Amnisti fiskale - momenti 0

komino

Valoris scriptorum
Amnisti fiskale - momenti 0

Amnistia fiskale dhe hordhia e administratorëve banditë


Mustafa Nano

Në një shkrim të para dy ditëve, Zef Preçi hidhte idenë e një amnistie të studiuar fiskale. Nuk e di, nëse i ka mëshuar herë të tjera kësaj ideje, por di që të tjerë e kanë bërë këtë gjë. I pari ka qenë ish-presidenti Rexhep Meidani, e më pas kanë vijuar zëra të tjerë. Të gjitha objeksionet ndaj kësaj teze, edhe pse kanë munguar të shprehen publikisht, kanë pasur të bëjnë me faktin, që shteti i sotëm shqiptar është shumë i dobët për të marrë përsipër aplikimin e suksesshëm të një amnistie fiskale. Me fjalë të tjera, strukturat dhe institucionet ekzistuese të shtetit shqiptar nuk janë në gjendje të ndërtojnë një sitë adekuate, nëpër të cilën të kenë mundësi të kalojnë, e rrjedhimisht të formalizohen, të gjitha sipërmarrjet private të ngritura mbi praktika të pranueshme të informalitetit, (evazion, privatizime të parregullta, lidhje të shkurtra me pushtetet, by-pass-im të ligjeve, pasurime të paverifikuara e të paverifikueshme njerëzish pa precedentë penalë etj., etj.) e sipër të cilës të mbeten krundet e bizneseve egërsisht informale (para kriminale që kanë ardhur prej kontrabandës e prostitucionit mizor, prej tregtisë së drogës, të armëve, të qenieve njerëzore etj., etj).

Në një bisedë rastësore private që kam pasur me Ridvan Boden (në kohën, kur sapo ishte zgjedhur ministër), dëgjova prej gojës së tij të njëjtin objeksion. Bode e pranonte si të nevojshme e të shëndetshme idenë e një amnistie të gjerë e të studiuar fiskale, por e konsideronte të parakohshme, ngaqë administrata publike e struktura të tjera shtetërore nuk ishin të përgatitura për ta çuar deri në fund aplikimin e një aksioni të tillë shumë kompleks. "Një gjë e tillë mund të bëhet pas dy-tri vitesh", mbaj mend të më ketë thënë Bode atë mot. Mirëpo, dy vite pothuaj kanë kaluar. Dhe jo vetëm që s‘është hedhur ndonjë ide e tillë, por kam frikë se frika e Bodes është bërë tashmë dhe frika ime. Shteti është bërë akoma më i dobët. Ndokush, i nisur nga protagonizmi retorik, nga qasjet furacake e nga bubullimat verbale të qeverisë, mund të jetojë me besimin, se shteti është ku e ku më i fortë, por ky s‘është veçse një iluzion. Është e vërtetë e kundërta: qasja furacake e qeverisë ka bërë që ne sot të kemi struktura të tëra shtetërore, të cilat janë ngritur e funksionojnë me logjikë partizane. Dhe kur institucionet e strukturat shtetërore janë të tilla, atëherë shteti mund të konsiderohet pa frikë i dobët. Sa më partizane të jenë këto struktura, aq më e brishtë bëhet e gjithë ngrehina shtetërore, gjë që u vërtetua në mënyrë spektakolare në krizën e vitit‘97. Është për të ardhur keq, që po ecet sërish në këtë drejtim.

Përveç kësaj, qeveria "Berisha" nuk ka pikën e dëshirës për të sendërtuar amnistinë fiskale, pasi kjo amnisti do të krijonte një moment "zero" e do të krijonte një start të ri për botën e tregut, pas të cilit do të ndërpriteshin në një masë të madhe hapësirat e veprimit për një qeveri arbitrare. Amnistia fiskale, e cila mund të shihet fare mirë si një purgator gjigant, do t‘i bënte më mendjefjetur, më të qetë e më në fund më kurajozë të gjithë ata biznesmenë, që mezi e presin këtë shans për t‘u pastruar nga mëkatet në purgatorin e amnistisë fiskale e për t‘u futur kështu në "parajsën" e tregut formal, dhe është bash kjo situatë, së cilës u tremben të gjitha qeveritë mujshare e zullumqare. Qeveria "Berisha" pra synon ta largojë sa më shumë në kohë këtë moment "zero", që do të çlironte energji pa fund të sipërmarrjes hë për hë të trembur e të ndrojtur shqiptare.

