takim ose prekje.
Te zgjohesh ne mengjes me at qe do dhe te vazhdosh diten me pamje te tjera me vizione te tjera eshte e njejte me kryerjen e mardhenjes sexuale ose ma keq, mendja, ndjeja ato jan tradhetija puro.. trupi kryn "formalitet"
Kur nuk arrin as te flesh se nuk je nje moment me te dashurin/dashuren, kur je mes njerzve dhe nuk je i perqendruar se qa flasin, kur kerkon at "vetmin" standarte vetem per faktin qe ne disa momente ke mall, aq mall sa cdo egzistence te duket e pavler dhe jo vetem qe ske gjendje shpirtrore per te folur por ske as shansin me te vogel ne vetvete kjo gjithmon per te ndjekur nje biset normale, e ti hyn e flirton qesh luan e eksitohesh nga te tjer, ather skemi te bejme me nje dashuri te perjetshme por me nje fiksim me nje ndjej qe ka dallget e saj e nje dite fiket e aq.

Hakmarrje? Jo sja vlen hakmarrja ne asnje rast pasi do ishte dedikim jete per nje person qe ne fakt ste ka dashur kurr, hakmarrja si dhe dashurija jan dy ekstremet e nje ndjeje teper te forte qe i jepen ose detikohen personave qe kan dhane e japin..
 

Cleopatra

Forumium praecox
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Ok.
Lexova cfare keni shkruar...
Akaba ne ca gjera "shumicen"jam dakort por ne disa tjera jo dh aq...
Te pakten si e shikoj une.
Spo dua ta perseris se e ka then dhe akaba por titulli i temes eshte lemsh...aq lemsh sa spo kuptoja cfare keni dashur te thonit me kete teme.
Pra akaba flm se me ke futur ne tem.
smile.gif

Tani ne cfare sjam aq dakort une.
Ok. Ne kohet e sotme Flirting perdoret me terhek vemdnjen e djalit apo anasjelltas vajzes.Kjo eshte nje nder "llojet" e flirtit.Une personalisht se shikoj Flirt si tradhti as si e keni shprehur jo.Me te gjithe respektin qe kam ndaj jush do te deshiroja te shtoja dicka me shume per sa i perket Flirtit.
Flirt mendoj se eshte gjeja me normale e Humanizmit.Pra qe del vetvetiu...nga cilido,ne momente te ndryshme.
Me Flirt duhet me pas shume kujdes se nganjeher duke flirt mundesh me ja merzit atij tjetrit sa me e ba qe me te pas siklet me prezencen tande,e nganjeher mundesh me ndez dhe ndjenja qe se ke dit qe i ke pasur ndonjeher.Une flirt e shikoj kur dua ti bej te ditur dikuj qe jam e interesuar ne te.Nganjeher mund te jet flirt momentar pun sekondash,te terheq veshja,paraqitja pra vetem fiziku e ben flirt pra ne shenje komplimenti,e nganjeher mund te bejm flirt me dike qe na terheq nga biseda dhe na ben te ndihemi teper mire,sa ndjejm kenaqesi mendore e shpirti.Nganjeher eshte mir em flirt se e ben dhe personin qe ke perball me u ndje mire me vetveten e tij.Pse jo nganjeher flirt dhe me ndonje femer,pra eshte thjesht ta bej te ndihet mire ...ose sinqerisht mendoj se ja vlen .Une mendoj se ska gje te keqe me flirt,por duhet te dish se si te flirtesh.Mendoj se flirting eshte healthy.Sme takon te Flirt shpesh,se kam ne tip por se shikoj si veprim te gabuar.
As tradhti..
Hmm tradhti me kete dashurin e perjetshme sja vlen te jap pergjigje sepse e ka shpjeguar akaba shume mire e sakte.Sma merr mendja se ka tradhti ne dashurin e perjetshme.A tradhtohet vetvetja?
Nese ke dashuri te perjetshme ti jeton per te e ai/ajo jeton per ty.Perjetsi do me thene qe eshte e pavdekshme,eterne.Pra e paprekshme,pafund...thjesht eshte ekzistenca e shpirtit,hah dy gjysmave te shpirtit ne kete rast qe behen nje.
 

AKABA

Primus registratum
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

hmmm.. interesant mendimi Juaj dhe si te till e respektoj, por do me lejoni gjithmon ne kuader te ketij diskutimi ta thellojme pak me shume qeshtjen.

Situata qe merret ne diskutim eshte e till:
Kemi dy persona te dashuruar ne graden me te lart te asaj qe njeh ndjeja njerzore pra Dashurin Eterne dhe keta dy persona ne nje moment te caktuar ne kantakte te perditshme me njerz te tjer, njeri prej tyre ose te dy pak rendesi ka bejne flirt.

