Fanariotet dhe grekerit.

PetritKola

Primus registratum
Fanariotet dhe grekerit.

Ashtu sic e di une fanariotet nuk jane greke por te ardhur. Se bashku me turqit dhe ruset harriten te percajne dhe sundojne grekerit e vertet. Grekerve ata i kane marre cdo gje... edhe idenditetin ja kane zhdukur.

Kollokotroni kur morri vesh lojen i quajti qenerit fanariot. Ata e futen ne burge dhe e helmuan sic me bene me shumicen e heronjeve te 18821. Apo sic bene se fundi me Aristidh Kolen.

Nje fanariot i poshter ndodhet edhe ne Shqiperi, Janullatosi. Ai ka zaptuar kishen e Fan Nolit.

Cafre dini ju per fanariotet? Cili munde te jete perkufizimi i tyre. Cila eshte prejardhja e tyre racore?
 

tola77

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

nuk e kam degjuar ndonjehere kete shprehje, as nga aristidh kola, edhe pse kam shume libra te tij ne shtepi
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Fanariotet jane permendur edhe ne shkrimet shqiptare... sidomos kur behej fjale per gjuhen shqipe qe ishte e mallkuar si nga turqit dhe fanariotet.
Fanariotet kane helmuar edhe plote prifterinje shqiptar qe deshin te institucionalizonin gjuhen shqipe.
 

tola77

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

ME THUAJ NE KE LIBER E KE LEXUAR, UNE NUK MUND TE BAZOHEM NE FJALE,
 

Al-Punk

Still here
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Faktikisht as une nuk i kam degjuar ndonjehere. Keta paskan qene si pune demonesh, qe vrisnin ne Greqi, Shqiperi e kudo njerezit me kulture?
 

Petra

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: PetritKola</div><div class="ubbcode-body">Ashtu sic e di une fanariotet nuk jane greke por te ardhur. Se bashku me turqit dhe ruset harriten te percajne dhe sundojne grekerit e vertet. Grekerve ata i kane marre cdo gje... edhe idenditetin ja kane zhdukur.

Nje fanariot i poshter ndodhet edhe ne Shqiperi, Janullatosi. Ai ka zaptuar kishen e Fan Nolit.

Cafre dini ju per fanariotet? Cili munde te jete perkufizimi i tyre. Cila eshte prejardhja e tyre racore? </div></div>


Ku e ke lexuar kete emer ti? Fanariot!
Pas ca vitesh edhe Janullatusit do ti thone Fanullatos..Na trego ku e ke hasur mor mjeshter, qe te te ndihmojme.
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Sinqerisht Mjeshtri cuditet qe nuk keni degjuar gje per sa behet fjale.


Lexojeni!


Del pastaj një trim i bukur nga Zagoria Ilia Dilo Sheperi e i qendis Portës së Lartë një memorandum historik… E shkroi profesor Diloja me dorën e tij të bardhë në një greqishte të kulluar që ta kuptonin mirë, fanariotët dhe Patriarkana, adresuar në emër të patrikut Joakin. E u kujton të gjithëve se ai (autori) dhe orthodhoksët shqiptarë i përkasin racës së bukur iliriane… (i përfytyroj të bardhë me sy të kaltër e flokëverdhë si e thotë kënga: "Treqind leber leshraverdhë, në grykë të Kuçe u derdhë..").., i përkasin fesë së tyre kristiane që nga fillesat; se myslimanët shqiptarë nuk janë turq e katolikët nuk janë latinë… e të gjithë ne kemi një rrënjë të përbashkët, një histori, të cilën do ta vazhdojmë sa të ekzistojmë mbi faqe të dheut …

http://www.albnet.gr/book/zagoria/memorandum.htm
 

tola77

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

neper forume secili shkruan si do, me trego nje liber, nje gazete, une ne keto bazohem, jo nga nje forum,
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Nuk eshte forum... megjithate lexoni:

Përpjekjet për Kishën Shqiptare të Stambollit

Shqiptarët nuk shkonin në kishë nga frika e mallkimeve. Patriarkana i mbante shqiptarët nën kontroll dhe punonte për greqizimin e tyre.

Patriarkana i mbante shqiptarët nën kontroll dhe punonte për greqizimin e tyre. Një pjesë e mirë e ortodoksëve shqiptarë në Turqi kishin ardhur këtu të pamartuar. Në mungesë të vajzave shqiptare, ata ishin martuar me vajza greke. Në këto rrethe influenca e Patriarkanës ishte e fuqishme dhe shumë nga këta elementë pengonin përpjekjet e patriotëve shqiptarë për krijimin e kishës shqiptare.

