Dade: Lëvizja për Mendim Ndryshe të zbatojë vendimet e PS
Znj. Dade qeveria shqiptare ka nënshkruar një marrëveshje me qeverinë greke për ndarjen e kufirit detar mes dy vendeve, ndërkohë, që partitë opozitare kanë hedhur dyshime se ajo është e disfavorshme për vendin tonë.</p>
Realisht çfarë fiton dhe çfarë humbet Shqipëria në rast se kjo marrëveshje do të ratifikohej nga Kuvendi?</p>
Komisioni i Jashtëm i parlamentit në të cilin unë kam qenë nënkryetare në kohën kur është nënshkruar marrëveshja ka kërkuar shpjegime dhe ka kërkuar marrëveshjen e cila nuk i është vënë asnjëherë në dispozicion. Kështu që paraprakisht nuk jam në gjendje, duke mos qenë as specialiste, që të konstatoj se çfarë ka humbur dhe çfarë ka fituar Shqipëria.</p>
Kam ndjekur me shumë vëmendje shqetësimet e aktorëve kryesorë e specialistëve, dhe mendoj që në analizën, që ata bëjnë, ndoshta duhet të ishte nevoja
për reflektim nga ana e parlamentit, sepse kuptohet se kur një marrëveshje ndërqeveritare nënshkruhet, nuk ka më kthim më prapa dhe, është vetëm parlamenti ai që vendos për të ratifikuar ose jo. Në këtë rast, ndoshta krijohet mundësia, që marrëveshja të rinegociohet.</p>
Mua më bën përshtypje fakti i kohës me ngut në të cilën u nënshkrua kjo marrëveshje, pra vetëm pak muaj përpara zgjedhjeve të përgjithshme, ashtu sikurse Sali Berisha dhe qeveria e tij bën një sërë gjerash në ngutje të pamenduara mirë jo vetëm në lëmin politik, por edhe në atë ekonomik.</p>
Dihet që është boshatisur buxheti i shtetit, dihet që në një numër investimesh kanë pasur probleme etj. Në këtë kuadër ngrihet një pikëpyetje lidhur me momentin në të cilën është nënshkruar marrëveshja.</p>
Edhe si ish-ministre e jashtme më bën përshtypje fakti, që në asnjë rast, në të gjitha bisedimet, që ne kemi pasur me palën greke, nuk ka qenë pjesë e bisedimeve, madje nuk është shtruar asnjëherë nevoja për të negociuar apo biseduar lidhur me një marrëveshje për përcaktimin e kufijve detar midis Shqipërisë dhe Greqisë</p>
Pra kjo marrëveshje është shtruar si çështje për herë të parë në vitin 2006 dhe është nënshkruar në më pak se tre vjet, kur dihet që shtete të tjera të tilla bisedime i shtrijnë nder vite duke marrë mendimin jo vetëm të specialistëve, por edhe të mjaft aktorëve të tjerë politikë, ose jo politikë në vend, dhe për arsyen e thjeshtë se, kur gjërat bëhen të pjekura edhe në rast se do ketë gabime, faji nuk i mbetet qeverisë.</p>
Fakti që PS-ja e ka çuar në Gjykatën Kushtetuese ka qenë një hap i menduar mirë, ka qenë një rrugë e pjekur për t’i dhënë një përgjigje edhe mëdyshjeve, që janë ngritur edhe nga specialistë të fushës dhe sigurisht kjo nuk duhet të cenojë marrëdhëniet e shkëlqyera, që ne kemi me Republikën e Greqisë si një vend që është i përcaktuar edhe në programet qeverisëse të të gjitha forcave politike si partner strategjik dhe Greqia do të mbetet e tillë. Unë besoj se është momenti që ne të shprehim vlerësimin tonë për ndihmesën, që shteti grek i ka dhënë Shqipërisë, në të gjitha proceset integruese.</p>
Pra, nëse do të ishte vepruar më mirë nga ana e qeverisë shqiptare për tu konsultuar me të gjithë aktorët, unë jam e bindur se nuk do të kishte asnjë pikëpyetje lidhur me këtë marrëveshje.</p>
Në rast se, këtu përfshihen edhe elementë ekonomik sikurse kam dëgjuar të flitet edhe nga një ish-zëvendësministër i Energjitikës, atëherë çështja ndërlikohet më shumë.</p>
PS-ja dhe pesë forca të tjera opozitare e kanë ankimuar në Gjykatën Kushtetuese, megjithatë një moment që mund të bëjë që kjo kërkesë të bjerë, është pikërisht legjitimi i këtyre forcave për të ankimuar një çështje të tillë.</p>
Pra, a nuk do të ishte më mirë që jo vetëm për të legjitimuar këtë ankimim, por edhe për të kundërshtuar këtë marrëveshje, ju të ishit në parlament në këto momente?</p>
Kjo është një kërkesë që ka ardhur jo vetëm nga PS-ja por edhe nga i gjithë koalicioni opozitar dhe për këtë arsye mendoj se ka qenë një hap i matur për të përfshirë edhe aktorë të tjerë siç është edhe rasti i z.Ngjela, që është edhe specialist në fushën juridike.</p>
Por, unë mendoj se shpesh shteti shqiptar e humbet momentin dhe shpesh duket se nuk mendon më shumë për interesat e vendit të vet, kur është rasti për marrëveshje të tilla. Kujtoj këtu rastin e nënshkrimit të traktatit të fqinjësisë së mirë me shtetin grek nga ana e Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë dhe ka një paradoks shumë të pakuptimtë se edhe pas nënshkrimit të kësaj marrëveshje, nuk kemi të abroguar ligjin e luftës.</p>
Pra unë mendoj se shteti shqiptar duhet të jetë më i përgatitur, si dhe të ketë një vizion më të qartë në rastet kur nënshkruhen marrëveshje të tilla, sepse në fund të fundit politika e jashtme e një shteti i shërben interesave madhore të kombit dhe vendit dhe jo individëve të caktuar.</p>
A duhej shfrytëzuar ky rast që Shqipëria të kërkonte të zgjidhte dhe problemin e Ligjit të Luftës që Greqia mban ende të pa abroguar?</p>
Nisur sa më sipër, doja të thosha se kur kemi nënshkruar Traktatin e Fqinjësisë së Mirë nuk kemi arritur atë që duhet të arrinim dhe të kërkonim nga pala greke abrogimin e ligjit të luftës, i cili sipas Greqisë është i pavlefshëm në këto kohë, por që praktikisht nuk kemi një akt të parlamentit grek për abrogimin e këtij ligji.</p>
Është absurd, që një shtet me një shtet tjetër nënshkruajnë traktatin e fqinjësisë së mirë dhe pastaj në mënyrë të njëanshme njëri prej këtyre dy shteteve mban ende të pa abroguar ligjin e luftës.</p>
Ndërkohë mazhoranca dhe Ministri i Jashtëm, Ilir Meta, ka akuzuar PS-në se me qëndrimin që po mban ndaj kësaj çështje, po nxit konfliktin mes dy vendeve….