Tashti duke kerkuar ndjes per noshta mos kuptimin e sakte te fjales Flirt, po mundohem ta shpjegoj pak dhe kemi:
Flirt ose ne italisht Flirtare
shpjegimin po italisht ( me fal po ishte teper origjinal per ta perkthyer) eshte:Detto di due persone, corteggiarsi, amoreggiare con leggerezza
http://dizionari.corriere.it/dizionario_italiano/F/flirtare.shtml
ose:Amoreggiare, intrattenere rapporti sentimentali poco impegnativi
Amoreggiamento, corteggiamento o relazione di breve durata
‖ Persona con la quale esiste tale relazione
http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/flirt.aspx?idD=1&Query=flirt&lettera=F
Ok e shpjegova dhe e lash ne origjinal ne italisht pasi italishtja konsiderohet si gjuha e letrave duke pas parasysh edhe larmin e kesaj gjuhe si dhe perdorimin masiv te saj nga vet ne Shqiptaret, per ket te kerkoj falje Mindhunter_girl
smile.gif

Pra duke ju kthyer edhe nje her ketij diskutimi pas ketij shpjegimi te termit, besoj qe fillimi i nje flirti nga njeri prej dy partnerve ne lidhjen e tyre eshte fillimi i nje lekundjeje, si dhe met per tu diskutuar me thell me pas lidhja e tyre.. pasi normalisht ne pershkrimin qe i keni ber si:
"Nese ke dashuri te perjetshme ti jeton per te e ai/ajo jeton per ty.Perjetsi do me thene qe eshte e pavdekshme,eterne.Pra e paprekshme,pafund...thjesht eshte ekzistenca e shpirtit,hah dy gjysmave te shpirtit ne kete rast qe behen nje"
Normalisht nje flirt ven ne diskutim ket pershkrim Tuajin.

Mendoj se lidhja ne nje dashuri eterne ku trupi mendja e shpirti behen nji, siq shpjegohet nga shume kultura eshte vet lidhja e Zotit mes tyre.
Ne ket konteks doja te thoja qe nuk egziston asnje forme e menduar ose e supuzuar e Flirtimit jo se pengohet ose ndalet nga partneri tjeter, thjesht "plotsimi" shpirtror eshte i atill qe nuk lejon ket.

Me fal se noshta e zgjata pergjigjen por ky eshte mendimi im e kendveshtrimi im ne ket aspekt.

Me respekt Akaba
 

Cleopatra

Forumium praecox
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Well flm Akaba.Me se i qarte ne pergjigje.
Ne fakt jam dakort per ca keni shtruar me lart,por kur lexova kete tek paragrafi i pare...une kam pershkruar si e shikoj Flirt.
Pra Dashuria eterne ajo e perjetshmja MBETET e till per her.
Une thjesht kam pershkruar dicka sa i perket fjales Flirt.
Por sado te shkruajme ne kete teme,qekur eshte hapur tema esht ngaterruar...disi...
Pasi Flirt,Tradhti e Dashuri te Perjetshme,skane asgje te perbashket.Pra thjesht nuk ndodh me pas tradhti ne kete lloj dashurie.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Më vjen keq, por jini jashtë teme.
Për t’ju orientuar e njëkohësisht për t’i bërë të pranueshme mendimet tuaja, po bëj disa pyetje:
1 – Çështë dashuria?
2 – Ç’është dashuria e përjetëshme(duke e pranuar se ekziston)
3 – Ç’është dashuria e përkohëshme, (përderisa ekziston e përjetëshmja, ekziston edhe e përkohëshmja.).
4 – Ku ndryshojnë nga njëra tjetra e përjetëshme nga e përkohëshme dhe 2 e 3 nga 1(dashuria)?

(Jini të lutur mos e bastardoni temën me dashurira “hyjnore” sepse i rri tepër ngushtë konceptit të sotëm, të përpunuar prej njerëzimit që në lindjen e tij, e që do të përmbysej nga kristianizmi sëbashku me tërë kulturën e trashëgiminë shpirtërore, e kulturore, artistike e mitologjike të antikitetit, për ta rigjetur në shekujt e XVI – XVII kur iluminizmi ia riktheu njerëzimit).
Ah, Girl, nuk të shkon asnjëherë mendja se ndoshta je ti që s’kupton temën dhe jo të qenët rrëmujë të saj?
 

AKABA

Primus registratum
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

hmm..

Thenja: per ti bere te pranueshme mendimet tuaja Atman eshte kaq e veshtir sa te pranohet sa qe edhe mos te kishe marr mundimin me e shku skishte ken keq.
Per temen me qe qenkan jasht teme shkrimet si dhe pytjet qe ke ba jo vetem qe se ndimojne por praktikisht kriojne nje ekuivok edhe me te madh.
Pse ta shpjegoj un, kuptohet ky eshte mendimi im e nuk eshte e thanun te jet i drejte ose i vertet per te gjithe.
Te pysesh cfare eshte dashuria eshte e njejte sikur te pyesesh C'eshte Zoti, dhe prej personave te ndryshem do marresh pergjigje nga ma te larmishmet deri tek mos egzistencae zotit e besoj kjo eshte e qarte edhe ne Pergjigjen tuaj.
Iluminizmi si rrym, nuk eshte se holli posht besimin ne Zot ose ne parimet Fetare thjesht dha nje alternativ, nje alternativ qe po te kujtojme Revulocionin francez si dhe Masakrat e jashtzakonshme qe shoqeruan Francen dhe Europen ne ato vite, del qarte qe ka pas njerz qe e kan kundershtuar si dhe e kan perkrahur.
Ideologjit me te gjitha parimet e tyre jan te tilla qe parashtrohen, pastaj eshte ne Individualitetin e secilit besimi ne to.