Në rrethana të tilla, Kryeministrit tonë nuk do t‘i toleroheshin kollaj raid-e verbale e jo verbale kundër biznesmenëve, të cilët ai i sheh si kundërshtarë për vdekje; në rrethana të tilla ai nuk do të mund të mobilizonte ushtrinë partizane të tagrambledhësve kundër sipërmarrjeve armike. Prandaj, ai është i interesuar që ta konservojë këtë gjendje, në të cilën është i lirë të shtjerë në punë të gjitha instrumentet qeveritare e shtetërore për të goditur e asgjësuar çdolloj biznesi (po të dojë, edhe bizneset më korrekte në treg). Nëpërmjet sulmeve të tilla, ai mundi të bllokonte e të dëmtonte aktivitetin tregtar të kompanisë "Olim". Pas kësaj, iu qep kompanisë së fluturimeve ajrore "Albatros", të cilën e bëri të falimentonte e të dilte nga tregu. Paralelisht me gjeste të tilla brutale kundër tregut, janë vënë re përpjekje për të krijuar biznese nga hiçi apo për t‘u dhënë një dorë (duke bërë një sy qorr e një vesh shurdh) bizneseve miqësore me qeverinë. Kjo ka bërë që bota e sipërmarrjes të tulatet sa s‘ka ku të shkojë. Gati të gjithë biznesmenët e kanë qepur gojën, me shpresën se Kryeministri e hordhitë e tagrambledhësve të tij nuk do t‘i ngasin në punët e tyre. Një pjesë janë hedhur hapur në prehrin e qeverisë, ose duke i krehur bishtin kësaj të fundit, ose duke financuar aktivitete e fushata të partive të mazhorancës.

Kush ka provuar të rezistojë, i është dashur t‘i bëjë hesapet me goditje të njëpasnjëshme të qeverisë. Ja, shihni se ç‘po ndodh me "Top-Media"-n! Kryeministri i është qepur me bukë në trastë. Pas kontrollesh disa mujore nga ana e administratës së tatimeve, Berisha e të tijtë kanë shkarkuar nga puna një numër nëpunësish të kësaj administrate, ngaqë nuk kanë mundur të evidentojnë shkeljet e kërkuara prej eprorëve ("Shqip"-i i djeshëm jepte një informacion të dokumentuar lidhur me këtë gjë). Dhe historia nuk mbaron këtu. Duke qenë se këto kontrolle kilometrike nuk po japin rezultate, sulmi qeveritar ka marrë përmasa të tjera, ku shkulja e antenave të transmetimit të "Top-Channel"-it është gjëja më e parëndësishme. Po ushtrohet presion ndaj klientëve tregtarë të kafesë "Lori", me synimin për t‘i dekurajuar këta në lidhjen e kontratave me kompaninë e kafesë, e cila zotërohet nga pronarët e "Top-Media"-s (këtë informacion nuk e kam marrë vetëm nga burime mediatike. Ma konfirmoi në telefon në mënyrë konfidenciale edhe një shef lokal i Drejtorisë së Tatimeve, emrin e të cilit nuk mund ta përmend për arsye që merren lehtë me mend).