Unë shpreh keqardhjen e thellë që kjo çështje politizohet.</p>
Eshtë normale që të ketë diskutime, të ketë debate aq më tepër, që ministri ynë i Jashtëm përfaqëson një forcë politike, që në prill u ka bërë thirrje të gjitha forcave të tjera politike, që ta denoncojnë këtë marrëveshje, madje mua më janë dukur si komunikatat e Luftës së Dytë Botërore.</p>
Ju si PS a jeni konsultuar me partinë tuaj aleate greke, PASOK, para se të pozicionoheshit në këtë qëndrim, kur dihet që tani kjo forcë politike është në qeveri dhe a rrezikoni të prishni marrëdhëniet me socialistët grekë?</p>
Nuk ka pse të kemi droje nga ky qëndrim për arsyen e thjeshtë se çdo shtet politikën e tij të jashtme e ka ngushtësisht të lidhur me interesat kombëtare dhe mbi të gjitha ne nuk kemi konstatuar se janë shkelur interesat kombëtare, prandaj dhe i jemi drejtuar Gjykatës Kushtetuese në mënyrë që të shprehet ky institucion, që e ka në autoritetin e vet dhënien e mendimit për marrëveshjet e lidhura mes dy vendeve.</p>
Si ish-Ministre e Jashtme si do ta vlerësonit politikën e jashtme, që po ndjek qeveria shqiptare?</p>
Kuptohet që në atë ç’ka miratohet në parlament lidhur me programet qeverisëse dhe kapitullin për politikën e jashtme, për të gjitha partitë politike, përparësitë janë integrimi euroatlantik dhe sigurisht disa parime bazë siç janë politikat e fqinjësisë së mirë dhe përcaktimi i partnerëve strategjikë. Pra, në letër nuk ka dallime midis partive lidhur me përcaktimin e këtyre përparësive.</p>
Problemi është mënyra dhe mekanizmat se si zbatohet ajo. Gjykoj se politika e jashtme e shtetit shqiptar është pa bosht të qartë orientimi dhe është një politikë e momentit e vënë në shërbim të një individi, pra të kryeministrit Berisha dhe aspak në shërbim të interesave të vendit.</p>
Përveç shkeljes së ligjit për politikën e jashtme, për të cilën jam shprehur vazhdimisht, dhe në mënyrë të veçantë të shërbimit të jashtëm në nivel të emërimit të ambasadorëve, ka pasur debate për mënyrën sesi është politizuar dhe partizuar diplomacia.</p>
Një diplomaci jo efektive, jo profesionale dhe e pabazuar në kriteret e karrierës, pa dyshim që sjell mangësi në zbatimin e politikës së jashtme dhe veçanërisht në orientimin e saj drejt interesave madhore të vendit.</p>
Fakti që ne jemi shumë të vonuar për të përfituar nga liberalizimi i vizave nga Komisioni Europian dhe sëbashku me Bosnjën kemi ngelur vendet e fundit në rajon, tregon se politika e jashtme, nuk i ka shërbyer interesave madhore të vendit.</p>
Lidhur me spekulimet për anëtarësimin në NATO të cilin Berisha është rrekur t’ia njohë këtë meritë vetëm vetes së tij dhe partisë së tij, dua të them se ka qenë një angazhim afatgjatë i të gjitha qeverive dhe në këtë aspekt nuk ka shumë rëndësi momenti në të cilin ai kryhet.</p>
Prandaj unë nuk mund t’ia njohë meritën e anëtarësimit në NATO z.Berisha, përkundrazi ka qenë një angazhim shumë afatgjatë i PS-së dhe aleatëve të saj në qeverisje e cila dorë pas dore ka përmbushur atë cikël të planit për veprim, e cila ka sjellë edhe anëtarësimin e plotë të vendit tonë në NATO.</p>
Gjithashtu edhe në përmbylljen e negociatave të procesit të stabilizim-asociimit, opozita ka luajtur një rol të jashtëzakonshëm duke dhënë konsensusin për shumë reforma në vendin tonë. Sigurisht politika e jashtme është e lidhur edhe me politikën e brendshme.</p>
Dhe vet fakti, që ne nuk kemi përfituar nga liberalizimi i vizave për shkak të mungesës së plotësimit të standardeve të kërkuara tregon që politikat e dështuara të brendshme kanë krijuar probleme edhe në politikën e jashtme.</p>
Znj. Dade procesi zgjedhor i 28 qershorit ka sjellë në vend një situatë krize politike, ku PS-ja kërkon me këmbëngulje bërjen e transparencës së zgjedhjeve duke hapur kutitë e votimit, ndërsa mazhoranca vijon të bëjë indiferenten. Si mendoni se do të zgjidhet kjo situatë?</p>
Unë dua ti bëj jehonë mesazheve të qarta dhe të prera të komisionerit të zgjerimit të BE-së Oli Rehn i cili i bëri thirrje qeverisë shqiptare, që të zgjidhë krizën politike, pra duke kërkuar që të përmbushen kriteret politike. Pra, vet kriza politike e krijuar pas zgjedhjeve të 28 qershorit nuk krijon premisat për plotësimin e kritereve politike në kuadër të marrëveshjes së Stabilizim-Asociimit.</p>
Sa i përket krijimit të kësaj situate, unë dua të ripërsëris edhe një herë qëndrimin e njohur të PS-së se, përgjegjësi kryesor për këtë, është Sali Berisha i cili në mënyrë të pakuptimtë dhe të paargumentuar këmbëngul që të mos bëhet transparenca e atyre kutive të votimit, por edhe e materialeve zgjedhore, të cilat janë edhe më të rëndësishme se edhe vet rinumërimi i votave.</p>
Kërkesa e PS-së është e bazuar në ligj dhe ne duhet të lexojmë akoma më mirë Kodin Zgjedhor i cili në një nen të fundit të tij i referohet edhe Kodit Civil.</p>