Per temen:
Per si e keni parashtruar pytjen, Dashurija ne ket kendveshtrim eshte nje terheqje Psiko-sexuale e cila kur perputhen edhe disa kushte moralisht te pranushme nga personat ne fjale, mund te perfundoje ne lidhje martesore e cila eshte e qendrushme ne vitet e para per shkak te pasionit me pas per hir te familjes e me rrall duke kaluar nga ndjeja po qe se iluminizmi e pranon ket ane (gja qe me len ne dyshim) tek nje nevoj reciproke bashkjetese materiale, shoqerore.. dhe ky eshte shpjegimi per menyren si ju keni ndertuar temen.
Ketu ka flirte ka cdo gja, e a ka tradheti hmmm besoj qe per aq kohe sa nuk prishin interesat familjar ose ose pa kryer nje akt seksual pra materialisht te prekshem nuk ka tradheti.

Pra Atman kendveshtrimet jan aq te ndryshme sa qe te pysesh dike, ose cilindo prej qenjeve njerzore se cfare eshte dashurija, eshte teper personale e secili ka per te dhene varjantin e vet, dhe cdo variant ne vetvete eshte i drejte e askush nuk mundet te thoj: TI BEJME MENDIMET TUAJA TE PRANUESHME.
 

atman

Forumium maestatis
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Ti më pyet, Lesbia,
Sa të puthura të tua,
Janë mjaft e tepër për mua?
...
...Sa prej yjeve pafund,
Në natën e qetë
Përgjojnë dashuritë e njerzve.
Nga kaq të puthura, të puthësh duhet,
Që për Katulon e djemnuar
Të jenë mjaft e tepruar...
(Catullo – Poezi)

Mendojmë se duke i veshur këtë apo atë atribut, silësi, veti, virtyte, ngjyra ylberore, aromën lulesh, bukuri, mahnitje, dashuria bëhet e përjetëshme? Përkundrazi, penelatat e imagjinatës, të nxitura ndoshta edhe nga fantazia më e pasur apo nga një gjendje emocionale trallisëse, nuk mund të konturojnë përjetësinë, mbetet një dëshirë që kërkon të realizohet, sepse dashuria nuk është gjë tjetër veç një ndërlidhje, marrdhënie, midis dy vetave. Në terma filozofikë flasim për subjekt dhe objekt. “Unë” që dashuroj “dikë”. Këto marrdhënie janë një e mirë që i bën vetes kur i afron tjetrin, meqënëse askush nuk dëshiron diçka jo të mirë, e kushtëzuar, sidoqoftë, nga fakti se pikërisht kjo diçka mungon. Njeriu nuk dëshiron çfarë zotëron. (shembull i rëndomtë: Nëse ti ke pallto, s’dëshiron pallto) Dashuria ndërtohet mbi një boshllëk tëndin që duhet mbushur, mungesë që duhet plotësuar. Fisnikëria e shpirtit, e mendimeve, mirësia etj, tërë cilësitë, fitojnë epërsi në çastin që dashuron por e shijon frytin e tyre vetëm duke ia përcjellë tjetrit/ës. Përsa kohë nuk shprehen, ruhen brenda qenies si një fuqi e saj e mundëshme. Nëse marrdhëniet e tjera që të bëjnë një qenie shoqërore, flas ato të punës, shoqërisë së ngushtë e të gjerë, janë normale, ato nuk përfshinë gjithë qenien tënde, një pjesë e saj endet si një sonambul në kërkim Të. “Diçkasë”. Të pranisë që mungon. E nevojëshme po aq sa një fasho drite në një dhomë të errët që pahit grimcat e pluhurit. Me fjalë të tjera, duhet dikush që të përgjojë nga një e çarë e qenies tënde për të vlerësuar këto dhunti, për t’i shkrirë e shpërthyer. Duketa (pasoja): Nëse deri dje, të mungonte harmonia me botën që të rrethon, njeriu që dashuron e mundëson në një shkëmbim të ndërsjelltë ndjenjash. Nëse të ecurës tënde i mungonte muzikaliteti, kur shkon për të takuar njeriun e dashur edhe këpucët këndojnë. (dyanësia: Ndërsa ti këndon, tjetri me endje dëgjon) Njeriu që dashuron ve në dukje dhe kumton instiktivisht detajet që përbëjnë thelbin e qenies tënde, i pajis sytë e tu me atë veti që u mungonte; si një veçanti të pari, qoftë edhe shajni, trallisje, namatisje, (detaje që i përkasin jo gjendjes së “shtatzanisë” por pas saj). Tablo që ndërtohen me mozaik ëndrash. Të gjitha këto që sapo thashë, vihen re nëse kthehesh mbrapa, si një vëzhgim i gjurmëve të dashurisë të cilën për arsye spekullimi po e quajmë të zakonëshme, sepse lindja e një dashurie romantike, kërkon patjetër edhe një pengesë që duhet kapërcyer. Paskësaj mbyllet drama. Dashuria romantike si gjithë të tjerat bie në routinën që e grryen me ngadalësinë e ndryshkut.