A mund t‘i lihet në dorë pra kësaj qeverie banditeske akti i një amnistie fiskale? Afërmendsh jo, pasi do ta shfrytëzonte për të formalizuar e favorizuar me ligj sipërmarrje "mike" me qeverinë" e për të penalizuar njëherë e mirë sipërmarrje "armike". Një aksion i tillë i mbetet opozitës për ta bërë. Por opozita së pari duhet ta kuptojë nevojën e domosdoshmërinë e një amnistie fiskale të studiuar në detaje, e së dyti duhet ta përgatisë të gjithë strukturën ligjore e institucionale (në letër hë për hë), e cila duhet të garantojë pastrimin jo partizan të tregut prej informalitetit. Amnistia fiskale është një nga gjërat e para që duhet të bëjë një mazhorancë e një qeveri e re. Objeksioni i shtetit të dobët është një alibi, që maskon mosveprimin. Është më mirë në fund të fundit të kemi një amnisti fiskale të aplikuar keq, sesa këtë gjendje, në të cilën sipërmarrjet janë të terrorizuara e në të cilën qeveritë janë arbitrare e hakmarrëse.

http://www.gazeta-shqip.com
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Mbase une gaboj po me duket e arsyeshme nje amnistri fiskale qe shoqeron nje reforme aq te thelle sa kjo e sotmja ne sistemin e taxave.

Nuk arrij te kuptoj se c'lidhje kane parate e droges apo krimit me amnistine fiskale!
Me sa e kuptoj une, amnistia fiskale ka te beje me marredheniet taksapagues-taxambledhes dhe jo kriminel-drejtesi.
 

Al-Punk

Still here
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Ngelem duke falur borxhet cdo 4 vjet! Sikur cdo 4 vjet po dalim nga lufta!
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Kur jane falur per here te fundit mandi?

Nuk po dalim nga lufta, po bejme nje revolucion fiskal. Te pakten keshtu e tha berisha dhe vete fjala thote (ri-evolucion) qe fillohet nga 0.


Ti kishe ndonje gje konkrete kunder idese se amnistise apo thjesht nuk te pelqen emri?
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

se shpejti do te prezantohet nje studim mbi ekonomine "informale" ne shqiperi
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Kryeministri Berisha merr pjesë në prezantimin e Raportit të Insitutit për Liri dhe Demokraci


15/6/2007
-Paraqiten arritjet e deritanishme dhe sfidat për të ardhmen.

Kryeministri i Shqipërise, Prof. Dr. Sali Berisha mori pjesë sot në prezantimin e raportit për Ekstralegalitetin në Shqipëri, hartuar nga Insitutit për Liri dhe Demokraci pranë Organizatës së Kombeve të Bashkuara në Nju-Jork.
Raporti u prezantua nga Hernando De Soto, Drejtues i këtij Insituti.
Në raportin e Insitutit për Liri dhe Demokraci thuhet se Shqipëria ka shënuar arritje të dukshme gjatë tranzicionit drejt ekonomisë së tregut dhe sot bën pjesë në grupin e vendeve me të ardhura mesatare.
“Rritja mesatare e GDP-së në 15 vitet e fundit është 5%. Inflacioni ka rënë në 101.4 % (1991) në 2.4 % në vitin 2006. Ndërsa deficiti fiskal ka zbritur nga 44 % ( 1991) në 3.6 % (2006).
Në raport thuhet se vlera totale e aseteve ekstraligjore në Shqipëri arrin në shifra marramendëse.
Kjo vlerë është disa herë më e lartë se totali i rezervave kombëtare, disa herë me e larte sesa asistenca dhe ndihma e huaj zyrtare dhënë Shqipërisë gjatë tranzicionit post –komunist. Në dokument theksohet se Shqipëria duhet të aktivizojë reforma që ngjalllin këtë “kapital të vdekur.”
Në raportin e ILD vlerësohen nismat e qeverisë shqiptare për të luftuar korrupsionin,informalitetin, përmirësimin e klimës së biznesit.
Drejtori i Insitutit për Liri dhe Demokraci pranë OKB-së, Hernando De Soto tha se Shqipëria trashëgoi një sistem ligjor që le shteg për kaos, abuzim dhe korrupsion dhe se sfida e qeverisë shqiptare është zhdukja e burokracive që i kanë bërë ryshfetet të volitshme nga ana sociale.
De Soto tha gjithashtu se Shqipëria ka asetet dhe energjinë sipërmarrëse për t’u bërë një ekonomi tregu më të vërtet moderne dhe gjithpërfshirëse, sic cdo ekonomi tjetër e Europës Perëndimore.
Raporti final për Ekstralegalitetin në Shqipëri do të publikohet në muajin tetor dhe ky dokument do të shërbejë për të orientuar reformat kundër ekstralegalitetit në Shqipëri.
Me iniciativën e Kryeministrit Berisha,6 muaj më parë pranë
Këshillit të Ministrave është ngritur një departament i posaçëm
"think-tank", i cili ne bashkëpunim me UNDP dhe ILD, Insituti për Liri dhe Demokraci po punojnë për programin Shqipëria, Tranzicioni Drejt Shtetit të së Drejtës dhe një Ekonomie Gjithëpërfshirëse.