Nuk ka asgjë të vërtetë kur Sali Berisha thotë që vendimi i PS-së ngrihet mbi gjykatën zgjedhore, për arsyen e thjeshtë se në rastet kur do të rishikohen materialet zgjedhore dhe listat, padyshim aty do të përbëhet një element tjetër juridik, për t’ju referuar Kodit Civil.</p>
Praktikisht ne nuk kërkojmë një rishpërndarje të mandateve, në momentin kur është shprehur Kolegji Zgjedhor, por ne kërkojmë transparencën e asaj që ka ndodhur në tre qarqe dhe, nuk e kemi shtrirë kërkesën tonë në 1/3 e qendrave të numërimit sikurse thuhet në raportin e OSBE/ODIHR-it në të cilat numërimi është bërë keq ose shumë keq, por ne kërkojmë që të bëhet rinumërimi vetëm në zonat e Beratit, Shkodrës dhe Tiranës. Kjo është një kërkesë ligjore dhe e argumentuar.</p>
Kjo kërkesë rrëzon edhe të gjitha argumentet, që jep PD-ja dhe Sali Berisha që gjoja PS-ja ka pasur përfaqësuesit e vet në komisione, pasi ne kërkojmë që edhe përfaqësuesit tanë, që kanë shkelur Kodin Zgjedhor të jenë përgjegjës para ligjit, i cili parasheh edhe penalitetet konkrete.</p>
Në rast se kjo nuk bëhet, atëherë odiseja e zgjedhjeve në Shqipëri do të vazhdojë dhe do të kemi vazhdimisht zgjedhje të manipuluara sa kohë komisionerët, që shkelin ligjin ndihen të qetë se krimi që ata kanë konsumuar nuk do të zbulohet për arsyen e thjeshtë se nuk hapen kutitë. Ne do t’i qëndrojmë kësaj kërkese.</p>
Në takimet që ne kemi pasur me partnerët tanë ndërkombëtar, unë kam konstatuar se ata nuk kanë asnjë kundërshtim lidhur me kërkesat e PS-së, por se sugjerimet e tyre janë për mënyrën sesi ne kërkojmë të arrijmë përmbushjen e kushteve tona.</p>
Prandaj ne do të vazhdojmë dhe nuk do të reshtim së binduri se edhe marrëdhënia e kushtëzuar që PS-ja ka vendosur me Kuvendin e Shqipërisë është një marrëdhënie e bazuar pikërisht mbi këto kërkesa, për të cilat nuk shoh asnjë pengesë ligjore se pse nuk duhet të përmbushen.</p>
Dua të evidentoj faktin këtu se Berisha jo vetëm që s’ka pranuar të hapë kutitë, por nuk ka denjuar të përmbushë asnjë nga kushtet e tjera, që ne i kemi vënë, siç është ai i kthimit të të larguarve nga puna për shkak të mbështetjes, që i dhanë opozitës apo edhe kërkesave të tjera të njohura që ne kemi bërë.</p>
Pra unë besoj se vendimi i PS-së duhet marrë seriozisht nga qeveria dhe përshëndes kujtesën, që Oli Rehn i ka bërë qeverisë shqiptare për të zgjidhur krizën. Ky është një hap përpara dhe ndaj Sali Berisha duhet të lexojë me vëmendje shumë të madhe mesazhin, që ka ardhur kësaj radhe nga Oli Rehn.</p>
Ne do të vazhdojmë të bëjmë të gjitha përpjekjet në linjën tonë të praktikave demokratike, duke ju bërë kërkesë madje edhe të gjithë familjarëve të cilët e kanë të qartë dhe e dinë shumë mirë që njerëzit e tyre në emigracion nuk kanë ardhur për të votuar dhe në kutitë e materialeve zgjedhore dhe kutitë e votimeve, ata rezultojnë që kanë marrë pjesë në votime.</p>
Dhe këtë ne do të fillojmë ta bëjmë në linjat tona partiake dhe besoj se kjo është shumë e lehtë për tu verifikuar pasi në rast se ata kanë ardhur për të votuar, duhet të kenë në pasaportat e tyre edhe vulën e kalimit të kufirit.</p>
Prandaj ne kërkojmë që të shihen edhe kutitë e materialeve zgjedhore për të parë edhe listat e zgjedhësve të cilat janë ndryshuar dhe janë shpërndarë vetëm një ditë para zgjedhjeve, pra më datë 27 qershor. Këtë unë e kam konstatuar edhe në zonën ku unë kam qenë ditën e zgjedhjeve në Përmet.</p>
Ju përmendët pak më lart takimet që keni bërë me diplomatët e huaj në Shqipëri lidhur me negociimin e një zgjidhje të kësaj situate. Ndërkohë që edhe vet Lohan në ditën e prezantimit të progres- raportit i pranoi këto negociata, por pa bërë të ditura detajet dhe rezultatet e tyre.</p>
Mund të na thoni se çfarë kanë sugjeruar ambasadorët e huaj në këto takime që keni bërë?</p>
Sigurisht që aktorët e Bashkimit Europian kërkojnë që ne të kthehemi në parlament dhe ata e konsiderojnë kthimin në parlament si një mekanizëm për të zgjidhur dhe për të arritur edhe përmbushjen e kërkesave tona. Megjithatë ne gjykojmë se kjo marrëdhënie e kushtëzuar është e diktuar nga kokëfortësia e Sali Berishës për të mos bërë transparencën e procesit zgjedhor.</p>
Më vjen mirë që z.Lohan, Ministri i Jashtëm i Austrisë që vizitoi vendin tonë së fundmi, por edhe komisioneri Oli Rehn ia kanë bërë të qartë qeverisë shqiptare se, pa angazhimin dhe konsensusin e opozitës nuk mund të ketë avancim të proceseve integruese për Shqipërinë.</p>
Në rast se Sali Berisha është realisht i interesuar për avancimin e procesit të integrimit, ai duhet të zhbllokojë situatën dhe nuk mund të mashtrojë opinionin publik, për gjera që edhe ai vet nuk i beson.</p>
Këtu kemi të bëjmë me një vullnet politik për të bërë transparencën e procesit zgjedhor, transparencë që është bërë në Itali, në Greqi, dhe së fundmi është bërë edhe në Afganistan. Prandaj nuk ka pse në Shqipëri të mos bëhet një transparencë e tillë për një proces të dyshimtë elektoral.</p>