Dashuria në ujrat e mëdyshjes etike.

Udhësi(Uliksi) ndoqi me vështrim lëvizjet e Ikarit, mbretit të Spartës dhe babait të Penelopës, që ndali përballë fronit dhe me shpinën e kthyer nga ata të dy, dukej sikur po i jepte fund një bisede të nisur kushedi kur. U kthye rrëmbimthi sikur të qe duke u ndarë prej diçkaje të dashur e që vetëm me një shkëputje të dhunëshme mund të kryhej e në të njëjtin hark kohe, hoqi kurorën nga koka duke ezgjatur përpara. Udhësi, duhej të përballonte tërë atë rit veprimesh tunduese, ndaj hodhi sipër një tunikë ngurtësie dhe soditi mjerimin e qenies kur ndodhet përballë lakuriqësisë neveritëse të dështimit. Duhej t’i jepte fund në njëfarë mënyre dëshpërimit të tjetrit që po i afronte mbretërinë. Ndjeu keqardhje. Ikari, vjehrri, dukej tepër i lodhur nga përpjekjet për ta bindur Udhësin të ngulej në Spartë.
Jo! - shqipton prerë dhe e përcjell vështrimin mbi Penelopën duke e fshehur zhbirimin nën një cipë të hollë përtejshmërie, mashtruese sa edhe sipërfaqja e detit që rrethon ishullin e tij, ku kthjelltësia mbulon mësëmiri thellësinë e ujrave; të një deti që e ruan me xhelozi ishullin sikur ta ketë të vluarën e tij duke i dërguar herë herë rrathë valësh përkëdhelëse e herë shkulme zemërimi, kur shikon anije të ndryshme të ndalojnë aty.
Penelopa nuk flet, pret në heshtje me duart e lëshuara përpara mbi prehër.
Mos vallë ishte më mirë të bëhej mbret i Spartës, i lavdisë dhe e i pasurive të saj se sa mbret i Itakës, një copë ishull plot gërqe...ah! - i shpëton një klithmë, - Gërqet e mia! I malluar për ato gërqe, befas, e ndjen se nuk e mban më vendi për një copë ishull, të rrethuar nga ujrat e kaltra të një deti që e quajnë Jon ngaqë të parët s’mundën ta pagëzonin ose nuk deshën sepse ishte megjithatë i tyre. I lindur në ishull dhe i quajtur Udhës dukej se fati i tij qe shënuar prej kohësh si një njeri që nuk duhej të rrinte në një vend. - Ti, sa ulesh ikën, nuk bën vend, - i tha një shoku i tij i fëmijërisë, sepse, ndërsa notonin, të lodhur u lëshuan drejt një skërke që dilte mbi ujë, e, kur ai mbërtheu gishtrinjtë në majë, Udhësi u zhyt sërish, - Je gjithmonë kështu dhe unë nuk të ndjek dot. Uliks, Ulu dhe Ik, ha ha haaa, - e qeshura u përpi nga tallazet dhe u përhap andej këtej ujdhesave sëbashku me endjet e tij pa fund. Erdhi Udhakonjësi, thoshin njerëzia kur e shikonin të kthehej në Itakë mbretin e ardhshëm, e pastaj ngushëlloheshin duke thënë, të paktën Itaka është ishull, ndryshe do ta kishte çuar andej këtej në bredhëritjet pa fund. I mahnitur i thotë vetes se rrallë kujtohej për emrin e tij. Nuk e mbante më vendi, ja përse. U ngrit, - do ikim, - tha. Ikari s’foli, as edhe i bekoi, siç ishte zakoni. Çifti doli nga pallati mbretëror dhe pasi la edhe shtëpitë e rrethinave, mori rrugën e Itakës i ndjekur nga Ikari dhe përgjërimet e tij. Bënte vapë, dielli digjte, por Udhësi qe pushtuar nga ankthi i të larguarit. I bëri shenjë djaloshit të kaloshinës se do të çapiten për një copëz herë më këmbë. Plotësoi lutjen e Penelopës, por ndërsa i hodhi një sy kalimthi, qeshi nën buzë. Ishte rruga ku ai bëri garën e vrapit sipas kushtit të venë nga Ikari për mëtuesit e Penelopës, ku edhe doli fitues. I kllapuar nga këto mendime u zhyt brenda vetes, si për të humbur çdo pikëtakimi me botën, si dëshirë për t’iu shmangur një gare tjetër këmbëzbathur me një fund të dyshimtë. Ende i dhimbnin shputat e vrara prej gurëve sepse ishte mësuar të notonte në ujë. Ikari dukej se nuk kishte kuptuar gjë. Udhësi doli nga Sparta nga ajo rrugë enkas, për t’i kujtuar fitimtarin, por s’pati kohë të humabsë përsiatjeve. Diçka e pakuptueshme, një parandjenjë e zymtë si një re e mbarsur me shi, i pllakosi shpirtin dhe e nxiti të largohej sa më parë. Por...Ah! Këmbët e Penelopës dukej se mezi shqiteshin nga dheu trokë, pas çdo hapi rëndoheshin, era ngrinte pluhur dhe e ecura po bëhej thuajse e pamundur. Ajo po qante heshtur e mbrapa tyre me logori qante edhe Ikari që nuk ndahej nga vajza e dashur. Udhësi, e vuri re ngurrimin, ndaloi dhe duke e parë në sy, i tha:
- Ky është çasti që duhet të zgjedhësh; o mua o babanë!
Penelopa nuk foli, uli vellon dhe mbuloi fytyrën.
Zgjodhi nusërinë.
Ikari mbeti i mbërthyer. Dukej sikur fryma e vdekjes e kishte ngurosur...(më pas po në atë vend ngriti një statujë kushtuar Dëlirësisë)

