Ky eshte statusi i Kosoves!

regele

Forumium maestatis
Ky eshte statusi i Kosoves!

Me falni per postimine gjate, por ky eshte drafti i propozuar nga Marti Ahtisaari ne lidhje me statusin perfundimtar te Kosoves! Do sjell me shume informacione me vone! Perkthimi nuk eshte zyrtar!

DRAFTI MAARTI AHTISAARIT PËR STATUSIN E KOSOVËS

PËRMBLEDHJE EKZEKUTIVE


I. Të Përgjithshme

Synimi i Propozimit të Gjithanshëm për Marrëveshjen mbi Statusin e Kosovës është të përcaktojë kërkesat e nevojshme për një Kosovë të ardhshme që është e mundëshme, e mbështetëshme dhe e stabilizuar. Ai përfshin masa të hollësishme për të siguruar inkurajimin dhe mbrojtjen e të drejtave të bashkësive the anëtarëve të tyre, decentralizimin efektiv të qeverisë dhe ruajtjen e mbrojtjen e trashëgimisë kulturore e fetare. Për më tepër, Marrëveshja përshkruan masa kushtetuese, ekonomike dhe sigurie, të cilat së bashku synojnë të kontribuojnë në zhvillimin a një Kosove shumë-etnike, demokratike dhe të lulëzuar. Një element i rëndësishëm i Marrëveshjes është manadati që i jepet një prezence ndërkombëtare civile dhe ushtarake në Kosovë për të mbikqyrur zbatimin e Marrëveshjes dhe për të ndihmuar autoritetet kompetente Kosovare në sigurimin e paqes dhe stabilitetit në gjithë Kosovën. Dispozitat e Marrëveshjes do të kenë përparësi mbi të gjitha dispozitat e tjera ligjore në Kosovë.

II. Elementët e Marrëveshjes

Marrëveshja përfshin pjesën kryesore me katërmbëdhjetë nene që përbëjnë parimet e saj kyçe, dhe dymbëdhjetë Shtojca, të cilat zgjerojnë më tej këto parime:

• Kosova do të jetë një shoqëri shumë-etnike, që e qeveris veten në mënyrë demokratike dhe me respekt të plotë për rendin ligjor, nivelin më të lartë të të drejtave të njeriut dhe lirive themelore të pranuara nga bota ndërkombëtare, dhe që nxit ekzistencën paqësore dhe të lulëzuar të gjithë banorëve të saj.

• Kosova do të miratojë një Kushtetutë për të mbrojtur këto parime. Ndërsa Marrëveshja nuk përshkruan një Kushtetutë të plotë, ajo përkufizon elementët kyç që duhet të bëjnë pjesë në Kushtetutë.

• Kosova do të ketë të drejtë të diskutojë dhe të miratojë marëveshje ndërkombëtare, duke përfshirë të drejtën për të kërkuar anëtarësi në organizata ndërkombëtare.

• Mbrojtja dhe përkrahja e të drejtave të anëtarëve të baskësive është një element qëndror i Marrëveshjes. Marrëveshja përcakton aspektet kyçe që do të mbrohen, duke përfshirë kulturën, gjuhën, edukimin dhe simbolet. Ajo gjithashtu përshkruan mekanizma specifike të përfaqësimit të anëtarëve të bashkësive jo-Shqiptare të Kosovës në institucionet publike kryesore për të ruajtur dhe përkrahur pjesëmarrjen e tyre efektive dhe aktive në jetën publike. Për të mbrojtur të drejtat e bashkësive Kosovare jo-Shqiptare në procesin legjislativ, Marrëveshja gjithashtu lejon që disa ligje të caktuara mund të hyjnë në fuqi vetëm nëse një shumicë e anëtarëve Kosovarë jo-Shqiptare të Asamblesë Kosovare janë dakord me miratimin e tyre.

• Marrëveshja përmban një propozim me përmasa të gjëra për decentralizim, i cili është i një shkalle të zgjeruar dhe synon të përkrahë qeverisjen e mirë, transparencën dhe efikasitetin në shërbimin publik. Propozimi përqëndrohet në veçanti në nevojat e shqetësimet specifike të bashkësisë Kosovare Serbe, e cila do të ketë një shkallë të lartë kontrolli mbi punët e veta. Elementet e decentralizimit përfshijnë, inter alia, kompetenca të reja bashkiake për bashkësitë me shumicë Kosovare Serbe (si për shembull në fushat e shëndetësisë së shkallës së dytë dhe të arsimit të lartë); autonomi të zgjeruar bashkiake në çështjet financiare, duke përfshirë aftësinë për të pranuar fonde transparente nga Serbia për një diapazon të gjëre aktivitetesh e qëllimesh bashkiake; masa mbi aleanca mes bashkive dhe bashkëpunimin përmes kufijve me institucione Serbe; dhe krijimin e gjashtë bashkësive të reja ose mjaft të zgjeruara me shumicë Serbe (Gracanica, Novo Brdo, Klokott, Ranilug, Partes. Mitovica-Veriore).

• Marrëveshja gjithashtu përcakton një sistem drejtësie në Kosovë i cili është i integruar, i pavarur, professional dhe i pa-anshëm, që i siguron drejtësi të gjithë personave në Kosovë. Ajo gjithashtu përcakton mekanizma për të siguruar që sistemi i drejtësisë është përfshirës dhe që shërbimi i tij gjyqësor dhe prokuror pasqyron karakterin shumë-etnik të Kosovës.

• Elementet e Marrëveshjes për mbrojtjen dhe nxitjen e trashëgimisë fetare e kulturore do të sigurojnë ekzistenceën a papenguar e të patrazuar të Kishës Ortodokse Serbe (KOS) në Kosovë. Më shumë se dyzet vende kyçe fetare e kulturore do të rrethohen nga Zona Mbrojtëse për të parandaluar zhvillime apo ndërtime të dëmshme tregtare dhe industriale, dhe për të ruajtur dinjitetin culturor të këtyre vendeve. Marrëveshja gjithashtu garanton sigurinë fizike të përforcuar për vende të zgjedhura. KOS the organizata e saj e brendshme do të njihen haptazi nga autoritetet Kosovare dhe do t’i njihet e drejta a paprekshmërisë së pronës, liria nga taksimi dhe prvilegje doganore. KOS në Kosovë gjithashtu do të jetë e lirë të mbajë lidhje me KOS në Beograd.

• Të gjithë refugjatët dhe personat e shpërngulur brenda Kosovës do të kenë të drejtë të kthehen dhe të marrin sërish pasuritë dhe pronat e tyre personale. Marraveshja gjithashtu u bën thirrje Kosovës dhe Serbisë të bashkëpunojnë plotësisht me Komisionin Ndërkombëtar të Kryqit të Kuq për të zgjidhur fatin e personave të zhdukur.

• Marrëveshja përfshin masa të veçanta që synojnë të nxisin e të ruajnë zhvillimin e vazhdueshëm ekonomik në Kosovë. Ajo përshkruan procedura transparente për të zgjidhur mosmarrëveshje lidhur me pronat dhe për një proces privatizimi të vazhdueshëm, të dyja këto me një pjesëmarrje të konsiderueshme ndërkombëtare. Për më tepër, Marrëveshja përkufizon mekanizma për të përcaktuar pjesën e Kosovës në borxhin e huaj të Serbisë dhe për të zgjidhur çështjen e kthimit të pronave.