Sali Berishës nuk besoj se i shkon nëpër mend se do t’i shpëtojë transparencës së procesit zgjedhor. Ne jemi të vendosur në këtë hap që kemi hedhur dhe kemi mbështetjen e të gjithë atyre që kanë votuar PS-në dhe opozitën.</p>
Gjithashtu për shkak të këtij procesi zgjedhor dhe rezultateve që pasuan, në PS është hapur një debat ku duket se janë krijuar dy grupe të cilat kanë shkuar shumë larg në qëndrimet e tyre.</p>
Sa rrezikon që ky debat të kthehet në një rrezik për një çarje të re të PS-së?</p>
Unë nuk do t’i quaja dy grupe. Janë një numër kolegësh të cilët janë ngutur të artikulojnë kritikat e tyre, fillimisht për kryetarin e PS-së ende pa mbaruar procesi zgjedhor.</p>
Sigurisht që e kam konsideruar si një nxitim për të dhënë konkluzione. Unë nuk besoj se kolegët tanë të nderuar do të shkelin vendimet politike, që janë marrë në mazhorancë edhe nga strukturat vendimmarrëse.</p>
PS-ja ka qenë gjithmonë një parti e demokratizuar në thelbin e saj dhe ne vazhdimisht kemi pasur një debat të brendshëm, por unë do të uroja që debati të ishte për çështje parimore, për çështje që realisht ndihmojnë në zgjidhjen e problematikës.</p>
Në këtë sens, do të thosha se është e drejta e tyre të mendojnë që ne duhet të kthehemi në parlament dhe ta thonë këtë mendim që kanë, por sikurse në çdo demokraci vendimet merren me shumë votash dhe neve kjo nuk na ka munguar.</p>
Lidhur me shkëputjen, unë nuk besoj se këta kolegë të nderuar me pjekurinë politike që kanë, do ta ndërmarrin atë hap edhe për faktin që ne tashmë kemi aplikuar një sistem zgjedhor dhe elektorati ka votuar PS-në dhe jo emra të veçantë të listave të kandidatëve, për deputetë.</p>
Të gjithë jemi të detyruar të zbatojmë vendimet politike, që merr partia dhe askush nuk mund të ketë të drejtën e vet për të dalë jashtë kornizës së vendimeve politike që merren.</p>
Në rast se kjo ndodh, pra ata vendosin të shkelin bojkotin sikurse edhe kanë paralajmëruar a do të zbatohen masat që parashikon statuti?</p>
Secili është përgjegjës për atë çka bën në politikë dhe sigurisht politikanët janë të gjykuar nga publiku, që i voton dhe në cikle kohore të caktuara, ne vlerësohemi nga anëtarësia e partisë dhe elektorati.</p>
Ndërkohë pavarësisht këtyre debateve politike brenda dhe jashtë strukturave të partisë, PS-ja ka hyrë dhe në një proces për rifreskimin e programit të saj politik.</p>
Çfarë mendoni se do të ndryshojë në këtë dokument dhe a pritet që të ketë një ndryshim të vijës ideologjike të kësaj force për tu pozicionuar më qartë majtas apo drejt qendrës?</p>
Një parti politike serioze e përditëson programin dhe dokumentet e saj themelore.</p>
Programi ynë është i njëjtë me programet e të gjitha partive socialiste dhe socialdemokrate të Europës, por edhe të internacionales socialiste në linjat e përgjithshme, pra të politikave sociale apo të zgjidhjes së një sërë politikash ekonomike. Kjo që ne po bëjmë tani, për të përditësuar programin e PS-së nuk është një risi, sepse PS-ja që nga fillimi e ka bërë këtë në çdo kongres, ku ne kemi reformuar edhe programin.</p>
Por unë besoj se mjaft elementë të programit elektoral që ne shpalosëm në këtë fushatë do të mbeten të tillë sepse kur ne themi se është manipuluar apo është deformuar vullneti i zgjedhësve këtu ne nuk kemi pse të lodhemi që të gjejmë arsyet pse elektorati nuk ka votuar programin tonë.</p>
Madje mua më është dukur pak e çuditshme kur disa nga ne kanë thënë që duhet ta sjellim programin më pranë elektoratit, pasi unë besoj se kjo ka qenë një risi e programit elektoral të PS-së, që ai u shkrua duke u nisur nga vet tryezat, që ne bëmë me bazën e partisë dhe me gjithë specialistët përtej partive politike për t’iu përgjigjur më mirë realitetit ku ne jetojmë. Dialogu me Shqipërinë që zhvilloi PS-ja i ka shërbyer hartimit të programit, që ne kemi bërë.(Shekulli)</p>
Ky artikull eshte marre nga: http://www.albaniasite.net/?p=24814. Per me shume artikuj te ngjashem vizitoni: http://www.albaniasite.net/?p=24814
Znj. Dade qeveria shqiptare ka nënshkruar një marrëveshje me qeverinë greke për ndarjen e kufirit detar mes dy vendeve, ndërkohë, që partitë opozitare kanë hedhur dyshime se ajo është e disfavorshme për vendin tonë.</p>
Realisht çfarë fiton dhe çfarë humbet Shqipëria në rast se kjo marrëveshje do të ratifikohej nga Kuvendi?</p>
Komisioni i Jashtëm i parlamentit në të cilin unë kam qenë nënkryetare në kohën kur është nënshkruar marrëveshja ka kërkuar shpjegime dhe ka kërkuar marrëveshjen e cila nuk i është vënë asnjëherë në dispozicion. Kështu që paraprakisht nuk jam në gjendje, duke mos qenë as specialiste, që të konstatoj se çfarë ka humbur dhe çfarë ka fituar Shqipëria.</p>