* * *

Çdo dashuri në çastin e lindjes është e shtrënguar të zgjedhë. Të zgjedhë nëse duhet të braktisë gjendjen aktuale, të zgjedhë midis këtij dhe atij, kësaj dhe asaj si një përpjekje për tu ndalur diku ku mendohet se e plotëson më mirë boshllëkun, si një hapësirë në të cilën ajo mund të realizohet në tërësinë e saj. Sado e motivuar, zgjedhja, është tradhëti ndaj njërës gjendje. X-i është më i mirë se Y-ku, kush është për mua nga çasti që shikoj se të dy janë të interesuar? Pyetja detyron një përgjigje edhe pse çmesa bëhet mbi një njohje të jashtme, të përgjithëshme. Sinjale me një kah, që nuk kthehen mbrapa për të sjellë informacionin e kërkuar, nuk ndodh, psh, si me lakuriqin e natës i cili “shikon” kështu pengesat ku mund të thyejë kokën. Çdo qenie është enigmë. Kjo është fillesa e mbaresa e çfarë duhet ta quajmë “mëdyshje etike”, si një përzgjedhje në përgjithësi, e si një përzgjedhje midis dy të mirave në veçanti, që në thelb është mjaft e vështirë. Mund të shkelim në dërrasë të kalbur, mundet jo. Veprojmë gjithmonë në kushtet e njohjes së cunguar. (Në një ardhmëri legjitimohet pyetja: Sikur të kthehesh mbrapa, çfarë korrigjon?) Është më kollaj nëse zgjedhim midis të mirës dhe të keqes. Dihet.
Shandor Petëfi afron njëlloj tradhëtie tjetër, kur i shkruan të fejuarës së tij se “për dashurinë flijon jetën, për atdheun flijon dashurinë”. Këtu zgjedhja nuk është më një dilemë. Ajo ka mbaruar sëqeni e tillë nga çasti kur dimë se çfarë duhet të zgjedhim e çfarë në të njëjtën kohë të braktisim edhe pse çmimi që paguhet është gjithmonë i lartë, nuk hezitohet.
Lindja e mëdyshjes etike, akuzon gjendjen e dyfishtë të dashurisë e të tradhëtisë, mbartëse të njëra-tjetrës, por e pranon sepse kjo mënyrë të qeni është baraspesha vetë, si anim herë nga një anë herë nga tjetra, jashtë saj nuk ka ekzistencë. Simbiozë.
Davaritim tani mjegullën që shpërndan fjala tradhëti dhe turbullirën e trazimin që shkakton në shpirt duke shpjeguar etimologjinë (prejardhjen). “Tradhëti”, vjen nga latinishtja “Traditio” – ti japësh – afrosh dikujt, – të shpërngulësh. Pra, sikundër duket, kemi një përcjellje të ndjenjave drejt një situate të re ku këto ndjenja ndihen më të vlerësuara, ose si një mundësi për tu rindezur sa herë që i kërcënon shuarja.
Ndaj si dashuria e tradhëtia nuk janë pasojë e njëra tjetrës, janë njëra tjetra; siamesializëm. Nëse nuk do të ekzistonte tradhëtia, s’kishte për të ekzistuar as dashuria, përndryshe kë do të tradhëtonte tradhëtia?, pra si do të realizohej ajo nëse nuk do të kishte një pikë nga e cila do të largohej? Nëse nuk do të ekzistonte dashuria s’do të ekzistonte as tradhëtia, përndryshe si do të lindëte ajo nëse njeriu nuk do ta ndjente të nevojëshme të braktiste veten për tu shpërngulur te një qenie tjetër? Si hap i parë sepse hapi i dytë e bën klasike duke gjetur përgjigjen e pyetjes: Kë do të dojë nëse nuk do të gjejë diçka larg vetes për ta dashuruar? (objekti si duhuri)
Hyj në sytë e tu
si në një pyll plot diell...
(Nazim Hikmet)