http://www.km.gov.al
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Duhen çliruar energjitë e sipërmarrjes


Mustafa Nano

Kryetari i PS-së, Edi Rama, në tentativën për të kandisur shqiptarët se ai vetë është përfaqësues i një politike të re, ka zënë të flasë, përveç të tjerash, edhe mbi ndërtimin e një programi qeverisës. Në fakt, është tamam koha për ta bërë këtë. Kjo mazhorancë ka hyrë tanimë në gjysmën e dytë të jetës së vet, e nuk është çudi të vdesë edhe përpara vdekjes kushtetuese të mandatit të saj qeverisës. Në këto rrethana, detyra e një opozite serioze është të përgatitet për të ardhur në pushtet. Dëshmia e parë e kësaj përgatitjeje do të ishte një projekt qeverisës ambicioz, që nga njëra anë u jep përgjigje sfidave të botës shqiptare, e nga ana tjetër ngrihet mbi një njohje të mirë e të detajuar të realitetit. Shqipëria nuk ka nevojë të bëjë thjesht ndërrimin e kuajve të karrocës së pushtetit (për shumëkënd, kështu si po shkojnë punët, edhe kjo do të ishte një gjë e udhës); përkundrazi, ka nevojë për reforma, reforma, e përsëri reforma. Reforma të thella. Shumë të thella. Radikale. Një opozitë që nuk ka kuptuar këtë gjë, në të vërtetë nuk ka kuptuar asgjë. Por në të njëjtën kohë, opozita duhet të kuptojë se reformat e kësaj natyre janë të kushtueshme në planin politiko-elektoral. Për këtë arsye lipset guxim; lipset një guxim sarkozy-an për të prishur rendin tradicional të gjërave e për ta futur vendin në një rrjedhë të re.

Nga duhet filluar? Si mund të kapet demi prej brirësh? Të thuash të drejtën, kjo është një çështje më vete, pasi nuk është e lehtë të shquash dy a tri përparësi bazilare në këtë Shqipërinë tonë të zhytur në mjerim e mizerje në planin ekonomik, të dobët e të paqëndrueshme në planin politik e shtetëror, të paaftë për ta mbyllur tranzicionin në planin demokratik (ende nuk ia kemi dalë të mbajmë një palë zgjedhje normale), etj., etj. Por unë do doja të shquaja një përparësi, që ka të bëjë me botën e sipërmarrjes shqiptare, nga e cila varet në një masë të madhe krejt zhvillimi i vendit. E them këtë, pasi sipërmarrësit shqiptarë, ata që në teori duhet të ishin promotorët e mbrothësisë kombëtare (jemi në ekonomi tregu, dhe me fjalë të tjera jemi në një botë të sipërmarrjes së lirë, dhe me fjalë të tjera akoma jemi në një botë që u përket më së pari e më së shumti sipërmarrësve), janë sot për sot, e prej vitesh, një nga shtresat më të nëpërkëmbura e më të çmobilizuara të shoqërisë shqiptare. Politika në përgjithësi e pushtetet e njëpasnjëshme në veçanti i kanë bërë sipërmarrësit të tremben, të tkurren, e për rrjedhojë ta kërkojnë mbrojtjen e mbijetesën ose/edhe tek klientelizmi politik, ose/edhe tek përpjekjet për t‘u bërë bisht rregullave të lojës e detyrimeve ligjore. Shkurt, nga sipërmarrës janë shndërruar ose/edhe në klientë të pushteteve, ose/edhe në kundërvajtës.