• Marrëveshja gjithashtu parashikon një sektor sigurimi në Kosovë i cili është profesional, shumë-etnik, dhe demokratik, dhe inkurajon një përfshirje të rëndësishme lokale në zhvillimin e tij dhe në të njëjtën kohë ruan nivelin e mbikqyrjes ndërkombëtare të nevojshëm për suksesin përfundimtar në këtë fushë delikate. Forca Policore Kosovare do të ketë një varg komande të njësuar në mbarë Kosovën, ndërkohë që oficerët lokalë të policisë do të pasqyrojnë përbërjen etnike të bahkësisë në të cilën ata shërbejnë. Në bashkitë Kosovare me shumicë Serbe, Asambleja Bashkiake do të ketë kompetenca të avancuara në zgjedhjen e Komandantit të Stacionit lokal. Nje Forcë Kosovare Sigurimi (FKS) e re dhe shume-etnike to të krijohet brenda një viti. Do të ketë një maksimum prej 2,500 anëtarësh aktivë dhe 800 rezervistë. Marrëveshja kërkon që Korpusi i Mbrojtjes së Kosovës (KMK) që ekziston sot do të shpërndahet brenda një viti.

• Duke pranuar faktin që përmbushja e përgjegjësive të Kosovës sipas Marrëveshjes kërkon një diapazon të gjërë aktivitetesh komplekse dhe të vështira, Marrëveshja përcakton një prani ndërkombëtare në të ardhmen për të mbikqyrur dhe përkrahur përpjekjet e duhura të autoriteteve Kosovare. Kjo prani përfshin tre komponentë kryesorë:

o Një Përfaqësues Ndërkombëtar Civil (PNC), gjithashtu i njohur si Përfaqësuesi i Posaçëm i BE, do të emërohet nga një Grup Drejtues Ndërkombëtar (GDN), i cili përfshin aktorët kryesore ndërkombëtare. PCN do të ketë autoritetin më të lartë mbikqyrës mbi zbatimin e Marrëveshjes. PCN do të vishet me kompetenca të veçanta që do ta lejojnë atë të marrë veprimet e duhura për të mbikqyrur dhe siguruar zbatimin e suksesshëm të Marëveshjes. Këto kompetenca përfshijnë autoritetin për të anulluar vendime apo ligje të miratuara nga autoritetet Kosovare dhe për të ndëshkuar apo hequr nga pozita ata zyrtarë veprimet e të cilëve PNC gjykon që nuk pajtohen me frymën e Marrëveshjes. PNC gjithashtu do të jetë autoriteri vendimtar në Kosovë për sa i përket aspekteve civile të Marrëveshjes.
o Një Mision i Politikës Europiane për Sigurinë e Mbrojtjen (PESM) do të vrojtojë, mësojë dhe këshillojë në të gjitha fushat e lidhura me shtetin ligjor. Veçanërisht, ai do të ndihmojë Kosovën në zhvillimin e institucioneve policore, gjyqësore, e institucionet penale efikase, të paanëshme dhe përfshirëse, dhe do të ketë autoritetin për të marrë përsipër përgjegjësi të tjera për të siguruar ruajtjen dhe përkrahjen e shtetit ligjor, rendit publik dhe sigurisë.
o Një Prani Ushtarake Ndërkombëtare e udhëhequr nga NATO do të krijojë një mjedis të mbrojtur dhe të sigurtë në gjithë Kosovën, në bashkëpunim me PNC dhe në mbështetje të institucioneve të Kosovës deri sa të vijë koha kur këto institucione të jenë në gjendje të marrin përsipër të gjithë diapazonin e përgjegjësive të sigurisë.

• OSBE, me një prani të gjërë në terren në Kosovë, do të kërkohet të ndihmojë në mbikqyrjen e nevojshme për zbatimin e suksesshëm të Marrëveshjes.

III. Zbatimi i Marrëveshjes

• Sapo Marrëveshja të hyjë në fuqi, do të ketë një periudhë tranzicioni prej 120 ditësh, gjatë së cilës mandati eksistues i UNMIK-ut do të mbesë i pandryshuar. Megjithate, për të siguruar mbikqyrjen e menjëhershme të zbatimit të Marrëveshjes nga Kosova, PNC do të ketë autoritet për të monitoruar këtë zbatim dhe për të bërë rekomandime tek UNMIK për veprime që duhen marrë për të siguruar respektimin e Marrëveshjes.
• Gjatë periudhës së tranzicionit, Asambleja Kosovare, në konsultime me PNC, do të ketë përgjegjësinë të aprovojë një Kushtetutë dhe legjislacionin e nevojshëm për zbatimin e Marrëveshjes. Kushtetuta dhe legjislacioni i ri do të hyjnë në fuqi menjëherë pas përfundimit të periudhës së tranzicionit.
• Në përfundimin e periudhës së tranzicionit, mandati i UNMIK-ut do të mbarojë dhe i gjithë autoriteti legjislativ dhe ekzekutiv që UNMIK-u gëzon do t’i kalohet në tërësi autoriteteve të Kosovës, në përputhje me Marrëveshjen.
• Brenda nëntë muajve nga hyrja në fuqi e Marrëveshjes, zgjedhje të përgjitshme dhe lokale duhet të mbahen.
• Mandati is PNC do të vazhdojë deri sa GDN të vendosë që Kosova ka zbatuar kushtet e Marrëveshjes.


Të drejtat e njeriut dhe liritë fundamentale
dhe të drejtat e komuniteteve dhe të pjesëtarëve të tyre


Të drejtat e njeriut dhe liritë fundamentale

 Marrëveshja parashikon që Kosova duhet t’i mbështesë, ndihmojë dhe mbrojë të drejtat e njeriut dhe liritë fundamentale të njohura ndërkombëtarisht.

 Të gjithë personat në Kosovë kanë të drejtë t’i gëzojnë këto të drejta dhe liri, pa kurrfarë diskriminimi. Të gjithë personat në Kosovë janë të barabartë para ligjit dhe kanë të drejtë pa kurrfarë diskriminimi, të kenë mbrojtje të barabartë para ligjit.

Të drejtat e komuniteteve dhe të pjesëtarëve të tyre

 Sipas Marrëveshjes Kosova duhet të garantojë mbrojtjen e identitetit kombëtar ose etnik, kulturor, gjuhësor dhe fetar të të gjitha komuniteteve dhe të pjesëtarëve të tyre.