Gjatë përcjelljes së ndjenjave qoftë edhe madhështore, si një adhurim, ato nuk rrjedhin mbi të njëjtin rrafsh. Ka gjithmonë një disnivel natyral, sepse njerzit nuk janë njësoj, ndaj përgjigja nuk është e të njëjtës shkallë, dmth adhurimit jo domosdoshmërisht i përgjigjet adhurimi. Ky shkallëzim e ve njërin partner mbi tjetrin, pra ndërton sundimtarin, rol që, theksoj edhe pse s’është e thënë, për zakon e traditë e luan mashkulli. Aty ku mungon dyanshmëria, përftohet, lind sunduesi. Sepse ky, nuk ndihet i detyruar dhe i kufizuar nga tjetri, e njëherësh kupton panevojshmërinë e adhurimit. Tërheqja është hapi i parë i tradhëtisë, i realizuar në ndërkohë, kur ra ose pranoi thuajse pavetëdije rolin e sunduesit.
Plotësimi i ndjenjës është njëherësh edhe shkatërrimi i saj. Kur ke etje pi ujë, nga ky çast shuhet etja. Ndryshe nga etja për ujë të cilën nuk e dëshirojmë asnjëherë, dashurinë dëshirojmë ta kemi pjesë përbërëse të jetës sonë, të përherëshme. Pra, është dëshira për ta pasur e përjetëshme, jo dashuria. Në vijimësinë pas realizimit që mund të konsiderohet edhe si kulm i mbrritur, fillon rënia. Sepse në çastin që dashuria realizohet ne nuk shpëtojmë nga komplekse të tjera, lind një dëshirë tjetër po aq e fuqishme dhe po aq shtypëse e po aq shkatërruese, përkundrazi fillon shkatërrimi real, jo më potencial.
Ta mbajmë çfarë kemi arritur, shpesh me çdo kusht. Përdorimi i fjalës “ruaj”, zgjon vetiu në imagjinatë sogjetarin, rojen, ndaj nuk e quaj me vend përdorimin sepse kështu ngjizim te e njëjta figurë të gjitha rolet e mundëshme që e shndërojnë subjektin, në tiran.
“Ta mbajmë”, po aq sa një flutur në pëllëmbën e hapur.
“Me çdo kusht”, ta shtrëngosh brenda një grushti.
Në të dy rastet do të thotë ta detyrosh kundër vullnetit por edhe të injorosh brishtësinë e saj. Nuk e ke. E vështirë për tu pranuar. Por, afshi i dashurisë, bën edhe një krimb poet, të pranosh humbjen e saj të bën profet.
Frika e humbjes së dashurisë, është e vetdijëshme rrjedh nga ideja se një ditë mund të ndodhesh papritur përballë anës tjetër të medaljes. Një ditë edhe pse me droje, kjo frikë mishërohet dhe merr miset e braktisjes, të tradhëtisë. Pra, frika është një shoqërues i keq i humbjes, qoftë edhe si një mundësi në fuqi. Është sikundër bakri një përçues i keq i elektricitetit. Ruan një gjendje lëkundjeje gati të pandishme e gjithaq shkatërruese e, fatalisht të pashmangëshme. I vetmi “ilaç”, ngushëllim, është të gëzosh në ato çaste frytet që të afron, po prite të nesërmen, dikush tjetër i këput, por më shpesh bëhen si frutat e Tantallit, mbretit që talli perënditë.
Në rastin e parë, të atij që nuk pret, por gëzon frytet që afrohen duke shkuar degë më degë e shëtitur lule më lule, me shpërfilljen e njeriut të gëzuar, është Don Xhovani, shembull i qartë. Sinonim, personifikim, i njeriut që shtyn në ngasje dhe rron prej ngasjes në shpengimin e çastit. Te Don Xhovani, etika zbehet, mbetet një nuancë ose zhduket fare, pak rëndësi ka, hipotezë në përjetësi, mjafton që të mos bëhet pengesë e moskokçarjes së tij ku jeton një dashuri pa detyrime që aromatizohet çdo çast prej luleve erëmirë përsa ato janë duke çelur ose kanë çelur, duke hamendësuar kështu edhe idenë e përkohësisë së çdo gjëje në këtë jetë. “Ti e di cili jam, ndaj di edhe si jam, kështuqë fjalët janë të tepërta”.
Bernard Shou, dramaturgu i madh irlandez, i ndodhur një ditë në shoqërinë e një femre të bukur e që nuk pushonte së dërdëllisuri për virtytin, i lodhur nga llafazanëria, i tha:
- Zonjushe, kush je e dimë, më thuaj sa kushton...
Të gjitha këto situata dëshmojnë për atë që e quajtëm që në fillim “mungesë” të pasuar nga nevoja për tu mbushur. Në rastin e mësipërm, të dramaturgut, tjetra nuk ishte gjë veç pasqyra ku duhej të dukej mungesa me përmasat e saj...Pas kësaj pyetja: Sa kushton?... është zgjidhja. Krahasimi me një pasqyrë mendoj se tregon më sëmiri një gjendje të përherëshme, meqënëse pasqyra nuk ka memorie, në mungesë të objektit, në të mbretëron humnera.
E kundërta është dashuria e Tristanit, nipit të mbretit anglez që dashuroi vajzën e mbretëreshës së Irlandës, Izoltën. Dashuri e pamundur. E pikërisht duke u tymosur në kohë, ajo thith erën e një trishtimi pafund, sepse përjetësia, kujtdo që e lyp i afron pamundësinë. Ndryshe nga Don Xhovani, Tristani mbetet besnik, por besnikëria e tij është e kushtëzuar nga pamundësia për të qenë tjetërsoj, përderisa dashuria mbetet në skajet e dëshirës. Tristani djeg të tashmen në flakët e ftohta të ankthit, për të afruar të ardhmen, e në nxitim e sipër zbulon fatin. Tragjik, s’ke ç’thua, ndoshta budallallëk...ke ç’thua.