Kam ndjekur me shumë vëmendje shqetësimet e aktorëve kryesorë e specialistëve, dhe mendoj që në analizën, që ata bëjnë, ndoshta duhet të ishte nevoja
për reflektim nga ana e parlamentit, sepse kuptohet se kur një marrëveshje ndërqeveritare nënshkruhet, nuk ka më kthim më prapa dhe, është vetëm parlamenti ai që vendos për të ratifikuar ose jo. Në këtë rast, ndoshta krijohet mundësia, që marrëveshja të rinegociohet.</p>
Mua më bën përshtypje fakti i kohës me ngut në të cilën u nënshkrua kjo marrëveshje, pra vetëm pak muaj përpara zgjedhjeve të përgjithshme, ashtu sikurse Sali Berisha dhe qeveria e tij bën një sërë gjerash në ngutje të pamenduara mirë jo vetëm në lëmin politik, por edhe në atë ekonomik.</p>
Dihet që është boshatisur buxheti i shtetit, dihet që në një numër investimesh kanë pasur probleme etj. Në këtë kuadër ngrihet një pikëpyetje lidhur me momentin në të cilën është nënshkruar marrëveshja.</p>
Edhe si ish-ministre e jashtme më bën përshtypje fakti, që në asnjë rast, në të gjitha bisedimet, që ne kemi pasur me palën greke, nuk ka qenë pjesë e bisedimeve, madje nuk është shtruar asnjëherë nevoja për të negociuar apo biseduar lidhur me një marrëveshje për përcaktimin e kufijve detar midis Shqipërisë dhe Greqisë</p>
Pra kjo marrëveshje është shtruar si çështje për herë të parë në vitin 2006 dhe është nënshkruar në më pak se tre vjet, kur dihet që shtete të tjera të tilla bisedime i shtrijnë nder vite duke marrë mendimin jo vetëm të specialistëve, por edhe të mjaft aktorëve të tjerë politikë, ose jo politikë në vend, dhe për arsyen e thjeshtë se, kur gjërat bëhen të pjekura edhe në rast se do ketë gabime, faji nuk i mbetet qeverisë.</p>
Fakti që PS-ja e ka çuar në Gjykatën Kushtetuese ka qenë një hap i menduar mirë, ka qenë një rrugë e pjekur për t’i dhënë një përgjigje edhe mëdyshjeve, që janë ngritur edhe nga specialistë të fushës dhe sigurisht kjo nuk duhet të cenojë marrëdhëniet e shkëlqyera, që ne kemi me Republikën e Greqisë si një vend që është i përcaktuar edhe në programet qeverisëse të të gjitha forcave politike si partner strategjik dhe Greqia do të mbetet e tillë. Unë besoj se është momenti që ne të shprehim vlerësimin tonë për ndihmesën, që shteti grek i ka dhënë Shqipërisë, në të gjitha proceset integruese.</p>
Pra, nëse do të ishte vepruar më mirë nga ana e qeverisë shqiptare për tu konsultuar me të gjithë aktorët, unë jam e bindur se nuk do të kishte asnjë pikëpyetje lidhur me këtë marrëveshje.</p>
Në rast se, këtu përfshihen edhe elementë ekonomik sikurse kam dëgjuar të flitet edhe nga një ish-zëvendësministër i Energjitikës, atëherë çështja ndërlikohet më shumë.</p>
PS-ja dhe pesë forca të tjera opozitare e kanë ankimuar në Gjykatën Kushtetuese, megjithatë një moment që mund të bëjë që kjo kërkesë të bjerë, është pikërisht legjitimi i këtyre forcave për të ankimuar një çështje të tillë.</p>
Pra, a nuk do të ishte më mirë që jo vetëm për të legjitimuar këtë ankimim, por edhe për të kundërshtuar këtë marrëveshje, ju të ishit në parlament në këto momente?</p>
Kjo është një kërkesë që ka ardhur jo vetëm nga PS-ja por edhe nga i gjithë koalicioni opozitar dhe për këtë arsye mendoj se ka qenë një hap i matur për të përfshirë edhe aktorë të tjerë siç është edhe rasti i z.Ngjela, që është edhe specialist në fushën juridike.</p>
Por, unë mendoj se shpesh shteti shqiptar e humbet momentin dhe shpesh duket se nuk mendon më shumë për interesat e vendit të vet, kur është rasti për marrëveshje të tilla. Kujtoj këtu rastin e nënshkrimit të traktatit të fqinjësisë së mirë me shtetin grek nga ana e Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë dhe ka një paradoks shumë të pakuptimtë se edhe pas nënshkrimit të kësaj marrëveshje, nuk kemi të abroguar ligjin e luftës.</p>
Pra unë mendoj se shteti shqiptar duhet të jetë më i përgatitur, si dhe të ketë një vizion më të qartë në rastet kur nënshkruhen marrëveshje të tilla, sepse në fund të fundit politika e jashtme e një shteti i shërben interesave madhore të kombit dhe vendit dhe jo individëve të caktuar.</p>
A duhej shfrytëzuar ky rast që Shqipëria të kërkonte të zgjidhte dhe problemin e Ligjit të Luftës që Greqia mban ende të pa abroguar?</p>
Nisur sa më sipër, doja të thosha se kur kemi nënshkruar Traktatin e Fqinjësisë së Mirë nuk kemi arritur atë që duhet të arrinim dhe të kërkonim nga pala greke abrogimin e ligjit të luftës, i cili sipas Greqisë është i pavlefshëm në këto kohë, por që praktikisht nuk kemi një akt të parlamentit grek për abrogimin e këtij ligji.</p>
Është absurd, që një shtet me një shtet tjetër nënshkruajnë traktatin e fqinjësisë së mirë dhe pastaj në mënyrë të njëanshme njëri prej këtyre dy shteteve mban ende të pa abroguar ligjin e luftës.</p>
Ndërkohë mazhoranca dhe Ministri i Jashtëm, Ilir Meta, ka akuzuar PS-në se me qëndrimin që po mban ndaj kësaj çështje, po nxit konfliktin mes dy vendeve….