 Pjesëtarët e komuniteteve do të kenë të drejta specifike, përveç të drejtave të tyre të njeriut dhe lirive fundamentale, përfshirë të drejtën për ta shprehur lirshëm, për ta nxitur dhe zhvilluar identitetin e tyre dhe atributet e komunitetit. Në pajtim me ligjet në fuqi dhe me standardet ndërkombëtare, pjesëtarët e komuniteteve, për shembull, do të kenë të drejtë të:

 arsimohen në të gjitha nivelet në njërën prej gjuhëve zyrtare të Kosovës të cilën e zgjedhin vetë, ose në gjuhën e tyre në vendet ku ata e përbëjnë shumicën e mjaftueshme;
 themelojnë dhe menaxhojnë institucione private të arsimit ose të aftësimit;
 përdorin gjuhën dhe alfabetin e tyre lirshëm privatisht ose në mënyë publik;
 përdorin gjuhën dhe alfabetin e tyre lidhur me marrëdhëniet që kanë me autoritetet publike në vendet ku ata e përbëjnë një pjesë të mjaftueshme të popullsisë;
 përdorin dhe ekspozojnë simbolet e komunitetit;
 regjistrojnë emrat e tyre në formën origjinale;
 kenë qasje të garantuar dhe përfaqësim në mjetet transmetuese të komunikimit si edhe të kenë program në gjuhën e tyre; t’i krijojnë dhe shfrytëzojnë mjetet e tyre të komunikimit dhe ta shfrytëzojnë një numër të pakufizuar të frekuencave për mjetet elektronike të komunikimit;
 gëzojnë kontakte të papenguara brenda Kosovës dhe me personat në cilindo shtet.

 Pjesëtarët e komuniteteve poashtu do të kenë role të qarta në çështjet publike dhe në proceset vendimmarrëse në Kosovë, përfshirë përfaqësimin e garantuar në Kuvend, në Qeveri dhe në gjyqësi.

Refugjatët dhe personat e zhvendosur brenda vendit

 Marrëveshja poashtu parashikon të drejtën e refugjatëve dhe të personave të zhvendosur brenda vendit nga Kosova që të kthehen dhe ta kërkojnë sërish pronën e tyre dhe posedimet personale në pajtim me ligjin e Kosovës dhe të drejtën ndërkombëtare.

Personat e zhdukur

 Me këtë Marrëveshje u bëhet thirrje Kosovës dhe Republikës së Serbisë t’i ndërmarrin hapat e duhur për të përcaktuar dhe dhënë informata lidhur me identitetin, vendndodhjen dhe fatin e personave të zhdukur, në bashkëpunim të plotë me Komitetin Ndërkombëtar të Kryqit të Kuq dhe me partnerët e tjerë ndërkombëtarë.

Decentralizimi


Marrëveshja ofron një sistem të decentralizimit që ka për qëllim të avancojë qeverisjen e mirë, transparencën dhe efikasitetin e shërbimeve publike. Duke njohur shqetësimet e komunitetit serb në Kosovë, kjo Marrëveshje në veçanti i ofron këtij komuniteti një shkallë të lartë të kontrollimit të çështjeve të veta.

Krijimi i komunave të reja

 Me këtë Marrëveshje krijohen gjashtë komuna të reja serbe apo komuna me kompetenca shtesë në Kosovë:
Mitrovica Veriore; Graçanica; Ranillugu; Parteshi; Kllokoti/Vërboci dhe Novobërda.

 Komuna e tanishme e Mitrovicës do të ndahet në dy komuna, në Mitrovicën Veriore dhe Mitrovicën Jugore, të cilat do të bashkëpunojnë dhe bashkërendojnë mes veti të ndihmuara nga një këshill i përbashkët rishtas i formuar.

 Komunat shtesë për komunitetet joshumicë mund të krijohen në konsultim me komunat përkatëse.

 Dispozitat e Marrëveshjes në lidhje me krijimin e komunave të reja mund të shqyrtohen dhe korrigjohen sipas nevojës nga Përfaqësuesi Ndërkombëtar Civil pasi të kryhet regjistrimi i popullsisë.

Kompetencat komunale

 Të gjitha komunat do të kenë përgjegjësi për fushat që ndikojnë në jetën e përditshme të qytetarëve kosovarë duke përfshirë: arsimin parashkollor, fillor dhe të mesëm; kujdesin shëndetësor primar publik; zhvillimin ekonomik vendor; planifikimin urban dhe rural; banimin publik; emërimin e rrugëve dhe vendeve të tjera publike; dhe ndër të tjera, sigurimin e shërbimeve publike dhe komunale.

 Përveç kësaj, komunat e përcaktuara serbe të Kosovës do të kenë përgjegjësitë shtesë si në vijim:
 Komuna e Mitrovicës Veriore, e Graçanicës dhe e Shtërpcës do të qeverisin me spitale dhe me sigurimin e kujdesit shëndetësor sekondar në komunat e tyre.
 Komuna e Mitrovicës Veriore do të ketë përgjegjësitë e caktuara lidhur me universitetin në gjuhën serbe në Mitrovice.
 Të gjitha komunat serbe në Kosovë do të jenë përgjegjëse për mbrojtjen dhe avancimin e çështjeve kulturore dhe religjioze në nivel lokal;
 Të gjitha komunat serbe në Kosovë do të kenë një rol të avancuar në përzgjedhjen e komandantëve të stacioneve policore lokale.

Buxheti komunale

 Të gjitha komunat do të jenë përgjegjëse për buxhetin e tyre dhe do të kenë të drejtën për burime financiare vetjake.

 Do të krijohet një sistem i drejtë dhe transparent i pakos së granteve, i cili do të sigurojë autonomi më të madhe komunale për ndarjen dhe shpenzimet e fondeve qendrore.

Bashkëpunimi komunal

 Komunat do të kenë të drejtën e krijimit të asociacioneve dhe partneriteteve me komunat tjera në Kosovë për kryerjen e funksioneve me interes të dyanshëm.

 Komunat do të kenë të drejtën e bashkëpunimit me komunat dhe institucionet në Serbi, përfshirë edhe të drejtën e pranimit të donacioneve financiare dhe ndihmës teknike nga Serbia, në kuadër të parametrave të qarta përkatëse të cekura në Marrëveshje.

Trashëgimia fetare dhe kulturore


Liria dhe mbrojtja fetare


 Sipas Marrëveshjes, Kosova nuk do të ketë fe zyrtare.

 Marrëveshja siguron autonominë dhe mbrojtjen e të gjitha besimeve fetare, pronës dhe lokaliteteve të tyre.

 Kishës Ortodokse Serbe (KOS) në Kosovë do t’i ofrohet siguri shtesë dhe disa mbrojtje, të drejta, privilegje dhe imunitete të tjera, përfshirë këtu edhe garancitë kundër shpronësimit, të drejtën e plotë për menaxhimin e pronës së saj dhe qasje në objektet e saj.

 KOS-i do të ketë lirinë për të pranuar donacione dhe mbështetje nga cilido institucion, me kusht që kjo të ndodhë në mënyrë krejtësisht transparente.


Siguria

 KOS-it, manastireve të saj, kishave dhe institucioneve tjera fetare dhe kulturore të rëndësisë së veçantë për komunitetin serb në Kosovë do t’u ofrohet siguria e nevojshme fizike.

 Agjencitë për zbatimit e ligjit në Kosovë do të kenë përgjegjësinë kryesore për të ofruar këtë siguri.

 Prania ushtarake ndërkombëtare do të vazhdojë të sigurojë nëntë lokalitetet kryesore fetare dhe historike serbe derisa të merret një vendim që kjo përgjegjësi t’i bartet Shërbimit Policor të Kosovës.