* * *

Dashuria duke qenë dëshirë dhe se kjo e fundit është gjithmonë e përjetëshme, krijon iluzionin se edhe dashuria meqë fle në atë shtrat, është e tillë.

Djalosh, sot është sot, nuk është nesër...

- Zotëri, ti vetë më the se do të m’i kthesh lekët sot...
- Kur të thashë, çfarë të thashë?
- Dje, më the se do të t’i jap nesër.
- Djalosh, - ia kthen Toto’, - të thashë që do të ti jap nesër jo sot. Sot është sot nuk është nesër... Ky arsyetim thuajse sofist i Totosë në një prej filmat e tij, përcjell mësëmiri idenë e një të nesërmeje që kur bëhet e sotme ajo anulohet, pushon së ekzistuari sëbashku me çdolloj përmbajtjeje.


Remo Koçiu
(të drejtat janë të autorit)
 

abs

nuk e di...
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Me kenaqesi lexova shkrimin e siperm, pikesepari nga struktura e fjalise. Ma ban leximin ta ndjek dhe ta kuptoj, kur fjalite jane te shkurta e te kjarta! Kompliment!


Me vertitet ne mendje,
Pyetja është: A meriton hakmarrje?

Nese njeriut(qenies engigme)i eshte e vetedishme, qe Dashuria eshte vec nje Deshire e perjetshme. Si e tille a mund te jetoje ne te njejtin 'statcion'ose rrafsh? e nese jo, a meriton hakmarrje?
 

atman

Forumium maestatis
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Time, flm.
Persa i perket pyetjes, mendoj se eshte epiqendra e shkrimit sepse ne fund te fundit çfare gezojme ose vuajme eshte pasoja. Aq me shume qendrimi ndaj nje perfundimi te tille ku tradhetia behet protagonist merr vlere te veçante sepse ndikon ne vijueshmerine e jetes. Per ne shqiptaret ndoshta ka vlere sepse jemi si gjithe te tjeret, dua te them qenie njerezore, por kultura, zakonet traditat, vulosin edhe nje qendrim te diktuar prej tyre. Kjo, ne kushtet e nje jete te mbyllur ku ndikimi i moralit eshte gjithmone mjaft i fuqishem dhe dominues e ndeshkues, por tashme ne kushtet te tjera te nje jete te "hapur", kupto te nje mendesie, edhe qendrimet fillojne te perpunohen e t'i shmnagen ngurtesise.

Mirepo: menjane teorite, pyetja kerkon nje pergjigje, dmth nje qendrim. Kete mund ta jape gjithkush sepse une mendoj qe nuk mund te kete receta, dmth kallepe qendrimesh qe duhen ndjekur.(psh acab thote me te drejte se nuk ia vlen jeten time, nje qendrim eshte edhe ky, madje i drejte, me i drejte se çdo lloj dhune)
Personalisht, mund te them se ne kushtet e nje te çare te tille te marrdhenieve, per te mos kaluar pertej kufijve, ja vlen qe te mendosh thjesht çastet e bukura qe ke kaluar me ate njeri. Ndalu aty, nese vijon me tej do te mbrrish te ngjarja tronditese dhe kjo do te modifikoje edhe jeten tende deri ne pamundesine per te riparuar.

Ka diçka te veshtire, natyrisht, por sa me e madhe veshtiresia aq me shume bie ne sy fisnikeria kur ti del pertej pa demtuar tjetrin. Te mallkosh, perbetosh, kercenosh, dhunosh, etj ndodhin ne ato raste kur ti, perballe vetes zbulon pa dashur se nuk ke aq vlera, ose kjo ngjarje e perjetuar ne shtratin e deshires per hakmarrje i perforcon dyshimet e tua per keto vlera dhe i ben reale. Ndaj eshte nje linje teper e holle midis asaj qe permenda pak me siper, fisnikerise dhe harbuterise.
Cila nga te dyja mbart vlera?
 

abs

nuk e di...
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Persh. Atman.

Dhe pyetja eshte, ndaj kujt je fisnik e ndaj kujt harbut???

Fakt eshte qe ajo ndikon ne vijushmerine e jetes. Dhe ky drejtim, me ngjyra te ndryshme, simbas karakterit te personave. Simbas meje, eshte nder leksionet e veshtira por dhe ma frutdhense ne tjeter kendveshtrim, them, cdo njeri e pertyp dhe jashtqit simbas makanizmit te vet.