Patriarkana e Fanarit kishte Sinodin, që përbëhej prej 12 dhespotëve. Shqiptarët nuk kishin asnjë përfaqësues në të. Për të lehtësuar konvertimin e shqiptarëve në shtetas grekë, qeveria greke mori një vendim të posaçem. Ajo udhëzoi konsullatën greke në Turqi që t`u jepte shtetësinë greke edhe atyre personave, të cilët nuk kishin jetuar fare në Greqi, gjë që më parë kishte qenë krejtësisht e palejueshme. Ky vendim fshihte qëllime të largëta politike. Politika greke përfitoi edhe nga statusi jo i qartë dhe i pafavorshëm i emigracionit ortodoks shqiptar në Turqi. Në bazë të legjislacionit turk, qeveria turke nuk u jepte shtetësinë turke shqiptarëve ortodoksë. Kjo ishte njëra nga arsyet që, shumë shqiptarë kishin marrë shtetësinë greke. Nga martesat e disa shqiptarëve ortodoksë me gra, që kishin shtetësinë greke, kishin ndodhur shumë konflikte pronësie. Gratë me shtetësi greke ishin ndarë nga burrat dhe u kishin marrë pasurinë e tyre, duke i lënë pa asgjë. Për të gjetur një rrugëdalje, shqiptarët po shtyheshin të merrnin shtetësinë greke, sepse vetëm me shtetësi shqiptare atyre nuk u njihej e drejta e trashëgimit apo zotërimit të pasurisë. Në emigracionin ortodoks shqiptar ishin krijuar kushte që të depërtonte influenca greke dhe fëmijët e tyre frekuentonin shkollat greke.

Greqia po punonte në emigracionin ortodoks shqiptar ndërsa qeveria turke, sipas diplomatëve shqiptarë në Turqi, ishte sjellë shumë ashpër kundrejt tij. Në këto qëndrime kishte ndikuar tensioni dhe ndjenjat armiqësore ndaj Greqisë. Në kohën e ngjarjeve në Qipro në vitet 1954-1955, gjatë incidenteve që ndodhën në Stamboll me emigrantët grekë, u goditën edhe shqiptarët ortodoksë, të cilët pësuan dëme të mëdha. Në këto rrethana, vetëm hapja e kishës ortodokse autoqefale shqiptare në Turqi do ta përmirësonte situatën dhe do t`i hiqte zbulimit grek mundësinë e veprimit me anë të Patriarkanës greke.

Për të plotësuar ndjenjat dhe dëshirat e gjithë emigracionit shqiptar ortodoks në Turqi, një grup shqiptarësh ortodoksë në dhjetor të vitit 1958, i kërkuan qeverisë turke lejen që të krijonin një komunitet fetar të ndarë nga Patriarkana e Fanarit. Mundësitë për krijimin e këtij komuniteti ekzistonin, për arsye se në Turqi kishin patur kishat e tyre edhe emigrantë të kombësive të tjera, si rusët, grekët, bullgarët etj. Sipas të dhënave, që kishte ambasada shqiptare, në Turqi dhe kryesisht në Stamboll gjendeshin 15000 shqiptarë ortodoksë. Ky numër ishte aq i rëndësishëm, saqë po të krijohej kisha shqiptare do të rrezikonte ekzistencën e Patriarkut grek në Stamboll. Sipas një marrëveshje midis Turqisë dhe Greqisë, ai qëndronte atje në bazë të një numri të caktuar besimtarësh ortodoksë. Ky numër plotësohej pikërisht me shqiptarët ortodoksë, të cilët nga kisha greke konsideroheshin qëllimisht si grekë. Mirëpo, qeveria turke nuk e përfilli këtë kërkesë në këtë kohë, duke nxjerrë disa pretekse të ndryshme.