Zonat mbrojtëse

 Do të krijohen 45 zona mbrojtëse përreth kishave dhe manastireve më të rëndësishme si dhe përreth monumenteve historike.

 Zonat mbrojtëse do të ndalojnë ose kufizojnë disa aktivitete të cilat mund të kenë efekt të dëmshëm në mjedisin historik, kulturor dhe natyror përreth këtyre institucioneve dhe që do të çrregullonin shumë mënyrën e jetës në manastir, por ato nuk do të ndikojnë në të drejtat pronësore.

 Në mesin e 45 zonave mbrojtëse do të jenë zonat e krijuara përreth Manastirit Visoki Deçani, Patriarkanës së Pejës, Manastirit të Graçanicës, Manastirit të Deviçit dhe Manastirit të Gorioçit, Manastirit të Budisavcit, Qendrës Historike në Prizren, fshatit Hoçë e Madhe dhe disa lokaliteteve tjera.


Këshilli për monitorimin e zbatimit të Marrëveshjes

 Do të themelohet një Këshill për monitorimin e zbatimit të Marrëveshjes (KMZM) me pjesëmarrjen e vendorëve dhe ndërkombëtarëve për të monitoruar dhe ndihmuar zbatimin e Marrëveshjes që ka të bëjë me mbrojtjen e trashëgimisë historike dhe kulturore serbe në Kosovë.


Kthimi i eksponateve arkeologjike dhe etnologjike

 Nga autoritetet serbe pritet që të kthejnë eksponatet arkeologjike dhe etnologjike, të cilat janë huazuar nga muzetë e Kosovës në vitet 1998-1999.

Çështjet ekonomike dhe pronësore


Të përgjithshme

 Dispozitat ekonomike të Marrëveshjes kanë për qëllim sigurimin e qëndrueshmërisë ekonomike.

 Marrëveshja, në mes të tjerash, parasheh që Kosova të gëzojë të drejtën të parashtrojë kërkesë për anëtarësim në Institucionet Ndërkombëtare Financiare (INF) dhe të bëjë marrëveshje kontraktuale si dhe në marrëveshje të tjera ndërkombëtare.

 Marrëveshja vë theks të posaçëm në garantimin që kontestet pronësore, të cilat shpesh i prekin të drejtat e pakicave, të trajtohen në mënyrë transparente në përputhje me standardet relevante ndërkombëtare dhe me përfshirje thelbësore ndërkombëtare.

 Përfaqësuesi Ndërkombëtar Civil (PNC) do të ketë rol në emërimin për postet kyçe ekonomike.


Pronat

 Ndërmarrjet Publike (NP) që tani për tani administrohen nga Agjencia Kosovare e Mirëbesimit (AKM) do t’i barten Kosovës. NP-të që ofrojnë shërbime vetëm në disa komuna të caktuara do t’u mbesin atyre komunave.

 Ndërmarrjet Shoqërore (NSH) që janë nën administrim të besuar të AKM-së do t’i barten institucionit pasardhës, i cili do të ketë prani thelbësore ndërkombëtare. Ankesat kundër vendimeve të AKM-së do të vazhdojnë të trajtohen nga Dhoma e Posaçme e Gjykatës Supreme të Kosovës, ku shumica e gjyqtarëve do të jenë ndërkombëtarë.

 Kontestet rreth pronës private do të vazhdojnë të trajtohen nga Agjencia Kosovare e Pronave (AKP) në përputhje me mandatin e saj, e cila do të ketë prani të fortë ndërkombëtare. Ankesat kundër vendimeve të Komisionit për kërkesa pronësore të AKP-së do të shqyrtohen përmes paneleve të gjykatësve të Gjykatës Supreme, ku shumica e gjyqtarëve do të jenë ndërkombëtarë.

 Kuvendi i Kosovës do t’i trajtojë me prioritet çështjet e kthimit të pronave, duke përfshirë ato që ndërlidhen me Kishën Ortodokse serbe. Të gjitha komunitetet joshumicë do të përfshihen në këtë proces.


Borxhi i jashtëm

 Sipas Marrëveshjes, Kosova do të merr pjesën e saj të borxhit ndërkombëtar nga Republika e Serbisë.

 Pjesa e borxhit e Kosovës do të përcaktohet përmes negociatave mes Kosovës dhe Republikës së Serbisë, duke marrë parasysh parimet e zbatuara për ndarjen e borxhit të jashtëm me rastin e sukcesionit për Republikës Socialiste Federative të Jugosllavisë.



Sistemi i drejtësisë


Marrëveshja parasheh një sistem të drejtësisë në Kosovë që bazohet në sundimin e së drejtës dhe që është i integruar, i pavarur, profesional dhe i paanshëm.


Sigurimi i diversitetit etnik

 Lidhur me rekrutimin, përzgjedhjen, emërimin, avancimin dhe transferimin e gjyqtarëve dhe prokurorëve, Marrëveshja parasheh që autoritetet relevante të Kosovës të sigurojnë që shërbimet e gjyqësorit dhe të prokurorisë të reflektojnë karakterin shumetnik të Kosovës dhe, në veçanti, strukturën etnike në viste ku ata kanë kompetenca. Në këtë aspekt:

 Këshilli Gjyqësor i Kosovës (KGJK) duhet të ndërmerr të gjitha masat e nevojshme me qëllim të rritjes së numrit të gjyqtarëve dhe prokurorëve nga komunitetet e papërfshira sa duhet;
 Në nivelet e gjykatave të qarkut dhe në nivel të Gjykatës Supreme, kërkesa për numrin e posteve gjyqësore të rezervuara për gjyqtarë joshqiptarë të Kosovës do të jetë minimale;
 Kadidatët për poste gjyqësore të cilët janë rezervuar për pjesëtarë të komuniteteve joshqiptare të Kosovës do të caktohen për emërime nga vetë anëtarët e KGJK-së, të cilët përfaqësojnë komunitetet joshqiptare të Kosovës;


Përmirësimi i qasjes në drejtësisë

 Do të themelohet një Gjykatë Kushtetuese, e përbërë nga nëntë gjyqtarë, personalitete me moralin më të lartë,

 Marrëveshja perqendrohet në përmirësimin e qasjes në drejtësi për të gjithë personat në Kosovë dhe, në veçanti, për banorët e komunave të sapokrijuara me shumicë serbe në Kosovë,

 Komuna e re do të ketë mundësi që KGJK-së t’i paraqesë kërkesë për krijimin e një gjykate të re themelore në territorin e saj apo që të jetë nën juridiksionin e njërës nga gjykatat themelore në një komunë tjetër,

 Nëse një gjykatë e re themelore nuk krijohet për atë komunë, autoritetet kompetente duhet të ndërmarrin të gjitha masat e nevojshme për të siguruar që komunitetet vendore në komunën e re kanë qasje në drejtësi, duke përfshirë për shembull, themelimin e një departamenti në një gjykatë themelore në territorin e asaj komune, ose të sigurojnë mbajtjen e seancave në komunën ku ndodhet gjykata themelore, e cila ka kompetenca mbi të.