Personalish jam vazhdimisht per anen e veshtire te medaliles.Nuk mohoj qe ajo ndienj paraqitet me forcen brenda qenies, nga e cila duke u zhgulur si fijet e vetullave, me shume durim e kujdes, hap hapsira te reja…!
Dhe se, dhe ajo do kohen e saj, per ta shijuar dhe pastaj sheruar…

Ndoshta ne kete proces ndihmon pyetja he herpashershme ndaj vehtes: cfare me ben mire mua, cfare dua te marr me vehte,e cfare dua te le mbas meje...
 

dahlia

Grupi i të çmëndurve!
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

lexova me siper...jo te gjitha...(nuk jam e vemendshme per momentin, ndaj humbas fillin) te me falni

dal thjesht tek titulli i temes...(nuk jam shume filozofe...çdo gje e lidh me realitetin qe jetoj)

fatkeqesisht them se nuk ka dashuri te perjetshme...njeriu nuk eshte i perjetshem (ndoshta me mire keshtu)

sa here qe kam dashuruar kam menduar se eshte "pergjithmone", "pafund" "deri ne vdekje"...kam dashuruar deri ne dhimbje...ashtu siç shkruajne poetet, ashtu siç e pershkruajne filozofet, psikologet...kam menduar gjithmone...se do vdes nga dhimbja nga dashuria...dhe çdo here "kam vdekur" brenda meje...kur nuk kam dashur me dike...ose kur thjesht jemi ndare...
por jeta vazhdon...kam ridashuruar perseri, kam tradhetuar, me kane tradhetuar...por s'jam hakmarre...me duket pa kuptim te hakmerresh ndaj dikujt qe ti do...

nje mik me thosh para ca ditesh..."tani e kuptoj dhimbjen tende kur une te lashe"...dhe une mendoj...qe eshte rradha e tij te vuaje prej nje femre tjeter...e rendesishme per mua eshte qe arrij te dashuroj...me moshe kuptoj qe asgje nuk zgjat ne kohe...asgje nuk eshte e perjetshme...asgje nuk eshte absolute...edhe ndjenja rritet dhe piqet bashke me ne...e rendesishme eshte ta jetosh ate...
 

Kondrapedali

Kondrapedali
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Eh, sa me shonc paske qen ne ti mi. Të dashurosh, déjà është fat, por të dashurosh disa herë ...

Megjithatë, ashtu si the dhe ti, e rëndësishme është të dashurosh dhe të arrish ta jetosh dashurinë gjatë kohës që ajo zgjat.

Përsa i përket tradhtisë, eh, kur ajo ndodh, e kam thënë kushedi sa herë, nuk ndodh pa dashje. Nuk egziston termi pa dashje në tradhti. Çdokush është i vetëdijshëm për atë që bën dhe prandaj them tradhtia e dikujt që dashuron nuk mund të ketë lidhje me dashurinë.

Prandaj mendoj që titulli i temës është paksa gabim.
 

trendafili

Primus registratum
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

dashuria eshte aq e bukur e embel por aq dhe e hidhur kur dhe e dhimshme kur humbet ato qe do! ose me sakte kur nga nje enderr e bukur zgjohesh dhe del ne realitet! she qe cdo gje ka marre fund!
njerzit jane aq egoist qe nuk e pranojne dot humbjen e nje dashurie te madhe! por ja qe heret a vone do te ndolle! tradhetia nuk eshte gje e bukur!
une jam me mendimin qe ta pranojme humbjen dhe te mos tradhetojme kurre! me mire nje fund e lumtur se sa nje pafundesi me dhimbje! nese dashuria kthehet tek ti kjo do te thot qe kjo dashuri qe per ty..........por.........nese nuk kthehet kurre.........atehere nuk qe fati yt..........kush di ta pranoj humbjen nga nje dashuri eshte me i lumtur me dashurin e dyte qe mund ti vi! por kush nuk e pranon humbjen shkaterohet dhe vuan gjithe jeten!
ai egoizem qe nuk na le ta pranojme humbjen na shakteron! dashuria e vertet vjen vetem nje here ne jete dhe ajo zgjate perjete!
 

Psemo

Primus registratum
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

Te dyja jan rrejdhoj e debuleses njerezore. Dashuria eshte e shfaqur, tradhetia eshte e fshehur. Te dyja e kane nje shkak, fillim dhe mbarim.

Te hakmerresh do te thote ti japesh tradhetise nje rendesi me te madhe sec e meriton.

Mendoj se denimi me i rende eshte ti japesh duart me perbuzje.
 

Harris

Forumium praecox
Re: Dashuria e përjetëshme dhe tradhëtia.

nje vij e holl pothuajse e padukshme e ndan dashurin nga urrejtja, mjafton pak por shume pak qe po te duash me shpirt dhe te prekesh ne ndjejen nga njeriu qe do, ta urresh po me shpirt.
Besoj ne ndjejen e perjetshme.
 
Top