Situata ndryshoi në vitin 1960. Pas acarimit të krizës së Qipros, autoritetet turke, në kuadrin e masave për të izoluar dhe ngushtuar rrezen e aktivitetit të Patriarkanës, dhanë sinjale se do t`i përkrahnin ortodoksët shqiptarë me qëllim që t`i shkëpusnin ata nga Patriarkana. Turqit dëshironin largimin e Patrikut grek nga Stambolli. Funksionarë të lartë të Drejtorisë së Përgjithshme të Sigurimit Turk u kërkuan ortodoksëve shqiptarë që të mobilizoheshin për formimin e Komitetit Ortodoks Shqiptar, duke i këshilluar që të mos e lejonin legatën e Shqipërisë të përzihej në këtë çështje dhe të zhvillonte propagandën e saj në koloni. Legata e Shqipërisë, nga ana e saj, dha udhëzime që të shfrytëzohej, pikërisht kjo rrethanë, për të hapur kishën shqiptare. Gjithashtu, për hapjen e kishës ortodokse shqiptare ishin të interesuar edhe shqiptarët myslimanë të Turqisë, të cilët premtuan se do të ndihmonin materialisht. Por përfaqësuesit e kolonisë shqiptare të Stambollit mendonin se për hapjen e kishës shqiptare duhej marrë më parë pëlqimi i Patrikut të Stambollit. Pa këtë miratim, shqiptarët nuk guxonin të shkonin në kishë, sepse u trembeshin mallkimeve të tij. Megjithkëtë, në fillim të vitit 1962 ata nisën të mblidhnin firmat e nevojshme dhe të kërkonin lejen nga autoritetet turke. Legata shqiptare e mbështeti këtë iniciativë dhe i nxiti drejtuesit e kolonisë të nxitonin për të marrë lejen e çeljes së kishës nga autoritetet turke, në këtë situatë të favorshme të marrëdhënieve të tendosura turko-greke. Hapja e kishës gjykohej si një sukses, i cili do të sillte pastaj hapjen e një shkolle ose kolegji shqiptar. Por MPJ nuk e lejoi legatën në Stamboll që të ndërhynte drejtpërdrejt tek autoritetet turke për ta mbështetur këtë iniciativë.

Në pranverë të vitit 1962 u arritën disa suksese fillestare. Vatikani dha pëlqimin për t`u dorëzuar shqiptarëve një kishë unite, e cila atëherë ishte e mbyllur. Patriku i Stambollit, Athenagorasi, premtoi se do të bënte bekimin e kësaj kishe. Por nën dhe, ai, nëpërmjet agjentëve grekë, vijoi përpjekjet për sabotimin e krijimit të kishës shqiptare. Ai thirri në Stamboll Marko Lipen, i cili ndodhej në SHBA, për ta vënë në krye të kishës së re, por me sa duket ky nuk pranoi. Kështu, në verë të vitit 1962 Athenagora u shtërngua të jepte lejen për çeljen e kishës shqiptare. Edhe autoritetet turke e dhanë aprovimin, por paralajmëruan shqiptarët se, po të kërkonin që të hapnin ndonjë shkollë ose kurs në gjuhën shqipe, ndaj iniciatorëve do të merreshin masa.

Me intensitetin, që po ecnin përpjekjet për hapjen e kishës shqiptare, dukej se çdo gjë do të përfundonte si më mirë. Por në nëntor të vitit 1962 ndodhi një kthesë e papritur. Policia e Stambollit urdhëroi shpërndarjen e Këshillit të Komunitetit Ortodoks, i cili kishte marrë iniciativën për hapjen e kishës shqiptare. Shkaku i këtij ndryshimi ishte ndërhyrja energjike e qeverisë greke. Këtë gjë ua thanë iniciatorëve autoritetet turke. Përfaqësuesi i Këshillit protestoi ndaj këtij vendimi dhe deklaroi edhe një herë se, këshilli i komunitetit ortodoks shqiptar ishte formuar që të luftonte përpjekjet greke për greqizimin e ortodoksëve shqiptarë. Shefi i sigurimit të Stambollit shfaqi keqardhjen dhe i shpjegoi atij se ndaj qeverisë turke kishte patur protesta nga ministri i Jashtëm grek, kur ai kishte vizituar herën e fundit Turqinë dhe se, Turqia nuk donte t`i acaronte më tej marrëdhëniet me Greqinë, për arsye se ishin aleatë në NATO. Ai i këshilloi shqiptarët që të gjenin forma të tjera të qëndresës për të penguar veprimtarinë greke dhe premtoi se sigurimi turk nuk do t`i pengonte.

Beqir Meta, Shqipëria dhe Greqia (1949-1990)

METROPOL 23-02-2005
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Ja dhe nga libri i francezit... lexoni fanar, fanariot...

Shkak për apostazinë e shqiptarëve
At Zhan-Klod FAVEIRIAL
(nga kapitulli 86)

Edhe përpara kohës kur patriarku grek arriti të suprimojë metropolinë e Ohrit, aty ka patur apostazi mes të krishterëve që vareshin nga kjo metropoli. Por ato kishin qënë individuale. Më në fund, ato u bënë më të shumta, po në atë masë sa më tepër që Fanariotët, nëpërmjet intrigave të tyre, e bënin të paefektshëm proteksionin që sulltani iu njihte kryetarëve të krishterë mbi besimtarët që ishin nën përkatësinë e tyre....