Pse nuk e ngrenë zërin? Pse nuk japin shenja mospajtimi me këtë gjendje? Shpjegimi pra është shumë i thjeshtë: pjesa më e madhe e tyre, në mos të gjithë, duke qenë se ishin të detyruar të punojnë në një treg pa rregulla e në një mjedis ekonomik të karakterizuar nga kontrolli e komanda politike, nga korrupsioni i administratës publike e nga suksesi i ngritur mbi flirtet politike, nuk kanë gjetur rrugë tjetër për të bërë hair, veçse shmangien e rregullave, evazionin e kundërvajtjen. Kjo do të thotë, se bizneset e tyre nuk janë krejt të kopsitura. Kjo do të thotë më tej, që çdo qeveri e ligë e ka të lehtë për t‘i mbytur me presion e për t‘i futur në kllapën e vet. Po pse thua qeveri "e ligë"? - mund të pyesë ndokush. Përderisa bizneset janë të pakopsitura e përderisa suksesi i tyre është ngritur mbi shmangien e rregullave, presioni i qeverisë nuk ka të sharë. Është kështu vërtet? Absolutisht jo. Puna është që qeveritë e shfrytëzojnë këtë situatë informaliteti për të goditur ato biznese, që nuk i pëlqejnë asaj, e për të favorizuar biznese të tjera, që janë afër saj. Asnjë qeveri deri më sot nuk ka synuar ndryshimin e gjendjes. Biznesi ka qenë e është i tulatur.


* * *

Si i bëhet? Duhen çliruar urgjentisht energjitë e biznesit shqiptar. Duhet krijuar një mjedis, në të cilin sipërmarrësit të mund të ndihen të lirë qoftë për të zhvilluar aktivitetet e tyre private, qoftë për t‘u mobilizuar kundër qeverive e kundër politikave klienteliste e abuzive. Në këtë kuptim nuk është koha për t‘iu vërsulur biznesit e biznesmenëve për mëkatet e tyre, mbi të cilat kanë ngritur suksesin e tyre relativ. Është koha për një amnisti fiskale. Është koha për t‘i formalizuar të gjitha veprimet e sjelljet e tyre informale (në këtë mes mund e duhet të bëjnë përjashtim ato mëkate, që përbëjnë vepra të rënda penale, siç mund të jenë trafiku njerëzor, prostitucioni i dhunshëm, kontrabanda e armëve etj., etj.). Përderisa formalizuam (me gëzim e në mënyrë unanime, madje) grabitjen e pronave në Bathore, në kënetën e Durrësit, e gjetkë, të bërë nga njerëz që nuk dinë ç‘është djersa, lodhja e stërmundimi, pse vallë nuk mund të bëjmë formalizimin e sjelljeve e veprimeve informale të atyre njerëzve, të cilët gjithë këto kohë kanë qenë më punëmëdhenjtë në dembelhanen e rrumpallhanen me emrin Shqipëri? Në sajë të tyre ne kemi mundur qysh në fillimin e viteve ‘990 të ballafaqohemi me tregjet e mbushura me të gjitha mallrat e nevojshme; dhe kjo është më e pakta.

Duhet filluar, pra, me një amnisti fiskale. Nuk ka më arsye të ngurohet për këtë gjë. Kush nguron (në sërën e politikanëve) e bën këtë, ngaqë i pëlqen kjo gjendje, në të cilën biznesi është i strukur, e në të cilën biznesmenët mund të kërcënohen pa fund. Por qederi nuk është thjesht i biznesmenëve; qederi është i vendit. Kur biznesmenët nuk janë të lirë, askush tjetër nuk mund të jetë i lirë në një vend. Kur biznesmenët rrinë si pula përballë një ministri a kryeministri, punët e një vendi i ka marrë lumi. Kur biznesmenët rrinë e bëjnë sehir sulmet arbitrare të një pushteti ndaj sivëllezërve të tyre, është e kotë të presësh mobilizimin e qytetarëve në beteja sociale apo në protesta kundër një regjimi që dhunon ligjet e institucionet, kundër pasojave dramatike të një krize të stërzgjatur energjetike, e kështu me radhë. E duke qenë se gjuha shkon ku dhemb dhëmballa, është vendi të them se kurrë nuk kemi për të pasur shtyp e mass-media të lirë, për sa kohë që biznesi e biznesmenët janë ose skllevër të politikës, ose të trembur prej politikës.