Unë shpreh keqardhjen e thellë që kjo çështje politizohet.</p>
Eshtë normale që të ketë diskutime, të ketë debate aq më tepër, që ministri ynë i Jashtëm përfaqëson një forcë politike, që në prill u ka bërë thirrje të gjitha forcave të tjera politike, që ta denoncojnë këtë marrëveshje, madje mua më janë dukur si komunikatat e Luftës së Dytë Botërore.</p>
Ju si PS a jeni konsultuar me partinë tuaj aleate greke, PASOK, para se të pozicionoheshit në këtë qëndrim, kur dihet që tani kjo forcë politike është në qeveri dhe a rrezikoni të prishni marrëdhëniet me socialistët grekë?</p>
Nuk ka pse të kemi droje nga ky qëndrim për arsyen e thjeshtë se çdo shtet politikën e tij të jashtme e ka ngushtësisht të lidhur me interesat kombëtare dhe mbi të gjitha ne nuk kemi konstatuar se janë shkelur interesat kombëtare, prandaj dhe i jemi drejtuar Gjykatës Kushtetuese në mënyrë që të shprehet ky institucion, që e ka në autoritetin e vet dhënien e mendimit për marrëveshjet e lidhura mes dy vendeve.</p>
Si ish-Ministre e Jashtme si do ta vlerësonit politikën e jashtme, që po ndjek qeveria shqiptare?</p>
Kuptohet që në atë ç’ka miratohet në parlament lidhur me programet qeverisëse dhe kapitullin për politikën e jashtme, për të gjitha partitë politike, përparësitë janë integrimi euroatlantik dhe sigurisht disa parime bazë siç janë politikat e fqinjësisë së mirë dhe përcaktimi i partnerëve strategjikë. Pra, në letër nuk ka dallime midis partive lidhur me përcaktimin e këtyre përparësive.</p>
Problemi është mënyra dhe mekanizmat se si zbatohet ajo. Gjykoj se politika e jashtme e shtetit shqiptar është pa bosht të qartë orientimi dhe është një politikë e momentit e vënë në shërbim të një individi, pra të kryeministrit Berisha dhe aspak në shërbim të interesave të vendit.</p>
Përveç shkeljes së ligjit për politikën e jashtme, për të cilën jam shprehur vazhdimisht, dhe në mënyrë të veçantë të shërbimit të jashtëm në nivel të emërimit të ambasadorëve, ka pasur debate për mënyrën sesi është politizuar dhe partizuar diplomacia.</p>
Një diplomaci jo efektive, jo profesionale dhe e pabazuar në kriteret e karrierës, pa dyshim që sjell mangësi në zbatimin e politikës së jashtme dhe veçanërisht në orientimin e saj drejt interesave madhore të vendit.</p>
Fakti që ne jemi shumë të vonuar për të përfituar nga liberalizimi i vizave nga Komisioni Europian dhe sëbashku me Bosnjën kemi ngelur vendet e fundit në rajon, tregon se politika e jashtme, nuk i ka shërbyer interesave madhore të vendit.</p>
Lidhur me spekulimet për anëtarësimin në NATO të cilin Berisha është rrekur t’ia njohë këtë meritë vetëm vetes së tij dhe partisë së tij, dua të them se ka qenë një angazhim afatgjatë i të gjitha qeverive dhe në këtë aspekt nuk ka shumë rëndësi momenti në të cilin ai kryhet.</p>
Prandaj unë nuk mund t’ia njohë meritën e anëtarësimit në NATO z.Berisha, përkundrazi ka qenë një angazhim shumë afatgjatë i PS-së dhe aleatëve të saj në qeverisje e cila dorë pas dore ka përmbushur atë cikël të planit për veprim, e cila ka sjellë edhe anëtarësimin e plotë të vendit tonë në NATO.</p>
Gjithashtu edhe në përmbylljen e negociatave të procesit të stabilizim-asociimit, opozita ka luajtur një rol të jashtëzakonshëm duke dhënë konsensusin për shumë reforma në vendin tonë. Sigurisht politika e jashtme është e lidhur edhe me politikën e brendshme.</p>
Dhe vet fakti, që ne nuk kemi përfituar nga liberalizimi i vizave për shkak të mungesës së plotësimit të standardeve të kërkuara tregon që politikat e dështuara të brendshme kanë krijuar probleme edhe në politikën e jashtme.</p>
Znj. Dade procesi zgjedhor i 28 qershorit ka sjellë në vend një situatë krize politike, ku PS-ja kërkon me këmbëngulje bërjen e transparencës së zgjedhjeve duke hapur kutitë e votimit, ndërsa mazhoranca vijon të bëjë indiferenten. Si mendoni se do të zgjidhet kjo situatë?</p>
Unë dua ti bëj jehonë mesazheve të qarta dhe të prera të komisionerit të zgjerimit të BE-së Oli Rehn i cili i bëri thirrje qeverisë shqiptare, që të zgjidhë krizën politike, pra duke kërkuar që të përmbushen kriteret politike. Pra, vet kriza politike e krijuar pas zgjedhjeve të 28 qershorit nuk krijon premisat për plotësimin e kritereve politike në kuadër të marrëveshjes së Stabilizim-Asociimit.</p>
Sa i përket krijimit të kësaj situate, unë dua të ripërsëris edhe një herë qëndrimin e njohur të PS-së se, përgjegjësi kryesor për këtë, është Sali Berisha i cili në mënyrë të pakuptimtë dhe të paargumentuar këmbëngul që të mos bëhet transparenca e atyre kutive të votimit, por edhe e materialeve zgjedhore, të cilat janë edhe më të rëndësishme se edhe vet rinumërimi i votave.</p>
