Re: Albanian Tax Bulletin
Ministria e Financave paralajmëron rritje taksash. “Shqipëria ka nivelin më të ulët të taksave në rajon”
Zbatimi jokorrekt i ligjit, biznesi humb 200 milionë $
Islami: “Unë nuk mendoj se agrobiznesi ka ndonjë Sali tjetër që do të pengojë zbatimin e ligjeve të shtetit”
B.Beqiri
Biznesi humb mbi 200 milionë dollarë nga zbatimi jokorrekt i paketës fiskale. Indiferenca e institucioneve shtetërore po i kushton shtrenjtë ekonomisë në tërësi dhe sektorit privat në veçanti. Kështu ka deklaruar dje kryetari i Këshillit të Agrobiznesit Shqiptar, Agim Rrapaj, në konferencën e tretë të agrobiznesmenëve. Me tone të ashpra Rrapaj ka deklarauar se Ministria e Financave dhe administrata tatimore që harton dhe zbaton politikat në fushën e agrobiznesit, nuk i kanë kushtuar rëndësinë e duhur sektorit të bujqësisë dhe ushqimit. “Bashkëpunimi me shoqatat e agrobiznesit ka qenë i pamjaftueshëm, si dhe studimet për përmirësimin e sistemit të taksave dhe tatimeve në fushën e bujqësisë dhe ushqimit kanë munguar ose janë zbatuar me vonesë dhe nuk kanë dhënë efektin e pritshëm”, -pohon Rrapaj. Taksat për mekanikën bujqësore, akciza e karburanteve për sektorin e bujqësisë dhe rimbursimi i Tatimit mbi Vlerën e Shtuar mbajnë peng zhvillimin e bujqësisë shqiptare, sqaron Rrapaj. Ndërkohë që përgjigja e krerëve të Ministrisë së Financave për agrobiznesmenët ka qenë tepër e qartë se sistemi i taksave në vendin tonë është në nivele tepër të ulëta, duke paralajmëruar rritje të taksave gjatë viteve të ardhshme. Por, edhe pas këtyre deklaratave Këshilli i Agrobiznesit Shqiptar deklaron se nuk do të ndalet derisa disa prej kërkesave të tyre, si heqja e akcizës për karburantet për bujqësi të mos hiqet. Ndërkohë që përgjigja e ministrit Islami ka qenë: “Unë nuk mendoj se shoqata e agrobiznesit ka ndonjë Sali tjetër që do të marrë mikrofonin, do të ngjitet në podium dhe nuk do të lërë qeverinë shqiptare që të vazhdojë të funksionojë sipas normave të shtetit ligjor. Aq më tepër që këtu bëhet fjalë për procesin e integrimit të Shqipërisë në Bashkimin Europian”. Tatimi mbi fitimin, tatimi mbi të ardhurat personale, akciza dhe taksat të tjera janë disa herë më të ulëta se në vendet e rajonit, ndërkohë që sektori i agrobiznesit është i përjashtuar nga çdo lloj takse, sqaron zv/drejtori i përgjithshëm i Tatimeve, Xhavit Çurri. Ndërkohë që shefja e kabinetit në Ministrinë e Financave ka deklaruar se në buxhetin e shtetit sektori i bujqësisë dhe ai i agrobiznesit kontribuojnë me zero lekë, sepse asnjë tatim apo taksë nuk vilet nga sektori rural.
Apeli
Cilat janë kërkesat e agrobiznesmenëve
-Megjithë kundërshtimin për mosvendosjen e taksës për mekanikën bujqësore disa vjet më parë ajo u vendos arbitrarisht. Si rezultat u ndërpre totalisht importi i traktorëve. Shqipëria është vendi që ka 5 herë traktorë më pak se Maqedonia për 100 hektar tokë, 13 herë më pak se vendet e Lindjes dhe akoma më pak se ato të Perëndimit
-Biznesi bujqësor kërkon heqjen e akcizës së karburanteve për mekanikën bujqësore dhe serrat me ngrohje. Është e sigurt se nga zbatimi i studimit buxheti i shtetit fiton mbi 12 milionë dollarë, rritet prodhimi i përgjithshëm bruto mbi 100 milionë dollarë, si dhe rritet prodhimi. Por në paketën fiskale të vitit 2004 kjo kërkesë nuk reflektohet
-Agrobiznesmenët kërkojnë zgjidhjen e problemit të rimbursimit të TVSH-së për lëndët e para që blen sektori i agropërpunimit drejtpërdrejt nga fermeri
Bujqësia
Akciza e karburanteve nuk mund të hiqet në 2004
Nga heqja e akcizës së karburanteve, buxheti humb 4 milionë $ dhe fiton 12 milionë $ nga rritja e prodhimit
Akciza e karburanteve për sektorin e ushqimit nuk do të hiqet as në 2004. Edhe pse agrobiznesmenët deklaruan se do të bllokonin rrugët nacionale, derisa qeveria të vendoste heqjen e akcizës së karburanteve për bujqësinë, gjithçka mbetet pezull. Biznesi duhet të presë që të reflektohen ndikimi që do të japë heqja e akcizës së karburanteve për sektorin e peshkimit, dhe nëse arrihen sinjale pozitive, vetëm atëherë mund të rishikohet propozimi për heqjen e akcizës edhe për mekanikën bujqësore. Ky është i vetmi sinjal pozitiv që ka dhënë dje ministri i Financave, Islami, sipas të cilit vitin e kaluar qeveria shqiptare hodhi një hap përpara me sektorin e peshkimit dhe do të ishte mirë që të merrej njëherë vlerësimi i ecurisë së këtij sistemi. Zona e Lushnjes, Devollit, Sarandës dhe e Shkodrës mund të jenë të parat që do të përfshihen në projektin pilot të heqjes së akcizës së karburanteve për mekanikën bujqësore. “Projekti pilot do të përcaktojë saktë sasinë e tokës dhe taksa që duhet të paguhen për të, do të përcaktohen të gjitha mjetet motorike, si dhe do të regjistrohen, duke paguar detyrimet fiskale nga fermerët. Vetëm nëse do të plotësohen këto kushte, qeveria do të jetë në gjendje që të përjashtojë bujqësinë nga akciza e karburanteve, si dhe të shtrijë këtë projekt pilot në të gjithë vendin”, -është shprehur Islami. Por, nxjerrja e rezultatit të efekteve që ka dhënë heqja e akcizës për karburantet për peshkim do të kërkojë të paktën edhe 6 muajt e parë të vitit 2004, kështu vetëm më pas mund të rishikohet mundësia për heqjen e mëtejshme të akcizës në sektorin e bujqësisë. “Bujqësisë i kërkohet parapagim edhe për supertaksa pa realizuar prodhimin, mbasi karburanti që ka supertaksë blihet përpara se të realizohet prodhimi”, -pohon kreu i KASH-it, Rrapaj.
15/11/2003
KATEGORIA: Ekonomi