Përforcimi i Këshillit Gjyqësor të Kosovës (KGJK)

 Marrëveshja parasheh që në përbërjen e KGJK-së të ketë përfaqësim të gjërë, ai të jetë funksional dhe i pavarur;

 Pas përfundimit të mandatit të UNMIK-ut, KGJK-ja do të ushtrojë pushtetin suprem për t’i propozuar Kryetarit të Kosovës kandidatë për emërim apo riemërim si gjyqtarë apo prokurorë;

 KGJK-ja do të vazhdojë që të ushtrojë pushtetin e vet gjatë procesit të vazhdueshëm e gjithëpërfshirës të rishikimit të qëndrueshmërisë së aplikantëve për emërime të përhershme në shërbimet e gjyqësorit dhe të prokurorisë.








Sektori i Sigurisë

 Marrëveshja (Zgjidhja) do përmirësojë dukshëm fuqitë dhe përgjegjësitë e autoriteteve në Prishtinë lidhur me Sigurinë në Kosovë.

 Një Këshill i ri i Sigurisë së Kosovës, i cili do t’i raportojë Kryeministrit do të formohet për të ndërtuar një startegji të gjithëmbarshme të sigurisë.


Shërbimi Policor i Kosovës (SHPK)

 SHPK do të ketë një zingjir të bashkuar të komandës npëpër tërë Kosovën.

 Përbërja etnike e SHPK-së në një komunë tw caktuar do të reflektojë deri në një masë të mundshme, përbërjen etnike të popullatës mbrenda asaj komune.

 Në komunat me shumicë serbe Asambleja Komunale do të ketë rol në selektimin e Komandantit të stacionit vendor policor.


Forca e Sigurisë së Kosovës (FSK)

 Do të krijohet një forcë profesionale dhe shumëetnike e quajtur Forca e Sigurisë se Kosovës.

 FSK do të ketë maksimum 2,500 anëtarë aktiv dhe 800 anëtarë rezervë, pa armë tw rënda. Anëtarët e FSK-së do të rekrutohen nga e tërë Kosova gjatë një procesi zyrtar të selektimit të zhvilluar bashkarisht nga Prezenca Ushtrake Ndërkombëtare (IMP) dhe Kosovare.

 FSK-ja fillimisht do të jetë përgjegjëse për t’iu përgjigjur krizave, shkatërrimit të mjeteve shpërthyese dhe mbrojtjen civile.

 FSK-ja do të jetë e disenjuar dhe e përgatitur për të përmbushur funksione të tjera të sigurisë, jo të përshtatshme për policinë ose organizatat tjera të zbatimit e ligjit. Prezenca Ushtarake Ndërkombëtare në koordinim me Përfaqësuesin Civil Ndërkombëtar do të vendosë kur të autorizojnë FSK-në për t’u angazhuar në këto funksione të reja të sigurisë.

 TMK-ja e tanishme pasi që t’i ketë përmbushur objektivat e veta, përfshirë lehtësimin e rimëkëmbjes së Kosovës pas konfliktit, do të shpërbëhet mbrenda një viti. Komuniteti Ndërkombëtar do të krijojë një proces të Demobilizimit dhe Reintegrimit për pensionistët e TMKsë.

Intelegjenca
 Kosova do të ketë agjensinë vendore të sigurisë për të monitoruar kërcënimet kundër sigurisë së mbrendshmë të Kosovës.



Prezenca Ndërkombëtare


Kosova do të jetë përgjegjëse për menaxhimin e çështjeve të veta dhe për përmbushjen e obligimeve sipas Marrëveshjes (Zgjidhjes). Një përfaqësues civil ndërkombëtarë do të emërohet për të mbikëqyr implementimin e Marrëveshjes (Zgjidhjes) dhe për të mbështet përpjekjet përkatëse të autoriteteve të Kosovës. KFOR-i do të vazhdojë të jetë prezent në tërë Kosovën dhe të punojë në mbështetje të autoriteteve të Kosovës.

Prezenca Civile Ndërkombëtare

a. Përfaqësuesi Civil Ndërkombëtar

 Një Përfaqësues Civil Ndërkombëtar (PCN), i cili gjithashtu do të jetë Përfaqësues Special i BE-së (PSBE), do të emërohet nga një Grup Drejtues Ndërkombëtar (GDN) i përbërë nga përgjegjësit kyç ndërkombëtar.

 PCN-ja do të jetë autoriteti vendimtar në Kosovë sa i përket interpretimit të aspekteve civile të Marrëveshjes (Zgjidhjes).

 PCN-ja do të mbështetet nga një Zyrë Civile Ndërkombëtare (ZCN). Në krahasim me UNMIK-un, ZCN-ja do të jetë më e vogël dhe roli i saj do te jetë rrënjësisht i ndryshëm.

 Ndryshe nga UNMIK-u, PCN-ja nuk do të ketë mandat ekzekutiv për të administruar Kosovën. PCN-ja do të ketë fuqi të veçanta për të lejuar atë/ate të ndërmarrë masat e duhura për të mbikëqyr dhe siguruar implementimin e suksesshëm të Marrëveshjes (Zgjidhjes). PCN-ja, për shembull, mund të përmirësojë ose anulojë vendimet e autoriteteve publike të Kosovës të cilat ai/ajo i vlerëson si të papërputhshme me dokumentin apo frymën e Marrëveshjes (Zgjidhjes).

 Mandati i PCN-së do të vazhdojë derisa GDN-ja vendos që Kosova i ka përmbush kushtet e Marrëveshjes (Zgjidhjes).

 GDN-ja do të bëjë vlerësimin e parë të implementimit të marrëveshjes (zgjidhjes) së statusit pas dy viteve.


b. Misioni për Siguri Evropiane dhe Politikë Mbrojtëse (SEPM)

 Një mision i SEPM-së, nën udhëheqje të PSBE-së, do të ndihmojë Kosovën në zhvillimin efektiv, të drejtë dhe përfaqësues të institucioneve të sundimit të ligjit.

 Misioni i SEPM-së do të ketë autoritet për të siguruar se krimet veçanërisht sensitive hetohen, procedohen dhe gjykohen në mënyrë të duhur, duke përfshirë edhe prokurorët dhe gjykatësit e pavarur ndërkombëtarë kur është nevoja.

 Misioni i SEPM-së do të ketë autoritet të ndërmarrë funksione të kufizuara ekzekutive për të siguruar vazhdimësinë dhe promovimin e sundimit të ligjit, rendit publik dhe sigurisë.


Prezenca Ushtarake Ndërkombëtare

 KFOR-i do të mbetet në Kosovë si një Prezencë Ushtarakë Ndërkombëtare (PUN) për të ofruar një ambient të qetë dhe të sigurt në bashkëpunim me PCN-në dhe në përkrahje të institucioneve të Kosovës deri atëherë kur këto institucione janë të afta për të marrë mbi vete përgjegjësinë për sigurinë e Kosovës.

 Në fillim të implementimit të Marrëveshjes (Zgjidhjes), KFOR-i do t’i ofrojë siguri një numri të objekteve paraprakisht të caktuara të kishës ortodokse Serbe.