Kërkesa e PS-së është e bazuar në ligj dhe ne duhet të lexojmë akoma më mirë Kodin Zgjedhor i cili në një nen të fundit të tij i referohet edhe Kodit Civil.</p>
Nuk ka asgjë të vërtetë kur Sali Berisha thotë që vendimi i PS-së ngrihet mbi gjykatën zgjedhore, për arsyen e thjeshtë se në rastet kur do të rishikohen materialet zgjedhore dhe listat, padyshim aty do të përbëhet një element tjetër juridik, për t’ju referuar Kodit Civil.</p>
Praktikisht ne nuk kërkojmë një rishpërndarje të mandateve, në momentin kur është shprehur Kolegji Zgjedhor, por ne kërkojmë transparencën e asaj që ka ndodhur në tre qarqe dhe, nuk e kemi shtrirë kërkesën tonë në 1/3 e qendrave të numërimit sikurse thuhet në raportin e OSBE/ODIHR-it në të cilat numërimi është bërë keq ose shumë keq, por ne kërkojmë që të bëhet rinumërimi vetëm në zonat e Beratit, Shkodrës dhe Tiranës. Kjo është një kërkesë ligjore dhe e argumentuar.</p>
Kjo kërkesë rrëzon edhe të gjitha argumentet, që jep PD-ja dhe Sali Berisha që gjoja PS-ja ka pasur përfaqësuesit e vet në komisione, pasi ne kërkojmë që edhe përfaqësuesit tanë, që kanë shkelur Kodin Zgjedhor të jenë përgjegjës para ligjit, i cili parasheh edhe penalitetet konkrete.</p>
Në rast se kjo nuk bëhet, atëherë odiseja e zgjedhjeve në Shqipëri do të vazhdojë dhe do të kemi vazhdimisht zgjedhje të manipuluara sa kohë komisionerët, që shkelin ligjin ndihen të qetë se krimi që ata kanë konsumuar nuk do të zbulohet për arsyen e thjeshtë se nuk hapen kutitë. Ne do t’i qëndrojmë kësaj kërkese.</p>
Në takimet që ne kemi pasur me partnerët tanë ndërkombëtar, unë kam konstatuar se ata nuk kanë asnjë kundërshtim lidhur me kërkesat e PS-së, por se sugjerimet e tyre janë për mënyrën sesi ne kërkojmë të arrijmë përmbushjen e kushteve tona.</p>
Prandaj ne do të vazhdojmë dhe nuk do të reshtim së binduri se edhe marrëdhënia e kushtëzuar që PS-ja ka vendosur me Kuvendin e Shqipërisë është një marrëdhënie e bazuar pikërisht mbi këto kërkesa, për të cilat nuk shoh asnjë pengesë ligjore se pse nuk duhet të përmbushen.</p>
Dua të evidentoj faktin këtu se Berisha jo vetëm që s’ka pranuar të hapë kutitë, por nuk ka denjuar të përmbushë asnjë nga kushtet e tjera, që ne i kemi vënë, siç është ai i kthimit të të larguarve nga puna për shkak të mbështetjes, që i dhanë opozitës apo edhe kërkesave të tjera të njohura që ne kemi bërë.</p>
Pra unë besoj se vendimi i PS-së duhet marrë seriozisht nga qeveria dhe përshëndes kujtesën, që Oli Rehn i ka bërë qeverisë shqiptare për të zgjidhur krizën. Ky është një hap përpara dhe ndaj Sali Berisha duhet të lexojë me vëmendje shumë të madhe mesazhin, që ka ardhur kësaj radhe nga Oli Rehn.</p>
Ne do të vazhdojmë të bëjmë të gjitha përpjekjet në linjën tonë të praktikave demokratike, duke ju bërë kërkesë madje edhe të gjithë familjarëve të cilët e kanë të qartë dhe e dinë shumë mirë që njerëzit e tyre në emigracion nuk kanë ardhur për të votuar dhe në kutitë e materialeve zgjedhore dhe kutitë e votimeve, ata rezultojnë që kanë marrë pjesë në votime.</p>
Dhe këtë ne do të fillojmë ta bëjmë në linjat tona partiake dhe besoj se kjo është shumë e lehtë për tu verifikuar pasi në rast se ata kanë ardhur për të votuar, duhet të kenë në pasaportat e tyre edhe vulën e kalimit të kufirit.</p>
Prandaj ne kërkojmë që të shihen edhe kutitë e materialeve zgjedhore për të parë edhe listat e zgjedhësve të cilat janë ndryshuar dhe janë shpërndarë vetëm një ditë para zgjedhjeve, pra më datë 27 qershor. Këtë unë e kam konstatuar edhe në zonën ku unë kam qenë ditën e zgjedhjeve në Përmet.</p>
Ju përmendët pak më lart takimet që keni bërë me diplomatët e huaj në Shqipëri lidhur me negociimin e një zgjidhje të kësaj situate. Ndërkohë që edhe vet Lohan në ditën e prezantimit të progres- raportit i pranoi këto negociata, por pa bërë të ditura detajet dhe rezultatet e tyre.</p>
Mund të na thoni se çfarë kanë sugjeruar ambasadorët e huaj në këto takime që keni bërë?</p>
Sigurisht që aktorët e Bashkimit Europian kërkojnë që ne të kthehemi në parlament dhe ata e konsiderojnë kthimin në parlament si një mekanizëm për të zgjidhur dhe për të arritur edhe përmbushjen e kërkesave tona. Megjithatë ne gjykojmë se kjo marrëdhënie e kushtëzuar është e diktuar nga kokëfortësia e Sali Berishës për të mos bërë transparencën e procesit zgjedhor.</p>
Më vjen mirë që z.Lohan, Ministri i Jashtëm i Austrisë që vizitoi vendin tonë së fundmi, por edhe komisioneri Oli Rehn ia kanë bërë të qartë qeverisë shqiptare se, pa angazhimin dhe konsensusin e opozitës nuk mund të ketë avancim të proceseve integruese për Shqipërinë.</p>