Më së fundi, intrigat e Fanarit bënë që të nxirren iradetë perandorake, të cilat shkrinin primatitë e Pejës dhe të Ohrit, dhe zëvendësonin me peshkopë të huaj të gjithë peshkopët vendas . Por, pas kësaj, jo vetëm populli u lemeris prej peshkopëve të huaj se nuk dinin as gjuhën e as zakonet e vendit, por se me ata u bashkuan tagrambledhësit dhe spahinjtë, të cilëve patriarku grek nuk pranonte tu jepte shumat e larta të parave. Populli atëhere nuk kishte mundësi ose, pak a shumë, nuk donte të paguante një taksë të dyfishtë: atë të qeverisë civile dhe atë të patriarkatit bizantin. Apostazia u rrit në masë. Në këtë kohë shihet se tridhjetegjashtë fshatrat që përbënin ipeshkvinë e Pogonianit, të varur nga Berati, ndërruan fenë ditën e Pashkëve. Në Meglenë, në Nasilicë dhe gjetkë, ndodhi e njëjta gjë.

Ja, për shembull, çfarë ndodhi në Meglenë. Të mbështetur nga ipeshkvi i tyre, banorët e Nentës (Notini i lashtë) nuk donin ti nënshtroheshin patriarkut fanariot dhe i thonë: “Ne jemi Romanë dhe nuk duam të bëhemi Grekë…”. I njoftuar për kundërshtimin e tyre, patriarku Samuel i akuzoi ata për rebelim pranë Portës së Lartë dhe kërkoi ushtarë për ti detyruar të binden, apo më mirë të ulnin kokën, nën zgjedhën e Fanarit....

Dhe atëhere, duke parapëlqyer muslimanizmin më tepër se kristianizmin grek, ipeshkvi ditën e Pashkëve zbriti nga froni ipeshkvnor, shkeli me këmbë Ungjillin, mori në dorë Kuranin, u shpall turk, dhe ftoi edhe të krishterët e tjerë të bënin të njëjtën gjë. Xhakoni i tij dhe banorët e Nentës ndoqën shembullin e tij. Por kthimi i fesë në shumë lokalitete fqinje ishte i mëvonshëm....
 

tola77

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

petrit, qe mos keqkuptohemi, nuk dua te mbroj grekerit, thjesht qe te besoj dicka doja te dija nga dilte kjo fjale,pasi e ndesh per here te pare, dhe meqe une adhuroj historine dhe kam lexuar e mesuar shume kete fjale nuk e kam ndeshur.
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Kuklla,
Asnje keqkuptim. Petro Nini Luarasi, Negovanin, At Melani ... jane vrare nga fanariotet sepse deshin te institucionalizonin shqipen. I deshin meshat ne Shqip.

E ke pare filmin "Udha e shkronjave"?
 

tola77

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

une e kam pare, por ne ate filem nuk flitet per fanariotet, dhe meqe filmi ka vetem 3 aktore, kuptohet dhe me shpejt, ishin nje mesuaes shqiptar i shkolluar, nje qeaxhi pa shkolle dhe nje prift grek, po fanariot nuk degjova une aty tek ai filem.
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Pewr filmin ke te drejte, nuk eshte perdorur por fanariotet se bashku me turqit i jepnin urdherat. Ata ishin aleate ne ate drejtim.
 

juxhoxhjaj

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

shpresoj te mos jene edhe me konkurencen ne kompanite celulare kjo aleanc gr-tr.lol
 

jimmy84

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Per ata qe e degjojne per here te pare emrin Fanariot, shpjegimi eshte i thjeshte.
Fanariote quhet Patriakana e Stambollit (dmth para se te shperngulej ne Izrael). Quhen Fanariote per shkak se Patriakana gjendej ne lagjen "Fanar" te Stambollit.
Dhe per ata qe kane lexuar ARISTIDH KOLEN fare mire kane lexuar emrat "Patrikane" apo "Kisha Ortodokse". Sinonime te njera tjetres.
Mirepo meqe Kisha Ortodokse e donte shume ARISTIDHIN e dergoi prane "gjirit te Perendise" qe te binte rehat (Aristidhi dhe Kisha bashke).
 

PetritKola

Primus registratum
Re: Fanariotet dhe grekerit.

Jimmy,

Per deri sa krishterimi nuk eshte grek si mendoni, fanariotet nga pikpamja racore, etnike... e idenditetit a ishin ata grek?
 
Top