 Gjatë një periudhe fillestare, PUN-i gjithashtu do të mbikëqyrë, monitorojë dhe do të ketë autoritet ekzekutiv mbi Forcën e Re të Sigurisë të Kosovës.


Marrëveshjet kalimtare


Me hyrjen në fuqi të Marrëveshjes, do të pasojë një periudhë kalimtare prej 120 ditësh.
Gjatë kësaj periudhe kalimtare:


Procesi Kushtetues

 Kushtetuta e re do të hartohet nga Komisioni kushtetues i përbër prej 21 anëtarëve, të cilët duhet të kenë të gjitha kualifikimet profesionale përkatëse dhe ekspertizën e nevojshme për këtë qëllim.

 Kushtetuta do të vërtetohet nga Përfaqësuesi i Zyrës Ndërkombëtare Civile (ICR).

 Kuvendi i Kosovës do të aprovojë zyrtarisht Kushtetutëm e re. Një aprovim i tillë kërkon 2/3 e shumicës së anëtarëve të Kuvendit dhe konsultime të nevojshme me anëtarët joshumicë të Kuvendit.



Legjislacioni i Kosovës

 Kuvendi i Kosovës duhet të miratojë zyrtarisht pjesë të caktuara të legjislacionit të domosdoshëm për zbatimin e kushteve të Marrëveshjes, e cila do të hyjë në fuqi menjëherë pas përmbylljes së periudhës kalimtare.

 Një legjislacion i tillë duhet të përfshijë ligjet për zgjedhjet e përgjithshme dhe lokale, Ligjin mbi vetëqeverisjen lokale dhe kufijtë e komunave dhe Ligjin mbi formimin e zonave të posaçme rreth objekteve religjioze dhe kulturore serbe.



Prania e UNMIK-ut

 Gjatë periudhës kalimtare, UNMIK-u do të vazhdojë të ushtrojë mandatin e vet sipas Rezolutës 1244 të Këshillit të Sigurimit. Për çështjet që kanë të bëjnë me zbatimin e Marrëveshjes, UNMIK-u do të konsultohet me Përfaqësuesin e Zyrës Ndërkombëtare Civile (ICR), i cili do të ketë autoritetin e monitorimit të zbatimit të Marrëveshjes dhe do të japë rekomandime për UNMIK-un për ndonjë veprim që duhet të ndërmirret me qëllim të sigurimit të përputhshmërisë me Marrëveshjen.

 Korniza Kushtetuese dhe ligjet tjera të zbatueshme mbesin në fuqi derisa nuk janë në mospërputhje me Marrëveshjen.

 Në fund të periudhës kalimtare, mandati i UNMIK-ut do të bartet i tëri njëherësh tek autoritetet qeveritare të Kosovës, përveç nëse me këtë Marrëveshje parashihet ndryshe.

 UNMIK-u do të sigurojë një periudhë të rregullt kalimtare të kornizës ligjore ekzistuese në kornizën ligjore të krijuar sipas kësaj Marrëveshje.


Zgjedhjet

Jo më vonë se 9 muaj nga hyrja në fuqi e kësaj Marrëveshjeje, Kosova do të organizojë zgjedhjet e përgjithshme dhe komunale.
 

ados

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

hmmm pak e ngaterruar..por nejse.. them se ne nje vit nga sot mudnte jete njohur nga shumica e vendeve te BE..
them se Serbet do i vene embargo kosoves apo edhe shqiperise..Kjo mund te jete nje problem nese ata futen me shpejte se ne ne BE..deri atehere ka akoma kohe..
Hajde edhe me nje shtet te dyte shqiptar ne Ballkan. Vetem te jemi te zgjuar dhe te bejme lojen tone dhe mos ti ham koken njeri tjetrit
 

i_own_u

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

lexoj... qe per her te par ne historin e vet ne Kosove do ket nje ushtri te regullt me qytetar Kosovar, ky esht nje privilegj qe i bohet nje shteti SOVRAN

por ate qe s'po lexoj... ne as edhe nje rresht esht fjala INDIPENDENC

spo kuptoj...
 

llapaqeni

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

sepse akoma nuk mundet te quhet e pavarur plotesisht..

sdq me sa lexova mundesia e qeveris serbe dhe qareqeve nacionaliste serbe per te futur hundet ne kosove qeka shume e madhe...

merni parasysh vetem pranin e kishes ortodoke serbe
 

i_own_u

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

kishat ortodokse jan te vetmet me origjin nga ajo tok... per kte tjesh i sigurt, po per njerezit sjam dhe aq i sigurt se nga e kan prejardhjen

neqoftese qytetaret e Kosoves do kapen mbas kishave un them qe mori fund shpresa per nje shtet sovran atje

ato duhet te mbirmbajn kishat (imagjino dhe qeveria aktuale ne Shqiperi dha nje fond prej 100.000 dollar per nje kish te djegur) duhet ta fusin dhe ne tru qe Kosova pa ato Serbe qe s'duan te shkeputen nga Kosova jan te humbur

me Serbet ne Kosov... vetem fitim do ken ne te ardhmen pa Serbet vetem probleme.

pastaj mos harrojm qe populli Serb ne Kosove ka krijuar identitetin si shtet
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

1. Kolonise (Kosoves) do t'i shkeputet 1/3 me e mire e territorit te saj, permes autonomise se zgjeruar te komunave serbe te lidhura mes vete ("lidhja horizontale" ) dhe me Beogradin ("lidhja vertikale") si dhe te pavaresise e sovranitetit te plote te Kishes Ortodokse Serbe e cila e ka serbizuar trashegimine para-Islamike te popullit autokton, bashke me dhjetera mijera hektare te zonave gjeostrategjike perreth kishave e manastireve. Pakica 5%-she serbe do te administroje mbi 33% te territorit, 6 here me shume se shumica mbi 90%-she shqiptare te ciles i mbetet me pak se 70%.

2. Shkijet do ta kene mundesine e vetos ne Kosove, permes parimit te "shumices se dyfishte" ku per kalimin e ligjeve ne parlamentin e Kosoves do te nevojitet jo vetem shumica shqiptare por edhe ajo serbe. Do te kene edhe nje dhome te veçante ne Gjykaten Kushtetuese permes se ciles do te mund te sabotojne institucionet Kosovare. Pra Prishtina nuk do te kete juridiksion mbi 1/3 "serbe" te teritorit te vet, kurse Beogradi do ta sabotoje Prishtinen permes entitetit serb.

3. Kosoves i ndalohet te kete ushtri dhe i vetmi institucion i dale nga populli dhe nga lufta e tij çlirimtare - TMK do te shperbehet. Kosoves do t'i lejohet nje agjensi sigurie prej 2500 vetash, diçka e ngjashme me agjensite e sigurimit qe i ruajne shitoret dhe pronat private qe 7 vjet.

4. Kosova do te kete te drejte ta luse Kinen dhe Rusine per te u anetaresuar ne OKB, si dhe ta luse Francen, Spanjen, Portugaline etj per te u anetarsuar ne organizata nderkombetare.