Në rast se Sali Berisha është realisht i interesuar për avancimin e procesit të integrimit, ai duhet të zhbllokojë situatën dhe nuk mund të mashtrojë opinionin publik, për gjera që edhe ai vet nuk i beson.</p>
Këtu kemi të bëjmë me një vullnet politik për të bërë transparencën e procesit zgjedhor, transparencë që është bërë në Itali, në Greqi, dhe së fundmi është bërë edhe në Afganistan. Prandaj nuk ka pse në Shqipëri të mos bëhet një transparencë e tillë për një proces të dyshimtë elektoral.</p>
Sali Berishës nuk besoj se i shkon nëpër mend se do t’i shpëtojë transparencës së procesit zgjedhor. Ne jemi të vendosur në këtë hap që kemi hedhur dhe kemi mbështetjen e të gjithë atyre që kanë votuar PS-në dhe opozitën.</p>
Gjithashtu për shkak të këtij procesi zgjedhor dhe rezultateve që pasuan, në PS është hapur një debat ku duket se janë krijuar dy grupe të cilat kanë shkuar shumë larg në qëndrimet e tyre.</p>
Sa rrezikon që ky debat të kthehet në një rrezik për një çarje të re të PS-së?</p>
Unë nuk do t’i quaja dy grupe. Janë një numër kolegësh të cilët janë ngutur të artikulojnë kritikat e tyre, fillimisht për kryetarin e PS-së ende pa mbaruar procesi zgjedhor.</p>
Sigurisht që e kam konsideruar si një nxitim për të dhënë konkluzione. Unë nuk besoj se kolegët tanë të nderuar do të shkelin vendimet politike, që janë marrë në mazhorancë edhe nga strukturat vendimmarrëse.</p>
PS-ja ka qenë gjithmonë një parti e demokratizuar në thelbin e saj dhe ne vazhdimisht kemi pasur një debat të brendshëm, por unë do të uroja që debati të ishte për çështje parimore, për çështje që realisht ndihmojnë në zgjidhjen e problematikës.</p>
Në këtë sens, do të thosha se është e drejta e tyre të mendojnë që ne duhet të kthehemi në parlament dhe ta thonë këtë mendim që kanë, por sikurse në çdo demokraci vendimet merren me shumë votash dhe neve kjo nuk na ka munguar.</p>
Lidhur me shkëputjen, unë nuk besoj se këta kolegë të nderuar me pjekurinë politike që kanë, do ta ndërmarrin atë hap edhe për faktin që ne tashmë kemi aplikuar një sistem zgjedhor dhe elektorati ka votuar PS-në dhe jo emra të veçantë të listave të kandidatëve, për deputetë.</p>
Të gjithë jemi të detyruar të zbatojmë vendimet politike, që merr partia dhe askush nuk mund të ketë të drejtën e vet për të dalë jashtë kornizës së vendimeve politike që merren.</p>
Në rast se kjo ndodh, pra ata vendosin të shkelin bojkotin sikurse edhe kanë paralajmëruar a do të zbatohen masat që parashikon statuti?</p>
Secili është përgjegjës për atë çka bën në politikë dhe sigurisht politikanët janë të gjykuar nga publiku, që i voton dhe në cikle kohore të caktuara, ne vlerësohemi nga anëtarësia e partisë dhe elektorati.</p>
Ndërkohë pavarësisht këtyre debateve politike brenda dhe jashtë strukturave të partisë, PS-ja ka hyrë dhe në një proces për rifreskimin e programit të saj politik.</p>
Çfarë mendoni se do të ndryshojë në këtë dokument dhe a pritet që të ketë një ndryshim të vijës ideologjike të kësaj force për tu pozicionuar më qartë majtas apo drejt qendrës?</p>
Një parti politike serioze e përditëson programin dhe dokumentet e saj themelore.</p>
Programi ynë është i njëjtë me programet e të gjitha partive socialiste dhe socialdemokrate të Europës, por edhe të internacionales socialiste në linjat e përgjithshme, pra të politikave sociale apo të zgjidhjes së një sërë politikash ekonomike. Kjo që ne po bëjmë tani, për të përditësuar programin e PS-së nuk është një risi, sepse PS-ja që nga fillimi e ka bërë këtë në çdo kongres, ku ne kemi reformuar edhe programin.</p>
Por unë besoj se mjaft elementë të programit elektoral që ne shpalosëm në këtë fushatë do të mbeten të tillë sepse kur ne themi se është manipuluar apo është deformuar vullneti i zgjedhësve këtu ne nuk kemi pse të lodhemi që të gjejmë arsyet pse elektorati nuk ka votuar programin tonë.</p>
Madje mua më është dukur pak e çuditshme kur disa nga ne kanë thënë që duhet ta sjellim programin më pranë elektoratit, pasi unë besoj se kjo ka qenë një risi e programit elektoral të PS-së, që ai u shkrua duke u nisur nga vet tryezat, që ne bëmë me bazën e partisë dhe me gjithë specialistët përtej partive politike për t’iu përgjigjur më mirë realitetit ku ne jetojmë. Dialogu me Shqipërinë që zhvilloi PS-ja i ka shërbyer hartimit të programit, që ne kemi bërë.(Shekulli)</p>
Ky artikull eshte marre nga: http://www.albaniasite.net/?p=24814. Per me shume artikuj te ngjashem vizitoni: http://www.albaniasite.net/?p=24814