Amnistia fiskale nuk ka vetëm këtë qar. Ajo do të pasohet e shoqërohet edhe me çlirimin e energjive të fshehura financiare. Paratë e mbajtura nën dyshekë e nëpër sëndukë, apo të depozituara nëpër banka të huaja prej frikës, se një deklarim i tyre do të sillte penalizimin e të zotërve, janë një burim i madh dhe i pashfrytëzuar financiar. Me fjalë të tjera, një amnisti fiskale e studiuar mirë do të sjellë në një hark të shkurtër kohe rritjen e ofertës së parasë, gjë për të cilën ka nevojë çdo ekonomi. Afërmendsh, ekonomia shqiptare ka një nevojë edhe më të madhe. Sidomos në këtë moment rritjeje të ngadaltë apo të frenuar. Oferta e parave përcakton rritjen e shpejtë apo të ngadaltë të një ekonomie. Dhe kur thuhet oferta e parave, duhet pasur parasysh nxjerrja prej sëndukëve hëm me synimin për t‘i depozituar nëpër banka (ky është një avantazh i madh dhe i kuptueshëm), hëm me synimin për t‘i qarkulluar menjëherë në treg në formë blerjesh e investimesh të tjera.
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Po hajdutat duan te behen ligjore neprmjet clirimit te energjise se madhe. Po Zani Caushi pse te mos falet? Po ai qe urrdheroi dhe ai qe ekzekutoi Azem Hajdarin pse te mos falen?
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Bode zbardh skemën e faljes së borxheve

Qeveria do falë gjobat dhe interesat e detyrimeve të prapambetura



Ministria e Financave ka zbardhur një pjesë të skemës që fal borxhin e akumuluar ndaj tatimeve dhe doganave. Vetë ministri i Financave, Ridvan Bode, pohoi jashtë kamerave se nisma që do të ndërmarrë synon të falë të gjitha gjobat dhe interesat e borxhit të prapambetur që bizneset i kanë shtetit. Në total, shuma e borxhit është 44 miliardë lekë, prej të cilave 35 miliardë janë gjoba dhe interesa. Por për disa kompani që tatimet e kanë pothuajse të pamundur për t‘i identifikuar, të cilat kanë bërë transaksione fiktive, parashikohet të falet edhe vetë detyrimi. Kjo nismë e ndërmarrë nga kreu i Financave diktohet nga projektligji i ri për procedurat tatimore. Ky projektligj nuk lejon më shuarjen e borxhit, siç ka ndodhur më parë ku një individ që kishte aksione në një shoqëri debitore ndaj tatimeve mund ta mbyllte atë për të hapur një tjetër. Projektligji i ri, e mbart borxhin e aksionerëve edhe në qoftë se këta mbyllin shoqërinë debitore për të hapur një tjetër duke ia transferuar detyrimet që kanë ndaj shtetit edhe te shoqëria e re. Kjo e ka detyruar Ministrinë e Financave që t‘i propozojë qeverisë projektin për një falje masive të detyrimeve të prapambetura, që do të thotë bërjen zero në llogarinë e shtetit të borxheve që nuk mund të mblidhen më. Në këtë pikë do të jetë Kuvendi i Shqipërisë, ai i cili do të japë vendimin e fundit, për këtë amnisti, e cila sipas ministrit të Financave është thuajse e detyruar.



gazeta shqip
 

komino

Valoris scriptorum
Re: Amnisti fiskale - momenti 0

Mbaroi afati i caktuar per perfitimin e amnistise fiskale.
Kjo perfshiu doganat, rregjistrat e automjeteve dhe tatimet
 
Top