5. Perspektiva e realizimit te qellimit per te cilin kane luftuar shqiptaret qe nga Lidhja e Prizrenit e deri tek UÇK (çlirimi i Shqiperise) fundoset ne ngaterresat e brendshme ne mes te entiteteve te ndryshme etnike ne Kosove ne njeren ane dhe ne luften per pushtet te mafies politike e ekonomike shqipfolese ne anen tjeter.

6. Perveq faktit se Serbia i mori po ato toka te cilat i pat kerkuar para luftes per te e lene pjesen tjeter te Kosoves te lire pa lufte, e qe i mbajne 80% te ujerave, shumicen e minierave, rruget kryesore dhe zonat turistike, destabilizimi i vazhdueshem politik do te jete pengese shtese per ngjalljen e ekonomise edhe duke i trembur investitoret potenciale.

Sovraniteti i Serbise po largohet nga shumica e Kosoves, por nuk po bartet tek kosovaret.

Koloni e copetuar dhe e varfer, e tille do te vazhdoje te jete kjo pjese e Shqiperise.


Ca fakte qe i kam marre ne forum nga nje Kosovar.
 

cufi_bardhit

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

Mesa kam kuptuar do bohet sic u be me Shqiperine ne 1913 qe u vu princ Vidi.
 

forwardi

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

Ligjvënësit amerikanë në Prishtinë



Senatorët dhe kongresistët amerikanë, kanë vulosur edhe një herë përkushtimin e SHBA-ve për ta ndihmuar Kosovën. Senatori Xho Liberman në takimin me Kryeministrin Agim Çeku shprehu gatishmërinë e Amerikës që të vazhdojë rrugën deri në fund të qëllimit të përbashkët, pavarësisë së Kosovës. Kryeministri Çeku delegacionit të lartë amerikan i ka kërkuar edhe një herë ndihmën për Kosovën, për ta arritur suksesin e përbashkët. "Kosova është aleati më i besueshëm i SHBA-ve në këtë rajon. Ne me SHBA kemi një miqësi të veçantë, kemi raporte të veçanta. Kosova ka nevojë edhe më tutje për ndihmën e SHBA-ve, sidomos në fazën e statusit të pavarësisë së Kosovës. Do ta arrijmë një sukses të përbashkët", tha Çeku.
 

Hamdi

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

Republika e Bananes
Hamdi Nuhiju

Gazeta Start

Vazhdimisht mendojmë se jemi në të drejtë dhe se qëllimet tona janë të pastra dhe të orientuara mirë. Në fakt , ne mohojmë vlerat të cilat na sigurojnë një vend të rëndësishëm në spektrin e gjërë të vendeve simotra. Ato kërkojnë kyçjen tonë duke na ofruar " ledhati " , por vrazhdësia dhe interesi jonë i përjetshëm nuk favorizon një mendim të këtillë.
Pakuptimësia e draftit të fatit tonë po na serohet si një iterenar në mesin e dhjetra deleve të bardha. Por ne nuk jemi dele e zezë në mesin e asaj bucete , thjeshtë na imponohet një rrol i këtillë. Derisa fatin na thyen si Murin e Berlinit dhe na copëtuan në pjesëza , ne flinim dhe heshtnim para Katastrofës , para këtij uragani vdekjeprurës. E dikur popujt e vegjël ngriteshin mbi fatin e Katastrofave të popujve të mëdhenjë , sot me plot krenari heshtim këtë pjesë të historisë. Thuhet se peshku i madh e ha peshkun e vogël jo gjithmonë kanë të drejtë , peshku i vogël me një sfidë si peshku i madh , aftëson politikat e veta shpëtuese dhe ndërton strategji që vet dhe pa ndihmë të përballet me realitetin . Realiteti nuk është asgjë përpos një e kundërt e ëndërrës së bukur dhe të lezetshme. Jetëgjatësia e cdo Katastrofe është thjeshtë një iluzion e tragjedisë e shprehur përmes artit komik.
Pas një rrugëtimi të gjatë dhe të mundimshëm Kosova më në fund kërkon të frymoj si zoti i vetvetes pa thumbim të fatit dhe përbuzje të klimës shoqërore në vendin e sakrificave. U deshtë të organizohen dy luftëra botërore , " tre " ballkanike dhe disa lufta të ftofta ekonomike që të flitet për fatin e Kosovës. Prap padronët e politikës globale nuk dëshirojnë që të prishin harmoninë e vjetër në një epokë të re . Në fakt , ato qendisin politika të tilla që i shkon për shtati rrugës së tyre e cila është e hapur si një dendësi në gjithësi . Për Ujkun e Epirit cdo segment kthehet në interes dhe dyluftim vlerash. Edhe pse për të është me rëndësi që ta mbaj nën kontroll gjendjen reale ai prap lëshon pe në caste me qëllim që të turbulloj gjendjen politike dhe ekonomike në rajon . Cdo turbullencë në rajon rritë saldon pozitive në thesaret e Ujkut të Epirit . Ujku i Epirit edhe pse i uritur ka filluar të përtëritet dhe të abstrahoj ndjenjat e një intelekti ..
Gjatë kohës së lulëzimit , Kosova ishte e mbushur me institute shkencore , me novator , shkencëtar e politikan , njerëz që udhëheqnin me Perandorinë e shtrirë në tre kontinente . Kjo fazë identifikohej me : bollëk , ngritje të vetëdijes , civilizim , art , kulturë , ekonomi të zhvilluar e diplomaci të suksesshme . Vetëdija e popullsisë ishte aq e lartë saqë nëse krahasojmë Europën e shekullit XXI me Kosovën e shekullit XVI do të vinim në një balancim .
Viti 1919 ishte kob i zi i këtij civilizimi dhe ngecje e zhvillimit ekonomik . Hordhitë e botës së re filluan ta shkatërrojnë " Parajsën e Tokës . " Si duket nuk u konvenonte një koncept i tillë oriental në rruzullin tokësor . Duke menduar se gjenden më lartë se engjëjt ato shkatërronin biblioteka të tëra dhe fondamentin e shoqërisë femrën , komplet e evoluan në shtazë me dy këmbë . Ky evoluim edhe sot e kësaj dite po pengon zhvillimin e kombit tonë . Nëse në turp fshehet burrëria , atëherë ky koncept që në vitin 1919 ka dalur jashtë përdorimit . Vetëudhëheqësia e cila nuk është në spektrin e njerëzores realizon interesat e egos së vet . Krijohet një imazh i tillë në Kosovë se cdo gjë i përshtatet SEKSIT dhe se kjo e fundit sundon me mendjen . Mendja është organ më vital i shoqërisë dhe në bazë të kësaj rëndësie ne orientohemi drejtë perfeksionimit të saj . Perfeksionimi nuk mund të arrihet përmes sundimit , por thjeshtë përmes matjes së pulsit dekurziv në shoqëri . Kjo mund të realizohet nëpërmjet pjesëmarrjes sonë në proceset reformuese në segmente të shoqërise .
Ekzistojnë dy lloje popujsh në botë , popuj me traditë shteti dhe pa traditë . Kosova pati fatin që një periudhë të gjatë të gjendet nën organizimin e një populli me traditë shteti sic është populli turk . Në realitet nga kjo traditë shqiptarët përfituan mjaft në aspektin politik , shkencor , menaxhues etj . Ato udhëheqnin me sektore dhe departamente të ndryshme , derisa arritnin të udhëheqnin me ministri dhe qeveri të ndryshme . Ja kjo i duhet popullit të Kosovës në këto caste vendimtare të saj.
Europianët jo që nuk i dhanë modelin e udhëheqjes dhe menaxhimit , por thjeshtë shtylla katërt është qeveri mbi qeveri . Nëse Ministria e Ekonomisë vendos që të shesë një pronë të veten në Kosovë për të mirën e gjithë shoqërisë kosovare shtylla katërt nuk e lejon një veprim të këtillë.
Përkundër të gjitha këtyre turbulencave dhe padrejtësive që i ndodhin popullit tonë ne duhet që të gëzohemi se ka filluar të bisedohet për statusin përfundimtar të Kosovës. Unë kam frikën time në lidhje me këtë zgjidhje në tre aspekte:
1.Komuna e Mitrovicës ,
2.Krijimi i komunave të reja serbe dhe
3. Lugina e Preshevës.
Edhe pse diskutohet se nuk do të ketë kompromise në lidhje me dy elementet e para të cekura , prap se prap do tolerojnë që Lugina e Preshevës edhe për shumë vite të kalojë në moszhvillim dhe stagnim të tërësishëm dhe izolim . Por , c`rregullimet që po ndodhin në partitë tona politike mu në momentet vendimtare të statusit të Kosovës thjeshtë janë vetëmse një dobi dhe plus i madh për të mirën e politikave radikaliste serbe në Ballkan . Mund të ndodh që do të çuditemi edhe me dy elementet e para të cekura , dhe të lëshojnë pe shqiptarët edhe për copëtimin e ri të rradhës . Unë jam për pavarsinë e Kosovës , por nuk jam për Republikën e Bananes . Një ditë do të vijë një MAJMUN I URITUR dhe do ta shijoj këtë republikë në barkun e vet . Ndoshta do të kemi kufij oficial dhe sovranitet në letër , por prap do të mbetemi Republika e Bananes .
 

Hamdi

Primus registratum
Re: Ky eshte statusi i Kosoves!

Kutia Magjike e Ahtisarit

Nga Hamdi Nuhiju

Gazeta Start




Njerëzit zakonisht kur përmendin fëmijërinë mbushen me lotë dhe kalojnë në një ngazëllim të aryeshëm. Ajo kohë , pra fëmijëria ishte e këndshme dhe mjaft magjike , ishte kohë kur besonim në gjithëcka dhe në asgjë , thjeshtë si dordolecë rrokulliseshim në cdo skaj të jetës. Besonim edhe në magjinë dhe ndikimin e saj , në përrallëzat e gjysheve shpesh herë fluturonim sikur bilbilat fluturojnë në gjithësi.
E kur rriten , bëhen më të arsyeshëm , të matur në cdo sekuencë të jetës .... Këtë fat kanë edhe shtetet . Në fillim lindin , rrokullisen si dordolecë rrugëve të jetës , të papjekur e të shtalbur e deri sa të rriten dhe zhvillohen nevojitet shumë kohë , trajnim , edukim , dhe mund .
Kosova është në fazën e lindjes , por kësaj rradhe me krushqi e me këngë e me valle. Një fakt më brengos se fati i saj po vendoset nga ana e një njeriu normal me direktiva të një institucioni . Mund të thuani se për fatin e vet Kosova vendosi vet në luftën e saj çlirimtare, por kush i caktoi standardet , kush përcaktoi ardhmërinë e saj , fizionominë ??? Thuhet se dhuratat që i japim ne njerëzve konsiderohen në bazë të njeriut , karakteristikave të tij , shijeve , performancave etj. Pakoja e Ahtisarit është dhurat për popullin e Kosovës , ku brenda saj jemi të vetëdijshëm se nuk do i gjejmë as dy germa iman , por vetëm laicizëm . Kjo më frikon dhe me brengos se athua vallë populli i Kosovës ka karakteristika të laicizmit ?? Ok , po cka mund të pritësh nga një laik përvecse laicizmit .... Një popullsi me 95 % mysliman fati i tyre të vendoset nga dora e padukshme e badenterit....

E një ditë Karlos Kastaneda tha :"Secila rrugё ёshtё vetёm rrugё.Pёr atё mos u hamend se a do ta lёshosh nёse zemra tё thotё qё tё veprosh ashtu….Analizoje me vёmendje, secilёn rrugё. Kalo nёpёr tё saherё tё duash dhe sa larg do tё arrishё qё ta provosh.Dhe pastaj pyete vetёn dhe vetёm veten!-A ka kjo rrugё zemёr!?Nёse ka, ajo rrugё ёshtё e mirё, nёse nuk ka ёshtё budallaki ta shfrytёzosh jetёn nё rrugё tё tillё” Pavarsia e Kosovës ka gjakë dhe zemër , mendje dhe shpirt prandaj edhe është e arsyeshme cdo flijim për të ....
Dicka që nuk e njohim është magji për ne , dicka që nuk e dijmë është e këndshme , misterioze , ëndërrojmë dhe fluturojmë në të dhe për të ....Ky është njeriu.... All-llahu xh.sh. në Kur`an thotë se e kam krijuar njeriun të dobët.... E atë ditë të shpalosjes së pakosë së pavarsië të gjithë të afruar pranë televizorëve duke pritur atë fjalën e pafundme dhe aq të kërkuar gjatë gjithë këtij mijëvjecari .... Përfundimisht pas atij momenti do të rrahë zemra e Adem Jasharit qetë e Isa Boletini do të thellohet tërësisht në hyritë e xhenetit ....

Në ato caste gëzimi dhe dendësie poeti do të shprehej :
Të presim oj Kosovë ,
Me duat tona të përditshme ,
Përfundimisht të na pavarsohesh ,
E të na rritesh si trimëresh ....

Ah , mor poeti i shkretë , sa gjakë e sa vuajtje ka hjekur ky popull për këtë ditë kaq magjike e të lumtur ... Sa ditë të harxhuara në plane e strategji për lirimin prej shkaut , lirimin prej idhullit , thyerjen e putave njejtë si Ibrahimi a.s. E sot , sot na u deshtë gjithë kjo kohë dhe ky mund për një pavarësi të kushtëzume ....

Të shpresojmë se pas pavarsisë sonë fjalët e Dr. Jusuf el-Kardavit do i cojmë në vend : " Në realitet , pasi të provojmë ndonjë sistem prej sistemeve , apo zgjidhje prej zgjidhjeve , duhet të transferohemi dhe të kalojmë kah më e keqja , e më pastaj nga e keqja kah e mira , për të kaluar mandej nga e mira kah më e mira . Mirëpo , ne fatkeqësisht po veprojmë në kahje të kundërt , madje , duke u transferuar dhe kaluar nga e keqja kah më e keqja , e nga më e keqja , kah e keqja e dyfishtë , e kështu me rradhë , dhe në këtë mënyrë po rënkojmë edhe ne sikur vendet tjera...."
 
Top